سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

معرفی 19 انیمیشن بلند شرکت کننده در اسکار 2014.......

   
 

معرفی 19 انیمیشن بلند شرکت کننده در اسکار 2014


فهرست اولیه نامزدهای جایزه بهترین فیلم انیمیشن برای 86 امین مراسم آکادمی اسکاراعلام شد که از این فهرست، پنج نامزد نهایی انتخاب خواهد شد. در ادامه به معرفی این انیمیشن ها می‌پردازیم:

:: من نفرت انگیز 2 (Despicable Me 2)

فیلم انیمیشن من نفرت انگیز دو

“من نفرات انگیز 2″ که قسمت دوم از انیمیشن “من نفرت انگیز†است توسط ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) تولید و توسط یونیورسال در سطح بین المللی توزیع شده است.

انیمیشن داستان گرو را روایت می کند که دیگر مانند گذشته خبیث نیست و تصمیم می گیرد گروهی بسازد و یک جنایت کار تازه که آرامش را از همه سلب کرده را ادب کند اما…

این انیمیشن آمریکایی به کارگردانی پیر کافین و کریس رینود در 5 جولای 2013 اکران شده است.استیو کارل، کریستن ویگ ، بنجامین برت ،راسل برند و نسیم پدراد(هنرمند ایرانی) صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشتند.
این انیمیشن که با هزینه 76 میلیون دلار تولید شده است، به فروش بالاتر از یک میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته است و علاوه بر این نظر مثبت منتقدان زیادی را همراه خود کرده است با وجود اینکه دنباله ها معمولا شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار ندارند اما ساختار قوی این انیمیشن و رتبه بالایی که از سایت های معتبر سینمایی دریافت کرده آن را به یک گزینه مطرح در بین برندگان  تبدیل کرده  است.

:: دانشگاه هیولاها (Monsters University)‏

انیمیشن دانشگاه هیولاها

این فیلم در ادامه فیلم “کارخانه هیولاها†ساخته شد. دانشگاه هیولا ها توسط استودیوی پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی توزیع شد. داستان فیلم قبل از داستان فیلم نخست اتفاق می‌افتد.دانشگاه هیولا ها محصول آمریکاست. ساخت قسمت دوم این فیلم به طور رسمی در سال 2010 تأیید شد. قرار بود این فیلم در 16 نوامبر 2012 منتشر بشود، ولی برای این که نشان دهند این فیلم برای کنار زدن قسمت جدید گرگ‌ومیش ساخته نمی‌شود، تاریخ انتشار آن به 2 نوامبر 2012 تغییر کرد.داستان اینگونه آغاز می شود که مایک وزاوسکی (Mike) و جیمز پی. سالیوان (Sullivan) در دانشگاه همدیگر را می‌بینند و نقشه می‌کشند تا باعث ترس در شرکت هیولاها شوند…

در آوریل 2011 اعلام شد که این فیلم در 21 ژوئن 2013 منتشر خواهد شد.
این فیلم به کارگردانی دن اسکانلون (Dan Scanlon)، از حضور صداپیشگانی چون جان گودمن، بیلی کریستال و استیو بوسمی بهره برده است.
هزینه تولید “دانشگاه هیولا ها†200 میلیون دلار است و در آمریکای شمالی 268 میلیون دلار و فروش جهانی آن 743 میلیون دلار بوده است.

:: خانواده کرودها (The Croods)

انیمیشن خانواده کرودها (غارنشین ها)

خانواده کرودها محصول کمپانی آمریکایی دریم ورکس ، یک انیمیشن سه‌بعدی به سبک کمدی ماجرایی است که توسط کریس ساندرز و کریک دمیکو  (Chris Sanders, Kirk DeMicco) کارگردانی شده است.
هنرمندان برجسته ای چون  نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دیوک و کلوریس لیچمن در این انیمیشن صداپیشگی کرده اند.
داستان این فیلم در دوران ماقبل تاریخ به‌اسم کرودیشِز (Croodaceous) اتفاق می‌افتد.دوره‌ای شامل موجودات خارق‌العاده، زمانی که یک مرد سرپرست شکار شناخته می‌شود و از نبوغ خود در برابر تهدیدات محیطی استفاده می‌کند و اختراعاتی انقلابی شبیه کشف آتش می‌کند، و همچنین سختی و زحمت زیادی را برای پیدا کردن خانه? جدید از بین سرزمین‌های خطرناک اما عجیب و غریب متحمل می‌شود.â€The Croods†به نویسندگی و کارگردانی کرک دمیکو و به تولید کریستین بلسون و جین هارتول می‌باشد. این فیلم در سالن‌های نمایش در 22 مارس 2013 روی پرده آمد.
این انیمیشن با هزینه تولید 135 میلیون دلار، در آمریکای شمالی به فروش 187 میلیون دلاری دست یافت و در مجموع 587 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.
 

:: خانواده اسمورف‌ها 2 (The Smurfs 2

قسمت دوم انیمیشن سینمایی اسمورف ها

“اسمورف‌ها 2 †یک فیلم سه‌بعدی کمدی خانوادگی و ادامه‌ای‌ست بر اسمورف‌ها که در سال 2011 اکران شده بود. ماجرای فیلم براساس مجموعه داستان مصورهایی ساخته شده‌اند که هنرمند بلژیکی، پیو طراحی کرده است.
این دومین پروژه حاصل از همکاری سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز است. راجا گاسنل (Raja Gosnell)که در قسمت اول دستیار کارگردان بود، این قسمت را کارگردانی کرده و بقیه عوامل همگی همان گروه همکار در قسمت اول هستند.در قسمت دوم تمام بازیگران سری پیشین بازی کردند.گارگامل، جادوگر شیطان‌صفت این‌بار می‌خواهد با موجوداتی که شبیه اسمورف‌ها درست کرده، نیروی جادویی آن‌ها را به دست بیاورد. در این راه، او مجبور می‌شود یک اسمورف به نام اسمورفت را به‌زور به پاریس بیاورد. در این میان ماجراهایی اتفاق می‌افتد و اسمورف‌های دیگر برای نجات جانِ اسمورفت وارد داستان می‌شوند.این انیمیشن که محصولی از آمریکاست در 31 جولای 2013 روی پرده رفت.

هزینه تولید این فیلم 105 میلیون دلار و فروش آن در آمریکای شمالی 70 میلیون دلار و فروش جهانی اش 346 میلیون دلار است.

بازیگران این انیمیشن، هنک آزاریا در نقش گارگامل، نیل پاتریک هریس در نقش پاتریک وینسلو، جیما میز در نقش گریس وینسلو، سوفیا ورگارا در نقش ادیله آنجلو، برندان گلیسو در نقش ویکتور دویل پدرخوانده پاتریک و نانسی اودل در نقش خودش (در یک مصاحبه? تلویزیونی) و صداپیشگان آن جاناتان وینترز در نقش بابا اسمورف، کیتی پری در نقش اسمورف مو طلا، فرد آرمیسن در نقش اسمورف باهوش، آلن کامینگ در نقش اسمورف شجاع، آنتون یلچاین در نقش اسمورف دست و پا چلفتی، جورج لوپز در نقش اسمورف بد اخلاق، جان الیور در نقش اسمورف مغرور، کریستینا ریچی در نقش وکسی یک اسمورف مانند باهوش و بازیگوش از گروه شرورها و جی‌بی اسموو هکس در نقش هاکوس، یک اسمورف مانند خنده‌دار و چاق از گروه شرورها.

:: توربو (Turbo)

 انیمیشن سینمایی توربو

توربو یک انیمیشن سه‌بعدی در ژانر فیلم‌های ورزشی/ کمدی است که توسط دریم‌ورکس ساخته شده و فاکس قرن بیستم، توزیع‌کننده آن است. فیلم براساس ایده اولیه‌ای از دیوید سورن (David Soren)، که کارگردان فیلم هم هست ساخته شده. این اولین تجربه سورن در مقام کارگردان یک انیمیشن است. منبع الهام او برای شکل‌گیری داستان، علاقه پسرش به مسابقات ماشین‌سواری و یک حلزون که در حیاط جلویی خانه‌شان پیدا کرده، بوده‌اند. این انیمیشن 17 جولای 2013 اکران شده‌است. دیوید سورن کارگردان این فیلم است.

