سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جوک های فوق العاده یخ ............

بعد از خواندن این جوک های یخ چه حسی دارید؟

********لطیفه های خنده دار********

پیرمرد چاخانه داشته خاطره تعریف میکرده، میگه: ما سال چهل و نه با دو نفر دعوامون شد، ‌البته سال چهل و نه که مثل الان نبود دو نفر خیلی بود

********لطیفه های خنده دار********

به یکی میگن با ارّه برقی 100 تا درخت قطع کن ، 96 تا قطع میکنه خسته میشه. بهش میگن پاشو روشنش کن 4 تا دیگه بیشتر نمونده ، میگه مگه روشنم میشه

********لطیفه های خنده دار********

یارو داشت واسه دوستش تعریف میکرد: آره، چند وقت پیش داشتم توی جنگل می رفتم، که یک دفعه یک شیر وحشی بهم حمله کرد، منم نتونستم فرار کنم اونم منو گرفت و خورد

دوستش میگه: آخه چطوری میشه؟ تو که الان زنده ای و داری زندگی می کنی!!

یارو میگه: ای بابا، کدوم زندگی؟ تو هم به این میگی زندگی

********لطیفه های خنده دار********

به یکی میگن اگه تو دریا کوسه بهت حمله کنه چکار می کنی؟ می گه می رم بالای درخت .می گن : تو دریا که درخت نیست یارو می گه: مجبورم می فهمی ؟ مجبورررررم

********لطیفه های خنده دار********

ملا یه نفر رو تو خیابون دید و پرسید: شما علی پسر ممدآقا پاسبان نیستی که توی کرج سر کوچه چراغی مأمور بود؟ پسر گفت: چرا!؟ ملا گفت: ببخشید! پس حتما عوضی گرفتم

********لطیفه های خنده دار********

به یکی میگن یه موجود نام ببر ، میگه یخ ... ، میگن آخه یخ که موجود محسوب نمیشه ، میگه چرا من خودم صد بار دیدم نوشتند یخ موجود است

********لطیفه های خنده دار********

شوتیه عینکش را دور دستش می چرخونه بعد میزنه چشمش، سرش گیج میره میخوره زمین هوا میره ، نمیدونی تا کجا میره

********لطیفه های خنده دار********

پسره تو خواستگاری از یه دختره می پرسه اسم شما چیه؟ دختره می گه اسم من توی تمام باغچه ها هست. پسره می گه: آهان فهمیدم ، اسمتون شلنگه


جنتی: خودسرها حق پایینآوردن فیلم را ندارند ...........

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: ما از مجوزهای صادره برای ساخت یا اکران آثار سینمایی دفاع می کنیم و گروه های خودسر حق پایین آوردن فیلم های مجاز از اکران سینماها را ندارند.

جنتی: خودسرها حق پایین‌آوردن فیلم را ندارند

به گزارش امید به نقل از ایرنا، علی جنتی در مراسم جشن سینمای ایران که جمعه شب در باشگاه دیپلماتیک برگزار شد با تبریک روز ملی سینما افزود: امیدوارم این روز طلیعه همکاری وانسجام وهمدلی بیشتراهالی سینما باشد و از همه سینماگرانی که دراین محفل شرکت کرده اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

 

وی یادآور شد: سینمای ایران یکی ازنقاط برجسته وافتخار آفرین برای ما است و درطول سه دهه گذشته سینما با تولید صدها فیلم وحضور درصدها جشنواره داخلی وبین المللی وکسب جوایز متعدد دررویدادهای داخلی وخارجی توانسته است افتخارات بسیاری را برای کشور به همراه بیاورد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درادامه توضیح داد: وظیفه ما این است که برای تقویت، شکوفایی وبالندگی سینمای ایران تلاش کنیم.

 

جنتی به مشکلات سینما اشاره کرد ویادآور شد: به خوبی می دانم که سینمای ایران با چالش های بسیاری روبرو است وتعداد سینماهایی که درایران فعال هستند به تدریج به سمت فرسودگی رفته وسرانه صندلی های سینما هرروز کمتر می شود و مشکلات اقتصادی کشور نیز اثر خود را بر حذف بلیت سینما ازسبد کالای خانوار گذاشته است.

