سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نادرترین مسئول ایرانی ...

    نظر
	نادرترین مسئول ایرانی +عکس
در حادثه قطار تهران - مشهد مسئولی پیدا شده که ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل کم کاری و نقصان در انجام وظایفش از سمت خود استعفا داده است .

 

 در شرایطی که فرهنگ عذر خواهی در میان مسئولان ایرانی وجود نداشته و در مواقعی که حادثه ای رخ می دهد ،هیچ کدام از این افراد اشتباه و کم کاری خود را نپذیرفته و به دلیل نظارت دقیق نداشتن بر مسئولیت خود از کار استعفا نمی دهد ، در حادثه قطار تهران - مشهد مسئولی پیدا شده که ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل کم کاری و نقصان در انجام وظایفش از سمت خود استعفا داده است .



 امیر حسن تاوپور مدیر کل راه آهن شمال شرق کشور ، اولین مسئول ایرانی بوده که با پذیرفتن اشتباهش از سمت خود استعفا داده و هم اینک در رسانه های اجتماعی به عنوان الگوی جدیدی در این زمینه به مردم و دیگر مسئولان معرفی شده است .

عکس او و حادثه قطار تهران - مشهد این روزها به شدت در رسانه های فضای مجازی دست به دست می چرخد .گرچه او به اشتباهاتش در این زمینه اعتراف کرده اما همین اقدام او با استقبال مردمی مواجه شده است و اظهار نظرهای مثبت زیادی راجع به این مسئله در رسانه های مختلف بیان شده است .

میتوان گفت ایرانیان پس از سالها نادرترین مسئول را بعد از حادثه تلخ قطار مشهد کشف کرده اند .

عکس های فوق العاده زیبا از طبیعت رویایی اسکاتلند...

    نظر



اسکاتلند به عنوان یک کشور با تاریخ غنی و باستانی و مناظر طبیعی قابل توجه برای عکاس های حرفه ای شناخته می شود.
مناظر طبیعی اسکاتلند نسبتا متنوع بوده و شامل کوه ها، دره ها، جزیره های ساحلی بی شمار، صخره و جنگل ها می باشد.
یکی از جالب ترین چیز ها در مورد مناظر طبیعی اسکاتلند فوتوژنیک بودن آنهاست که در آن چشم انداز های طبیعی و سازه های تاریخی در کنار هم قرار گرفته اند.


 

 
بگذارید این ایمیل به حیات خود ادامه دهد ! لطفا آن را برای دوستان خود نیز Forward کنید 


لاله زار، روزگار جنب و جوش...

    نظر

 

ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر اول فرنگستان به خیال احداث خیابانی مانند «شانزه‌لیزه» در تهران افتاد و دستور احداث لاله زار را داد. در سال های بعد در دوران قاجار این خیابان به شیک ترین خیابان شهر بدل شد و در دوران پهلوی مرکز تاترها و سینماهای تهران شد. زمانی در لاله زار 15 سینما و چندین تئاتر و تماشاخانه فعالیت داشتند.
 

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305499_571.jpg
بخشی از بلوار لاله زار، احتمالا اواخر قرن نوزدهم میلادی

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305500_297.jpg
تقاطع لاله زار و خیابان استانبول، کافه پارس، احتمالا دهه ی 1300 ( دهه ی 1920 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305501_904.jpg
خیابان لاله زار، کارت پستال، حوالی 1910 تا 1924 میلادی

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305502_328.jpg
خیابان لاله زار، کارت پستال، حوالی 1910 تا 1924 میلادی

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305503_342.jpg
تقاطع لاله زار و خیابان استانبول، کافه پارس، دهه ی 1310 ( دهه ی 1930 میلادی)

 



http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305504_360.jpg
تقاطع لاله زار و خیابان استانبول، روبروی کافه پارس و هتل لاله زار، دهه ی 1310 ( دهه ی 1930 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305505_230.jpg
خیابان لاله زار، 1315 (1937 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305506_405.jpg
خیابان لاله زار، 1320 (1942 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305507_577.jpg
خیابان لاله زار، 1324 (1946 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305508_219.jpg
خیابان لاله زار، 1326 (1947 میلادی)



http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305509_943.jpg
خیابان لاله زار، اواخر دهه ی 1320 شمسی (دهه ی 1940 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305510_310.jpg
عامل پخش آب در لاله زار، 1330 (1952 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305511_843.jpg
تقاطع لاله زار و خیابان استانبول، روبروی کافه پارس و هتل لاله زار، اواخر دهه ی 1330 ( دهه ی 1950 میلادی)

http://mj3.persianfun.info/img/93/3/Laleh-Zar/305512_789.jpg


خیابان لاله زار، احتمالا اوایل دهه ی 1340 (دهه ی 1960 میلادی)
 


میوههایی که طبابت میکنند...

