سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خودرویی لوکس با قدرت تانک...

    نظر
این خودرو که احتمالا در آینده از آن به عنوان خودروی تشریفات استفاده خواهد شد کاملا ضد گلوله است و می تواند در مقابل مین های ضد نفر، یا خمپاره های متوسط هم دوام بیاورد. این خودرو در اصل یک تانک مدرن و لوکس برای افرادی است که می خواهند از گزند دشمنان در امان باشند.
باشگاه خبرنگاران: خودروهای نظامی از جمله تانک ها بیشترین حفاظ را در اطراف خود دارند تا در مقابل گلوله و انواع مواد آتش زا مقاوم باشند. این امکان در خودروهای سواری تنها در حد گلوله مقاومت دارد ولی جدیدترین طرح "مایک انیا" چیز دیگری را نشان می دهد.

"مایک انیا" به تازگی از خودرویی رونمایی کرده است که می تواند ایمن ترین خودروی آینده باشد. این طرح در ظاهر بسیارساده است و یک خودروی لوکس و بی نظیر دیده می شود اما درباطن به اندازه یک تانک قدرتمند است چرا که از پایه برای جنگ ساخته شده است.

این خودرو که احتمالا در آینده از آن به عنوان خودروی تشریفات استفاده خواهد شد کاملا ضد گلوله است و می تواند در مقابل مین های ضد نفر، یا خمپاره های متوسط هم دوام بیاورد. این خودرو در اصل یک تانک مدرن و لوکس برای افرادی است که می خواهند از گزند دشمنان در امان باشند.

طرح بدنه تلفیقی از فورد شلبی مدل 1967 به همراه بنز میباخ است. به گفته طراح درون این خودرو به اندازه لوکس ترین خودروها راحت خواهد بود و هیچ مشکلی برای سرنشینان حتی در تصادف های سخت هم پیش نخواهد آمد. هنوز برای این خودرو اسمی انتخاب نشده است اما در صورت تایید نهایی طرح اینکار انجام خواهد شد.

خودرویی لوکس با قدرت تانک (+عکس)

خودرویی لوکس با قدرت تانک (+عکس)

خودرویی لوکس با قدرت تانک (+عکس)

خودرویی لوکس با قدرت تانک (+عکس)

خودرویی لوکس با قدرت تانک (+عکس)

لنگه کفش سیندرلا در کاخ نیاوران...

    نظر
مهر: یک لنگه کفش و یک جلد کتاب داستان سیندرلا که توسط کمپانی والت دیزنی در سالهای قبل از انقلاب به ایران هدیه شد، در کاخ نیاوران نگهداری می شود.

از سوی کمپانی والت دیسنی کفشی قرمز رنگ به عنوان نمادی از لنگه کفش گم شده سیندرلا به همراه کتاب داستان آن در سالهای قبل از انقلاب به فرح دیبا هدیه شده بود.

لنگه کفش سیندرلا در کاخ نیاوران (+عکس)

لنگه کفش سیندرلا در کاخ نیاوران (+عکس)

خوش سلیقه ترین آشپز دنیا ...

    نظر
خانم سالگادو وقتی دید دخترش خوب غذا نمی خورد. کارش را تعطیل کرد و شبانه روز به این فکر می کرد که چگونه می تواند این مشکل را حل کند.
مجله مهر: یک مادر دندان پزشک برزیلی برای این‌که بیشتر هوای دختر خردسالش را داشته باشد. دندان پزشکی را رها کرد تا برای دخترش غذاهای خوشمزه و زیبایی درست کند.

غذاهای خوشمزه و عروسکی با شکلک های کارتونی که می تواند دل هرکسی را آب کند. همه این غذاها دستپخت « نیوه‌آ سالگادو» است که می خواهد  دختر کوچکش «کاترینا» با رغبت و میل بیشتری غذاهایش را بخورد.

خانم سالگادو وقتی دید دخترش خوب غذا نمی خورد. کارش را تعطیل کرد و شبانه روز به این فکر می کرد که چگونه می تواند این مشکل را حل کند.

این مادر برزیلی به فکر غذاهایی افتاد که هم برای دخترش مفید باشد و هم آن‌قدر زیبا باشد که کاترینا نتواند در مقابل آنها مقاومت کند. حالا کاترینای کوچولو علاوه بر سیب ،کلی میوه و سبزیجات مفید دیگر هم می خورد و حتما وقتی بزرگ شد به داشتن چنین مادری به خودش افتخار خواهد کرد.

خوش‌ سلیقه‌ ترین آشپز دنیا (+عکس)

خوش‌ سلیقه‌ ترین آشپز دنیا (+عکس)

خوش‌ سلیقه‌ ترین آشپز دنیا (+عکس)

خوش‌ سلیقه‌ ترین آشپز دنیا (+عکس)

خوش‌ سلیقه‌ ترین آشپز دنیا (+عکس)

معمای اتوبوس مدرسه!

