سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

رسم عجیب هندی ها در زمان به محراب رفتن عروس و داماد!

رسم عجیب هندی ها در زمان به محراب رفتن عروس و داماد! + عکس
مراسم عروسی هندی‌ها در جهان به زیباترین و رنگارنگ‌ترین عروسی‌ها معروف است. در برخی از نقاط کشور داماد باید کفش‌های خود را قبل از رسیدن به محراب در بیاورد و خانواده عروس...

 

مراسم عروسی هندی‌ها در جهان به زیباترین و رنگارنگ‌ترین عروسی‌ها معروف است. در برخی از نقاط کشور داماد باید کفش‌های خود را قبل از رسیدن به محراب در بیاورد و خانواده عروس باید کفش‌ها را بدزدند و قایم کنند و خانواده داماد باید مراقب باشند تا کفش‌ها دزدیده نشود چون اگر نتوانند از کفش‌ها مراقبت کنند باید در مقابلش به خانواده عروس باج دهند. این مراسم عجیب است ولی برای هر دو خانواده بسیار سرگرم کننده است.


علایم سرطان معده را جدی بگیرید...

علایم سرطان معده را جدی بگیرید
“هلیکوباکتروپیلوری” از طریق تماسهای نزدیک افراد را آلوده می‌کند.


دکتر همایون بشیری سرطان معده را در فهرست سرطان‌هایی قرار داد که پیش آگهی بدی دارد و گفت: معمولا سرطان معده زمانی تشخیص داده می شود که بیماری به میزان زیادی پیشرفت کرده است. این فوق تخصص گوارش و کبد معتقد است: سرطان معده بیماری است که تشخیص زودرس آن از اهمیت بالایی برخوردار است و درمان آن در مراحلی که بیماری پیشرفت زیادی کرده بسیار مشکل خواهد بود.

بشیری درادامه مهمترین عامل ابتلا به سرطان معده را میکروبی به نام “هلیکوباکتروپیلوری“دانست و گفت: این میکروب می‌تواند به مرور تغییراتی را در بدن فرد ایجاد کند و سرطان را به وجود آورد. وی افزود: البته این میکروب در بدن تعداد زیادی از افراد وجود دارد و لزوما هر کس که این میکروب را داشته باشد سرطان نمی‌گیرد. این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه میکروب “هلیکوباکتروپیلوری” از طریق تماسهای نزدیک افراد را آلوده می‌کند، گفت: تحقیقات نشان داده که این میکروب در معده فرد لانه گزینی کرده و بعداز 10 و یا حتی 20 سال سبب بروز سرطان معده می‌شود.

بشیری در ادامه عادات غذایی را یکی دیگر از عوامل ابتلا به سرطان معده دانست و گفت: مصرف غذاهای کنسرو شده حاوی مواد نگهدارنده و خصوصا ترکیبات نیترات، مصرف فست فودهایی مثل سوسیس و کالباس، استفاده بیش از حد از محصولات حاوی مواد شیمیایی و ... زمینه بروز سرطان معده را به وجود می آورند. وی افزود: همچنین عدم مصرف آب آلوده به نیترات، عدم مصرف طولانی مدت موادغذایی مثل ترشیجات و عدم مصرف مواد غذایی نمک سود شده برای جلوگیری از ابتلا به سرطان معده توصیه می شود. بشیری افزود: مصرف غذاهایی که با حرارت بیش از حد طبخ شده مثل نان سوخته، ته دیگ سوخته و ... نیز توصیه نمی شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه مصرف سیگار و الکل را در کنار عادات غذایی نامناسب در بروز سرطان معده اثرگذار دانست و گفت: ابتلا به این بیماری دارای زمینه های ژنتیکی نیز هست.

وی درباره درمان سرطان معده گفت: اگر این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود درمان آن امکان پذیر است. بشیری علائم ابتلا به سرطان معده را شامل سیری زودرس، دردهای مبهم قسمت‌های فوقانی شکم، کاهش وزن بی دلیل، بروز کم خونی، تغییررنگ مدفوع به رنگ سیاه و استفراغ دانست و به افراد توصیه کرد: این هشدارها را جدی بگیرند و با مراجعه زودهنگام به پزشک تحت درمان قرار گیرند. وی گفت: بروز این علائم در افراد خصوصا افراد بالای 45 سال نیاز به پیگیری دارد.


