سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

8 اشتباه مهم در رژیم های لاغری ..............

iran-stars.com

 

1 - محاسبات غلط
اولین و رایج‌ترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می‌شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.

2 - بد‌ترین روش برای شروع رژیم غذایی کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می‌باشد.

کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد. در این برنامه‌ها چربی بدن کاهش نمی‌یابد بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود که برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیم‌ها موقتا قطع شوند فرد مجدداً با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب می‌بینیم که فرد حتی چاق‌تر از زمان قبل از رژیم شده است.

 


3 - هر چه شب هنگام بخورید به چربی مبدل می‌شود، فرقی ندارد چه ساعتی غذا بخورید.

میزان کل کالری روزانه در برابر تعداد کالری که می‌سوزانید تعیین کننده کاهش یا افزایش وزن است. بدن شما کالری شب یا روز را تشخیص نمی‌دهد. تنها میزان کالری‌ها دریک روز مطرح است. نکته منفی خوردن غذا در شب این است که ممکن است دچار مشکلی به نام بازگشت اسید شوید که در این صورت دچار سوزش سر دل خواهید شد.


4 - برخی غذا‌ها می‌توانند کالری‌ها را بسوزانند


بعضی از غذا‌ها، کمی بیشتر از سایر غذا‌ها برای هضم انرژی لازم دارند.
آرام غذا خوردن و جویدن غذا باعث تنظیم مرکز کنترل اشتهای مغز می‌شود. بنابراین آنچه که خورده‌اید اشتهایتان را کم می‌کند و با غذای کمتر زود‌تر سیر می‌شوید. غذا خوردن سریع خود به خود چاق نمی‌کند ولی از آنجایی که افرادی که سریع غذا می‌خوردند به مکانیزم تنظیم اشتهایشان زمان کافی نمی‌دهند تا کار کند آنگاه بیشتر از میزان لازم غذا می‌خورند.

5 - پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها بدون توجه به منبع آن‌ها، در هر گرم 4 کالری دارند
چربی نیز در هر گرم 9 کالری دارد، یعنی بیشتر از دو برابر پروتئین و کربوهیدرات. گوشت نه تنها در هر گرم چهار کالری دارد بلکه هر گرم چربی گوشت 9 کالری دارد.
هرچه میزان چربی گوشت بیشتر باشد کالری آن نیز بیشتر خواهد شد و چون مصرف کالری زیاد باعث افزایش ذخیره سازی چربی می‌شود، در نتیجه خوردن گوشت نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه بیشتر آن را به صورت چربی ذخیره می‌کند.

6 - مکملهای ویتامینی تمام احتیاجات بدن شما از جمله پروتئین، کربوهیدرات، املاح، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مورد نیاز را برآورده نمی‌کند، بلکه این باور غلط در مورد تغذیه و رژیم است
بسیاری از افرادی که دارای رژیم کم کالری به همراه مکملهای غذایی پروتئینی و ویتامینی هستند دچار مشکلاتی شده‌اند که به علت عدم توانایی بدن جهت تنظیم متابولیسم بوده است مخصوصاً کلیه‌ها و کبد که نمی‌توانند به این نوع رژیم سازگار شوند.

7 - مهم نیست که چه زمانی از 24 ساعت کالری مصرف می‌کنید، نتیجه نهایی یکی است. فرمول پایه این است کالری مصرفی در برابر کالری که می‌سوزانید
اگر در روز سه بار و هر بار چهارصد کالری بخورید یا 1200 کالری را در یک وعده مصرف کنید، بدن شما این تفاوت را درک نمی‌کند. ولی فراموش نکنید حذف وعده غذایی راه مناسبی برای رژیم موفق نیست زیرا اشتهای شما را بیش از حد تحریک می‌کند و نه تنها شما ناهار یا شام زیادتری می‌خورید بلکه در طول روز هم از انواع میان وعده‌ها مصرف می‌کنید.

8 - برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره سازی چربی افزایش یابد
اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدید نظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کرده و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه جات، سبزیجات، حبوبات، گوشتهای کم چرب و ماهی استفاده کنید. سعی کنید چهار یا پنج بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید.
ننوشیدن مقدار کافی آب در طول روز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کند کرده و ممکن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده‌ای ضروری برای فعالیتهای متابولیک بدن، از جمله سوزاندن کالری محسوب می‌شود. خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است. نوشابه‌ها معمولاً زود‌تر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین می‌برند و دارای کالریهای بی‌ارزش بوده و باعث می‌شوند بعد از 30 دقیقه مجدداً احساس گرسنگی نمایید.
همچنین خوردن تنقلات هنگام گرسنگی باعث ایجاد عادتهای غذایی ناسالم می‌شود.

 


افرادی که عاشق هستند حتماً این متن را بخوانند .........

iran-stars.com

هدف از ابراز عشق، انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید. پس اگر عاشق کسی هستید، باید زبان صحبت کردن با او را یاد بگیرید...

ما آدم ها به روش های متفاوت نسبت به همدیگر ابراز عشق یا آن را دریافت می کنیم اما اگر نفهمیم که همسرمان چه چیزی را ابراز عشق می داند، میزان موفقیت مان در زندگی زناشویی مان به تدریج کم فروغ می شود و علتش را هم متوجه نمی شویم. اینجاست که باید زبان عشق همسرمان را یاد بگیریم و بفهمیم.

همه زوجین، زبان مشترکی برای درک عشق ندارند. ممکن است زبان محبت شما با همسرتان متفاوت باشد و از این مساله غافل باشید. ممکن است زبان محبت شما، هدیه گرفتن و زبان محبت همسرتان صرفا تایید کردن باشد. خیلی از مردان با کارهایی مانند تعمیر میز شکسته آشپزخانه، علاقه خود را به همسرشان نشان می دهند؛ در صورتی که زنان با بیان کلمات، این کار را می کنند. بالاخره زنان و مردان راه های متفاوتی برای بیان احساسات خود دارند. پس به شکلی که همسرتان از طریق آن ابراز احساس می کند، احترام بگذارید.

 

? زبان اول؛ تایید و تشویق

شاید همسر شما از آن دسته افرادی باشد که دوست دارد با تاییدکردنش به او ابراز علاقه کنید. به عنوان نمونه، برای اینکه شب ها کیسه زباله را بیرون از خانه می برد، از او تشکر کنید. اما توجه داشته باشید که این تشکر شما باید به شیوه ای درست باشد: «ممنونم از اینکه کیسه زباله را بردی»؛ نه اینکه: «حالا که داری کیسه زباله رو می بری، تازه بوی بدش بلندشده!» بهتر است که لحن سخن تان طعنه آمیز نباشد. به یاد داشته باشید که تشویق ها، همگی بر ارزشمندی همسرتان صحه می گذارند و رابطه ای نزدیک و صمیمی بین تان خلق می کنند. با استفاده از کلام تاییدآمیز به طور شفاهی از همسرتان تعریف کنید و از اینکه برای شما کاری انجام داده، قدردانی کنید. صمیمانه به حرف هایش گوش دهید و تمام تلاش تان را برای تحقق آرزوها و اهدافش به کار برید. اگر روی نقاط ضعف همسرتان تکیه کرده اید، حتما مساله را هرچه زودتر حل و فصل کنید. هرگز با تحکم یا تهدید، درخواست یا پیشنهاد خود را منعکس نکنید و بدانید که راه های ارتباط کلامی پرمهر بسیاری وجود دارند. فهرستی از نکاتی را که همسرتان می پسندد، تهیه و بر اساس آن فهرست، از او تعریف کنید.

? زبان دوم؛ اختصاص وقت

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که همسرتان در گله و شکایتی که از شما در زندگی زناشویی اش داشته، مدام در صحبت هایش به این مساله اشاره کرده که: «چرا وقتی برای او نمی گذارید؟!» این یعنی زبان محبت و عشق ورزی به همسرتان، «وقت گذاشتن برای اوست». شاید با خودتان بگویید که شما همیشه با او بوده اید اما وقت گذاشتن به معنای توجه و تمرکز شما به همسرتان است؛ نه به معنای کنار هم بودن. بهتر است زمانی که با همسرتان هستید، او را در کانون توجه خود قرار دهید. حال که زبان محبت همسرتان را فهمیده اید، بهتر است وقتی با او هستید کاملا حواس تان به او باشد و حین صحبت با او تمرکز بیشتری داشته باشید؛ کارهای مورد علاقه همسرتان را انجام دهید و از انجام فعالیت های مشترک، لذت ببرید. هر روز حداقل 10 دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه تان صحبت کنید. برخی افراد فکر می کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند؛ در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره اند. ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه، موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی، مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته، بهترین کاری که انجام دادی و حالا به آن افتخار می کنی چه بوده است؟ هرچه سوالات خصوصی تر باشد، درجه صمیمیت شما بالاتر می رود.