وی ادامه داد:مخاطب سینمای ایران درسال 90 مجموعه 13 میلیون و400 هزار نفر بود که این رقم درسال 91 به تعداد 9 میلیون نفر رسید واین امر جای تاسف دارد.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کمبود اعتبار، ضعف حضور نیروهای متخصص و کارشناسان ماهر درسازمان سینمایی، کمبود تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی وبیمه، ضعف زیرساخت های سینمایی ازجمله سالن های سینمایی وشهرک سینمایی را از جمله مشکلات کنونی سینما دانست.

به گفته جنتی، کمبود توانایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینما، ضعف بازاریابی وعرضه فیلم های ایرانی درصحنه جهانی ازدیگر معضلاتی است که سینما امروز با آن مواجه است.

وی ادامه داد: ما برغم مشکلات موجود سینما، به آینده این هنر امیدواریم و با همکاری اهالی سینما معضلات پیش رو دراین عرصه برداشته می شود.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز ضمن اشاره به مشکلات و نارسایی ها همواره از امیدواری به آینده سخن می گوید و من نیز امیدوارم با همکاری هنرمندان در بخش های مختلف همچون هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و دیگر عرصه ها بتوانیم آینده درخشانی را برای فرهنگ وهنر کشور رقم بزنیم.

جنتی گفت: تلاش ما بر این است که از بودجه ای که در سینما داریم به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی همچنین از تلاش برای تصویب لایحه نظام صنفی سینما خبر داد و بر جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تلاش برای حل مشکلات مالیاتی سینماداران خبر داد و یادآور شد که امیدوارم در سایه تعامل با محافل بین المللی بتوانیم حضور فیلم های ایرانی را در بازارها و شبکه های ماهواره ای بین المللی افزایش دهیم.

 

جنتی از حقوق مالکیت معنوی آثار به عنوان یکی ازمشکلات پیش روی سینماگران یاد کرد و افزود که باید با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

وی همچنین حذف قوانین دست وپا گیر را موجب افزایش مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما و ساخت شهرک سینمایی دانست.

جنتی با یادآوری این که تلاش می کنیم حقوق همه سینماگران را به عدالت رعایت کنیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوزی که برای ساخت فیلم یا اکران یک اثر صادر می کند می ایستد و معنا ندارد که گروه های خودسر بخواهند که فیلمی را که مجوز اکران دارد از نمایش عمومی یک سینما پایین بیاورند و وزارت ارشاد نیز تسلیم این افراد شود.

 

وی به جلسه تودیع ومعارفه رییس سازمان سینمایی که چندی پیش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اشاره کرد و توضیح داد: در آن جلسه گفتم که همه سینماگران و اهالی سینما برای من عزیز هستند و برای هیچ فیلمسازی تفاوتی قائل نخواهم بود؛ در صحنه مطبوعات نیز شرایط همینگونه است و وزارت ارشاد از روزنامه های مخالف دولت، موافق دولت و رسانه های خنثی و به دور از تنگ نظری و سلایق شخصی با همه گروه ها رفتار خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از بازگشایی خانه سینما پس از یک سال و نیم گفت: پنجشنبه روز خوشحال کننده ای برای من بود و حضور همه اهالی سینما در جشن روز ملی سینما نیز از بهترین لحظات زندگی ام محسوب می شود.

 

جنتی اظهار امیدواری کرد که صمیمیت و روحیه مثبت ایجاد شده در سینما استمرار یابد و با پرداخت به مسائل اساسی سینما، آینده روشنی برای این هنر رقم زده شود.

جشن سینمای ایران به مناسبت 114 سالگی سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و بزرگان سینمای ایران جمعه شب در باشگاه دیپلماتیک برگزار شد.


شادترین مردم جهان کجا هستند؟

نظرسنجی انجام شده توسط یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نشان می دهد شادترین مردم جهان در کشورهای شمال اروپا زندگی می کنند.

شادترین مردم جهان کجا هستند؟

به گزارش امید به نقل از انتخاب ؛ صندوق شبکه راهکارهای توسعه پایدار سازمان ملل متحد در دومین گزارش خود درباره شادترین مردم جهان اعلام کرد افرادی که بیش از دیگران می خندند شهروندان دانمارک، نروژ، سوئیس،‌ هلند و سوئد هستند.



در این رده بندی ، آمریکا در رده هفدهم شادترین مردم جهان قرار دارد در حالی که همسایه شمالی آن یعنی کانادا در این جدول ششم است. همسایه جنوبی آمریکا یعنی مکزیک نیز در این جدول در رده شانزدهم قرار دارد.