داستان انیمیشن درباره? یک حلزون  باغچه به نام توربو ست که از کُند بودن خسته شده و دوست دارد مثل ماشین‌های مسابقه‌ای «فرمول یک»، سریع باشد.  ایده اصلی داستان از کارگردان این فیلم یعنی دیوید سورن بوده‌است.این فیلم با هزینه تولید 127 میلیون دلاری، به فروش 82 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 267 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.
به‌جز رایان رینولدز که صدای شخصیت اصلی با اوست، پل جیاماتی، مایکل پینا، اسنوپ داگ، مایا رادولف، میشل رودریگز و ساموئل ال. جکسن هم به عنوان صداپیشه در این انیمیشن حضور دارند. براساس این فیلم، یک مجموعه تلویزیونی به نام Turbo: F.A.S.T هم ساخته شده که از دسامبر 2013 از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

:: حماسه (Epic)

فیلم انیمیشن اپیک (حماسه)

این انیمیشن توسط خالقان انیمیشن معروف “عصر یخی†و “ریو†تهیه شده است.
“حماسه†را کریس وج براساس فیلمنامه هایی از تام جی آستل و مت امبر کارگردانی کرده و تولید آن سه سال طول کشیده است.
سازندگان فیلم که برای قصه فیلمنامه خود از ماجراهای کتابی پرخواننده به همین نام اثر ویلیام جویس بهره گرفته اند، میگویند به قصه کتاب و حال و هوای آن وفادار مانده اند.
خط کلی داستان درباره نبردی عمیق و همیشگی بین نیروهای خیر و شر است .داستان دختری نوجوان که وارد دنیایی اسرارآمیز می شود و باید برای نجات یک دنیای فانتزی تلاش کند .
کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه کننده انیمیشن “حماسه†است.
صدا پیشگی این انیمیشن را کالین فارل، جاش هاچرسون، آماندا سایفرد، کریستوف والتس، عزیز انصاری، پیت‌بال، استیون تایلر و بیانسه انجام داده اند.این انیمیشن آمریکایی که در 24 می 2013 اکران شد، با هزینه تولید 93 میلیون دلاری به فروش 107 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و 260 میلیون دلاری در جهان رسید.

:: هواپیماها (Planes)

انییمشن هواپیماها محصول دیزنی

بعد از نمایش موفقیت آمیز “ماشین هاâ€، دیزنی این بار به سراغ “هواپیماها†رفته است. این انیمیشن به کارگردانی کلی هال درباره Dusty شخصیت اول این داستان است که هرگز در ارتفاع بیش از 1000 پایی پرواز نکرده است ولی رویای سریعترین هواپیما را در مسابقات هوایی در سر خود دارد و برای تحقق بخشیدن به رویای خود موانع زیادی بر سر راه خود دارد.â€هواپیماها†با هزینه تولید 50 میلیون دلار به فروش89 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و 212 میلیون دلار در سراسر جهان رسید.
در این انیمیشن دن کوک صداپیشگی نقش Dusty و استی کیچ، دنی من، پریانکا چوپکا و … صداپیشگی سایر نقش ها را برعهده دارند.

:: ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)

قسمت دوم انیمیشن بری با احتمال بارش کوفته قلقلی

ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی 2  یک انیمیشن علمی- تخیلی-کمدی به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز انیمیشن است که توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده. این فیلم در واقع دنباله‌ای‌ست بر انیمیشنی به همین نام که در سال 2009 ساخته شده بود. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته جود و ران بَرِت نوشته شده است. کودی کامرون و کریس پیرن (Cody Cameron, Kris Pearn) به عنوان کارگردانان، کریک بادی فِلت تهیه‌کننده و فیل لورد و کریس میلر که کارگردانان قسمت اول بودند، به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، و جان فرانسیس تِلی، جاناتان گلداستین و اریکا ری دی‌نوجا به عنوان فیلم‌نامه‌نویسان با این انیمیشن همکاری کرده‌اند. ضمن این‌که اکثر صداپیشگان هم در قسمت قبل حضور داشته‌اند: بیل هَدِر در نقش فلینت، آنا فاریس در نقش سم اسپارک، جیم کن در نقش تیم، اندی سمبرگ در نقش بِرِنت، نیل پاتریک هریس در نقش استیو، بنجامین برت در نقش مانی، تری کروز در نقش افسر ایرل0?، ویل فورت در نقش چستروی و کریستین اسکال در نقش بارب اورانگوتان.داستان فیلم از ادامه قسمت اول آغاز می‌شود، یعنی جایی که ماشین تولید غذایی که فلینت اختراع کرده بود از کنترل خارج می‌شود، اما فلینت مخترع جوان و دوستش موفق می‌شوند که شرایط را مدیریت و دستگاه را متوقف کنند. در این قسمت فلینت و دوستش مجبورند که از شهر خودشان خارج شوند. اما زمانی که ماشین غذا بیدار میشود، تعدادی موجود و جانورانی از جنس غذا پدیدار می‌شوند و شرایط بحرانی جدید ایجاب می‌کند  که آن‌ها برگردند و دنیا را از ویرانی نجات دهند. به حیوان‌هایی که از جنس خوراکی‌ها تولید شده‌اند، فودی‌مال می‌گویند. مثلاً همبرکبوت (همبرگر به اضافه عنکبوت)، یا سگ‌موز (سگ به اضافه موز).

این انیمیشن که در 27 سپتامبر 2013 روی پرده رفت، با هزینه تولید 78 میلیون دلار به فروش 106 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 177 میلیون دلار در مجموع رسید.

:: پرندگان آزاد (Free Birds)

انیمیشن سینمایی پرندگان آزاد

پرنده‌های آزاد یک انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی کمدی ماجرایی است که توسط Real FX تهیه شده و جیمی هوارد کارگردانی آن را برعهده داشته کرده که انیمیشن موفق “هورتون صدای یک هو را می‌شنود†را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل “در جستجوی نموâ€، “شرکت هیولاها†و دو قسمت اول “داستان اسباب بازی†نیز بوده است.او با همکاری اسکات موزیر فیلم‌نامه را نوشته است. آون ویلسن، رودی هارلسن و امی بوهلر صداپیشگان این انیمیشن هستند.

پرندگان آزاد که با بودجه‌ای حدود 55 میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و به فروش 17 میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسید. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.این انیمیشن آمریکایی که در ابتدا “بوقلمون‌ها†نام داشت داستان رجی بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک روبرو می‌شود.جیک رئیس و تنها عضو جبهه آزادی بوقلمون‌ها است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال 1621 می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.â€پرندگان آزاد†اول نوامبر 2013 اکران شده است.

:: افسانه ساریلا (The Legend of Sarila)

افسانه ساریلا

این انیمیشن به کارگردانی نانسی فلورانس ساواند در 22 فوریه 2013 روی پرده رفت. افسانه ساریلا محصول کشور فرانسه، فروش 8?5 میلیون دلاری را در زمان اکران خود تجربه کرده است.

:: ارنست و سلستین (Ernest & Celestine)

انیمیشن ارنست و سلستین

انیمیشن تحسین شده ارنست و سلستین محصول مشترک فرانسه و بلژیک،بر اسا س مجموعه داستان پرخواننده ای به همین نام  نوشته گابریل ونسان ، به شیوه دوبعدی توسط استفان اوبیه، ونسان پاتار و بنجامین رنر با بودجه‌ای 9?6 میلیون یورویی ساخته شده است و 5 دسامبر 2012 اکران شد.این انیمیشن جایزه سزار بهترین فیلم پویانمایی در فرانسه را از آن خود کرده است .دانیل پناک نویسنده سرشناس رمان «غم مدرسه» برنده جایزه رنودوی 2007،فیلمنامه این انیمیشن را نوشته است.

ارنست خرس گنده و سلستین موش کوچولو، کاراکترهای اصلی فیلمنامه‌ای هستند که دانیل پناک نویسنده مطرح فرانسوی آن را نوشته و مراحل تهیه و ساخت آن توسط گروهی از نویسندگان داستان مصور به انجام رسیده است. این نخستین باری است که پناک، در دنیای سینما قلم زده است.ماجرای فیلم برخورد غیرمنتظره موش کوچولویی به نام سلستین با خرس گنده‌، لوده دوره‌گرد و نوازنده‌ای به نام ارنست است که هر دوی آن‌ها از تنهایی و ناامیدی در زندگی رنج می‌برند اما به رغم همه سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی همراه با هم دنیای تازه‌ای برای خودشان می‌سازند.