    نظر


میوه! این نعمت‌های آبدار و خوشمزه‌ی الهی! سرشار از ویتامین و فیبر! یکی از آن نعمت‌هایی که ضامن سلامتی و طول عمر است.

 از توت و تمشک گرفته تا طالبی و هندوانه هر یک خواص فوق‌العاده‌ای دارند که باید در برنامه‌ی غذایی روزانه گنجانده شوند.

در غیر این صورت شک نکنید که امروز و فردا یک جای کار بدن خواهد لنگید. با ما باشید تا با چند میوه‌ی درمانگر بیشتر آشنا شوید.

 -میوه‌های ریز، دکترهای بی‌ادعا

توت فرنگی

 کلاً توت‌ها منبع خاصیت هستند. توت‌فرنگی نیز جزو میوه‌های ریز و خوش‌طعمی است که ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. این توت خوش‌رنگ دیورتیک (ادرارآور) و ملین است و مصرف آن باعث احساس شادابی می‌شود.

 این میوه‌ی ریز سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که سلامتی‌تان را تضمین خواهند کرد. افرادی که از بیماری نقرس رنج می‌برند حتماً توت‌فرنگی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود داشته باشند.

 تمشک و شاه‌توت

به افرادی که از مشکلات گوارشی و همچنین از روماتیسم رنج می‌برند توصیه می‌شود حتماً شاه‌توت و تمشک میل کنند.

 اگر دچار اختلالات قاعدگی هستید نیز حتماً به این میوه‌های ریز اعتماد کنید. شاه‌توت و تمشک سرشار از فیبرها بوده و به این ترتیب از یبوست نیز پیشگیری می‌کنند.

بلوبری

 بلوبری را قهرمان آنتی‌اکسیدانی می‌دانند. این میوه‌ی بنفش خوش‌طعم حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوانی است که به بهبود حافظه کمک کرده و آلزایمر را از شما دور می‌کنند. این میوه‌های ریز استحکام استخوان را نیز بالا می‌برند.

 زغال اخته

 

استفاده‌ی منظم از زغال‌اخته از ابتلا به عفونت‌های ادراری که در خانم‌ها رایج است پیشگیری می‌کند. برای پیشگیری و همچنین بهبود این بیماری می‌توانید روزانه دو لیوان آب زغال‌اخته میل کنید. آقایانی که نمی‌خواهند با مشکل سرطان پروستات درگیر شوند نیز بهتر است زغال‌اخته را در برنامه‌ی غذایی‌شان بگنجانند.

توجه داشته باشید که همین میوه‌های ریز خطر تصلب شرایین را کاهش می‌دهند.

 گیلاس

میوه‌ی مورد علاقه من! گیلاس خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان کبد و سرطان ریه را کاهش می‌دهد. دم گیلاس خواص دیورتیک دارد و باعث تمیزی کلیه‌ها می‌شود. می‌توانید دم یا همان چوب گیلاس را دم کرده و میل کنید.

 -میوه‌های درمانگر دیگر

 انار

 انار برای درمان سرفه‌های طولانی و همچنین رفع تب، اسهال و معده درد و غیره مفید است. یاقوت‌های قرمزی که کنار هم رج زده و بی‌ادعا شما را به لذت بردن از طعمشان دعوت می‌کنند تقویت‌کننده مفاصل هستند و باعث بهبود آرتروز دست‌ها و زانوهایتان می‌شوند. انار باعث تقویت لثه‌ها شده و همچنین برای سلامت پروستات آقایان بسیار مفید است.

 طالبی

 

طالبی سرشار از پتاسیم بوده و در واقع یک ملین کاملا طبیعی و قوی محسوب می‌شود. این میوه‌ی آبدار باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن شده و به احیای بافت‌های بدن کمک می‌کند. اگر دنبال یکی از منابع غذایی کاروتن و ویتامین C می‌گردید حتماً طالبی میل کنید.

 این میوه‌ی پرخاصیت خطر ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد برای همین خانم‌های باردار از مصرف آن غافل نشوند. طالبی همچنین یکی از دوستداران دستگاه قلب و عروق است.

