سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ مطهری: طنز ساخته ا

حسن روحانی:امروز چهارمین نوبت است برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی خدمت نمایندگان محترم می رسم.

جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم از لحظاتی قبل در مجلس و با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش عصرایران حسن روحانی در آغاز این جلسه با حضور در جایگاه در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت:امروز چهارمین نوبت است برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی خدمت نمایندگان محترم می رسم. البته تماس و نزدیکی مجلس و دولت همواره مطلوب است اما امیدوارم فرصت های آینده عمدتا برای همفکری و تعامل برای رفع مشکلات اساسی مردم به ویژه مسائل اقتصادی ،اشتغال باشد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه


وی افزود: برخلاف آنچه رسانه ها شایعه می کنند من در انتخاب وزیر علوم تحت فشار کسی یا گروهی نیستم و من هم کسی نیستم تحت فشار گروهی انتخابی انجام دهم.

چهره مقبول راحت تر و بهتر می تواند مدیریت کند و حرف حق را به کرسی بنشاند و مسیر تعالی دستگاه را آماده کند.

قولی که به مردم داده شد این بود برای دانشگاه ما دنبال قانونگرایی و نشاط علمی هستیم و همه باید به وعده خود عمل کنیم ،اینکه برخی رسانه ها کلمه لج بازی را برای رئیس جمهور و مجلس به کار می برند این واژه ،واژه مناسبی نه برای دولت و نه برای مجلس نیست،اینجا جای دعوا و تنازع نیست ما قرار نیست روبروی هم باشیم،اهل تعاملیم میخواهیم در کنار هم مسائل را حل کنیم.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: من گمان نمی کنم پیام مردم برای دولت و مجلس دو نوع پیام باشد،ملت پیام واحدی برای منتخبان خود ارسال می کند این پیام برای دولت و مجلس خدمت است و مردم از ما تعالی کشور را می خواهند.

وی ادامه داد:باید دانشگاه از کاغذ و مدرک گرایی جدا کنیم،ما دنبال عالم و محقق هستیم،محققی که هنوز ترم آخر کارشناسی او تمام نشده ده ها موسسه دنبال جذب او باشند.

وی در ادامه بیان کرد: مفتخرم به مردم اعلام کنم در این مدت که از دولت گذشته علی رغم اینکه نشست ها در دانشگاه ها به مراتب از سال های پیش بیشتر شده به همان نسبت آرامش بیشتر شده است.

رئیس دولت با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم گفت:آنچه برای ما به عنوان مهمترین خط قرمز مطرح است اخلاق است برای ما مهمتر از اینکه وزیر چقدر رای بیاورد اینکه مردم شاهد باشند دولت و مجلس معیار های دینی و اخلاقی را همواره مد نظر دارند و ما نخواهیم گذاشت این خط قرمز خدشه دار شود.اسلام به ما گفته احترام و شخصیت و کرامت انسان ها مد نظر ما باشد و تجسس هایی که گوشه و کنار در بالا و پایین زندگی فردی بگردیم به این قصد نکته ای بیاوریم و بعد ذره بین بیاوریم و آن را بزرگ کنیم! ثم ماذا؟ چکار می خواهیم بکنیم؟

وی تاکید کرد: اولین کسانی که دانش را به من معرفی کردند دوستان قدیمی ایشان که از اصولگرایان پروپا قرص هستند بودند و در اصلاح طلبان ایشان را معرفی نکردند هرچند همه احزاب قابل احترام هستند.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه
روحانی افزود: یادم آمد خود من آشنایی ام با ایشان به دوران دفاع مقدس بر می گردد،از سال 65 شورای عالی پشتیبانی جنگ ستادی تصویب کرد به عنوان ستاد پشتیبانی و آن شورای عالی بنده را به عنوان رئیس ستاد برگزید و هر وزارت خانه ای معاونی را معرفی کرده بود و آقای آشتیانی آن زمان رابط جنگ و دانشگاه بودند.

