سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

7 عادت کلیدی برای کسب استقلال مالی...

بدهی یکی از موانع اصلی در مسیر کسب استقلال مالی محسوب می شود. اگر برای خرید کالا و خدمات از بانک وام دریافت کرده و یا از دوست خود قرض کرده اید، در حقیقت، ماشین های تولید پول برای طلبکاران خود را ایجاد کرده اید.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - استقلال مالی به طور معمول به معنای دارا بودن درآمد کافی به منظور پرداخت هزینه های زندگی بدون اجبار برای کار تمام وقت در باقی عمر است.

برخی افراد استقلال مالی را از طریق پس انداز و سرمایه گذاری طی چندین سال کسب می کنند، در شرایطی که برخی دیگر کسب و کاری موفق را شکل داده که می تواند بدون نظارت روزانه درآمد لازم را فراهم کند.

روش های بسیاری برای دستیابی به استقلال مالی وجود دارند که تنها به افراد ثروتمند اختصاص ندارند. در ادامه این مطلب برخی از عادات تولید ثروت که می توانند استقلال مالی را به همراه داشته باشند را معرفی می کنیم.

پرهیز از بدهی

بدهی یکی از موانع اصلی در مسیر کسب استقلال مالی محسوب می شود. اگر برای خرید کالا و خدمات از بانک وام دریافت کرده و یا از دوست خود قرض کرده اید، در حقیقت، ماشین های تولید پول برای طلبکاران خود را ایجاد کرده اید. نخستین گام در مسیر کسب استقلال مالی رهایی از بدهی هایی با نرخ بهره بالا و آزاد کردن پول برای استفاده شخصی از آن به جای بانک ها است.

کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

یکی از مواردی که موجب شکل گیری هزینه های سنگین برای ما می شود به روز نگه داشتن وسایل و همگامی با دوستان، فامیل و همسایگان است. خرید خانه ای بزرگتر، خودرویی لوکس تر، مبلمانی شیک تر و مثال های دیگر از این دست شما را از کسب استقلال مالی دور می کنند. اگر امروز امور مالی خود را سر و سامان دهید در آینده می توانید دوستان و همسایگان خود را از نظر مالی پشت سر بگذارید.

هزینه کمتر نسبت به درآمد

کلید واقعی برای کسب استقلال مالی صرف هزینه کمتر نسبت به درآمد است. برای دستیابی به این هدف باید تلاش زیادی انجام دهید. نخست، باید هزینه های خود را پیگیری کرده و مواردی که برای آنها پول خرج می کنید را شناسایی کنید. سپس می توانید موارد غیر ضروری را حذف کرده و تورم سبک زندگی خود را به حداقل کاهش دهید. این مساله از اهمیتی برابر با کسب درآمد بیشتر برخوردار است. در حقیقت، باید هر دو سوی این معادله را مد نظر قرار دهید تا شکاف بین هزینه و درآمد را افزایش دهید.

برای خود هزینه کنید

ممکن است توصیه ای خودخوهانه به نظر برسد اما برای کسب استقلال مالی باید خود را در جایگاه نخست قرار دهید. پس انداز باید نسبت به هر چیز دیگری اولویت داشته باشد. پیش از آن که هزینه های قبوض خود را پرداخت کرده، مایحتاج خود را خریداری کرده و یا حتی اجاره خود را بپردازید، مقداری از پول خود را پس انداز کنید. پس از پرداختی که به خود داشته اید آن چه باقی می ماند مسیری عالی برای ایجاد ثروت است.

خرید دارایی های مولد درآمد

پس از آن که پس انداز را آغاز کردید باید پول خود را در دارایی هایی که مولد درآمد هستند سرمایه گذاری کنید. بازار سهام از سابقه بلند مدت خوبی برخوردار است و بسیاری از سرمایه گذاران از طریق آن کسب درآمد می کنند. اموال سرمایه گذاری، آثار هنری و مجموعه ها همگی دارایی هایی هستند که به حرکت در مسیر استقلال مالی کمک می کنند. بر خرید اموالی که برای شما پول تولید خواهند کرد، متمرکز شوید.

حفظ سرمایه گذاری

انجام سرمایه گذاری در بلند مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال، چه در شرایط خوب و چه شرایط بد می توانید در بازار سهام سرمایه گذاری کنید. خرید سهام هنگامی که قیمت ها روند کاهشی را دنبال می کنند، دشوار است اما اگر این کار را انجام ندهید احتمالا روند بهبود شرایط و افزایش قیمت ها در آینده را از دست خواهید داد. بر همین اساس، در بلند مدت می توانید شاهد افزایش ثروت خود باشید. اگر به دوران بازنشستگی نزدیک می شوید باید تخصیص دارایی های خود را بر اساس کاهش خطر و نوسانات تنظیم کنید.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیر باشید و هزینه های خود را به درستی انجام دهید. در برخی مواقع و سال ها ممکن است از نظر مالی با شرایط سخت‌تری مواجه شده و نیازمند مقابله و رسیدگی به آنها باشید. اگر شغل خود را از دست داده اید هزینه ها را کاهش داده و به سرعت شرایط خود را تنظیم کنید. پیش از آن که پس انداز خود را خرج کنید، کاهش هزینه ها را انجام دهید. یکی از بهترین گزینه ها یافتن شغلی پاره وقت برای عبور از شرایط بحرانی است. انعطاف پذیر بودن به معنای آن است که همواره روی پا خود ایستاده و زندگی کمتر استرس زایی را تجربه کنید.