? زبان سوم؛ هدیه دادن

شاید شما برای همسرتان وقت می گذارید و مدت زمانی را به او اختصاص می دهید یا اینکه از کارهایی که برای زندگی تان انجام داده است به صورت شفاهی تشکر می کنید اما هنوز نتوانسته اید به همسرتان ابراز عشق کنید. شاید زبان محبت کردن به همسر شما، دادن هدیه باشد.برخی از هدایا گران قیمت هستند و برخی ارزان قیمت، از نظر کسی که زبان اصلی محبت او دریافت هدیه است، قیمت هدیه اهمیت چندانی ندارد؛ بلکه اعطای آن به عنوان نمادی از عشق برایش اهمیت دارد. شاید انتخاب هدیه برایتان مشکل باشد اما بدانید که حتی دادن یک شاخه گل نیز می تواند مخزن عشق او را پر کند. علایق و سلیقه همسرتان را بهتر بشناسید و تصمیم بگیرید هر ماه هدیه ای هرچند کوچک به او بدهید. بهترین هدیه برای کسی که زبان محبت او دریافت هدیه است، حضور فیزیکی شما در زمان بحران است.

? زبان چهارم؛ خدمت کردن

هر کدام از شما به نوعی عشق خود را نسبت به همسرتان با انجام کارهایی نشان می دهید؛ به عنوان نمونه با پخت و پز یا چیدن میز، شستن ظرف و... و برعکس این قضیه، با بردن زباله به بیرون، نظافت پنجره ها، شستن ماشین و.... اما اگر می بینید از این مساله انتقاد دارید که همسرتان نتوانسته کاری برای شما انجام دهد، نشان می دهد که زبان اصلی محبت شما، خدمت کردن است. خدمت نباید اجباری باشد بلکه باید آزادانه صورت بگیرد. خدمت عاشقانه یعنی برآورده ساختن انتظارات همسر. اما فراموش نکنید که به جای امر، درخواست کنید؛ چراکه این 2 واژه تفاوت معنایی بسیاری دارند. شما با درخواست، به نوعی ابراز عشق می کنید. فهرستی از کارهایی را که همسرتان دوست دارد، مطابق میل او انجام دهید. همان گونه که قبل از ازدواج مدام با خدمت کردن به یکدیگر احساس عشق می کردید در زندگی زناشویی تان نیز از این روش غافل نشوید. اگر زبان محبت به همسر شما خدمت کردن باشد، با این کار خواهید دید که چگونه رابطه تان بهتر و صمیمی تر خواهد شد.

? زبان پنجم؛ لمس

لمس کردن هم یکی از راه های ابراز محبت است. گرفتن دست یکدیگر، در آغوش کشیدن و رابطه زناشویی در زوجین از راه های ابراز علاقه به یکدیگر است. در صورتی که زبان همسر شما لمس کردن باشد، شاید اگر او از چیزی دلگیر یا دلتنگ باشد و گریه کند، در آغوش کشیدن او بهترین نوع عشق ورزیدن به او باشد. از شیوه های مثبت و لذت بخش برای این منظور استفاده کنید. توجه داشته باشید که همسر شما قادر به خواندن ذهن شما نیست پس بهتر است درباره نیازهای عشقی تان صحبت کنید و زبان محبتی را که باعث می شود بیشتر یکدیگر را درک کنید با همسرتان در میان بگذارید.

 


با این 20نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید! .........

iran-stars.com

 

من آدم نسبتا سالمی هستم و هرکس من را می‌بیند سن من را کمتر از آنچه واقعا هست حدس می‌زند، علت این مسئله کاملا مشخص است؛ من تمام توصیه‌هایی‌ را که به بیمارانم می‌کنم‌، خودم هم به کار میبرم. در واقع نکات زیر مواردی است که من همه آنها را خودم در زندگی‌ام بهکار گرفته‌ام و مطمئن هستم در زندگی شما هم بسیار تاثیر خواهند گذاشت.

 

   با یک لبخند قوی شوید

1. تفریح کنید و زیاد بخندید

خندیدن نه‌تنها استرس را کاهش می‌دهد، بلکه پیوندهای اجتماعی را هم افزایش داده، فشارخون را پایین می‌آورد و همچنین می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. پس کمی به زندگی‌تان خوشگذرانی بیفزایید، چه در کنار دوستان و چه با یک برنامه تلویزیونی، تا می‌توانید بخندید.
________________________________________

 صبحانهای که میخورم

2. صبحانه را فراموش نکنید

زمانی که اشتهای فراوانی به قند و مواد شیرین دارید، مصرف فیبر در وعده صبحانه می‌تواند گرسنگی شما را تا ظهر کمتر کند. خوراک صبح من از جوی دوسر که معمولا با کشمش، گردو و روغن بذر کتان مخلوط شده است، تشکیل می‌شود. همچنین زود صبحانه خوردن متابولیسم بدن شما را در طول روز فعال‌تر می‌‌کند. معمولا کسانی که صبحانه می‌خورند از کسانی که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارند، لاغرتر هستند.
________________________________________

   من ساعت 10 شب می‌خوابم

3. خوب بخوابید

برنامه‌های تلویزیونی که آخر شب‌ها پخش می‌شوند، نباید در سیستم زندگی شما تغییر ایجاد کنند. 7 ساعت خواب شبانه نه‌تنها سبب طولانی شدن عمر شده بلکه باعث کاهش استرس، زیاد شدن حافظه وکاهش اشتهای کاذب شما می‌شود. ساعت خواب خود را تنظیم کرده و همواره طبق آن عمل کنید. ساعت خواب خود من، 10 و نیم شب است. برنامه‌های تلویزیونی‌ای که دیروقت پخش می‌شوند را ضبط کرده و فردای آن روز همان‌طور که روی دوچرخه ثابت پدال می‌زنم، آنها را تماشا می‌کنم.
________________________________________

   در تختخواب نمانید

4. موقع کمردرد خود را لوس نکنید

حتی اگر آنقدر کمرتان درد می‌کند که خمیده شده‌اید، در تختخواب نخوابید چون کمر دردتان بدتر خواهد شد. بررسی‌های اخیر نشان داده است، استراحت در تختخواب ماهیچه‌های کمر را ضعیف کرده و درد را طولانی می‌کند. آقایان متاهل از مجردها بیشتر دچار کمردرد هستند و در واقع خودشان را از محبت پرستاری بهره‌مند می‌کنند. خود من پیش از این خیلی علاقه داشتم همسرم از من پرستاری کند اما بهترین راه‌حل برای کمر درد استفاده از روش‌های کاهنده درد و مثل یک سرباز نظامی سر سخت بودن است.
________________________________________

رنگ

5. مواد غذایی رنگارنگ را بچشید

خوراکی‌هایی با رنگ درخشان و خیلی چرب یا خیلی شیرین چیزی بیشتر از تماشا کردن را می‌طلبند. آنها با فلانوئیدها و کاروتینوئیدها، ترکیبات قوی‌ای که قسمت‌های آسیب‌دیده بدن را ترمیم می‌کنند و التهابات را کاهش می‌دهند، در یک گروه قرار دارند. هر روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ بخورید. بدون اینکه گروه‌های دیگر مواد غذایی را نادیده بگیرید، از آنها بهره زیادی خواهید برد. هر گاه برای خرید به فروشگاه می‌روم، به‌خودم یادآوری می‌کنم که همه این محصولات بسیار قدرتمندتر از داروهایی هستند که در داروخانه به فروش می‌رسند.
________________________________________

 روی نخ دندان سرمایه‌گذاری کنید

6. مسواک زدن کافی نیست

اگر دوست ندارید سال‌های آخر عمر خود فقط ماست و پوره سیب‌زمینی بخورید، کمی روی نخ دندان سرمایه‌گذاری کنید. فرقی ندارد که چقدر کامل مسواک می‌زنید یا چقدر زمان صرف آن می‌کنید، شما تنها بخش ظاهری دندان‌هایتان را تمیز کرده‌اید که درست مانند این است که بعد از کار و فعالیت زیاد فقط یکی از زیربغل‌های خود را بشویید اما خطر از قلم انداختن نخ دندان فراتر از علم بهداشت است. این باکتری‌ها عمر طولانی دارند و می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. من از نوع خاصی از نخ دندان استفاده می‌کنم که خیلی نرم بین دندان‌ها کشیده می‌شود.
________________________________________

