سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

لوازم سفید منزل را چگونه تمیز کنیم؟

لوازم سفید منزل را چگونه تمیز کنیم؟


 


1 - مبلمان
اگر که می خواهید مبلمان و اثاثیه سفید رنگ خانه تان تمیز مانده و لک نشوند از روکش های پارچه ای استفاده نمایید . برای پوشاندن لک های کوچک می بایست کمی هوشیارانه رفتار نموده و از روکش های دیگری استفاده نمایید . در صورت ریختن مایعات بر روی مبلمان از نشاسته ذرت ، نمک یا لکه گیرهای شیمیایی استفاده نمایید .

نکته :
همواره روش لکه گیری خود را بر روی قسمتی که جلب توجه نمی کند امتحان نمایید و پس از اطمینان برای تمیز کردن اثاثیه مورد استفاده قرار دهید . برای ارزیابی ماده لکه گیر مورد استفاده می توانید با افراد حرفه ای در قالیشویی ها که کار تمیز کردن مبلمان را هم انجام می دهند تماس بگیرید .

2 - حوله ها
اگر برای تمیز کردن حوله های سفید از موادی چون وایتکس استفاده می کنید مراقب باشید . بر چسب حاوی اطلاعات روی بطری را مطالعه نمایید . هم چنین دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را نیز مطالعه نموده تا بفهمید چه مقدار وایتکس را می توان در داخل لباسشویی ریخت . ( آیا وایتکس را باید با آب رقیق کرد ؟ وایتکس را چگونه در ماشین بریزیم ؟ موقعی که چرخه شستشو شروع می شود بریزیم ؟ با خواندن دفترچه جواب سوالاتی از این دست را خواهید یافت . ) در صورتی که کارخانه تولید کننده ماشین لباسشویی، استفاده از وایتکس را قدغن کرده است از وایتکس استفاده نکنید .

3 - ملحفه ها
ملحفه ها را یا به تنهایی یا با لباسهایی که رنگ روشن دارند بشویید . ملحفه ها را با استفاده از آب گرم و پودر شوینده بشویید و از ریختن مواد لکه گیر مثل وایتکس خودداری نمایید . به توصیه یک طراح وسایل خواب از لکه بر های پایه اکسیژن استفاده نمایید تا ملحفه ها سفیدتر و روشن گردند . هم چنین او عقیده دارد که زیاد خشک کردن ملحفه ها موجب خراب شدن بافت پارچه و زرد شدن آن می گردد .

4 - فرش و موکت
در ماههای سرد و برفی در جلوی درب حصیرهای خیسی پهن کنید تا کفشهایتان را بر روی آن درآورده و بدین ترتیب مانع از کثیف شدن فرش و موکت گردید .
در صورت ریختن مایعات بر روی فرش و موکتهای سفید هر چه سریعتر اقدام به پاک کردن آنها کنید نتیجه بهتری حاصل خواهد شد . بدین منظور ابتدا آشغالهای خشک را جمع کرده و سپس با استفاده از یک حوله پارچه ای یا کاغذی آب را خشک نمایید . حالا فرش را کمی مرطوب نموده و پارچه سفید تمیز دیگری را بر روی ناحیه کثیف شده انداخته و فشار دهید تا فرش تمیز گردد . در صورتی که منطقه کثیف شده وسیع می باشد از خارج به داخل اقدام به پاک کردن فرش یا موکت نمایید تا میزان کثیفی بیشتر نگردد . اگربا انجام این کارها لکه فرش تمیز نشد از یک حلال های تمیز کننده فرش استفاده نمایید . اما قبل از استفاده از حلال مطمئن شوید که آن نوع حلال مناسب قالی یا فرش شما می باشد .

5 - دیوارها

برای پاک کردن لک های روی دیوار ابتدا از ساده ترین روش یعنی مقداری آب و یک دستمال استفاده کنید . در صورتی که این روش کارساز نبود از مقداری مایع ظرفشویی استفاده نمایید . در صورت بر جا ماندن لکه ها می توانید از حلالهای قویتر استفاده نمایید اما امکان دارد این حلالها غیر از پاک کردن لکه، موجب حل شدن رنگ دیوارگردد . یکی از کارشناسان موسسه های خدماتی استفاده از پد های پاک کننده ابری را توصیه می کند .

6 - رومیزی ها
در صورت کثیف شدن رومیزی هر چه سریعتر اقدام به تمیز نمودن آن کنید . بدین منظور از مقداری آب و مایع ظرفشویی استفاده نمایید اما اگر رومیزی تان قابل شستشو می باشد اقدام به شستن آن کنید . برای پاک کردن لکه های بر جامانده از غذا راهنمای زدودن لکه ها را مطالعه نمایید چرا که نحوه پاک کردن لکه های پایه آب با لکه های پایه چربی با هم فرق دارند .

