سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دوستـی با ایـن اشـخاص را به هم بزنیـد..............


همه ما دوست داریم باور کنیم که نزدیکان مان آدم‌هایی متعادل، شاد و دارای ذهنی سالم هستند اما بارها پیش آمده که متوجه شدیم واقعیت غیر از این است. تصور کنید یکی از بهترین روزهای زندگی تان را آغاز کرده اید و خدا را برای همه زیبایی‌ها و نعمت‌هایش شکر می‌کنید که ناگهان رویارویی با یکی از آشنایان بلافاصله شما را از عرش به زیر می‌آورد. حتی اگر انسانی خوشبین و مثبت باشید، در کنار چنین اشخاصی منفی خواهید شد. از بدترین نوع شخصیت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد که باید از آنها دوری کرد:

? خودشیفته ‌ها
این افراد شدیدا حس خودبزرگ بینی دارند و چنین می‌پندارند که دنیا گرد آنها می‌چرخد. این افراد مانند کنترل گرها موذی و حیله گر نیستند و تا حدی آشکار خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. گاهی به نظر می‌رسد باید به آنها گفت: "فقط خودت مهم نیستی که!" این افراد فقط خواسته‌های خود را در نظر می‌گیرند و نیازهای شما به باد فراموشی گرفته می‌شود. در این رابطه شما احساس یاس و سرخوردگی پیدا می‌کنید. آنها چنان انرژی شما را صرف خواسته‌ها و امیال خود می‌کنند که دیگر چیزی برای خودتان باقی نمی‌ماند.

? منفی گراها

این دسته قادر به درک خوبی‌ها و شادی‌ها نیستند. اگر به آنها بگویید که امروز روز بسیار قشنگی است حتما از اتفاق ناگوار قریب الوقوعی خبر می‌دهند؛ اگر از موفقیت امتحان میان ترم خود خبر دهید، در مقابل از سختی امتحانات نهایی به شما هشدار می‌دهند. آنها شادی را نابود می‌کنند. دید مثبت شما به زندگی جای خود را به بدبینی و منفی بافی می‌دهد. قبل از آنکه متوجه شوید، منفی گرایی در ذهن و روح شما جایگزین شده و همه شادی‌ها پشت شیشه‌های خاکستری پنهان می‌شود

? افرادی که همیشه در مورد دیگران قضاوت می‌کنند

مواردی که شما زیبا و دلفریب می‌بینید، به نظر این افراد عجیب و غیرجذاب است. اگر شما نظر جدیدی را جالب بدانید، این افراد آن را به کل اشتباه می‌شمارند. اگر شما سلیقه دوستی را ستایش کنید، آنها آن را بد یا مایه نگرانی قلمداد می‌کنند. افراد همیشه قاضی تقریبا مانند منفی گراها هستند. اگر قسمت اعظم وقت خود را با اینگونه افراد بگذرانید، طولی نمی‌کشد که شما هم یکی از آنها خواهید شد.

? خود رای‌ها

تخصص این عده کنترل دیگران به نفع خودشان است؛ و ممکن است چنان مهارتی هم داشته باشند که شما اصلا متوجه کنترل آنها نشوید تا زمانی که دیگر دیر شده است. این افراد نقطه ضعف‌های شما را پیدا می‌کنند و از این طریق به خواسته‌های خود می‌رسند. این افراد باورها و اعتماد به نفس شما را هدف قرار می‌دهند. این افراد راهی برای اجبار شما به انجام کاری پیدا می‌کنند که لزوما انجام نمی‌دهید و به این ترتیب شما احساس هویت، اولویت‌های شخصی و توانایی درک واقعیت مساله را ازدست می‌دهید و به ناگاه دنیا حول محور خواسته‌ها و اولویت‌های آنها قرار می‌گیرد.

? همیشه ناامیدها

اگر طرح جدید و بکری داشته باشید، همیشه ناامیدها به شما اطمینان می‌دهند که با شکست روبه رو خواهید شد؛ و زمانی که موفق می‌شوید، شما را دلتنگ و افسرده می‌کنند. اگر رویایی در سر داشته باشید، هشدار می‌دهند که دستیابی به آرزویتان غیرممکن است.

این افراد "آنچه هست" را باور دارند و نسبت به "آنچه خواهد شد" مشکوک و ناامید هستند. معاشرت با این افراد موجب می‌شود خودباوری و اعتماد به نفس خود را به راحتی از دست بدهید. در حالیکه پیشرفت و تغییر فقط نتیجه نوآوری و بدعت گذاری است، رویای ناممکن‌ها و تلاش برای دستیابی به دوردست‌ها.

? آنهایی که نمی‌توانند صممیمی‌ شوند

در کنار این افراد هیچگاه حس صمیمیت و راحتی نخواهید کرد؛ داستانی خنده دار تعریف می‌کنید اما آنها فقط لبخندی مودبانه تحویل می‌دهند. در پی بی توجهی آنها، شما غمگین و افسرده می‌شوید. یکی از مهیج ترین اتفاقاتی را که برایتان پیش آمده تعریف می‌کنید اما آنها فقط سرسری سر خود را تکان می‌دهند. روابط این دسته افراد مبتنی بر معیارهای سطحی و بی معنی است. زمانی که شما واقعا به یک دوست نیاز دارید، آنها نیستند. زمانی که نیازمند انتقادی سازنده هستید، از همانی که هستید تعریف می‌کنند و اگر حمایت بخواهید، شما را محکوم به شکست می‌دانند.

