سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چه کنم تا همسرم دوباره به من اعتماد کند؟

اگر عدم اعتماد به دلیل ایجاد ارتباط احساسی بین شما و کس دیگری بوجودآمده است اولین قدم توقف و قطع کامل رابطه احساسی بر قرار شده است تا گام های بعدی بتواند موثر واقع شود.

خانواده ایرانی - اعتماد متقابل اصلی ترین گام برای ادامه زندگی مشترک بین زوجین می باشد.گاهی یکی از زوجین خواسته یا نا خواسته کاری می کنند که این امر به شدت خدشه دار می شود.در چنین شرایطی امکان ادامه زندگی مشترک فقط در شرایطی ایجاد خواهد شد که این اعتماد از دست رفته دوباره به دست آید.

اعتماد بین زوجین گاهی بایک خودخواهی به نظر کوچک از بین می رود.اولین گام جهت اعتماد سازی شناخت عامل خدشه زننده به اعتماد و اصلاح آن و باز گشت از راه نادرست می باشد.فهم و درک این مطلب بسیار اهمیت دارد که اعتماد همسرتان به دلیل کاری که باید انجام می دادید یا کاری که نباید انجام می دادید از بین رفته است.

پس شما باید ابتدا با خود صادق باشید.آیا اشتباه خود را می پذیرید؟آیا اصلا قصد جلب اعتماد دارید؟

در گام بعدی باید اشتباهتان را بپذیرید و تقصیر ها را گردن دیگری نیندازید.گفتن اینکه تو خیلی سرت شلوغ بود،خیلی بی حوصله بودی ،خیلی معتاد به خرید بودی و خیلی ،خیلی های دیگر فقط صلب مسیولیت از خود است.این چیزی نیست که همسرتان انتظارش را داشته باشد.

چنان وانمود نکنید که انگار تقصیرات از او بوده است.با اشتباهتان مواجه شوید.بهانه تراشی را کنار بگذارید .می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.کوچکترین گام مثبتی که از طرف شما برداشته شود قدم بزرگی برای جلب دوباره اعتماد از دست رفته برداشته اید .بدانید که همسرتان متوجه تلاش شما خواهد بود.

اگر  عدم اعتماد به دلیل ایجاد ارتباط احساسی بین شما و کس دیگری بوجودآمده است اولین قدم توقف و قطع کامل رابطه احساسی بر قرار شده است تا گام های بعدی بتواند موثر واقع شود.

گام بعدی این است که حتی اگرمعمولا در برخورد با جنس مخالف نرمش و انعطاف از خود نشان می دهید این کار را متوقف نمایید.با همسرتان در مورد اشتباهتان صحبت کنید .اینکه می دانید اشتباهتان چیست و اینکه خود را در آن مقصر می دانید و برای اصلاح کارتان تلاش می کنید.

قدم بعدی این است که سعی کنید احساسات همسرتان را درک کنید .توقع این که همه چیز فورا به حالت اول برگردد توقع بی جاییست.زمان و تلاش شما نهایتا همه چیز را حل می کند.عشق و احساساتتان را به همسرتان نشان دهید.برایش هدیه و گل بخرید و تا می توانید به او محبت کنید.

نهایتا این را بدانید که اگر به زندگی مشترک خود اهمیت می دهید و همسرتان را دوست دارید سعی کنید بدون فکر عمل نکنید ولی هر انسانی ممکن است مرتکب اشتباه شود.در چنین شرایطی برای اصلاح خود و رفتارتان تلاش کنید و صبور باشید و پشت کار داشته باشید همه چیز روبه راه خواهد شد.

منبع:wikihow

گروه ترجمه خانواده ایرانی