هندوانه

میوه‌ای که گرمای تابستان را قابل‌تحمل می‌کند. سرخ و آبدار و سرشار از خواص است. هندوانه سرشار از پتاسیم و ویتامین C می‌باشد و یکی از میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود. از آنجایی که این میوه، آبدار است تأثیر زیادی در تمیزی کلیه‌ها دارد به خاطر اینکه ادرارآور است. هندوانه به طور کلی بدن را از شر سموم پاک‌سازی می‌کند.

 آلو

 باعث دفع راحت و تمیزی کلیه‌ها می‌شود. این میوه‌ی کوچک سرشار از ویتامین‌هاست و اجازه نمی‌دهد کبد انباشته شود. در واقع اگر می‌خواهید کبدتان همیشه تمیز باشد آلو میل کنید .

گریپ‌فروت

 گریپ‌فروت را ویاگرای طبیعی می‌دانند و یکی از مواد غذایی مفید برای آقایان است. این میوه برای افرادی که دچار آریتمی هستند بسیار مفید است. گریپ‌فروت همچنین باعث کاهش تشکیل لخته‌های خونی می‌شود.

 هلو

هلو یکی از منابع خوب ویتامین‌های گروه B و E می‌باشد. این میوه باعث تحریک عملکرد روده‌ها و ترشحات معده می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. هلو سرشار از املاح معدنی است و برای ورزش‌کاران فوق‌العاده است.

 گلابی

 

 گلابی برای پیشگیری از یبوست و بواسیر فوق‌العاده است و خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. این میوه‌ی خوش‌طعم باعث کاهش کلسترول خون شده، هوش و حواستان را بالا می‌برد. گلابی همچنین باعث افزایش جذب میزان کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود.

 سیب

 سیب طبیب حاذقی است. این میوه‌ی بهشتی باعث کاهش اکسایش چربی در خون شده و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید به راحتی و درستی تنفس کنید سیب را دریابید. به خاطر اینکه خطر بیماری آسم و سرطان را کاهش می‌دهد و از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری می‌کند. بهتر است سیب را با پوست میل کنید چون بیشتر ترکیبات مغذی آن در پوستش قرار دارد. البته بهتر است از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید و پوست میوه را با دقت تمام شستشو دهید.

 طالبی سرشار از پتاسیم بوده و در واقع یک ملین کاملا طبیعی و قوی محسوب می‌شود. این میوه‌ی آبدار باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن شده و به احیای بافت‌های بدن کمک می‌کند.

 موز

موز با فشارخون بالا مقابله کرده و از سفت شدن رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. زمانی که رگ‌ها خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشند خون به راحتی در آن‌ها به گردش در می‌آید و قلب به زحمت نمی‌افتد. این میوه‌ی خوشمزه از ابتلا به زخم معده و اسهال پیشگیری می‌کند و در درمان این مشکلات نیز موثر است.

 آلو

 آلو باعث دفع راحت و تمیزی کلیه‌ها می‌شود. این میوه‌ی کوچک سرشار از ویتامین‌هاست و اجازه نمی‌دهد کبد انباشته شود. در واقع اگر می‌خواهید کبدتان همیشه تمیز باشد آلو میل کنید.

 انگور

 

 انگور یکی دیگر از نعمت‌های الهی است که بدن را مثل دسته‌ی گل تمیز می‌کند. این میوه‌ی خوشمزه از یبوست و اسهال پیشگیری کرده و برای درمان برخی از مشکلات پوستی مفید است. انگور همچنین برای کبد و مقابله با نقرس مفید است. اگر از خستگی، بی‌خوابی، سردرد و غیره رنج می‌برید حتماً انگور میل کنید.

 حرف حساب

 بهتر است میوه را به صورت کامل و نه آب میوه میل کنید. به خاطر اینکه گوشت و پوست میوه حاوی خواصی است که در روند آبگیری از بین می‌رود. تا جایی که می‌شود از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید به خصوص میوه‌های ریز مانند توت‌فرنگی و همچنین موز و غیره را. به خاطر اینکه این میوه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به آفت‌کش‌ها دارند.



 

بگذارید این ایمیل به حیات خود ادامه دهد ! لطفا آن را برای دوستان خود نیز Forward کنید

 


تصاویر جالب و دیدنی از دنیای زیبای حیوانات...

    نظر

عکاسی از حیوانات شاخه ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند. 

عکاسی حیوانات شامل گرفتن عکس از پرندگان، حیات وحش، زندگی زیر آب و زندگی در جنگل می شود که عکاس ساعت ها مانند شکارچی در کمین حیوان می نشیند تا وی را در لحظه ای ناب شکار کند. این عکس ها در بخش های طبیعت صفحات عکس رسانه ها و سایت هایی چون نشنال جئوگرافی به طور ثابت منتشر می شود.

