سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سریال جدید مهران مدیری...............

سریال جدید مهران مدیری


 

مهران مدیری به تازگی مذاکراتی را با علی دارابی معاون سیما انجام داده است تا سریالی جدید را در تلویزیون تولید کند و بار دیگر به رسانه ای بازگردد که طی ماههای اخیر خلأ حضور آدمهایی نظیر او را به شدت حس کرده است.

به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه ایران مهران مدیری کارگردانی که آخرین ساخته سریالی اش با عنوان «قهوه تلخ» این شانس را نیافت که به تلویزیون راه یابد و به همین دلیل در شبکه نمایش خانگی توزیع شد بعد از آن که امتداد همکاری اش با برادران آقاگلیان در ادامه دادن به این سریال به بن بست خورد به تازگی مذاکراتی را با علی دارابی معاون سیما انجام داده است تا سریالی جدید را در تلویزیون تولید کند و بار دیگر به رسانه ای بازگردد که طی ماههای اخیر خلأ حضور آدمهایی نظیر او را به شدت حس کرده است.

برمبنای اطلاعات ارائه شده در «تماشا» مدیری برای ساخت سریال جدیدش به سراغ تیم نویسندگان همیشگی اش نرفته و البته ژانر سریالش هم به مانند کارهای سابقش کمدی نیست و درونمایه کلی این کار جدی است. سریال جدید مدیری گویا 40 قسمتی خواهد بود و رفیق همیشگی مدیری یعنی سیامک انصاری در این کار هم حاضر خواهد بود.

احتمالات حکایت از آن دارند که این سریال اوایل سال 92 کلید خواهد خورد و پیش تولید آن هم طی هفته های آتی آغاز خواهد شد. مدیری قصد دارد نگارش سناریوی این کار را به نویسندگانی فعال در حیطه درامهای جدی بسپارد. مدیری پیش از این در گفتگو با منصور ضابطیان در «رادیوتابستانه» هم از علاقه اش برای بازگشت به تلویزیون سخن گفته بود.


پارازیت رابطهای مستقیم با سقط جنین ندارد....!!!!؟؟؟؟

پارازیت رابطه‌ای مستقیم با سقط جنین ندارد


 
به گزارش زلال نیوز ، علی گورانی کارشناس اداره بهداشت پرتوها در وزارت بهداشت در خصوص خبر افزایش سقط جنین براثر پارازیت ماهواره ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:عوامل زیادی در سقط جنین می تواند موثر باشد از جمله بهداشت محیط، بهداشت آب ، مواد غذایی عوامل فیزیولوژیکی، استرس و بیماری های زمینه ای که هرکدام می توانند در کنار هم این عارضه را تشدید می کنند ولی اینکه پارازیت در این زمینه موثر است را هیچ مرجع علمی تاکنون اثبات نکرده است.
 
وی تصریح کرد: گفته شده پارازیت ها باعث سقط جنین می شود اما باید این سوال را پرسید که بر چه مستندات علمی این نظریه داده شده است؟
 
این مهندس پرتو شناسی پزشکی میزان تشعشعات و امواجی که به بدن انسان می رسد را اینگونه تشریح کرد: 85 درصد از تشعشعات از محیط طبیعی مانند خورشید و .. دریافت می شود. می ماند 15 درصد موارد غیر طبیعی که 50 درصد از این عدد باقیمانده تشعشعاتی است که از امور پزشکی می گیریم. بقیه موارد کوچکی است که محاسبه آن در طیف عظیم انرژی کار دقیق علمی می خواهد.
 
گورانی در ادامه گفت: انرژی آنتی سیگنال ماهواره آنقدر پایین است که نمی تواند باعث سقط جنین شود بلکه برای سقط جنین گاهی چندین عامل در کنار هم می تواند آسیب رسان باشد. بنابراین این که گفته شده پارازیت ها باعث سقط جنین می شود باید گفت که هیچ مستندات این چنینی نداریم و بدون اثبات علمی و منابع علمی نمی توان اظهار نظر کرد و این صحبت ها گنده گویی و غیر علمی است.
 
دکتر علی آذین مدیر درمان مرکز ناباروی و سقط جنین ابن سینا هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران این گفته که خطر پارازیت های موجود در محیط باعث افزایش احتمال خطر سقط در زنان می شود را علمی ندانست و افزود: آمارهای علمی نیازمند شواهد پژوهشی لازم است تا صحت و سقم موضوع را اثبات کند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که تا کنون آمار و ارقام پایه ای در این زمینه وجود ندارد گفت: نظر قطعی در خصوص اعلام صحت و اثبات این ادعا نیازمند انجام بررسی های علمی و آماری و مقایسه با زمان حاضر است.
 
دکتر آذین تصریح کرد: پژوهش های انجام شده داخلی و بین المللی فعلی چنین فرضیاتی که پارازیت باعث سقط جنین می شود را تایید نکرده است.

هنگام مرگ چه اتفاقاتی می افتد؟

هنگام مرگ چه اتفاقاتی می افتد؟


 

علمولوژی: هفته نامه نیوزویک به علت چاپ مطلب خاصی روی جلد مجله، باعث بوجود آمدن بحث های بنیادین و عمیقی شده است. در مطلب “بهشت وجود دارد: تجربه یک پزشک از زندگی پس از مرگ” “ایبن الکساندر” Eben Alexander دکترای عصب شناسی، می نویسد که دچار کما شده و پس از آن به علت تجربه ای که داشته به این باور رسیده که بهشت وجود دارد. او می گوید: «در ابرها بودم که نورهائی درخشان را می دیدم. همراه من یک خانم هم بود که به من پیام امید و عشق می داد». این مورد یکی از موارد اتفاقات نزدیک مرگ است که پیش از این برای بسیاری از مردم اتفاق افتاده است اما این یک مورد با بقیه فرق می کند. نظر سنجی موسسه گالوپ > نشان داده که تقریبا سه در صد آمریکائیان یک مورد ازاین تجربیات را گزارش داده اند.

