سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

احمقانه ‏ترین دادخواهیها در آمریکا در سال 2013 ...

    نظر

در سال 2013، موسسه اصلاحات قانونی، یک زیرمجموعه قانونی در آمریکا، احمقانه‏‌ترین پرونده‌های حقوقی را بر اساس نتیج? یک نظرسنجی اعلام کرده است.
مدیر این مجموعه، لیزا ای. ریکارد در این زمینه گفت "آیا ما واقعا می‌خواهیم که سیستم قانونی ما اینگونه به نظر برسد؟ دادخواهی های توهین‏‌آمیز بزرگ و کوچک بر جامعه و اقتصاد ما فشار وارد می‌کنند."
بدون هیچ توضیح دیگر، این شما و این لیست احمقانه ‏ترین دادخواهی‌ها در آمریکا:


زندانی‌ها شرکت‌های تولید مشروبات الکلی را بخاطر زندگی خلافکارانه خود سرزنش می‌کنند.

گروه سرگرمی ROZANEH

یک گروه پنج نفره از زندانی ها از شرکت‌های الکل شکایت کردند زیرا به انداز? کافی آنها را از خطرات الکل آگاه نکرده بودند. یکی از این زندانیان اینگونه نوشته است "من بخاطر موقعیت هایی که دیگران مست بودند، یا موقعیت‌هایی که الکل در آنها نقش مهمی داشته است، زمان بسیار زیادی را در زندان سپری کرده‌‏ام." باقی زندانیان ادعا کرده‏‌اند که اگر در مورد طبیعت اعتیادآور الکل می‌دانستند هیچوقت شروع به نوشیدن آن نمی‌کردند. اما آیا واقعا می توان شرکت‌های تولید الکل را مسئول جرم دانست؟


یک معلم در اوهایو در شکایت علیه حوزه خود ادعای ترس از بچه‌ها را کرده است.

www.ROZANEHONLINE.com

خانم ماریا والتر 61 ساله در یک مدرسه اسپانیایی و فرانسه درس می دهد. با اینحال او ادعا دارد که وقتی زمان خود را کنار بچه‌های جوان می‌گذراند دچار استرس، اضطراب، درد سینه، استفراغ، کابوس و فشار خون بالا می‌شود. بنابراین او از حوزه خود برای این تبعیض که او را از دبیرستان به راهنمایی منتقل کرده‌‏اند شکایت کرده است. اسرار این زن نیز بنوع خود جالب است، بعد از رد شدن شکایتش، او شش بار شکایت خود را از سر گرفته است.


یک مدرسه در نیوجرزی یکی از شاگردان را بخاطر غیبت های زیاد از تیم دوندگان خود بیرون انداخت و پدر او از آنها 40$ میلیارد خسارت خواست.

این پدر ادعا کرده که مرگ خانوادگی و جراحت پا دلیل این غیبت ها بوده است، به علاو? اینکه قبل از اخراج این پسر از او اخاذی کرده‏ و آزارش داده‌‏اند. در این شکایت همچنین آمده که با وجود سریعتربودن این پسر مربی بچه‌های بزرگتر را برای مسابقات انتخاب می‌کرده است. طبق ادعای پدر، به نظر می‌رسد که تمام بلاهای ممکن سر این بچه آمده است.


زنی که بخاطر "جراحات جدی و دائمی" شکایت کرد.

اریکا تامبورین، در کمتر از شش ماه بعد از یک حادثه رانندگی، در دوی نیمه-ماراتون شرکت کرد و از بین 173 نفر 50ام شد. اما با این ادعا که از جراحات جدی رنج می‌برد، یک شکایت علیه کابلا کرد، صاحاب پارکینگی که این حادثه برای او رخ داده بود. تامبورین در این شکایت از دختر خود نیز نام برده بود که خدمات و راحتی مادر خود را از دست داده است. حال چگونه این مادر با وجود جراحات در دوی ماراتون شرکت کرده را باید از خود او پرسید.


دو مرد از فست‏فود Subway بخاطر کوچکتربودن ساندویچ هایش از تبلیغ شکایت کردند.

روزنه آنلاین

اوایل سال 2013، یک مرد استرالیایی ساندویچ خود را اندازه گرفت. در تبلیغ ادعا شده بود که ساندویچ 30 سانتی است، اما 28 سانت بوده است. این عکس بسرعت در اینترنت پخش شد. اکنون دو مرد دیگر این شرکت را بخاطر کوچکتربودن ساندویچ هایش از تبلیغات شکایت کردند. وکیل این دو نفر گفت "این پرونده برای این است که شرکت ها یاد بگیرند به وعده های خود عمل کنند." شاید این بتواند درس عبرتی باشد برای شرکت های دیگر وقتی که می خواهند محصول خود را تبلیغ کنند.


یک مرد بالغ در نیویورک از والدین خود برای "بی اهمیتی" نسبت به مشکلاتش شکایت کرد.

برنارد بی، مردی 32 ساله و بی‏‌خانمان است که از والدین خود شکایت کرد زیرا آنها به او 200000$ ندادند تا شعبه‏‌های پیتزافروشی خود را باز کند. او فکر می کند که پدر و مادرش می بایست خان? خود را گرو می گذاشتند و یک-هشتم این پول را به او می دادند. به گفته خود او رفتارهای والدینش در طول سالها "جراحاتی عمیق بر روح او باقی گذاشته که خودشان خوب نخواهند شد."  آنها " نسبت به مشکلات، روابط، فقر، موقعیت و جایگاه پسرشان در زندگی بی تفاوت هستند." جالب است که این مرد یک لحظه هم فکر نکرده که شاید آنقدر بالغ باشد که نتواند پدر و مادر خود را مسئول اشتباهاتش بداند.


یک سارق زخمی شده از مغازه‌‏داری که می خواسته از او سرقت کند، شکایت کرد.

گروه سرگرمی ROZANEH

اسکات لافونت ظاهرا با یک چاقو دارنده یک مغازه را تهدید کرده و برخی از جنس های او را دزدیده بوده است. صاحبت فروشگاه، مایکل لوئیس، هم یک اسلحه از ماشین خود بیرون آورده و به دنبال سارق افتاده است که گویا او را می شناخته است. وقتی که لافونت به او نزدیک می شود، لوئیس یک شلیک هوایی برای اخطار می کند، و بعد که به نزدیک شدن ادامه می دهد، سه بار به او شلیک می کند. لافونت در سال 2011 از لوئیس شکایت می کند و از او برای حقوق های از دست داده و هزینه های بیمارستان خود درخواست غرامت می کند. او می گوید که صاحب فروشگاه در خطر نبوده و تنها از سر تنفر به او شلیک کرده است. دو سال بعد دادگاه لوئیس را مسئول صدمات نشناخته و او را تبرئه می کند.