7 - دوغاب و گچ
برای تمیز کردن گچبری ها و حفظ حالت سفیدی گچ یکی از کارشناسان که نویسنده کتاب " راحت های خانه : هنر و علم خانه داری Home Comforts: The Art & Sciense of Keeping House " به نام چریل مندلسون Cheryl Mendelson توصیه می کند که از یک برس فلزی و محلولی تهیه شده از نصف فنجان وایتکس که با یک گالن آب رقیق شده است استفاده نمایید . ابتدا بر روی یک قسمت از گچ و یا کاشی که به چشم نمی آید این محلول را امتحان کنید و سپس در ابعاد وسیع مورد استفاده قرار دهید .


  

http://www.iranfars.ir/images/1/lineleft.gifhttp://www.iranfars.ir/images/1/lineleft.gifhttp://www.iranfars.ir/images/1/lineleft.gif

 

 


مقدار زیادی کدو دارم، چه کارشان کنم؟

 

مقدار زیادی کدو دارم، چه کارشان کنم؟


 


چند توصیه برای تان داریم تا بتوانید به خوبی این کدوها را برای زمستان پیش رو کنسرو کنید یا فوراً آنها مورد استفاده قرار دهید.

1 - کدوها را منجمد کنید

بدون اینکه پوست کدوها را بکنید، آنها را به شکل مکعب یا دایره ببرید یا خیلی ساده خردشان کنید. کدوهای خرد شده را روی یک سینی پهن کنید و آنها را درون فریزر بگذارید. سپس آنها را درون کیسه های خشک بریزید و بگذارید برای زمستان یخ بزنند.
اگر آنها را مستقیماً درون کیسه بریزید تا یخ بزنند، به هم خواهند چسبید و استفاده از آنها خیلی سخت می‌شود. اما با این کار آنها به خوبی از هم جدا هستند و شما می‌توانید با آنها بدون اینکه یخ شان باز شده باشد، آشپزی کنید.

2 - سوپ کدو را منجمد کنید
کدوها را با پنیر مازارلا یا پنیر تاز? بز خوب مخلوط کنید. سپس آنها را درون ظرف های شیر بریزید و داخل فریزر قرار دهید.
به آن نمک نزنید، هر وقت که خواستید گرم شان کنید می‌توانید ادویه و چاشنی های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

3 - گراتین کدو را منجمد کنید

2 کیلوگرم کدو را به شکل دایره خرد کنید و بگذارید با روغن زیتون 10 دقیقه بپزد. آنها را درون یک سینی پهن کنید. 2 عدد تخم مرغ را با 40 سی سی شیر بزنید و روی کدوها بریزید. سپس آن را داخل فر 180 درج? سانتیگراد قرار دهید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزد. سپس آن را تکه تکه ببُرید و درون فریز بگذارید.
زمانی که می‌خواهید این گراتین را گرم کنید، کمی پنیر رنده شده رویش بریزید.

4 - پور? کدو را فریز کنید

1 یا 2 کیلوگرم کدو را به شکل دایره یا مکعب ببرید. آن را با بخار بپزید. سپس به کمک یک صافی یا آبکش بزرگ آبش را به خوبی بگیرید.
برگ های یک دسته ریحان را روی آن ریز ریز کنید. مخلوط حاصل را با مخلوط کن خوب له کنید. مجدداً کمی ریحان و کمی خامه به آن اضاف کنید. خوب مخلوط شان کنید. پور? آماده شده را درون چند ظرف بریزید و بگذارید منجمد شود.

5 - مثل خیار کنسروشان کنید
1 کیلو گرم کدو را به شکل مکعب های بزرگ خرد کنید. آنها را درون یک سینی بریزید، مقدار زیادی نمک روی آن بریزید آن قدر که مالامال از نمک شود، سپس بگذارید تمام شب در فریزر بماند.
فردای آن روز، آبش را به کمک یک صافی بگیرید. سپس آنها را در چند شیشه بریزید.
2 شیشه سرکه را به اضاف? نیم لیوان آب و 2 قاشق سوپ خوری شکر بگذارید جوش بیاید. این مخلوط را روی کدوها بریزید و در شیشه ها را ببندید.

6 - کدو را تبدیل به چاشنی نمایید
1 کیلوگرم کدو را به شکل مکعب های کوچک ببرید. سپس خیلی سریع آنها را درون کمی روغن زیتون بریزید.
1 تکه زنجبیل رنده شده، 2 یا سه حبه سیر ریز شده، 1 قاشق سوپ خوری عسل، و 1 مشت کشمش به آن اضاف کنید.
2 تا 3 قاشق سوپ خوری سرکه، نمک و فلفل روی آن بریزید. سپس آن را درون ظرف های کوچک بریزید و منجمد کنید یا درون چند شیشه بریزید و درون یخچال نگه شان دارید.
این چاشنی را با کباب گاو، دند? بره، و ماهی شکم پُر سرو کنید.

7 - بستنی کدو درست کنید
1 کیلوگرم کدو را به شکل دایره های نازک ببرید. آنها را درون آب جوش که کمی نمک به آن اضافه شده، به مدت 10 دقیقه شناور کنید.
آب آنها را بگیرید و با 4 سوسیس کوچک یا یک کاسه مازارلا و سبزیجات معطر (ریحان، جعفری یا سبزی دیگر) مخلوط کنید. با آب لیموترش طعم دارش کنید. سپس آن را درون فریزر قرار دهید.
این بستنی را با تارت ماهی آزاد (یا هر ماهی دیگر) و یا سالاد، سرو کنید یا روی مخلوط سبزیجات خام بریزید.