یکی از اتفاقاتی که عموماً در هنگام حالت نزدیک مرگ رخ می دهد، احساس آرامش یا احساس وجد و شادی است و یا احساسی عجیب و گنگ و نامفهوم همانند شناور بودن در اتاق، احساس بیرون از جسم بودن و یا دیدن نور در انتهای یک تونل و یا دیدن بستگان و آشنایان و یا دیگر پدیده های غیر از این جهان. با اینحال  مشاهده کردن و یا ارزیابی این تجارب از لحاظ علمی با اینکه پدیده هائی عمومی و متفاوت هستند، کاری است دشوار و بنابراین توجیه این رویدادها کار آسانی نیست.

در مورد سبب و علت بوجود آمدن تجربیات هنگام مرگ اتفاق نظری وجود ندارد. یکی از دلایل آن گنگ و مبهم بودن و حالت غافلگیر کننده بودن این تجربیات است.

این تجربیات چقدر با خود مرگ فاصله دارند؟ چقدر طول می کشند؟ حتی خود واژه “مرگ” را نمی توان به دقت مشخص کرد مخصوصاً که امروزه بیش از هر زمان دیگری انسانها از مرگ نجات می یابند.

نزدیکترین و مناسبترین تعریفی که ما برای مرگ سراغ داریم این است: نداشتن هیچ نوع علائم حیات که نشان دهد یک شخص بصورت فیزیکی یا ذهنی زنده باشد ولی این مورد نیز بارها در گذشته تعریف و بازتعریف شده اند.

تجربیات هنگام مرگ نخستین بار بوسیله یک پزشک و روانشناس به نام ریمند مودی در سال 1975 تعریف شد. او گفت که این تجربیات احساس تجلی و ظهور مرگ یک بیمار است که به علت بی توجهی های پزشکی رخ می دهد. این تعریف هنوز دارای ابعان است، چرا که اشخاص می توانند این تجربیات را بدون مواجه بودن با خطر مرگ، تجربه کنند. نشان داده شده که فقط ترس از مرگ برای داشتن این تجربیات کافی است. بعدها بروس گریسان در پرسشنامه ای تحقیقی تلاش کرد که تاثیر این تجربیات را اندازه گیری کند. این پرسشنامه دارای سوالاتی است که از اشخاص در مورد احساس و تجربه شان در طول مدت رخداد این حالتها پرسیده می شود. یکی از بزرگترین موانعی که برای حل این مسئله وجود دارد اثبات علمی آن است که ما را تنها به مصاحبه و سوال از اشخاصی که این تجربیات را داشته اند محدود می کند.

دکتر سام پرنیا دانشمندی که در مورد تجربیات هنگام مرگ تحقیق کرده و کتاب او حذف مرگ: دانشی که مرز بین مرگ و زندگی را تعیین می کند می گوید که او ترجیح می دهد تا پدیده ای کاملاً متفاوت را مورد مطالعه قرار دهد: یعنی به جای تجربیات هنگام مرگ تجربه خود مرگ یا “مرده بودن” را بررسی کند. او با   بررسی بیمارانی که ایست قلبی داشته اند می گوید: هیچ مدرک و شاهد قابل سنجش به طور عینی از لحاظ پزشکی وجود ندارد که نشان دهد یک شخص که ایست قلبی داشته زنده است و یا بعداً زنده شده باشد.

تیم دکتر پرنیا در یک آزمایش در حال جریان، قفسه های مخصوصی در یک اتاق تعبیه کردند که بیماران در آن به هوش می آمدند یا به زندگی بر می گشتند. در سقف این اتاق تصاویری به طور تصادفی با زاویه ای قرار داشت که فقط توسط شخصی که از جسمش جدا شده بود دیده می شد. پس از آنکه بیماران به هوش می آمدند تیم پرنیا از آنها در مورد آنچه دیده بودند سوال می کردند. دکتر پرنیا می افزاید: ما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم ولی این امر نمونه خوبی است که نشان می دهد که آزمایش این مسائل مغشوش و گنگ تا چه اندازه سخت وغیر قابل سنجش است. در حال حاضر دکتر پرنیا از هیچ یک از تفسیرهای مورد توجه واقع شده در تجربیات هنگام مرگ را قانع کننده نمی داند. او می گوید:ما فقط قسمتهائی از کل داستان را که همان علائم ونشانه های پزشکی است به جای سبب حقیقی این تجربیات می دانیم. این صحیح است که تجربیات هر شخص در هنگام مرگ را می توان با واکنشهای شیمیائی و فیزیکی که برایمان قابل فهم است توضیح داد ولی این توضیحات به ما علت بوجود آمدن این پدیده را نمی گویند.به عنوان مثال می توان احساس وجد و نشاط را عنوان کرد. خیلی چیزها وجود دارد که میتواند احساس خوشی را در انسان به وجود بیاورد ولی مشخص کردن دقیق اینکه چه جریان شیمیائی آنرا به وجود می آورد کار دشواری خواهد بود. شاید یک عامل اساسی که ما هنوز آن را کشف نکرده ایم ریشه و سبب تجربیات هنگام مرگ است. دکتر کوین نلسون که یک محقق است و در مورد تجربیات هنگام مرگ مطالعات گسترده ای داشته و کتاب “ورودی روحانی در مغز” را به رشته تحریر در آورده است با دکتر پرنیا تا حدود زیادی موافق است ولی درمورد ریشه یابی سبب و علت تجربیات هنگام مرگ نگرانی زیادی ندارد. او به راحتی با برداشت های گوناگون اشخاص از انواع مختلف تجربیات هنگام مرگ برخورد می کند. او تاکید می کند که: می توان گفت برخی از این عوامل از دیگر عوامل اهمیت بیشتری دارند حتی با اینکه ما تمام فاکتورهای سهیم دراین پدیده را نمی دانیم. این عوامل کدامند؟

