سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کامل ترین پکیج برای ماجراجویان...

باشگاه خبرنگاران - به تازگی یک کمپانی، ابزاری انقلابی ساخته است که می تواند بهترین و کاملترین وسیله برای ماجراجویانی باشد که شب و روز خود را در دل کوه می گذرانند.

این وسیله به نام VSSL فروخته می شود و درون آن همه چیز می توانید پیدا کنید. این وسیله تنها به اندازه یک سیلندر کوچک است و 20 سانتی متر ارتفاع دارد و به راحتی در جیب جا می گیرد.

در این وسیله 15 ابزار مختلف قرار دارد که همگی برای کوه نوردان، ماجراجویان و حتی افرادی که ترس از تبدیل شدن دنیا به زامبی دارند تهیه شده است و می تواند در مواقع لازم به کمک آن ها بیاید.

از جمله مواردی که درون این سیلندر وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

چراغ قوه ال ای دی
قطب نما
یک شمع 4 ساعته
تیغ
6 فیلتر آب
یک اره سیمی و قابل انعطاف
یک سوت آلمینیومی
کبریت های ضدآب
ابزار ماهی گیری
آینه فرستادن پیام
طناب کوهنوردی و ...

کامل ترین پکیج برای ماجراجویان (+عکس)

کامل ترین پکیج برای ماجراجویان (+عکس)


چهره یک فرعون مصر کامل شد...

برخی افسانه ها حکایت از آن دارد که او به قتل رسیده یا در تصادف با یک ارابه کشته شده است، اما اکنون دانشمندان به این باور رسیده اند که او در اثر یک بیماری ارثی فوت کرده است. علاوه بر این، نقص پای او به این فرعون اجازه شرکت در مسابقه ارابه رانی را نمی داده است.
پول‌نیوز-ماسک «فرعون نیکوکار» یا توتان خامون مصر در حالی بیانگر زیبایی و قدرت ملوکانه است که تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد، وی دندان هایی برآمده داشته، پاچنبری بوده و با کمک عصا راه می رفته است.
به گزارش دیلی میل، این را باستان شناسانی که بر روی بقایای جسد فرعون مصر کار می کنند، کشف کرده اند.
بر خلاف تصویری که از او به عنوان پادشاهی جوان و شیفته ارابه رانی ترسیم کرده اند، توتان برای راه رفتن نیازمند استفاده از عصا بوده است.
ترکیب بیش از دو هزار اسکن کامپیوتری و ارزیابی مخزن ژنی خانواده توتان خامون این فرضیه را نیز ثابت کرده که پدر و مادر او خواهر و برادر بوده اند.
این فرعون مصر در قرن 14 پیش از میلاد مسیح زندگی می کرد.
به گفته دانشمندان، خویشاوند بودن پدر و مادر توتان، او را به لحاظ غیرقابل درمانی، نامتعادل کرده بود و همین هم عامل مرگ زودرس او در اواخر دوره نوجوانی بوده است.
برخی افسانه ها حکایت از آن دارد که او به قتل رسیده یا در تصادف با یک ارابه کشته شده است، اما اکنون دانشمندان به این باور رسیده اند که او در اثر یک بیماری ارثی فوت کرده است. علاوه بر این، نقص پای او به این فرعون اجازه شرکت در مسابقه ارابه رانی را نمی داده است.
یافتن 130 عصا در مقبره این فرعون گواه دیگری بر این مدعا است.
قرار است جزییات بیشتری از این تحقیقات در یک برنامه مستند تلویزیونی در غرب به تصویر کشیده شود.
«هوتن اشرفیان» یکی از اعضای تیم جراحی امپریال کالج لندن گفت: بسیاری از اعضای خانواده این فرعون از نوعی معلولیت رنج می بردند که ریشه اش اختلالات هورمونی بوده است. او گفت، اسلاف این فرعون تا کهنسالی زندگی کردند ولی نسل های بعدی، مرگشان زودتر بوده است.