8 - مربای کدو درست کنید
دو بار آب جوش روی پوست 3 لیموترش بریزید و خالی کنید، سپس آنها را به تکه های کوچک خرد کنید. 1.5 کیلوگرم کدوی خردشده و شسته شده را را در مخلوط کن، مخلوط کنید. سپس آب لیموترش به آن اضافه نمایید.
1 کیلوگرم شکر، پوست لیموترش ها، یک نوک قاشق وانیل، و 1 قاشق سوپ خوری دان? هل را درون یک ظرف بریزید.
مخلوط آماده شده به همراه کدوها را درن قابلمه بریزید. 20 دقیقه به آرامی آن را بپزید، مدام باید همشان بزنید. سپس درون ظرف بریزید.
شما می‌توانید این مربا را با استفاده از ادویه های دیگر مانند، دارچین، رازیانه، دانه های رازیانه، زنجبیل رنده شده، یا با اضافه کردن کشمش، خلال بادام، و یا پست? له شده تهیه کنید.

9 - با کدوها شیرینی بپزید
این دستور العملی را از ژولی آندریو از آخرین کتابش برای تان می‌آوریم.
600 گرم کدو را بشویید و رنده کنید. آن را داخل دستمال بگذارید، لبه های دستمال را بتابانید و فشارش دهید تا آب کدو تا آن جایی که ممکن است خارج شود.
فر را روی 180 درج? سانتیگراد آماده کنید.
70 گرم کره را آب کنید. 10 سی سی شیر نیمه چرب را گرم کنید.
150 گرم آرد، 150 گرم شکر، 2 عدد تخم مرغ، 50 گرم کر? آب شده، 1 قاشق قهوه خوری وانیل، نصف قاشق قهوه خوری پودر دارچین، شیر ولرم و نوک قاشف نمک، را درون یک ظرف سالاد خوری با کدوها مخلوط کنید.
درون یک ظرف با لب? 23 سانتی متری کره و شکر بمالید. مخلوط آماده شده را درون آن بریزید و به مدت یک ساعت و 10 دقیقه درون فر بپزید.
وقتی که پخت به نیمه رسید، کر? آب شده را با یک قلمو روی سطح شیرینی بمالید تا لای? رویی شیرینی کاملاً طلایی شود.
قبل از اینکه بخواهید شیرینی را از قالب خارج کنید، بگذارید خوب سرد شود. زمانی که شیرینی به دمای محیط رسید، می‌توانید آن را سرو کنید.
 


در مسافرت چه چیزی با خود ببریم؟


 

در مسافرت چه چیزی با خود ببریم؟


 


در مورد چمدان بستن، اغلب می‌شنویم که خوب است سبک‌ سفر کنیم، وسایل اضافی و غیرضروری را با خودمان نبریم، از هر چیزی سبک‌ ترینش را انتخاب کنیم و خیلی توصیه‌های خوب دیگر. ولی سبک‌ سفر کردن اصلاً به این معنی نیست که یک سری وسایل ضروری و به‌درد بخور را حذف یا فراموش کنیم؛ چمدان مسافر باید آن‌قدری سبک باشد که حمل‌‌ کردنش را سخت نکند و آن‌قدری پُر و کامل که چند روزی نیازهای مسافر را در شهری که خانه‌ی او نیست، برآورده سازد. مثلاً برداشتن چند دست لباس رسمی ، اگر به هدف کار یا شرکت در مراسمی خاص سفر نمی‌کنید، اصلاً به درد شما نمی‌خورد؛ یا وقتی قرار است در هتل اقامت داشته باشید، واقعاً نیازی نیست سشوار خودتان را ببرید؛
مهم‌ترین اصل برای این‌ که بدانیم چه چیزهایی ببریم و چه چیزهایی را از چمدان خارج کنیم، این است که نسبت به جایی که می‌رویم و مدلی که سفر می‌کنیم و امکاناتی که در مقصد خواهیم داشت، آگاهی داشته باشیم. بهتر است قبل از رفتن خصوصیات جغرافیایی و جاهای دیدنی شهر مقصد را بدانیم، مشخص باشد که قرار است هتل بگیریم یا شب را در حاشیه‌ی جنگل توی چادر بگذرانیم؟ اگر به فکر رزرو هتل هستیم، آیا می‌دانیم هتل چه امکاناتی را برای ما مهیا کرده است؟
بعضی از وسایل ضروری برای یک سفر معمولی شامل موارد زیر است.

مهم‌ترین‌ ها
گذرنامه، بلیط‌، روادید، پول، کارت اعتباری، چک‌ پول‌های مسافرتی، برگه یا شماره‌ی رزرواسیون هتل، نقشه‌ی شهر مقصد، شماره‌تلفن‌های اضطراری شهر مقصد ( مثل پلیس، اورژانس، تاکسی و امثال این‌ها ).
وسایل مهم را باید در کیف دستی و جایی که بهترین دسترسی را داشته باشید، قرار دهید.

