سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اولین قرآن نامرئی جهان...

خنجری درباره انگیزه خود از کتابت این قرآن اظهار کرد: چند سال پیش یک کشیش آمریکایی گفت که می‌خواهد قرآن‌ها را بسوزاند. من پس از شنیدن حرف‌های این کشیش تحت تاثیر قرار گرفتم و تصمیم گرفتم قرآنی را کتابت کنم که کلمات آن نامرئی باشد.
ابنا: محسن خنجری، پدیدآورنده نخستین قرآن نامرئی درباره ویژگی‌های این کتاب توضیح داد: این قرآن در 30 جزء تهیه و از جوهر نانو در آن استفاده شده که کلمات آن زیر اشعه ماوراء بنفش آشکار می‌شود. کلمه «الله» تنها کلمه‌ای است که در این قرآن با رنگ طلایی نوشته شده و قابل رویت است.

خنجری درباره انگیزه خود از کتابت این قرآن اظهار کرد: چند سال پیش یک کشیش آمریکایی گفت که می‌خواهد قرآن‌ها را بسوزاند. من پس از شنیدن حرف‌های این کشیش تحت تاثیر قرار گرفتم و تصمیم گرفتم قرآنی را کتابت کنم که کلمات آن نامرئی باشد. اگرچه چنین اقدامی برای مبارزه با تندروان و افراطی‌ها کافی نیست اما تنها می‌خواستم بگویم که حتی اگر روزی تمام قرآن‌ها را هم بسوزانند باز مسلمانان راهی برای انتشار این کتاب آسمانی پیدا می‌کنند.

نخستین قرآن نامرئی جهان بر اساس رسم الخط عثمان طه به خط نسخ کتابت شده است و هر صفحه آن 15 سطر دارد. این قرآن در بخش مکتوب بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

اولین قرآن نامرئی جهان (+عکس)

اولین قرآن نامرئی جهان (+عکس)