قطع گردش خون

نلسون میگوید یکی از دلایل متداول بوجود آمدن این تجربیات “غش کردن” یا بیهوش شدن است. این مورد نمونه خوبی است که نشان می دهد کسی که این تجربیات را دارد به هیچ وجه نزدیک مرگ نیست. محققین نشان داده اند که نبود جریان اکسیژن در چشم باعث ایجاد احساس دیدن یک تونل می شود. کمبود اکسیژن – یا حتی کمی احساس ترس – میتواند باعث قطع جریان اکسیژن شود که هردو این موارد علائم مردن هستند. در تحقیقات نلسون غش کردن به تنهائی باعث به وجود آمدن برخی از تجربیات نزدیک مرگ همانند احساس خارج بودن از جسم خود و یا احساس وجد و نشاط می شود.

پخش مواد شیمیائی

پرنیا خاطر نشان می کند که هنگام مرگ استروئید، <a “>اپینفرین و آدرنالین به مقدار زیادی در بدن پخش می شوند. این امر می تواند توجیه کننده احساس نشاط و یا احساس عجیب تر دچار توهم شدن باشد. گفته شده هنگامی که حیوانات مورد حمله واقع می شوند “<a “>کتامین” در بدن آنها پخش شده و باعث ایجاد اثراتی شبیه آنهائی که در بالا ذکر شد می شود. در حقیقت یکی از نخستین فرضیه هائی که در مورد این تجربیات حدسی و نظر پردازانه مطرح شد این بود که وقتی مغز تشخیص دهد که در حال مرگ است ماده <a “>دی متیل تریپتامین یا دی ام تی در آن پخش می شود. ولی نلسون می گوید که تنها راه واقعی آزمایش این مسئله، تجویز این دارو به شخص و تحلیل آثار آن بر او می باشد. مواد شیمیائی در تجربیات هنگام مرگ می توانند عوامل مهمی باشند ولی در مقایسه با غش کردن و قطع گردش خون هنوز به مرحله اثبات نرسیده اند.

حرکت تند چشم در خواب

این حالت بیشتر به رویا و خواب دیدن نزدیک است. نلسون می گوید که در هنگام نزدیک شدن به مرگ، ما وارد یک نوع خواب با حرکت تند چشم می شویم. او می گوید در نظر بگیریم که مغز هنوز کار می کند و حتی با اینکه در خواب است تشخیص می دهد که در خطر است. این حالت یک احساسی به مانند “جنگ کنم یا فرار کنم” در هنگام احساس خطر خلق می کند، مثل خواب و رویا در عالم هوشیاری که ما متوجه دنیای اطراف خود هستیم ولی کاملاً به هوش نیستیم .احساس شناور بودن و یا خارج بودن از جسم خود با این نوع خواب یا رویا دیدن همخوانی دارد.

به کار افتادن حافظه

این یکی از تجربیات شایع هنگام مرگ است. افراد، به یاد آوردن کسانی را که دوست داشته اند و یا یادآوری گذشته خود را در این موارد همیشه گزارش داده اند. نلسون می افزاید تحقیقات نشان داده که حس یاد آوری در زمانی که احساس خطر می شود (مثلاً هنگام مرگ) به وجود می آید. در قسمتهای انتهائی مغز حافظه بلند مدت و مرحله جنگ یا فرار به هم مرتبط هستند که ممکن است تا حدی دلیل این که اشخاص حوادث هنگام مرگ را به وضوح به یاد آورند، باشد. پدیده تجربیات هنگام مرگ احتمالاً هم با این امر مرتبط است و هم این مورد که اشخاص گفته اند زندگیم از جلوی چشمانم گذشت و یا  خاطراتم زنده شد.

جمع بندی: در مورد علت و سبب بوجود آمدن تجربیات هنگام مرگ اتفاق نظر وجود ندارد ولی آثار این تجربیات همیشه به نوعی تجدید و باز آفرینی شده اند و حداقل اینکه به علل اساسی به وجود آمدن آنها پاسخ داده شده است. با اینحال  تجربیات هنگام مرگ به هر دلیلی که باشد کسانی که آنها را تجربه کرده اند عمیقاً احساس تغییر می کنند حتی اگر سر از صفحه اول مجله نیوز ویک در نیاورند!

 

 

منبع: علمولوژی


میت رامنی در دقیقه 90 ضربهفنی شد...............

میت رامنی در دقیقه 90 ضربه‌فنی شد


 

به گزارش دنیای اقتصاد:
باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده و میت رامنی، فرماندار پیشین ایالت ماساچوست روز سه‌شنبه در یکی از سنگین‌ترین نبرد‌های انتخاباتی شرکت کردند و در دومین مناظره انتخاباتی خود به سختی به یکدیگر تاختند. این دو در این مناظره دست به هر‌کاری زدند، حرف یکدیگر را قطع می‌کردند، همدیگر را مورد سرزنش قرار می‌دادند و به هم تهمت دروغ‌گویی می‌زدند.