 این یعنی نفس کشیدن درست

7. از داخل شکم نفس عمیق بکشید

این کار را همیشه و در همه جا انجام دهید. ریه‌های خود را جلو آورده و از بینی نفس عمیق بکشید تا جایی که شش‌هایتان پر شود. شش‌ها با اکسید نیتریک، ماده شیمیایی‌ای که در پشت بینی وجود دارد، پر خواهند شد و رگ‌های خونی را باز می کنند. این میزان از اکسیژن به شما احساس شادابی و هوشیاری بیشتری خواهد داد. این تکنیک محرمانه‌ای برای آرامش یافتن پیش از یک سخنرانی یا بخیه زدن در اتاق عمل است.
________________________________________

  بهترین ورزش برای شما

8. به کلاس حرکات کششی بروید

حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا) مهم‌ترین ورزش در برنامه روزانه من است. یوگا استرس را کاهش داده، فشارخون را پایین می‌آورد، ضربان قلب را کم کرده و انعطاف‌پذیری شما را زیاد می‌کند. هیچ نکته مرموزی در این ورزش وجود ندارد. شل کردن عضلات باعث سازگاری بیشتر آنها می‌شود، پس اگر دوست ندارید با ورزش‌های سخت به بدن خود آسیب برسانید، می‌توانید ورزشهای کششی را امتحان کنید. به‌طور قطع شاید برخی از حرکات مسخره به‌نظر برسند اما به همین علت شما آنها را خیلی زود یاد خواهید گرفت. حرکات کششی ذهن و جسم می‌تواند ماهیچه‌هایی که در طول ورزش‌های معمول و زندگی روزانه نادیده گرفته شده‌اند را به کار گیرد. حرکت مورد علاقه من سلام به آفتاب است.
________________________________________

  خودتان را پیر نکنید

9. مانند جزیره ساکن نباشید

تا به حال به‌علت طولانی‌تر بودن عمر خانم‌ها نسبت به آقایان فکر کرده‌اید؟ یکی از دلایل اصلی آن این است که آنها بیشتر در روابط اجتماعی شرکت می‌کنند و درباره مشکلات خود حرف میزنند. اگر با استرس‌های زندگی به تنهایی روبه‌رو شوید، خود را پیر خواهید کرد. برای نمونه، ورشکستگی آنقدر برای شما استرس ایجاد می‌کند و به شما فشار می‌آورد که آسیب‌های فیزیکی دشواری را برایتان آشکار می‌کند. اگر فردی را داشته باشید که شما را دوست بدارد و حمایت‌تان کند، سالخوردگی درونی می‌تواند به حد بسیاری کاهش یابد.
________________________________________

  کمتر بخورید

10. از گرفتن رژیم‌های غذایی مد روز بپرهیزید

راز کاهش وزن پرهیز از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، غذاهای زرد یا غذاهایی که با حرف لاتین G آغاز می‌شوند، نیست. رمز اصلی، کم کردن میزان کالری دریافتی حدود صد کالری است. خیلی سخت پی به این موضوع خواهید برد اما این روش سالانه حدود 5 کیلوگرم از وزن شما را کم خواهد کرد. محدودیت کالری در موش‌ها و میمون‌ها افزایش طول عمر را ثابت کرده است. من در سال یک‌بار برای برگرداندن مجدد اشتها و حس چشایی خود به‌طور ناگهانی وزنم را کاهش می‌دهم، پس از آن تغذیه سالم طعمی بی‌نظیر دارد.
________________________________________

 پزشک خودتان باشید

11. بیماری هوشیار باشید

پزشک شما می‌تواند برای سلامت بیشتر به شما کمک کند اما وظیفه نهایی به‌عهده خودتان است. پیش از تجربه هر روشی یک نظریه دوم را جست‌وجو کنید، زیرا در 30درصد موارد، آن نظریه دوم را تشخیص داده یا برنامه‌ریزی‌تان را تغییر خواهید داد. همیشه پرونده پیشینه پزشکی خود را نگه دارید و درباره هرگونه سابقه بیماری‌های خانوادگی تحقیق کنید.
________________________________________

 کمربند نبندید چون...

12. شکم خود را کوچک کنید

بیشتر مردها کمربند خود را زیر شکم خود می‌بندند. این تنها راه‌حل برای خلاصی از حقیقت بزرگ بودن شکم است. متر نواری را بردارید و اندازه دور شکم خود را بگیرید. این عدد باید نصف اندازه قد شما باشد، پس برای من که قدم 186 سانتی‌متر است، باید دور شکمم کمتر از 93 باشد. اگر جلوگیری از حمله قلبی و دیابت برای شما انگیزه کافی ایجاد نمی‌کند که شکم خود را کوچک کنید، به این نکته توجه کنید: کسی که شاخص توده بدن (BMI) بالای 25 داشته باشد، تستوسترون در بدن او 3درصد افت می‌کند که این برای مردها خیلی جالب نیست.
________________________________________

 بهترین نوشیدنی

13. چای سبز به کار شما می‌آید

روزی سه بار چای سبز  بنوشید. چای سبز تقویت‌کننده قلب و ضد‌سرطان است که چای سیاه از آن بی‌نصیب است.  چای سیاه موجب تقویت هوشیاری   می‌‌شود اما میزان کافئین آن از چای سبز بیشتر است. چای سبز حتی با شوره سر مبارزه می‌کند. اگر چای سبز سرد شده را روی سر خود بریزید از شوره سرتان خلاص خواهید شد.
________________________________________

 فایده ها‌ی ورزش سنگین

14. آنقدر عرق کنید تا خیس شوید

اگر بتوانید یک‌بار در هفته آنقدر فعالیت داشته باشید تا عرق کنید، از فواید بسیاری بهره‌مند خواهید شد که عبارتند از: کاهش حملات قلبی، حالات روانی خوب و پایین آمدن فشارخون. من ورزش با دستگاه را توصیه می‌کنم چون ماهیچه‌های شما را تقویت کرده و ورزش لذت‌بخشی هم هست و استقامت بدنی شما را تقویت خواهد کرد.
________________________________________

 این عدد‌ها را بشناسید

15. اعداد سلامت خود را بدانید و برای کاهش آنها بکوشید

همان‌طور که قسمتی از مغز خود را برای به خاطر سپردن شماره تلفن‌ها درگیر کرده‌اید، نشانه‌های حیاتی خود را نیز به یاد داشته باشید. این نشانه‌ها عبارتند از: فشارخون که میزان ایده‌آل آن باید زیر 11 به 8 و بالای 7 به 5 باشد، کلسترول LDL زیر 100، ضربان قلب در حـــالت استراحت‌ زیر‌70 و قند خون در زمان ناشتایی زیر 100. اگر این اعداد در شما ایده‌آل نیست، تا بالاتر نرفته‌اند، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.
________________________________________

 وزنه‌برداری به شکل آماتور

16. کمی وزنه بزنید

وزنه زدن تنها دو بار در هفته به‌مدت 30دقیقه می‌تواند توده ماهیچه‌ای قابل توجهی بسازد. از آن بالاتر، کار کشیدن از همه ماهیچه‌ها مقدار زیادی کالری می‌سوزاند که روشی عالی برای آب کردن شکم نیز به شمار می‌رود. اگر وزنه در دسترس ندارید، درازنشست را امتحان کنید. درازنشست از بااهمیت‌ترین تمرینات ماهیچه‌سازی است. باب گرین، مربی خانم اپرا، به من تاکید کرد که درازنشست کمر، ماهیچه‌های سینه، بازوها و شکم را همزمان با هم به کار می‌گیرد.
________________________________________

 مغز بخورید

17. زیاد آجیل بخورید

مغزهای موجود در آجیل‌ها بهترین منبع چربی‌ها و پروتئین‌های سالم هستند. من در یخچال منزلم یک کیسه گردو دارم و برای افزایش قدرت ذهنی‌ام هنگام دیدن بیمارانم مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 استفاده می‌کنم. خوردن مقداری از آنها حدود 30 دقیقه پیش از غذا، اشتهای شما را تنظیم کرده و مانع از پرخوری می‌شود.
________________________________________

