سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

فرق عشق و ازدواج...........................

فرق عشق و ازدواج

و شاگرد با حسرت جواب داد: هیچ!

هر چه جلوتر میرفتم خوشه های پر پشت تری می دیدم و به امید پیدا کردن

پر پشت ترین تا انتهای گندم زار رفتم.

استاد گفت: عشق یعنی همین!

شاگرد پرسید: پس ازدواج چیست؟

استاد گفت: به جنگل برو و بلند ترین درخت را بیاور.

اما به خاطر داشته باش که باز هم نمی تونی به عقب برگردی!!

شاگرد رفت و پس از مدت کوتاهی با درختی برگشت.

استاد از او ماجرا را پرسید و شاگرد در جواب گفت:

به جنگل رفتم و اولین درخت بلندی را که دیدم انتخاب کردم.

به سبب انکه ترسیدم اگر جلو بروم باز هم دست خالی برگردم.

استاد گفت: ازدواج یعنی همین!


پردرآمدترین بازیگر تلویزیونی جهان..................

پردرآمدترین بازیگر تلویزیونی جهان +عکس


 

طبق گزارشی که اخیرا مجله فوربز آن را منتشر کرده است اشتن کوچر که خود جایگزین چارلی شین در سریال کمدی پرطرفدار «Two and a Half Men» شده بود، توانست جایگاه شین را به عنوان پردرآمد ترین بازیگر تلویزیونی هم از آن خود کند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از کافه سینما، مجله فوربز تخمین زده که درآمد کوچر در حد فاصل بین می 2011 تا می 2012، حدود 24 میلیون دلار بوده است و این در حالی ست که چارلی شین که پس از اخراجی پر سر و صدا از سریال پر طرفدار شبکه CBS در سریالی در شبکه کابلی موسوم به «Anger Management» حضور به هم رسانده بود در فهرست ده نفر پردرآمد هم حضور ندارد.

شین سال قبل با 40 میلیون دلار در صدر فهرست قرار داشت که 16 میلیون دلار بیشتر از درآمد امسال کوچر است. استیو کارل هم که در فهرست سال گذشته و پیش از ترک سریال «The Office»، با 15 میلیون در جایگاه دوم قرار داشت در فهرست امسال حاضر نیست.

در فهرست امسال هیو لائوری ستاره «House» و ری رومانو از سریال حالا کنسل شده «Men of a Certain Age» با 18 میلیون دلار به طور مشترک در جایگاه دوم قرار دارند.

در ادامه فهرست ده بازیگر پردرآمد امسال نام آلک بالدوین هم که در سریال های «30 Rock» و «Last Man Standing» بازی کرده است به چشم می خورد.

فوربز اعلام کرده است که این تخمین درآمد شامل هزینه های مربوط به مدیر برنامه و یا «دیگر هزینه هایی که افراد مشهور به خاطر شهرت خود می پردازند» نمی شود.

آخرین نیوز


گرانترین خانه جهان در تهران.......................

تصاویر / گران‌ترین خانه جهان در تهران


 

به نقل از الف، هیاهوی خیابان امام خمینی تهران و میدان حسن آباد آنقدر زیاد است که کمتر کسی درب یک موزه نبش خیابان شیخ هادی را پیدا می کند.به گزارش مهر، «موزه مقدم» درست در میان های و هوی بازار خرید و رفت و آمد مردم به بانک مجاورش قرار دارد ه.مین که از ورودی هشتی خانه وارد شوی، زندگی ماشینی را پشت سر می گذاری. دیوارهای این خانه اجازه ورود این همه هیاهو را به حریم خانه که ارزشمندترین خانه جهان نام دارد، نمی دهد.

ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه 30 و 40 توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله «سپید و سیاه» نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است. این خانه متعلق به محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصر الدین شاه قاجار است.

محسن از کودکی به نقاشی علاقه زیادی نشان می داد در مکتب کمال الملک نقاشی یاد گرفت حتی در تابلوی معروف کمال الملک از کلاس درشس نیز محسن مقدم به تصویر کشیده شده است محسن برای تحصیل نقاشی به همراه برادرش حسن، به سوئیس رفت و در زمان جنگ جهانی دوم برگشت اما دومین بار برای یادگیری باستان شناسی و تاریخ سفر کرد و این بار با دست پر همراه گروه های باستان شناسی در برخی از محوطه های تاریخی مانند دیلمان و شوش به کاوش و نظارت و بازرسی پرداخت. او جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه های تاریخی فعالیت می کرد.