? حرمت شکن‌ها

این افراد در بدترین زمان و به بدترین شکل ممکن حرفی می‌زنند یا کاری انجام می‌دهند؛ در یک کلمه حرمت نگاه نمی‌دارند. شاید این فرد کسی باشد که به او اعتماد کرده بودید اما او از این اعتماد سوءاستفاده کرده و رازتان را برملا می‌کند. شاید یکی از نزدیکان تان باشد که در کارهایی که به او ارتباط ندارد دخالت می‌کند، یا شاید همکاری باشد که رفتاری تحقیرآمیز پیشه کرده است.

? آنهایی که همیشه متوقع هستند

هیچ وقت نمی‌توان این افراد را راضی و خوشحال نگه داشت. آنها قدر شما را نمی‌دانند و خواسته‌هایشان غیرواقعی و نامعمول است؛ همیشه دنبال مقصر جلوه دادن شما هستند و هرگز مسوولیت چیزی را خود قبول نمی‌کنند.
 
 

عشقبازی به همین آسانی ست...

عشقبازی به همین آسانی ست...
که گلی با چشمی
بلبلی با گوشی
رنگ زیبای خزان با روحی
نیش زنبور عسل با نوشی
کار همواره ی باران با دشت
برف با قله ی کوه
رود با ریشه ی بید
باد با شاخه و برگ
ابر عابر با ماه
چشمه ای با آهو
برکه ای با مهتاب
و نسیمی با زلف
دو کبوتر با هم
و شب و روز و طبیعت با ما

عشقبازی به همین آسانی ست ...
شاعری با کلماتی شیرین
دست آرام و نوازش بخش بر روی سری
پرسشی از اشکی
و چراغ شب یلدای کسی با شمعی

عشقبازی به همین آسانی ست ...
که دلی را بخری
بفروشی مهری
شادمانی را حراج کنی
رنجها را تخفیف دهی
مهربانی را ارزانی عالم بکنی
و بپیچی همه را لای حریر احساس
گره عشق به آنها بزنی
مشتری هایت را با خود ببری تا لبخند

عشقبازی به همین آسانی ست ...

"مجتبی کاشانی"


فیسبوک و اپل را فراموش کن، گوگل از آمازون می ترسد!

علمولوژی: گوگل جنگ محسوسی با اپل و فیسبوک دارد. اما این دو شرکت به اندازه یکی دیگر از این شرکت ها که فرصت های پولی را از گوگل می گیرد، او را نمی ترساند. این یک کمپانی اهل واشنگتون است اما مایکروسافت نیست. رقیب اصلی و واقعی گوگل در آینده آمازون خواهد بود.

گوگل یک موتور جستجو است و درآمد اصلی آن از تبلیغات های کلمه ای است که در جستجوها پدیدار می شوند. در واقع افرادی که می خواهند چیزی بخرند، ابتدا آن را در گوگل مورد جستجو قرار می دهند تا اطلاعات تکمیلی و قیمت آن را بیابند، سپس برای خرید کالای مورد نظر خود، وارد نتایج جستجوی گوگل می شوند.این جستجوهای تجاری 20 درصد کل جستجوهای گوگل را در بر می گیرد.

حالا گوگل از رشد روز افزون کاربرانی می ترسد که به جای جستجوی محصول مورد نظر خود در گوگل، مستقیماً به آمازون رفته و محصول خود را آنجا جستجو کنند تا بلافاصله آن را از آمازون خریداری کنند.

در بحث تلفن همراه هم اگر دقت کنیم می بینیم که گوگل فقط یک تولبار جستجو است اما آمازون اپلیکیشن اختصاصی خود را دارد. تازه اگر اسمارت فون های در راه آمازون همانند تبلت هایش پرفروش و پر طرفدار شوند که دیگر فاتحه گوگل و تبلت ها و اسمارت فون هایش خوانده خواهد شد.

شما با داشتن یک حساب پرایم یا درجه یک امازون می توانید با تلفن یا تبلت کیندل آمازون هم کتاب و فیلم مجانی ببینید، هم محصولات خریداری شده از آمازون برایتان مجانی ارسال شود. خوب با این تفاسیر چه دلیلی دارد که از جایی به غیر از آمازون دنبال محصول مورد نظر خود باشید؟

به خاطر همین هم گوگل از آمازون بیش از همه می ترسد. باید دید که گوگل برای مقابله با این اتفاق چه ترفندی پیاده می کند.


با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید................

 تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند.

برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کدهای امنیتی تلفن های همراه

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کد دایورت

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915* 21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.

برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # 094022* 67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

کد ریست کردن

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#7370#*

فرمت گوشی

مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

سریال نامبر گوشی

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره 15 رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

قدرت باطری مخفی شده

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.

درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری 50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.

برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 100درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

منوی مخفی گارانتی

در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:

نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.

تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.

حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.

انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.