کفش و لباس
لباسی که در سفر می‌پوشید باید راحت و سبک باشد.
کفش مناسب پیاده‌روی بردارید و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید.
جوراب و لباس‌های زیر را جدا از بقیه بگذارید، نظم چیدن وسایل را در چمدان رعایت کنید.
حواس‌تان به فصل سفر و آب‌ و هوای مقصد باشد، می‌توانید در سایتی مثل www.accuweather.com ببینید مقصد سفرتان در طول اقامت شما در چه حال و هوایی است.
احتمال شب‌های سرد را در نظر بگیرید و یک ژاکت با خودتان بردارید؛ اگر هوا گرم است یا نزدیک دریا هستید، لباس شنا به دردتان می‌خورد.
لباس‌های غیر ضروری با خودتان حمل نکنید. چند تا پیراهن یا تی‌شرت در فصل تابستان و چندتایی پیراهن گرم و ژاکت برای زمستان برای رفع نیاز کافی است.
احتمال خرید کردن در مسافرت را هم در نظر بگیرید و فراموش نکنید لباس‌های جدیدتان را هم می‌توانید بپوشید.
اگر به یک شهر ساحلی مثل سواحل آنتالیا، جزایر یونان و تایلند سفر می‌کنید، کفش کوه‌نوردی با خودتان نبرید، مطمئن باشید شنا هم ورزش خوبی است.

ابزارها
شارژر وسایل الکترونیکی مثل موبایل یا لپ‌تاپ، باتری، دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری، فلش‌مموری، دفترچه‌ یادداشت کوچک به همراه خودکار.

متفرقه
دستمال‌ کاغذی
چسب ‌زخم
کرم ضد آفتاب
لوسیون دورکننده‌ حشرات
چندتا قرص به درد بخور و ضروری ( فراموش نکنید بردن قرص‌ و دارو به بیشتر کشورها ممنوع است و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید حتماً ترجمه‌ رسمی نسخه‌ پزشکتان را همراه داشته باشید)
یکی دو تا کیسه‌ پلاستیکی برای این‌که مثلاً بتوانید لباس‌های کثیف را از تمیز یا خوردنی‌ها را از غیر خوردنی‌ها جدا کنید
کتاب یا مجله‌ کوچکی که بتواند در طول مسیر شما را سرگرم کند
یک کوله پشتی کوچک هم شاید راحت‌تر از کیف دستی باشد.



نکاتی مهم درباره یخ زدایی مواد غذایی.................


 

نکاتی مهم درباره یخ زدایی مواد غذایی


 


اگر شما هم از آن خانم هایی هستید که دوست دارید با بهترین روش های یخ زدایی انواع خوراکی ها آشنا شوید، بد نیست نگاهی به توصیه های زیر بیندازید.


شیرینی
1 - بهترین راه برای یخ زدایی شیرینی ها این است که آنها را نیم ساعت تا 45 دقیقه پیش از مصرف، از فریزر خارج کنید و در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید...

2 - یخ زدایی شیرینی ها با مایکروفر نه تنها باعث شل شدنشان می شود بلکه طعم آنها را هم خراب می کند.

گوشت ها
1 - اگر قصد نگهداری طولانی مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند.

2 - اگر روی بسته بندی گوشت، سوراخ یا پارگی وجود داشته باشد، ممکن است آب سطحی آن به سرعت بخار شود و لکه های سفیدی که سوختگی انجماد نام دارد، روی سطح بافتش دیده شود.

3 - اگر لکه های سیاه، پیش از انجماد گوشت روی آن نباشد و پس از فریز کردن به وجود بیایند، احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت دور از انتظار نیست.

4 - بهتر است به علت خرد شدن بافت گوشت چرخ کرده، آزاد شدن آنزیم ها و انجام چند فرایند و دستکاری در این گوشت، آن را داخل فریزر نگهداری نکنید.

5 - یخ زدایی گوشت باید خیلی آهسته و تدریجی انجام شود تا قطره های آب سوزنی از درون آن خارج شود و مواد مغذی اش به صورت خونابه هدر نرود.

6 - اگر 24 ساعت پیش از مصرف، گوشت قرمز را از داخل فریزر خارج کنید و آن را در طبقه های پایینی یخچال بگذارید، می توانید از باز شدن مناسب یخ آن مطمئن شوید.

7 - اگر وقت کافی برای یخ زدایی گوشت ندارید، می توانید با قرار دادن مستقیم آن درون قابلمه، از هدر رفتن مواد مغذی اش به صورت خونابه پیشگیری کنید.

8 - گوشت مرغ را 12 ساعت و ماهی و میگو را 8 ساعت پیش از مصرف از فریزر خارج کنید و برای یخ زدایی در طبقات پایین یخچال بگذارید.

9 - استفاده از مایکروفر یکی از راه های ساده برای یخ زدایی انواع گوشت هاست.

10 - قرار دادن انواع گوشت در آب، راه مناسبی برای باز کردن یخ آنها نیست و باعث از بین رفتن مواد مغذی شان می شود.