 روی تردمیل بروی

18. به خاطر سلامت خود ورزش کنید

روی تردمیل قدم بزنید. مردانی که روزانه 200 کالری با ورزش می‌سوزانند، به‌طور قابل توجهی شانس ابتلا به ناتوانی جنسی خود را کاهش می‌دهند.‌علت این است که ناتوانی جنسی بیشتر دلایلی مانند انسداد سرخرگ‌ها دارد. اگر مایلید در تمام طول عمر خود خوب و سالم زندگی کنید و روابط زناشویی سالمی داشته باشید‌، پس همین حالا کفش‌های کتانی خود را بپوشید.
________________________________________

 یک توصیه برای مردان

19. آشپزی یاد بگیرید

این یک توصیه مردانه است، زیرا اکثر خانم‌ها این را بلد هستند؛ می‌‌دانید در رستوران‌ها به پوره سیب‌زمینی چقدر کره اضافه می‌کنند؟ به احتمال زیاد از مقدار آن اطلاعی ندارید. اگر بتوانید آشپزی کنید، نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید بلکه کنترل بیشتری روی آنچه می‌خورید خواهید داشت. به علاوه، این را هم بدانید که برای بیشتر خانم‌ها، همسری که می‌داند چطور باید آشپزی کند، بسیار دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود. البته این تنها موردی است که من درباره خودم به کار نگرفته‌ام، زیرا من در جوشاندن آب هم مشکل دارم اما خدا را شکر می‌کنم متاهل هستم و همسرم هیچ وقت به آشپزی من فکر نکرده است.
________________________________________

 آفتابی شوید

20. برخی قرص‌ها را دور بریزید

زندگی سرپوشیده افراد در آپارتمان‌های مدرن باعث دوری از برخی عناصر طبیعی و توانایی‌ها می‌‌شود. متاسفانه تقریبا نیمی از ما دچار کمبود ویتامین D که منبع اصلی آن خورشید است، هستیم. این ویتامین بسیار مهم می‌تواند در مبارزه با سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی از ما محافظت کند اما خودم هر روز مجبورم از مکمل‌های دارویی استفاده کنم. البته بهترین کار این است که آفتاب را جایگزین قرص‌ها کنید.

 


دلایلی که بیدار شدن از خواب را سخت ترین کار جهان می کنند .....!!

iran-stars.com

همه ما برای بیدار شدن در هنگام صبح احتیاج به کمک داریم. برای بعضی‌ها صدای بلند زنگ ساعت می‌تواند مفید باشد و بعضی دیگر هم تا یک فنجان بزرگ چای یا فهوه غلیظ ننوشند نمی‌توانند خود را از بستر گرم و نرم رختخواب رها کنند. حدود 62 درصد از مردم بین 15 دقیقه تا یک ساعت زمان احتیاج دارند تا به طور کامل هوشیاری خود را به دست بیاورند و آماده انجام کارهای روزانه خود شوند. اما چرا این‌گونه است؟ تعدادی از متخصصان علوم خواب به این سوال پاسخ داده‌اند.

 

اگر هنگام صبح با سختی از خواب بیدار می‌شوید و با تمام وجود آرزو می‌کنید که کاش یک ساعت دیگر را می‌توانستید در تختخواب خود سپری کنید، باید به دنبال دو دلیل اصلی باشید:

 

1- به احتمال بسیار زیاد شما دچار کمبود خواب هستید و در طول شب گذشته کمتر از میزان توصیه شده توسط کارشناسان یعنی بین هفت تا هشت ساعت خوابیده‌اید.

 

2- شاید هم این موضوع ناشی از به‌هم‌خوردن ریتم طبیعی بدن شما باشد.

 

بدن انسان به شدت به یکنواختی و برنامه‌ریزی علاقه دارد. علت بسیاری از خستگی‌ها در هنگام صبح این است که ما برای خواب خود برنامه مشخصی نداریم. یعنی در ساعت مشخصی به رختخواب نمی‌رویم و در زمان مشخصی هم از خواب بیدار نمی‌شویم. این در حالی است که بدن دارای یک ساعت طبیعی بسیار دقیق است که از چند ساعت قبل از بیدار شدن به تدریج بدن را برای این کار آماده می‌کند. این حالت را می‌توان با روشن شدن کامپیوتر مقایسه کرد.

 

زمانی‌که شما دکمه روشن شدن کامپیوتر خود را فشار می‌دهید، برای مدتی صداهایی از داخل آن می‌شنوید. چند صفحه مختلف روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند و سرانجام زمانی‌که کامپیوتر مراحل آماده‌سازی خود را طی کرد، تصویر روی مانیتور نمایش داده می‌شود. بدن انسان هم در هنگام بیدار شدن شرایطی مشابه با این کامپیوتر دارد و اگر مراحل آماده‌سازی به درستی انجام نشود، آن‌گاه کسالت، خستگی، خواب‌آلودگی و حتی بیماری به سراغ فرد می‌آید.

 

از چند ساعت قبل از بیدار شدن ،خواب انسان سبک‌تر می‌شود، دمای بدن به تدریج بالا می‌رود و هورمون‌هایی در بدن تزریق می‌شوند که انرژی لازم را برای بیدار شدن از خواب فراهم می‌کنند. اما اگر خوابیدن و بیدار شدن شما نظم نداشته باشد، بدن نمی‌تواند زمان بلند شدن را تخمین بزند و مراحل آماده‌سازی به درستی انجام نمی‌شود.

 

به این ترتیب صدای زنگ ساعت شما در فضای خانه بلند می‌شود اما شما هنوز برای بیدار شدن آماده نیستید و به همین دلیل احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌کنید. البته اگر تاکنون خواب منظمی نداشتید، خیلی نگران نباشید زیرا به راحتی می‌توان ساعت بدن را تنظیم کرد. اگر هر شب در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و حتی در روزهای تعطیل در یک ساعت مشخص بیدار شوید بعد از چند هفته، ساعت بدن شما هم تنظیم می‌شود.

 

به همین دلیل است که بعضی از مردم همیشه پنج دقیقه قبل از به صدا درآمدن زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شوند. فعالیت‌های بیولوژیکی در این افراد به خوبی تنظیم شده است و بدن آنها درست راس ساعت مشخص از خواب بیدار می‌شود.

 

دوباره نخوابید

 

اکثریت آدم‌ها بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت دکمه روی آن را فشار می‌دهند تا بین 10 تا 20 دقیقه دیگر بخوابند اما به اعتقاد کارشناسان این بدترین کاری است که یک نفر ممکن است در هنگام صبح انجام دهد. علت این موضوع را باید در نیاز بدن به ساعات قبل از بیداری جست‌وجو کرد که در آن ما برای بیدار شدن از خواب آماده می‌شویم. در حین ساعات آماده‌سازی خواب انسان سبک‌تر می‌شود تا بتواند راحت‌تر از خواب بلند شود.

 

اما اگر شما بعد از بیدار شدن، باز هم بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت، آن را خاموش کرده و بخوابید، ممکن است خواب شما عمیق شده و باز هم به مراحل قبل از آماده‌سازی بازگردید. شما قرار نیست در حین خواب عمیق از خواب بیدار شوید، بلکه خواب شما باید به تدریج سبک شده و سپس در مرحله آخر آماده‌سازی چشمان خود را باز کنید.

 

نور را به خانه دعوت کنید

 

بیدار شدن و خوابیدن‌های مکرر در هنگام صبح تنظیم بدن را به هم می‌ریزد و حتی ممکن است باعث شود شما در کل روز احساس کسلی، سرگیجه، ناهوشیاری و خواب‌آلودگی داشته باشید. به همین دلیل کارشناسان معتقدند، بهتر است ساعت خود را درست در زمانی تنظیم کنید که تصمیم دارید از خواب بلند شوید و به این ترتیب دیگر نتوانید به خودتان وقت اضافه برای خوابیدن بدهید.

 

همچنین بهتر است به محض بیدار شدن از خواب، پرده‌های خانه را کنار بزنید تا نور آفتاب به داخل اتاق‌تان وارد شود. نور آفتاب به طور طبیعی ساعت داخلی را به کار می‌اندازد و به بدن اعلام می‌کند که هنگام صبح فرا رسیده است.

 

این یک هشدار است

 

تغییر حالت از خواب به بیداری وضعیت بسیار استرس‌زا و پرفشاری را برای بدن فراهم می‌کند. با اینکه شما در هنگام خواب کاملا بی‌حرکت و آرام هستید اما تغییرات زیادی در بدن شما در حال رخ دادن است. برای مثال دمای بدن شما به تدریج کاهش پیدا می‌کند و فشار خون‌تان کم می‌شود. زمانی‌که فرد بیدار می‌شود، بدن به طور ناگهانی احتیاج به فعالیت بیشتری دارد. به همین دلیل قلب باید شدیدتر از قبل شروع به کار کند و جریان خون در بدن سرعت بگیرد.