این دو گاهی روی صندلی‌های خود می‌نشستند و گاهی دور صحنه راه می‌رفتند تا نظرات خود را درباره مسائلی همچون اشتغال، مالیات‌ها، انرژی، مهاجرت و شمار دیگری از مسائل بیان کنند و همزمان یکدیگر را به چالش بکشند.
به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، دومین مناظره میان نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده
سه‌شنبه شب به وقت محلی در دانشگاه هوفسترا واقع در شهر همپستد ایالت نیویورک در شرایطی برگزار شد که باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده از سوی حزب متبوعش، یعنی حزب دموکرات به دلیل عملکرد ضعیف در مناظره دو هفته گذشته در دانشگاه دنور واقع در ایالت کلورادو به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌بود.

این بار اما اوباما متفاوت عمل کرد. او ابتکار عمل را در دست گرفت و چگونگی ادامه یافتن مناظره را به رقیب خود تحمیل کرد. در طرف مقابل اما رامنی که خیال تسلیم شدن نداشت تلاش می‌کرد تا رییس‌جمهوری را در مورد همه مسائل به چالش بکشد.
لحن تهاجمی اوباما در مناظره سه‌شنبه شب باعث شد تا نگرانی‌ها از سوی هواداران او تا حدود زیادی فروکش کند و دموکرات‌ها در فاصله سه هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایطی که قرار است یک مناظره دیگر هم برگزار شود به آینده بیش از پیش امیدوار شوند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه، شانزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد. سومین و آخرین مناظره میان اوباما و رامنی هم قرار است 22 اکتبر – اول آبان- در دانشگاه شهر لاین شهر «بوکا روتون» واقع در ایالت فلوریدا برگزار شود.
آتشبار رییس‌جمهوری آمریکا زمانی آغاز به کار کرد که او از رقیب جمهوری‌خواه خود به دلیل مخالفت با بسته نجات مالی صنعت خودرو‌سازی پرسید. رامنی در پاسخ گفت:«ما باید اجازه می‌دادیم تا دیترویت – مرکز صنایع خودرو‌سازی آمریکا- ورشکست شود.» این آتشبار تا نودمین دقیقه مناظره، یعنی زمانی که اوباما رامنی را به دلیل اظهاراتش در یک محفل خصوصی درباره 47 درصد از مردم مورد انتقاد قرار داد، ادامه داشت.

رییس‌جمهوری آمریکا در همین‌باره گفت: «به این فکر کنید زمانی که او پشت در‌های بسته 47 درصد از مردم را قربانیانی خطاب کرد‌ه‌است که مسوولیت نمی‌پذیرند، درباره چه سخن می‌گفت؟»
لحن اوباما به شدت با لحن او در دو هفته پیش متفاوت بود، کسی که دو هفته پیش به نظر می‌رسید که علاقه‌ای ندارد روی صحنه ظاهر و با رقیبش وارد بحث و جدل شود.
در نقطه مقابل اما رامنی تلاش می‌کرد تا بیش از هر چیز بر روی عملکرد 4 ساله دوران ریاست‌جمهوری اوباما تاکید کند. رامنی در این مناظره تاکید کرد که رییس‌جمهوری آمریکا از عمل به وعده‌های خود ناتوان بوده‌است. او این موضوع را با شور و حرارت فراوان بار‌ها و بار‌ها اعلام کرد. فرماندار پیشین ایالت‌ ماساچوست در این‌باره گفت: «ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که چهار سال آینده مانند چهار سال گذشته باشد.»

رامنی اوباما را شخصی معرفی کرد که سخنور بسیار ماهری است و می‌تواند دیدگاه‌هایش را به خوبی بیان کند. او اما بلافاصله شروع به انتقاد از رییس‌جمهوری کرد و گفت:«بسیار جالب است، ما تنها یک کارنامه داریم که باید به آن استناد کنیم و این کارنامه به ما نشان می‌دهد که او از کنترل کسری بودجه، اعمال اصلاحات در زمینه خدمات درمانی و تامین اجتماعی و همچنین افزایش در‌آمد‌ها که ما به آن نیاز داریم ناتوان بوده‌است.»

این در شرایطی بود که دو طرف به شدت تلاش کردند تا همزمان با ارائه دیدگاه‌های خود و انتقاد از یکدیگر نظر مساعد زنان رای‌دهنده را هم به سوی خود جلب کنند. اوباما گفت که رامنی دست‌کم چهار بار تاکید کرده‌است که بودجه برنامه برابری جنسیتی را کاهش خواهد داد. رامنی هم در مقابل گفت: «امروز در مقایسه با روزی که رییس‌جمهوری وارد کاخ سفید شد سه و نیم میلیون زن بیشتر فقیر شده‌اند. ما نباید اینگونه زندگی کنیم.»

با این همه او تلاش کرد تا برای جلب آرای زنان، لحن خود را ملایم‌تر از گذشته کند و برای رسیدن به این هدف گفت:«هر زن در آمریکا باید به وسایل کنترل بارداری دسترسی داشته باشد.»
در بخش دیگری از این مناظره اوباما تلاش کرد بر 14 درصد مالیاتی که پرداخت می‌کند تاکید کند و گفت که رامنی در شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری کرده‌است. رامنی اما در پاسخ گفت که اوباما هم برای حقوق بازنشستگی خود سرمایه گذاری کرده‌است. رییس‌جمهوری آمریکا اما در پاسخ به این انتقاد گفت که به دنبال حقوق بازنشستگی بالاتر نیست. او اضافه کرد: «این در‌آمد به اندازه در‌آمد شما نخواهد بود.»