مقدم از شاگردان استاد کمال الملک، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران بود که با همسر فرانسوی زبانش تصمیم گرفتند همه هم و غم خود را برای برپا کردن یک موزه از اشیای گرانبهایی که در حال از بین رفتن است بگذارند.زوج باسواد عمارت مقدم از همان سالهای ابتدایی ازدواجشان تصمیم میگیرند که هیچ وقت ازدواج نکنند آنها نگهداری از اشیای تاریخی موجود در خانه شان را فرزندان خود می پنداشتند که باید برای نسلهای بعد نگهداری شوند.

 

انعکاس


آیا کله پاچه به جوش خوردن سریع استخوان های شکسته کمک می کند؟....

آیا کله پاچه به جوش خوردن سریع استخوان های شکسته کمک می کند؟


 

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران، با بیان اینکه تاکنون هیچ مطالعه علمی مبنی بر تاثیر کله پاچه در بهبود شکستگی استخوان ها انجام نشده است، گفت: بنابراین نمی شود آن را تایید کرد اما درباره بی تاثیر بودن آن نیز نمی توان با اطمینان سخن گفت. مسلم است که کله پاچه حاوی پروتئین بوده و در بهبود استخوان جوش خورده موثر است.

 

دکتر رضا شهریار کامرانی درباره خارج کردن وسایلی نظیر پلاتین، پلاک و پیچ که برای درمان شکستگی ها در استخوان کار گذاشته می شوند، اظهار کرد: در برخی موارد عدم خروج پلاک ها از اندام تحتانی باعث پوکی استخوان می شود.

 

وی افزود: تا 10 سال گذشته، پیشنهاد کلی این بود که هر وسیله ای در اندام تحتانی کار گذاشته می شود بایستی خارج شود، ولی در حال حاضر اگر میله داخل کانال استخوان باشد چون نیرو را به استخوان منتقل می کند نیازی به خارج کردن آن نیست، اما اگر پلاکی باشد که روی استخوان باشد، خارج کردن آن در اولویت است.

 

این متخصص ارتوپدی با اشاره به این که در اندام فوقانی نیازی به خارج کردن وسیله از استخوان نیست، عنوان کرد: اما اشخاصی که به انجام ورزش های تماسی چون تکواندو مشغول هستند، نیاز است وسیله را خارج کنند.

 

کامرانی افزود: هیچ گاه نباید تصور شود خارج کردن وسیله یک عمل ساده است، بلکه یک عمل جراحی غیرقابل پیش بینی است و ممکن است دو تا سه ساعت به طول بیانجامد و با این حال در برخی موارد عوارضی بر جای بگذارد. به عنوان مثال ممکن است گاهی در حین خارج کردن پیچ و پلاک برخی قطعات شکسته داخل استخوان باقی بماند. البته برخلاف پلاک که توصیه می کنیم از اندام تحتانی خارج شود، پیچ هایی که در داخل استخوان می ماند عارضه ای برای بیمار ایجاد نمی کند.

 

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ارتوپدی درباره نقش تغذیه در جوش خوردن استخوان های شکسته گفت: اگر فردی از یک رژیم غذایی معمولی برخوردار باشد، ممکن است مواد غذایی که مصرف می کند به قدری موثر و غنی باشد که نیاز به درمان اضافه وجود نداشته باشد. بدن ما در بهترین شرایط خودش ترمیم استخوان را انجام می دهد.

 

وی افزود: اما اگر رژیم غذایی داشته باشیم که کم ویتامین، پروتئین و کلسیم باشد و علاوه بر آن فرد مبتلا به بیماری های مزمن همراه دیگری باشد، استفاده از مکمل هایی چون ویتامین ث، کلسیم و منیزیم به ترمیم بهتر زخم کمک می کند.