در این گزارش - که روز دوشنبه منتشر شد - آمده است کارشناسان خبره در رشته های مختلف از قبیل اقتصاد، روان شناسی و آمار می گویند از میزان رفاه می توان به صورتی موثر به عنوان معیاری مهم در بررسی پیشرفت ملت ها استفاده کرد.

پروفسور جفری ساش در این گزارش اعلام کرد:« در حال حاضر در سراسر جهان این تقاضا وجود دارد که سیاست باید بیش از پیش در راستای تأمین نیازهای مردم قرار گیرد .»



او گفت:« اکنون بیش از هر زمان دیگری رهبران بیشتری در سطح جهان درباره اهمیت رفاه به عنوان خط مشی و راهنما برای مردمشان و مردم جهان گفتگو می کنند. گزارش شادترین مردم جهان در سال 2013 با ارائه شواهدی مهم نشان می دهد سنجش سیستماتیک و تحلیل شادی و خوشحالی می تواند چیزهای زیادی درباره راهکارهای بهبود سطح رفاه در جهان و توسعه پایدار بیاموزد. »



این گزارش همچنین نشان می دهد میزان شادی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و همچنین آمریکای لاتین در حال بهبود است اما میزان شادی در میان کشورهای صنعتی در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از سازمان ملل متحد،‌ بر اساس این گزارش، از میان 130 کشوری که آمارهایشان در دسترس است ؛میزان شادی در 60 کشور بهبود یافته و در 41 کشور نیز کاهش یافته است.


راه حل این مرد برای نزدیکتر شدن به خدا ............

مرد گرجستانی برای نزدیک تر بودن بیشتر به خدا در بالای صخره ای چهل متری و در منطقه ای متروکه در میان جنگل به زندگی خود ادامه می دهد.

به گزارش امید به نقل از باشگاه خبرنگاران، این مرد تنها دو روز در ماه را آنهم برای خرید مایحتاج زندگی از نردبانی بر روی این صخره پایین می آید و به شهری در نزدیکی این محل می رود.







 


کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند ..........

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، به تشریح میزان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته ها در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: هم اکنون 4 میلیون و 400 هزار دانشجو داریم که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری در 2500 موسسه آموزش عالی در حال تحصیل هستند.

کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند

به گزارش امید، رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی برای جامعه دانشگاهی کشور، با اشاره به تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون دانشجوی کاردانی معادل 23 درصد، 2 میلیون و 800 هزار دانشجوی کارشناسی معادل 66 درصد، 410 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد معادل 10 درصد و 40 هزار دانشجوی دکتری تخصصی معادل 9 دهم درصد، در کشور مشغول به تحصیل هستند. به آمار ذکر شده در مقطع دکتری باید دانشجویان جدید الورود را هم اضافه کرد.

 

تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی

مقطع تحصیلی تعداد دانشجو
کاردانی یک میلیون نفر
کارشناسی 2 میلیون و 800 هزار نفر
کارشناسی ارشد 410 هزار نفر
دکتری تخصصی 40 هزار نفر

تعداد دانشجویان در گروههای تحصیلی

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم درباره میزان دانشجویان در رشته های تحصیلی، گفت: علوم انسانی با تعداد یک میلیون و 970 هزار نفر دانشجو معادل 46 درصد بیشترین دانشجو را دارد، کمترین سهم مربوط به رشته هنر یعنی 5.4 درصد است، سایر رشته ها از جمله فنی مهندسی 33.4 درصد، علوم پایه 7.2 درصد، کشاورزی و دامپزشکی 6.3 درصد و علوم پزشکی که متولی آن وزارت بهداشت است دارای 1.3 درصد دانشجو است.

 

فعالیت 2500 موسسه آموزش عالی

این مقام مسئول وزارت علوم در ادامه به تعداد موسسات آموزشی فعال اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2500 موسسه آموزش عالی در کشور داریم که فعال هستند و در این زیرنظامها به همراه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت اند.

 

سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان

عامری درباره سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان، گفت: سهم دانشگاههای دولتی وزارت علوم 15 درصد، سهم دانشگاه پیام نور 25 درصد، سهم دانشگاه آزاد اسلامی 36 درصد، سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 درصد، سهم موسسات غیردولتی غیر انتفاعی 9.2 درصد و سهم دستگاههای اجرایی حدود 7.0 درصد است. همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای 3.5 درصد از کل دانشجویان کشور را تحت پوشش خود دارد.

