سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چهره های نامدار دنیای فناوری در جوانی چه شکلی بودند؟!

    نظر

آیا تا بحال فکر کرده اید که بالاترین مقامات و مدیران فعلی شرکت های بزرگ و قدرتمند تکنولوژی در روزگار جوانی شان چه شکلی بودند؟!

دیدن چهره افرادی مثل بیل گیتس، استیو جابز، ماریسا مایر و سایر نامداران عرصه تکنولوژی می تواند برای هر یک از طرفداران دنیای فناوری جالب باشد.

عکس های پیش رو شما را با چهره های 10 مدیر برتر فعلی دنیای تکنولوژی آشنا می کند:

microsofts-bill-gates-thenbill-gates-now

بیل گیتس، موسس مایکروسافت در جوانی و اکنونformer-yahoo-ceo-carol-bartz-thencarol-bartz-now

کارول بارتز، مدیرعامل پیشین یاهو، در جوانی و اکنون

google-chief-executive-eric-schmidt-then eric-schmidt-nowاریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در جوانی و اکنون

 

 

 

شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی فیسبوک در جوانی و اکنون

 

 

مگ ویتمن، مدیرعامل شرکت HP در جوانی و اکنون

 

 

استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت در جوانی و اکنون

 

 

لری الیسون، مدیرعامل شرکت اوراکل در جوانی و اکنون

 

 

جک دورسی از بنیانگذاران توئیتر در نوجوانی و اکنون

 

 

استیو جابز از بنیانگذاران و مدیرعامل فقید اپل در جوانی و سالهای پایانی عمر

 

 

ماریسا مایر، مدیرعامل فعلی یاهو در ابتدای جوانی و اکنون

دانلود با لینک مستقیم


چند اشتباه بد و ایرانی در ایمیل زدن.................

    نظر

در دنیای امروز ما ایمیل یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه های برقراری تماس با دوستان و ارتباط های کاری و شغلی است.

به گزارش بانکی دات آی آر، خیلی ها از ایمیل برای مطرح کردن درخواست های رسمی کاری استفاده می کنند، اما متاسفانه بسیاری از آنها هر طور که دوست داشته باشند ایمیل می فرستند و به این نکته توجهی ندارند که ایمیل فرستادن هم راه و رسم خودش را دارد.

در گزارش پیش رو از اشباهات ایمیلی برای شما می گوییم که خیلی “ایرانی” هستند و در ضمن شما را از رسیدن به هدف تان باز می دارند:

email

بدون موضوع بودن یا نامرتبط بودن موضوع Subject ایمیل

وقتی ایمیلی می فرستید، اولین چیزی که نظر دریافت کننده را جلب می کند، موضوع ایمیل است. خیلی ها از سر تنبلی یا حتی با بی ذوقی هیچ مظلبی در قسمت موضوع نمی نویسند یا آنچه می نویسند هیچ ربطی به محتوای ایمیل ندارد. این افراد نباید انتظار داشته باشند که ایمیل شان خوانده شود.
بی نام بودن ایمیل

خیلی ها هستند که آدرس ایمیل شان بویژه ایمیلی که از آن به عنوان ایمیل کاری شان استفاده می کنند، نام و نام خانوادگی شان نیست. برای همین بهتر است نام شما پیش از آدرس ایمیل تان درج شود تا دریافت کننده رغبت بیشتری برای باز کردن و خواندن آن پیدا کند، ضمن اینکه این کار مودبانه تر هم هست

فینگلیش نوشتن

فینگیلیش نوشتن یکی از بدترین اشتباهاتی است که ایمیل شما را از اعتبار می اندازد. دقت کنید اگر می خواهید ایمیل رسمی کاری بنویسید حتما باید فارسی باشد تا خوانده شود و ایمیل های فینگیلیش دقیقا روی اعصاب مخاطب راه می روند. ار طرفی خیلی ها اصلا ایمیل را باز نمی کنند.
معرفی نکردن خود در نخستین ایمیل

وقتی می خوواهید برای کسی برای نخستین بار ایمیل بزنید، ادب حکم می کند که در ابتدا خودتان را معرفی کنید. منظور البته ابدا داستان سرایی نیست. تنها در چند خط، مختصر و مفید خودتان را معرفی کنید تا دریافت کننده ایمیل بداند قرار است درخواست یا نوشته چه کسی را بخواند.

آمرانه یا ملتمسانه سخن گفتن

متعادل باشید. این بدان معناست که نه خودتان را خیلی پایین بیاورید و نه احساس کنید که از دماغ فیل افتاده اید. نه دستور بدهید و نه التماس کنید. با ادبیاتی رسمی و در عین حال معمولی حرفتان را در ایمیل بزنید.

ابهام در نوشته و درخواست

اول سنگ ها را با خودتان وابکنید، بعد اقدام به نوشتن ایمیل کنید. نخست درخواست خود را مشخص کنید و خودتان در درجه اول بدانید که چه می خواهید، بعد دست به کیبورد شوید. اینطوری مخاطب شما گیج نمیشود و شما را بهتر راهنمایی می کند.

دانلود با لینک مستقیم


چگونه قد بلند شوم؟ – بهترین راه افزایش قد – راههای بلند قد شدن..