وی گفت: آقای دانش قبل از اینکه چهره سیاسی باشد یک مدیر علمی است و ایشان به من گفت سیاست به معنای عضو این جناح و آن جناح بودن را سال هاست کنار گذاشته ام و دنبال کار اجرای و عملیاتی بوده ام و البته برای من مهم نیست ایشان عضو کدام حزب و جناح باشد مهم وفادار بودن به امام و رهبری و نظام است.

رئیس جمهور گفت:دوران سه ماه ای که میتوانستیم وزارت علوم را با سرپرست اداره کنیم رو به اتمام است البته از اینکه زیاد خدمت مجلس برسیم افتخار می کنیم اما امیدوارم برای وزیر علوم دیگر ما را دعوت نکنید.

در ادامه نوبت به سخنان نمایندگان موافق و مخالف رسید و قاسم جعفری به عنوان نخستین مخالف گفت:چه شده تصادفا همه وزیران پیشنهادی از مجموعه آقای معین معرفی می شود؟ آقای معین سه روز پیش گفت باج خواهی مجلس بی سابقه است! آقایان نمایندگان شما چه باج خواهی کرده اید؟

این نماینده گفت: برخی مصاحبه ها فصل کردن دارد نه وصل کردن! معاون پارلمانی گفته که دولت قصد نداشته از مجلس کسی را انتخاب کند؟ چه کسی از مجلس مایل بوده وزیر شود؟

جعفری ادامه داد:آقای وزیر اطلاعی که ما داریم فرزندان شما یکی در مالزی است یکی در اسپانیا و یکی در کانادا و افرادی که معرفی می کنید گویا خانواده شان دوست ندارند در ایران زندگی کنند.

جعفری بخشی از وقت خود را به نقوی حسینی نماینده ورامین داد و نقوی در بیان مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت:فتنه قرمز ما است و اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند و ویژگی میلی منفرد و فرجی دانا و نیلی احمدآبادی را داشته باشد این مجلس رای نمی دهد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه


وی افزود:وزارت علوم توسط چه کسانی اداره می شود؟ چرا همه افرادی که معرفی می شوند از یک حلقه اند؟ شعار شما اعتدال بوده در حالی که افراطی ترین افراد یک جناح سیاسی برای وزارت علوم معرفی شده اند و همه این افراد عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بوده اند و این تصور وجود دارد که وزارت علوم سهم حزب مشارکت است و انتظار ما این است فردی خارج از این حلقه معرفی شود.

علی مطهری نماینده تهران نخستین موافق وزیر پیشنهادی علوم بود که در موافقت با دانش آشتیانی بیان کرد: نفس حساسیت داشتن را قابل قبول می دانم اما نگرانی ها را موجه نمی دانم و معتقدم مجلس در جریان استیضاح اخیر ناخودآگاه در جریان تقویت فتنه 88 گام برداشته است مردم سئوال می کنند این چه فتنه ای است که نخبگان و شخصیت های بزرگ عضو آن هستند؟ وقتی فرجی دانا که بزرگان ما او را تائید کرده اند حامی فتنه معرفی می کنیم فتنه را تقویت کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می کنیم و القای تفرقه می کنیم. بسیاری از این صحبت های که می کنیم به نفع موسوی و کروبی است.مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس باشد باید استقلال خود را حفظ کند.


مطهری با اشاره به تحولات 88 و حضور خود در برنامه تلویزیونی سه روز بعد از انتخابات درباره تقلب گفت: آن موقع مسئولان صداوسیما به من میگفتند ما از هرکس دعوت می کنیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب حاضر نمی شوند به تلویزیون بیایند و حرف بزنند و می گویند ما شک داریم.