جدول سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان

مرکز میزان دانشجو به درصد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 15 درصد
دانشگاه پیام نور 25 //
دانشگاه آزاد اسلامی 36 //
دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 //
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی 9.2 //
دستگاههای اجرایی 7.0 //
دانشگاه فنی و حرفه ای 3.5 درصد //

کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند

وی در ادامه به پر و کم جمعیت شهر کشور از نظر تعداد دانشجویان اشاره کرد و گفت: استان تهران با 710 هزار دانشجو معادل 16.6 درصد از تعداد کل دانشجویان دارای بیشترین سهم است. استان اصفهان با 310 هزار دانشجو معادل 7.25 درصد در رده بعدی قرار می گیرد. همچنین استان خراسان رضوی دارای 260 هزار دانشجو معادل 6.1 درصد در گروه بعدی شناخته شده است، کم جمعیت ترین استان، خراسان شمالی با تعداد 42 هزار دانشجو معادل 0.9 درصد کم تعداد ترین استان است.

 

میانگین پوشش جمعیت دانشجویی

عامری درباره میانگین پوشش دانشجویی در استانها، خاطرنشان کرد: میانگین پوشش به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 5 هزار و 500 دانشجو در استان داریم، در برخی استانها این پوشش بیشتر است و بالاترین پوشش مربوط به استان سمنان است، این استان به ازای هر 100 هزار نفر، 15 هزار دانشجو دارد.

تعداد استادان و مدرسان

به گزارش مهر، تعداد استادان و مدرسان فعال در موسسات آموزش عالی کشور به گفته رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم به این شرح است:

جدول تعداد استادان دانشگاهها

مرکز آموزشی تعداد استاد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20000
دانشگاه پیام نور 3000
دانشگاه آزاد اسلامی 28000
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی 3000
وابسته به دستگاههای اجرایی 1000
دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیک به 5000
دانشگاه فنی و حرفه ای 1500

به گفته عامری، هم اکنون 62 هزار استاد فعال و تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور به استثنای استادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند و مدرسان دانشگاه علمی کاربردی نقش همان هیأت علمیها را دارند.

 

تعداد رشته محلها در مقاطع مختلف تحصیلی

وی همچنین در خصوص تعداد رشته محلها در مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: تعداد رشته محلهای مقطع کاردانی 9600، در مقطع کارشناسی 15 هزار و 800 رشته محل، در کارشناسی ارشد 7 هزار و 350 و در دوره دکتری تخصصی بالغ بر 2 هزار و 300 رشته محل است که در واقع اگر آمارهای مقایسه ای داشته باشیم تعداد رشته محلها در تحصیلات تکمیلی به شدت رشد داشت.

حسابداری پرطرفدارترین رشته کشور

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان اینکه رشته محلها در وزارت علوم دارای تنوع زیادی هستند، ادامه داد: حسابداری با تعداد 230 هزار دانشجو بیشترین سهم را در میان رشته محلها به خود اختصاص داده است، حقوق با 170 هزار دانشجو، کامپیوتر(نرم افزار) در حدود 100 هزار دانشجو دارد، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) نیز دارای 80 هزار دانشجو است.

 

به گفته عامری در رشته مدیریت بازرگانی 70 هزار دانشجو، در رشته مدیریت دولتی 63 هزار دانشجو، در رشته مهندسی عمران که نهمین رشته پر جمعیت است حدود 62 هزار دانشجو، در رشته روانشناسی حدود 60 هزار دانشجو تحصیل می کنند.

 

وی یادآوری کرد: 35 درصد از دانشجویان در 11 درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند و 65 درصدشان در کمتر از 89 درصد رشته محلها مشغول به تحصیل اند. اگر رشته های اصلی را با گرایشها یکی فرض کنیم می توان گفت حدود 80 درصد دانشجویان در 20 رشته محل اصلی تحصیل می کنند که این امر نیازمند بازنگری است. این رشته ها از نظر داوطلبان دارای بیشترین طرفدار است.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده عدم تعادل و لزوم ماموریتگرایی در برخی رشته های آموزش عالی است که امیدواریم با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ایجاد دانشگاهها، رشته های تحصیلی و مقاطع متناسب با قابلیتها، نیازها و رویکردهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح و بازنگری شود


علی «بچههای آسمان» همچنان کتونی میپوشد و بغض میکند ...........