 

منبع: افکارنیوز


شناسایی بدافزار \Gauss\ با قابلیت سرقت اطلاعات بانکی ...........

 

بنابر گزارش شرکت‌های امنیتی رایانه‌ای، بدافزار "Gauss" در 10 آگوست سال 2012 تحت خانواده تروجان‌ها شناسایی شده است. این بدافزار در اواسط سال 2011 توسط مهاجمین ایجاد و به عنوان تروجان بانکی مورد استفاده قرار گرفته است.

 
به گزارش سیتنا، سیستم‌های هدف بدافزار، سیستم عامل‌های تحت ویندوز بوده و اهداف شناسایی شده کشورهای حوزه خاورمیانه گزارش شده است. قابل ذکر است که بیشتر سیستم‌های قربانی از سیستم عامل ویندوز نسخه 7 استفاده می‌نمایند. کشورهایی با بیشترین حجم آلودگی به ترتیب شامل لبنان، فلسطین، امریکا، امارات متحده عربی، قطر، اردن، آلمان و مصر می‌باشند.
 
Guass از طریق انتقال ماژول سرقت اطلاعات خود به usb درایو قربانی و با توجه به آسیب پذیری سیستم‌های ویندوز با نام CVE-2010-2568  منتشر می‌گردد. اطلاعات سرقت شده از سیستم قربانی می‌تواند تحت فایل hidden  در usb  درایو باقی بماند تا در زمان مناسب به سرور کنترل و فرماندهی ارسال گردد. از دیگر ویژگی‌های این بدافزار، نصب فونتی با نام Palida Narrow بر روی سیستم بوده که هدف نصب این فایل در حال حاضر نامشخص می‌باشد.
 
به منظور شناسایی آلودگی سیستم به این بدافزار می‌توان وجود فایل فونت Palida Narrow را در سیستم بررسی نمود. شرکت‌های امنیتی نیز با توجه به بررسی وجود فایل مذکور، ابزارهایی را با هدف شناسایی سیستم‌های آلوده ایجاد نموده‌اند.
 
Guass کاملا ماژولار بوده و امکان افزودن امکانات جدید را به صورت plugin به مهاجم می‌دهد. قابلیت‌های شناسایی شده این بدافزار شامل موارد زیر می‌گردد:
  • ·         سرقت اطلاعات کوکی مرورگر و رمزعبور.
  • ·         تزریق ماژول‌های خود به انواع مرورگرها برای سرقت اطلاعات سیستم.
  • ·         سرقت اطلاعات تنظیمات شبکه سیستم.
  • ·         آلوده ساختن USB درایوها به منظور سرقت اطلاعات دیگر سیستم‌ها.
  • ·         جستجو و ارسال اطلاعات سیستم قربانی به مهاجم.
  • ·         دریافت اطلاعات مربوط به BIOS و CMOS RAM سیستم قربانی.
  • ·         فهرست نمودن درایورها و فولدرهای سیستم قربانی.
  • ·         سرقت اطلاعات بانکی علی الخصوص در کشورهای خاورمیانه و ارسال به سرورهای کنترل و فرماندهی.
  • ·         سرقت اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و پست الکترونیک.
 
در حال حاضر در حدود 2500 سیستم در دنیا به این بدافزار آلوده هستند. سرورهای کنترل و فرماندهی شناسایی شده مربوط به بدافزار Gauss در جولای سال 2012 متوقف شده‌اند. این بدافزار اطلاعات کاربران بانک‌هایی همچون بانک‌های زیر را مورد تهدید قرار داده است:
Bank of Beirut, EBLF, BlomBank, ByblosBank, FransaBank , Credit Libanais , Citibank , PayPal
 
براساس بررسی های انجام شده تا کنون هیچ گونه آلودگی مبنی بر انتشار بدافزار Gauss در کشور شناسایی نشده است.
منبع: ماهر

بهبود سرعت اینترنت از طریق گوگل....!

گوگل با وجود ابزارهایی که استفاده از آنها به پهنای باند زیادی نیاز دارد امکاناتی را فراهم کرده که حتی الامکان از کاهش سرعت جلوگیری شود.

 
به گزارش سیتنا، یک کارشناس نرم افزار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ابزارهای گوگل به دلیل اینکه از پهنای باند زیادی استفاده می کنند باعث افت سرعت اینترنت می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه کاربران با غیر فعال کردن امکانات اضافی گوگل می توانند از سرعت بیشتری برخوردار شوند، افزود: غیر فعال کردن پیشنهادات گوگل در صفحه جستجوی خود یکی از این امکانات است که کاربران با رفتن به قسمت search preferences و با فعال کردن never show Instant vesultsمی توانند از آن جلوگیری کنند تا دیگر نمایش داده نشود.
 
وی اشاره کرد: فایل های فلش در وب سایت ها که به طور خودکار پس از بازشدن صفحه شروع به نمایش می کنند، از دیگر علل کند شدن سرعت اینترنت است که در گوگل کروم می توان با رفتن به لینک: chorme://chorme/settings/cantent و با کلیک بر روی click to play این امکان را فراهم می کنید که این فایل ها همانند با دستور کلیک خودتان نمایش داده شود.
 