    نظر

مدرسه ای می خواهد دانش آموزان خود را به اردوی تفریحی ببرد . تعداد دانش آموزانی که قرار است به این اردو بروند 300 نفرند و از تعداد کل اتوبوس هایی که قرار است دانش آموزان را به اردوگاه ببرند دو تا نمی توانند بیایند و باید بقیه اتوبوس ها هرکدام پنج نفر را اضافه سوار کنند . حالا شما باید بگویید که تعداد اتوبوس های موجود چند عدد است ؟

 

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

‡‡‡

 

جواب معما:
در ابتدا قرار بوده که دوازده تا اتوبوس برای انتقال دانش آموزان به اردوگاه بیایند و در نتیجه هرکدام باید بیست و پنج نفر از دانش آموزان را سوار می کردند ولی به هر دلیلی که مهم نیست دو تا از اتوبوس ها نیامده اند در حال حاضر ده اتوبوس موجود است که هر کدام سی نفر را سوار می کنند .


اما راه حل ریاضی تست هوش اتوبوس ها ؟
اساسا در این سبک تست هوش ها که نیاز به محاسبات عددی داره باید بتونید معادلات لازم رو بنویسید . در این جا هم به همین ترتیب است . شما می تونید تعداد اتوبوس هایی که باید می آمداند را n  و تعداد دانش آموزانی که قرار بوده سوار هر اتوبوس شود را m  بگیرید و بعد دو معادله برای حل دو مجهول موجود بنویسید و حل کنید به این صورت :


n * m = 300
( n - 2 ) * ( m + 5 ) = 300
و در نهایت با حل یک معادله درجه دو جواب تست هوش رو به دست بیارید .

منبع: جام نیوز

\فاجعه شیر\ ، ایران را عبرت جهانیان می کند؟!

آنچه در سال های اخیر و مشخصاً بعد از اجرای طرح هدفمندی باعث شد مصرف شیر در کشور به شدت کاهش یابد و به نصف نزدیک شود ، "افزایش دائمی قیمت" آن بوده است.شاید به نظر برسد که هر بطری شیر حدوداً دو هزار تومانی رقم چندانی نیست اما اگر آن را ضرب در تعداد روزهای ماه و تعداد اعضای خانواده کنیم، رقم قابل توجهی - با توجه به جمعیت خانواده - در بودجه ماهانه می شود.اگر هر فرد طبق حداقل استاندارد روزانه تنها یک بطری شیر بخورد، هزینه ماهانه برای یک خانواده 5 نفری، بالغ بر 300 هزار تومان می شود که تأمین آن - با توجه به هزینه های دیگر - از عهده همه خانواده ها بر نمی آید.

عصرایران - دور نیست زمانی که "شیر" به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند و ارزان قیمت در سبد غذایی همه خانواده های ایرانی جای داشت. فقیر و غنی می توانستند شیر بخورند. شاید فرق عمده در این بود که ثروتمندان می توانستند شیر پرچرب گاومیش و سر شیر و خامه بخرند و دیگران به شیر گاو یا گوسفند بسنده می کردند.

اینک اما شیر از سبد غذایی روزانه فقرا حذف شده ، طبقه متوسط کمتر شیر می خورند و دیگرانی هم که هنوز توان خرید مداوم شیر دارند، معلوم نیست که چه کیفیتی دریافت می کنند و آیا شیر مفید قدیم را می نوشند یا مایع سفید آلوده به روغن پالم؟!

گذشته از بحث کیفیت شیر، آنچه در سال های اخیر و مشخصاً بعد از اجرای طرح هدفمندی باعث شد مصرف شیر در کشور به شدت کاهش یابد و به نصف نزدیک شود ، "افزایش دائمی قیمت" آن بوده است.
شاید به نظر برسد که هر بطری شیر حدوداً دو هزار تومانی رقم چندانی نیست اما اگر آن را ضرب در تعداد روزهای ماه و تعداد اعضای خانواده کنیم، رقم قابل توجهی - با توجه به جمعیت خانواده - در بودجه ماهانه می شود.
اگر هر فرد طبق حداقل استاندارد روزانه تنها یک بطری شیر بخورد، هزینه ماهانه برای یک خانواده 5 نفری، بالغ بر 300 هزار تومان می شود که تأمین آن - با توجه به هزینه های دیگر - از عهده همه خانواده ها بر نمی آید.

فاجعه این جاست که دولت ها به شیر صرفاً از منظر اقتصادی نگریسته اند و آن را در ردیف کالاهایی مانند قند و شکر ، مایع ظرفشویی ، خودرو، پارچه و ... تلقی کرده اند حال آن که شیر یکی از استراتژیک ترین کالاها در همه جوامع بشری به شمار می رود و "سلامت و پیشرفت" هر جامعه ای به طور مستقیم و به طرز شگفت انگیزی به مصرف شیر بستگی دارد.
در این نوشتار وارد مقولات تخصصی پزشکی - که خارج از صلاحیت علمی نویسنده است- نمی شویم ، فقط اجمالاً می توانیم هشدار دهیم که کاهش معنی دار مصرف شیر در جامعه، می تواند آرام آرام توان ذهنی و متوسط هوش افراد را کاهش دهد و به ویژه نسل جدید را با محدودیت های جدی فکری و مغزی درگیر کند. بدیهی است که وقتی مغزها ، به دلیل عدم یا کاهش مصرف شیر، کارکرد کند تری داشته باشند، روند رشد کشور نیز به طرز محسوسی کند خواهد شد و این ، یک تعارف نیست.