تبعید به «شهرک الفبا» برای تحقیر دیگران وقتی علی مطهری هم «ع- م»

گویا در عرصه سیاست هم یک گرایش خاص «شهرک الفبا»ی تازه ای تاسیس کرده تا هر که را نمی پسندد نام و هویت او را بستانند و با حروف الفبا از او نام ببرند!
عصر ایران- «ع- م»؛ این همان تعبیری است که روزنامه خاص اصول گرا در انتقاد از مکاتبات و مواضع اخیر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره او به کار برده است.

مادام که این چهره فرهنگی – سیاسی چنین آشکارا دیدگاه های خود را مطرح نمی کرد وبه نقد پاره ای گفتارها و رفتارها نمی پرداخت او همچنان «دکتر علی مطهری» - فرزند استاد شهید مرتضی مطهری- بود. اما اکنون که آنچه را که وظیفه شرعی و اخلاقی خود می داند بیان می کند، با«ع – م» توصیف می شود!

گاه عنوان مذهبی و دانشگاهی را حذف می کنند و لقب «آیت الله» یا «دکتر» را  دیگر به کار نمی برند (هر چند اصل استفاده از القاب و عناوین دانشگاهی و مذهبی در خبررسانی رایج نیست مگر در موارد خاص) ولی اگر خیلی نپسندند همچون متهمان با حروف اختصاری و الفبایی از آنها یاد می کنند.

در نگاه عده ای هویت و شخصیت آدم ها خاصه اگر درعرصه سیاست فعال باشند منوط به میزان همسویی و اطاعت و تبعیت آنهاست. مادام که می ستایند و تایید می کنند مقام و اعتبار دارند ولی وقتی وارد مقوله نقد شوند دیگر اعتبار و جایگاهی ندارند و از یادآوری نام و نام خانوادگی آنان نیز باید اجتناب کرد و حتی علی مطهری هم می شود: ع – م!

اما آیا تنها فرزند شهید مطهری چنین است یا با این منطق و سیاق دیگران را نیز باید به «شهرک الفبا»ی ابداعی خودشان تبعید کنند؟!
 
به کار گیری حروف الفبا و ابتدای نام و نام خانوادگی افراد به جای اسامی کامل، شیوه ای است که معمولا در خبر رسانی برای متهمان به کار می رود. چرا که چنانچه قبل از قطعی شدن حکم شخصی رسانه ها با نام و نام خانوادگی کامل از آن فرد یاد کنند چه بسا پس از تبرئه احتمالی نیز حیثیت آسیب دیده اعاده نشود والبته امکان شکایت فرد متهم شده هم وجود دارد.

به کار گیری حروف اختصاری به جای نام و نام خانوادگی یا حسب دستور قضایی صورت می پذیرد یا بنا به ملاحظه حقوقی اما در این مورد خاص بی تردید به قصد تحقیر بوده است.

یعنی ایها الناس بدانید و آگاه باشید که هر که غیر ما می اندیشد حقیر و خفیف است و ما نام و هویت او را می ستانیم! همه حقیرند غیر ما. همه صغیرند غیر ما و همه در فهم حقیقت، فقیرند غیر ما .

ولو موضوع، علی مطهری نماینده اصول گرای مجلس باشد و فرزند ایدئولوگ جمهوری اسلامی و متولی انتشار آثار او که در کلام امام – بلا استثنا مفیدند- و نسبت خانوادگی نزدیک با رییس مجلس هم داشته باشد و مشخصات دیگر.

نمی گویند اما انگار دارند می گویند: سال ها پیش که گاه در هم سویی با ما قلم می زد هم عنوان دانشگاهی داشت هم نام و هم نام خانوادگی و هم نسب درست و حسابی اما اکنون که زبان به نقد گشوده نه تنها او را از مرتبه دکتری تنزل می دهیم که نام و نام خانوادگی اش را هم با حروف الفبا به کار می گیریم و هر لقبی که بخواهیم به او می دهیم از «سوگلی جدید بی بی سی» تا «رفتار مذبذب».