سبزی ها
1 - ساده ترین راه برای بازکردن یخ سبزی قورمه، آش، پلو، کرفس یا کوکو این است که آنها را فقط 2 ساعت پیش از مصرف از فریزر خارج کنید.

2 - قرار دادن سبزی های یخ زده به مدت 2 تا 3 دقیقه درون مایکروفر هم می تواند تا حد زیادی یخ آنها را از بین ببرد.

3 - یک راه بسیار ساده برای باز شدن یخ سبزی های خام یا پخته ای که نیاز به پختن و گرم کردن دارند، قرار دادن آنها داخل قابلمه بلافاصله پس از خارج کردن از فریزر است.

4 - برای پیشگیری از قهوه ای شدن قارچ در فریزر می توانید آن را با کمی آبلیمو مخلوط و سپس فریز کنید. قارچ های یخ زده در صورت خارج شدن از فریزر، در زمانی کمتر از نیم ساعت باز می شوند.

5 - بهتر است برای پیشگیری از تغییر رنگ یا طعم ذرت، نخودفرنگی و قارچ، آنها را با دمای محیط و بدون استفاده از مایکروفر یخ زدایی کنید.

6 - به هیچ وجه از ظرف پر از آب برای باز کردن یخ سبزی ها استفاده نکنید. این کار باعث از دست رفتن طعم طبیعی آنها می شود.

7 - بهتر است برای پیشگیری از تغییر طعم و رنگ هویج، آن را پیش از فریز کردن، کمی بخارپز کنید و یخ زدایی اش را هم در دمای محیط انجام دهید.

غذاهای آماده
1 - اگر برنج پخته و آماده را داخل فریزر گذاشته اید، می توانید با قرار دادن ظرفش در محیط آشپزخانه به مدت 3 ساعت یخ آن را باز کنید.

2 - انواع برنج های ساده و مخلوط را می توان با قرار دادن ظرف آنها روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار سماور یا کتری یا روی شعله پخش کن گاز، به راحتی یخ زدایی و گرم کرد.

3 - خورش های پخته و یخ زده با قرار گرفتن داخل مایکروفر یا روی حرارت مستقیم گاز به راحتی یخ زدایی می شوند.

رب و گوجه فرنگی
1 - بهتر است رب را پیش از فریز کردن از قوطی اش خارج و آن را در نایلون های کوچک به صورت نازک بسته بندی کنید.

2 - اگر بسته های کوچک رب را برای 10 تا 20 دقیقه در دمای محیط قرار دهید، یخشان به سادگی باز می شود.

3 - بهتر است گوجه فرنگی را به صورت درسته و پوست کنده داخل فریزر بگذارید. برای یخ زدایی هم کافی است که آن را از یک ساعت قبل از مصرف، از فریزر خارج کنید.

4 - انداختن گوجه های یخ زده داخل قابلمه خورش یا ماهیتابه املت هم روشی سریع برای باز کردن یخ آنهاست.

خشکبار
1 - برای فریزکردن خشکبارهایی مانند انواع آجیل و میوه های خشک باید آنها را درون نایلون ضخیم روشنی بریزید و پس از خارج کردن هوای داخل نایلون، درش را محکم گره بزنید. سپس نایلون را درون ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر بگذارید و پس از بستن در آن، داخل فریزر بگذارید. بهترین و مناسب ترین راه برای بازکردن یخ خشکبار، قرار دادن آنها به مدت 2 تا 3 ساعت در دمای محیط است.

2 - می توانید میوه های خشک را به جای فریز کردن، داخل کابینت آشپزخانه نگهداری کنید چون مدت زمان ماندگاری این خوراکی ها بالاست.

3 - درصورت امکان، آجیل های خام یا شور را با پوستشان فریز کنید. این کار باعث از دست نرفتن کیفیت طعم آنها هنگام یخ زدایی می شود.

4 - به هیچ وجه برای باز کردن یخ خشکبار از مایکروفر استفاده نکنید. این کار باعث سفت شدن آنها می شود.

5 - تفت دادن آجیل های خام یا شور یخ زده در ظروف چدنی بدون استفاده از نمک یا روغن هم برای یخ زدایی و خوش طعم کردن آنها روش مناسبی است.

میوه ها
1 - معمولا میوه هایی مانند آلبالو، گوجه سبز و بِه را فریز می کنند. برای پیشگیری از قهوه ای شدن بِه، کمی شهد شکر با آن مخلوط کنید. بهتر است به آلبالو و گوجه سبز هم پیش از فریز شدن نمک نزنید زیرا امکان انجماد سریع آنها را کاهش و امکان از دست رفتن مواد مغذی شان را افزایش می دهد.

2 - برای مصرف میوه های فریز شده، لازم نیست حتما یخ آنها را باز کنید. خوردن میوه های یخ زده هم لذت بخش است.

3 - اگر اصرار به باز کردن یخ میوه ها دارید، آنها را روی یک دستمال نخی بچینید و اجازه دهید با دمای محیط، یخشان باز شود. این کار باعث جذب آب میوه ها و خوش طعم تر شدن آنها می شود.

