سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حاشیه های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال.................

به هر ترتیب جدا از جذابیت‌های تکنیکی و تاکتیکی که در دنیای فوتبال شاهد آن هستیم ، حاشیه‌ها و جنجال‌هائی که ناشی از صحبت‌های مربیان ، بازیکنان ، هواداران و سایر دست اندرکاران فوتبال است زیبائی ویژه‌ای به این صنعت پر رونق در سرتاسر دنیا داده است. بطور مثال جنجال‌های مورینیو ، صحبت‌های او در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود ، حرکات و رفتارهایش در کنار زمین از او یک جلوه‌ی ویژه در فوتبال ساخته است که بسیاری را ترغیب به دنبال کردن فوتبال می‌کند و البته شاید متنفر از فوتبال.


در فوتبال ایران نیز این اتفاقات و حاشیه‌ها رخ می‌دهد و جذابیتی خاص به فوتبال می‌دهد. در ادامه قصد خواهیم داشت 10 جمله‌ی حاشیه‌‌ای برتر هفته‌ی پنجم را مرور کنیم.

1. ... علی دائی ... علی دائی ...

پس از شکست پرسپولیس برابر داماش و از دست دادن سه امتیاز دیگر از 15 امتیاز ممکن ، هواداران پرسپولیس تنها راه چاره را یک چیز دیدند ، فریاد زدن نام "علی دائی". هواداران سرخ‌پوشان در آستانه‌ی دربی به شدت از باخت تیم محبوب خود به ستوه آمدند و سرنوشت سال گذشته‌ی تیم خود را بار دیگر در انتظار تیم پرستاره‌ی این فصل خود دیدند ، از همین رو خواستند اعتراض خود را با فریاد زدن نام "علی دائی" به گوش مسئولان پرسپولیس و در صدر آن‌ها سردار رویانیان برسانند.

2. زلاتکو کرانچار : از فابیو جانواریو بهتر در تیم خود داریم !

این جمله‌ی زلاتکو در واکنش به جنجال‌هائی بود که هواداران بر روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر در واکنش به شکست خانگی تیم‌شان برابر سایپا ایجاد کرده بودند و علاوه بر هو کردن عادل کلاه‌کج ، نام فابیو جانواریو و کریمیان را فریاد زده بودند.

3. مانوئل ژوزه : می‌خواهید من هم بمیرم !

این جمله در شرایطی از زبان مانوئل ژوزه گفته شد که یکی از خبرنگاران از او پرسیده بود که آیا نگران نیستید بازیکنان برای برکناری شما دست به دست هم داده باشند و تصمیم به پذیرش شکست گرفته باشند ؟ البته با اشاره به این نکته که این اتفاق در ایران برای مرحوم ناصر حجازی زمانی رخ داد که او سرمربی استقلال بود و درحالی که استقلال بازی را با نتیجه‌ی 3-1 پیش بود ، با نتیجه‌ی 3-4 واگذار کرد.ژوزه از این جمله فقط کلمه مرحوم را یادش مانده بود و این جمله را تحویل خبرنگار داد.

4. حمودی بابا چه کار می‌کنی ؟

شب گذشته درحالی که آن استقبالی را که انتظار داشتیم از بازی استقلال- ملوان انجام شود ، به عمل نیآمد ، بیش از هر صدای دیگری فریادهای امیر قلعه‌نوعی در کنار زمین را که توسط بلندگوی ورزشگاه نیز پوشش داده می‌شد ، به گوش شنیدیم. قلعه‌نوعی در بسیاری از صحنه‌ها بازیکنان خود را صدا می‌زد و نوع عملکرد آن‌ها را گوش‌زدشان می‌کرد.

5. تونی اولیویرا : قلب من فولادی است !

در شرایطی که یکی از خبرنگاران از اولیویرا پرسید که آیا استرس‌های بازی بر روی او تاثیر گذار است یا خیر ؟ او این پاسخ را داد تا از تسلط بسیار بالای خود بر شرایط بازی و تیمش خبر دهد.اتفاقا تیم او در لحظات آخر بازی نفت را برد تا اثبات شود مسائلی که درباره‌ی قلب ضعیف این مرد پرتغالی سرزبان‌هاست واقعیت ندارد.



6. یه توپ سیخ کردند رفت تو گل ما!

چه کسی به جز اکبرمیثاقیان ... بعد از تساوی مقابل راه آهن!

7. آن‌ها می‌بازند نگران نیستند و ما که مساوی کردیم نگران باشیم !

قلعه‌نوعی این جمله را در جواب سوال خبرنگاری داد که پرسیده بود ، "آیا کسب دو تساوی پی‌در‌پی نگران‌کننده نیست ؟ هواداران در دربی برد می‌خواهند." البته مشخص است که منظور آن‌ها در جمله‌ی قلعه‌نوعی پرسپولیس است. قلعه‌نوعی به نوعی این جمله را یک جنجال تلقی کرد و نگرانی را شایسته‌ی تیم حریف دانست که دو شکست متوالی در آستانه‌ی دربی کسب کرده است. او در ادامه نیز گفت : " مگر تماشاگران پرسپولیس برد نمی‌خواهند؟ تماشاگران ملوان هم برد می‌خواهند. همه از تیم‌های خود توقع پیروزی دارند و تماشاگران ما هم برد می‌خواهند."

8. علی‌فر : پرسپولیس با هنرنمائی آقای ژوزه بعد از گهر در رده‌ی پانزدهم قرار دارد !

در جریان بازی استقلال و ملوان ، سرهنگ علی‌فر درحالی‌که مشغول بررسی نتایج این هفته و تغییرات و جابجائی‌های تیم‌ها در جدول رده‌بندی بود ، این جمله را گفت تا به نوعی اعتراض خود به انتخاب این مربی بیان کرده باشد.

9. رحمان دست‌طلائی!

رحمان احمدی پس از آن‌که یک سال بسیار موفق را در سپاهان سپری کرد ، طی یک سری فعل و انفعالاتی راهی سایپا شد و در روز شنبه بار دیگر به ورزشگاه فولادشهر بازگشت تا برابر تیم سابق خود قرار گیرد. رحمان بر خلاف سایرین از سوی هواداران تیم سابق خود تشویق شد ، آن هم با شعار "رحمان دست‌طلائی". احمدی در این دیدار یکی از چهره‌های شاخص میدان بود و با واکنش‌های زیبای خود سپاهان را از رسیدن به گل ناکام گذاشت.

10. آن روی سیدجلال را خواهید دید !

این قسمتی از مصاحبه‌ی جلال حسینی بعد از بازی داماش- پرسپولیس است. حسینی که گویا به شدت مورد فحاشی و اعتراض هواداران داماش قرار گرفته است ، پس از بازی با توجه به حضور حسن‌زاده ، رئیس کمیته‌ی انضباطی ، خواستار رسیدگی به شکایت خود شد. او در ادامه حسن‌زاده و شاید کلیه‌ی متولیان فوتبال را تهدید کرد .

منبع : سایت گل