تحقیر و به عبارت درست تر، تصور تحقیر علی مطهری با تعبیر «ع – م» اما دقیقا همزمان با تکریم او در سطح جامعه و رسانه ها ست تا جایی که یک روزنامه نگار سرشناس در مقاله ای خواندنی از او با عنوان «آقا زاده دوست داشتنی» یاد کرد تا یادمان باشد آقازاده بودن می تواند معنی کاملا متفاوتی نسبت به آنچه مصطلح شده هم داشته باشد.

 با این همه و با هر قضاوتی که درباره محتوای تذکرها و مواضع علی مطهری داشته باشیم این واقعیت مورد اتفاق است که او توانسته شمایل یک نماینده مستقل را فارغ از فراکسیون ها به نمایش بگذارد و ازاین حیث تفاوتی نمی کند که از او چگونه یاد کنند: با نام کامل یا به صورت ع- م   و با حروف اختصاری و در شهرک الفبا!

اصطلاح «شهرک الفبا» را اول بار معلمی به نام «فردوس حاجیان» ابداع کرد و سازمان یونسکو هم در سال 1378 به او مدرک دکتری افتخاری داد و بعدتر به ریاست دانشکده هنر داشگاه آزاد تهران هم رسید. اما گویا در عرصه سیاست هم یک گرایش خاص «شهرک الفبا»ی تازه ای تاسیس  کرده تا هر که را نمی پسندد نام وهویت او را بستانند و با حروف الفبا از او نام ببرند!

منتها مشکل این است که الفبای زبان فارسی تنها 32 حرف و به روایت جدید 33 حرف ( با احتساب همزه) دارد و همه آنانی را که هر روز با انواع و اقسام اهانت ها و تحقیرها می نوازند، نمی توانند با این 32 یا 33 حرف توصیف کنند (حتی اگر 32 به توان 2 شود!)

توافق برای انتقال 203 زندانی ایرانی از ژاپن به کشور...

وزیر دادگستری با اظهار تاسف از وجود 203 زندانی ایرانی در ژاپن تصریح کرد: این موافقتنامه، زمینه بازگشت اتباع زندانی دو طرف و سپری کردن مابقی دوران محکومیت در کشور متبوعشان را فراهم می‌کند.
وزیر دادگستری کشورمان از حصول توافق نهایی با دولت ژاپن بر سر انتقال محکومین بین دو کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: در تاریخ 22 و 23 مهرماه سال جاری، وزارت دادگستری سومین دور مذاکرات کارشناسی موافقتنامه انتقال محکومین را با طرف ژاپنی در توکیو برگزار کرد که خوشبختانه در این دور از مذاکرات، دو طرف در مورد متن موافقتنامه به توافق اساسی دست پیدا کرده و بر این اساس مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدمات امضاء این موافقتنامه بین دو کشور فراهم شود.
وزیر دادگستری با اظهار تاسف از وجود 203 زندانی ایرانی در ژاپن تصریح کرد: این موافقتنامه، زمینه بازگشت اتباع زندانی دو طرف و سپری کردن مابقی دوران محکومیت در کشور متبوعشان را فراهم می‌کند.
پورمحمدی افزود: این اولین موافقتنامه بین دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است و نه تنها برای کمک به اتباع ما، بلکه در کل روابط دو کشور اتفاق فرخنده‌ای محسوب می‌شود.
وی در خاتمه اظهار کرد: با توافق در خصوص مفاد این موافقتنامه، طرفین اراده خود را برای گسترش روابط نشان داده‌اند و مطمئناً روابطی که برمبنای توافقات حقوقی شکل بگیرد از استحکام بیشتری برخوردار است. امیدوارم سایر مراحل توافق مثل امضاء و تصویب نیز به سرعت طی شود تا بتوانیم وارد مرحله اجرای موافقتنامه شویم.

استعفای یک وزیر ژاپن به دلیل توزیع مجانی بادبزن ...