یک دانشجوی کارشناسی که بدون پرداخت شهریه درس می خواند، بخاطر نمره از دانشگاه خود شکایت کرد.

www.ROZANEHONLINE.com

مگان تاد، یک دانشجوی کارشناسی در دانشگاه لیهای، از دانشگاه خود بخاطر گرفتن نمره C+ شکایت کرد. وکیل او ادعا دارد که این نمره برای این به او داده شده تا نتواند تبدیل به یک مشاور حرفه‏‌ای شود. با اینحال، پروفسور او برای دفاع از خود از رفتار غیرحرفه‌‏ای این دانشجو، منجمله فحش دادن در سر کلاس، صحبت کرده است. جالب اینجاست که پدر این دختر در این دانشگاه پروفسور بوده و برای همین بدون پرداخت شهریه تحصیل می کرده است.

منبع: آلامتو


گرانترین الماس های دنیا را بشناسید ....

    نظر

 

خانه کریستی در حراج ژنو بزرگترین سنگ الماس نارنجی به شکل بادام که یکی از نادرترین رنگ های الماس است را ارائه داد. بزرگترین الماس نارنجی دنیا با درخششی بی نظیر با وزن 14.82 به 36 میلیون دلار فروخته شد. به گفته کارشناسان این سنگ استثنایی در آفریقای جنوبی کشف و قبل از فروش به کلکسیونرها معرفی شد.

 

ساتبی در خانه کریستی در ژنو، در روز 13 نوامبر الماس دیگری به رنگ صورتی که حدود 60 قیراط است را به قیمت  83 میلیون دلار فروخته شد. این الماس به ستاره صورتی معروف است و این بزرگترین رکورد جهان در جواهرات است. کریستی و ساتبی در فروش الماس های استثنایی بیش از 300 میلیون یورو رکورد زدند. این سنگ های قیمتی، کلکسیونرها را خیره کرد.

 

در این جا تصاویر بزرگترین و گران ترین الماس های دنیا را مشاهده می کنید.

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

بزرگترین الماس صورتی دنیا به نام ستاره صورتی، به وزن 59.60 قیراطی به 83 میلیون دلار در 13 نوامبر فروخته شد.

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

بزرگترین الماس نارنجی دنیا به وزن 14.82 قیراط به قیمت 36 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

این الماس کمیاب  24.78 قیراطی از یک مجموعه خصوصی هندی توسط یک طلا و جواهر فروش خریداری شد و پس از 60 سال به قیمت 40 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

الماس گلابی شکل بی رنگ، به وزن 101.73 قیراط به طول 4.1 سانتی متر و پهنای 2.5 سانتی متر 27 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

این الماس به وزن 76.04 قیراط و به قیمت 21.47 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

این الماس 12.7 قیراط و 17.5 میلیون دلار است .

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

الماس آبی 10.48 قیراط به قیمت 10.86 میلیون فروخته شد.

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

الماس 34.98 قیراط به قیمت 9.7 میلیون دلار به فروش رفت.

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

الماس قرمز که یکی از نادرترین الماس هاست  به وزن 1.92 قیراطی به قیمت 2.5 میلیون دلار فروخته شد. 

 


برترین عکسهای 2013«تایم» ....

    نظر

 

سایت نشریه "تایم" برترین عکس ها و فوتوژورنال های سال 2013 خود را منتشر کرد. 

 

همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی خبرگزاری ها، نشریات و پایگاه های خبری جهان، برترین عکس های منتشر شده در سال گذشته را منتشر می کنند
سایت نشریه "تایم" به عنوان یکی از معتبرترین نشریات جهان و دارنده یکی از مهمترین سرویس های عکس، 10 عکس سال 2013 خود را منتشر کرد. این عکس ها در عین داشتن معیارهای فنی لازم گاه به دلیل اینکه اتفاق مهمی را پوشش داده اند در لیست برترین های سال قرار گرفته اند.

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

بمبگذاری در بوستون امریکا. عکاس: جان تلوماکی

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

فروریختن ساختمان یک کارخانه در بنگلادش. عکاس: اختر تسلیما

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی روزنه

 

آتش سوزی در "تاسمانی". عکاس: تیم هولمز

 

 

 

 

 

روزنه آنلاین

 

تیراندازی مرگبار در فروشگاه نایروبی در کنیا. عکاس: تیلور هیکز

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی روزنه

 

آب تنی "بابی هامبل" یکی از سربازان امریکایی که در انفجارهای عراق مجروح شده است. عکاس: پیتر ون آگدمل

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی روزنه

 

یکی از قربانیان درگیری های خیابانی در قاهره. عکاس: موسی عبدالشامی

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

سربریدن سرباز سوری. عکاس: امین اوزمن

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی روزنه

 

فرار خوک دریایی از چنگ کوسه. عکاس: دیوید جنکینس

 

 

 

 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

ناآرامی های ترکیه. عکاس: دانیل اتر

 


ترسناکترین موجودات اعماق دریاها ....

    نظر

 

همه آبزیان آن‌قدر دوست داشتنی نیستند که به عنوان حیوان خانگی انتخاب شوند. بویژه مخلوقاتی که در عمق آب‌های تیره اقیانوس و در کمین طعمه‌های از همه جا بی‌خبر نشسته‌اند. اگر مایلید با موجوداتی آشنا شوید که گویی از اعماق تیره‌ ترین کابوس‌هایمان سر بر آورده‌اند در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.
این موجودات اغلب ظاهری ترسناک و متناقص دارند. ویژگی اصلی آنها دندان‌های نیش مانند و تیز، چشم‌های بسیار بزرگ و اندام‌های نورانی برای فریفتن قربانیان می‌باشد. این موجودات ناچارند از هر چیزی که بر سر راه‌شان قرار می‌گیرد تغذیه کنند چرا که در آن عمق از اقیانوس که زیستگاه آنان به حساب می‌آید کمبود مواد غذایی وجود دارد. آن‌ها به نحوی هم بازمانده و هم شکارچی هستند.

 

ایزوپاد غول‌پیکر

 

گروه سرگرمی روزنه

 

نام علمی آن باسینوموس ژیگانتئوس (Bathynomous giganteus) است و بزرگ‌ترین ایزوپاد (نوعی سخت پوست که از دیگر اعضاء این خانواده می‌توان به خرخاکی که همه آن را می‌شناسیم اشاره کرد) در گونه خود می‌باشد. این موجود گوشت‌خوار در عمقی معادل 610 متر زندگی می‌کند. به دلیل آن‌که منابع غذایی اندکی در این عمق از اقیانوس وجود دارد این مخلوقات یاد گرفته‌اند خود را با این شرایط وفق داده و از هر چیزی که با آن مواجه ‌شوند و از جمله بی‌مهرگان کوچک تغذیه کنند. طول این موجودات در طول دوران حیات‌شان به 40 سانتی‌متر می‌رسد. وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرند عقب نشینی نموده خود را گلوله کرده درون صدف محافظ دفاعی‌شان مخفی می‌شوند. همچنین دهانی قوی دارند که قادر است درون هر چیزی نفوذ کرده و شکم طعمه را زنده یا مرده بدرد.