وی تصریح کرد: کاربرانی که از Gmail استفاده می کنند نیز هنگام باز کردن اکانت خود زمان زیادی را به انتظار سپری می کنند که معمولاً خود سایت شما را به استفاده از حالت بیسیک دعوت می کند و توصیه می گردد حتماً‌ از این پیشنهاد استفاده کنید.
 
این کارشناس نرم افزار یادآور شد: این نسخه تمام امکانات Gmail را ندارد ولی کارهای اصلی خود را می توانید در آن انجام دهید.

تمجید از اقدام شجاعانه این ایرانی در UFC و یاهو...........

«مگی هندریکس» در یاهو ، از «اقدام شجاعانه یک ورزشکار ایرانی در جلوگیری از غرق شدن پدر و دختر آلمانی» خبر داده و به تمجید از این ایرانی پرداخت.
 
به گزارش
سیتنا به نقل از انتخاب، این ایرانی که رضا مددی نام دارد، در روز حادثه، بر روی قایق موتوری و مشغول گشت و گذار در آب های اطراف استکهلم بود. مربی اش که در ساحل رستوران دارد با او تماس می گیرد و او نیز به لب آب می آید. پیتزا می گیرد و در مجاورت دریا مشغول صرف غذا می شود.
 
پدری با دو کودک خردسال از مقابلش می گذشتند. یکی از دخترها سه یا چهار ساله بود و دیگری کمتر از دو سال. بچه کوچکتر داشت کالسکه اش را هم با خودش می کشید.
 
آن نقطه خلوت از ساحل را تازگی ها توسعه داده اند و فعلاً خبری از امکانات امدادی و نصب تیوب های نجات دهنده نیست.
 
ناگهان موج بزرگی می آید و کودک را با خودش از روی نرده ها، به داخل آب می کشد. امواج به بتون های ساحل می خوردند و بچه دیده نمی شد.
 
مددی می گوید: پدرش مسخ شده بود. مثل بقیه آدم هایی که آن حوالی بودند و فقط نگاه می کردند. بلافاصله پریدم توی آب. بچه را از داخل آب پیدا کردم و سریع آوردم بالا. اما در این فاصله، پدر نیز خودش را انداخت توی آب. بلافاصله بچه را رساندم ساحل. دیدم پدرش دارد بین موج شکن ها دست و پا می زند! مجدداً پریدم و او را نیز کشیدم بیرون.
 
وی می افزاید: کودک چهارساله که صحنه های نا آشنایی دیده بود، از خود بیخود شده و داشت جیغ می زد. مرد هم بهت زده شده و بچه کوچکتر هم بیحال بود. افرادی که آنجا بودند خواستند عکس و فیلم بگیرند اما من اجازه ندادم. گفتم این سوء استفاده از وضعیت خانواده ای است که هیچ کدام در شرایط طبیعی نیستند.
 
مرد که خود و کودکانش را مجدداً زنده می دید، مددی را در آغوش می گیرد تا از او تشکر کند. رضا می گوید، به او گفتم که این کار در فرهنگ ماست و من کار خاصی نکردم. ما این طوری بزرگ شده ایم و اگر کاری از دستمان بربیاید دریغ نمی کنیم.
 
یکی از خویشاوندان مدیر رستوران که از آمریکا آمده بود، وقتی به نیویورک باز می گردد، مستندات ماجرا را در توئیتر منتشر می کند. UFC اتحادیه جهانی این رشته ورزشی ((Ultimate Fighting Championship نیز به نشر ماجرا می پردازد. این جنبه از ماجرا نیز جالب است که ورزشکارانی که در قفس مبارزه می کنند و با تکنیک های جودو، کاراته، تکواندو، بوکس و کشتی آزاد و فرنگی به کتک زدن حریف مشغولند، خارج از محیط مسابقه، شهروندانی عادی با روحیاتی انسانی هستند که حتی برای نجات همنوع، از به خطر انداختن جان خود هم دریغ نمی کنند.
 
مددی کیست؟

 
رضا مددی که در سوئد زندگی می کند، ورزش کشتی را در غرب تهران و باشگاه باغ فیض، پایین تر از میدان پونک آغاز کرد. در نوجوانی به سوئد مهاجرت کرد و پس از چندسال حضور در تیم های کشتی آزاد و فرنگی این کشور، به ورزش های رزمی ترکیبی روی آورد و اینک عنوان نخست اروپا در رشته مهیج «میکس مارشال آرتس» (Mixed martial arts ) را در اختیار دارد.
 
با توجه به اینکه این رشته ورزشی تلفیقی از رشته های مختلف است، سوابق او در کشتی، همچنین شناختش از جوجیتسوی برزیلی تاثیر چشمگیری در موفقیت هایش داشته است.
 
کوین جکسون، خوئل رومرو و کرم جابر قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان از آمریکا، کوبا و مصر، نمونه هایی از قهرمانان کشتی هستند که به این ورزش حرفه ای و پرطرفدار روی آوردند.
 
مددی در هفت مسابقه حرفه ای آخر خود پیروز بوده و قهرمانان سرشناسی مثل اوریل گاست از اسپانیا، ریمون یارمان از هلند، کارلو پارتر از برزیل، ریک کلمنتی (آمریکا) و یوسلاندی ایزکوئردو (کوبا) را تسلیم کرده
.