در ادامه مناظره زمانی که موضوع حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی مطرح شد، حملات دو طرف علیه یکدیگر شدت گرفت و لحن‌ها احساسی‌تر شد.
در واقعه حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، جی. کریستوفر استیونز و سه دیپلمات آمریکایی دیگر کشته شدند. رامنی اوباما را به سوءمدیریت در این‌باره متهم می‌کند.
اوباما که با چهره‌ای مصمم رو به رامنی ایستاده‌بود گفت: «آقای فرماندار، زمانی که ما چهار نفرمان را از دست داده‌ایم اعلام این موضوع که افرادی در تیم من، از جمله وزیر امور خارجه یا سفیر ما در سازمان ملل متحد سیاسی کاری یا سوءمدیریت می‌کند، آزار دهنده است.» رییس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد:« این کاری نبود که ما انجام دادیم. این کاری نبود که من به عنوان رییس‌جمهوری انجام دادم.»

اوباما ادامه داد: «یک روز بعد من به باغ رز (رز گاردن) رفتم تا اعلام کنم که این اقدام، اقدامی تروریستی بوده‌است.»
رز گاردن یا همان باغ رز در حاشیه اتاق بیضی و بال غربی کاخ سفید قرار دارد و محل ملاقات خبرنگاران با رییس‌جمهوری آمریکا است.
اوباما اضافه کرد که رامنی از ماجرای بنغازی به طوری «اهانت‌بار» برای مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «در شرایطی که ما همچنان درگیر حل و فصل تهدیدهایی هستیم که متوجه دیپلمات‌هایمان است، رامنی برای کسب اهداف سیاسی خود در این باره بیانیه می‌دهد و این شیوه‌ای نیست که یک فرمانده کل قوا باید عمل کند.»
در فاصله تنها سه هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نظر می‌رسد رامنی از اولین مناظره در شهر دنور استفاده کرد تا تاثیر مثبتی روی حدود 70 میلیون مخاطب این مناظره داشته باشد. در مقابل اوباما هم از مناظره سه‌شنبه شب استفاده کرد تا تحرکی دوباره به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها بدهد.
همزمان ستاد انتخاباتی رامنی قصد دارد تبلیغات بسیار گسترده و رعد‌آسایی را علیه ستاد اوباما انجام دهد. پیش از این برای ماه‌ها بود که اوباما یکه‌تاز تبلیغات تلویزیونی بود.

با فشرده‌تر شدن رقابت، ستاد انتخاباتی رامنی 12 میلیون دلار آگهی تبلیغاتی بیشتر در 9 ایالت حساس و سر‌نوشت‌ساز به روی آنتن برده‌است.
یکی از این آگهی‌ها که از پیش اعلام نشده بود زنی را نشان می‌داد که می‌گفت پیش‌تر طرفدار اوباما بوده اما با مطالعه درباره نظرات رامنی درباره زنان به او علاقه‌مند شده‌است.
اما نظر‌سنجی‌هایی که بلافاصله پس از مناظره سه‌شنبه شب میان اوباما و رامنی انجام شد حکایت از آن داشت که مخاطبان این مناظره گرایش بیشتری به اوباما داشته‌اند.

نظر‌سنجی مشترک سی.‌بی.‌اس نیوز/ نالج که از میان کسانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی رای بدهند، انجام شد نشان می‌دهد که 37 درصد از این افراد به اوباما گرایش داشته‌اند و تنها 30 درصد رامنی را فرد مورد نظر خود یافته‌اند. 33 درصد از این افراد هم تاکید کرده‌اند که عملکرد این دو مشابه بوده‌است.
پس از مناظره اول در دنور و بر اساس همین‌ نظر‌سنجی 46 درصد رامنی را فرد مورد علاقه خود معرفی کرده‌اند در شرایطی که این آمار برای اوباما تنها 22 درصد بود.
نظر‌سنجی سی.‌ان‌.‌ان هم که از میان مخاطبان این مناظره انجام شد موفقیت اوباما را نشان می‌دهد. این نظر‌سنجی‌ حاکی از آن است که اوباما موفق به کسب نظر مساعد 46 درصد آرا شده‌است اما این عدد برای نامزد جمهوری‌خواهان تنها 39 درصد بوده‌است.

نظر‌سنجی سی.‌ان.‌ان پس از مناظره اول حاکی از آن بود که 67 درصد رامنی را برنده این مناظره دانسته‌اند در شرایطی که تنها 25 درصد بر این باور بودند که رییس‌جمهوری دموکرات برنده مناظره دنور بوده‌است.
میانگین‌ نظر‌سنجی‌های انجام شده در ایالات‌متحده اما نشان می‌دهد که رامنی با 4/47 درصد آرا و با اختلاف 3/0 درصد از رقیب دموکرات خود پیش است. اما با این همه بررسی‌های نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که شانس اوباما برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری 8/64 درصد آراست.
منبع : شنیده ها –


واکنش احمدی نژاد به استفاده از واژه ای جعلی به جای خلیج فارس....

واکنش احمدی نژاد به استفاده از واژه ای جعلی به جای خلیج فارس


 

 رئیس جمهور به استفاده از واژه مجعول خلیج عربی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه در نشست خبری با سردبیران جراید و رسانه‌های کویت در واکنش به اظهارات یکی از حاضرین در این نشست که از واژه خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد، گفت: اگر شما به کتب درسی مدارس خود رجوع کنید، مطمئناً نام خلیج فارس را پیدا خواهید کرد؛ نام‌های تاریخی چیزی نیست که بشود آنها را به سادگی تغییر داد و کسانی هم که در این جهت تلاش کردند، نتیجه خوبی نگرفته‌اند.

