سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اوباما: صدور مجوز حمله به داعش در سوریه/ عربستان میزبان آموزش نظ

اوباما گفت: هدف ما واضح است. گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و در نهایت آن را از طریق استراتژی همه جانبه و به هم پیوسته مبارزه با تروریسم نابود می کنیم.
اوباما: صدور مجوز حمله به داعش در سوریه/ عربستان میزبان آموزش نظامی مخالفان اسد

باراک اوباما از موافقت خود با حملات هوایی علیه داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، این برای نخستین بار است که رئیس جمهور  آمریکا مجوز  دخالت نظامی در سوریه را صادر می کند.

رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در سخنرانی عمومی، استراتژی واشنگتن در برابر داعش را تشریح کرد.

اوباما گفت: هدف ما واضح است. گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و در نهایت آن را از طریق استراتژی همه جانبه و به هم پیوسته مبارزه با تروریسم نابود می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا از عنوان " گروه سازماندهی شده دولت اسلامی" برای داعش استفاده می کند.

وی افزود که داعشی ها هر جا که باشند آنها را تعقیب خواهیم کرد. این یعنی اینکه برای انجام اقدامات علیه گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق تردید نخواهیم کرد.

اوباما تاکید کرد: این یک اصل اساسی در ریاست جمهوری من است. اگر آمریکا را تهدید کردی جای امنی نخواهی یافت.

او همچنین گفت که براساس استراتژی آمریکا در مقابله با داعش، فهرست مناطق مورد هدف بمباران آمریکا در عراق افزایش می یابد. آمریکا همچنین 475 مشاور جدید برای کمک به نظامیان عراقی به این کشور اعزام می کند.

آمریکا هم اکنون مواضع داعش در عراق را مورد هدف حملات هوایی قرار می دهد.
گروه افراط گرای "دولت خلافت اسلامی" موسوم به داعش هم اکنون مناطق گسترده ای را در عراق و سوریه در کنترل خود دارد. داعش تاکنون به کشتار گسترده غیرنظامیان دست زده است.

اوباما گفت که تعداد زیادی از نیروهای رزمی آمریکا را به منطقه خاورمیانه اعزام نخواهد کرد ولی به جای آن به ائتلاف تشکیل شده از کشورهای منطقه و دولت های غربی کمک خواهد کرد.

عربستان سعودی میزبان آموزش نظامی مخالفان اسد


همزمان مقامات آمریکایی به رویترز گفته اند عربستان سعودی با برگزاری دوره های آموزش نظامی آمریکا به مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه موافقت کرده است.

این آموزش ها در خاک عربستان سعودی و توسط تیمی از مربیان آمریکایی انجام خواهد شد.

این آموزش نظامی بر پایه بودجه 500 میلیون دلاری اختصاص یافته از سوی کنگره آمریکا برای آموزش و تسلیح مخالفان بشار اسد انجام می شود.