این نماینده تاکید کرد: نگاه آقای دانش به فتنه نگاهی درست است و فتنه را محکوم می کنند اما همه عوامل فتنه را. کاری نکنید برای مجلس طنز درست کنند بگویند برای حل مشکل مجلس وزیر پیشنهادی علوم باید بعد از 88 به دنیا آمده باشد.

میگویند عضو مشارکت بوده ایشان زمانی عضو حزب بوده که مشارکت فعالیت قانونی داشته مثل این است بگوییم همه کسانی که عضو حزب جمهوری اسلامی بوده اند چون امام بعدا گفته این حزب منحل شود پس فتنه گر بوده اند.

در این هنگام رئیس جمهور صحن علنی مجلس را ترک کرد و جلسه بدون حضور روحانی ادامه یافت.

در ادامه علی رضا زاکانی نماینده تهران و مخالف بعدی وزیر پیشنهادی علوم گفت: دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش و اعتدال دارد سپردن مناصب به فعالان فتنه 88 درست نیست.

وی گفت : از تابستان 92 تا پاییز 93 رئیس جمهور 5 نفر را معرفی کرده که همه آن ها جز عناصر افراطی هستند آیا این اصرار تعجب آور نیست؟ آیا تقاضای مجلس تقاضای نابجایی است؟وقتی پاسخی برای سئوالات پیدا نمی شود احساس می شود دست های پشت جریان است.

زاکانی گفت: رئیس جمهور با کنایه به ما گفته است که و ما ادارک ما البورسیه  پاسخش این است ما ادراک ما الفتنه.گفتند اگر ده نفر هم رد شوند نفر بعدی از همین جنس انتخاب می شود .

وی افزود: آقای رئیس جمهور نمی توانیم گذشته روشن دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. جناب آشتیانی گفتند از رزمندگان دفاع مقدس بوده اند سال 67 امام گفت بسیج دانشجویی ضروری ترین تشکل است جناب آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی بیان داشته است سال 69 ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به دانشگاه بیاید.

زاکانی گفت: آقای دانش هم موسس حزب مشارکت بوده هم عضو شورای مرکزی این حزب بوده است.

در ادامه زاکانی فیلمی دو دقیقه ای پخش کرد که به گفته وی این فیلم نشان می دهد دانش نه تنها در تحصن شعار دهندگان در دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده بلکه گرداننده تحصن بوده است.

عبدالکریم هاشمی به عنوان موافق بعدی گفت:17 ماه است وزارت علوم بلاتکلیف است و 4.5 میلیون دانشجو منتظر تصمیمات مجلس هستند. و باید به آرامش مملکت توجه کنیم. همه عزیزان مخالفان نسبت به حواشی و آرامش دانشگاه ها حساس هستند و ما هم انتظار داشتیم فردی معرفی شود که شبه ای درباره او نباشد اما الان باید به وزیر پیشنهادی اعتماد کنیم و نباید به بهانه فتنه کاری کنیم که اصل نظام را با مشکل مواجه کنیم.

محمدرضا تابش بخشی از وقت هاشمی را دریافت کرده بود و گفت:آیات قرآن به پرهیز از تجسس در کار های انسان ها توصیه کرده است و برخی روش ها خلاف مروت و اخلاق و انصاف است.

نماینده اردکان تصریح کرد: دوستان مخالف مسائلی را مطرح کردند که جای آن در مجلس نیست و انشاالله به خوبی جواب این شائبه ها را خواهد داد.

وی وضعیت سلامت مالی دانش را نقطه قوت او دانست و گفت: دانش همیشه جز اولین نامزد های مسئولیت ها بوده است.دکتر دانش فردی بی حاشیه است به شرطی که با شایعه سازی برای ایشان حاشیه درست نکنند.

در ادامه نوبت به فخرالدین دانش آشتیانی رسید تا از برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بگوید.

وی توسعه اقتصاد دانش بنیان و مقاوم سازی اقتصاد ملی و توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه ها و توجه به علوم انسانی و فرهنگ کشور را از برنامه های خود عنوان کرد.