سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

از سرگیری صادرات نفت ایران به کره جنوبی.............

 
از سرگیری صادرات نفت ایران به کره جنوبی این بار با نفتکشهای ایرانی
به گزارش اول نیوز و به نقل از شبکه روسیا الیوم، برخی منابع دولت کره جنوبی روز دوشنبه 20 آگوست اعلام کردند که شرکتهای پالایش نفت کره جنوبی از ماه سپتامبر، واردات روزانه 200 هزار بشکه نفت ایران را از سر خواهند گرفت. این در حالی است که پس از تحریمهای اروپا، واردات نفت کره جنوبی از ایران به مدت دو ماه متوقف شده بود تا راه حلی برای از سرگیری آن پیدا شود.
یک منبع وزارت اقتصاد کره اعلام کرد: « واردات در اوایل سپتامبر آغاز خواهد شد بدین معنی که محموله ها اواخر سپتامبر به کره تحویل داده خواهد شد »، وی افزود: « بارگیری در ایران و در نفتکشهای ایرانی صورت خواهد گرفت و بیمه آن بر عهده ایران خواهد بود ». خبرگزاری فارس گزارش داد که برخی سایتهای اینترنتی، انتقال نفت ایران به کره جنوبی از طریق نفتکشهای ایرانی را یکی از راههای پیشنهادی برای دور زدن تحریمهای آمریکا و اروپا قلمداد کرده اند.
پیش بینی می شود که واردات کره جنوبی در صورت از سرگیری به 6 ملیون بشکه در ماه یا 200 هزار بشکه در روز برسد. منبع مذکور ادامه داد که شرکت « اس. کی انرژی » ماهانه 4 ملیون بشکه وارد خواهد کرد و سهم شرکت « هیوندای اویل بانک » هم ماهانه دو ملیون بشکه خواهد بود.
منبع مطلع دیگری در وزارت اقتصاد کره گفت: « فکر نمی کنم که واردات نفت، گفتگوها با آمریکا درباره مستثنی شدن از تحریمها را با مشکل مواجه کند زیرا واردات امسال کمتر از سال گذشته خواهد بود ». شایان ذکر است که کره جنوبی در ژوئن به مدت 180 روز از قانون تحریمهای مالی آمریکا علیه ایران، مستثنی شد به شرط اینکه خرید نفت خام ایران را به شدت کاهش دهد.
منبع: رویترز