در مجموعه زیر تعدادی از این عکس ها جمع آوری شده است؛ یکی از جالب ترین‌ها لحظات بازی سه چیتای جوان با یک بچه آهو است. "میشل دنیس هوت" عکاس حرفه ای حیات وحش که این چند عکس کم نظیر را عکاسی کرده گفته زمانی که در پارک "ماسایی مارا" منتظر سوژه بوده گله آهوانی را می بیند که به سرعت از کنار سه چیتای جوان عبور می کنند. چیتاها که گرسه به نظر نمی رسند تنها گله را تماشا می کنند تا اینکه یکی از بچه آهوان از گله جا می ماند. اتفاق نادر زمانی می افتد که چیتا ها نزدیک بچه آهو می شوند و تصمیم می گیرند با او بازی کنند. عکاس می گوید بعد از دقایقی بازی و تفریح بچه آهو از شکارچی های سیر جدا می شود و به سوی گله می رود.

این عکس و دیگر عکس های جالب و دیدنی حیات وحش هفته را در زیر می بینید.

alt

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt


alt


بستنی و نکاتی در مورد این خوشمزه تابستانی ...

    نظر

 

 
 

یکی از لذت‌ بخش‌‌ترین میان‌وعده‌هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است. بستنی یکی از عالی ‌ترین منابع انرژی است که دو تا سه برابر شیر چربی دارد و بیش از نصف مواد جامد آن شکر (ساکاروز و لاکتوز) است. بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب کالری‌ها را بکنید، ولی اگر رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراکی انرژی ‌زا را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده است، بنابراین شما ویتامین A، ویتامین B1 (تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) و ویتامین E را در بستنی خواهید یافت. اگر هم در تولید بستنی میوه‌ای از میوه‌های تازه استفاده شده باشد، ویتامین C نیز در بستنی شما پیدا خواهد شد. کلسیم و فسفر که در شیر بستنی موجود است، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.

بستنی گرچه معجونی است از خنکی و شیرینی و خوشمزگی اما این تمام ماجرا نیست. اگر دوست دارید اطلاعات کامل‌تر و جدیدتری در مورد بستنی به دست بیاورید، بد نیست پرسش و پاسخ‌های زیر را با دقت بخوانید …

alt 1. چرا روی بعضی از بستنی‌ها یخ می‌بندد؟

گاهی وقتی بستنی را از فریزر و بسته‌بندی خارج می‌کنیم، بلورهای ریز یخ بر سطح آن می‌بینیم و نمی‌دانیم دلیل یخ زدن روی بستنی چیست. این مسئله نه ربطی به کیفیت پایین بستنی دارد و نه به زیاد ماندن آن داخل فریزر. تنها دلیل یخ زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و پس از نرم و باز شدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی باید بستنی را تا پیش از مصرف همواره در دمای بین 0 تا منفی 5 درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید.

alt 2. چرا برای تهیه بستنی‌های خانگی به نمک نیاز داریم؟

اگر اهل درست کردن دسرهای خانگی باشید، شاید این س?ال برایتان پیش بیاید. نمک، ماده‌ای سخت است و ترکیب آن با خامه باعث می‌شود مواد بستنی راحت‌تر سرما را جذب کند و داخل فریزر یخ ببندد.

alt 3. آیا کالری یک اسکوپ بستنی یخی میوه‌ای از یک اسکوپ بستنی خامه‌ای کمتر است؟

یک اسکوپ بستنی یخی یا بستنی ماستی حدود 120 کیلوکالری انرژی دارد و فاقد چربی‌های اشباع است، اما یک اسکوپ بستنی خامه‌ای دارای حداقل 145 کیلوکالری انرژی است که این انرژی با افزودن شکلات یا انواع مغزها به بستنی‌های خامه‌ای به مراتب بالاتر هم می‌رود. از سوی دیگر یک اسکوپ بستنی خامه‌ای حدود 6 گرم چربی اشباع دارد، بنابراین مصرف این‌گونه بستنی‌ها به افراد دچار اضافه وزن یا کلسترول بالای خون توصیه نمی‌شود.