 

کامرانی در پاسخ به اینکه آیا کله پاچه که در باور عامه برای جوش خوردن استخوانها مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر علمی نیز توصیه می شود؟ گفت: این یک برداشت عمومی است. هیچ مطالعه علمی مبنی بر تاثیر این غذا در بهبود شکستگی استخوانها انجام نشده است، بنابراین نمی شود آن را تایید کرد اما درباره بی تاثیر بودن آن نیز نمی توان با اطمینان سخن گفت. مسلم است که کله پاچه حاوی پروتئین بوده و در بهبود استخوان جوش خورده موثر است. به هر روی باید توجه داشت که این غذا حاوی مواد چربی و ژلاتینی هم هست که ممکن است برای سلامت فرد مضر باشد.

زلال نیوز


کلید حذف بنزین 400 تومانی زده شد...................

کلید حذف بنزین 400 تومانی زده شد


 

تصمیم ستاد هدفمندی برای کاهش سهمیه بنزین آزاد (نیمه یارانه ای ) گمانه زنی هایی را در خصوص سرنوشت بنزین 400 تومانی به همراه داشته است.

چند روزی از انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی و آژانس ها می گذرد با اینحال هنوز هم در شرایطی که متقاضیان بنزین آزاد اغلب در هنگام سوخت گیری از کارتهای جایگاهداران استفاده می کنند و دلیل روشن برای اتخاذ چنین تصمیمی به سخنان سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت وگو با خبرآنلاین بر می گردد که تاکید دارد: شارژ کردن ماهانه 500 لیتر بنزین آزاد بار سنگینی بر سامانه تحمیل می کرده و برهمین اساس ستاد هدفمندی یارانه ها این رقم را کاهش داده است. البته توضیحات بیشتر شهیدی در ادامه گزارش خواهد آمد.

اما برخی از کارشناسان معتقدند حذف 200 لیتری بنزین آزادو یا همان نیمه یارانه ای در کارتهای خودروهای شخصی در راستای تصمیمی صورت گرفته که براساس آن سهمیه های 400 تومانی حذف و بنزین تک نرخی و به قیمت 700 تومان عرضه شود.

این درحالی است که این گمانه زنی توسط رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تایید نمی شود و در عین حال تاکید می کند این شرکت دستورات ستاد هدفمندی یارانه ها را اجرایی می کند و خود نقشی در سیاست گذاری ندارد.

براساس اظهارات شهیدی ، کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای شخصی و آژانس ها و خودروهای مسافربر شخصی دوگانه سوز در شهریورماه توسط ستاد هدفمندی به آنان ابلاغ شده و موظف بوده اند از اول مهرماه اینکار را انجام بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که اتخاذ چنین تصمیمی چه سیاست اجرایی را دنبال می کرده است آنهم در شرایطی که اکثر مردم بنزین آزاد خود را از طریق کارتهای سوخت جایگاه ها دریافت می کنند، متذکرشد: ستاد هدفمندی یارانه برای کاهش بار سامانه آنهم در شرایطی که هیچ کس از این سهمیه به طور کامل استفاده نمی کرده است چنین تصمیمی گرفته است.

وقتی از شهیدی می پرسیم که مگر این 500 لیترها در هرماه برروی هم انباشته می شوند، تاکید می کند: خیر در هرماه این سهمیه کاملا حذف و سهمیه جدید جایگزین می شود.

اتخاذ چنین تصمیمی در حالی است که روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود و با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت این فراورده بسیار بالاتر از نرخ فروش آن در کشور است.

بنابراین آنچه که می توان به یقین حدس زد آنهم در شرایطی که همین تفاوت قیمت باعث از سر گرفتن قاچاق بنزین در کشور شده این است که به نظر می رسد ستاد هدفمندی یارانه ها به دنبال راهکاری برای مهار قاچاق بنزین و حل مشکل رشد مصرف این فراورده در کشور است و به زودی باید شاهد اجرای سیاستی جدید در این خصوص بود. هرچند که بیشترین حدس ها به سمت حذف سهمیه 400 تومانی بنزین گرایش دارد.

آخرین نیوز


سردار رویانیان،علی کریمی را شومن نامید!............

سردار رویانیان،علی کریمی را شومن نامید!