این مجموعه داستان از سال 1981 تا 2004 در 24 جلد در سراسر جهان در دسترس خوانندگان قرار گرفت. نیویورک تایمز هم سال 1982 جلد اول داستان «ارنست و سلستین» را در فهرست 10 اثر برتر داستان مصور آن سال جای داد. گابریل ونسان نویسنده فرانسوی اثر با نام واقعی مونیک مارتین سال 2000 در سن 72 سالگی درگذشت.
فارست ویتاکر ، مکنزی فوی، لورن باکال،پل جیاماتی،ویلیام اچ مکی ، مگان مولالی ، نیک آفرمن و جفری رایت صداپیشگان نسخه انگلیسی زبان این انیمیشن زیبا هستند .

:: خومبا (Khumba)

انیمیشن خومبا

این انیمیشن محصول آفریقای جنوبی است و از تاریخ 6 اکتبر 2013 در آمریکا و 25 اکتبر در آفریقای جنوبی اکران شده است.
کارگردان خومبا آنتونی سیلوستون و فیلمنامه نویس آن نیز خود سیلوستون به همراه رافائلا دله دان است.خومبا که داستان گوره خری به همین نام را روایت می کند که بدنش نیمی راه راه و نیمی ساده است و از جانب قبیله اش همواره مورد سرزنش قرار می گیرد، تا اینکه …صدا پیشگی نقش خومبا را جیک تی آستین برعهده داشته است.

یک حماسه قدیمی از دل تاریخ و فرهنگ خاص ساکنان قطب. انیمیشنی که نه قرار است با زرق و برق هالیوودی انیمیشن‌ها شما را غافلگیر کند و نه داستان‌های امتحان پس داده  دیسنی را دارد و نه خلاقیت مبهوت کننده پیکسار را. اما خود به خود چیزی  دارد که بقیه ندارند و آن عظمت وقدرت داستانی است که نسل‌ها و سینه به سینه نقل شده وجزییات وشاخ وبرگ پیدا کرده است.

:: یخ‌زده (Frozen)

انیمیشن یخ زده  از دیزنی

این انیمیشن سه بعدی توسط جنیفر لی که سابق بر این فیلمنامه انیمیشن “رالف خراب کار†را هم نوشته بود بر اساس داستان “ملکه برفی†اثر هانس کرستین آندرسون نوشته شده است.جان لستر و پیتر دل وکو تهیه کنندگان و کریستوف بک آهنگساز این انیمیشن هستند. کریستین بل ،ایدینا منزل ،جاناتان گروف ، جاش گاد ،کریس ویلیامز در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور داشته اند.این انیمیشن ابتدا قرا ربود به شیوخ دستی طراحی و ساخته شود اما بعدها دیزنی اعلام کرد که آن را به صورت CG خواهد ساخت و به شیوه stereoscopic 3D اکران خواهد کرد.

انیماتورها برای ساخت صحنه های مربوط به برف و یخ و نحوه بازتاب و شکست نور در چنین محیط هایی از هتل یخی Quebec در کانادا دیدن کردند ضمن اینکه صحنه های فیلم با الهام از چشم اندازهای کشور نروژ طراحی شده اند.

داستان این انیمیشن آمریکایی در قلمرویی اتفاق می‌افتد که با جادوی السا، ملکه برفی در زمستانی ابدی فرو رفته است. زنی نترس به نام آنا تصمیم می گیرد السا را که خواهرش نیز هست، پید ا کند و به سرما پایان بخشد. برای این کار او به کمک کریستوف مرد قوی کوهستان، گوزنش سوون و یک مرد برفی گیج به نام اولاف نیاز خواهد داشت.

“یخ زده†که با کارگردانی کریس باک و جنیفر لی از 27 نوامبر 2013 به روی پرده می رود.

:: نامه‌ای به ممو (A Letter To Memo)

انیمیشن نامه ای به ممو

نامه ای به مومو یک انیمیشن درام ژاپنی است که در سال 2011 تولید شده است.
کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن بر عهده هیروکی اوکیرا بوده است که 7 سال برای نگارش فیلمنامه آن زمان صرف کرده است.
صداپیشگی نقش ممو را کارن میاما انجام داده است.نامه ای به ممو از 21 آوریل 2012 در ژاپن روی پرده رفته است.این انیمیشن داستان دختری 11 ساله است که زندگی سخت اش بعد از فوت پدرش دچار تغییر ناگهانی می شود.

ممو بعد از مرگ پدرش پیش مادربزرگش، در شهر کوچکی زندگی می کرده است و از وضیعت زندگی اش راضی نبوده و چیزی که بیشتر از همه آزارش میداد، نامه ناتمامی بود که پدرش برایش نوشته و در آن فقط دو کلمه دیده میشد: “مموی عزیزم….â€.

ممو به امید پیدا کردن سرنخ، انبار را می گردد و کتابی قدیمی پیدا می کند و از بعد از پیدا کردن آن کتاب اتفاق های عجیبی برایش پیش می آید …

:: باد شدید می‌وزد (The Wind Rises)

انیمیشن ژاپنی باد شدید می وزد

ساخته هایائو میازاکی، محصول ژاپن است.
“باد، شدید می‌وزد†از 20 ژانویه 2013 در ژاپن روی پرده رفته است.
“باد، شدید می‌وزد†بر مبنای زندگی جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگنده زیرو در جنگ جهانی دوم – که در حمله به پرل هاربر استفاده شد – ساخته شده و بر دورانی متمرکز است که ژاپن با رکورد اقتصادی، شیوع بیماری‌های مسری و بلایای طبیعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.
این فیلم توسط شرکت توهو روانه سینماها شده است.

:: جعلی (The Fake)

انیمیشن جعلی

این انیمیشن تولید استدیوی کره ای دادا شو (Dadashow) به کارگردانی یه اون سانگ هو(Yeon Sang-ho) ست و 21 نوامبر امسال اکران شده است.
زمانی که روستائیان یک دهکده در معرض یک بلا و فاجعه آسمانی که از قبل در کتاب مقدس پیش بینی شده ، قرا رمیگیرند ، شهردار تصمیم میگیرد..


روشهای عجیب زیبایی بازیگرانسینما در دهه 30.......

 

سالن‌های زیبایی «مکس فاکتور» که در دهه 30 و 40 میلادی پاتوق ستاره‌های هالیوود بوده و امروز به یکی از پربازید‌ترین موزه‌های این صنعت سینمای آمریکا تبدیل شده، بیش از همه یادآور اتاق‌های شکنجه‌ نازی‌هاست..

 امروزه انجام عمل‌های زیبایی و تزریق انواع ژله‌ها، در میان مردم به شدت متدوال شده، تا آنجا که برخی به این می‌اندیشند که این پدیده قرن 21 است در حالی‌که از قرن‌ها پیش این مسئله مورد علاقه بانوان و برخی آقایان بوده، بالاخص طی سال‌های 1930 تا 1940 این مسئله به تبی در میان بازیگران هالیوود تبدیل می‌شود ولی آنچه قابل توجه است که نگاهی به سالن‌های زیبایی قدیم بیش از آنکه انسان را به یاد زیبایی بیاندازد، یادآور اتاق‌های شکنجه نازی‌هاست.

«مکس فاکتور»، جوان لهستانی که امروز نام او آشنای بسیاری از بانوان است، با استفاده از چنین فضایی دست به تاسیس یک سالن زیبایی بزرگ در لس‌آنجلس می‌زند که به سرعت جای خود را در میان ستاره‌های هالیوود باز می‌کند.
 

alt

عکس هایی از سالن زیبایی مکس فاکتور که امروز به یکی از موزه‌های پربازدید هالیوود تبدیل شده است

این سالن زیبایی که امروز به یکی از موزه‌های پربازدید (مرور خاطرات هنرمندان) هالیوود تبدیل شده، بیشتر به شکنجه‌گاه نازی‌ها شبیه است تا یک سالن زیبایی.

