سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سفره خالی معلولان از سبد کالا...

سفره خالی معلولان از سبد کالا
وی از وزیر رفاه خواست تا برای تدوین و صدور بخشنامه‌ها و مسائل معیشتی معلولان از افراد خبره و آگاه به موضوع معلولان مشورت بگیرد.

 

رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور با انتقاد از چگونگی توزیع بسته امنیت غذایی گفت: متاسفانه با اینکه خط فقر تا یک میلیون و 250 هزار تومان برای هر خانواده ایرانی تعریف شده است، این موضوع (خط فقر) تا مبلغ 2 میلیون و 250 هزار تومان برای خانواده‌های دارای معلول صدق می‌کند اما خانواده‌های معلولان با درآمدی کمتر از این رقم، از دریافت سبد امنیت غذایی محروم شده‌اند.

علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، افزود: براساس بخشنامه در حال اجرا، چنانچه سرپرست خانواده دارای معلول، دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی که حداقل حقوق آن 709 هزار تومان است، باشد و یا حتی یک خودروی پیکان مدل 82 به نام او به ثبت رسیده باشد، از دریافت سبد کالا محروم است و این اقدام سنخیتی با عدالت و تدبیر ندارد.

وی از وزیر رفاه خواست تا برای تدوین و صدور بخشنامه‌ها و مسائل معیشتی معلولان از افراد خبره و آگاه به موضوع معلولان مشورت بگیرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته دولت به جزء سبد کالا به معلولان ویژه، پروتئین شب عید اعطا می‌کرد که امسال تاامروز هیچ خبری از این موضوع نیست این در حالیست که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر از معلولان به طور مستقیم از بهزیستی کشور خدمات دریافت کرده و نزدیک به 300 هزار نفراز آنان ماهیانه مستمری 52 هزار تومان دریافت می‌کنند لذا خواستار بهره‌مندی تمام معلولان کشور از سبد امنیت غذایی هستیم چراکه بیشتر هزینه خانواده معلولان پس از مسکن مصرف معلولیت می‌شود.