برخی مخالفین می گویند این وزیر قوانین تبلیغات انتخاباتی مربوط به ممنوعیت ارائه هدیه دارای قیمت بیش از رقم تعیین شده را رعایت نکرده است

یک وزیر ژاپن به دلیل توزیع مجانی بادبزن کاغذی استعفا کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان از توکیو، خانم "میدوری ماتسوشیما" وزیر دادگستری ژاپن امروز دوشنبه استعفا کرد.

این استعفا به دنبال متهم شدن این وزیر ژاپنی به ارائه غیرقانونی هدیه هایی به هوادارانش در مراسم انتخاباتی صورت گرفت.

این وزیر کابینه ژاپن متهم شده است در برنامه تبلیغات انتخاباتی در شهرستان محل زادگاهش در تابستان گذشته، بادبزن های کاغذی توزیع کرده بود.

برروی این بادبزن های کاغذی عکس و نام این وزیر چاپ شده بود.
برخی مخالفین می گویند این وزیر قوانین تبلیغات انتخاباتی مربوط به ممنوعیت ارائه هدیه دارای قیمت بیش از رقم تعیین شده را رعایت نکرده است

همزمان خانم "یوکو اوبوچی" وزیر صنایع و بازرگانی ژاپن نیز روز دوشنبه از سمت خود استعفا کرد.
این اتفاق پس از آن روی داد که دو گروه سیاسی حامی این وزیر ژاپنی نتوانستند منبع 246 هزار دلار از اموال و دارایی های وزیر را بیابند.

این دو وزیر زن، در ماه سپتامبر گذشته به این سمت معرفی شده بودند. کابینه ژآپن شامل 5 وزیر زن است.
 
رسانه های دیگری هم گفته اند وزیر صنایع و بازرگانی ژاپن در بین سال های 2007 تا 2012 بیش از 10 میلیون ین (معادل 74 هزار دلار) در زمینه های غیرمرتبط با فعالیت های سیاسی هزینه کرده است که از جمله می توان به خرید مواد آرایشی بهداشتی از فروشگاه های بزرگ اشاره کرد.
همچنین برخی از حامیان وی بلیت های تئاتر به ارزش 26 میلیون ین دریافت کرده بودند. این وزیر 40 ساله مادر دو کودک است.

آمریکا از هوا برای کردهای کوبانی سلاح ریخت...

این کمک های هوایی از طریق هواپیماهای سی 130 در مجموع شامل 27 بسته مهمات واسلحه های سبک و مواد بهداشتی و پزشکی بوده است که در مناطق تحت کنترل کردها در شهر کوبانی ریخته شده است.
آمریکا برای کمک به کردهای کوبانی در برابر داعش از هوا به آنها سلاح ریخت.

به گزارش عصر ایران فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) اعلام کرد نیروهای آمریکایی از طریق هواپیماهای سی 130  محموله های تسلیحات مورد نیاز کردهای کوبانی را به آنها تحویل دادند.

بر اساس اعلام سنتکام کمک های هوایی علاوه بر سلاح شامل دیگر مایحتاج از جمله اقلام پزشکی نیز می شود.

این نخستین بار در بیش از یک ماه گذشته است که کردهای در حال جنگ با داعش در کوبانی از طریق هوا سلاح و مایحتاج کمکی می گیرند.

این کمک های هوایی از طریق هواپیماهای سی 130 در مجموع شامل 27 بسته مهمات واسلحه های سبک و مواد بهداشتی و پزشکی بوده است که در مناطق تحت کنترل کردها در شهر کوبانی ریخته شده است.

آمریکا از هوا برای کردهای کوبانی سلاح ریخت


کوبانی از چهار طرف تحت محاصره است . تروریست های داعش از سه طرف جنوب ، غرب و شرق این شهر را در محاصره گرفته اند و دولت ترکیه نیز با بستن مرز خود از طرف شمال عملا کردهای کوبانی را در محاصره کامل قرار داده است.

همزمان رسانه های ترکیه گزارش دادند روز گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به او درباره ارسال کمک های هوایی به کردهای کوبانی اطلاع داده است.