 


 

خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا

 

گروه سرگرمی ROZANEH
خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا به عنوان بزرگ‌ترین بندپایی که در جهان وجود دارد شناخته می‌شود. این خرچنگ نزدیک به 90 متر زیر سطح اقیانوس زندگی می‌کند. از نظر ظاهری به خرچنگ‌ها شباهت دارد ولی پاهای بلندش می‌تواند طولی در حدود سه متر ( از سر یک چنگال تا سر چنگال دیگر) پیدا کند! اندازه بدن این موجودات تا 15 متر می‌رسد. عده‌ای معتقدند این موجودات بسیار کمیاب بوده و در بستر اقیانوس در نزدیکی ژاپن یافت می‌شوند.

 


 

قطره ماهی

 

گروه سرگرمی ROZANEH
شاید این موجود برای همه ترسناک نباشد ولی فکر می‌کنم همه در این مورد هم عقیده‌ایم که بیچاره‌ترین قیافه ممکن را در بین مخلوقات دریایی به خود اختصاص داده است. موافق نیستید؟ این ماهی اعماق ( بله تعجب نکنید این یک ماهی است) اغلب در عمقی در حدود 365 متر و در آب‌های استرالیا و تاسمانی یافت می‌شود. در این عمق فشار آب بسیار بالا است در نتیجه موجودات ساکن این محیط فرم ژله مانندی دارند درست مثل این ماهی قطره‌ای.

 


 

مارماهی قورت‌دهنده

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

این مخلوق یکی از ترسناک‌ترین جانورانی است که در اعماق اقیانوس‌ها زندگی میکند عمقی نزدیک به 910 تا 1800 متری از سطح اقیانوس زیستگاه آن‌ها است. برخورداری از دهان بزرگ، این ماهی را به یک شکارچی بالفطره تبدیل کرده است. دهان این ماهی آن‌قدر باز می‌شود که می‌تواند طعمه‌هایی را که دو برابر خودش اندازه دارند را به راحتی ببلعد. اغلب پس از صرف غذا آن را در آرواره کیسه مانند تحتانی‌اش ذخیره می‌کند. فرم بدنی این جانور تازیانه مانند بوده و بدن این مارماهی می‌تواند تا 1.5 متر رشد کند.

 


 

کوسه‌ماهی چین‌دار

 

گروه سرگرمی روزنه
1500 متر زیر سطح اقیانوس این ماهی را خواهید یافت. کوسه چین‌دار یکی از وحشتناک‌ترین ساکنین اقیانوس که به نام فسیل زنده نیز خوانده می‌شود. شکل ظاهری این موجود به نحوی تداعی کننده جاندران دریایی ماقبل تاریخی است که در زمان فرمانروایی دایناسورها روی زمین، ساکن دریاها بودند. این مخلوق ترسناک تا 1.5 متر رشد کرده و ساکن آب‌های تاریک اعماق اقیانوس‌های آرام و اطلس است. چنین تصور می‌شود که این موجود نیز همانند مار خود را به سمت طعمه‌اش پرتاب کرده و موجود بیچاره را درسته می‌بلعد.

 


 

دندان نیشی

 

www.ROZANEHONLINE.com
ماهی دندان نیش که با نام علمی آنوپلوگاستر کورنوتا (Anoplogaster Cornuta) نیز نامیده می‌شود گویی از تیره‌ترین کابوس‌های شبانه‌مان برخاسته است. این جانور نیز در اعماق اقیانوس چیزی نزدیک به 4800 متر زیر سطح زندگی کرده و به خاطر ظاهر ناخوشایندش غول ماهی هم خوانده می‌شود. رنگ آن از قهوه‌ای تیره تا مشکلی متغیر بوده و تا 15 سانتی‌متر رشد می‌کند. در مقایسه با جثه کوچکش سر بزرگی دارد و دهانی که با تعدادی دندان نیش مانند تیز احاطه شده است .

 


 

هشت‌پای خون‌آشام (ماهی مرکب جهنمی)

 

www.ROZANEHONLINE.com
ماهی مرکب جهنمی با نام علمی ومپایروتئوتیس این‌فرنالیس (Vampyerotuethis Infernalis) شناخته می‌گردد. این هشت پای عجیب در 76 متری اعماق اقیانوس زندگی می‌کند. با حالت ژله مانندی که دارد بیشتر شبیه به یک عروس دریایی است تا یک هشت پا. این مخلوق بزرگ‌ترین چشم را در میان جانوران دریایی به خود اختصاص داده است. بلندی بدن این موجود تا 15 سانتی‌متر می‌رسد و از اندام‌های مولد نوری پوشیده شده که به جانور اجازه می‌دهد در صورت تمایل بدرخشد. پره‌های بزرگی اطراف سر جانور را احاطه کرده است که در انتها به شاخک‌هایی ختم می‌شود که توسط تعداد زیادی دندان تیز میخ‌مانند پوشیده شده و وظیفه دفاع از جانور را برعهده دارند. از این رو است که این موجود به نام خون‌آشام خوانده می‌شود.

 


 

ماهی انگلر

 

گروه سرگرمی روزنه
نام علمی این جانور ملانوستوس جانسونی (Melanocetus Johnsoni) است. این ماهی‌ها در اعماق بسیار زیاد اقیانوس‌ها زندگی می‌کننند. همچون سایر آبزیان اعماق اقیانوس‌ها این جانور هم فتوفور (عضوی که قادر به تولید نور است) دارد. اندام‌های تولید کننده نوری که در تیره پشت جانور قرار دارند. جانور با نورانی کردن بدن خود طعمه‌ها را جلب کرده و سپس با دندان‌های نیش‌مانند تیزش به استقبال‌شان می‌رود. شیوه شکار این ماهی و شکل دندان‌هایش که به سمت داخل خمیده شده دست به دست هم داده تا شکار بخت برگشته تنها به سمت معده جانور هدایت شود نه به سمت آزادی، به همین دلیل گاهی به این جانور لقب شیطان سیاه هم می‌دهند که البته جای تعجب ندارد.