سکته مغزی در خانم ها قابل پیشگیری است...

سکته مغزی در خانم ها قابل پیشگیری است
نکته جالب در این تحقیق این بود، در افرادی که فعالیت‌های بدنی شدید داشتند، کاهشی در خطر بروز سکته مغزی مشاهده نشد.


سکته مغزی یکی از بیماری‌های ناتوان‌کننده شایع در جوامع امروزی است. پرفشاری خون، دیابت، بالا بودن چربی های خون، مصرف سیگار و چاقی از عوامل خطرساز در سکته مغزی به شمار می روند.

تحقیقات نشان می دهند زنانی که در هفته به مدت 2 ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سکته مغزی هستند. برای انجام این مطالعه 39 هزار و 315 زن 45 ساله و بالاتر آمریکایی به مدت 9 تا 11 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد زنانی که به صورت مداوم و منظم پیاده روی به ویژه پیاده روی سریع می کردند، کمتر از سایرین دچار سکته مغزی می شوند.

بر اساس این مطالعه، زنانی که به مدت 2 ساعت یا بیشتر در هفته پیاده‌روی می‌کردند، 30 درصد کمتر از زنان بی تحرک در معرض خطر سکته مغزی بودند. همچنین مشخص شد زنانی که پیاده‌روی سریع داشتند، دارای کاهش 37 درصدی بودند.

نکته جالب در این تحقیق این بود، در افرادی که فعالیت‌های بدنی شدید داشتند، کاهشی در خطر بروز سکته مغزی مشاهده نشد. بر این اساس محققان معتقدند فعالیت بدنی متوسط مانند پیاده‌روی نسبتا سریع، می‌تواند باعث کاهش بروز سکته مغزی گردد.


وقتی جنایات منافقین فاش می شود!

وقتی جنایات منافقین را افشا می شود!
نیروهای مجاهدین خلق دربست به بغل صدام رفتند. آن هم در اوج جنگ ایران و عراق و زمانیکه دشمن به خاک ایران حمله کرده بود این ها رفتند و با دشمن نشستند.

 

«علیرضا نوری زاده» مدیر و مجری شبکه ضد انقلاب «ایران فردا» در برنامه سیاسی خود از جنایات و خیانت «سازمان مجاهدین خلق» پرده برداشت.

وی در ابتدای برنامه گفت:‌ «در زمان جنگ، مسعود رجوی از صدام، توپ و تانک و موشک و غیره می گرفت و جای دوست را به دشمن نشان می داد. تله می گذاشتند که هواپیماهای عراقی آن جا را منهدم کنند که تعداد تلفات ایران بیشتر شود.»

این فعال ضدانقلاب که سیاست مشترکی با منافقین در راستای دشمنی با ایران را دنبال می کند، ضمن نفی سازمان بودن این گروهک اضافه کرد:‌ «تشکیلات مجاهدین یک سازمان نیست بلکه یک تجارت خانه است و یک عده دور هم جمع شده اند و پول کافی هم دارند و مشغول تجارت در بانک ها و شرکت های خارجی و فرودگاه های آفریقایی هستند.»


نوری زاده خاطر نشان کرد:‌ «نیروهای مجاهدین خلق دربست به بغل صدام رفتند. آن هم در اوج جنگ ایران و عراق و زمانیکه دشمن به خاک ایران حمله کرده بود این ها رفتند و با دشمن نشستند.»


مجری برنامه ضمن حمایت از اعضای زیردستی مجاهدین خلق که همدست جنایات اعضای ارشد این گروهک هستند، یادآور شد:‌ «این طفلک ها نه جای درستی  و نه امکانات درستی در اختیار دارند. اما رهبر گروه (رجوی) درجای امن و نرم راحت زندگی می کند و همسرش (مریم رجوی) هم در پاریس مشغول زندگی خودش است.»

علیرضا نوری زاده البته یادآور نشد وی و همکاران او نیز در بغل دشمنان این مرزو بوم غلطیده اند و همان راهی را که گروهک تروریستی منافقین می رود را سپری می کنند.

اغفال اینترنتی مردان هوس باز....