    نظر

ghad2

پرسش: آیا در هر سنی می توانیم قدمان را افزایش دهیم؟

پاسخ: قد انسان، ارتفاع یک انسان است. قد بسیار متغیر است، اما عموما در یک محدوده خاص قرار دارد (منحنی بل). بیشتر بزرگسالان، تا پیش از بیست سالگی به حداکثر قد خود می رسند. اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد. سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است. عوامل داخلی تعیین کننده قد، فاکتورهای ژنتیکی است که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست، عوامل محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از : تغذیه، آب و هوا، اقلیم و بیماریها و …. مثلاً شواهد موجود نشان می دهد نزدیکی یا دوری به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است.

اگر چه نمی توان عوامل محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف، نژادها و سرزمینهای گوناگون

این نتیجه به دست می آید که عوامل محیطی بسیار مهم اند. ضمنا افراد نیز می توانند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند تارشدی آرام و طولانی تر داشته باشند. از لحاظ فیزیولوژیک، یک مادر بلند قد، نوزادی با وزن گیری بهتر خواهد داشت زیرا فضای لگن مادر بیشتر است و جنین رشد بهتری در رحم دارد. در میان مواد مغذی مورد نیاز برای رشد قدی، مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مصرف ” روی “ به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی می شود. به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر رخ می دهد. در بدن، هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود. استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ، ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد. مهمترین قسمت رشد قد مربوط به استخوانهای پا میباشد. این استخوانها دارای صفحات رشدی هستند که تحت تاثیر هورمونها باعث رشد قد یک فرد میشوند. عوامل مختلف نظیر ژنتیک و تغذیه در رشد یک فرد موثرند. معمولا قد پسرها کمی بلند تر از قد دخترها است و رشد قدی دختران زودتر از پسران متوقف میشود.

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن بیست و دو سالگی و در خانمها تا پایان 18 سالگی است، البته با نزدیک شدن به سالهای پایانی این دوره، مقدار رشد قدی کاهش می یابد و پس از بسته شدن صفحات رشد استخوانی افزایش طولی استخوانها متوقف میشود. مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها می شود.

البته خصوصیات ارثی افراد نیز بسیار موثر است، با اینحال توجه به نکات زیر میتواند در افزایش قد (در محدوده سنی ذکر شده ) مفید باشد.

1- خواب منظم و کافی و به هنگام : حدود 50% ترشح هورمون رشد در هنگام خواب عمیق است که طبق ساعت بیولوژیک بدن و شب هنگام میباشد.

2- ورزش: در حین ورزش هورمونهای رشد شروع به ترشح می کنند و بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صرف صبحانه است.

3- مصرف شـیـر و لبنیات

4- تزریق هورمون رشد: در صورت لزوم این کار باید زیر نظر پزشک متخصص غدد انجام شود.

5- عدم مصرف داروهای نیرو زا قبل از سن بـلـوغ ، عدم مصرف انواع چیپس و پفک ها، عدم مصرف نوشابه های گازدار، نکشیدن سیگار

6- ماساژ: ماساژ کف پا بخصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این کار سبب افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

انواع کوتاه قدی:

 

1- ژنتیکی: این افراد از نظر ژنتیکی هم قد پدر و مادر خود هستند.

درمان: برای این گروه راههای درمانی زیادی وجود ندارد. جراحی در بعضی موارد موثر بوده است.

2- بیماری: بیماریهای مختلف نظیر سوء تغذیه و بیماریهای ریوی، خونی، استخوانی و …موجب کوتاهی قد میشوند.

درمان: درمان بیماری زمینه ای تا قبل از بسته شدن صفحات رشدی

3- اختلالات هورمونی: اختلال در ترشح هورمونهای موثر در رشد باعث کوتاهی قد میشود.

درمان: تجویز هورمون مربوطه

شانس افزایش قد:

شانس بسیار بالا: دختران تا زیر 12 سال و پسران زیر 14 سال

شانس متوسط: دختران زیر 18 سال و پسران زیر 20 سال

شانس کم: دختران بالای 20 و پسران بالای 23 سال

شانس بسیارکم: دختران بالای 25 و پسران بالای 28 سال

بهترین راه برای تعیین شانس افزایش قد مراجعه به یک متخصص ارتوپدی و متخصص غدد درون ریز است.

بهترین روشهای افزایش قد حتی برای افراد با شانس بسیار بالا نیاز به زمان دارد. این راه را یک شبه نمیتوان طی کرد. از ورزش غافل نشوید. ورزش علاوه بر اینکه هزینه زیادی ندارد، اگر هم به افزایش وزنتان کمک نکرد به سلامتی شما کمک زیادی میکند و نهایتا اینکه منطقی باشید. ورزشهایی مثل بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.

مشاور پاسخگو: عابدزاده

تنظیم: مرکز مشاوره

……………

روش و نکته مفید برای افزایش قد بصورت طبیعی
در این مقاله سعی بر این بوده که به کلیه سوال های شما درمورد قد و افزایش قد انسان پاسخ دهیم. برای این منظور به توضیح عواملی که بر رشد قد انسان تاثیر دارند پرداخته ایم. شاید سوال خیلی از شما باشد که چطور می توان رشد را در بدن تحریک کرد. خیلی ها به دنبال راه هایی برای بلندتر کردن قدشان هستند. در اینجا اطلاعات لازم را برایتان گرد آورده ایم.یکی از دغدغه های خیلی افراد امکان رشد قد پس از بلوغ است. خوب البته پوشیدن کفش های پاشنه بلند یکی از این راه هاست اما تکنیک های مُد خاصی وجود دارد که اگر درست رعایت شوند به بلندتر دیده شدن قد کمک می کنند. سعی ما بر این بوده که به سوالات مربوط به این موضوع تا حد امکان پاسخ دهیم و از شما نیز تقاضا داریم نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