چطور بفهمیم پسورد اکانت یاهومان هک شده است....!!!!؟؟؟

 
یاهو روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرویس Yahoo! Voice مورد نفوذ گسترده هکرها واقع شده و در حدود 400 هزار نام کاربری و رمز عبور از سرورهایش دزدیده شده است. اما به لطف لابراتوار بدافزار Sucuri، همین حالا می توانید ایمیل خودتان را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
اما ای میل یاهو تنها سرویس ایمیلی نیست که مورد نفوذ هکرها قرار گرفته است، سرویس‌هایی چون جی میل، هات میل، کامکست و AOL هم هک شده اند.
برای اینکه بفهمید آیا اکانت شما هم به خطر افتاده است یا خیر به آدرس http://labs.sucuri.net/?yahooleak بروید.
اولین گزارش از اکانت‌هایی که هک شده بود صبح روز پنج شنبه توسط هکر های “D33ds” منتشر شد. از آنجا که پسوردهای ذخیره شده رمز گذاری نشده بودند ، لیست بلند بالایی از نام های کاربری و رمز عبور های هک شده در پستی برای عموم به نمایش گذاشته شد.
این ماجرا تنها یک روز پس از هک شدن 420 هزار حساب کاربری از شبکه ی اجتماعی Formspring اتفاق افتاد. چند هفته پیش هم میلیون ها پسورد به صورت آنلاین از سایتهایی چون LinkedIn،eHarmony و Last.fm دزدیده شده بود.
یاهو در بیانیه ای به TechCrunch گفته است: اینجا در یاهو ، ما امنیت را بسیار جدی می گیریم،و برای تضمین امنیت اطلاعات کاربرانی که در سرویس های متعدد ما عضو هستند ، شدیدا روی اقدامات امنیتی سرمایه گذاری کرده ایم.
به گفته این کمپانی در حدود 400 هزار اکانت یاهو از Yahoo! Contributor Network و همین طور هم اکانت هایی از سایر کمپانی ها دزدیده شده بودند.
یاهو با اظهار عذرخواهی از تمامی کاربرانش گفت: ما مشکلی که سبب می شد اطلاعات کاربرانمان فاش شود را حل کرده ایم،
پسوردهای اکانت های هک شده را هم تغیر داده و به سایر کمپانی ها هم هشدار دادیم که مراقب به خطر افتادن اکانت های کاربرانشان باشند.
این کمپانی همچنین کاربرانش را تشویق کرد که مرتبا پسورد های خود را به روز کرده و با توصیه های امنیتی یاهو در security.yahoo.com آشنا شوند.


خبرآنلاین

سه روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون..............

 
به نقل از بیترین؛ احتمالاً شما تعداد زیادی فیلم و موزیک را روی رایانه خود انباشته کرده اید. جلوی لپ تاپتان می نشینید و مادامی که دارید در وب گشت می زنید یا با دوستانتان چت می کنید از کلکسیون زیبای موسیقی تان هم بهره مند می شوید. روش خوبی است اما وقتی یک تلویزیون HD چهل اینچی در اتاق شما جای گرفته و باندهای با کیفیت سینمای خانگیتان در کنار آن قرار دارند استفاده از اسپیکرهای کوچک لپ تاپ ، آن هم با یک مانیتور 15 اینچی ترکیب جذابی به نظر نمی رسد.

عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیون مانند مانیتور لپ تاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید آن هم از چند راه نسبتاً ساده .

گزینه های زیادی برای نمایش محتوای لپ تاپ شما روی HDTV وجود دارند. خیلی از آن ها برای دیدن فیلم و گوش کردن به موزیک عالی هستند. اما فقط تعدادی از روش ها برای گشت و گذار ، ویدئو کنفرانس و دیگر فعالیت های رایانه ای توصیه می شوند و البته به علت کندی نسبی تکنولوژی های بی سیم فعلی برای بازی کردن گیم های اکشن ، راهی به جز استفاده از سیم ندارید. پس در این مطلب می خواهیم بهترین راه ها برای اتصال لپ تاپ به HDTV را بررسی کنیم . پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش ایده آل خود برای این کار را بیابید.

1) استفاده از کابل ، بهترین روش برای بازی :
بسیاری از نوت بوک های فعلی از خروجی HDMI پشتیبانی می کنند. نوت بوک هایی هم که از این قابلیت محرومند معمولاً پورت های DVI را به شما ارائه می دهند. در این مورد می توان پورت DVI را با یک آداپتور جمع و جور به HDMI تبدیل کرد. اگر از پورت DVI هم محروم هستید، لپ تاپ شما احتمالاً از درگاه VGA پشتیبانی می کند. پس باز هم مشکلی نیست. چون در بیشتر تلویزیون های HD از این کابل به طور مستقیم پشتیبانی می شود. اگر دوست ندارید از درگاه تلویزیون با لپ تاپتان کار کنید، می توانید آن را به عنوان مانیتور دوم خود استفاده کرده و فقط محتوای دلخواه خود را درون آن مشاهده کنید.