اغفال اینترنتی مردان هوس باز
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دو عملیات گسترده پلیس فتا برای دستگیری دو مجرم اینترنتی خبر داد.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در اظهارت خود به شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت زنانه در فضای مجازی از مردان کلاهبرداری می‌کرد، اشاره کرد و گفت: این فرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی، خود را خانم معرفی کرده و با قرار دادن عکس خانمی در پروفایل شخصی خود، با قصد ایجاد آشنایی با افراد مختلف، پس از جلب اعتماد آقایان، با عناوین فریبکارانه‌ای کلاهبرداری می‌کرد.

وی افزود: یکی از شاکیان این پرونده جوانی 22 ساله بود که از متهم شکایت کرد و کارشناسان پلیس فتا با انجام گشت زنی‌های اینترنتی و اقدامات اطلاعاتی، مرد زن‌نما را شناسایی و دستگیر کردند.

عرفانی افزود: این فرد پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود عنوان می‌کرد که مبلغی قرض می‌خواهد و از شاکی پرونده مبلغ 6 میلیون ریال به صورت اینترنتی دریافت و از آن به بعد با او قطع ارتباط کرده است. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

 فرد دیگری  با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت که چندی قبل یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند را از طریق اینترنت خریداری و مبلغ دو میلیون و یکصد هزار ریال به روش پرداخت اینترنتی به حساب فروشگاه مورد نظر واریز کردم، اما زمان دریافت گوشی متوجه شدم فاکتور ندارد و کارآیی آن با تبلیغات صورت گرفته هماهنگ نیست و ضمانت هم ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این گونه سایت‌ها کالایی را با نصف یا یک چهارم قیمت اصلی در بازار تبلیغ کرده و با ایجاد حس ولع در کاربران و بدون هیچ ضمانتی در مورد مشکلات بعدی، اعم از پشتیبانی و غیره را به عهده ندارند و به محض دریافت پول پاسخ درستی به مشتری نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا عامل این اقدام کلاهبردارانه که جوانی 25 ساله و اهل یکی از استان‌های غربی کشور بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

عرفانی به شهروندان در مورد خرید اینترنتی توصیه کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب تبلیغات کاذب را نخورند و در صورت خرید اینترنتی و بهره‌مندی از مزایای آن، از شرکت‌هایی با نماد الکترونیک معتبر و گرفتن مشخصات آن (گرفتن who is از سایت) اقدام به خرید کنند.


واکنش زوج های جوان به وام 50 میلیونی....

واکنش زوج‌ های جوان به وام 50 میلیونی
50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

 

 مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به زوج‌هایی که قصد دریافت تسهیلات 50میلیون تومانی خرید مسکن (اوراق حق تقدم) دارند، توصیه کرد که اگر اقساط خود را به روش ساده بازپرداخت کنند، باید ماهانه 753 هزار تومان پرداخت کنند که حدود 9 میلیون و 500هزار تومان به نفع شان خواهد بود و همچنین بازپرداخت وام 12 ساله خواهد بود. (یعنی برای وام 50 میلیون تومانی، متقاضی باید در طول 12 سال، 108 میلیون و 432 هزار تومان بپردازد).
 
وی در ادامه در رابطه با بازپرداخت اقساط 50 میلیونی زوجین به روش پلکانی اظهار کرد: اقساط پلکانی ماهانه از 649 هزار تومان شروع و تا یک میلیون و 50 هزار تومان ادامه می‌یابد.

در همین رابطه تعدادی از زوج‌ها که متقاضیان بازار مسکن هستند، در واکنش به میزان مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وام این چنین تاکید کردند: مسوولان مسکن در تهران یا در شهرستان محله‌‌ای را نشان بدهند که با 50 میلیون تومان، خریدار بتواند یک آپارتمان نقلی خریداری کند.

یکی از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن عنوان کرد: این وام 50 میلیون تومانی نصف مبلغ خرید یک واحد مسکونی درجه دو در محله امن تهران را هم تامین نمی‌کند.

منتقد دیگری اظهار کرده است: اگر در شیوه بازپرداخت ساده وام قرار باشد ماهانه 750 هزار تومان فقط قسط پرداخت کنیم پس برای گذران زندگی چه بخوریم تا زنده بمانیم؟!
برخی دیگر هم به مسوولان مربوط  این چنین گلایه کردند: به جوان‌ها اهمیت بدهیم و تصمیم کارساز بگیریم، نتیجه اش شد وام 12 ساله با 15درصد سود؟!