 

1- چه عواملی بر رشد قد انسان تاثیر دارند؟
قد با مجموعه پیچیده ای از ژنتیک و محیط تعیین می شود. قانون اصلی آن را می توان به شکل زیر تعریف کرد:
(ژنتیک + هورمون ها + تغذیه) – استرس

2- چه زمان قد کشیدن ما متوقف می شود؟
از نظر ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده ایم که پس از اتمام دوران بلوغ قد کشیدن متوقف شود. در این نقطه، فعل و انفعالات پیچیده ژن ها، موادمغذی و هورمون ها به اوج خود می رسد. وقتی ژن ها با همکاری هم رشد بدن را به نقطه ای رساندند که قادر به تولید مثل باشد، هدف رشد به اتمام رسیده است. این اتفاق به طور متوسط در سن 16 سالگی برای دختران و 18 سالگی برای پسران می افتد.

3- آیا پس از اتمام دوران بلوغ هم قدمان بلندتر می شود؟
شواهد بسیار کمی از رشد قد بعد از دوران بلوغ دیده شده است. انسانها معمولاً در دوران کودکی سریعترین رشد را دارند. همچنین در دوران بلوغ نیز به خاطر جهش های رشد، رشد سریعی دارند.

4- جهش های رشد چیستند؟
جهش رشد اصطلاحی است که برای افزایش سریع قد و وزن به کار می رود که معمولاً در دوران بلوغ اتفاق می افتد. کودکان در دوران نوجوانی به بالاترین حد قد دوران بزرگسالی خود می رسند. این رشد قابل توجه، از قسمت های خارجی بدن شروع شده و به قسمت ها داخلی تر ادامه می یابد. دست ها و پاها اولین جاهایی هستند که بزرگ می شوند. نیاز به کفش های تازه اولین نشانه تجربه جهش رشد است. دومین ناحیه بدن، طول پاها و دست ها است که بلندتر می شود. و آخر ستون فقرات ما رشد می کند. آخرین رشد پهن تر شدن سینه و شانه ها در پسران و پهن شدن لگن و ران ها در دختران است.

5- چه نوع رژیم غذایی به افزایش قد کمک می کند؟
یک رژیم غذایی سرشار از موادمغذی که شامل میوه ها و سبزیجات، لبنیات، سیریال، گوشت و میزان کافی آب باشد موجب تقویت فرایند طبیعی افزایش قد می شود.

6- آیا خواب در رشد انسان تاثیر دارد؟
بهره بردن از میزان کافی خواب برای عملکرد خوب هورمون های رشد ضروری است. نداشتن خواب کافی می تواند میزان هورمون رشدی که بدن تولید می کند را کاهش دهد.

7- هورمون های رشد چیستند؟
هورمون رشد انسان ماده ای است که توسط ساختاری نخود مانند که در عمق مغز درست پشت چشم ها وجود دارد تولید می شود. این ماده معمولاً طی ساعات اولیه خواب و پس از ورزش تولید می شود. عملکرد این هورمون ها تحریک و تقویت رشد در بدن انسان تا اتمام دوران بلوغ است.

8- آیا مصرف هورمون رشد باعث بلندتر شدن قد می شود؟
مصرف هورمون رشد فقط طی سالهای شکل گیری موثر هستند. مصرف بیش از حد آن به صورت مصنوعی موجب رشد غیرطبیعی و نامناسب می شود. این واژه توسط تولیدکننده های مختلف مورد استفاده و سوءاستفاده برای فروش محصولات خود که ادعای تقویت رشد را دارند، قرار گرفته است. واقعیت این است که فروش داروهای هورمون رشد شدیداً تحت کنترل است و فقط توسط متخصین تجویز می شود.

9- آیا داروهایی وجود دارد که به افزایش قد پس از بلوغ کمک کند؟
هیچ دارویی وجود ندارد که موجب افزایش قد پس از دوران بلوغ شود. محصولات زیادی در بازار امروز همچنین ادعایی دارند اما همه آنها هیچ سند و مدرک علمی نداشته و فاقد اعتبارند.

10- آیا تمرینات کششی به افزایش قد کمک می کند؟
برخی تمرینات کششی به افزایش قد در دوران بلوغ کمک می کند. پس از دوران بلوغ، این تمرینات فقط به اصلاح فرم و شکل بدن افراد بزرگسال کمک می کند. در خیلی افراد قوز پشت موجب کوتاه نشان دادن قد می شود و در همه سنین می توان با اصلاح چنین مشکلاتی قد را تا چندین سانتیمتر بالاتر برد.

11- آیا تنفس صحیح بر افزایش قد تاثیر دارد؟
تنفس صحیح باعث می شود اکسیژن لازم برای رشد در اختیار بدن قرار گیرد. فقط تنفس عمیق تنفس موثر به شمار می رود.

12- چطور می توان با عمل جراحی قد را بلندتر کرد؟
عمل های جراحی زیبایی افزایش قد پاها می تواند تا چندین سانتیمتر قد را بلندتر کند که البته عملی بسیار پیچیده، گران و دردناک است که نیاز به زمان ریکاوری طولانی دارد. در برخی مراکز ابتدا ارزیابی می کنند که بیمار تحمل دوران ریکاوری را دارد یا خیر بعد به انجام عمل می پردازند.

13- قد متوسط برای مردان و زنان چه میزان است؟
قد متوسط به نسبت محل زندگی افراد متفاوت است. یک فرد با قد متوسط در هلند شاید در ژاپن بلندقد به حساب آید.