4 - نایلون میوه های یخ زده رنگی مانند آلبالو یا توت فرنگی را برای باز شدن یخشان روی کابینت یا داخل یخچال رها نکنید. آب این میوه ها می تواند باعث رنگ گرفتن سطح کابینت یا قفسه یخچال و دردسر شما برای پاک کردن آنها شود. برای پیشگیری از این مشکل می توانید بشقابی زیر نایلون چنین میوه هایی قرار دهید.

 

http://www.iranfars.ir/images/1/seperate2.jpg


نکاتی مهم در دوخت و دوز..................

 

نکاتی مهم در دوخت و دوز


 


 این روزها خانم های خانه دار به دلیل مشغله های زیادی که دارند کمتر به دوخت و دوز می پردازند؛ با این حال دانستن نکاتی درباره چگونگی استفاده از لوازم خیاطی برای هر کدبانویی لازم و ضروری است. در سایت « housetips » نکاتی درباره این موضوع آمده است که در ادامه مطلب توجه شما را به آن جلب می کنیم.

1 - نخ کردن سوزن
کمی اسپری مو بر سر نخ بپاشید تا با سفت شدن آن بتوانید سوزن را راحت تر نخ کنید.

2 - تیز کردن سوزن های چرخ خیاطی
با کاغذ سنباده آن را تیز کنید.

3 - دوختن درزهای پارچه
درزها را صابون بمالید تا سوزن چرخ به راحتی از میان پارچه عبور کند.

4 - جاسوزنی
اگر دماسنج منزل شما شکسته است، قالب خالی آن برای نگه داری از سوزن های بلند و نازک بسیار مناسب است.

5 - زیپ کهنه
زیپ را به مقدار کمی نشاسته و آب آغشته کنید تا هنگام دوختن آن مشکلی نداشته باشید.

6 - جلوگیری از افتادن دکمه ها
وسط دکمه ها را لاک بی رنگ بزنید تا دیرتر از لباس جدا شود.

7 - انگشتانه
در موارد اضطراری که انگشتانه در دسترس شما نیست، چند چسب زخم دور نوک انگشت بچسبانید.

8 - آهن ربا
این وسیله را همیشه در سبد خیاطی تان داشته باشید تا با حرکت دادن آن روی فرش سوزنی را که هنگام خیاطی کردن گم کرده اید، به آسانی پیدا کنید!

9 - اضافه پارچه ها
اضافه پارچه ها را در کیسه ای کنار چرخ خیاطی بگذارید تا برای درست کردن عروسک های پارچه ای و بالشت از آن استفاده کنید.

10 - چرخ خیاطی
آن را روی ابر اسفنجی با ضخامت 4سانتی متر قرار دهید تا لرزش آن کم شود و لیز نخورد.

11 - روغن کاری چرخ خیاطی
پس از روغن کاری و پیش گیری از روغنی شدن پارچه، ابتدا روی کاغذ خشک کن چرخ کنید

12 - ذخیره کردن الگوها
الگوها را در کیسه پلاستیکی نگه دارید. برای جلوگیری از پاره و چروک شدن، آن را با کمی نشاسته و آب اسپری کنید.

13 -
یقه های پیراهن مردانه
استفاده از گوش پاک کن برای حفظ شکل پیراهن بسیار مناسب است زیرا قسمت پنبه ای گوش پاک کن از پارچه بیرون نمی زند.

14 - افتادگی قسمت زانو
در قسمت زانوی شلوار کودکان، از داخل لایه ای بچسبانید یا بدوزید تا از افتادگی آن جلوگیری شود.

15 - روبان
لبه آستین ها و جیب های فرسوده را روبان دوزی کنید.
 


توصیه های ایمنی برای رفتن به خواستگاری (طنز آمیز)

توصیه های ایمنی برای رفتن به خواستگاری (طنز آمیز)

 

آیا تا به حال به خواستگاری رفته اید؟ اگر رفته باشید مطمئنا با آداب و رسوم آن هم آشنا هستید اما جهت اطلاع دامادهای ناشی عرض می کنیم که خرید یک جعبه شیرینی (ترجیحا خامه ای) و یک دسته گل (چنانچه در سبد باشد با کلاس تر محسوب می شود) الزامی است. اما جناب آقای داماد، در حین ورود به خانه عروس خانم لازم است شرایطی را در نظر قرار دهید که بعدها مایه سرکوفت خوردنتان نشود.

- قبل از هر چیز یادتان باشد که بهتر است شما آخرین نفر وارد خانه عروس شوید و کفش هایتان را هم جفت کنید.

- سعی کنید خیلی عرق نکنید و لزوما سرخ هم نشوید. ضمنا از نگاه کردن به در و دیوار خانه جدا خودداری کنید چون به اندازه کافی وقت برای این کار خواهید داشت.

- چنانچه کار به گفت وگوی دو نفره رسید اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از تپق زدن پرهیز کنید و در صورت امکان از شرایط آب و هوا و سیاست صحبت نکنید چرا که این مسائل شما را از هدف اصلی بحث دور خواهند کرد.