 

در حقیقت بدن برای آنکه خود را با این تغییرات وفق دهد احتیاج به زمان دارد و درست به همین دلیل است که اکثر حملات قلبی در هنگام صبح رخ می‌دهند. اگر یک لخته کوچک در رگ‌های خونی شما قرار گرفته باشد، افزایش فشار خون بعد از بیداری ممکن است باعث حرکت آن به بخش‌های حساس شده و خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهد.

 

با خورشید قهر نکنید

 

تقریبا همه انسان‌ها روز فعال هستند. این به آن معناست که آنها در هنگام شب می‌خوابند و در هنگام روز به کار و فعالیت می‌پردازند. همه ما دارای یک سیستم تنظیم‌کننده 24 ساعته هستیم که احساس خواب‌آلودگی یا شادابی و فعالیت را در بدن ما تنظیم می‌کند. به طور طبیعی این سیستم بر اساس طلوع و غروب آفتاب تنظیم می‌شود.

 

گیرنده‌های حساس نوری که در داخل چشم انسان قرار گرفته‌اند، به طور مرتب پیام‌هایی را به مغز و ساعت بدن می‌فرستند تا آن را تنظیم کنند. اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از مردم در هنگام خوابیدن یا بیدار شدن مشکل دارید، ضروری است که زمانی از روز خود را در بیرون از خانه سپری کنید.

 

زمانی‌که شما به نور خورشید نگاه می‌کنید، درست مانند آن است که بدن‌تان به یک ساعت دیواری نگاه می‌کند تا کارهای روزانه خود را تنظیم کند. در حقیقت ساعت بدن می‌تواند با نگاه کردن به نور آفتاب خود را با وقت محلی منطقه‌ای که شما در آن به سر می‌برید تنظیم کند. حال می‌توان توضیح داد که چرا بدن شما بعد از وارد شدن به یک کشور دیگر به راحتی خود را با ساعت آنجا تنظیم می‌کند و حتی با وجود اختلاف ساعت، شما در آن کشور هم راس ساعتی که به آن عادت کرده‌اید، از خواب بیدار می‌شوید؟

 

یکی از مشکلات زندگی امروزی این است که بسیاری از ما به اندازه کافی از نور خورشید بهره نمی‌گیریم. خصوصا در فصل زمستان شما مجبورید در تاریکی از خواب بیدار شده و به سرکار بروید. تعداد زیادی از ما با مترو به سر کار می‌رویم و در محیط کار نیز تا تاریک شدن هوا در یک اتاق به سر می‌بریم. در هنگام شب هم در تاریکی به خانه باز می‌گردیم و به این ترتیب فقط چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم.

 

ژنتیک خودتان را بشناسید

 

تقریبا 10 درصد از مردم خوابی مشابه با مرغ و خروس دارند. آنها خیلی زود به رختخواب می‌روند و صبح‌ها هم زود از خواب بیدار می‌شوند. بعضی دیگر هم مانند جغدها زندگی می‌کنند که دوست دارند تا ساعت‌ها بعد از نیمه شب بیدار بمانند و صبح روز بعد با ساعت زندگی خانه خود کلنجار بروند. بقیه مردم هم حالتی بینابین دارند و رفتارهایی مشابه با هر دو گروه از خود نشان می‌دهند. بعضی از مردم اصولا برای زندگی صبح آفریده نشده‌اند.

 

آنها در هنگام صبح احساس گیجی، کندی، بداخلاقی و کم‌تحرکی دارند که این حالت‌ها می‌تواند تا دو ساعت و حتی بیشتر ادامه پیدا کند. اما بعضی دیگر مانند فنر از رختخواب خود بلند می‌شوند و سراغ کارهای خود می‌روند. دانشمندان معتقدند این تفاوت‌ها کاملا ژنتیکی است و شما می‌توانید مشابه آنها را در بین پدر و مادرها و فرزندان آنها ببینید. ایده‌آل‌ترین حالت برای هر شخص این است که بتواند زندگی و کار خود را با این خصوصیات ژنتیکی تنظیم کند. برای مثال افرادی که خواب‌شان مانند جغدهاست در مشاغلی مانند نگهبانی در شب، پرستاری، پذیرش هتل‌ها و مانند آنها موفق‌تر هستند و در عوض گروه دیگر باید به دنبال مشاغلی باشند که در صبح زود آغاز می‌شود.

 


راهنمای عملی خرید هارد اکسترنال ..............

iran-stars.com

 

دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، دستگاه‌های ضبط صدا و موبایل‌ها هر روز فایل‌های تازه‌ای تولید می‌کنند که برای ما اهمیت دارند. عکس‌های گرفته شده در آخرین میهمانی خانوادگی، فیلم‌های ضبط شده عروسی، فایل‌های صوتی سخنرانی، متن‌های تایپ شده و چیزهایی از این دست را نمی‌توان دور ریخت. پس باید آنها را در جایی مطمئن آرشیو کرد. الهه تکنولوژی خودش دست به کار شده و یک راه چاره پیش پایمان گذاشته است؛ دیسک سخت‌های خارجی.

 

  معمولا در چنین مواقعی همه می‌پرسند «چی بخرم؟». بگذارید خیالتان را راحت کنم. تکنولوژی ساخت ‌هارد دیسک تنها در انحصار دو، سه شرکت بزرگ قرار دارد. بقیه تولیدکننده‌ها معمولا از همین سه شرکت خرید می‌کنند و در نهایت تنها قاب خودشان را با بسته‌بندی جذاب به بازار می‌فرستند.

 شما نصف بیشتر راه را آمده‌اید. حالا باید قدم بعدی را محکم بردارید. قبل از توجه به هیبت و ظاهر ‌هارد به شرکت گارانتی کننده دقت کنید. ارائه گارانتی حداقل در بازار لوازم کامپیوتری مسئله چندان دشواری نیست. تنها باید سلیقه به خرج بدهید و روی یک کارت خیلی معمولی چندتایی شماره تلفن بنویسید. محصولی بخرید که گارانتی‌کننده کارکرد آن را بین یک تا سه سال تضمین کرده است.

 ظرفیت ‌هارد به خودتان بستگی دارد. نیازهای خودتان را بسنجید و بعد خرید کنید. تا حد ممکن ‌هاردهای جدید که از قابلیت USB نسخه 3 پشتیبانی می‌کنند را در اولویت بگذارید. سرعت انتقال اطلاعات در این ‌هاردها بیشتر است البته به شرطی که کامپیوترتان از قابلیت USB 3 پشتیبانی می‌کند.
 گول تبلیغات را نخورید. چیزی به اسم ‌هارد «ضد ضربه» وجود ندارد. آنچه فروشنده‌ها می‌فروشند یک ‌هارد «آنتی‌شوک» است که در برابر ضربه‌های کوچک مقاومت دارد. این قابلیت با اینکه یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید اما از اطلاعات شما در برابر ضربات مهلک چکش یا هنگام سقوط از ارتفاع محافظت نخواهد کرد. در مورد محصولات ضد آب نیز دقیقا همین مسئله صادق است. همین حالا خود من صاحب ‌هارد دیسکی هستم که با عنوان «ضد ضربه» و «ضد آب» خریداری شده اما در برگه گارانتی‌اش با فونت درشت نوشته‌اند: «صدمات ناشی از ضرب خوردگی یا تماس با آب شامل گارانتی نمی‌باشد!»

 ‌هارد دیسک‌های اکسترنال دو دسته‌اند؛ ‌هاردهای آدابتوری و ‌هاردهای پاسپورتی. دسته اول با آدابتور تغذیه می‌شوند و به همین دلیل حمل و نقل‌شان سخت‌تر است با این حال معمولا ظرفیت بیشتری دارند. ‌هاردهای پاسپورتی را می‌توانید داخل جیب کت این طرف و آن طرف ببرید و به سادگی وصل کردن پورت USB استفاده کنید. دقیقا با همین دلیل ساده قیمت یک ‌هارد پاسپورتی گران‌تر است.


چرا قانون جذب بر روی بعضی از افراد تأثیری ندارد؟

iran-stars.com

تا به حال شده از خوانــــدن کتاب های روانشناسی و تکرار عبارات تاکیدی خسته و دلزده شوی و با غرولند به خودت بگویی:«دیگر جواب نمی دهد» یا گاهی اوقات وقتی همه تلاشت را برای رسیدن به کاری انجام می دهی و نتیجه ای نمی گیری، زیر لبت زمزمه کنی:«قانون جذب یک دروغ بزرگ بیش نیست»! اما بگذار همین الان خیالت را راحت کنم که این تنها مشکل شما نیست و میلیون ها مردم دیگر مانند خودت نمی توانند به درستی از قانون جذب استفاده کنند. اما ما به شما با دلیل و مدرک ثابت می کنیم مشکل فقط خود شما هستید نه قانون جذب!