14- آیا درست است که نسل حاضر از نسل های قبلی بلندقدتر شده است؟
به نظر می رسد که بین رشد اقتصادی و قد انسانها ارتباط مستقیم وجود دارد. یک زمانی تصور می شد که آسیایی ها کوتاه قد هستند اما امروز به نظر می رسد که قد متوسط چینی ها و سایر آسیایی ها به طرز قابل توجهی بالا رفته است. رشد انسان به تسهیلات پزشکی، مراقبتی و غذایی بهتر پاسخ می دهد. در جدول زیر می توانید افزایش قد متوسط را در 150 سال گذشته مشاهده کنید.

1850

2000

امریکا (سفید پوستان)

Cm 172

Cm 177

امریکا (سیاه پوستان)

Cm 167

Cm 174

کانادا

Cm 169

Cm 177

سوئد

Cm 167

Cm 179

آلمان

Cm 167

Cm 177

انگلستان

Cm 164

Cm 174

دانمارک

Cm 164

Cm 182

چک

Cm 164

Cm 179

هلند

Cm 164

Cm 182

فرانسه

Cm 162

Cm 174

15- وزن ایدآل باتوجه به قد چه میزان باید باشد؟
با حساب تخمینی وزن ایدآل مردها به طریق زیر محاسبه می شود:
برای 152 سانتیمتر اول وزن باید 48 کیلوگرم باشد. و برای هر 5/2 سانتیمتر اضافه 2 کیلو و 700 گرم به آن اضافه می شود.وزن ایدآل خانم ها نیز به این طریق محاسبه می شود:
برای 152 سانتیمتر اول وزن باید 45 کیلوگرم باشد و برای هر 5/2 سانتیمتر اضافه 2 کیلو و 200 گرم اضافه می شود.

 

16- آیا بدنسازی از رشد قد جلوگیری می کند؟
هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات این گفته وجود ندارد. افرادی مثل دیوید رابینسون، شاک اونیل، آرنولد شوارتزنگر و بسیاری دیگر هستند که بدنسازی را از سنین پایین شروع کردند و بااینحال قدی بالاتر از حد متوسط داشتند.

17- چطور می توانم قد ستاره محبوبمان را بفهمیم؟
با جستجو بیوگرافی مربوط به ستاره مورد نظرتان در اینترنت خواهید توانست قد و وزن او را نیز پیدا کنید.

18- چه روش هایی در لباس پوشیدن باعث می شود قدبلندتر به نظر برسیم؟
بلندقد و لاغر به نظر رسیدن هنری است که با پیروی از چند تکنیک قابل دستیابی است. در این مورد می توانید به مقالات مرتبط سایت در بخش مُد مراجعه کنید.

19- قدگرایی چیست؟
قدگرایی نوعی تمایز براساس قد انسان است که به خاطر اندام بلند یا کوتاه کسی به او لقب داده می شود. افراد کوتاه قد معمولاً در فرصت های شغلی از مزایای کمتری برخوردارند. برای اکثر خانم ها قد مردان در جذابیت آنها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. همچنین یکی از علل زمینه ای قتل عام رواندا به شمار می رود که در آن تقریباً یک میلیون انسان کشته شد. باور بر این است که یکی از دلایل اینکه قدرت سیاسی توسط بلژیکی ها به اقلیت توتیس داده شد به خاطر قد بلند آنها بوده است که آنها را به نظر برتر و شایسته تر برای حکومت نشان می داده است. کاندیداهای قدکوتاه در انتخابات هم شانس کمتری دارند. از 54 انتخابات ریاست جمهوری امریکا فقط 13 کاندیدای پیروز از بقیه کاندیداها کوتاه تر بوده اند.

20- آیا فضانوردان در فضا قدبلندتر می شوند؟
ازآنجا که در فضا جاذبه وجود ندارد، استخوان فضانوردان کمتر به هم فشار آورده و درنتیجه به خاطر این واقعیت قد آنها کمی بلندتر می شود.

……….
باورهای غلط درباره افزایش قدباورهای غلط درباره افزایش قد- این روزها وقتی می ‌خواهند درباره زیبایی و جذابیت کسی بپرسند، معمولا علاوه‌ بر فرم صورت، چهره، رنگ چشم و مو، سوال دیگری هم می ‌پرسند: ” قدش بلنده؟ ” شاید به همین دلیل باشد که خیلی‌ ها برای چند سانتی‌ متر بلند تر شدن حاضرند کفش ‌های پاشنه 10 ‌سانتی ‌بپوشند و از انواع ماساژورهای کف ‌پا استفاده کنند و حتی گاهی استخوان پای ‌شان را با جراحی بشکنند و چند ماه خانه ‌نشین شوند تا اندکی قد‌ بلند تر به‌ نظر برسند.باورهای رایج اما نادرستی که درباره افزایش قد در بین مردم رواج دارد، یکی دو تا نیست. دکتر فرزاد کارگرزاده، متخصص و جراح ارتوپد و مدیر‌گروه بخش ارتوپدی بیمارستان طرفه، ما را با 6 مورد از این باورهای غلط در مورد افزایش قد آشنا می ‌کند.

 

باورهای غلط درباره افزایش قد

1- از آن جایی که قد بچه‌ ها به قد والدین ‌شان می ‌رود، هیچ پدر و مادر کوتاه‌ قدی نمی ‌توانند فرزندی قد بلند داشته باشند.