- مواظب باشید تحت هیچ شرایطی انگشتتان را داخل دماغتان نکنید چون این امر جواب بله عروس خانم را به تاخیر خواهد انداخت.

- خیلی به بزرگترها چشمک و اشاره نکنید و بگذارید با خیال راحت در مورد فوتبال و آشپزی و خاطرات سفر به مشهد و… صحبت کنند و وقتی در مورد اصل موضوع صحبت می کنند خونسردی خود را حفظ کنید و دائم دستتان را داخل موهایتان نکنید.

- دائم به آشپزخانه زل نزنید و منتظر نباشید که عروس خانم به شما چای تعارف کند و شما کنترل دستهایتان را در دست بگیرید که مبادا چای روی شلوارتان بریزد چرا که اگر چنین فکری در سر دارید معلوم است که یکی از طرفداران پر و پاقرص سریال های ایرانی هستید چون این روزها مد شده به جای عروس خانم شخص دیگری چای را تعارف می کند که ممکن است از شانس شما برادر چاق و سبیل کلفت وی این مسوولیت را بر عهده بگیرد.

- چنانچه در حین ورود دسته گلی در دست دارید خیلی هول نشوید چون همه عالم و آدم می دانند که شما آن گل را برای عروس آورده اید پس آن را به دست خود عروس ندهید و ترجیحا به پدر یا برادرش تقدیم کنید.

- در حین خوردن چای مراقب سر و صدای چای خوردنتان باشید. خصوصا شما داش مشتی های پرشین استار از هرگونه هورت کشیدن چای و جویدن قند با صدای فجیع خودداری کنید چون هر آن ممکن است سکوت مهیبی مجلس را فراگیرد و همه نگاه ها روی شما زوم شود.

- چنانچه خانواده عروس بیش از یک دختر دارند قبلا دختر مورد نظرتان را مشخص کنید در غیر این صورت عواقب بعدی به عهده شخص خاطی خواهد بود.

- هنگام لباس پوشیدن بسیار مراقب باشید و توجه لازم را مبذول بدارید، اگر دیر برسید بهتر از این است که اوضاعتان ناجور باشد.

- چنانچه یک کت و شلوار دارید که مدت هاست آن را نپوشیده اید از چند روز قبل آن را پرو کنید تا در چاقی اخیر شما دردسر ساز نشود، هیچ لباسی را به زور تنتان نکنید.

- اگر شلوار پسرخاله تان را قرض گرفته اید که 2 سایز از شما کوچکتر است با زور آن را نپوشید چرا که ممکن است وسط خواستگاری شکافته شود و مشکلات عظیمی برایتان ایجاد کند.

- در هنگام میوه خوردن هم توصیه می شود مانند خوردن چای رفتار کنید و از خوردن میوه های صداداری مثل خیار و گوجه سبز خودداری کنید و اگر درست و حسابی بلد نیستید میوه پوست بکنید از پوست کندن پرتقال های سفت خودداری کنید. چون ممکن است دست و بالتان کثیف شود و پدر عروس خانم فورا دستمال کاغذی را به سمت شما بیاورد و توجه همه به عدم تبحر شما در پوست کندن میوه جلب شود. اگر پیراهن سفید پوشیده اید اصلا مجبور نیستید که انار بخورید و لباستان را کثیف کنید. چون این مسائل در مشورت عروس با خانواده اش تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

- سعی کنید به هیچ وجه اضطراب نداشته باشید چون اضطراب موجب می شود که میزان دستشویی رفتن های شما افزایش پیدا کند.

- بنابراین جهت خودداری از دستشویی رفتن های مکرر قبل از رفتن به خواستگاری آب زیاد و چای ننوشید و اضطراب را هم از خودتان دور کنید! هیچ گاه گرسنه به خواستگاری نروید چون سکوت دسته جمعی در مراسم خواستگاری غیرقابل پیش بینی است.

- و هر آن ممکن است صدای قار و قور شکمتان شما را شرمنده خاص و عام کند همچنین گرسنگی زیاد باعث خواهد شد شما اقدام به پرخوری فراوان کنید و ذهنیت یک داماد شکمو را در خانواده عروس ایجاد کنید.


نکات ریز و جالب...............




 

از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید
به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.  
 
مغز خود را گرم نگه دارید
بسیار چیز های کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.
 
خواب رفتگی
اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست بخواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.
 
زیر آب نفس بکشید
وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بی چاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.
 
خوب حفظ کنید
همیشه سعی کنید کار های خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریعتر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود.
 
از شر جرم های بینی راحت شوید
فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد: بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از 20 ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!
 
درد دندان، آخ نگو
با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی درد دندان را کاهش می دهید.
 
صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید
اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.
 
خارش گلو
وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!
 
از شر رفلاکس مری راحت شوید
کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.
 
بر درد آمپول غلبه کنید
به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.
 
سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است
کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، به کمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.
 
درد پهلو
گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.
 
جلوی خونریزی را با یک انگشت بگیرید
گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود.
 

