سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

قضیه جدی مورچه و کله پاچه!

قضیه جدی مورچه و کله پاچه!
طنز: سر چهارراه، 12هزارنفر ایستاده بودند و داشتند با زیپ کاپشنشان بازی‌بازی می‌کردند. اول فکر کردم این 12هزارنفر جزو کارگران ساده و اوستا و بنا و نقاشی هستند که....

 

 طنز: پوریا عالمی نوشت: سر چهارراه، 12هزارنفر ایستاده بودند و داشتند با زیپ کاپشنشان بازی‌بازی می‌کردند. اول فکر کردم این 12هزارنفر جزو کارگران ساده و اوستا و بنا و نقاشی هستند که هرروز می‌بینم سر چهارراه‌ها ایستاده‌اند و منتظر کار و منتظر تحقق وعده‌های همه دولت‌های همه تاریخ در همه جهان به افق چشم دوخته‌اند. اما آن کارگرانی که هرروز می‌بینم یک فرقی با این 12هزارنفری که دیدم داشتند. از حالت ایستادن و چشم‌های آن کارگران معلوم است که می‌خواهند کار کنند، اما از حالت لباس‌پوشیدن و نگاه این 12هزارنفر معلوم بود که منتظرند ساعت ناهار برسد. زدم روی ترمز آمبولانس و گفتم: آهاااای 12هزارنفر، شما بیکار هستید؟
 
12هزارنفر گفتند: اول اجازه بده بپرسیم. بعد برگشتند و در گوش 2150نفری که پشت‌سرشان بودند چیزی گفتند. آن 2150نفر هم چیزی را پای یقه این 12هزارنفر پاراف کردند. بعد 12هزارنفر گفتند: ما 12هزار نیروی بی‌نیروی صداوسیما هستیم که داریم تعدیل می‌شویم.

گفتم: باید توی آن سازمانی که 12هزارنفرش را تعدیل کند و آب از آبش تکان نخورد کاکتوس کاشت. 12هزارنفر گفتند: اول اجازه بده بپرسیم. بعد برگشتند و در گوش 2150نفری که پشت‌سرشان بودند چیزی گفتند. آن 2150 نفر هم چیزی را پای یقه این 12هزارنفر پاراف کردند. بعد 12هزارنفر برگشتند سمت من و گفتند: نه نه. کاکتوس تیغ دارد و «کد» پخش از آنتن را هم نمی‌گیرد.

گفتم: ببخشید پهلوانان خدوم صداوسیما، آن 2150نفر چی‌کاره‌حسن‌بک هستند؟

2150نفر گفتند: ما توی صداوسیما پست مدیریتی داریم ولی دقیقا معلوم نیست مدیر چی هستیم. الان هم عقلشان را ریختند روی‌هم و 40تا از ما 2150تا مدیر را حذف کردند.

گفتم: عذر می‌خوام شما دقیقا کجا کار می‌کنید؟

12هزارنفر گفتند: اول اجازه بده بپرسیم. بعد برگشتند و در گوش 2150نفری که پشت‌سرشان بودند چیزی گفتند. آن 2150نفر هم چیزی را پای یقه این 12هزارنفر پاراف کردند. بعد 12هزارنفر برگشتند سمت من و گفتند: سازمان صداوسیما.

گفتم: اوووووووووه... همین تلویزیونه؟ همین‌طوری هستیم دیگه. تیم ملی فوتبال هم چهارتا روپایی نمی‌توانند بزنند اما 400نفر خودشان را رییس تیم‌ملی می‌دانند. به قول شاعر مورچه چیست که باهاش برویم کله‌پاچه بخوریم؟ شما همان با زیپ کاپشنتان بازی کنید خوش باشید و در افق گم شدم.