رییس ‌جمهوری ایران افزود: خلیج فارس نامی تاریخی است و هیچ ارتباطی به قومیت، عرب و عجم ندارد و این در حالی است که معتقدیم دیگر از دوره نژاد و قبیله عبور کرده‌ایم و امروز دوره برادری و انسانیت است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: البته به نفع کشورهای منطقه است که نام این مکان خلیج فارس باشد چرا که ایران دوست وفاداری است که هرگز به دوستان خود خیانت نکرده و از آنها سوء استفاده نمی‌کند.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره تإثیر تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: در موضوع تحریم پیش از بررسی آثار آن، باید علت تحریم‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که با ملت ایران دشمن بوده و با پیشرفت این ملت مخالفند، اقدام به اعمال تحریم کرده‌اند، گفت: پیش از انقلاب حکومت دیکتاتوری حاکم بود که در آن انتخابات و آزادی وجود نداشت و هیچ کس نمی‌توانست نسبت به کوچکترین سیاست‌ها انتقادی داشته باشد، اما این حکومت مورد حمایت مطلق دولت‌های غربی بود، ولی از روزی که ملت ایران مستقل شد، دشمنی‌ها نیز با این ملت آغاز و هر لحظه، بهانه‌ای برای این دشمنی داشته‌اند.

دشمنی‌ با ملت ایران یک اشتباه تاریخی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز موضوع هسته‌ای به بهانه‌ای برای دشمنی با ملت ایران تبدیل شده است، گفت: دشمنی‌ با ملت ایران یک اشتباه تاریخی است چرا که مطمئناً آنها ملت ایران را نمی‌شناسند؛ این ملت هفت هزار سال در تاریخ سابقه دارد و کسانی که تلاش‌های بسیاری برای حذف ملت ایران از تاریخ داشته‌اند، خود به ورطه نابودی کشیده شدند و ملت ایران همچنان باقی مانده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران اقتصاد بسیار بزرگی دارد که بدون نفت نیز اداره می‌شود، گفت: ممکن است در شرایط تحریم مردم به زحمت بیفتند، اما مطمئناً شرایط تغییر خواهد کرد، چرا که سلطه‌گران راهی جز تغییر شرایط ندارند.

رییس ‌جمهوری با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا امروز در حال از هم پاشیدن است، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا 33 سال است که رابطه‌ اقتصادی با ایران ندارد و این تحریم‌ها در حقیقت برای کشورهای اروپایی است در حال حاضر پنج سال است که آنها به اصطلاح خودشان، ایران را تحریم کرده‌اند، اما سووال این است که آیا امروز اوضاع اقتصادی در ایران در شرایط بدی قرار دارد یا در اروپا؟

مستکبران با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تحریم موضوعی دوطرفه است، گفت: مستکبران در حقیقت با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، اما مطمئناً‌ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به این سووال که آیا جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان حضور نظامی دارد؟، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص موضع خود را به طور روشن اعلام کرده است. ما مخالف جنگ و دخالت نظامی در امور سایر کشورها هستیم.

نباید در جایی که جنگ اتفاق افتاده، نام بهار را بر آن نامید

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران، آزادی را حق ملت‌ها می‌داند، اظهار داشت: معتقدیم جنگ و دخالت نظامی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و نباید در جایی که جنگ اتفاق افتاده نام بهار را بر آن نامید چرا که بهار مترادف زیبایی و آرامش است.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه حقوق مردم سوریه باید به طور کامل اعطا و با تفاهم ملی انتخاباتی آزاد برگزار شود، گفت: یک کشور برای صدها سال نیاز به مدیریت دارد و مردم باید با دوستی با یکدیگر زندگی کنند و امروز هرکس در شیپور جنگ در سوریه می‌دمد، مطمئناً دوستدار مردم این کشور نیست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این گفته که سخنان رییس ‌جمهوری مصر در افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران موجب تغییر مواضع ایران درباره سوریه شده است، گفت: اگر تصور شود که سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با یک سخنرانی تغییر می‌کند، این اشتباه است، چرا که انقلاب اسلامی برای تحقق و پیگیری خواست و حقوق مردم ایجاد شده و معتقد است زمانی مردم به حقوق کامل خود می‌رسند که عدالت کامل در جهان برقرار باشد.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص پیشنهادها و راهکارهای ایران درباره حل مسأله سوریه تصریح کرد: اگر کسانی تصور می‌کنند که راه‌حل مسأله سوریه، تنش و جنگ است، باید آن را به صراحت اعلام کنند؛ ما معتقدیم جنگ راه درستی نیست و ملت سوریه باید خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند و تنها کاری که سایر کشورها می‌توانند انجام دهند این است که به این روند کمک کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید کسی به دنبال ایجاد جنگ و درگیری در سوریه باشد، گفت: سوریه دارای جامعه‌ای است که جنگ طایفه‌ای در آن عاقبت خوبی ندارد، همه اقوام و طوایف باید در کنار هم زندگی و با اشتراک و همکاری، کشور خود را اداره کنند؛ اگر هر طایفه‌ای با جنگ به قدرت برسد، معنای آن ادامه درگیری‌ها خواهد بود.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به این سووال که تا چه حد به سخنان خود درباره کمرنگ شدن نقش آمریکا و از بین رفتن رژیم صهیونیستی اطمینان دارید؟، گفت: یک امپراطوری و حکومت تا زمانی دوام دارد که مردم خواهان آن باشند، اما امروز آمریکایی‌ها به گونه‌ای عمل کرده‌اند که هیچ علاقه‌ای در بین ملت‌ها به آنان وجود ندارد و آنها مشروعیت بین المللی ندارند.