alt 4. چرا خوردن بستنی اعتیادآور است؟

بستنی‌خورهای حرفه‌ای می‌دانند مرتب و روزانه بستنی خوردن می‌تواند پس از مدتی برای فرد اعتیاد به بستنی ایجاد کند. محققان معتقدند شیرینی و چربی بستنی باعث جذب ذائقه‌های مختلف به آن می‌شود، حالا اگر فردی مدام بستنی بخورد، ذائقه‌اش به دریافت شیرینی و چربی بیشتر متمایل می‌شود و به این ترتیب، میل و حرص او به خوردن بستنی بیشتر و بیشتر خواهد شد. تنها راه رهایی از اعتیاد به بستنی، محدود کردن مصرف آن به 2 بار در هفته است.

alt 5. آیا بستنی‌های لایت از بستنی‌های معمولی سالم‌ترند؟

به تازگی بستنی‌هایی با عنوان “لایت” به بازار آمده‌اند و ادعا می‌شود از سایر بستنی‌ها سالم‌تر هستند. بد نیست بدانید چربی این بستنی‌ها حدود 50 درصد و کالری آن‌ها حدود 33 درصد کمتر از سایر بستنی‌هاست اما این دلیلی بر سالم‌تر بودن آن‌ها نیست.

به هر حال در تهیه بستنی‌های لایت هم از خامه استفاده شده است و خامه، هم انرژی دارد و هم چربی اشباع شده. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه فکر می‌کنند بستنی‌های لایت سالم‌تر هستند، تعداد یا حجم بیشتری از آن‌ها را در برنامه غذایی‌شان می‌گنجانند و به این ترتیب سالم‌تر که نمی‌مانند هیچ؛ دچار اضافه وزن و چربی بالای خون هم می‌شوند.

alt 6. بستنی ماستی چیست؟

بستنی ماستی به انواعی از بستنی‌ها گفته می‌شود که ویژگی‌های ماستی دارند. بیشتر بستنی‌هایی که ما در حال حاضر آن‌ها را مصرف می‌کنیم، تخمیری نیستند بلکه بلافاصله فرموله و سپس منجمد می‌شوند، اما بستنی می‌تواند تخمیری هم باشد.

در بستنی تخمیری، پایه فرآورده تخمیر می‌شود. حالا اگر در مخلوط این بستنی‌های تخمیری، از ماست که خودش شیر تخمیر شده با استارترهاست هم استفاده شود، به آن می‌گوییم بستنی ماستی! در واقع، پایه اولیه بستنی‌های ماستی همان شیر است که در روند تولید به آن استارترهایی که ماست تولید می‌کنند، می‌افزایند و دیگر مواد لازم برای مخلوط بستنی مانند شکر، چربی، مواد پایدارکننده و طعم‌دهنده‌ها را هم به آن اضافه می‌کنند.

بستنی ماستی جزو گروه لبنیات، البته با کمی تغییرات شیمیایی است که خواص بسیار مفید و فراوانی هم دارد. این بستنی، علاوه بر اینکه ترکیب‌های شیر را دارد، طی فرآیند تولید، غلیظ‌تر هم شده است و شاید بتوان تنها اشکال آن را کالری بالایش دانست.

alt 7. نان بستنی اکسید تیتانیوم دارد؟

نان بستنی از مخلوط آب، آرد، نمک، مقدار کمی روغن و… تهیه می‌شود. ارزش غذایی آن به مقدار کم به نسبت مواد تشکیل‌دهنده از نظر نشاسته و املاح شبیه ارزش غذایی نان است. از ترکیب این مواد، خمیری بسیار شل در مقایسه با خمیر نان به دست می‌آید. این خمیر داخل قالب‌های مستطیل شکل خیلی داغی که عمقشان بسیار کم است و به اشکال متفاوت لوزی، چهارخانه، خطوط مورب و… هستند، ریخته می‌شود. در اثر حرارت قالب، خمیر خود را می‌گیرد و می‌پزد و در نهایت نان‌هایی نازک و ترد و شکننده تهیه می‌شود. نان بستنی قیفی هم به این روش تهیه می‌شود فقط قالب‌ها به شکل قیف هستند. برای اینکه نان‌های بستنی، حالتی براق و درخشنده داشته باشند، به آن‌ها ماده‌ای به نام اکسید تیتانیوم می‌افزایند. این ماده انواع مختلفی دارد و به دو نوع “غذایی” و “صنعتی” در بازار موجود است. در نوع غذایی، ماده اکسید تیتانیوم کیفیت و درجه خلوص بالایی دارد و مواد سمی و فلزات در آن موجود نیست، اما نکته مهم این است که باید بر اساس استاندارد و حد قابل مشخص و مجاز، از این ماده استفاده شود.