نکته : در اکثر لپ تاپ ها، درگاه های HDMI، DVI و VGA نمی توانند وظیفه انتقال صدا را بر عهده بگیرند. البته اگر لپ تاپ شما از خروجی صوتی روی کابل HDMI پشتیبانی می کند، می توانید کاملاً خاطر جمع باشید. اما اگر این طور نیست شما باید صدا را از درگاهی جداگانه به تلویزیون خود منتقل کنید. در این مورد هم گزینه های زیادی وجود دارند اما اگر شما به سرعت اهمیت میدهید بهتر است باز هم از کابل استفاده کنید. با این روش شما تأخیر صفر ثانیه بین نوت بوک و HDTV خود را تضمین می کنید. این کار نوید صدایی با کیفیت و بدون تأخیر را در بازی های سنگین و اکشن به شما می دهد. پس سریعاً به سراغ یک کابل 5/3 میلیمتری دو سر بروید و دست به کار شوید.

مزیت: کمترین تأخیر ممکن را دارد و تنها روش مناسب برای بازی های اکشن سریع است .

ضعف: نیاز به کابل های فیزیکی دارد ، شما را به محدوده تلویزیون محدود کرده و آزادی عمل را می گیرد ،ممکن است به استفاده از یک کابل دیگر برای صدا هم نیاز داشته باشید.

2) WiDi روشی برای تمام فصول :
اگر لپ تاپ تان به تازگی تولید شده است، احتمال دارد که از تکنولوژی نمایش بی سیم اینتل یا WiDi داخلی بهره مند باشد. WiDi یک تکنولوژی متداول در لپ تاپ های میان قیمت و سطح بالا است. مخصوصاً لپ تاپ هایی که روی قابلیت های مولتی مدیا و سرگرمی های خانگی تأکید زیادی دارند. اگر این قابلیت در نوت بوک شما وجود دارد، می توانید از گیرنده های WiDi که با قیمت حدوداً 100 دلار ارائه می شوند استفاده کنید. این گیرنده ها را به تلویزیون HD خود متصل کنید و از این سیستم لذت ببرید. این روش برای پخش فیلم و وبگردی روی HDTV بسیار عالی کار می کند. اما از آن جایی که WiDi هنوز به اندازه کافی سریع نیست این روش برای بازی های اکشن و سریع، زیاد به کار نمی آید.

مزیت : بدون وصل کردن هیچ وسیله ای به نوت بوک، از صدا و تصویر بی سیم بهره مند می شوید ، از خروجی صدای دالبی 1/5 کاناله بهره مند می شوید.

ضعف : عدم تعبیه WiDi در تمام لپ تاپ ها به عنوان یک قابلیت استاندارد ، تأخیر زیاد در بازی های اکشن و سریع ، نیاز به WiDi 2 برای پشتیبانی از صدای دالبی 1/5 .

3) اتصال بی سیم HDMI روشی با تنظیمات آسان :
فکرش را بکنید، هم از پورت HDMI لپ تاپ استفاده می کنید و هم نیازی به کشیدن کابل تا تلویزیون نیست. شما این قابلیت را با استفاده از یک کیت بی سیم HDMI خواهید داشت. Vizio XWH ، Asus WiCast و این محصول از Rocket Fish گزینه های شما به عنوان کیت های بی سیم HDMI هستند. البته نمونه های زیاد دیگری هم در بازار موجود است که می توانید بسته به سلیقه خود انتخاب کنید. یک قسمت کیت را با HDMI به نوت بوک خود متصل کنید و یک قسمت دیگر را به HDMI تلویزیون خود بزنید. این دو وسیله به طور بی سیم با هم ارتباط برقرار کرده و مانند یک سیم در این بین عمل می کنند. محصولات Vizio و Fish Rocket می توانند تعداد کابل های پشتیبانی شده را دو برابر کرده و تصویر را همزمان به چند مانیتور یا تلویزیون بفرستند. همچنین امکان سویچ تصویر با کنترل هم وجود خواهد داشت.

مشکل اصلی این گونه دستگاه ها این است که باید فرستنده به طور جدا به نوت بوک شما متصل باشد. مشکل دیگر این است که کیت های با چند پورت، بزرگ هستند و دائماً به لپ تاپ شما می چسبند. این وسیله ای نیست که دوست داشته باشید دائم آن را در دست گرفته و به این گوشه و آن گوشه ببرید. محصول WiCast هم که در بالا ذکر شد یک فرستنده باتری خور دارد و همیشه باید یک آداپتور هم همراه آن داشته باشید. همه این ها باعث می شوند که این گونه محصولات ایده هایی باشند که کم تر برای ارتباط سریع و آسان بین لپ تاپ و HDTV کاربرد پیدا می کنند.

در این روش کیفیت صدا و تصویر درست مانند کابل HDMI است. اما مانند سایر روش های بی سیم، در این یکی هم تأخیر به چشم می خورد. پس باز هم باید تکرار کنیم که این روش برای بازی کردن مناسب نیست.

مزیت: به راحتی به عنوان یک کانکشن HDMI پیکربندی می شود و نیاز به تنظیمات زیاد نیست.

ضعف: ارتباط سیمی بین فرستنده و لپ تاپ چندان خوشایند نیست ، این روش محدودیت فیزیکی ایجاد کرده و آزادی عمل را می گیرد

توصیه های مهم و کاربردی \پلیس فتا\ به کاربران اینترنت...........