نیروگاه بوشهر خطرناک است؟!!

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره میزان امنیت و خطرناک نبودن نیروگاه بوشهر، تصریح کرد: نیروگاه بوشهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که در اطراف آن حدود 12 میلیون ایرانی زندگی می‌کنند. ما همانطور که ملت ایران را دوست داریم به مردم کویت نیز علاقمند هستیم و همه استانداردهای لازم در نظر گرفته شده که حتی کوچکترن خطری نداشته باشد.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: غربی‌ها موضوع انرژی اتمی را معادل بمب اتم قرار می‌دهند در حالی که امروز هیچ کشوری بدون انرژی اتمی نمی‌تواند زندگی خوبی داشته باشد چرا که این انرژی در صنعت، پزشکی، ‌کشاورزی و سایر زمینه‌های دیگر کاربردهای بسیاری دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 500 نیروگاه اتمی در جهان وجود دارد که ده‌ها نوع از آنها تنها در آمریکا بوده و آنها حتی بمب اتم نیز در اختیار دارند، تصریح کرد: چگونه است که وجود این نیروگاه‌ها هیچگونه خطری نداشته و تنها نیروگاه بوشهر خطرساز است؛ این روشی است که می‌خواهند به بهانه آن میان کشورهای منطقه اختلاف ایجاد کنند.

رییس ‌جمهوری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم جمعی از متخصصین، مسوولین رسانه‌ها و سیاستمداران کویتی به ایران بیایند تا از نزدیک از تأسیسات اتمی ایران بازدید کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: موضوع هسته‌ای ایران به خاطر نگاه سیاسی قدرت‌های زورگو به آن به موضوعی کسالت‌آور تبدیل شده است، امروز همگان می‌دانند که غربی‌ها در اصل با پیشرفت ملت ایران مخالف هستند و اگر موضوع هسته‌ای هم حل شود، موضوعات دیگری از جمله ساخت ماهواره‌ها، فضایی شدن و حتی ساخت دارو در ایران را بهانه خواهند کرد.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سووالی درباره امکان وقوع جنگ، در منطقه خلیج فارس گفت: گمان نمی‌کنم در خلیج فارس جنگی اتفاق بیفتد، چرا که همه به برقراری امنیت در این منطقه کمک می‌کنیم، اما به هر صورت وقتی آمریکا تهدیداتی مطرح می کند، ایران نیز پاسخ آنها را می‌دهد. امروز همه می‌دانند که ملت ایران را نمی‌توان با تهدید به جنگ به عقب راند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اظهارات یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در این نشست در خصوص خارج شدن گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها، گفت: آیا ملاک تروریست بودن یک گروه، قرار داشتن در یک لیست است؟ و آمریکایی‌ها چرا این گروه را در لیست قرار داده بودند؛ موضوع این است که آمریکا به همه چیز نگاه ابزاری دارد.

رییس‌ جمهوری افزود: اگر ما می‌خواستیم تبلیغ کنیم تا مردم جهان بفهمند که آمریکایی‌ها طرفدار تروریست‌ها هستند باید میلیون‌ها دلار هزینه می‌کردیم اما امروز آنها خودشان رایگان این کار را انجام دادند، منافقین گروهکی تروریست و منفور در ایران هستند و بیش از 16 هزار نفر از ملت ایران توسط آنان کشته شدند و مطمئناً آمریکایی‌ها از این اقدام سودی نخواهند برد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند همدلی و همفکری است، گفت: عدالت و دموکراسی را باید با عدالت برقرار کرد و دموکراسی ایجاد شده بوسیله سلاح و تهدید، محکوم است و این همان دیکتاتوری با عنوانی جدید خواهد بود.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سووالی درباره رابطه ایران با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بویژه با عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران دوستدار همه ملت‌ها بوده و عزت، پیشرفت و امنیت را برای همه برادران خود می‌خواهد، البته بعضاً عده‌ای به دنبال تشدید اختلافات هستند، اما ما به دنبال تقویت دوستی‌ها هستیم چرا که معتقدیم دشمنی سودی ندارد.

رییس ‌جمهوری با طرح این سووال که چرا باید اختلافات مذهبی در منطقه و میان کشور های مسلمان وجود داشته باشد، گفت: ما هنوز با اصل اسلام و سیره پیامبر(ص) فاصله زیادی داریم؛ هر چه به گذشته بازگردیم وحدت میان مسلمانان سخت‌تر می‌شود. ما باید در رابطه با آینده، تفاهم کنیم و با توجه به اینکه پیامبر اسلام(ص) برای حاکمیت محبت و عدالت و انسانیت مبعوث شده‌اند این موارد را محور وحدت قرار داده و همگان برای تحقق آنها تلاش کنند.

احمدی‌نژاد درباره شرایط بحرین و راهکارهای حل مسائل این کشور گفت: در بحرین نیز باید مانند سایر کشورها عمل شود؛ ما معتقدیم انتخابات حق مردم بوده و هر ملتی اجازه دارد دولت را خودش انتخاب کند و ملت بحرین نیز دارای این حق هستند.

رییس ‌جمهوری درباره چشم‌انداز روابط با کویت و ایجاد جلسات مشترک میان مسوولان دو کشور گفت: توافقاتی صورت گرفته که این جلسات در آینده‌ای نزدیک میان مسوولان دو کشور برگزار شود و در ملاقات با امیر کویت نیز مهمترین مسائل پیش‌رو در زمینه تقویت روابط مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیدوارم آثار آن را در آینده شاهد باشیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ نقطه تاریکی در روابط ایران و کویت وجود ندارد، تصریح کرد: شرایط جهان زودگذر بوده و به زودی شاهد تغییر در مناسبات جهانی خواهیم بود.

