سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

فیسبوک و اپل را فراموش کن، گوگل از آمازون می ترسد!

علمولوژی: گوگل جنگ محسوسی با اپل و فیسبوک دارد. اما این دو شرکت به اندازه یکی دیگر از این شرکت ها که فرصت های پولی را از گوگل می گیرد، او را نمی ترساند. این یک کمپانی اهل واشنگتون است اما مایکروسافت نیست. رقیب اصلی و واقعی گوگل در آینده آمازون خواهد بود.

گوگل یک موتور جستجو است و درآمد اصلی آن از تبلیغات های کلمه ای است که در جستجوها پدیدار می شوند. در واقع افرادی که می خواهند چیزی بخرند، ابتدا آن را در گوگل مورد جستجو قرار می دهند تا اطلاعات تکمیلی و قیمت آن را بیابند، سپس برای خرید کالای مورد نظر خود، وارد نتایج جستجوی گوگل می شوند.این جستجوهای تجاری 20 درصد کل جستجوهای گوگل را در بر می گیرد.

حالا گوگل از رشد روز افزون کاربرانی می ترسد که به جای جستجوی محصول مورد نظر خود در گوگل، مستقیماً به آمازون رفته و محصول خود را آنجا جستجو کنند تا بلافاصله آن را از آمازون خریداری کنند.

در بحث تلفن همراه هم اگر دقت کنیم می بینیم که گوگل فقط یک تولبار جستجو است اما آمازون اپلیکیشن اختصاصی خود را دارد. تازه اگر اسمارت فون های در راه آمازون همانند تبلت هایش پرفروش و پر طرفدار شوند که دیگر فاتحه گوگل و تبلت ها و اسمارت فون هایش خوانده خواهد شد.

شما با داشتن یک حساب پرایم یا درجه یک امازون می توانید با تلفن یا تبلت کیندل آمازون هم کتاب و فیلم مجانی ببینید، هم محصولات خریداری شده از آمازون برایتان مجانی ارسال شود. خوب با این تفاسیر چه دلیلی دارد که از جایی به غیر از آمازون دنبال محصول مورد نظر خود باشید؟

به خاطر همین هم گوگل از آمازون بیش از همه می ترسد. باید دید که گوگل برای مقابله با این اتفاق چه ترفندی پیاده می کند.