 


 

افعی ماهی

 

گروه سرگرمی روزنه
در عمق 40 متری از سطح آب ماهی شگفت‌انگیز و زشت دیگری زندگی می‌کند که به واقع یکی از درنده‌خوترین مخلوقات عجیب می‌باشد. رنگ این جانور سیاه بوده و فتوفورها به صورت پراکنده روی بدنش قابل مشاهده هستند. این اندام‌های نورانی که روی باله پشتی بدنش قرار دارند قربانیان را فریب می‌دهد تا به این قاتل مخوف نزدیک شوند. آن‌ها همچنین چشمان بزرگی داشته تا بتوانند در تاریکی اعماق اقیانوس جایی که کم‌ترین میزان روشنایی وجود دارد مسیر خود را تشخیص دهند. افعی ماهی دندان‌های نیش مانند بزرگی دارند که تقریبا به بزرگی صورت‌شان است.

 


 

هشت‌پا (سر پا) عظیم‌الجثه

 

گروه سرگرمی ROZANEH
اگر از آبزیان دریایی می‌ترسید باید از این هشت‌پا فرار کنید. چرا؟ اجازه دهید گوشه‌ای از خصوصیات این ابر هشت‌پا را برای‌تان بازگو کنیم:
اول این‌که این آبزی حتی از یک اتوبوس هم بزرگ‌تر است! اندازه این جانور چیزی در حدود 13 متر و وزنی نزدیک به 450 کیلوگرم دارد. اگر این دلیل برای شما کافی نیست باید بدانید که شاخک‌های این جانور به تعداد بی‌شماری چنگک‌های تیز مجهز هستند و در کنار تمام اینها منقار(دهان) قرار گرفته است. این جانور از هر هشت‌پای دیگری که شناخته شده بزرگ‌تر است. زیستگاه این مخلوقات عموما 300 متر زیر سطح اقیانوس است و می‌توان آن‌ها را در نیوزلند، قطب جنوب و نقاطی از آفریقا یافت


اظهارات تکاندهنده مشاور سازمان ملل درباره زلزله قطعی تهران ....

    نظر

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

یک مشاور ارشد سازمان ملل متحد و استاد دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه برای ساخت مسکن مهر جایابی درستی انجام نشده، گفت: متاسفانه در بحث حوادث صریحا باید بگویم که هیچ نوع شعور اجتماعی بلاخیزی در اغلب ایرانیان نهادینه نشده است.

 

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر پرویز پیران در نشست خبری کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE با بیان اینکه بحث آموزش و نهادینه کردن آموزش در حوزه امدادرسانی را باید به عنوان یک مساله استراتژیک بررسی کرد، گفت: باید آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که هر فرد هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله، وظیفه خود را بداند و طوری نشود که مردم، دستگاه‌ها‌، سازمان‌ها و ... سبب بروز اخلال در کار یکدیگر شوند. وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به حضور مردم در این حوزه کمک کنند، گفت: در بحث زلزله تهران گسلی 90 کیلومتری از دماوند تا هشتگرد را داریم که بر اساس نتایج تحقیقات، در صورت فعال شدن این گسل، دست‌کم 750 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. پیران با اشاره به قرار گرفتن گسل فشافویه در سوی دیگر پایتخت، اظهار کرد: در صورت فعال شدن این گسل نیز دستکم 830 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

 

این مشاور ارشد سازمان ملل متحد با بیان اینکه نتایج اعلام شده، حاصل تحقیقات جایکاه در حدود چند سال پیش است، گفت: بر اساس همین تحقیقات در صورت بروز زلزله در تهران، 65 درصد از خانه‌های نوساز نیز فرو خواهند ریخت.

 

وی با انتقاد شدید از نحوه مکانیابی فضاهای مسکونی، اظهار کرد: بسیار عجیب است که ما بارهای جمعیتی خود را بر روی گسل‌ها، جایابی و فعال کرده‌ایم که متاسفانه این امر ناشی از فسادی است که در ساخت و سازها وجود دارد و همچنین کیفیت نامرغوب مصالح نیز می‌تواند خسارات این حوزه را افزایش دهد.

 

پیران با بیان اینکه احتمال تخریب قریب به 80 درصد بیمارستان‌ها در زلزله تهران وجود دارد، خاطر نشان کرد: برابر آمارها در سطح تهران، 70 میلیون موش و میلیون‌ها سوسک داریم که در صورت بروز حادثه، این حیوانات موذی به سطح شهر و کنار مردم خواهند آمد.

 

 

 

زنده ماندن در زلزله با هشت درصد هزینه بیشتر

 

این مشاور ارشد سازمان ملل متحد با اشاره به یکی از اصولی که در معماری و شهرسازی وجود دارد، خاطر نشان کرد: بر اساس این اصل گفته می‌شود که اگر فردی هنگام ساخت منزل مسکونی خود هشت درصد بیشتر از هزینه معمول خرج کند، حداقل در زمان وقوع زلزله، کشته نخواهد شد.

 

این استاد بازنشسته شده از دانشگاه علامه در دولت دهم با بیان اینکه چنین اقداماتی نیازمند ارائه آموزش به شهروندان است، گفت: امروزه برای زلزله‌های بالای هفت ریشتر باید به مردم آموزش دهیم و از بیان واقعیت به آنان تأسی نداشته باشیم. 

 

 

 

از فرشته تا طالقانی روی گسل!

 

وی با بیان اینکه امروزه خیابان‌هایی مانند فرشته، کریمخان، طالقانی، محمودیه، داوودیه و ... هر کدام روی یک گسل قرار گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب، شبکه‌های برق‌رسانی از زیر زمین عبور داده می‌شد و این در حالی است که امروزه متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که کابل‌های فشار قوی برق نیز از بالای اتوبان‌ها و خیابا‌ن‌ها عبور داده می‌شوند که این موارد خطر‌آفرین است.
پیران با بیان اینکه امکان اطفای حریق در ساختمان‌های بیشتر از شش طبقه را با امکانات فعلی نداریم، گفت: در صورت وقوع زلزله یا حادثه‌ای در تهران، فاجعه‌ تهران، فاجعه‌ای جهانی خواهد شد. این مشاور ارشد سازمان ملل متحد درباره احتمال وقوع زلزله و امکان پیش‌بینی زمان قطعی وقوع آن نیز خاطر نشان کرد: امکان پیش‌بینی زمان وقوع زلزله وجود ندارد و به تازگی چینی‌ها و ژاپنی‌ها با تحقیقات خود تنها می‌توانند چند ثانیه زودتر از وقوع، زلزله را پیش‌بینی کنند. 