در زیر مروری داریم بر برخی از روش‌های متدوال زیبایی در دهه 30 و 40 میلادی:

alt
alt

یک کالیبراتور زیبایی که با استفاده از آن جزئیات استاندارد صورت یک نفر تعریف می‌شده است، از فاصله چشم‌های با یکدیگر، تا اندازه لب و بینی، این وسیله به آرایشگر این امکان را می‌داده تا پس از آرایش چهره‌ فرد، ببیند که آرایش انجام شده تا چه استاندارد است.

alt

یک تسمه فولادی که به فرم گیری صورت براساس استانداردهای زیبایی در آن زمان کمک می‌کرده، چانه‌ای باریک و گونه‌هایی تو رفته.

alt

استفاده از دی‌اکسید‌کربن در رفع کک‌ و مک‌های صورت به شدت در دوران رواج داشته که به خاطر جلوگیری از آسیب‌دیدگی چشم‌ها و مخاط حساس بینی مجبور به پوشاندن این دو عضو بوده‌اند و بیمار باید از طریق لوله‌ای در دهان تنفس می‌کرده است.

alt

یک ماسک حرارت دهنده صورت که از دهه 40 برای افزایش جریان گردش خون در صورت و شفافیت پوست استفاده می‌شده است که بیشتر انسان را یاد «آنتونی هاپکینز» در فیلم «سکوت بره‌ها» می‌اندازد تا یک وسیله زیبایی بخش.

alt

افراد پس از استفاده از برخی کرم‌های زیبایی حساس به آفتاب مجبور به استفاده از لباس‌هایی بودند که بدن آن را به طور کامل بپوشاند.

alt

این یک ماشین ساکشن متداول در دهه‎ی 30 میلادی متشکل از مکنده‌های کوچک شیشه‌ای، یک پمپ و یک دستگاه کوچک ساینده پوست است که در کل برای جوان سازی پوست استفاده می‌شده است.

alt

استفاده از ماسک میوه برای شفاف‌سازی پوست در دهه 30 میلادی

alt

alt

ماسک ساینده که به منظور رفع عیوب و چین و چروک صورت استفاده می‌شد.

alt

سشوار‌های غول‌پیکر متداول در اواسط دهه 20 میلادی که در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

alt

ماسک زیبایی معروف به ماسک «خماری در بهشت» که اولین بار توسط «مکس فاکتور» به کار رفت، این ماسک بیش از همه در میان ستاره‌های هالیوود در دهه 40 میلادی رواج داشته که مکعب‌های پلاستیکی پر شده از یخ و آب بوده که برای شادابی پوست بروی نقاط مختلف پوست قرار می‌گرفت.

alt

alt

روشی برای فر دائمی موها که اولین بار در سال 1929 در آلمان کاربرد داشت.

alt

ماسکی معروف به «کلاه جادویی» متداول در دهه 40 میلادی که با کاهش فشار جوی و ایجاد شرایطی جوی چون آنچه که در مناطق مرتفع وجود دارد، به استفاده کننده این تضمین را می‌داد که چهره او تا مدت‌ها گلگون و بشاش باقی می‌ماند.


پاییز رویایی تهران با حذف رنگهای اضافی............

گزارش تصویری پیش‌رو، ثمره عکاسی طولانی مدت سهیل سلیمانی در پاییز امسال (1392) است. در این عکس‌ها با حذف رنگ‌های اضافی، رنگ‌های پاییز در مقابل چشمان شما بیشتر جلوه می‌کنند.

پارک پرواز، تهران

بیست

حذف رنگ خاکستری ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف باعث پررنگ جلوه دادن رنگ پاییز‌ی پارک شده است.

منطقه سوادکوه، دوآب

بیست

درخت پاییزی در کنار آسمانی مملو از ستارگان راه شیری. نور بسیار ضعیف قرمز به درخت تابیده است.

بیست

برگ‌هایی پاییزی در حال ریزش که در این عکس می‌بینید روی آب هستند. این عکس انعکاس کوه‌ها و درختان پاییزی پارک جمشیدیه روی آب استخر است. اگر دقت کنید ماهی‌ها را هم می‌توانید ببینید.

بام تهران

بیست

این عکس با حذف رنگ‌های اضافی شبیه نقاشی شده است. درخت پاییزی خودنمایی می‌کند.

قسمتی از اتوبان نیایش در تهران

بیست

رنگ اتوبان، ساختمان‌ها و همچنین آسمان حذف شده است. درختان پاییزی خودنمایی می‌کنند.

بالای پارک جمشیدیه

بیست

رنگ‌ها چشم نواز هستند. حالا با حذف رنگ‌های اضافی درختان شاداب‌تر به نظر می‌آیند.

بیست

یک گیاه زیبا روی دیوار یک باغ در منطقه آهار نزدیک تهران.

بیست

محوطه موزه دارآباد تهران. رنگ‌های شاد پاییزی با آدم صحبت می‌کنند.

بیست

آرمیتا در حال لذت بردن از رنگ‌های پاییزی پارک پرواز.

بیست

پاییز زیبای شهرستانک نزدیک کرج. درختان رنگارنگ در حال نشان دادن خودشان هستند. برف در کوه‌های دور دست نمایان است

بیست

تلفیقی از طبیعت زیبا. برگ‌های قرمز رنگ در منطقه فشم نزدیک تهران.

بیست

مجموعه‌ای از برگ‌های زیبای پاییزی. شهرستانک نزدیک کرج.

بیست

در دامنه این کوه در منطقه شهرستانک یک نقطه مثل نگین خودنمایی می‌کند.

بیست

خیابان ولیعصر تهران. حذف رنگ‌های اضافی کمک به دیدن درختان کرده.

بیست

درختان زیبای پارک جمشیدیه در پائیز

بیست

جاده زیبای چالوس. برگ‌های کنار جاده که کمتر در دید ما هستند.

بیست

منطقه زیبای آهار نزدیک تهران

بیست

تلفیقی از گل‌های زیبا و برگ‌های پاییزی


چگونه در لحظات سخت امید را از دست ندهیم؟

چه بخواهید چه نه، لحظات سخت نیز بخشی از زندگی شما هستند. موقعیت‌هایی مانند از دست دادن کار، ورشکستگی، بیماری و …؛ اما امید داشتن در این لحظات بسیار مهم است. تنها با امید است که می‌توانید از سختی این لحظات کم کرده و موقعیت خود را بهبود بخشید؛ در غیر اینصورت، تنها بیشتر عقب می‌افتید و در یک چرخه منفی در وضع بدتری قرار می‌گیرید.

باید همواره برای لحظات ناخوشایند آماده باشید. برای اینکه امید خود را در چنین شرایطی از دست ندهید، موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند:

1- ایمان داشته باشید
پایه و اساس از دست ندادن امید، داشتن ایمان است. شما باید به کاری که می‌کنید ایمان داشته باشید. برای مثال، من به خدا و قدرتی که روی کنترل زندگی‌ام دارد معتقدم. مهم نیست که شرایط چقدر بد به نظر برسد، من فقط سعی کرده‌ام یاد بگیرم که به او اطمینان داشته باشم. حتی اگر نتوانم کارکرد امور مختلف را درک کنم زمان و شرایط همیشه بدون اینکه حتی متوجه شوم، تغییر می‌کنند. شما هم می‌توانید به خودتان، کاری که انجام می‌دهید و هر چیزی که فکر می‌کنید می‌توانید به آن اعتقاد واقعی داشته باشید تکیه کنید. بدین ترتیب همیشه امیدوار خواهید بود.

ممکن است شما هم تجربیات بدی را پشت سر گذاشته باشید که در حال حاضر تمام شده‌اند. اما نکته مهم آنجاست که بدانید آن تجربه بد، شما را نیرومندتر و ایمان‌تان را قوی‌تر کرده است و می‌تواند شما را در لحظات بدتر هم محافظت کند.

2- همیشه ‘چرا’ها را به خاطر داشته باشید
به گفته ویکتور فرانکل آنها که همیشه یک ‘چرا’ برای زندگی خودشان دارند، ‘چگونه’ها را برای خود حل می‌کنند.

دو نقطه‌نظر در اینجا اهمیت دارد:
• همیشه دلیلی برای آنچه انجام می‌دهید داشته باشید. برای سادگی درک این نکته، اگر نتوانستید یک ‘چرا’ برای انجام کاری پیدا کنید، انجامش ندهید.
• همیشه به یاد داشته باشید که علت انجام هر کاری چیست و آن را پس ذهنتان نگه دارید تا از مسیر اصلی خارج نشوید.

برای گرفتن نتیجه مناسب، سعی کنید چیزی بزرگتر از آنچه در توان‌تان هست را انتخاب کنید. چیزی که از سطح شما پایین‌تر باشد حتی اگر به انجام رسد هیجان و رضایتمندی درونی برای شما ایجاد نخواهد کرد و رشدی هم برای شما نخواهد داشت.