50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

انگار قرار بود پول ملی را تقویت کنند تا قیمت مصالح ساختمانی پایین بیاید تا هزینه ساخت‌وساز کاهش یابد نه اینکه از یک سو قیمت‌ها بالا بماند و فقط نقدینگی در قالب وام به بازار تزریق شود!
با این عملکرد مالکان همچنان یک کلام باقی می‌مانند به گران‌فروشی خود ادامه می‌دهند و این خریدار است که همیشه متحمل فشار است.

 


بسته بندی های خلاقانه و هنری که شا را ترغیب به خرید می کند...

بسته بندی های خلاقانه و هنری که شا را ترغیب به خرید می کند
ایده پردازی برای بسته بندی محصولات در کارخانجات و شرکت های مختلف از جمله مشاغلی است که هم کار فنی می خواهد و هم ذوق هنری. این بسته بندی های خلاقانه ترکیبی از ذوق هنری و کار فنی است.


بسته بندی خلاقانه برای کفش های Nike Air


بسته بندی خلاقانه برای میوه جات


بسته بندی خلاقانه برای ساعت های ضد آب


بسته بندی خلاقانه برای جعبه ابزار به شکل قفل


بسته بندی خلاقانه برای قلموی نقاشی 


بسته بندی خلاقانه برای چوب کبریت


بسته بندی خلاقانه برای کیف های versace


بسته بندی خلاقانه برای عسل


بسته بندی خلاقانه برای مداد و مدادتراش


بسته بندی خلاقانه برای شکلات


بسته بندی خلاقانه برای ماهی یخ زده


بسته بندی خلاقانه برای قوطی های کوچک کوکاکولا


بسته بندی خلاقانه برای پسته


بسته بندی خلاقانه برای کلوچه که به شکل گاز است


بسته بندی خلاقانه برای پیتزا


بسته بندی خلاقانه برای شیر و آبمیوه های مختلف به شکل حیوانات


بسته بندی خلاقانه برای تخم مرغ


بسته بندی خلاقانه برای صبحانه کودکان


بسته بندی خلاقانه برای عطر paper passion به شکل کتاب



6 تصمیم غلط در ازدواج که بدبخت تان می کند....

6 تصمیم غلط در ازدواج که بدبخت تان می کند
در این مطلب شما را با انواغ تصمیم گیری آشنا می کنیم تا بدانید چطور باید به شیوه ای درست تصمیم به ازدواج بگیرید.

 

ازدواج مرحله حساسی است که در آن شما بزرگترین تصمیم زندگی تان را می گیرید. تصمیمی که قبل از آن باید آموخته باشید چطور فکر کنید، چطور احساس کنید و چطور به جمع بندی جوانب مختلف برسید. بنابراین در این مطلب شما را با انواع تصمیم گیری آشنا می کنیم تا بدانید چطور باید به شیوه ای درست تصمیم به ازدواج بگیرید.

ما با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و موقعیتی متفاوتی که داریم از سبک‌ها و روش‌های مختلفی برای تصمیم گرفتن استفاده می‌کنیم. گاهی وقت ها از روی احساسات تصمیم می گیریم، گاهی اوقات از روی شرایط اضطراری و اورژانسی ای که برایمان پیش آمده و گاهی برای جلب رضایت دیگران.
 
وقتی احساس همه کاره است
وقتی تصمیم احساسی می گیریم، هیجان‌ها و حالات درونی مان برای ما تعیین تکلیف می کنند. یعنی فکرمان را تعطیل می‌کنیم و به دل‌مان گوش می‌دهیم. در این مدل تصمیم‌گیری از آینده‌نگری و منطق خبری نیست و مبنای انتخاب احساسات درونی فرد است، مثل فردی که می‌گوید «به دلم افتاده این کار را انجام بدهم.» یا وقتی که دوری از یک فرد، آشفته تان می کند و حاضرید برای آن که بیشتر با او باشید، یک تصمیم سطحی و سرسری بگیرید و با وجود تفاوت هایتان او را کنار خود نگه دارید.
 