  علی «بچه‌های آسمان» همچنان کتونی می‌پوشد و بغض می‌کند

 

 

 

فرخ هاشمیان بازیگر فیلم بچه‌های آسمان/عکس: محمد تهرانی

 

 

 

و قطعا کسی «علی کوچولو»ی این فیلم را فراموش نکرده است، همان که تلاش کرد در مسابقه دو سرعت، دوم شود و یک عدد کفش «کتونی» جایزه بگیرد. علی «بچه‌های آسمان» که آن زمان 9 سال بیشتر نداشت، امروز 26 سال دارد و در گوشه‌ای از این تهران بزرگ به نقاشی‌ ساختمان مشغول است و همچنان آرزو دارد، روزی دوباره مقابل دوربین فیلمی برود.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرخ هاشمیان را به سختی پیدا کردیم. برای به دست آوردن نشانی از او به سراغ عوامل «بچه‌های آسمان» رفتیم و در نهایت رضا ناجی که در آن فیلم برای اولین‌بار مقابل دوربین رفته بود‌، ردی برایمان پیدا کرد.

 

 

 

 

با فرخ هاشمیان یا همان علی «بچه‌های آسمان» در خانه‌ای در جنوب شهر که مشغول نقاشی بود، قرار گذاشتیم، خودش هم معتقد است: ترکیب چهره‌اش تغییر نکرده و تنها کمی پیر شده است.

 

 

 

هاشمیان که در کنار صاحب کارش مشغول رنگ‌آمیزی ساختمان نوسازی بود، گفت: هرکه می‌فهمد من آن بازیگر هستم باورش نمی‌شود و می‌گویند فکر می‌کردیم این پسر الان به کجا رسیده، سوپراستار شده است! کسی فکر نمی‌کند کار امروزم این باشد و نقاش ساختمان شده باشم و برای من هم خیلی سخت است، چون علاقه اصلی‌ام به سینما بود.

 

 

 

 

وی با اشاره به نحوه انتخابش برای بازی در فیلم «بچه‌های آسمان» یادآور شد: کلاس سوم دبستان بودم و داشتیم خانه‌مان را می‌ساختیم و یکسالی در خیابان «قصرالدشت» خانه‌ای را اجاره کرده بودیم. در مدرسه کلاس نقاشی داشتیم و من همیشه در این درس ضعیف بودم. دفتر نقاشی‌ام را همراه نبرده بودم و وقتی خانم معلم این موضوع را فهمید، بسیار گیر داد و من را دعوا کرد. من هم گریه‌ام گرفته بود که همان موقع آقای مجیدی به همراه دو نفر دیگر به کلاس ما آمدند. ابتدا فکر کردم بازرس هستند و تا من را دیدند گفتند؛ بیا پایین.

 

 

 

 

هاشمیان ادامه داد: رفتم و شروع به سوال کردن از من کردند و درباره علاقه‌ام به بازی کردن پرسیدند. از من تست گرفتند و نهایتا خوششان آمد و حس گریه‌ای که به دنبالش بودند را به خوبی درآوردم. در نهایت آدرسم را گرفتند و رفتند و بعد از دو، سه روز برای اجازه گرفتن به مغازه پدرم رفتند.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه در طول دو هفته، توسط سیروس حسن‌پور و جواد کاسه‌ساز برای اینکه مقابل دوربین برود،حاضر شده است‌، گفت: در پارک «لاله» تمرین می‌کردیم تا فیلمبرداری آغاز شد و دیالوگ‌ها را همانجا می‌گفتند و من هم تکرار می‌کردم. قرار بود فیلمبرداری یک ماه طول بکشد اما چهار ماه طول کشید و آنقدر برایم سخت بود که مریض شدم و چند روزی نتوانستم کار کنم.

 

 

 

 

هاشمیان گفت: برای اینکه به درسم لطمه نخورد برایم معلم خصوصی گرفته بودند. ساعت شش صبح بلند می‌شدم تا ساعت حدود هفت و نیم معلم داشتم و بعد راننده می‌آمد و سر فیلمبرداری می‌رفتم. آنقدر درسم خوب بود که با همان حدود یک ساعت راه می‌افتادم و مشکلی در مدرسه پیدا نکردم.