 

 

 

قطعا در تهران زلزله رخ می‌دهد

 

به گزارش ایسنا، پیران با بیان اینکه بحث روی زلزله تهران بر اساس داده‌های تاریخی و علمی است، گفت: از رفتار گسل‌های تهران می‌توان فهمید که قطعا در این شهر زلزله رخ خواهد داد، اما اینکه چه زمانی، چگونه و با چه قدرتی حادث خواهد شد، معلوم نیست. وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ نوع شعور اجتماعی بلاخیزی در میان اغلب ایرانیان نهادینه نشده است، تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که زلزله رخ می‌دهد، عده‌ای برای کمک‌رسانی به محل می‌روند، عده‌ای دیگر نیز با قصد سودجویی، اقدام به سرقت اشیاء می‌کنند و در این میان همهمه و هرج و مرج پدید می‌آید. این مشاور ارشد سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه برای بحث زلزله نیازمند مدیریت واحد شهری هستیم، گفت: در آستانه دهمین سالگرد زلزله بم قرار داریم و متاسفیم از اینکه می‌گویند باز هم عده‌ای مشغول ساختن خانه‌های جدید برای قشر محروم این شهر روی گسلی دیگر هستند و باید پرسید این بار در صورت زلزله احتمالی، چند هزار تن کشته خواهند شد.

 


گروه سرگرمی ROZANEH

 

 

 

خانه‌سازی روی تپه‌های دفع زباله!

 

پیران درباره وضعیت ایمنی مسکن مهر و مقاومت این سازه‌ها در برابر حوادث احتمالی نیز به ایسنا گفت: متاسفانه بحث ایمنی مسکن مهر فراتر از نوع سازه و ساخت و ساز آن است و باید گفت که اصلا جایابی درستی برای ساخت مسکن مهر انجام نشده است. وی با بیان اینکه در برخی از مناطق بر روی تپه‌های دفع زباله‌ اقدام به ساخت و ساز مسکن کرده‌اند، گفت: درباره مسکن مهر، وزارت مسکن و شهرسازی نیز چندی پیش آن را دارای مشکلات مختلف عنوان کرد.

 

این مشاور ارشد سازمان ملل متحد با بیان اینکه امروزه عمده افرادی که اقدام به خرید مسکن مهر کرده‌اند، به دنبال اجاره دادن منزل خود و بازگشت به شهر هستند، خاطر نشان کرد: طبیعی است که نمی‌توان کارگر یا کارمندی را روزانه 50 کیلومتر از محل کار به خانه‌اش جابجا کرد. به گفته پیران، در بخش مسکن مهر مشکلات بسیاری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

 

این استاد دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی به افراد، خاطر نشان کرد: در صورتی که شهروندان نسبت به اصول ایمنی خود آگاهی داشته باشند، دستگاه‌های دولتی نیز خود را ملزم به اجرای آن خواهند دید.

 


ضربالمثلهای مشترک فارسی، عربی و انگلیسی .....

    نظر

 

 

در بیان علت پیدایش ضرب‌المثل‌ مشترک میان زبان‌های مختلف باید بگوییم ضرب‌المثل‌، نتیجه تجارب توده‌های انسانی است که نسل به نسل و سینه به سینه و در بستر تاریخ بشری شکل گرفته است.

 

از این رو، با توجه به این پویایی، ضرب المثل ها حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد تا به آن پایه که رنگ جهانی به خود می گیرد. از میان ضرب المثل هایی که در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی اشتراک معنایی دارند، به مورد زیر اشاره می کنیم:

 

ـ پز عالی، جیب خالی.

 

ـ بطن خاو و لباس زاه.

 

. Great boast, small roast

 

همان طور که در مثال بالا می بینیم، ساختار واژگان در سه زبان، متفاوت، ولی پیام اصلی و درونمایه ضرب المثل یکسان است. در اینجا ذکر یک نکته لازم است و آن این که بیشتر ضرب المثل های مشترک میان این سه زبان از نوع اشتراک معنایی است.

 

اشتراک لفظی و معنایی: در ضرب المثل هایی است که معنا و مضمون یکسانی داشته و حتی در الگو و ساختار جمله نیز با یکدیگر تفاوتی ندارد.

 

از این گونه ضرب المثل ها در زبان فارسی موارد زیادی را می بینیم که به اصطلاح به آنها "ضرب المثل های فرنگی" می گویند البته باید توجه داشت این گونه ضرب المثل ها در زبان فارسی، کاملا جاافتاده و شناسنامه ایرانی گرفته اند. از جمله این ضرب المثل ها به موارد زیر اشاره می کنیم:

 

 

 

1 ـ احتیاج، مادر اختراع است.

 

الحاجه ام الاختراع.

 

Necessarity is the mother of invention

 

2 ـ تفرقه بینداز و حکومت کن.

 

فَرُقْ تَسُد.

 

. Divide and rule

 

3 ـ هدف، وسیله را توجیه می کند.

 

الغایه تُبِرّر الوسیلهْ

 

.The end justifies the means

 

 

 

همان طور که در مثال های یاد شده ملاحظه می شود، ضرب المثل های سه زبان در شکل، واژگان و محتوای خود اشتراک دارند.

 

بیشترین اشتراک لفظی و معنایی ضرب المثل های فارسی با زبان عربی است؛ زیرا بسیاری از ضرب المثل های مشهور فارسی، برخاسته از قرآن و احادیث نبوی هستند. ازجمله این ضرب المثل ها به مورد زیر اشاره می کنیم:

 

بنی آدم اعضای یک پیکرند

 

که در آفرینش ز یک گوهرند

 

چو عضوی به درد آورد روزگار

 

دگر عضوها را نماند قرار

 

تو کز محنت دیگران بی غمی

 

نشاید که نامت نهند آدمی

 

(سعدی)

 

در حقیقت باید گفت سعدی، این ابیات شیوا و رسا را از حدیث نبوی زیر برگرفته است: "مثل المومنین فی توادهم و تراحمهم و تعاطفهم کمثل الجسد اذا اشتکی منه عضو تداعی له سائرالجسد بالسهر و الحمی"

 

ترجمهفارسی: "مثل مومنان در دوستی با یکدیگر و رحم کردن و مهربانی کردن به هم، مانند تن انسان است که اگر عضوی از آن بیمار شود، سایر اعضای تن دچار  شب بیداری و تب می شوند."

 

در ادامه باید گفت ضرب المثل های زیادی نیز از فارسی به زبان های دیگر وارد شده است که ازجمله این ضرب المثل ها نمونه زیررا ذکر می کنیم:

 

ـ ماهی از سرگنده گردد نی ز دم. (مولوی)

 

ـ تفسد السمکه من راسها.

 

. Fish begins to stink at the head

 

**طبقه بندی کاربردی ضرب المثل ها**

 

ضرب المثل ها از جهت کاربرد به دو گونه نوشتاری و گفتاری یا به تعبیر دیگر، رسمی و عامیانه تقسیم می شوند. ضرب المثل های نوشتاری یا رسمی در واقع، همان ضرب المثل های ملی هستند که در تمام نقاط یک کشور به یک شکل به کار می رود. ضرب المثل های گفتاری یا عامیانه ـ همان طور که از نامش پیداست ـ ویژه یک منطقه مشخص است یا تنها در زبان روزمره و عامیانه استفاده می شود. از جمله ضرب المثل های رسمی و نوشتاری در میان سه زبان به مورد زیر اشاره می کنیم:

 

ـ صورت زیبای ظاهر هیچ نیست/ ای برادر سیرت زیبا بیار.