 تماس تلفنی اوباما با اردوغان ظاهرا به دلیل رفع نگرانی مقامات ترکیه از کمک تسلیحاتی به کردهای کوبانی بوده است.

دولت ترکیه برای مداخله در بحران کوبانی شروطی تعیین کرده است که از جمله آنها ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر سوریه، ایجاد یک منطقه حائل مرزی بین ترکیه و سوریه و نیز کمک به مخالفان مسلح حکومت سوریه به منظور مقابله با نیروهای وفادار به بشار اسد می باشد.


تست هوش ویژه کودکان 4 تا 10 ساله!

دیوید وکسلر، از معروف‌ترین کسانی است که تعریف نافذی از هوش ارائه کرده است. از نظر او، هوش عبارت است از توانایی کلی و جامع در فرد که باعث تفکر منطقی فعالیت هدفمند و سازگاری با محیط می‌شود؛

یعنی مرکب از عناصر یا اجزایی که به‌طور کامل مستقل از هم نیستند و نشانه‌ هوشمندی فرد آن است که می‌تواند به صورت منطقی بیاندیشد و اعمال برخاسته از هوش او اعمالی هدفدار هستند و توانایی هوش به فرد این امکان را می‌دهد که خود را با شرایط محیط انطباق دهد. آزمون ترسیم آدمک یکی از آسان‌ترین عملی‌ترین و جهانی‌ترین آزمون‌های تصویری برای کودکان  است.

هدف:

مهم‌ترین هدف آزمون تعیین درجه هوشمندی سن عقلی و بهره هوشی کودک است.

دستور اجرا

اجرای آزمون ساده است. به کودک گفته می‌شود:« یک آدم ترسیم کن  و هر چه می‌توانی آن را زیبا و خوب بکش» اضافه می‌کنیم زمان این کار هرقدر طول بکشد، اشکالی ندارد.

نکاتی که در عمل و ارزیابی باید رعایت کرد:

– برای ترسیم بهتراست یک مداد سیاه  یا یک خودکار راحت و روان دراختیار کودک بگذاریم. با مداد رنگی به دشواری می‌توان ترسیم کرد و اجزاء را تشخیص داد.

–  اگر نقاشی با مداد رنگی کشیده شود ، شرایط دیگری برای ارزیابی لازم است که باید رعایت شود.

–  کاغذ برای رسم نقاشی کودک یک کاغذ A4  باشد.

–  اجازه بدهید کودک چند تصویر بکشد، سپس بهترین و کامل‌ترین را برای نمره گذاری انتخاب کنید.

روش نمره گذاری:

الف: برای هر یک ازاجزای آدمک در صورتی که توسط کودک ترسیم شده باشد، یک نمره منظور کنید؛ به شرح ذیل:

سر وجود داشته باشد.
پا کشیده شده باشد.
دست کشیده شده باشد( یک یا هر دو دست).
بدن کشیده  شده باشد.
طول بدن طویل تر ازعرض آن باشد.
شانه‌ها کشیده شده باشد.
بازوها و پاها به تنه چسبیده باشند.
پاها به تنه و دست‌ها به تنه در نقاط واقعی خود چسبیده باشند.
گردن کشیده شده باشد.
دنباله گردن به سر و تنه مربوط باشد.
چشم‌ها کشیده شده باشد.
بینی کشیده شده باشد.
دهان کشیده شده باشد.
دو لب دیده شود.
سوراخ‌ها یا حفره‌های بینی کشیده شده باشد.
موها کشیده شده باشد ( جزئی ترین مقدار مو).
موها کامل کشیده شده باشد.
علامتی از لباس کشیده شده باشد.
دو قطعه لباس کشیده شده باشد.
تمام بدن پوشیده از لباس باشد.
چهار قطعه لباس مشخص باشد ( کراوات ، کلاه ، جوراب ، کفش ، پیراهن ، کت و شلوار).
لباس رسمی یا یونیفورم باشد (یونیفورم مدرسه هم نمره می‌گیرد).
انگشتان کشیده شده باشد ( هر اثری از انگشت کافی است).
تعداد انگشتان درست باشد.
شکل و قواره انگشتان درست باشد.
شست متمایز باشد.
دست متمایز ازانگشتان باز باشد( کف دست کشیده شده باشد).
بازوها کشیده شده باشد.
زانو کشیده شده باشد.
تناسب سر نسبت به بدن مراعات شده باشد.
تناسب بازوها و دست‌ها نسبت به بدن حفظ شده باشد.
پاهای متناسب، کشیده شده باشد.
کف پا متناسب باشد.
پاها متمایل به بالا نباشند.
دست‌ها و پاها دو بعدی کشیده شده باشند.
پاشنه کفش یا پاشنه پا کشیده شده باشد.
هماهنگی خطوط کلی حفظ شده باشد ( دست نلرزیده باشد).
هماهنگی خطوط کلی و جزئی حفظ شده باشد ( نقاشی دقیق باشد).
هماهنگی خطوط سر ( موها و دور سر به دقت کشیده شده باشد).
هماهنگی خطوط تنه حفظ شده باشد.
هماهنگی خطوط دست‌ها و پاها حفظ شده باشد.
هماهنگی خطوط چهره حفظ شده باشد.
گوش‌ها کشیده شده باشد.
تناسب گوش‌ها حفظ شده باشد.
مردمک چشم کشیده شده باشد.
تناسب چشم حفظ شده باشد.
در تصاویر نیمرخ و تمام رخ ، چشم دارای حالت باشد.
چانه و پیشانی هر دو کشیده شده باشد.
برآمدگی شانه در تصویر نیمرخ معلوم باشد.
نیمرخ ناقص باشد ( یعنی تنه و نیمرخ ناقص).
نیمرخ باشد.

روش محاسبه

1? نمرات داده شده را باهم جمع کنید ( مجموع از 51 امتیازبیشتر تجاوز نمی‌کند).

2? با استفاده از جدول مخصوص ( جدول شماره یک) نمره خام، تبدیل به سن عقلی می‌شود. از رابطه زیر بهره هوشی کودک به دست می‌آید.

تست هوش ویژه کودکان 4 تا 10 ساله!

3? اگر نمره خام آزمونی بر فرض مثال 40 باشد در جدول تبدیل نمرات  (جدول شماره یک) نمره خام را پیدا کرده و سن عقلی کودک را که 13 است، استخراج می‌کنیم ( این نمره سن عقلی کودک است) سپس 13 ( که سن عقلی کودک است) را در عدد 12 ( ماه) ضرب می‌کنیم (هر سال 12 ماه دارد).

سپس سن تقویمی آزمودنی را محاسبه می‌کنیم. اگر آزمودنی به عنوان مثال 10 سالی و نیم داشته باشد 10 را ضربدر 12( هر سال 12 ماه دارد) بعلاوه 3 ( ماه) می‌کنیم نمره به‌دست آمده سن تقویمی کودک است. حاصلضرب صورت و مخرج را بر هم تقسیم کرده وضربدر 100 کرده و بهره هوشی آزمودنی به‌دست می‌آید. بدین صورت:

تست هوش ویژه کودکان 4 تا 10 ساله!

4? سپس نمره به دست آمده را در طبقه‌بندی هوشی ( جدول شماره 2) پیدا کنید ،  بهره هوشی کودک مشخص می‌شود.

جدول تبدیل نمرات خام به سن عقلی

تست هوش ویژه کودکان 4 تا 10 ساله!

تست هوش ویژه کودکان 4 تا 10 ساله!

نی نی سایت


حقایق جالب و خواندنی از آمریکا...

بعضی‌ها عاشق این کشور هستند و برخی هم از آن متنفرند. به هر حال، از هرکدام از این دو دسته هم که باشید، نمی‌توان انکار کرد که ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین اقتصاد دنیا را دارد.