البته قد ‌بلندی و قد کوتاهی بیشتر یک پدیده ژنتیکی و ارثی است تا اکتسابی، اما این دلیل نمی ‌شود که هر کسی که والدین قد کوتاهی داشته باشد محکوم است به کوتاهی قد . قد متوسط یک فرد به ‌صورت ژنتیکی به قد متوسط پدر و مادر خودش می ‌رود و انتظار نداریم پدر و مادری که قد 150 سانتی ‌متری دارند، فرزندی با قد 170 سانتی‌ متر داشته باشند ولی با ورزش و تغذیه مناسب در سنین مناسب می ‌توان قد کودکان را تا 10 سانتی ‌متر بلندتر از آن ‌چه هستند افزایش داد.

اگر ما در سنین قبل از بلوغ منحنی‌ های رشدی فردی را رسم کنیم و ببینیم این منحنی ‌ها نشان می ‌دهد که قد کودک با استاندارد هایی که سازمان بهداشت جهانی برای قد او در این سن در نظر گرفته، کوتاه ‌تر است باید به بررسی علل این کوتاهی قد بپردازیم؛ یعنی باید برخی از هورمون‌ ها و بیماری‌ ها را در آن فرد بررسی کنیم.

هورمون‌ های غده تیروئید و هورمون‌ های جنسی باید بررسی شوند تا اگر میزان این هورمون‌ ها دچار اختلال است درمان‌ های لازم آغاز شود تا به کوتاهی قد او در بزرگسالی منجر نشود و باید قبل از بلوغ او دارو درمانی را آغاز کنیم.

ولی اگر قد فردی متناسب با قد متوسط والدین ‌اش است ولی باز هم اصرار به قد ‌بلند تر شدن دارد،‌ ممکن است فرد دچار نوعی استرس و فشار روحی باشد. در این شرایط، بهتر است قبل از انجام جراحی افزایش قد یا هر روش دیگر، یک مشاوره روان‌ شناسی روی فرد انجام گیرد. چون حتی با افزایش قد هم مشکل او برطرف نمی ‌شود و فردا به دنبال جراحی بینی، لب و… می ‌رود.

2- اثر ورزش برای افزایش قد بچه ‌ها، بیشتر از آن که واقعی باشد، تلقینی است.

این ‌طور نیست! اگر همه چیز از نظر هورمونی و خانوادگی طبیعی باشد، با یک ورزش و رژیم غذایی مناسب قبل از بلوغ می ‌توان برای افزایش قد به نوجوان کمک کرد که حتی تا 10 سانتی‌ متر بلندتر شود. در این روش افزایش قد بدون هیچ عارضه ‌ای قد او بلند می ‌شود و به آرزویش هم می ‌رسد.

در دختران، بلوغ در 14 تا 15 سالگی رخ می‌ دهد و در پسرها در 16 تا 17 سالگی. ورزش در سنین 10 تا 16 سالگی می‌ تواند به نوجوانان کمک کند تا قبل از بلوغ رشد قدی خودشان را انجام دهند.

تغذیه مناسب سرشار از کلسیم، ورزش‌ های بسکتبال، فوتبال و تنیس برای قد ‌بلند تر شدن بسیار مناسب هستند. همچنین دویدن و پریدن به افزایش قد کمک می‌ کند.

3- مصرف داروهای هورمونی قبل از شروع بلوغ، بهترین راه برای قد بلند شدن بچه ‌های کوتاه ‌قد است.

این یکی دیگر از باورهای غلط در مورد افزایش قد است. این کار خطر دارد. ممکن‌ است مصرف داروهای هورمونی قبل از بلوغ فقط باعث افزایش قد او نشود و عوارض بسیار دیگری را هم در پی داشته ‌باشد.

برای مثال، گاهی باعث اختلال هورمون‌ های دیگر بدن می ‌شود که نتیجه ‌اش کلفت شدن سایر اجزای بدن مثل مچ دست، قاعده بینی و زشتی صورت است و قیافه خشنی را برای او به وجود می ‌آورد.

کودک و نوجوان دوست دارد قدش بلند شود و زیبا تر شود به‌ جای ‌آن که یک قیافه خشن و زمخت پیدا ‌کند. بنابراین توصیه می ‌شود اصلا در سنین قبل از بلوغ، داروهای هورمونی برای قد ‌بلند تر شدن کودک در نظر گرفته نشود.

4- مطمئن‌ ترین راه افزایش قد جراحی است.

نه! ما جراحی را فقط به افرادی ‌که دچار نقص عضو یا معلولیت هستند، توصیه می ‌کنیم (مانند مبتلایان به فلج ‌اطفال و تومورها یا شکستگی ‌هایی که باعث اختلال در رشد استخوان‌ های فرد شده و این بیماری‌ ها در سنین قبل از بلوغ باعث می ‌شوند که یک عضو از عضو دیگر کوتاه ‌تر شود؛ برای مثال، یک پا از پای دیگر کوتاه‌ تر شود).

ما بلندتر کردن پاها با مقاصد زیبایی را اصلا توصیه نمی ‌کنیم چون در این جراحی، استخوان سالم باید شکسته شود و عصب، عضله و تاندون باید خودشان را با آن استخوان بلند وفق دهند. گاهی هم در بین عمل جراحی ممکن ‌است ببینیم که یک پا 14 سانتی‌ متر بلند می‌ شود ولی پای دیگر در 10 سانتی ‌متر دیگر عضله یا تاندون ‌اش کشش ندارد که بلند شود.