 

ـ المرء بآدابه لابثیابه.

 

.Beauty is only skin  deep

 

در اینجا ذکر یک نکته لازم به نظر می رسد و آن این که ضرب المثل های عامیانه و گفتاری فارسی و انگلیسی، تفاوت فاحشی با ضرب المثل های نوشتاری و رسمی آن ندارد؛ در حالی که ضرب المثل های نوشتاری و رسمی زبان عربی با ضرب المثل های گفتاری و عامیانه آن تفاوت چشمگیری دارد و شاید بتوان گفت این اختلاف فاحش به فاصله بسیار زیاد زبان عربی فصیح با لهجه های عامیانه آن برمی گردد. ازجمله ضرب المثل های عامیانه فارسی، نمونه های زیر رامی توان ذکر کرد:

 

ـ قربون بند کیفتم؛ تا پول داری رفیقتم.

 

ـ زعفران نخورده لباش زرد شده. (خراسانی)

 

ـ فرمان خدا و لطف بنده "کلنجار" آمده ترمه ببنده. (شیرازی)

 

همان طور که گفتیم، اختلاف ضرب المثل های عامیانه و رسمی زبان عربی بسیار چشمگیر است. ازجمله ضرب المثل های عامیانه عربی:

 

زبان فصیح عربی: عصفور فی الید و لا عشره علی الشجره.

 

ترجمه فارسی: یک گنجشک در دست، بهتر از ده گنجشک روی درخت است.

 

عراق: عصفور بالاید و لا عشره عالشجره.

 

اردن: عصفور بالاید و لا عشره طایرات.

 

تونس: عصفور فی الید و لا عشره فوق السطح.

 

فلسطین: عصفور فی ایدک و لا حمامه فی لید غیرک.

 

امارات: طیر فی الید احسن من عشره فوق الشجره.

 

مصر: عصفوره فی الید و لا عشره فی الشجر.

 

سودان: جراده فی الکف و لا ألف طائره.

 

چنان که ملاحظه شد، یک ضرب المثل رسمی و فصیح عربی، گونه های مختلفی در لهجه های عامیانه دارد و این امر باعث تفاوت میان ضرب المثل های عامیانه و فصیح می شود؛ در حالی که این تفاوت در ضرب المثل های انگلیسی دیده نمی شود؛ زیرا ضرب المثل های انگلیسی، همگی رسمی و نوشتاریاست و به طور کلی، ضرب المثل ها در این زبان، ویژه متون ادبی است و قشر فرهیخته و تحصیلکرده آنها را استفاده می کنند و بر همین اساس، ضرب المثل های انگلیسی را در زبان غیررسمی و رسمی، یکسان به کار می برند.

 

**ضرب المثل های نو**

 

نکته پایانی حایز اهمیت درباره ضرب المثل های سه زبان این است که ضرب المثل های هر زبان، پویا و در تکاپو و تکامل هستند؛ از این رو همواره ضرب المثل های نویی به زبان اضافه می شود؛ ازجمله ضرب المثل های جدید فارسی:

 

ـ هوا بس ناجوانمردانه سرد است. (مهدی اخوان ثالث)

 

ـ پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی است. (فروغ فرخزاد)

 

ـ چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
(سهراب سپهری)

 

ازجمله ضرب المثل های جدید عربی و انگلیسی به موارد زیر اشاره می کنیم:

 

ـ الطاعه اولی واجبات الجندی.

 

ـ ارتش چرا ندارد.

 

ـ التاریخ یعید نفسه.

 

ـ تاریخ تکرار می شود.

 

ـ لا تضع العربه امام الحسان.

 

ـ کاری را جلوی اسب نگذار (سوراخ دعا را گم کردن)

 

1- Don"t count your new cars before they"re built.

 

ترجمه فارسی: پیش از آن که ماشین هایت ساخته شود، آنها را نشمار. (جوجه را آخر پاییز می شمارند.)

 

نکته قابل توجه درباره این ضرب المثل انگلیسی، آن است که صورت جدیدی از ضرب المثل قدیمی تر و معروف زیر است:

 

2- Don"t count Your Chicken before they are hatched.

 

ترجمه فارسی: جوجه هایت را پیش از آن که از تخم درآیند نشمار.

 

در پایان یادآوری می شود این گونه ضرب المثل ها در زبان فارسی، عربی و انگلیسی فراوان است و ما در این گفتار، فقط به مشتی از خروار اشاره کردیم.

 

** نتیجه گیری**

 

در این مقاله به سه موضوع پرداخته شد؛ در بخش اول، ضرب المثل های سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از جهت محتوا به صورت جداگانه تقسیم بندی شد و سپس طبقه بندی مشترکی در قالب: 1ـ مثل و جمله مثلی 2 ـ حکمت برای آنها مطرح شد. در بخش دوم، ضرب المثل های سه زبان از جهت اشتراک لفظی و معنوی بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم بیشترین اشتراک لفظی و معنوی ضرب المثل ها در میان دو زبان فارسی و عربی است. در بخش سوم نیز ضرب المثل های سه زبان را از لحاظ کاربرد به دو گونه گفتاری (عامیانه) و نوشتاری (رسمی) طبقه بندی کردیم و دریافتیم ضرب المثل های فارسی و انگلیسی گفتاری و نوشتاری، تفاوت چشمگیری باهم ندارند؛ ولی ضرب المثل های عربی از این جهت، تفاوت بسیار فاحشی با یکدیگر دارند.

 

منبع: جام جم

 


 

نمونه هایی خواندنی از ضرب المثلهای مخصوص به کشورهای مختلف را نیز در پایان به عنوان حسن ختام با هم مرور می کنیم:

 

گروه سرگرمی روزنه

 

انگلیسی: طمع به همه چیز، از دست دادن همه چیز است.

ترکی: پایان جدایی ملاقات مجدد است.

عربی: هیچ کس را وادار به دو کار نکن، جنگیدن و زن گرفتن.

تازی: پرده اشک را با سوالات پاره کن!

انگلیسی: ضربات کوچک درختان بزرگ را از پای در می آورند.

ایتالیایی: معنی همه چیز دانستن هیچ ندانستن است.

تازی: مشورت با کسی کن که تو را به گریه می اندازد نه با کسی که تو را می خنداند.

روسی: برای کسی که شکمش خالی است، هر نوع باری سنگین است.

ژاپنی: "ملاقات" آغاز جدایی است.

دانمارکی: وقتی که آش از آسمان می بارد گدا قاشق ندارد.

لاتین: " مردگان" بهترین مشاورانند.

لهستانی: یک دروغگو می تواند دور دنیا برود ولی نمی تواند مراجعت کند.