 

 

 

 

هنوز هم که یادم می‌افتد،پایم درد می‌گیرد

 

 

 

او سخت‌ترین صحنه‌های این فیلم را سکانس‌های مربوط به مسابقه دو دانست و به ایسنا گفت: آن صحنه‌ها برایم بسیار سخت بود و هنوز هم که یادم می‌افتد پاهایم درد می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

هاشمیان با اشاره به صحنه‌هایی از فیلم «بچه‌های آسمان» که به آن علاقه دارد، یادآور شد: آن صحنه‌ای که پایم را در حوض گذاشته و ماهی‌ها دور آن جمع می‌شوند را بسیار دوست دارم. صحنه‌ای که با سختی گرفته شد. اول شیشه گذاشتند تا ماهی‌ها یکجا جمع شوند اما با برخوردشان شیشه را می‌انداختند. در نهایت اصغر نژادایمانی زردچوبه به همراه خمیر نان بربری به پایم مالید و بوی آن که پخش شد، ماهی‌ها به سمت پایم آمدند و آن صحنه را گرفتند.

 

 

 

او به اولین‌باری که فیلم را به روی پرده دید، اشاره کرد و گفت: فیلم را در جشنواره دیدم و از اینکه «بچه‌های آسمان» این همه سروصدا کرد و از آن لذت می‌بردند، خیلی خوشحال بودم.

 

 

 

 

100 هزار تومان دستمزد گرفتم

 

 

 

هاشمیان ادامه داد: برای بازی در «بچه‌های آسمان» 100 هزار تومان دستمزد گرفتم که آن را به پدرم دادم. البته آقای مجیدی این دستمزد را به زور به من داد.

 

 

 

بازیگر «بچه‌های آسمان» همچنین یادآور شد:بعد از فیلم شناخته شده بودم و وقتی من را می‌دیدند، خوشحال می‌شدند. هم کلاسی‌ها و دوستانم هم خیلی من را تحویل می‌گرفتند اما خودم را برایشان نمی‌گرفتم.

 

 

 

 

اگر سوفیا لورن نبود،«بچه‌های آسمان» جایزه می‌گرفت

 

 

 

او در ادامه با یادآوری خاطره‌ رفتن فیلم «بچه‌های آسمان» به اسکار، ادامه داد: خیلی حس غرور داشتم و معتقدم اگر سوفیا لورن مسئول دادن آن جایزه نبود «بچه‌های آسمان» جایزه می‌گرفت اما آن را به فیلم دیگری دادند.

 

 

 

تنها من بازیگر نشدم

 

 

 

هاشمیان با بیان اینکه بعد از «بچه‌های آسمان» تنها در یک فیلم کوتاه بازی کرده است‌، ادامه داد: دیگر پیشنهاد بازی نداشتم. متاسفانه از کسانی که با مجید مجیدی کار کردند تنها من بازیگر نشدم و افرادی مانند رضا ناجی و حسین عابدینی در سینما ماندند.

 

 

 

وی درباره ارتباطش با عوامل «بچه‌های آسمان» بعد از فیلمبرداری گفت: از روزی که فیلم در جشنواره فیلم فجر نمایش داشت دیگر آقای مجیدی را ندیدم تا سال 87 که با آقای ناجی به سینما «فرهنگ» رفته بودیم تا «آواز گنجشک‌ها» را ببینیم. ابتدا من را نشناخت و بعد شناخت و حال و احوال کرد. من از سال 86 تنها با رضا ناجی ارتباط دارم. فیلم مستندی از «بچه‌های آسمان» در تلویزیون پخش شد که از بین آنها فقط من نبودم. در آن برنامه آقای ناجی پیغام داد که اگر این برنامه را دیدم تماس بگیرم، چون هیچ خبری از من نداشتند و حتی نمی‌دانستند زنده هستم و در ایران زندگی می‌کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

هاشمیان ادامه داد: یکی این برنامه را دید و به من خبر داد و به شبکه چهار زنگ زدم و بالاخره رضا ناجی را پیدا کردم و الان بیشتر به صورت تلفنی در تماس هستیم. از کسی هم که نقش خواهرم را بازی می‌کرد، خبر ندارم و نمی‌دانم الان کجاست.

 

 

 

 

معتقد بودم بازیگری در خونم است

 

 

 

وی به اتفاقاتی که برایش پیش آمد و باعث کم شدن علاقه‌اش به سینما شد اشاره کرد و گفت: می‌خواستم به هنرستان صدا و سیما بروم که به خاطر یکسری لج و لجبازی‌ها نشد و مدیرمان تایید نکرد. به شرکت‌های تولید فیلم می‌رفتم که آنها هم من را سرکار می‌گذاشتند. بازیگری را دوست داشتم و معتقد بودم در خونم است و استعداد ذاتی من بود.