گذشته از این، با کاهش مصرف شیر ، باید منتظر شیوع وحشتناک انواع بیماری ها به ویژه پوکی استخوان و مرگ های زودرس بود. بنابراین گذشته از ابعاد انسانی و اجتماعی مسأله، از منظر اقتصادی نیز گرانی شیر هر چند امروز می تواند به نفع دولت باشد (به واسطه عدم پرداخت یارانه) ولی در دراز مدت و حتی میان مدت، چندین برابر پول ذخیره شده امروز، باید صرف هزینه های درمان بیماری های ناشی از غیبت شیر شود و بماند که بسیاری از تبعات آن ، هرگز جبران نخواهد شد.

امروزه در اهمیت مصرف شیر در جوامع، ژاپن را مثال می زنند که با افزایش میزان مصرف شیر در آن طی دهه های اخیر، متوسط قد مردم این کشور نسبت به گذشتگان شان افزایش داشته است. اگر وضعیت مصرف شیر در ایران همین گونه ادامه یابد و مدام کاهش یابد و از یک چهارم متوسط مصرف جهانی هم کمتر شود، دیر نخواهد شد که در اهمیت شیر، به جای ژاپن، ما را مثال بزنند و این بار نه به عنوان "الگو" که به عنوان "عبرت" بگویند: به ایران بنگرید که افت مصرف شیر در این کشور چه بر سر مردم و کشورشان آورد؟!

دادن یارانه در هر چه ، هزینه باشد، در شیر سرمایه گذاری است و از دولت انتظار می رود، نگاه صرفاً اقتصادی به شیر را کنار بگذارد و از منظر اجتماعی ، سلامت و توسعه بدان بنگرد. این هم به منفعت دولت و حکومت است، هم به سود تولید کنندگان و هم به نفع مردم. "تدبیر و امید" هم چنین حکم می کنند.


اوباما: صدور مجوز حمله به داعش در سوریه/ عربستان میزبان آموزش نظ

اوباما گفت: هدف ما واضح است. گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و در نهایت آن را از طریق استراتژی همه جانبه و به هم پیوسته مبارزه با تروریسم نابود می کنیم.
اوباما: صدور مجوز حمله به داعش در سوریه/ عربستان میزبان آموزش نظامی مخالفان اسد

باراک اوباما از موافقت خود با حملات هوایی علیه داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، این برای نخستین بار است که رئیس جمهور  آمریکا مجوز  دخالت نظامی در سوریه را صادر می کند.

رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در سخنرانی عمومی، استراتژی واشنگتن در برابر داعش را تشریح کرد.

اوباما گفت: هدف ما واضح است. گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و در نهایت آن را از طریق استراتژی همه جانبه و به هم پیوسته مبارزه با تروریسم نابود می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا از عنوان " گروه سازماندهی شده دولت اسلامی" برای داعش استفاده می کند.

وی افزود که داعشی ها هر جا که باشند آنها را تعقیب خواهیم کرد. این یعنی اینکه برای انجام اقدامات علیه گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق تردید نخواهیم کرد.

اوباما تاکید کرد: این یک اصل اساسی در ریاست جمهوری من است. اگر آمریکا را تهدید کردی جای امنی نخواهی یافت.

او همچنین گفت که براساس استراتژی آمریکا در مقابله با داعش، فهرست مناطق مورد هدف بمباران آمریکا در عراق افزایش می یابد. آمریکا همچنین 475 مشاور جدید برای کمک به نظامیان عراقی به این کشور اعزام می کند.

آمریکا هم اکنون مواضع داعش در عراق را مورد هدف حملات هوایی قرار می دهد.
گروه افراط گرای "دولت خلافت اسلامی" موسوم به داعش هم اکنون مناطق گسترده ای را در عراق و سوریه در کنترل خود دارد. داعش تاکنون به کشتار گسترده غیرنظامیان دست زده است.

اوباما گفت که تعداد زیادی از نیروهای رزمی آمریکا را به منطقه خاورمیانه اعزام نخواهد کرد ولی به جای آن به ائتلاف تشکیل شده از کشورهای منطقه و دولت های غربی کمک خواهد کرد.

عربستان سعودی میزبان آموزش نظامی مخالفان اسد


همزمان مقامات آمریکایی به رویترز گفته اند عربستان سعودی با برگزاری دوره های آموزش نظامی آمریکا به مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه موافقت کرده است.

این آموزش ها در خاک عربستان سعودی و توسط تیمی از مربیان آمریکایی انجام خواهد شد.

این آموزش نظامی بر پایه بودجه 500 میلیون دلاری اختصاص یافته از سوی کنگره آمریکا برای آموزش و تسلیح مخالفان بشار اسد انجام می شود.