یونانی: همه کس قوم و خویش آدم ثروتمند است.

فارسی: پیکان از جراحت به در آید و آزار در دل بماند.

عربی: "عشق" را نمی شود با پنهان کردن پنهان کرد.

سوئدی: "مرگ" آخرین پزشک است.

آفریقایی: یک دوست خوب را با هر دو دستت نگاهدار.

فارسی: مرد حکیم خرده نگیرد بر آینه.

یونانی: یا حرفی بزن که از خاموشی بهتر باشد یا خاموش باش.

اسپانیولی: بدی اشخاص احمق، هم تراز نیکی اشخاص عاقل است.

فارسی:
صدقه، راه به خانه ی صاحبش می برد.

لاتین: یگانگی هدف، دوستی ایجاد می کند.

اسپانیولی: مرد برای آسایش ،زن می گیرد و زن به خاطر کنجکاوی ،شوهر می کند.

فارسی: "علم" از بهر دین پروردن است نه از بهر دنیا خوردن.

طبرستانی: به من رفیقی بده که با من گریه کند، دوستی که با من بخندد را خودم پیدا می کنم.

فنلاندی: همیشه کمی بترس تا هرگز محتاج نشوی زیاد بترسی.

اسلواکی: تا وقتی که "زبان" زنده است "ملّت" نمرده.

بوسنی: مرحله اول بلاهت آن است که خود را عاقل بدانیم.

لهستانی: یک کلید طلایی به هر دری می خورد.

بلژیکی: متنبه کردن بهتر از متنبه شدن است.

انگلیسی: شوهر به مرد کن نه به پول.

ایتالیائی: عشق یعنی ترس از دست دادن تو.

لاتینی : اندیشه ی گوینده از گفتارش مهم تر است.

انگلیسی: یک متر یک متر سخت است ولی یک سانت یک سانت مثل آب خوردن است.

مصری: تندرستی ، تاجی است بر سر انسان سالم ولی هیچ کس جز یک بیمار این تاج را نمی بیند .

ژاپنی: باید حریف را به کمک حریف دیگری بدام انداخت.

هندی : سکوت هرگز اشتباه نمی کند و هر چه طولانی تر باشد ، بهتر قضاوت می کند.


کدامیک دزدتر است؟!!!

    نظر

 

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

داستان ما اینگونه آغاز میشود که :

در یک دزدی بانک یکی از ایالات آمریکا دزد فریاد کشید :

"همه افراد حاضر در بانک ، روی زمین دراز بکشید و حرکت نکنید ،حق انتخاب با شماست زیرا  پول مال دولت است ولی زندگی به شما تعلق دارد"

همه در بانک به آرامی روی زمین دراز کشیدند

این "شیوه تغییر تفکر" نام دارد، تغییر شیوه معمولی فکر کردن .

هنگامیکه دزدان بانک به خانه رسیدند، جوانی که (مدرک لیسانس اداره کردن تجارت داشت) به دزد پیرتر (که تنها شش کلاس سواد داشت) گفت "برادر بزرگتر، بیا تا بشماریم چقدر بدست آورده ایم"

دزد پیرتر با تعجب گفت؛ "تو چقدر احمق هستی، اینهمه پول شمردن زمان بسیار زیادی خواهد برد. امشب تلویزیون ها در خبرها خواهند گفت ما چقدر از بانک دزدیده ایم"

این را میگویند: "تجربه" اینروز ها، تجربه مهمتر از ورقه کاغذ هایی است که به رخ کشیده میشود!

پس از آنکه دزدان بانک را ترک کردند ، مدیر بانک به رییس خودش گفت، فوری به پلیس خبر بدهید.

اما رییس اش پاسخ داد: "تامل کن! بگذار ما خودان هم 10 میلیون از بانک برای خودمان برداریم و به آن 70 میلیون که از بانک ناپدید کرده بودیم بیافزاییم"

اینرا میگویند "با موج شنا کردن" پرده پوشی به وضعیت غیرقابل باوری به نفع خودت !

رییس کل می گوید: "بسیار خوب خواهد بود که هرماه در بانک دزدی بشود"

اینرا میگویند "کشتن کسالت" شادی شخصی از انجام وظیفه مهمتر می شود.

روز بعد، تلویزیون اعلام میکند 100 میلیون دلار از بانک دزدیده شده است.

دزد ها پولها را شمردند و دوباره شمردند اما نتوانستند 20 میلیون بیشتر بدست آورند.

دزدان بسیار عصبانی و شاکی بودند: "ما زندگی و جان خودرا گذاشتیم و تنها 20 میلیون گیرمان آمد. اما روسای بانک 80 میلیون را در یک بشکن بدست آوردند. انگار بهتر است انسان درس خوانده باشد تا اینکه دزد بشود."

اینرا میگویند؛ "دانش به اندازه طلا ارزش دارد"

رییس بانک با خوشحالی میخندید زیرا او در ضرر خودش در سهام را در این بانک دزدی پوشش داده بود.

اینرا میگویند؛ "موقعیت شناسی" جسارت را به خطر ترجیح دادن.

در اینجا کدامیک دزد راستین هستند؟

 

روزنه آنلاین

 


راه های انتقال ایدز ....

    نظر

برای اینکه بتوانید خود را در برابر ایدز محافظت کنید، لازم است که از راههای انتفال HIV آگاهی پیدا کنید. این اطلاعات برای سلامتی شما و دیگران بسیار مهم و با ارزش است. بیماری ایدز? مسری و بسیار خطرناک است و در تمام جهان وجود دارد. برای درمان قطعی ایدز هیچ دارو و یا واکسنی وجود ندارد.

  •  
    • تماس جنسی نا امن


ویروس HIV از طریق مایع منی (همچنین شامل مایعی که قبل ازمنی خارج می شود) ، ترشحات دستگاه تناسلی زنان وخون افراد مبتلا به آن منتقل می شود و افرادی که با این ترشحات ، چه از طریق همجنس بازی و چه از طریق روش معمول جنسی ، تماس حاصل نمایند دچار عفونت HIV می گردند

  •  
      .


وجود بیماریهای مقاربتی مثل سوزاک، سفلیس و همچنین زخمهای دستگاه تناسلی خطر آلودگی را چند برابر خواهد کرد.
بدیهی است اگر شما و یا همسرتان به عفونت HIV مبتلا نباشید از راه جنسی به این بیماری مبتلا نخواهید شد
بعضی از دلایل حاکی از آن می باشد که از طریق روابط جنسی دهانی نیز ممکن است فرد دچار عفونت HIV گردد.
گفتنی است که احتمال انتقال عفونت HIV از مردان آلوده به زنان در طول ارتباط جنسی به مراتب بیش از انتقال این عفونت به مردان می باشد و مایع منی آلوده ممکن است برای چند روز در واژن زن باقی بماند.
همجنس بازی از روشهایی است که موجب ابتلای افراد به عفونت HIV می شود؛ به ویژه شخصی که مفعول واقع شده است، در معرض بیشتری از این آلودگی قرار دارد زیرا آلت تناسلی فرد موجب پارگی لایه های داخلی مقعد شده و این امر موجب می گردد تا HIV که درون مایع منی قرار دارد به راحتی وارد جریان خون شود.