 

 

 

بازیگر فیلم «بچه‌های آسمان» ادامه داد: یکبار هم در شبکه 3 آشنا پیدا کردم و پیش بیژن بیرنگ رفتم که او من را به مسعود رسام معرفی کرد و در نهایت هم هیچ اتفاقی نیفتاد. روزی هم به «سیما فیلم» رفتم و با یک بازیگر مطرحی صحبت کردم که او بدجوری من را ضایع کرد و گفت؛ دلیل نمی‌شود یک فیلم بازی کرده‌ای و دیگر بازیگر شده‌ای. آن موقع 15،‌ 16 سال داشتم و در سن بلوغ بودم و به بدنسازی هم می‌رفتم که این صحبت آن بازیگر برایم خیلی سنگین بود و از این حرفه متنفر شدم.

 

 

 

 

وی افزود:‌از آن به بعد هیچ وقت پی بازیگر شدن را نگرفتم و حتی جایی می‌رفتیم از دوستانم می‌خواستم، نگویند بازیگر «بچه‌های آسمان» هستم.

 

 

 

هاشمیان گفت: انتظار داشتم آقای مجیدی از من حمایت کند تا بازیگر شوم و من را به دوستانش معرفی کند. رضا ناجی برایم تلاش زیادی کرد اما اتفاقی نیفتاد. آنقدر اعصابم خورد شده بود که حتی پوستر فیلم که به دیوار اتاقم بود را پاره کردم.

 

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: تنها جایی که حضورم در «بچه‌های آسمان» به کمکم آمد،‌ هنگام استخدام در شرکت «روغن‌نباتی» بود که وقتی گفتم بازیگر «بچه‌های آسمان» هستم استخدامم کردند، البته ابتدا باور نکردند و همان موقع در گوگل اسم من را چک کردند و دیدند راست می‌گویم. البته مشکلاتی پیش آمد و از آنجا بیرون آمدم.

 

 

 

هاشمیان درباره فعالیت این روزهایش گفت: تقریبا 12 سال است که در کار نقاشی ساختمان مشغول به کار هستم و چند وقتی هم هست که متاهل شده‌ام و با دختر همسایه‌مان ازدواج کرده‌ام.

 

 

 

 

وی با اشاره به عکسش که در کتاب درسی دوم دبیرستان چاپ شده است،‌ گفت: از سال 75 «بچه‌های آسمان» یک درس شده است و در مقطع دبیرستان تدریس می‌شود و از اینکه عکس من هم در این کتاب است، بسیار خوشحالم.

 

 

 

 

 

 

 

 

بازیگر «بچه‌های آسمان» ادامه داد: دوباره به بازیگری علاقه‌مند شده‌ام و در خودم می‌بینم بازیگر خوبی شوم و دوست دارم یک بار دیگر این فرصت نصیب من بشود و دیگر آن را به راحتی از دست نخواهم داد.

 

 

 

وی افزود: به عشق فیلم «بچه‌های آسمان» همیشه «کتونی» پایم است و انواع و اقسام کتونی‌ها را می پوشم. هنوز هم «بچه های آسمان» را می‌بینم بغض می‌کنم و همه کار برایم خاطره است.

 

 

 

 

صاحب‌کار هاشمیان هم که در طول این گفت‌وگو پا به پای او مشغول کار بود به اظهار نظر پرداخت و گفت: موقعی که پیش من آمد تا مدت‌ها نمی‌دانستم بازیگر است و بارها از او خواسته‌ام این فیلم را بیاورد تا ببینم اما نیاورده است . من او را به اندازه پسرم دوست دارم و حتی خودش هم به من «آقا» می‌گوید. از ساعت 6 صبح تا 9 شب مشغول به کار هستیم و از کارش راضی هستم و هرچه می‌گویم نه نمی‌گوید. هیچ موقع هم برایم فیلم بازی نکرده است. از اولین روز به او گفتم اگر می‌خواهی دروغ بگویی با من کار نکن.

 

 

 

هاشمیان در پایان با ابراز خوشحالی از این گفت‌وگو، ادامه داد: موقعی که تماس گرفتید، خیلی خوشحال شدم که هنوز کسی به یادم هست. یک بارهم از تلویزیون آلمان و یک بار هم مجله‌ای از «کلمبیا» به سر کار من آمدند و گفت‌وگو کردند. سالی یکبار یادم می‌افتند و می‌آیند عکس و فیلم می‌گیرند اما هیچ اتفاقی برایم نمی‌افتد.