خیلی از ما رباره زندگی آمریکایی‌ها چیزهایی می‌دانیم. اما واقعیت این است که نگاه ما به آنها، بیشتر بر حسب کلیشه‌هایی است که از سینمای آنها دیده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم 20 واقعیت جالب و گاها غیرقابل باور درمورد آمریکا برای شما بگوییم که البته از روی آمارهای رسمی است. این واقعیت‌های جالب گاها آنقدر عجیب هستند که شاید خود آمریکایی‌ها هم از آن خبر نداشته باشند. پس بخوانید از 20 واقعیت جالب در مورد آمریکا؛

1 . اگر شما در جیبتان فقط یک 10 دلاری داشته باشید و به کسی هم بدهکار نباشید، از 25 درصد آمریکایی‌ها پولدارتر هستید.

مجله اینترنتی گوناگون


2 . دارایی کمپانی آمریکایی اپل، بیش از دارایی وزارت خزانه داری آمریکا است.

مجله اینترنتی گوناگون


3 . از هر 3 آمریکایی، یک نفر مبتلا به چاقیست.

مجله اینترنتی گوناگون


4 . 25 درصد آمریکایی‌ها به تناسخ ایمان دارند.

مجله اینترنتی گوناگون


5 . بطور کلی میزان مصرف یک آمریکایی حدودا، برابر با میزان مصرف 32 کنیایی است.

مجله اینترنتی گوناگون


6 . درحالی فروش سیگار به کودکان و نوجوانان در آمریکا ممنوع است، که مصرف سیگار توسط آنها کاملاً قانونی است.

مجله اینترنتی گوناگون


7 . ایالت ویرجیانا، بیش از هر ایالت دیگری خواستگاه رئیس جمهوران آمریکا بوده‌است.

مجله اینترنتی گوناگون


8 . از برخی از رقابت‌های ورزشی در دانشگاه‌های آمریکا استقبال پرشوری می‌شود. درحالی که شرکت کنندگان این مسابقات تنها دانشجویانی‌هستند که درحال انجام فعالیت‌های فوق‌برنامه‌اند.

مجله اینترنتی گوناگون


9 . از هر 8 آمریکایی یک نفر تجربه کار در مک‌دونالد را دارد.

مجله اینترنتی گوناگون


10 . در ایالت مونتانا نسبت گاو به انسان، 3 به یک است.

مجله اینترنتی گوناگون


11 . با وجود اینکه اکثر آمریکایی‌ها به زبان انگلیسی حرف می‌زنند، این کشور زبان رسمی ندارد.

مجله اینترنتی گوناگون


12 . کتابخانه کنگره آمریکا، نه تنها به نشر و حفظ اطلاعات علمی و تاریخی می‌پردازد، بلکه توئیت‌ها را نیز ثبت‌ و حفظ و بایگانی‌ می‌کند.

مجله اینترنتی گوناگون


13 . در دوره ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌های الکلی در آمریکا، به دنبال مسموم کردن این نوشیدنی‌ها توسط دولت، هزاران آمریکایی کشته شدند.

مجله اینترنتی گوناگون


14 . 40 درصد نوزادان آمریکایی از مادری مجرد (ازدواج نکرده) متولد می‌شوند.

مجله اینترنتی گوناگون


15 . روزانه دو میلیون مرغ در آمریکا خورده می‌شوند.

مجله اینترنتی گوناگون


16 . 404 هزار و 687 متر مربع پیتزا روزانه در آمریکا فروخته می‌شود.

مجله اینترنتی گوناگون


17 . خطای پزشکی ششمین عامل مرگ و میر در آمریکا است.

مجله اینترنتی گوناگون


18 . آمریکایی‌ها در هر شغل خود بطور متوسط 4 سال و 5 ماه از عمر خود را سپری می‌کنند.

مجله اینترنتی گوناگون


-19 آمریکا از معدود کشورهایی است که پرچم آن را می‌توانید در جای جای آن برافراشته ببینید.

مجله اینترنتی گوناگون


20- 27 درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که آمریکا هرگز پا بر روی ماه نگذاشته‌است.

مجله اینترنتی گوناگون