  •  
    • سرایت از مادرآلوده به جنین در داخل رحم و یا انتقال به کودک درطی دوران شیردهی


ویروس HIV از مادر آلوده به کودک ممکن است در دوران حاملگی، هنگام وضع حمل یا کمی بعد از زایمان انتقال یابد.
HIV می‌تواند در شیر پستان زن آلوده وجود داشته باشد و به نوزادش منتقل شود اما با وجود داروهای خاص? شانس این انتقال بسیار کاهش می‌یابد هر چند در بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت و فقیر، چنین داروهایی در دسترس نیست.
در کودکان? آلودگی به HIV بسرعت به طرف ایجاد بیماری ایدز پیشرفت می‌کند و شانس زنده ماندن کودک هم کم است.

 

  •  
    • استفاده مشترک از سرنگ و سوزن آلوده جهت تزریق

 

  •  
      استفاده مشترک از سرنگ آلوده (که این عمل میان افراد معتاد به مواد مخدر تزریقی بسیار معمول می باشد ) و یا برخورد تصادفی با سوزن آلوده به عفونت HIV (گاهی اوقات این امر در مراکز پزشکی اتفاق می افتد) موجبات ابتلای افراد به عفونت HIV فراهم می آورد .

 

  •  
      خالکوبی با سوزن آلوده؛ سوراخ کردن گوش بوسیله سوزن و وسایل آلوده؛ استفاده از مسواک و تیغ ریش تراش شخص بیمار؛ درمانهای دندانپزشکی، ختنه و یا جراحی های دیگر با وسایل آلوده از دیگر موارد انتقال HIV می باشد.

 

 

  •  
    • سرایت از طریق خون و فرآورده‌های خونی

 

  •  
      اگر چه تزریق خون یکی از مواردی بود که افراد دچار عفونت HIV می شدند ولی هیچ فردی از طریق اهدای خون به این عفونت مبتلا نگردید. زیرا هنگام اهدای خون از سوزنهای یکبار مصرف استفاده می شد و نیز خونهای تزریقی قبلا از نظر وجود HIV بررسی می گردید.

 

 

  •  
    • راه‌های دیگر سرایت عبارتند از:

 

  •  
      پیوند اعضا و یا بافت آلوده به عفونت HIV .

 

 

شایعترین راه سرایت? تماس جنسی نا امن است.
در هنگام رابطه جنسی? همیشه و در هر شرایطی از کاندوم استفاده کنید.
پوست سالم? یک سد بسیار قوی دربرابر ورود HIV وسایر ویروسها وباکتری ها است.

ایدز (HIV) از چه راههایی سرایت نمی کند؟

دانستن روشهایی که از آن طریق عفونت HIV انتقال نمی یابد، بسیار مناسب و سودمند خواهند بود زیرا موجب می شود که افراد نگرانیهای بی مورد خود را در مورد ابتلا به عفونت HIVکنار بگذارند.

  • این عفونت از طریق تماسهای معمول دست دادن ، بغل کردن و درآغوش گرفتن ? عطسه و سرفه ? تماس داشتن دراتوبوس و یا قطار و وسایط نقلیه انتقال نمی یابد.
  • HIV از طریق نیش حشرات و یا تماس با حیوانات منتقل نمیشود. (از آنجا که HIV در بدن حشرات قادر به زیست نمی باشد بنابراین بر اثر گزش حشرات مانند پشه ، فرد به عفونت HIV مبتلا نخواهد شد.)
  • بر اثر پوشیدن لباس در فروشگاهها ،‌ لمس دستگیره در پول و یا دیگر اشیائی که افراد مبتلا بدان دست بزنند، عفونت HIV منتقل نمی گردد.
  • استفاده شریکی از تلفن? وسایل حمام? توالت‌های عمومی? نوشیدن آب از شیر آب و یا شنا در استخری که افراد مبتلا به نیز در آن شنا کرده اند نیز باعث مبتلا شدن فرد نمی گردد.
  • تنفس هوای آلوده خون و غذای آلوده نیز فرد را مبتلا نمیسازد حتی به طور مشترک غذا خوردن، استفاده از لوازم آشپزخانه یکدیگر وسایل آرایش و حتی مسواک نیز تاکنون موجب ابتلا افراد به عفونت HIV نگردیده است.
  • تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرایت HIV از کودکان مبتلا به دیگر همکلاسان فرد بر اثر تماس های غیر جنسی به دست نیامده است و حتی کارمندانی که مبتلا به عفونت مزبور هستند با تماسهای غیر جنسی موجب ابتلا دیگر افراد نخواهندشد .

گروه‌ های زیر بیشتر در معرض خطر HIV قرار دارند:

  • کسانی‌ که از پیوند‌های متعدد و دیالیز مکرر استفاده می‌‌کنند و رعایت احتیاط ‌های همه جانبه را نمی ‌کنند.
  • معتادین تزریقی که از سرنگ و سوزن مشترک استفاده می‌کنند.
  • همسران افراد مبتلا
  • شرکای جنسی افراد مبتلا
  • افرادی‌ که شرکای جنسی متعدد دارند.
  • افراد خود فروش
  • همجنسگرایان
  • خالکوبی‌های دست جمعی
  • مبتلایان به بیماریهای آمیزشی و افراد مبتلا به زخم‌های تناسلی
  • رانندگان عبوری‌ از مرزها

 

منبع: ایران اچ آی وی

 


والپیپر های فوق العاده زیبا از طبیعت .....

    نظر

 

عکسها در این مطلب کوچکتر از سایز واقعی نمایش داده شده اند. به دلیل حجم بالای عکسها ، کمی بیشتر صبر کنید تا لود شوند.

 

نکته : برای ذخیره عکس کافیست روی عکس مورد نظر کلید راست موس را فشرده و گزینه "Save Link As" یا "Save Target As" را انتخاب نمایید. انتخاب گزینه های دیگر ممکن است باعث ذخیره عکس کوچک گردد. در صورتی که از طریق تلفن همراه این آلبوم را مشاهده میکنید عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از نمایش عکس در سایز اصلی از گزینه منو ذخیره عکس را انتخاب کنید.

 

گروه سرگرمی روزنه

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

http://www.rozanehonline.com

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

روزنه آنلاین

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

روزنه آنلاین

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

روزنه آنلاین

 

www.ROZANEHONLINE.com