تصمیم‌های عجله‌ای
فکر می کنید ازدواج تان دیر شده، همه نگران هستید که بالاخره چه کسی با شما خانه آینده تان را می سازد. هر روز می پرسند چی شد؟ کی ازدواج می کنی؟ در نتیجه شما فکر می کنید باید هرچه زودتر وضعیت تان را سر و سامان دهید و با اولین مورد ازدواجی که به شما معرفی شد، به خانه بخت بروید. در حین چنین تصمیم گیری هایی اضطراب خواهید داشت. در واقع شما برای فرار از یک اضطراب بزرگ، یک تصمیم دم دستی و نسنجیده می گیرید. ممکن است فشارهای محیط روی شما آنقدر زیاد باشد که در نهایت بگویید: حالا جلو می رویم ببینیم چه می شود. این تصمیم برای فرار از تعارض و اضطراب گرفته شده و به احتمال خیلی زیاد اگر برخی اضطراب های شما را کاهش دهد، دردسرهای بیشتر و اضطراب های بزرگتری برایتان در پی خواهد داشت.
 
تصمیم‌گیری اجتنابی
می خواهید از مسئله فرار کنید، خود را ضعیف‌تر از آن می‌بینید که بتوانید تصمیم درستی بگیرید. مدام امروز و فردا می‌کنید، یا خودتان را با گفتن این جمله که « بی خیال همه‌چیز درست می‌شه » به یک آرامش کاذب و زودگذر می‌رسانید. اینجا زنگ خطر یک تصمیم گیری اجتنابی به گوش می رسد. شما برای فرار از حل مساله، فرار از مواجهه و فرار از فکر کردن، یک تصمیم سرسری گرفته اید.
 
تصمیم‌گیری هیجانی
گاهی وقت ها تصمیم گیری های ما بر اساس هیجان‌های زودگذر و شدیدی است که پیدا می کنیم. مثل وقتی که با یک حراج بزرگ مواجه می شوید و دست و پایتان را گم می کنید که هر طور شده از این حراج چند تکه جنس بردارید اما وقتی به خانه برمی گردید می بینید خریدتان آنقدرها هم که برایش ذوق داشتید جالب نبوده. تصمیم های هیجانی شما را به یک اقدام سریع و بدون فکر وامی دارد. یعنی بی‌خیال سبک و سنگین کردن مسائل می‌شوید و کمی بعد، وقتی منطق بر شما غلبه کرد از کار خود تعجب می کنید. چنین تصمیم گیری هایی بی برو برگرد پشیمانی در پی دارد. بنابراین هر وقت هیجان زده شدید و خواستید خیلی سریع یک تصمیم مهم بگیرید، دست نگه دارید و خودتان را آرام کنید بعد درباره موضوع فکر کنید.
به خاطر دیگران
وقتی می خواهید با تصمیمی که می گیرید، دیگران را راضی نگه دارید یا تایید آنها را جلب کنید، در نقش یک مطیع محض فرو می روید و تصمیم های مطیعانه می گیرید. با این کار اهداف و شرایط و تمایلات خود را نادیده گرفته و صرفا بر اساس خواست دیگران تصمیم می گیرید. مثلا می گویید: اگر شما معتقدید این خواستگار خوب است من حرفی ندارم. گاهی با این شکل تصمیم گیری می خواهیم عواقب و مسئولیت تصمیم را به عهده دیگران بیندازیم و از بار مسئولیت آن شانه خالی کنیم.
 
هر چه پیش آید خوش آید
وقتی افراد مهارتی برای تصمیم‌گیری ندارند و خود را در جایگاه تصمیم گیرنده نمی بینند، به تقدیر روی می آورند و همه چیز را به قسمت و قضا و قدر مرتبط می کنند. این ها همان کسانی هستند که برای تصمیم گیری فال می گیرند و به پیشگوها مراجعه می کنند. در نظر آنها همه شکست‌ها و موفقیت‌های دیگران وابسته به شانس و بخت و اقبال است.

7 راه رهایی از فرسودگی شغلی...

7 راه رهایی از فرسودگی شغلی
در این مقاله 7 نکته مهم را درباره فرسودگی شغلی مطرح می‌کنیم که راه‌های پیشگیری از آن است .