در‌ این‌ صورت یک پا از دیگری کوتاه‌ تر می‌ شود؛ در این صورت دو پای سالم به دو پای معلول و نامتناسب تبدیل می‌ شوند.مشکل دیگر این‌ است که عضله باید کشیده شود تا با این استخوان درازتر خودش را تطابق دهد و بنابراین دیگر قدرت سابق ‌اش را ندارد. عملا بعد از بلند کردن قد، قدرت عضلانی کاهش می ‌یابد.

توصیه اکید من این است که اصلا با مقاصد زیبایی، به سمت این جراحی‌ ها نروید. ضمن این ‌که گاهی در این جراحی‌ ها هماهنگی و تناسب بین بالا تنه و پایین تنه به ‌هم می‌ خورد.

اگر بالا تنه فرد کوتاه باشد، هر‌قدر پاها را با این جراحی‌ های افزایش قد بلندتر کنیم، نتیجه زیبایی به دست نمی ‌آید و شخص شکل شترمرغ پیدا می‌ کند. بالاتنه کوتاه و پاهای دراز و ضعف عضلات، در ورزش و پیاده‌ روی خیلی خسته‌ کننده خواهد شد.

5- بسکتبالیست‌ ها گزینه‌ های مناسبی برای جراحی‌ های قامت هستند تا دسترسی ‌شان به تور بیشتر شود.

این طور نیست! ‌با این جراحی‌ ها اگرچه ممکن است قد آن ورزشکار بلندتر ‌شود و در بسکتبال به تور دسترسی بیشتری پیدا کند ولی قدرت عضلانی پاهایش کاهش یافته و نمی‌ تواند خوب و راحت بجهد و قدرت ورزشی‌ اش کافی نخواهد بود. ضمن این که این جراحی‌ های افزایش قد بی‌ عارضه نیستند.

گاهی این جراحی‌ ها باعث عفونت استخوان و استئومیلیت‌ های طولانی می ‌شوند که سال‌ ها فرد را درگیر می‌ کند؛ قدرت عضلات کاهش می‌ یابد و حتی بی ‌هوشی‌ های این جراحی‌ های چند باره خطرناک است؛ داروی های بی‌ هوشی نیز روی کبد اثر بدی دارند و ظاهر دستگاه هم روی پا خیلی زشت است.

روزانه کشیدن استخوان، درد زیادی دارد که گاهی برخی بیماران را از ادامه درمان منصرف می ‌کند. ضمن این که برای دوباره راه رفتن پس از عمل باید حدود یک سال صبر کرد و در تمام این مدت باید با چوب دستی راه رفت و تازه، فعالیت ورزشی را باید از حدود 2 سال بعد از این جراحی در پیش گرفت.

6- به کمک دستگاه‌ های لرزاننده کف پا و طب سوزنی می ‌توان قد را بلندتر کرد.

دانلود با لینک مستقیم


رازهای زندگی رهبر کره شمالی ..................

    نظر
رازها و حقایق تازه ای از دوران کودکی و نوجوانی “کیم جونگ اون“، رهبر خودکامه ی کره شمالی بدست آمده که از سوی یک روزنامه نگار اروپایی در فضای مجازی منتشر شد. “تیتوس پلاتنر“، یک گزارش نویس تحقیقی است که برای هفته نامه ی “صبح یکشنبه” در سوییس کار می کند. او در گزارشی که بر روی اینترنت و به صورت آنلاین منتشر کرد، حقایق تازه ای از زندگی گذشته رهبر فعلی کره شمالی را در اروپا و سوییس بر ملا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رازها و حقایق تازه ای از دوران کودکی و نوجوانی "کیم جونگ اون"، رهبر خودکامه ی کره شمالی بدست آمده که از سوی یک روزنامه نگار اروپایی در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ "تیتوس پلاتنر"، یک گزارش نویس تحقیقی است که برای هفته نامه ی "صبح یکشنبه” در سوییس کار می کند. او در گزارشی که بر روی اینترنت و به صورت آنلاین منتشر کرد، حقایق تازه ای از زندگی گذشته رهبر فعلی کره شمالی را در اروپا و سوییس بر ملا کرده است.

این روزنامه نگار می گوید که از سال گذشته میلادی در باره تحصیل "اون” در اروپا تحقیق کرده است و از روی عکس ها و سندهای آرشیو فدرال سوییس و دانشگاه محل تحصیل "اون"، متوجه شده که رهبر کره شمالی نزدیک به یک دهه را در اروپا گذرانده و به دلایل امنیتی با نام دروغین "هون پاک” درس می خوانده است.

آقای پلانتر مدعی شده که رهبر امروز کره شمالی در دوران تحصیل در مدرسه خصوصی در سوییس کودکی خجالتی و کم حرف، ولی در عین حال عاشق موسیقی آمریکایی و بسکتبال بوده است. کیم جونگ اون تحصیل در سوییس را با شهریه حدود شانزده هزار پوند در سال و در سن یازده سالگی شروع کرد و به مدت هفت سال در سوییس اقامت داشته است. کیم به فیلم های تخیلی آمریکایی همچون پارک ژوراسیک بسیار علاقه داشته است. البته همه این اتفاقات زیر نظر محافظ شخصی کیم که خود نیز محصلی در مقطع بالاتر بوده، اتفاق افتاده است.

بر اساس تحقیقات این روزنامه نگار سوییسی، همه الان به کیم به چشم یک دیکتاتور خطرناک نگاه می کنند، اما او در دوران کودکی یک شاگرد خجالتی بوده که لباس های شاد و مارکدار بر تن می کرده و ورزش و بازی های گروهی را بسیار دوست داشته اشت.