رییس ‌جمهوری با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند در منطقه ما برادری وجود داشته باشد و در این راستا در حال ایجاد موضوعات و مسائل کاذب هستند، گفت: باید در برابر توطئه‌ها مقاومت کنیم چرا که آینده متعلق به برادران مؤمن است.

احمدی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی اعتقادی به دخالت به امور داخلی سایر کشورها ندارد و آن را اقدامی نادرست می‌داند، هیچ‌کس حق ندارد، درباره آینده ملت‌ها و برای آنان تعیین تکلیف کند.

خبر آنلاین


تصاویر لحظه کشته شدن سه شورشی مسلح در سوریه......

    نظر
 


 این تصاویر باورنکردنی، توسط خانم تریسی شلتون، خبرنگار GlobalPost در شهر حلبگرفته شده است. 


چهار جنگجوی مخالف دولت، با مشاهده یک تانک ارتش، آماده میشوندتا آنرا با آر.پی.جی هدف قرار دهند... 

اما قبل از اینکه موفق به شلیک شوند، مورد اصابت گلوله ی مستقیم تانک قرار میگیرند...

سه نفرشان کشته میشوند...

و تنها یکی از آنها موفق به فرار شده و زنده می ماند.







و این عکس هم، لحظاتی قبل از این حادثه را نشان میدهد. زمانی که اوضاع آرام است، عیسی عیاشِ سی ساله در حال شوخی و مزاح و احمد، جوان هفده ساله، مشغول شستن زمین از حملات روز قبل تانکهاست.

 

مناسب ترین زمانها برای غذا خوردن و خوابیدن..............

    نظر

مناسب ترین زمانها برای غذا خوردن و خوابیدن


 

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


 

در حالی که هرگز بهترین زمان برای سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای بی کیفیت چرب وجود ندارد اما از نظر علمی و پزشکی رفتارهای سالم را باید در بهترین زمان خودش انجام داد.

در زیر به برخی از این رفتارها و چگونگی و چرایی آنها اشاره می شود.

بهترین زمان برای خواب

زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن ایده بسیار خوبی است. بر اساس طب شرقی، کانال های مهم انرژی برای احیای بدن در ساعت 11 شب فعال می شوند. در مطالعات علمی غربی نیز آمده است هورمون هایی که به شما کمک می کند به طور مناسب تری بافت را ترمیم و جربی و قند را بسوزانید، در صورت خواب کافی ترشح می شوند.

پس سعی کنید در ساعت 11 شب به خواب بروید.

بهترین زمان برای خوردن

بستگی دارد. اگر لاغر باشید بدن می تواند انرژی خود را تامین کند و زمان غذا خوردن از اهمیت کمتری برخوردار است اما سه وعده غذایی پایه باید حفظ شود. اگر اضافه وزن دارید یا پیش دیابت هستید وعده های غذایی باید در عین زیاد بودن کم حجم و بدون کربوهیدرات تصفیه شده باشد.

بهترین زمان برای سفر

اگر از قطارهای سریع استفاده می کنید اواخر صبح بهتر است. اما برای قطارهای سبک و کند، عصر هنگام بهتر است. با این حال بهترین زمان را باید برای “رفتن” در نظر گرفت نه بازگشت تا بدن خود را هماهنگ کند.

بهترین زمان برای خوردن کربوهیدرات

اگر دچار اضافه وزن هستید و از مشکلات کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون رنج می برید بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات “هرگز ” است. مگر آنکه مقدار بسیار اندک و ناچیزی پس از یک ورزش سنگین.

اگر لاغر هستید یا بسیار فعال، بهترین زمان پس از ورزش و همچنین پیش از خواب، است چرا که کربوهیدارت ها کیفیت مناسب تری را برای خواب فراهم می کنند. این مواد مغذی تاثیرات بر شیمی مغز را آرام می کنند. به همین دلیل است که در زمان استرس دوست داریم کربوهیدرات بخوریم.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

اغلب، بهتر است مکمل ها همراه با غذا خورده شوند چرا که هضم غذا موجب جذب بهتر مکمل ها می شود.

تنها استثنا ماده غذایی محرک مانند کافئین یا کارنیتین است که باید با معده خالی خورده شوند.

بهترین زمان برای کارهای فکری

ایده ال است کارهای فکری در صبح انجام شود. با آغاز روز باید تمرکز کرد ولی همانطور که روز می گذرد باید بر آرامش بدن و ذهن خود بیافزاییم تا برای خواب آماده شویم


پروانههایی با بالهای شیشه ای...................

    نظر

پروانه‌هایی با بال‌های شیشه ای

به گزارش گوناگون، ، پروانه‌های بال شیشه‌ای یکی از عجیب‌ترین گونه‌های پروانه هستند که بال‌های بی‌رنگ آن‌ها زیبایی خاصی به این حشره می‌دهد.

این‌ نوع پروانه که فاصله بین دو بال آن تا 6 سانتیمتر می رسد در زیان اسپانیایی به «اسپخیتوس» به معنای آینه‌های کوچک معروف است. بال شیشه ای از آن‌دسته پروانه‌هایی است که مهاجرت می‌کند و در فصل مهاجرت پرواز دسته جمعی آن‌ها منظره زیبایی خلق می‌کند


 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

 گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com   گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com