این هفته 7 نکته مهم دیگر را درباره فرسودگی شغلی مطرح می‌کنیم که راه‌های پیشگیری از آن است اما قبل از بیان این نکته‌ها می‌خواهم به وجود یک باور غلط و بسیار مهم اشاره کنم که باعث شده همه ما، یعنی همه ما بزرگ‌ترهایی که پدر و مادر شده‌ایم یا هنوز پدر و مادر نشده‌ایم اما درگیر زندگی خود هستیم، به درجه‌های مختلف معنای زندگی‌مان عوض شود و کم‌کم به سمت و سویی برود که شاید فقط نام زندگی را یدک بکشد. 
آن باور این است که حس می‌کنیم چون بزرگ شده‌ایم، باید کودک درونمان را بکشیم و تا می‌توانیم از فضای شاد، پرهیجان و دوست‌داشتنی کودکی فاصله بگیریم چون دور از شأن آدم بزرگ‌هاست. این فکرها و رفتارها، این برابر دانستن بزرگسالی با غمناک‌ بودن، خشک و جدی رفتار کردن و دائم در فضای حزن ماندن قطعا برای همه ما مضر است و عاقبت به سلامت روانمان لطمه می‌زند.

1 - روزتان را با مناسک آرامش‌بخش شروع کنید
 حتی اگر شده چند دقیقه مراقبه، ورزش یا یوگا برای کاهش تنش انجام دهید. به صبح، به روز دیگری که خدا به شما هدیه داده تا زندگی دوباره را تجربه کنید، سلام و با تشکر از خدا روز خوبی را آغاز کنید. کسانی که مدیریت زمان بلد نیستند، در معرض ابتلا به بر‌ن‌اوت هستند؛ کسانی که تا دقیقه 90 در رختخواب می‌مانند، با عجله لباس می‌پوشند، صبحانه‌ نخورده سرکار می‌روند، زمان در ترافیک‌ ماندن را محاسبه نمی‌کنند و حرص می‌خورند و تحت‌فشار هستند و تنش و تنش و... حتی اگر مادری خانه‌دار هستید، سعی کنید صبح زود بیدار شوید و از انرژی صبح حداکثر استفاده را ببرید.
2 - عادت‌های خوب تغذیه‌ای و خواب درست را هر روز به خود تذکر دهید تا کم‌کم وارد زندگی عادی‌تان شوند
 فعالیت بدنی باید مثل مسواک زدن در برنامه روزانه شما باشد. مصرف میوه، سبزی و ویتامین‌ها را زیاد و مصرف چربی‌ها را کم و کمتر کنید.
3 - بعضی خصوصیات شخصیتی‌تان که شما را به سمت فرسودگی می‌برند، عوض کنید
 اگر آدم منفعلی بودید، اگر نه گفتن بلد نبودید، اگر آدم پراسترسی هستید، مجبور نیستید تا آخر عمر چنین بمانید.
4 - با خودتان مهارت‌های مهمی مانند نه گفتن صحیح، گوش دادن اصولی و... را تمرین کنید.
5 - اگر اعتیاد به کار دارید، باید هر چه سریع‌تر الگوی زندگی‌تان را عوض کنید

6 - سعی کنید به سمت کارها و علایق قدیمی که تا‌ به‌ حال به دلیل گرفتاری فرصت‌ انجامش را نداشتید، بروید؛ نقاشی، خواندن کتاب‌های طنز، سرگرمی، نوشتن خط و...
7 - همین فردا برای یادگیری مدیریت استرس اقدام و مهارت شاد بودن و مدیریت استرس را پیگیرانه تمرین کنید.


چاپ تمبر یادبود همدردی معلم فداکار با دانش آموز سرطانی...

چندی پیش بود که شنیدیم دانش آموزی در مریوان به علت بیماری موهایش را از دست داده و برخی از سوی همکلاسی های خردسالش، ندانسته وی را مورد تمسخر قرار داده اند که معلم او نیز برای همدردی با...

 

 
 
تصویر محمدعلی محمدیان، معلم دلسوزی که برای همدردی با دانش‌آموز سرطانی‌اش موهای خود را تراشیده بود، روی تمبر نقش بست.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/13921028000269_PhotoL.jpg
چندی پیش بود که شنیدیم دانش آموزی در مریوان به علت بیماری موهایش را از دست داده و برخی از سوی همکلاسی های خردسالش، ندانسته وی را مورد تمسخر قرار داده اند که معلم او نیز برای همدردی با شاگردش، موهای خود را تراشیده است.

اکنون به پاس تجلیل از این اقدام درخور تحسین معلم که نمونه خوبی از فداکاری و انسان دوستی است، تصویر این معلم و دانش آموز روی تمبر چاپ شده است.

روی این تمبر نوشته شده: «همدردی  معلم مریوانی با شاگردش ستودنی است».