3- با افراد مثبت دمخور شوید
ماندن در شرایط و لحظات سخت بسیار مشکل است، اما تنها ماندن در چنین شرایطی، وضع را به مراتب مشکل‌تر و سخت‌تر می‌کند. بهتر است به گروه‌ها و تیم‌هایی ملحق شوید که اعضای آنها به یکدیگر اهمیت می‌دهند. اگر چنین افرادی را اطراف خود ندارید، توصیه می‌کنیم از همین امروز به دنبال حداقل یک نفر باشید. منتظر روز نیاز نمانید که دیر است. شما پیش از بروز وضعیت‌های سخت نیازمند چنین افرادی هستید. آنها می‌توانند به انحای مختلف شما را در گذر از شرایط کمک کنند.

4- به دیگران کمک کنید
از مزایای بودن با گروه‌ها و افراد مثبت، کمک به بقیه است. این مساله را وقت تلف کردن نبینید. کمک به دیگران به شما نیز کمک می‌کند. می‌توانید برای مدتی کوتاه هم که شده تمرکز را از خودتان بردارید. در نتیجه شرایط ناخوشایند خودتان را در مقایسه با شرایط دیگران هیچ می‌بینید. اغلب موقعیت‌ها خیلی بدتر از چیزی که هستند به نظر می‌رسند. سعی کنید حتی در شرایط بد، توجه‌تان را به موارد دیگر (توجه به شرایط دیگران و کمک به آنها) متمرکز کنید. این مساله دید خوبی در یافتن راه حل به خود شما نیز خواهد داد.

نهایتاً به یاد داشته باشید که شرایط سخت و ناخوشایند، نیازمند داشتن امید هستند. داشتن امید ضرورت دارد. به محض اینکه امیدتان را از دست بدهید، بازی را هم باخته‌اید. از این گذشته، از دست ندادن امید، مهمترین مسئولیتی‌ست که بر دوش شماست. سعی کنید بیشتر از آنکه به از دست دادن امید فکر کنید، به ساختنش بیاندیشید.


تصاویری از آلبوم خاطرات نلسون ماندلا، پدر آفریقا..........

 

نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با آپارتاید و رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی در سن 95 سالگی و ده ها سال مبارزه مستمر علیه تبعیض نژادی درگذشت.

به گزارش منابع خبری ماندلا که مدتی بود از عفونت ریه رنج می برد، جمعه شب در اثر شدت گرفتن بیماری در بیمارستان در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی درگذشت. قهرمان مبارزه با آپارتاید، اولین رئیس جمهوری سیاه پوست آفریقای جنوبی بود که از سال 1994 به مدت پنج سال این سمت را بر عهده داشت و بسیاری او را "پدر آفریقای جنوبی" می دانند. 

رهبر پیشین آفریقای جنوبی، علیه آپارتاید (یا حاکمیت اقلیت سفید بر کشور) مبارزه و در سال 1993 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. ماندلا که مدت 27 سال زندانی بود، نقش برجسته ای در برقراری صلح در سایر مناقشات به عهده داشت. وی در دهه هشتاد در زندان دچار بیماری سل شد. وی به رغم حبس طولانی مدت، دشمنان سابق خود را بخشید و به عنوان رییس جمهوری وقت از تمام نژادها خواست برای دستیابی به آشتی ملی همکاری کنند.

در زیر عکس هایی از آلبوم خاطرات زندگی شخصی و سیاسی نلسون ماندلا را می بینید.


 
 
ماندلا در کنار "والتر سیسولو" و "هریسون موتلانا" در کمپین مبارزه با آپارتاید در ژوهانسبورگ. سال 1952

 
 
ماندلا در سال های دهه 50 و در زمان مبارزه علیه آپارتاید

 
 
ماندلا در دهه 50 میلادی در حال تمرین بوکس

 
 
ماندلا و همسرش در مراسم ازدواجشان در 1958

 
 
ماندلا در دفتر حقوقی ماندلا و تامبو؛ جایی که خدمات حقوقی رایگان به سیاه پوستان ارائه می شد.

 
 
تبرئه ماندلا و 150 تن از مبارزان تبعیض نژادی در دادگاه رسیدگی به اتهام خیانت آنان. سال 1961

 
 
ماندلا پیش از اعلام حکم محکومیت حبس ابد؛‌ او در ژوئن 1964 به اتهام شرکت در اقدامات نظامی، خصوصاً چهار مورد خرابکاری که آنها را پذیرفت و توطئه برای کمک به دیگر کشورها در جهت حمله به آفریقای جنوبی که وی آن را رد می کرد محکوم شد.

 
 
زندان ماندلا در جزیره روبن جایی که وی 27 در آن به سر برد

 
 
بازدید ماندلا و کلینتون از زندان ماندلا در جزیره روبن دردوران ریاست جمهوری هر دو

 
 
نمایی از جزیره محل زندانی شدن نلسون ماندلا

 
 
نمایی از محوطه بیرونی زندان جزیره روبن در دوران زندان ماندلا

 
 
ماندلا در بازدید از سلول خود در زندان جزیره روبن 

 
 
ماندلا و همسرش در روز آزادی او در 11 فوریه 1990

 
 
ماندلا و همسرش پس از در فوریه 1990

 
 
ملاقات ماندلا و "اوتیو تامبو" همرزم قدیمش پس از 28 سال و در سال 1990

 
 
حضور ماندلا در نخستین انخابات دموکراتیک آفریقای جنوبی در تاریخ 27 آوریل 1994؛ در این انتخابات ماندلا، به عنوان رهبر کنگره ملی آفریقا، به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه‌پوست کشور برگزیده شد.

 
 
ماندلا در سفر به بریتانیا در سال 1996

 

 
ماندلا در مذاکرات صلح با رهبر شورشیان زعیر

 
 
تقدیر نلسون ماندلا از کاپیتان سفیدپوست تیم کریکت افریقای جنوبی در تلاش برای آشتی میان سیاهان و سفید پوستان. 1997

 
 
سخنرانی ماندلا در افتتاحیه پارلمان افریقایجنوبی در سال 1997

 
 
ماندلا و دوکلرک در مراسم دریافت جایزه صلح نوبل در سال 1993

 
 
ماندلا در ملاقات با یاسر عرفات اکتبر 2004

 
 
ماندلا در مراسم رونمایی از کتاب خاطراتش در سال 2006

 
 
ماندلا در سال های پایانی عمر خود

 
 
آخرین عکس های ماندلا پیش از مرگ

 
 
آخرین عکس های ماندلا پیش از مرگ و در کنار رئیس جمهور اسبق امریکا

 

مکانهای شگفتانگیزی که روی کره زمین واقع شدهاند!


سیاره ما زمین متشکل از 7 قاره است که در مجموع 29.2 درصد سطح آن را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی سطح آن را پهنه‌های آبی اشغال نموده‌اند. در کوهستان‌های مرتفع، رودخانه‌ها، یخچال‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌های باشکوه بارانی مکان‌های دست نیافتنی وجود دارند که در انتظار کشف و سیاحت می‌باشند. زیبایی‌های این مکان‌های تاثیرگذار و باورنکردنی حقیقتا شگفت‌آور است. با ما همراه شوید تا تعدادی از این شگفتی‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

آبشار سلجالندزفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

unbelievable-places-1

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای ایسلند به شمار می‌آید. این آبشار حیرت انگیز منظره‌ای بس نفس‌گیر و خاص را به دوستداران طبیعت ارائه می‌دهد. اگر پیاده‌روی موجود در انتهای صخره را دنبال کنید بی آن‌که خیس شوید می‌توانید در قسمت پشتی این آبشار قدم بزنید.

تونل گل ویستریا (Wisteria)، ژاپن

unbelievable-places-2

این تونل راهرویی مملو از گل‌های رنگارنگ ویستریا (گلیسین) است که در باغ‌های کاواچی فوجی واقع در کیتاکیوشو در کشور ژاپن قرار دارد. غیر ممکن است که از میان آن قدم زنان عبور کنید و تحت تاثیر زیبایی آن قرار نگیرید. گویی شاهزاده‌ای از قصه‌های پریان هستید و اسب تک شاخ سپید رنگی در کنار شما جست و خیز می‌کند.

سالار د یونی (Salar De Uyuni)، بولیوی

unbelievable-places-3

این ناحیه بزرگ‌ترین جلگه نمکی جهان است که باید آن را از نزدیک ببینید تا باور کنید وجود دارد. این منطقه 12 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

مزرعه گل کانولا، چین

unbelievable-places-4

این مزرعه که یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی جهان را به نمایش گذاشته در کشور چین قرار دارد. کشتزار پهناوری که تا افق دید شما و تا جایی که چشم کار می‌کند از گل‌های زرد طلایی پوشیده شده است.