او تمام سال های پس از تحصیل در اروپا را به فراگیری علوم نظامی در کره شمالی پرداخت و رفته رفته چهره ی خشنی به خود گرفت. رهبری که امروز عنوان خودکامه را یدک می کشد.

 






رهبر 30 ساله کره شمالی که این روزها چهره‌ای مصمم و جدی به خود گرفته است و نام وی در صدر اخبار جهان قرار دارد، در دوران تحصیل خود در اروپا روزگار متفاوتی از این روزها برای خود داشت و اخیرا مجله سان انگلستان عکس‌های نوجوانی وی را منتشر کرده است.
رهبر 30 ساله کره شمالی که این روزها چهره‌ای مصمم و جدی به خود گرفته است و نام وی در صدر اخبار جهان قرار دارد، در دوران تحصیل خود در اروپا روزگار متفاوتی از این روزها برای خود داشت و اخیرا مجله سان انگلستان عکس‌های نوجوانی وی را منتشر کرده است.
دوست وی همچنین عنوان می‌کند که کیم جونگ اون در حالی که تنها 14 سال داشت برای خود چندین محافظ داشت. وی در دوران تحصیل بسیار ساکت بود و به گونه‌ای به پیرامون خود نگاه می‌کرد که گویا از جهان متنفر بود.
دوست وی همچنین عنوان می‌کند که کیم جونگ اون در حالی که تنها 14 سال داشت برای خود چندین محافظ داشت. وی در دوران تحصیل بسیار ساکت بود و به گونه‌ای به پیرامون خود نگاه می‌کرد که گویا از جهان متنفر بود.
تال رپ، یکی از دوستان کیم جون اون، درباره دوران کودکی وی عنوان می‌کند: وی عاشق خواندن بود و در گروه‌های موسیقی مدرسه فعالیت داشت و فیلم‌های هالیوودی می‌دید. در میان بازیگران نیز عاشق جان تراولتا و اولیویا نیوتن جان بود. همچنین فیلم «پارک ژوراسیک» یکی از فیلم‌های مورد علاقه وی بوده است.
تال رپ، یکی از دوستان کیم جون اون، درباره دوران کودکی وی عنوان می‌کند: وی عاشق خواندن بود و در گروه‌های موسیقی مدرسه فعالیت داشت و فیلم‌های هالیوودی می‌دید. در میان بازیگران نیز عاشق جان تراولتا و اولیویا نیوتن جان بود. همچنین فیلم «پارک ژوراسیک» یکی از فیلم‌های مورد علاقه وی بوده است.
کیم جونگ اون که در مدرسه برن سوئد به تحصیل پرداخته، خاطرات خوبی از آن دوران برای خود داشته است و در آن روزگار کاملا متفاوت از این روزها بوده است.
کیم جونگ اون که در مدرسه برن سوئیس به تحصیل پرداخته، خاطرات خوبی از آن دوران برای خود داشته است

بیماری یک دختربچه هندی ...............

    نظر
خانواده این کودک در روستایی به نام جیرانا زندگی می کنند و توانایی مالی برای درمان او را ندارند به همین دلیل این مشکل برای او به وجود آمده است و همچنان نیز در حال پیشرفت است.
مشرق نوشت: انسان های مختلف در دنیا هستند که به بیماری های نادر مبتلا شده اند و هر کدام به نوعی درد می کشند اما دیدن کودکی که به یک بیماری وحشتناک مبتلا شده است و نمی تواند از زیبایی های زندکی لذت ببرد واقعا دردناک خواهد بود.
رونا بگوم دختر بچه 18 ماهه هندی از یک بیماری بسیار وحشتناک به نام hydrocephalus رنج می برد. این بیماری باعث شده است که اب بسیاری زیادی به مغز او رفته و در همانجا بماند و سازه استخوانی سر را عوض کند.

خانواده این کودک در روستایی به نام جیرانا زندگی می کنند و توانایی مالی برای درمان او را ندارند به همین دلیل این مشکل برای او به وجود آمده است و همچنان نیز در حال پیشرفت است.

پدر 26 ساله این کودک در یک کارخانه آجرسازی کار می کند و دستمزد بسیار پایینی را دریافت می کند. این درحالی است که او باید در همان ابتدا کودکش را درمان می کرد تا بیماری پیشرفت نداشته باشد.
این بیماری آب بدن را به سمت سر جذب می کند و همه را در رگ ها و سلول های سر نگه می دارد. این باعث می شود که بعد از مدتی مغز از کار افتاده و اندام ها همه از بین بروند.

پزشکان بسیاری هستند که می توانند این بیماری را درمان کنند اما برای آن باید هزینه های بسیار پرداخت شود که پدر رونا همچنان به دنبال جمع کردن تمام پول خود برای درمان این کودک است.

ما چندان هم مردمان بافرهنگی نیستیم ..................

    نظر

عصرایران - سیزده بدر که به روز طبیعت نیز شناخته می شود ، هر چند یکی از نمادها و آیین های تاریخی و فرهنگی ما ایرانیان است ، اما واقعیت تلخ و زننده این است که اکنون تبدیل به نشانه ای از فرهنگ نازل بخش قابل توجه ما ایرانیان شده است.

سال هاست که می گوییم "مردم با فرهنگ ایران" و از "فهیم" و "متمدن" بودن مردم مان سخن می گوییم و بدان می بالیم.
فرهنگ اما تنها کلمه ای برای خالی نبودن عریضه یا واژه ای برای اشاره به گذشته های تاریخی و آموزه های دینی و سپس پُز دادن نیست که نگاه کنید ما چه تاریخ پرشکوهی داریم و چه دین زیبایی!