از آنجا که برخی از نان‌های بستنی داخل کارگاه‌ها تهیه و توزیع می‌شوند، ممکن است از نوع صنعتی این ماده که کیفیت خوبی ندارد یا بیش از مقدار مشخص شده، استفاده شود. از سوی دیگر چون اکسید تیتانیوم فرآورده‌ای وارداتی است، امکان واردات آن از کشورهای غیرقابل اطمینان وجود دارد. بیشتر کارخانه‌های مطمئن و معروف در تولید بستنی، نان بستنی را نیز خودشان تهیه می‌کنند. در این کارخانه‌ها بر روند تولید نان بستنی نظارت و کنترل انجام می‌شود اما روی کارگاه‌هایی که اقدام به تولید نان بستنی می‌کنند، نظارت و کنترلی وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق، برای تهیه نان بستنی از اکسید تیتانیوم غذایی یا صنعتی استفاده می‌شود. پس بستنی‌های نانی را از مکان‌های معتبر بخرید.

alt 8. چوب بستنی چگونه تهیه می شود؟

گزارش های رسمی نشان می دهد بستنی در سبد مصرف خانوارهای ایرانی جایگاه ویژه ای ندارد ولی با این حال سالیانه ارز قابل توجهی برای تامین چوب بستنی صرف می شود. 95 درصد از چوب بستنی مورد نیاز صنایع بستنی سازی کشور از چین وارد می شود. به گفته فعالان صنف صنایع لبنی راه اندازی خط تولید چوب بستنی نیز به طور متوسط 3 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد. براین اساس کارخانه های بستنی سازی کشور سالیانه 240 میلیارد تومان چوب بستنی به کشور وارد می کنند. قیمت واردات هر عدد چوب بستنی 8 تومان است. براین اساس سالانه حداقل 30 میلیارد چوب بستنی به کشور وارد می شود.

در حال حاضر تنها سه کارخانه واقع در کرج، زنجان و اصفهان چوب بستنی تولید می کنند. بررسی ها نشان می دهد خرید خط تولید چوب بستنی و راه اندازی آن بسته به تعداد تولید در ساعت و مارک بین 120 هزار دلار (مدل چینی با تولید 15 هزار عدد در ساعت) تا 6 میلیون یورو (مدل دانمارکی بیش از 50 هزار عدد در ساعت) قیمت دارد.
قیمت خط تولید کارخانه چوب بستنی نیز به طور متوسط 240 میلیون تومان برآورد می شود. خط تولید های مدرن چوب بستنی هم به طور متوسط هر ساعت توان تولید حداقل 20 هزار قطعه چوب بستنی را دارند. این میزان واردات چوب بستنی در کشور در شرایطی رقم می خورد که سرانه مصرف شیر و کالاهای لبنی در کشور به کمتر از 70 کیلوگرم رسیده است. میزان مصرف لبنیات در میان مردم ایران به طور متوسط 22 درصد کاهش یافته است.

alt 9. چرا بعضی مواقع خوردن بستنی با نوعی سردرد همراه است؟

محققان به این نوع سردرد، “فریز مغزی” می‌گویند. وقتی خوراکی‌های سردی مانند بستنی یا آب بسیار سرد می‌خوریم، دمای سقف دهانمان که در حالت عادی گرم است به سرعت پایین می‌آید و باعث ایجاد اختلال در خون‌رسانی به این ناحیه و تحریک اعصابی می‌شود که باید خون را به مغز برسانند. با ایجاد اختلال در خون‌رسانی به مغز هم به وسیله تورم عروق اتفاق می‌افتد و به این ترتیب، اعصاب مغزی تحریک می‌شوند و سردرد به سراغمان می‌آید.

اگر طرفدار بستنی هستید و نمی‌توانید سردردهای پس از آن را تحمل کنید، نگران نباشید. متخصصان دانشگاه میشیگان می‌گویند اگر خوراکی‌های سرد را آهسته بخورید و اجازه دهید بدنتان خود را با دمای آن‌ها وفق دهد، از این‌گونه سردردها خلاص خواهید شد.


گلهایی عحیب و حیرت انگیز که تا بحال ندیده اید!

    نظر

شاید شما هم تا اسم گل را میشنوید یاد گل رز یا لاله می افتید اما حقیقت این است که صدها هزار نوع گل مختلف در این کره خاکی وجود دارد. اما در این بین بعضی به دلیل تشابه بیشتر با موجودات زنده ای که ما میشناسیم حیرت انگیز جلوه میکنند. توجه داشته باشید که تصاویر زیر به هیچ عنوان فتوشاپی نیست و تمام این گل ها ساخته دست مهندس هنرمند این عالم و اکثر شان از نژاد نوعی ارکیده هستند.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


90 عکس از توفان سیاه در تهران / توصیه های مهم....