 

روز گذشته (جمعه) سردار رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس علی کریمی را “شومن” و یکی از عوامل باخت به لبنان توصیف کرد و بازیکن تیمش را مستحق تقدیر ندانست!

به گزارش آخرین ، تماشا نوشت: در بازی ایران – کره جنوبی احتمال داشت که اتفاق بازی سپاهان – الاهلی تکرار شود که علی کریمی از تکرار این اتفاق جلوگیری کرد. در ابتدای بازی یکی از تماشاگران نارنجکی به زمین بازی پرتاب کرد که منفجر نشد.

علی کریمی که متوجه این اتفاق شد، دور از چشم ناظر بازی نارنجک را برداشت و به نیروی انتظامی داد تا فوتبال ایران با جریمه و محرومیت احتمالی روبرو نشود. در بازی سپاهان –الاهلی عادل کلاه کج نارنجک را ناخواسته به بیرون پرتاب کرد و جلوی ای کمک داور بازی منفجر شد. این مسئله باعث شد بازی چند دقیقه قطع شود و جنجال زیادی در مورد این اتفاق درست شد.

البته بماند که روز گذشته (جمعه) سردار رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس علی کریمی را “شومن” و یکی از عوامل باخت به لبنان توصیف کرد و بازیکن تیمش را مستحق تقدیر ندانست!

آخرین نیوز


سیمافیلم از «یک خانوادهی محترم» شکایت کرد................

سیمافیلم از «یک خانواده‌ی محترم» شکایت کرد


 

سیمافیلم از تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» شکایت کرد.

سیدحسین مسیح‌پور، مدیر روابط عمومی سیمافیلم، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب گفت: همانطور که قبلا هم تاکید کرده بودیم سیمافیلم هیچ‌گونه مشارکتی در فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» نداشته و به همین دلیل استفاده از آرم این نهاد در تیتراژ آن فیلم خلاف قانون بوده است، حتی اگر یکبار انجام شده باشد، به همین دلیل سیمافیلم از این اقدام رسما شکایت کرده است.

مسیح‌پور درباره وضعیت مشارکت سیمافیلم برای تولید «یک خانواده محترم» بار دیگر توضیح داد: همانطور که قبلا هم گفته‌ایم این فیلم هیچ ربطی به سیمافیلم ندارد، آقای آفریده روزی فیلمنامه‌ خوبی آوردند که خوانده شد و سیمافیلم مشروط به انجام اصلاحاتی قبول کرد که در این پروژه مشارکت کند و ایشان رفتند که آن اصلاحات را انجام دهند، اما پس از آن ما دیگر ایشان را ندیدیم.

وی ادامه داد: پس از مدتی شنیدیم که ایشان در حال ساخت «یک خانواده محترم» هستند و در واقع آن توافق شفاهی برای اصلاحات فیلمنامه اجرا نشده بود. در همان زمان سیمافیلم کتبا به ایشان اعلام کرد که ساخت این فیلم بر اساس توافق شفاهی انجام شده نیست و بنابراین ما هیچ مشارکتی در این پروژه نخواهیم داشت.

روابط عمومی سیمافیلم با تاکید بر اینکه هیچ قرارداد کتبی برای مشارکت با «یک خانواده محترم» امضاء نشده بود، خاطرنشان کرد: آقای آفریده قبل از تولید «یک خانواده محترم» با سیمافیلم چند قرارداد داشتند اما قویا تاکید می‌کنیم که ساخت این فیلم هیچ ارتباطی به ما ندارد.

به گزارش ایسنا، « یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده تنها فیلم سینمایی از ایران بود که در جشنواره کن امسال به نمایش درآمد. این فیلم که با مشارکت تهیه‌کننده فرانسوی ساخته شده است واکنش‌های متفاوتی را در برداشته و هنوز در ایران در هیچ محفل رسمی اکران نشده است.

 

همچنین نکته جالب توجه درباره این فیلم این است که مهدی عظیمی (مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) در گفت‌وگویی تاکید کرده بود که با توجه به عدم دریافت پروانه ساخت برای «یک خانواده محترم» این اداره کل حتی فیلم را برای دریافت پروانه نمایش بررسی هم نخواهد کرد.

ایسنا