چه تلخ است روابطمان این روزها که چیزی نیست جز حسابگری :.........

 
 
 
چه تلخ است روابطمان این روزها که چیزی نیست جز حسابگری     :
 
 
 مجلس عروسی یکی از بزرگان بود و ملا نصرالدین را نیز دعوت کرده بودند . 
وقتی می خواست وارد شود،در مقابل او دو درب وجود داشت با اعلانی بدین مضنون: از این درب عروس و داماد وارد می شوند و از درب دیگر دعوت شدگان. 
ملا از درب دعوت شدگان وارد شد. در انجا هم دو درب وجود داشت و اعلانی دیگر : از این درب دعوت شدگانی وارد می شوند که هدیه آورده اند و از درب 
دیگر دعوت شدگانی که هدیه نیاورده اند. ملا طبعا از درب دو می وارد شد. ناگهان خود را در کوچه دید،همان جایی که وارد شده بود.
 
...

این داستان حکایت زندگی ماست.کسانی را به زندگی مان دعوت می کنیم(رابطه هایی را آغاز می کنیم) اما وقتی متوجه می شویم از آنها چیزی عایدمان نمی شود ، رابطه را قطع و افراد را به حال خودشان رها می کنیم.
روابط عاطفی ما چیزی بیشتر از الگوی حاکم بر مناسبات تجاری و اقتصادی نیست.

...

عشق بر مبنای ترس و ضعف محاسبه گر است. اگر محبتی می کنیم توقع جبران داریم دوست داشتن های ما قید و شرط و تبصره دارد.حساب و کتاب دارد . اگر کسی را دوست داریم به خاطر این است که لیوان نیازمان پر شود .اگر رابطه ای سود آور نباشد آن را ادامه نمی دهیم.

 
چه ستمگر است آنکه از جیبش به تو می بخشد،تا از قلب تو چیزی بگیرد
 

                  در پناه
خـــــــــــ فقط خــــدا ــــــــــدا
 

جمله مخابره شده از اولین فضانوردی که در ماه فرود آمد ، بالاخره ر


جمله مخابره شده از اولین فضانورد بالاخره رازگشایی شد!!!
بیستم جولای 
1969 ، نیل آرمسترانگ به عنوان فرمانده ماه نشین آپولو  11،
اولین انسانی‌ بود که بر سطح ماه قدم گذاشت. به لطف فرستنده‌های
تلویزیونی اولین کلمات او به زمین مخابره و توسط میلیون‌ها نفر شنیده
شدند: "این گامی کوچک برای انسان، و جهشی عظیم برای انسانیت است."


ولی‌ درست پیش از بازگشت به ماه نشین، آرمسترانگ جمله معماگونه دیگری را
نیز بر زبان راند: "الان وقتشه آقای گورسکی!"

خیلی‌ از دست‌اندرکاران ناسا با شنیدن این جمله آن را نوعی کرکری خوانی
با یک فضانورد رقیب روسی ارزیابی کردند. اگرچه بعد از تحقیقات معلوم شد
که هیچ فضانوردی، اعم از آمریکایی‌ و یا روسی به نام "گورسکی" در
پروژه‌های فضایی آن دوران وجود نداشته است.

در طول سالیان، افراد زیادی آرمسترانگ را درباره این جمله "الان وقتشه
آقای گورسکی!" سوال پیچ کردند. ولی‌ پاسخ آرمسترانگ همیشه تنها لبخندی
بود و بس. در پنجم جولای 
1995، در جلسه پرسش و پاسخی که بعد از یکی‌ از
سخنرانی‌های آرمسترانگ در فلوریدا برگزار شده بود، یکی‌ از خبرنگاران
دوباره این پرسش 
26  ساله را از آرمسترانگ پرسید. اینبار در میان تعجب
عمومی‌ آرمسترانگ آماده پاسخگویی بود. وی با اظهار این که آقای "گورسکی"
فوت کرده و به همین دلیل او احساس می‌‌کند که می‌‌تواند راز این معما را
فاش کند، داستان را اینگونه برای خبرنگاران مشتاق شرح داد:

یکی‌ از روزهای سال 
1938، وقتی‌ که نیل کوچک پسر بچه‌ای ساکن شهرکی واقع
در غرب میانه بود، به هنگام بازی بیس بال در محوطه پشت خانه‌شان ، ضربه
شدید دوستش توپ را به حیاط خانه یکی‌ از همسایه‌ها می‌‌فرستد و از بخت بد
توپ درست در نزدیکی‌ پنجره اتاق خواب این همسایه‌ها که آقا و خانم گورسکی
نام داشتند فرود می‌‌آید. و آرمسترانگ جوان که یواشکی برای برداشتن توپ
داخل حیاط این زوج خزیده بود، صدای فریاد خانم گورسکی را از پنجره اتاق
خوابشان به وضوح می‌‌شنود: "چی‌؟؟ سکس؟؟! آقا از من سکس می‌‌خوان؟؟! خوب
گوشاتو وا کن آقای گورسکی! هر وقت این پسر همسایمون تونست روی ماه راه
بره تو هم میتونی‌ ترتیب منو بدی!!!