 

? هیچ کس بدشانس نیست

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از ثروتمند شدن خوشش نیاید. زمانی که قانون جذب برای اولین بار مطرح شد و میلیونرهای موفق پرده از این راز بزرگ برداشتند، هرکس وسوسه شد تا برای یک بار هم شده این قانون را در زندگی شخصی اش به کار گیرد. حتی آنهایی که در ظاهر مخالف این موضوع بودند در خلوت خودشان عبارات تاکیدی را مثل یک اکسیر جادویی به زبان می آوردند تا با چشم های خودشان از صحت این موضوع باخبر شوند.

بر اساس قانون جذب، شما می توانستید هرچیزی را در زندگی تان جذب کرده و برای این کار تنها کافی بود چشم هایتان را ببندید و جذب کنید. جذب کردن با تکرار عبارات تاکیدی مثبت و تجسم کردن راهی میانبر برای رسیدن به رؤیاهایی بود که همیشه سرکوبش می کردید. حتما شما هم برای یک بار هم شده این کار را انجام داده اید اما جز موارد جزئی نتوانستید نتیجه شگفت انگیزی که قانون جذب از آن صحبت می کرد را به دست بیاورید و نتیجه این شد که دیگر خودتان را از گروه دوستداران قانون جذب کنار کشیدید و باز هم با کسالت و از سر ناامیدی گفتید:« آدم باید کمی شانس داشته باشد» این جمله شما و خیلی از افرادی است که دیگر اعتقادی به قانون جذب ندارند. اما نتیجه مطالعات دکتر «بروس لیپتون» روانشناس، نشان داده هیچ اشتباهی در قانون جذب اتفاق نیفتاده است بلکه گره اصلی این معمای پیچیده ذهن ناخودآگاه شماست.

? رازی که میخکوب تان می کند

من عاشق میلیونر شدن هستم و شب و روز به این موضوع فکر می کنم. قانون جذب به من یاد داده که خودم را در خانه زیبا و اتومبیل های مجلل تصور کنم و با تکرار عبارات تاکیدی مثبت رؤیای میلیونر شدن را سوی خودم جذب کنم. کمی بعد، ناگهان در محیط کاری من اتفاقی جدید می افتد. رئیس بخشی که در آن کار می کنم، سمت من را به سمتی بالاتر تغییر می دهد و حقوق من به همین اندازه افزایش پیدا می کند. اما بعد از اینکه در سمت جدیدم مشغول به کار شدم آنچنان از این وضعیت متعجب و شگفت زده هستم که بیشتر از اینکه به تثبیت کارم فکر کنم، ترس از دست دادن سمت جدیدم جایگزین همه افکار مثبت من می شود تا جایی که حتی خودم را لایق درآمد بیشتر نمی دانم و به همین دلیل بعد از مدتی سمت جدیدم را به راحتی از دست می دهم. این مثالی است که دکتر لیپتون می زند. در واقع 99درصد (به این رقم دقت کنید) زندگی شما در دست ذهن ناخودآگاه شماست و حققیت تلخ این است که بخش عمده ای از ذهن ناهوشیار شما توسط افکار منفی پر شده است که تنها با تصویرسازی رؤیاها و تکرار عبارات تاکیدی نمی توانید آنها را از ذهنتان پاک کنید. مثل این می ماند که هوا کاملا تاریک است و شما مدام تکرار می کنید «هوا روشن است.» در این شرایط تکرار عبارات تاکیدی در مورد روشن بودن هوا نمیتواند اصل موضوع را تغییر دهد پس کمی به آن فکر کنید.

? فرمول جادویی رؤیاها

دکتر «بروس لیپتون» می گوید:«ذهن ناهشیار میلیون ها برابر قوی تر از ذهن هوشیار است. اگر ذهن ناهوشیار با خواسته های ذهن هوشیار ناهماهنگی نداشته باشد هیچ مسئله ای نیست، چون در این شرایط قانون جذب به صورت خودکار عمل می کند و هیچ نیازی نیست کاری کنید که قانون جذب را در زندگیتان خلق کنید اما اگر این 2 ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه شما با یکدیگر هماهنگ نباشد، قانون جذب هیچ تاثیری ندارد. برای مثال شما آگاهانه می خواهید که حسابتان پر از پول باشد و با تکرار عبارات تاکیدی سعی می کنید این حس را به وجود بیاورید اما اگر در ذهن ناخودآگاه شما این عقیده وجود داشته باشد که شما لایق آن همه پول نیستید، هرگز ثروتمند نمی شوید. ذهن ناخودآگاه شما شبیه یک ضبط صوت عمل می کند و همیشه تمایل دارد که موزیک های قدیمی تان را پخش کند؛ به خصوص همان ترانه هایی که از دوران کودکی والدین بارها و بارها برایتان تکرار کرده اند. شما ترانه های ضبظ صوت ذهنی تان را در 6 سال اول زندگی با جملات منفی پر کرده اید.

جملاتی مانند: «تو به اندازه کافی خوب نیستی» «تو لیاقتش را نداری» یا «آدم های دیگر بهتر از تو هستند و تو مجبوری بهتر از دیگران باشی» و... چه این پیام ها مستقیم به شما رسیده باشد چه غیرمستقیم، بعد از سال ها که در چنین موقعیت های مشابهی قرار می گیرید آن نوارها دوباره تکرار می شود و مشکل اینجاست؛ شما روی نواری که در حال پخش است عباراتی دقیقا مخالف را به زبان می آورید و در این حالت هیچ نتیجه ای دریافت نخواهید کرد. شما خودتان را فریب داده اید که فرد مثبتی هستید، چون در تمام لحظاتی که در حال تکرار جملات مثبت و تصویرسازی برای رؤیاهایتان هستید، نوار منفی ضبط صوت ذهن ناهوشیارتـــان درحال پخش ترانه های ناامیدکننده و دلسردکننده است.

? فوت آخر

به عقیده دکتر لیپتون تنها راه حل استفاده از قانون جذب آن هم به صورتی مفید و نتیجه بخش، قبل از هرچیز خاموش کردن افکار منفی است و این کار تا زمانی که افکار منفی تان همچنان در ذهن ناهوشیارتان در حال تکرار است، نتیجه بخش نیست، زیرا عبارات تاکیدی که آگاهانه از سمت شما تکرار می شود جزو ذهن هوشیارتان است و ذهن خودآگاه شما تنها یک درصد روی زندگی شما تاثیر می گذارد. اما این موضوع انکار تاثیر تکرار عبارات تاکیدی نیست بلکه مشکل اصلی بیشتر افراد این است که هیچ شناختی از افکار خود ندارند. برای این کار بهتر است قبل از هرچیز جای آرامی را در نظر بگیرید و بدون اینکه در مورد خودتان و افکارتان فکر و قضاوتی کنید، اجازه بدهید افکار منفی تان خودش را آشکار کند. بعد از اینکه به ذهن ناخودآگاه تان و جملات منفی این ضبظ صوت مجازی دست پیدا کردید سعی کنید دکمه خاموش آن را برای همیشه بزنید و اگر باز هم با جملات منفی مواجه شدید تنها به عنوان یک تماشاچی به آن نگاه کنید نه یک تحلیل گر! بعد از این کار حالا نوبت جایگزین کردن عبارات تاکیدی مثبت و تصویرسازی است.

 


آشنایی با دبیان و گنوم به مناسب سالگرد تولدشان ...........

با فرا رسیدن 19 امین سالگرد دبیان و 15 امین سالگرد گنوم، افراد بسیاری در سرتاسر دنیا یاد این دو را گرامی می‌دارند. اشتباه نکنید، بحث ما راجع به دو انسان نیست بلکه درباره‌ی 2 محصول نرم‌افزاری پرطرفدار در دنیای گنو/لینوکس یکی سیستم‌عاملی آزاد (دبیان) و دیگری میزکاری معروف (گنوم) صحبت می‌کنیم. با گذشت این همه سال از به وجود آمدن چنین پدیده‌هایی هنوز نام آن‌ها آن طور که شایسته و نمایانگر قدرتشان است، در بین افراد فعال در حوزه‌ی کامپیوتر و  اینترنت شناخته نشده است. در ادامه به معرفی کوتاهی از این دو محصول قدرتمند می‌پردازیم.