قله رورایما (Roraima)، آمریکای جنوبی

unbelievable-places-5

این قله یکی از قدیمی‌ترین کوهستان‌های جهان محسوب شده که مرزی طبیعی را بین کشورهای ونزوئلا، برزیل و گویان شکل داده است. این قله همچنین با اسامی دیگری همچون رورایما تپوی (Tepui)و سرو رورایما (Cerro) نیز نامیده می‌شود.

پارک ملی گلیشیر (Glacier)، مونتانا

unbelievable-places-6

این پارک در مرکز یکی از بزرگ‌ترین و بکرترین اکوسیستم‌های آمریکای شمالی و در نزدیکی مرز آمریکا و کانادا قرار گرفته است. بهترین منظره را می‌توان از فراز صخره‌ها مشاهده کرد مخصوصا آن هنگام که خورشید بر فراز پارک می‌درخشد، اما تجربه مشاهده آن از درون ماشین یا اتوبوس‌های قرمز رنگ مخصوص پارک چندان لطفی ندارد.

منطقه زیبای قله امی (Emei)، چین، بودای غول پیکر

unbelievable-places-7

در مذهب بودائی این قله را "کوهستان روشنایی" نام نهاده‌اند. بر اساس افسانه‌ها، معبد گوانگزیانگ (Guangxiang) که برفراز کوهستان قرار دارد مکانی بوده که الهه نیک خواهی تشریفات مذهبی بوداییان را در آن‌ اجرا نموده است. در نتیجه این قله یکی از چهار کوهستان مقدس بودا در چین می‌باشد.

پل معلق کاپیلانو (Capilano)، ونکوور، بریتیش کلمبیا

unbelievable-places-8

این پل در سال 1889 توسط مهندسی به نام جرج گرانت مک کی ساخته شد. این پل در ساحل شرقی جنگل‌های بارانی قرار گرفته که مملو از انواع خزندگان، راه‌های جنگلی و درختان همیشه سبز می‌باشند.

آبفشان سبزگون، نوادا

unbelievable-places-9

این آبفشان به طور کامل پدیده‌ای طبیعی به حساب نمی‌آید چرا که در 1916 به شکلی اتفاقی در جریان یک تمرین نظامی به وجود آمد. پس از آن مواد معدنی غیر قابل حل از زمین خارج شده و روی هم متراکم شدند در نتیجه در قسمت فوقانی این آبفشان به شکل قله‌ای تجمع یافتند و منظره‌ای بدیع و حیرت انگیز را شکل دادند. از آنجایی که این اثر زیبا از مواد معدنی متنوعی شکل گرفته در نتیجه ظاهری رنگارنگ و جذاب پیدا کرده است.

آبشار پونگوئا (Pongua)، ویتنام

unbelievable-places-10

این آبشار در کوهستانی واقع در 50 کیلومتری دالات(شهری در ویتنام) قرار گرفته و 40 متر ارتفاع دارد. درست در پای این آبشار دریاچه بزرگی شکل گرفته است که می‌تواند اکوهای قدرتمندی ایجاد کند به طوری که می‌توان آن را از مسافت‌های دور از آبشار هم شنید.


به خاطر خودشان!

   
 

داستان های شیوانا: به خاطر خودشان!

زن و شوهر پیری نزد شیوانا آمدند و از او در مورد مشکل خود مشورت خواستند.

زن گفت: «ما دو پسر داریم وهر دو با ما مهربانند و به ما احترام می‌گذارند. وضع مالی هر دوی آنها هم خوب است. اما وضع ما چندان خوب نیست. از مال دنیا فقط یک زمین کشاورزی داریم که در فصل کشت آن را اجاره می‌دهیم و با پول اجاره تا آخر سال زندگی می‌کنیم. البته مقدار این پول زیاد نیست، ولی کفاف یک زندگی معمولی در حد ضعیف را می‌دهد.»

شیوانا پرسید: «آیا آن دو پسر به شما کمک مالی نمی‌کنند؟»

مرد گفت: «مشکل همین‌جاست. پسر بزرگ‌تر هر وقت نزد ما می‌آید مستقیما به ما پول نمی‌دهد، بلکه برای ما وسیله می‌خرد. وسیله‌هایی مثل عصا و صندلی و نیمکت و دیگ و ظرف و امثال اینها. برعکس او پسر کوچک‌تر ماست که وضع درآمدی‌اش مثل اولی زیاد خوب نیست، اما برای ما چیزهای مصرفی می‌خرد. مثل غذا و میوه و دارو و نظایر آن. البته این پسر دوم اگر پولی اضافه داشته باشد مبلغی از آن را هم به ما می‌دهد. اما پسر بزرگ‌تر و همسرش اصرار دارند که به‌خاطر ما حتما باید وسایل ماندگار و غیرمصرفی بخرند و اصلا حاضر نیستند برای غذا و دارو و تفریح ما پولی خرج کنند.»


گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

زن گفت: «چند بار که به خانه پسر بزرگ‌تر رفتیم به‌خاطر ما حمام منزلش را بازسازی کرد. روی دیوارها نرده کشید تا موقع بالا و پایین رفتن دچار زحمت نشویم. برای ما تخت‌خواب و کمد خاص خریدند تا هر وقت می‌آییم راحت باشیم. خلاصه کلی به سر و وضع خانه خود به خاطر ما رسیدند!»

و مرد ادامه داد: «و چندبار که به خانه پسر کوچک‌تر می‌رویم او برای ما دکتر می‌آورد و دارو تهیه می‌کند و خوراک و غذا می‌خرد و خلاصه سعی می‌کند از لحاظ سلامتی به ما برسد.»

شیوانا لبخندی زد و گفت: «پس به این ترتیب پولی که پسر بزرگ‌تر می‌دهد به صورت وسیله و جسم ماندگار در منزل شما باقی می‌ماند و به چشم می‌آید و پولی که پسر کوچک‌تر می‌پردازد به صورت غذا و دارو مصرف می‌شود و دیده نمی‌شود؟ درست است؟»

مرد خندید و گفت: «البته پسر بزرگ‌تر هر وقت به خانه ما می‌آید بخشی از غذاها و دواهایی که پسر کوچک‌تر خریده را هم برای خودش می‌برد و ما هم چیزی نمی‌گوییم!»

شیوانا پرسید: «خوب مشکل شما چیست؟»

مرد گفت: «ما الان دیگر پیر و از‌کار‌افتاده شده‌ایم و توانایی اداره مزرعه و زمین را نداریم. می‌خواستیم کل مسئولیت این کار را به یکی از این پسرها بدهیم. اما مانده‌ایم به کدام یک بدهیم. پسر اولی به هر حال بزرگ‌تر است و طبق قاعده باید به او بسپاریم. اما از سوی دیگر مطمئنیم اگر به پسرکوچک‌تر بدهیم موقع از‌کار‌افتادگی خرج خودمان می‌کند و به جای خرید وسایل و لوازم جانبی به خودمان می‌رسد و در نتیجه مدت زنده بودن و سلامتی ما بیشتر می‌شود و از لحاظ دارو و درمان در بقیه زندگی خود مشکلی نخواهیم داشت!»

شیوانا تبسمی کرد و گفت: «چرا پنهان می‌کنید و حقیقت را آن گونه که هست بر زبان نمی‌آورید. پسر بزرگ‌تر شما بیشتر برای خودنمایی و به‌چشم آمدن کارهایش پول خرج می‌کند. البته طاقت خرج کردنش هم کم است و با گرفتن خوراکی‌ها و داروهایی که خاص شما خریداری شده، سعی می‌کند بخشی از این مخارج را برگرداند. کارهایی هم که می‌گویید به اسم شما در خانه خود انجام داده برای منزل خودش بوده و در نهایت ربطی به شما ندارد. مسلما پس از مرگ شما هم همه این وسایل به قول خودش ماندگاری که برای شما خریده را به عنوان حق خود برمی‌دارد.

اما برعکس او پسر کوچک‌ترتان نگران سلامتی و ناراحتی خود شماست. به‌همین خاطر حتی با وجودی که می‌داند بخشی از خوراک و دارو توسط برادر بزرگ‌تر برداشته می‌شود، باز هم به کار خود ادامه می‌دهد و چیزهایی می‌خرد که شاید ماندگار نباشند و به چشم نیایند اما صرف وجود خودتان می‌شود و باعث طولانی‌تر شدن عمر و کاهش رنج بیماری‌تان می‌شود. عقل سلیم می‌گوید که اداره اموال خود را به همین پسر کوچک‌تر خود بسپارید تا انتهای دوران حیات خود را در رنج و فقر وبیماری طی نکنید. اینکه نیاز به مشورت ندارد!»