رهایی از گناه از نگاه امام صادق(ع) .............

رهایی از گناه از نگاه امام صادق(ع)

به گزارش امید به نقل از افکارنیوز، آیت الله مظاهری در یکی از جلسات اخیر درس اخلاق خود گفت: در روایت است که شخصى نزد امام صادق‌«ع» آمد و عرض کرد: یابن‌رسول‌‏الله، من عادت به گناه پیدا کرده‏‌ام، چه کنم تا از این عادت رهایى یابم؟

 

حضرت از راه تحریک عواطف وارد شدند؛ یعنى وجدان اخلاقى او را تحریک کرده فرمودند: اگر می‌‏خواهى گناه بکنى و عادت بر آن پیدا کرده‌‏اى، مانعى ندارد، اما در موقع ارتکاب عمل حرام و انجام گناه، چند مسئله را رعایت کن؛ اولًا اینکه کارهایت را در جایى انجام بده که خدا تو را نبیند و تو در محضر حق تعالى واقع نشوى.

 

عرض کرد: یابن‌ رسول‏‌الله، من هر کجا که بروم از دید الهى مخفى نیستم!

حضرت فرمودند: پس در وقت گناه، از ملک و سرزمین خدا بیرون برو، چرا که معصیت صاحب‏خانه، آن هم در خانه‌ى او، خیانت به اوست.

آن مرد گفت: یابن‏‌رسول‌‏الله، کجا بروم که ملک خدا نباشد؟ همه جا متعلق به اوست.

 

امام«ع» فرمودند: خوب، لااقل روزى او را نخور!

جواب داد: یابن‏‌رسول‏‌الله، مگر می‌‏شود روزى او را نخورم؟ از هر چه استفاده کنم، نعمت اوست، هر چه بخورم و بیاشامم از خداوند است.

حضرت نحو? بحث را عوض کردند و فرمودند: اشکالى ندارد، در محضر خداوند، با استفاده از نعمت‏هاى او و در ملک او گناه بکن ولى زمانى که عزرائیل براى گرفتن جان و قبض روح تو آمد، جانت را نگهدار و آن را از فرشته مأمور الهى حفظ کن.

 

و وقتى جوان براى این کار هم به عجز و ناتوانى خویش اقرار نمود، امام صادق«ع» که به نتیجه‌‏گیرى نزدیک می‌شدند، آخرین مسئله را هم برایش به این‌گونه یبان فرمودند که: اگر حافظ جانت نیستى و نمی‌‏توانى آن را از مَلَک محافظت نمایى، پس وقتى که او جانت را گرفت، در مقابل ملائکه مأمور دوزخ مقاومت کن تا به جهنم نروى.

جوان، با ناراحتى اظهار داشت آن موقع، روز بیچارگى من است و اختیارى ندارم و آنها مرا بزور می‌‏کشانند و به طرف آتش می‌‏برند.

حضرت فرمودند: بیچاره! پس عادت به گناه یعنى چه؟ پس اصرار در معصیت چرا؟!


زیباترین مناظر طبیعی جهان............

صخره پریکل در جنوب نروژ با ارتفاع 604 متر

 

 

آبشار فرشته در ونزوئلا

 

 

 

 

چشمه های آب شور باداب سورت در استان مازندران

 

 

 

 

رودخانه یخ زده Briksdalsbreen در نروژ

 

 

 

 

دماغه گریکو در قبرص

 

 

 

 

تپه های شکلات در فیلیپین

 

 

 

 

آبشار زیبای گلفوس در ایسلند

 

 

 

 

هیمالیا در نپال

 

 

 

 

خمیدگی نعل اسب، بخشی از رودخانه کلورادو در آمریکا

 

 

 

 

آبشار شگفت انگیز ایگوازو در برزیل

 

 

 

 

آبشار زیبای کائتور در گینه

 

 

 

 

رودخانه لی در چین

 

 

 

 

غار دریاچه کاررا در شیلی

 

 

 

 

چشمه های شگفت انگیز پاموکاله در ترکیه

 

 

 

 

غار رنگی فلوت در چین

 

 

 

 

رودخانه ای زیبا در نیوزیلند

 

 

 

 

جزیره اسپریت در کانادا

 

 

 

 

جنگل صخره در چین

 

 

 

 

کوه های آلپ در سوییس

 

 

 

 

مزارع برنج در بالی

 

 

 

 

صخره های عجیب در سواحل استرالیا

 

 

 

 

دریاچه ای زیبا در تبت