دبیان (Debian)

دبیان یک سیستم‌عامل آزاد است که با بیش از 29000 بسته‌ی نرم‌افزاری ارایه می‌شود. پروژه‌ی دبیان در تاریخ 16 آگوست 1993 توسط Ian Murdock پایه‌گذاری شد. در آن زمان مفهوم توزیع لینوکس یک عبارت بسیار تازه بود که Ian سعی کرد با توجه به فلسفه‌ی گنو/لینوکس به پروژه‌ی خود قدرتی جهانی بخشد. از آن زمان تا کنون 19 سال می‌گذرد و دبیان با انتشار هر نسخه‌ی جدید خود، در بین سایر توزیع‌های لینوکس قدرت‌نمایی می‌کند. نسخه‌ی فعلی و پایدار آن Debian 6 با نام Squeeze از سایت رسمی دبیان قابل دریافت و نصب بر روی اکثر رایانه‌های موجود در جهان است. لازم به ذکر است که دبیان یک توزیع اصلی است و بسیاری از توزیع‌های دیگر لینوکس از آن اقتباس شده‌اند مانند: اوبونتو

(مشاهده‌ی فهرستی از سایر توزیع‌های مبتنی بر دبیان)

گنوم (GNOME)

گنوم یک میزکار آزاد است که بر اساس فلسفه‌ی نرم‌افزار آزاد توسط دو دانشجو به نام‌های Miguel de Icaza و Federico Mena Quintero در تاریخ  15 آگوست 1997 پایه‌گذاری شد. هدف آن دو ایجاد یک میزکار آزاد و قابل‌گسترش بود که بر روی تمامی توزیع‌های گنو/لینوکس و سیستم‌عامل‌های مبتنی بر  یونیکس قابل نصب و اجرا باشد. در سال 2000 با تاسیس بنیاد گنوم تمامی فعالیت‌های آن در بستر یک سازمان غیرانتفاعی صورت پذیرفت و تا امروز که 15 سال از این  پروژه می‌گذرد میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان از این میزکار روی  سیستم‌عامل خود استفاده می‌کنند. (میزکار یا Desktop Environment محیطی است گرافیکی که کاربر می‌تواند به واسطه‌ی آن با سیستم‌عامل خود تعامل داشته باشد مانند میزکار پیش‌فرض ویندوز و نسخه‌های مختلف آن که اگرچه اکثر ما به آن عادت کرده‌ایم اما به سختی می‌توانیم شکل و شمایل آن را مطابق با نیاز و سلیقه‌ی خود تغییر دهیم، که این مورد یکی از تفاوت‌های نرم‌افزار آزاد و نرم‌افزار انحصاری است)

(مشاهده‌ی تاریخچه‌ی گنوم از ابتدا تا کنون)

[منابع: دبیان - گنوم]


کاش قلب ها در چهره بود ....................

کاش قلب ها در چهره بود
 
اما اکنون اگر فریاد هم بزنیم کسی نمی فهمد

کوچک که بودیم چه دل های بزرگی داشتیم ، اکنون که بزرگیم چه دلتنگیم
کاش دلهامون به بزرگی بچگی بود ، کاش همان کودکی بودیم که حرف هایش
را از نگاهش می توان خواند کاش برای حرف زدن نیازی به صحبت کردن نداشتیم
کاش برای حرف زدن فقط نگاه کافی بود کاش قلب ها در چهره بود
اما اکنون اگر فریاد هم بزنیم کسی نمی فهمد و دل خوش کرده ایم که سکوت کرده ایم
سکوت پر بهتر از فریاد تو خالیست
سکوتی را که یک نفر بفهمد
بهتر از هزار فریادی است که هیچ کس نفهمد
سکوتی که سرشار از ناگفته هاست
ناگفته هایی که گفتنش یک درد و نگفتنش هزاران درد دارد

دنیا را ببین...

بچه بودیم از آسمان باران می آمد
بزرگ شده ایم از چشم هایمان می آید!
 
بچه بودیم همه چشمای خیسمون رو میدیدن
بزرگ شدیم هیچکی نمیبینه
 
بچه بودیم تو جمع گریه می کردیم
بزرگ شدیم تو خلوت

بچه بودیم راحت دلمون نمی شکست
بزرگ شدیم خیلی آسون دلمون می شکنه
 
بچه بودیم همه رودوست داشتیم
بزرگ که شدیم بعضی ها رو هیچی بعضی هارو کم و بعضی ها رو بی نهایت دوست داریم

بچه که بودیم قضاوت نمی کردیم و همه یکسان بودن
بزرگ که شدیم قضاوت های درست و غلط باعث شد که اندازه دوست داشتنمون تغییر کنه
کاش هنوزم همه رو به اندازه همون بچگی تا دوست داشتیم
 
بچه که بودیم اگه با کسی دعوا می کردیم ساعت بعد از یادمون میرفت
بزرگ که شدیم گاهی دعواهامون سال ها تو یادمون مونده و آشتی نمی کنیم
 
بچه که بودیم گاهی با یه تیکه نخ سرگرم می شدیم
بزرگ که شدیم حتی
صد تا کلاف نخم سرگرممون نمیکنه
 
بچه که بودیم بزرگترین آرزومون داشتن کوچکترین چیز بود
بزرگ که شدیم کوچکترین آرزومون داشتن بزرگترین چیزه
 
بچه که بودیم آرزومون بزرگ شدن بود
بزرگ که شدیم حسرت برگشتن به بچگی رو داریم
 
بچه که بودیم تو بازی هامون همش ادای بزرگ ترها رو در می آوردیم
بزرگ که شدیم همش تو خیالمون بر می گردیم به بچگی

بچه بودیم درد دل ها را به هزار ناله می گفتیم همه می فهمیدند
بزرگ شده ایم درد دل را به صد زبان به کسی می گوییم... هیچ کس نمی فهمد
بچه بودیم دوستیامون تا نداشت
بزرگ که شدیم همه دوستیامون تا داره
 
بچه که بودیم بچه بودیم
بزرگ که شدیم بزرگ که نشدیم هیچ
دیگه همون بچه هم نیستیم

12راه برای داشتن نگرش مثبت..............

http://www.8pic.ir/images/n5tow4sthz6l3twk336p.jpg

آیا نگرش مثبتی به زندگی دارید؟ از این مهمتر، آیا بقیه همین فکر را درمورد شما می‌کنند؟ وقتی اوضاع بر وفق مرادتان نیست، حفظ نگرش مثبت به زندگی کار سختی است. این روزها مقالات و کتاب‌‌های زیادی درمورد مثبت‌اندیشی به چاپ می‌رسد اما خیلی‌ از ما نمی‌توانیم بفهمیم که وقتی کارمان را از دست می‌دهیم، ازدواجمان به طلاق منتهی می‌شود یا فرزندمان دچار مشکل قلبی می‌شود، چطور می‌توانیم رویکردی مثبت به زندگی داشته باشیم. مطمئناً این نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد. در زیر به 12 روش مطمئن برای ارتقای وضعیت ذهنی شما و ایجاد رویکرد مثبت در خود اشاره می‌کنیم.

1. از هر روز ممنون باشید.

هر چیزی که به خودتان می‌گویید یا برای آن دعا می‌کنید، باید برای همه چیزهایی که به شما داده شده، مثل محلی برای زندگی، خانواده، کار، لباس، همسایه‌ها، وسیله حمل‌ونقل، تحصیلات، نور خورشید، غذا، سلامتی و آزادی متشکر باشید. حتی اگر فقط بعضی از اینها یا مقدار کمی از آنها را داشته باشید، برای همان مقدار هم باید قدردان باشید.

2. نعمت‌هایی که به شما داده شده را بشمارید.

درکنار قدردانی کلی، نعمت‌ها و فواید شخصی زندگیتان را ببینید. اینها می‌تواند چیزهایی مثل داشتن ذهنی باز، هیکلی زیبا، مبلمان قشنگی برای خانه، زندگی اجتماعی، وقت استراحت، دوستان قابل‌اعتماد، بیمه سلامتی، سرگرمی‌های مختلف و چیزهای زیاد دیگری باشد که فقط زمانی که از شما گرفته می‌شود متوجه آنها می‌شوید. حتی می‌توانید لیستی از آنها تهیه کنید و هر زمان که چیز دیگری به ذهنتان رسید به آن لیست اضافه کنید. بعد زمانیکه احساس ناراحتی داشتید، لیستتان را مرور کنید و همه چیزهای خوب زندگی را به خودتان یادآور شوید.