زن ناراحت شد و گفت: «اما جواب حرف مردم را چه بدهیم؟ آنها می‌گویند مگر پسر بزرگ چه مشکلی داشت که اداره اموال به پسرکوچک سپرده شد؟ از سوی دیگر پسر بزرگم اگر بفهمد دلخور می‌شود و با ما سرد می‌شود و کمتر به سراغ ما می‌آید.»

شیوانا با لبخند گفت: «اگر برعکس انتخاب می‌کردید و اداره اموال به پسر بزرگ سپرده می‌شد آیا پسر کوچک هم دلخور می‌شد و قهر می‌کرد؟»

مرد گفت:«نه او این چیزها را به دل نمی‌گیرد!»

شیوانا گفت: «وقتی انسانی این قدر صاف و بزرگوار است چگونه در انتخاب او شک می‌کنید!؟ برخیزید و بروید که مشکل شما ندیدن حقیقت وجودی آدم‌هاست و تا وقتی این مشکل را دارید بدون شک گیر افرادی خواهید افتاد که به شما به خاطر خودشان کمک می‌کنند!»

منبع: مجله موفقیت


دختری با عادات عجیب!

هر کدام از ما عاداتی داریم که شاید برای دیگران عجیب باشد. ولی بعضی عادت ها ممکن است به بیماری تبدیل شوند. نمونه آن را میتوان از عادت ربکا براون نام برد . این دختر نوجوان در هنگام استرس عادت دارد که موهایش را میکند. این نوع عادت به نوعی بیماری به نام تریکوتیلومانیا شناخته میشود .تریکوتیلومانیا ، یک بیماری روانی است که در آن فرد به طور عادتی و بی اختیار، موهای خود را می کند.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net 

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


32 عکس تاثیرگذار و احساسی قرن اخیر............

عکس‌هایی که حس و عاطفه‌ی انسانی شما را به غلیان می‌آورند، در عکاسی مستند و خبری نقشی به‌سزا دارند و حتی می‌توانند باعث تکاپو و عکس‌العمل جامعه‌ای گردند. در این پست، تصاویری را می‌بینیم که حس‌هایی متفاوت و قدرتمند از عشق، درد و انسانیت را القا می‌کنند.

1- خواستگاری غافل‌گیرکننده‌ی مردی به نام دنیل (عکس: فوتوبلاگ «شَنِن نورمن)

12-2-2013 10-17-00 AM


2- «لوکاس هِمبری» کودکی بیمار که از سندرم سن‌فیلیپو (موکو پلی ساکاریدوز) رنج می‌برد و سگش و لحظه‌ای مملو از قدرشناسی و عشق میان آن دو.
پدر لوکاس درخواست یک سگ محافظ برای تگهداری از پسرش داده‌بود، اما وقتی این خواسته رد شد، او این سگ بلژیکی را از یک پناهگاه حیوانات گرفت و شخصاً آموزشش داد تا به فرزندش کمک کند.

12-2-2013 10-19-29 AM


3- زلزله‌ی ویرانگر سیچوان چین. مردی بازمانده آلبوم خانوادگی‌ش را از زیر آوار یافته‌است. (عکس: مَدس نیسن)

12-2-2013 10-20-18 AM


4- لوکا پسر 12 ساله‌ای است که به دلیل دیستروفی عظلانی گرفتار ویلچیر است.
«ماتِی پِلیان» رؤیای دویدن و بازی کردن برای او را حداقل از دید دوربین عکاسی ممکن ساخته‌است.

12-2-2013 10-21-55 AM

12-2-2013 10-21-38 AM

12-2-2013 10-21-20 AM


5- «مایک اولری» در میان عکس‌های «اسوشییتد پرس» تصویری از دختر جوانی به نام مگان ووگل منتشر کرده که در جریان یک مسابقه‌ی دوی 3200 متر، متوجه مصدومیت آردن مک‌مث می‌شود. مگان به عقب برمی‌گردد، بازوی آردن را به گردن می‌اندازد و کمک می‌کند تا با هم مسابقه را تمام کنند. البته او اول آردن را از خط پایان رد می‌کند.

12-2-2013 10-23-33 AM


6- عکسی از «لیزا پمبلتون». سگی در سوگ صاحبش که ملوان نیروی دریایی آمریکا بود.

12-2-2013 10-24-33 AM
 

7- سربازی برای نخستین بار فرزند نوزادش را ملاقات می‌کند. (عکس از تویکسی)

12-2-2013 12-23-52 PM


8- «آرنولفو کاستورِنا» و اشک شوقش بعد از بردن مدال طلای شنا برای مکزیک در پارالمپیک.

12-2-2013 12-25-05 PM


9- سگ 19 ساله‌ای به نام شوئِپ که مبتلا به آرتریت مفاصل است. صاحبش، جان، به شناور ماندن سگ کمک می‌کند تا دردش تسکین یابد و خوابی راحت را تجربه کند. مدتی پس از انتشار این تصویر، مردم کمک‌هایی مالی برای جان فرستادند تا سگش از درمان پزشکی و جراحی بهره گیرد. جان، باقیمانده‌ی پول‌ها را به بنیادی برای دیگر حیوانات بیمار اختصاص داد.)

12-2-2013 12-25-37 PM

 

10- «متیو بالِسترو» عکسی گرفته از مردی که دوباره حروف الفبا را به شریک زندگی‌ش که حافظه‌اش را از دست داده، می‌آموزد.

12-2-2013 12-26-17 PM


11- عکسی تأثرانگیز از «آرون جانسن». «کریستین گلدزینسکی» 8 ساله پرچم یادبودی را از هم‌رزم پدرش طی مراسم خاکسپاری پدر می‌پذیرد. صورت کریستین مرا بسیار به یاد «ناتالی پورتمن» می‌اندازد.

12-2-2013 12-27-04 PM


12- کودکان بی‌خانمان هندی زیر پلی در دهلی‌نو که در آن ساکن‌ند، توسط دو آموزگار خیّر از آموزش رایگان بهره می‌گیرند.

12-2-2013 12-27-50 PM


13- خبرگزاری CBS تصاویری متأثرکننده از پیرمردی منتشر کرده که به دنبال کلیه برای همسرش است.

12-2-2013 12-28-39 PM


14- اولین دیدار کودک با سگش و آخرین دیدارشان. پسرک، مرد جوانی است سگ فوت کرده.

12-2-2013 12-29-18 PM

12-2-2013 12-30-24 PM



15- «برایان اُدریسکُل» بازیکن راگبی ایرلندی، شادی جامی را که در رقابت‌های «هِینکِن» با هم‌تیمی‌هایش برده، با طرفدار خردسالش در یک بیمارستان کودکان شریک می‌شود. (منبع: imgur.com)

12-2-2013 12-31-09 PM


16- ووتن بَسِت انگلستان. «هلن فیشر» جلو رفته تا شیشه‌ی آمبولانس حامل جنازه‌ی پسرخاله‌ی 20 ساله‌اش، سرباز داگلاس هالیدی، را ببوسد. (عکس: مت کاردی)

12-2-2013 12-31-51 PM


17- پدری از پسرش، افسر جوانی بازگشته از جنگ» استقبال می‌کند (عکس: شان کارپنتر- عکاس جنگ)

12-2-2013 12-32-45 PM


18- دخترک مبتلا به سرطان و آرزویش در آینه.