زباله

فرهنگ را می توان در عرصه های عینی دید و درباره اش قضاوت کرد:
مُشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید

کافی است در غروب 13 فروردین هر سال ، به مکان هایی که "مردم با فرهنگ ایران" در آنجاها ، سیزده شان را به در کرده اند سری بزنید تا ببینید مردم با فرهنگ ایران تا چه اندازه با فرهنگ هستند.

سیزده بدر

تعارف نداریم و نمی خواهیم خودمان را گول بزنیم، آیا جز تلی از آشغال در جنگل ها ، مراتع ، ساحل ها و کوهپایه ها می بینید؟! این زباله ها را نه مریخی ها بر پهنه طبیعت ایران ریخته اند و نه پای استکبار جهانی در میان است ؛ ما مردم با فرهنگ این کار را کرده ایم ، همان هایی که به زیبایی از گذار به دموکراسی سخن می گوییم ، با معنویت تمام نماز اول وقت می خوانیم و با هیجان ، از سفرهایمان به خارج تعریف می کنیم که حتی سگ ها هم از چراغ قرمز عبور نمی کنند!
بعد هم از قوطی نوشابه گرفته تا پلاستیک و بقایای مواد غذایی را در اطراف جایی که از آن لذت برده ایم می ریزیم و خوشحال و خندان به خانه هایمان برمی گردیم که چه خوش گذشت!

زباله - طبیعت

یک زمانی هست که کسی زباله ای در دل طبیعت می ریزد و نمی داند که چه جنایتی در حق طبیعت و نسل های آینده می کند. چنین کسی را حداکثر باید نادان نامید ولی وقتی که سال هاست آموزش داده می شود که زباله ها را بر طبیعت تحمیل نکنید چون 300 سال طول می کشد تا یک ظرف پلاستیکی تجزیه شود و به طبیعت بازگردد ، باز هم شاهد "گستردگی ملی زباله ریزی در طبیعت" هستیم چه باید بگوییم؟!

آیا واقعاً کار سخت و شگفت انگیزی است که هر خانواده ، کیسه زباله ای با خود ببرد و زائدات تفریحش را در آن بریزد و به سطل زباله منتقل کند؟! آیا این کار ساده تکنولوژی پیچیده ای می خواهد که بر اثر تحریم ها به آن دسترسی نداریم؟!

ریختن زباله در طبیعت

مردم ما ، هم می دانند که ریختن زباله در طبیعت چقدر مخرب است و چه کار زشتی است و هم بلد هستند که چگونه زباله ها را به سطل زباله بریزند، ولی وقتی برغم این آگاهی ، با بی مسؤولیتی تمام ، بعد از لذت بردن از طبیعت ، با زباله جوابش را می دهند ، باید به تلخی و شرمساری گفت که ما چندان هم مردم بافرهنگی نیستیم ؛ هر چند که عده ای از این بی پروا گویی و تعارف گریزی خوششان نیاید.

*سردبیر عصرایران


ماشین بسیار عجیب این جوان!

یک جوان ساکن دبی تمامی بدنه اتومبیلش را با سکه‌‌های مختلف پوشانده و این خودرو را به نمایش عمومی گذاشته است.

به گزارش جام نیوز، علی حسن غریب 29ساله صاحب این اتومبیل، سراسر اتومبیل خود را با پنج هزار و 412 سکه که ارزشی معادل 500 هزار پوند دارد، پوشانده است.
علی به خبرنگاران گفته علاقه‌ زیاد دارم هر سکه‌ای از هر کشوری را روی ماشین خود بچسبانم و به نظرم چنین اتومبیلی منحصر به فرد است. من حتی سکه‌‌ها را روی سپر ماشینم نیز چسبانده‌ام.



تنها راه ترک سیگار برای جوانان ........

    نظر
پزشکان در بررسی بر روی گروهی از نوجوانان و جوانان که سیگار می کشیدند و تشویق و قرار دادن ‌آنها در گروه های ورزشی که فعالیت های ورزشی انجام می دادند، پی به نتایج شگفت انگیزی برده اند و مشاهده کرده اند که این نوجوانان با سرعت بیشتری توانسته اند سیگار را ترک کنند
باشگاه خبرنگاران: پزشکان در جدیدترین پژوهش ها پی برده اند که نوجوانان و جوانان برای ترک سیگار راهی جز ورزش کردن ندارند.

پزشکان در بررسی بر روی گروهی از نوجوانان و جوانان که سیگار می کشیدند و تشویق و قرار دادن ‌آنها در گروه های ورزشی که فعالیت های ورزشی انجام می دادند، پی به نتایج شگفت انگیزی برده اند و مشاهده کرده اند که این نوجوانان با سرعت بیشتری توانسته اند سیگار را ترک کنند و علاوه بر اینکه تناسب اندام بهتری هم پیدا کرده اند، علاقه به استعمال دخانیات نیز در ‌آنها بسیار کمتر شده اند.

پزشکان توصیه می کنند تا جوانان اگر سیگار می کشند حتما با ورزش کردن این عادت خود را ترک کنند و حتی ا گر به طور متوسط در طول روز 20 دقیقه پیاده روی بکنند و برنامه ی ورزشی برای خود تنظیم کنند می توانند خیلی سریع تر استعمال سیگار را ترک کنند.