 
استفاده از اینترنت، پیامدهای مثبت و منفی متعددی را در پی دارد اگر چه نباید فرصت‌های مثبتی که از طریق اینترنت ایجاد شده را نادیده گرفت اما از طرفی نمی‌توان از کنار معضلات، ناهنجاری ها، بزهکاری‌ها و ... به وجود آمده از این طریق نیز به سادگی و با بی توجهی گذر کرد.

به گزارش عصر ایران ، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، برای پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنتی و والدین هشدارهایی را به کاربران داده است که کاربرد آنها بسیار مفید خواهد بود:

1-از پسوردهای متعدد برای امور مختلف استفاده کنید تا از لو رفتن آنها جلوگیری شود.

2- در زمان استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی حتماً از محل‌های معتبر استفاده کنید.

3- کامپیوترهای خانگی را درمحلی از منزل قرار دهید که در مقابل دید اعضاء خانواده باشد.

4- ساعاتی راکه بچه‌ها با کامپیوتر کار می‌کنند محدود کنید.

5- از ذخیره و نگهداری اطلاعات شخصی در سیستم‌های رایانه و گوشی‌های تلفن همراه جدا" خودداری کنید.



6- از ارسال اطلاعاتی در اینترنت که هویت شما را آشکار می‌کند خودداری کنید.

7- هیچگونه اطلاعاتی را با افراد غریبه که بصورت آنلاین معرفی می‌شوند به اشتراک نگذارید.

8- هرگز ضمایم همراه ایمیل‌های افراد ناشناس را باز نکنید.

9- حتما از نصب نرم‌افزارهای امنیتی که از سیستم شما دربرابر حملات ویروسی ،هکرها و جاسوسی محافظت کند اطمینان حاصل کنید.

10- از کلمات عبور طولانی، مشترک از اعداد ،حروف ونشانه‌ها استفاده کنید.

11- کلمات عبور و پسورد خود را در فواصل زمانی معیین تغییر دهید.

12- از وجود سه نرم افزار امنیتی – آنتی‌ویروس ،ابزار ضدجاسوسی و فایروال در سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

13- تهدیدات و آسیب‌های اینترنتی را برای فرزندان خود گوشزد کنید.

14- در زمان خرید اینترنتی حتما" از واقعی بودن وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنید.

15- در زمان استفاده از اینترنت در محل‌های عمومی حتما قبل از خروج از محل، نسبت به خروج کامل از سیستم اطمینان حاصل کنید.

16- در زمان خرید تجهیزات رایانه‌ای حتما از محل‌های فروش معتبر وشناخته شده خرید کنید.

17- فریب تبلیغات و آگهی‌های فریبنده که هیچگونه برند مشهوری از آن پشتیبانی نمی‌کند را نخورید.

18- از قرا دادن آی پی(آدرس خود) در اختیار دیگران خودداری کنید.

19- از پاسخ گویی به ایمیل‌های مشکوک که از سوی افراد ناشناس برایتان ارسال می‌شود خودداری کنید.

20- ازشرکت کردن در وب‌سایت‌های هرمی تحت عنوان سرمایه گذاری خودداری کنید.

21- سیستم‌های معیوب خود را نزد مهندسین تعمیرکار آشنا و مورد اطمینان ببرید و از تحویل سیستم معیوب به هر تعمیرکاری خودداری کنید.

22- از اسکن کردن مدارک و اسناد قانونی خود در سیستم‌های رایانه‌ای شخصی جدا" خودداری کنید.

23- از واریز وجه به حساب اشخاص و شرکت‌هایی که آگهی فروش با قیمت مناسب زده‌اند قبل از بررسی اصالت و هویت واقعی شرکت یا شخص آگهی دهنده جدا خودداری گردد.

24- درهر زمان قبل از ورود به اینترنت از نرم‌افزارهای فایروال و آنتی‌ویروس‌های به روز استفاده کنید.

25- درهنگام اتصال به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه ، مراقب نامه‌های الکترونیکی مشکوک و وب‌سایت‌های اینترنتی فریبنده باشید.

پلیس فتا همچنین مطالب زیر را نیز یادآور شده است:


• هر گاه کامپیوتر خود را برای کاری رها می‌کنید آن را در حالت Lock قرار دهید یا در ویندوز XP آنرا Log off کنید. حتی اگر کامپیوتر را برای چند دقیقه تنها می‌گذارید این زمان براس سرقت اطلاعات شما کافی است.

• هیچگاه در دسکتاپ کامپیوتر خود یک میانبر به اطلاعات شخصی و محرمانه قرار ندهید. چون اینکار سبب می‌شود خرابکاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابند.

• وقتی از کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید، اتصال خود با اینترنت را قطع کنید. کسانیکه از تکنولوژی DSL یا ADSL یا اینترنت سرعت بالا استفاده می‌کنند، معمولاً مدت زیادی کامپیوتر خود را در این وضعیت قرار می‌دهند، که ریسک بالایی دارد. چون خرابکاران و ویروس‌ها دائماً شبکه‌ها و اینترنت را برای شناسایی کامپیوتر قربانی اسکن می‌کنند و حال اگر کامپیوتر شما مدام به اینترنت متصل باشد احتمال نفوذ به آن بسیار بیشتر است.