    نظر
 

توفان در تهران،‌ 5 کشته و 44 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار عصرایران،‌ توفان سیاه که عصر دوشنبه با سرعتی بالغ بر 119 کیلومتر بر ساعت در تهران به راه افتاد 5 نفر را به کام مرگ فرستاد و 44 نفر دیگر را مجروح کرد. این مجروحان،‌ افرادی هستند که در مراکز اورژانس ثبت شده اند و افرادی که با جراحات اندک به مراکز درمانی مراجعه نکرده اند را شامل نمی شود.

رئیس مرکز فرماندهی ومدیریت بحران شهر تهران گفت : در حادثه طوفان امروز تهران طبق آمار تا ساعت 20 و 30 دقیقه پنج نفر کشته و 44 نفر مصدوم شدند.

صادقی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر همچنین افزود: یک نفر از کشته شدگان از پشت بام پرت شد ، دو نفر بر اثر ریزش مصالح ساختمانی یک نفر بر اثر قطع درخت و علت مرگ نفر دیگر نیز تا کنون مشخص نشده است.

در پی این توفان کم سابقه، در برخی معابر درختان شکستند، داربست ها فرو ریختند ،‌ برخی معابر بسته و ترافیک تشدید شد ، وسایلی که بر روی بالکن خانه ها و پشت بام ها بودند سقوط کردند، برق برخی مناطق قطع شد و تعدادی از خودروها نیز آسیب های جدی دیدند.
آتش نشانی هم به حالت اماده باش در آمد و بنا به اعلام روابط عمومی اش 50 عملیات را در جریان این توفان انجام داد.

از کرج نیز خبر می رسد در پی وزش تندباد ، برق برخی مناطق قطع شده است.
در اتوبان قم نیز دهها خودرو با یکدیگر تصادف کرده اند و 10 تن از مسافران یک اتوبوس مجروح شدند.

این توفان که تنها چند دقیقه رخ داد و 5 کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت ،‌هشدار مجددی است که شهر تهران در برابر حوادث غیر مترقبه آمادگی لازم را ندارد و اگر حادثه ای مانند زلزله در آن رخ دهد،‌ احتمالاً‌ بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ به وقوع خواهد پیوست.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، به طوفان روز گذشته اشاره کرد و گفت: این طوفان همه را غافلگیر کرد. این موارد قابل پیش‌بینی است و باید هشدار می‌دادند ولی هشدار ندادند.

وی ادامه داد: از سازمان هواشناسی در این زمینه سؤالاتی کردیم که آنها گفتند ما پیش‌بینی بارندگی و شدت آن را داشتیم اما امکان سنجش سرعت باد را به طور دقیق نداشتیم.

صادقی اضافه کرد: حتی اگر این فرضیه هم درست باشد آنها می‌توانستند حداقل در زمانی که این طوفان در تهران اتفاق افتاد و بعد به سمت قم در حال حرکت بود به قم هشدار می‌دادند که به آنها هم هشدار ندادند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی حادثه روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند.

وی در خصوص خسارت‌های مالی این حادثه گفت: هنوز خسارت‌های اقتصادی این حادثه برآورد نشده است.

به گفته رئیس مدیریت بحران شهر تهران، ریزش دیوار، شکستن درختان، تخریب خودروها از جمله حوادث روز گذشته بوده است که البته در ساعت‌های اولیه طی عملیات‌های صورت گرفته تهران را به حالت عادی برگرداندیم.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص علت فوت شهروندان در این حادثه گفت: طی گزارش‌های به عمل آمده دو نفر از ارتفاع پرت شده، دو نفر بر اثر سقوط اجسام و علت مرگ نفر پنجم هنوز گزارش داده نشده است.

صادقی هشدار داد که امروز احتمال وقوع طوفان البته با سرعت کمتر و حدود 95 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که احتمال می‌رود این حادثه در ساعت 15 تا 19 رخ دهد.

وی از شهروندان خواست که در این زمان از خانه‌های خود خارج نشوند و همچنین از ساختمان‌های در حال ساخت و ساز فاصله بگیرند و به ارتفاعات نروند و شرایط ایمنی را رعایت کنند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

::::: توصیه های جدی برای مراقبت در برابر توفان ::::

با توجه به این که هواشناسی اعلام کرده است بار دیگر تندباد در تهران رخ خواهد داد و امکان وقوع چنین حادثه ای در سایر نقاط ایران نیز وجود دارد توصیه جدی می شود که:

- حتی الامکان از خانه و محل کار خارج نشوید.