12-2-2013 12-33-21 PM


19- افسری به نام «فرانْک پرِیتور» به بچه‌گربه‌ای به نام «دوشیزه هَپ» که مادرش در جریان بمبارانی در کره کشته شده، غذا می‌دهد. (عکس: مارتین رایلی)

12-2-2013 12-34-45 PM

 

20- «نیک ووجیکیچ» با سندرم «تترا آمیلیا» به‌دنیا آمد و به طور مادرزا، دست و پا نداشت. این تصاویری از زندگی اوست. (منبع)

12-2-2013 12-35-21 PM

12-2-2013 12-35-52 PM

12-2-2013 12-36-14 PM

12-2-2013 12-38-12 PM

 

21- سربازی آلمانی 34 سالگی‌ش را در افغانستان جشن گرفته. (منبع: AP photos)

12-2-2013 12-39-29 PM

 

22- وزیر امور خارجه آلمان غربی، «ویلی برندت» که سابقاً جزو شاخه‌ی مقاومت علیه هیتلر بود، تاج گلی در برابر مجسمه یادبود کشته‌شدگان لهستان در ورشو اهدا می‌کند. او در خاطراتش نوشت «در پرتگاه تاریخ آلمان و در مواجهه با میلیون‌ها کشته‌شده، چنان کردم که انسان‌ها انجام می‌دهند، آن زمان که کلماتی برای بیان نیست.» (منبع: Getty images)

12-2-2013 12-40-06 PM

 

23- مردی به نیمکت خاطرات با حسرت نگاه می‌کند. (عکس: جاناتان استمپف)

12-2-2013 12-41-03 PM

 

24- زنی که هرروز ناهار را با خاطره‌ی همسر فوت‌شده‌اش صرف می‌کند. (منبع)

12-2-2013 12-41-31 PM

 

25- مادری در بستر بیماری، مراسم عروسی دخترش را از طریق اسکایپ تماشا می‌کند. (عکس: آندره‌آ بوئتچر)

12-2-2013 12-42-23 PM

 

26- پدر بودن و پسر بودن، در گذر سال‌ها. (منبع)

12-2-2013 12-43-09 PM

 

27- «تیلور و دنیل» زوجی با عشقی عمیق. «عکس‌ها: تیم داد)

12-2-2013 12-44-53 PM

12-2-2013 12-45-19 PM

12-2-2013 12-45-44 PM

 

28- تانیشا بلوین 105 ساله، دستان «نیتا لاگرِید» 5 ساله، بازمانده‌ای از طوفان کاترینا را در دست دارد.
عکس در پناهگاهی در نیواورلئان گرفته شده. (منبع: AP photos)

12-2-2013 12-47-11 PM

 

29- مردی از کره‌ی شمالی برای اقوامش در کره‌ی جنوبی دست تکان می‌دهد. (عکس: کیم هو یونگ)

12-2-2013 12-47-54 PM

 

30- «وو کونگ‌هان» پس از 88 سال به رؤیایش، ازدواج با «وو سونگ‌شی»، می‌رسد. (منبع: China daily)

12-2-2013 12-48-37 PM

 

31- یک افسر پلیس نیویورک برای مردی بی خانمان کفش نو تهیه کرده‌است.

12-2-2013 12-49-25 PM

 

32- آرزوی برآورده‌شده‌ی دو برادر

12-2-2013 12-52-10 PM


به سلامتی پدر و مادرهای عزیز..........

آدما تا وقتی کوچیکن دوست دارن برای مادرشون هدیه بخرن اما پول ندارن.
وقتی بزرگتر میشن ، پول دارن اما وقت ندارن.
وقتی هم که پیر میشن ، پول دارن وقت هم دارن اما . . . مادر ندارن!...
به سلامتی همه مادرای دنیا...



پدرم ، تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته ها هم میتوانند مرد باشند !



شرمنده می کند فرزند را ، دعای خیر مادر ، در کنج خانه ی سالمندان ...



خورشید
هر روز
دیرتر از پدرم بیدار می شود
اما
زودتر از او به خانه بر می گردد !



به سلامتیه مادرایی که با حوصله راه رفتن رو یاده بچه هاشون دادن
ولی تو پیری بچه هاشون خجالت میکشن ویلچرشونو هل بدن !!!



سرم را نه ظلم می تواند خم کند،
نه مرگ،
نه ترس،
سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادرم؛




سلامتیه اون پسری که...
..
10سالش بود باباش زد تو گوشش هیچی نگفت...
..
20سالش شد باباش زد تو گوشش هیچی نگفت....
... ... ... ... ..
30سالش شد باباش زد تو گوشش زد زیر گریه...!!!
..
باباش گفت چرا گریه میکنی..؟
..
گفت: آخه اونوقتا دستت نمیلرزید...! :(



(( قند )) خون مادر بالاست .
دلش اما همیشه (( شور )) می زند برای ما ؛
اشک‌های مادر , مروارید شده است در صدف چشمانش ؛
دکترها اسمش را گذاشته‌اند آب مروارید!
حرف‌ها دارد چشمان مادر ؛ گویی زیرنویس فارسی دارد!
دستانش را نوازش می کنم ؛ داستانی دارد دستانش .





دست پر مهر مادر
تنها دستی ست،
که اگر کوتاه از دنیا هم باشد،
از تمام دستها بلند تر است...



پدر و پسر داشتن صحبت میکردن!!
پدر دستشو میندازه دوره گردنه پسرش میگه پسرم من شیرم یا تو؟
پسر میگه : من..!!
... ... ...
پدر میگه : پسرم من شیرم یا تو؟؟!!
پسر میگه : بازم من شیرم...
پدر عصبی مشه دستشو از رو شونه پسرش بر میداره میگه : من شیرم یا تو!!؟؟
پسر میگه : بابا تو شیری...!!
پدر میگه : چرا بار اول و دوم گفتی من حالا میگی تو ؟؟
پسر گفت : آخه دفعه های قبلی دستت رو شونم بود فکر کردم یه کوه پشتمه اما حالا...



مادر
تنها کسیست که میتوان "دوستت دارم"‌هایش رااا باور کرد
حتی اگر نگوید...???



سلامتی اون پدری که شادی شو با زن و بچش تقسیم میکنه
اما غصه شو با سیگار و دود سیگارش!



مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو، صبوری!
مادر یعنی به تعداد همه روزهای آینده تو ،دلواپسی!
مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو، بیداری!
مادر یعنی بهانه بوسیدن خستگی دستهایی که عمری به پای بالیدن تو چروک شد!
مادر یعنی بهانه در آغوش کشیدن زنی که نوازشگر همه سالهای دلتنگی تو بود!
مادر یعنی باز هم بهانه مادر گرفتن....



پدرم هر وقت میگفت "درست میشود"...
تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت...!


 





آدم پیر می شود وقتی مادرش را صـــــــــــــــــــــــــــــ دا میزند اما جوابی نمیشنود.........
ممماااااااااااادددددددررررررر. .............



کهکشانها کو زمینم؟
زمین کو وطنم؟
وطن کو خانه ام؟
خانه کو مادرم؟
مادر کو کبوترانه ام؟
معنای این همه سکوت چیست؟
من گم شدم در تو یا تو گم شدی در من ای زمان؟!

کاش هرگز آنروز از درخت انجیر پایین نیامده بودم!
کاش!

حسین پناهی



وقتی پشت سر پدرت از پله ها میای پایین و میبینی چقدر آهسته میره ، میفهمی پیر شده!
وقتی داره صورتش رو اصلاح میکنه و دستش میلرزه ، میفهمی پیر شده!
وقتی بعد غذا یه مشت دارو میخوره ، میفهمی چقدر درد داره اما هیچ چی نمیگه...
و وقتی میفهمی نصف موهای سفیدش به خاطر غصه های تو هستش ، دلت میخواد بمیری



اگر 4 تکه نان خیلی خوشمزه وجود داشته باشد و شما 5 نفر باشید
کسی که اصلا از مزه آن نان خوشش نمی آید (( مادر )) است



همیشه مادر را به مداد تشبیه میکردم
که با هر بار تراشیده شدن، کوچک و کوچک تر میشود…
ولی پدر ...
... ... ... ...
یک خودکار شکیل و زیباست که در ظاهر ابهتش را همیشه حفظ میکند
خم به ابرو نمیاورد و خیلی سخت تر از این حرفهاست
فقط هیچ کس نمیبیند و نمیداند که چقدر دیگر میتواند بنویسد …
بیایید قدردان باشیم ...





تو 10 سالگی : " مامان ، بابا عاشقتونم"
تو 15 سالگی : " ولم کنین "
تو 20 سالگی : " مامان و بابا همیشه میرن رو اعصابم"
... ... ...
تو 25 سالگی : " باید از این خونه بزنم بیرون"
تو 30 سالگی : " حق با شما بود"
تو 35 سالگی : "میخوام برم خونه پدر و مادرم "
تو 40 سالگی : " نمیخوام پدر و مادرم رو از دست بدم!!!!"
تو هفتاد سالگی : " من حاضرم همه زندگیم رو بدم تا پدر و مادرم الان اینجا باشن ...!
بیاید ازهمین حالا قدر پدرو مادرامونو بدونیم...
از اعماق وجودم اعتقاد دارم که هر روز، روز توست ...

به بهشت نمیروم اگر مادرم آنجا نباشد

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم که سال ها به اجبار خواهیم خفت

Negative Thinkers focus on Problems

Positive thinkers focus on Solutions