3. بدون اینکه به کسی بگویید، کار نیک انجام دهید.

هیجان‌انگیز نیست که بدون اینکه به کسی بگویید به او کمک کنید؟ هیجان روی صورت یک مادر تنها که با کلی خرید موادغذایی از طرف فردی ناشناس مواجه می‌شود را تجسم کنید یا لبخند زیبای یک کودک وقتی دوچرخه‌ای که اسم او روی آن نوشته شده را دریافت می‌کند. یک همسایه پیر و ناتوانتان وقتی ببیند اول صبح یک نفر به باغچه او رسیدگی کرده چقدر خوشحال خواهد شد. کارهای خوب زیادی هست که می‌توانید برای هم‌نوعان خود انجام دهید. با این کارها احساس بسیار بهتری به خودتان و دنیای پیرامونتان پیدا خواهید کرد.

4. یک کینه قدیمی را ببخشید.

به دل نگه داشتن یک کینه برای هفته‌ها، ماه‌ها یا سالها، صورت شما را تلخ می‌کند. با فردی که در حقتان بدی کرده تماس بگیرید، چه با ایمیل، چه تلفن یا یادداشت و با الفاظی بامحبت بخشش خود را ابراز کنید. وقتی چنین قدرت شخصیتی از خودتان نشان می‌دهید، احساسی عالی به خودتان پیدا می‌کنید و این در را برای روابط قدیمی به روی شما باز کرده و کمکتان می‌کند احساس خوبی نسبت به رفتارهای سخاوتمندانه خود داشته باشید.

5. بخشش بخواهید.

اگر در حق کسی بدی کرده‌اید اما مغرورانه آن را نمی‌پذیرید، حال زمان طلب بخشش است. با آن فرد تماس بگیرید و پشیمانی خود را ابراز کنید. اگر فردمقابل سخت‌گیری کرد، از او برای اینکه به حرف‌هایتان گوش داده است تشکر کنید و بگویید که باید این موضوع را فراموش کنید. با داشتن رفتاری محترمانه و مودبانه، واکنش طرف‌مقابلتان هر چه که باشد، باز هم عذرخواهی شما باعث می‌شود کینه از دلتان بیرون بیاید. با این کار احساسی بهتر، قوی‌تر و آزادتر خواهید داشت.

6. قدر وسایلتان را بدانید.

آیا تا حالا به کیفیت خوب کفش‌های چرمی‌تان دقت کرده‌اید؟ به مزه عالی کیک سیب خوشمزه مادربزرگ چطور؟ از روکش‌های جدید ماشینتان لذت می‌برید؟ فوق‌العاده نیست که می‌توانید بعد از یک روز سخت کاری روی کاناپه راحت نشیمن دراز بکشید؟

همه این وسایل شاید درمقایسه با چیزهای دیگر کوچک و جزئی به نظر برسند اما به نوبه خود بی‌قیمت هستند و آرامش و راحتی احساسی و جسمی و همچنین غرور و رضایت از داشتن آنها را به همراه دارند. از اینکه می‌توانید کفش‌های چرمی دست‌دوز بپوشید، کیک سیب مادربزرگ را بخورید و در آرامش خانه‌تان استراحت کنید باید خوشحال باشید. خیلی‌ها این امکانات را ندارند.

7. از کسی تعریف کنید.

وقتی احساس بدی دارید، از یک نفر که نزدیکتان است تعریف کنید. گفتن عبارات مثبت و تحسین آمیز درمورد ظاهر، رفتار، سلامتی، یا عملکرد کاری کسی به او کمک می‌کند احساس بهتری پیدا کند و شما هم از اینکه روز آن فرد را زیباتر کرده‌اید، احساس خوبی پیدا می‌کنید.

8. منظره را تحسین کنید.

جایی یک صندلی راحت پیدا کنید و منظره مقابلتان را تحسین کنید. این منظره می‌تواند یک پارک شهری کوچک کنار محل‌کارتان، انبوه درختان در محله یا جاده‌ای زیبا در تعطیلات آخرهفته باشد. مناظر طبیعی استرس و فشار فکری شما را گرفته و به ریلکس شدن شما کمک می‌کنند.

9. چیزی اهدا کنید.

اگر وسیله‌ای در خانه دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را به کسی بدهید که به آن نیاز دارد. آدم‌های زیادی می‌توانند از تلویزیون، کامپیوتر، دستگاه آبمیوه‌گیری و خیلی چیزهای قدیمی دیگر شما لذت ببرند. اگر خودتان کسی را نمی‌شناسید که نیازمند باشد، می‌توانید آن را به سازمان‌های مشخص که این وظیفه را بر عهده دارند، بدهید. نتیجه آن باید لبخند روی لبانتان بیاورد.

10. برای کمک به نیازمندان داوطلب باشید.

اگر برنامه‌کاری پرمشغله‌ای دارید، یک بار در سال کمک کردن کردن کافی خواهد بود. درغیراینصورت، سعی کنید هر ماه برای کمک به افراد نیازمند، چند ساعتی وقت بگذارید؛ کارهایی مثل رساندن موادغذایی به در خانه نیازمندان، بردن افراد سالخورده به دکتر و از این قبیل. راه‌های زیادی برای کمک وجود دارد که باعث می‌شود احساس مفید بودن کنید.

11. یک ترانه را با صدای بلند بخوانید.

قبول کنید، وقتی آواز می‌خوانید سخت است که حالتان بد بماند. وقتی احساس ناراحتی کردید، ترانه‌ای را با خود زمزمه کنید.

12. لبخند بزنید.

هر زمان احساس کردید ناراحتید، جلوی آینه بروید و لبخند بزنید. وقتی لبخند مصنوعی خودتان را ببینید مطمئناً خوشتان نخواهد آمد. آنوقت باید آن لبخند را آنقدر تکرار کنید تا همانی شود که خودتان دوست دارید. لبخند زدن قدرتی فوق‌العاده دارد. وقتی به اطرافیانتان لبخند می‌زنید، احتمال اینکه آنها هم در جواب به شما لبخند بزنند بسیار زیاد است و همین مسئله روحیه هر دو شما را بهتر کرده و دوستی بینتان را نیز قوی‌تر می‌‌کند. حتی وقتی مریض، عصبانی یا ناراحت هستید، سعی کنید وقتی دیگران به شما نگاه می‌کنند باز لبخند بزنید. یادتان نرود لبخند مسری است و روحیه‌ای عالی به هر دو طرف می‌دهد.

حال می‌دانید چطور باید رویکردی مثبت پیدا کنید. با تکرار این کارها، روز به روز فرد مثبت‌تری شده و از زندگی خود لذت خواهید برد. سعی کنید نگرش مثبت خود را با دیگران نیز سهیم شوید تا دنیای زیباتری بسازید.
 

اچ دی ام ای – HDMI چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علمولوژی: اچ دی ام ای HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است که معنای آن “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد. این رابط می تواند اطلاعات صوتی و تصویری را به صورت غیر فشرده از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر ارسال می کند. البته هم دستگاه فرستنده باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت غیر فشرده را داشته باشد و هم دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند. این عدم فشرده سازی باعث افزایش کیفیت نمایش تصاویر می شود. دستگاههای فرستنده می توانند دی وی دی پلیرها، بلوری پلیرها، دوربین های اچ دی، کنسول های بازی و … باشند. در واقع دستگاههایی که پورت اچ دی ام ای دارند را اچ دی HD یا فول اچ دی Full HD می گویند.

در رابط های ویدیوئی قبلی، همیشه کابل های صدا جدا بودند، اما در اچ دی ام ای با آن پهنای باند وسیع دیگر نیازی به کابل صدا نیست. اچ دی ام ای به غیر از کانال های ویدیوئی با داشتن 8 کانال مجزا برای انتقال صدای غیر فشرده، نیاز کاربر از چند کابل را رفع می کند. با وجود رابط HDMI تنها یک پورت و یک کابل می تواند تمام انتقال های صوتی و تصویری را انجام دهد.

اچ دی ام ای HDMI از فرمت های استاندارد ویدیوئی، ویدیوهای با کیفیت و اچ دی پشتیبانی می کند. از سال 2005 به بعد تلویزیون های جدید با ورودی اچ دی ام ای ساخته و عرضه می شدند. همیشه کارشناسان می گویند که تلویزیون هایی بخرید که بیش از یک پورت اچ دی ام ای دارند، چرا که شاید شما بخواهید بیش از یک وسیله با خروجی اچ دی به تلویزیونتان وصل کنید، هرچه پورت اچ دی ام ای بیشتر، بهتر.