- اگر در بیرون هستید، در جاهای امن مانند درون مراکز خرید و کنار دیوارهایی که بالای آنها اشیاء قابل سقوط وجود ندارد و نظایر این ها پناه بگیرید.

- اگر خودروی تان سبک است ،‌ در بزرگراه ها با سرعت نرانید. کنترل خودرو در هوای توفانی بسیار سخت است.

- از توقف زیر درختان، دکل های برق، داربست ها و تابلوهای بزرگ اجتناب کنید.

- از ساختمان های نیمه کاره حتماً فاصله بگیرید.

- به هیچ عنوان به پشت بام ، بالکن و جاهای بلند نروید.

- اشیاء قابل سقوط و سبک مانند گلدان ها، وسایل خانه،‌ دیش ماهواره و ... را از جلوی پنجره ها ،‌ بالکن ها و پشت بام ها بردارید.

- در و پنجره های خانه و محل کار را ببندید و از مقابل شیشه ها دور شوید.

در ادامه 90 تصویر از این اتفاق حیرت انگیز اما تلخ را مشاهده نمایید :

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net





 


برگزاری چهاردهمین جشن حافظ با حضور هنرمندان...

    نظر

چهاردهمین جشن حافظ (جشن مجله دنیای تصویر) عصر پنجشنبه گذشته با حضور هنرمندان سینما در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. جشن چهاردهم دنیای تصویر در ساعت 20 و 20 دقیقه توسط بهاره کیان افشار در تالار بزرگ وزارت کشور آغاز شد و پس از پخش تصویری از دوره‌های گذشته این جشن و اجرای برنامه‌های موسیقی توسط رضا یزدانی، علی معلم اجرای جشن را برعهده گرفت و مراسم را رسما آغاز کرد.

مدیر جشن حافظ با بیان اینکه سه سال موفق به برگزاری این جشن نشدیم گفت: طی این سه سال حجم این آثار بسیار زیاد بود و امشب جوایز دو سال در یک سال شده است و برای جشن سیزدهم تصمیم گرفتیم دو جایزه در بخش تلویزیون و سینما داشته باشیم و بابت اینکه آثار این دوره مورد ارزیابی قرار نگرفت، عذرخواهی می‌کنم … برگزیدگان چهاردهمین جشن حافظ به شرح ذیل معرفی شدند:

بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی محسن تنابنده برای “پایتخت 2″ و “شاهگوش”
بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی: مرجانه گلچین برای “شاهگوش”
بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی: مهدی سلطانی برای “دیوار”
بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی: مهراوه شریفی نیا “برای خداحفظ بچه”
بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی: مصطفی رستگاری برای “راستش را بگو”
بهترین کارگردان مجموعه تلویزیونی: سیروس مقدم برای “پایتخت 2″ و “دیوار”
بهترین مجموعه تلویزیونی: “شاهگوش” به تهیه کنندگی مهران برومند و سید محمد امامی
بهترین ترانه فیلم یا مجموعه تلویزیونی: علیرضا قربانی برای مجموعه “راستش را بگو”
در بخش سینما جایزه بهترین کارگردانی به اصغر فرهادی برای “گذشته”
بهترین فیلمنامه پورانه درخشنده برای “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند”
بهترین فیلمبرداری محمود کلاری برای “گذشته” و “استرداد”
بهترین موسیقی متن: پیمان یزدانیان برای “جیب بر خیابان جنوبی”
بهترین دستاورد فنی و هنری: عباس بلوندی برای طراحی صحنه و لباس فیلم ‌های “چ” و “ملکه”
بهترین بازیگر مرد: رضا عطاران برای “دهلیز” و”طبقه حساس” وبابک حمیدیان برای “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” و “چ”
بهترین بازیگر زن: مهناز افشار برای “برف روی کاج‌ها” و نورا هاشمی برای “جیب بر خیابان جنوبی”
تندیس حافظ ویژه جشن سیزدهم برای مختارنامه و محاکمه در خیابان
جایزه ویژه هیات داوران برای “گناهکاران” به کارگردانی فرامرز قریبیان
تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری به عبدالله اسکندری
تندیس حافظ فعالیت پربار در حوزه ادبیات سینمایی به خسرو دهقان

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

 

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون

گروه گوناگون