• زمانیکه به اینترنت متصل هستید از فعال بودن فایروال خود اطمینان حاصل نمایید.

• تنظیمات حفاظتی خود را ارزیابی کنید. بیشتر نرم‌افزار‌ها از قبیل مرورگر‌ها، برنامه‌های چک ایمیل و ... که در اینترنت استفاده می‌شوند همواره تسهیلاتی ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند نیاز‌های امنیتی خود را مدیریت کنید. فعال کردن برخی قابلیت‌های این نرم‌افزار‌ها باعث راحتی در استفاده از آنها می‌شوند ولی ممکن است آسیب پذیری کامپیوتر شما را افزایش دهند.

• تنظیمات امنیتی ( Security Setting) نرم‌افزار‌های خود را حتماً چک کنید.

• نرم افزار‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات یک فولدر را در عرض چند ثانیه مخفی و دوباره با وارد کردن یک رمز عبور آشکار کنند. اگر اطلاعات حساسی دارید می‌توانید از این نرم‌افزار‌ها استفاده کنید.البته بهتر است نرم‌افزار‌های مختلف را تجربه کنید. چون برای نرم‌افزار‌های معروف راه‌های شکستن رمز عبور بیشتری وجود دارد.

• در وب‌سایتهای شخصی یا در هنگام chat اطلاعاتی مانند آدرس خود یا شماره تلفن خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

• اگر chat می‌کنید یا با شخصی بوسیله e-mail ارتباط دارید و به او اطمینان کامل ندارید منطقه مورد سکونت خود را به او اطلاع ندهید.

• اطلاعات شخصی از قبیل آدرس یا شماره حساب بانکی یا شماره کارت اعتباری را در email ها وارد نکنید یا آنها را در فیلدهای خواسته شده در یک وب‌سایت غیر ایمن وارد نکنید بنابراین همیشه قبل از دادن این اطلاعات مطمئن شوید در یک وب‌سایت ایمن هستید و بعد شماره کارت اعتباری خود را برای خرید وارد کنید. تشخیص یک وب‌سایت ایمن از غیر ایمن معمولاً بسیار ساده است زیرا یک سرور ایمن با "https://" در فیلد آدرس ظاهر می‌شود و حال آنکه یک سرور غیر ایمن با "http://" شروع می‌شود سرورهای ایمن اطلاعات شما را به رمز در می‌آورند.بنابراین هیچکس به غیر از شما و کامپیوتری که در سمت دیگر است نمی‌تواند این اطلاعات را در یافت کند.( این نکته مربوط به سایت هایی است که اطلاعات شخصی شما مانند شماره حساب و رمز کارت های بانکی تان را در ان ثبت می کنید و الا عمده سایت ها یا همان "http://" که عمومیت دارد بالا می آیند و مشکلی نیست.)

• از یک ویروس‌یاب استفاده کنید. از وب‌سایتهای غیر مطمئن یا email های مشکوک فایلی Download نکنید. حتی اگر یک ویروس‌یاب دارید خیلی مواظب باشید زیرا ممکن است با ویروس جدیدی مواجه شوید که نرم‌افزار ضد‌ویروس شما نتواند آن را تشخیص دهد برای یک حفاظت خوب همیشه آنتی‌ویروس خود را up to date به روز نگه دارید.

• مطمئن شوید که صفحه ورود ایمیل و انتقال اطلاعات ایمیل‌تان از رمزگذاری SSL استفاده می‌کند.

• زمانی که ضمیمه‌های یک نامه (Attachment) را باز می‌کنید و فایل‌هایی را از جانب خانواده و دوستان دانلود می‌کنید یا ایمیل‌های ناشناخته را می‌پذیرید، مراقب باشید.

• اگر از برنامه پیغام رسان فوری برای ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌کنید، هنگام ارسال اطلاعات شخصی‌تان مراقب باشید. با استفاده از نام مستعار در پیغام رسان فوری از خودتان محافظت نمایید.

• کلاهبردارهای فیشینگ از پست‌ الکترونیک جعلی و وب‌سایت‌های تقلبی، با ظاهری بسیار شبیه شرکت‌های تجاری قانونی استفاده می‌کنند، تا کاربران ناآگاه را برای افشای اطلاعات لاگین یا حساب کاربری شخصی فریب دهند.

برای اطمینان، اگر ایمیلی از یک شرکت تجاری دریافت داشتید که شامل لینکی به یک وب‌سایت است، اطمینان یابید که وب‌سایتی که شما از آن بازدید می‌کنید، قانونی و قابل اطمینان باشد.

• گاهی اوقات یک کلاهبردار شما را به وب‌سایت یک سازمان حقیقی هدایت می‌کند، اما سپس یک صفحه بازشوی غیرمجاز ساخته شده توسط کلاهبردار با کادرهای خالی ظاهر می‌شود تا بدین شکل اطلاعات شخصی شما را کسب نماید. اگر شما جاهای خالی را پر نمایید، اطلاعاتتان تقدیم کلاهبردار خواهد شد. نرم افزار مسدود کننده منوهای پاپ آپ را نصب نمایید که به پیش‌گیری از این نوع حملات کمک می‌کنند.