سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روشهایی برای شادی....................

شادی حالتی موقتی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، از وضعیت آب و هوا گرفته تا میزان موجودی حساب پس‌انداز شما. نمی‌توان پیشنهادی برای رسیدن شما به شادی دائمی و باقی ماندن در آن وضعیت داد، اما راه‌های زیادی برای تغییر از مسیر عصبانیت، غم و نگرانی به حالتی از شادی وجود دارد. در این مقاله 20 ایده برای رسیدن به این حالت پیشنهاد شده است.

یکی از آنها را که در مورد شما عملکرد بهتری دارد انتخاب کرده و به آن عمل کنید. اگر برخی از این روش‌ها برای شما ایجاد استرس و نگرانی می‌کند، یکی دیگر از راه‌ها را انتخاب کنید.


1- در زمان حال زندگی کنید:
در لحظه زندگی کنید. به جای نگرانی در مورد آزمایش خون فردا در حین شام خوردن با خانواده‌تان، روی زمان حال و جایی که هستید و غذایی که می‌خورید تمرکز کنید.

2- بلند بخندید:
تنها پیش‌بینی یک اتفاق شاد و خنده‌دار می‌تواند سطح اندروفین‌ (endorphin) و دیگر هورمون‌های مربوط به شادی را در بدن افزایش دهد و تولید هورمون‌های استرس را کمتر کند. محققان دانشگاه کالیفرنیا 16 مرد را که همگی درخصوص خنده‌دار بودن یک فیلم مشخص، متفق‌القول بودند آزمایش کردند. از نیمی از آنها خواسته شده بود که‌ سه روز پیاپی فیلم را تماشا کنند. پس از بررسی معلوم شد که آنها بلافاصله دچار تغییرات بیولوژیکی شده‌اند.
وقتی آنها فیلم را تماشا می‌کردند، سطح هورمون‌های استرس آنها به مقدار زیادی افت کرد، در حالی‌که سطح اندروفین آنها 27 درصد افزایش یافت و سطح هورمون رشد آنها (شامل سیستم ایمنی بدن)‌ 87 درصد افزایش پیدا کرد.

3- خوب بخوابید:
در طول روز به مقدار کمی بخوابید یا ساعت 8 شب به همراه یک کتاب خوب به رختخواب بروید و چراغ را یک ساعت بعد خاموش کنید. این کار باعث بهبود اوضاع روحی و دیدگاه شما راجع به زندگی می‌شود.

4- زیر لب زمزمه کنید:
موسیقی تسکین‌دهنده است. مطالعات نشان داده که موسیقی بخش‌هایی از مغز را که در تولید شادی موثرند فعال می‌کند. همچنین موسیقی باعث آرامش می‌شود. در یک مطالعه دیده شد افراد مسنی که در طول جراحی سرپایی چشم به موسیقی گوش داده بودند، ضربان قلب و فشار خونی پایین‌تر از کسانی داشتند که جراحی آنها در سکوت انجام شده بود.

5 - اطراف خود را مرتب کنید:
در حالی که همه جا پر از برگه و مجله و صورتحساب باشد، کابینت‌ها پر باشد و چک‌هایتان را پاس نکرده باشید تقریبا غیرممکن است که بتوانید تفکر کنید،‌ عمیق نفس بکشید یا استراحت کنید. به علاوه این که، ذات عمل تمیز کردن، ‌مثل گردگیری، جارو کردن و غیره می‌تواند آرامش‌بخش باشد البته اگر شما بر آنچه انجام می‌دهید تمرکز کنید.

6 - نه بگویید:
فعالیت‌هایی را که غیرضروری هستند و شما از انجام آنها لذت نمی‌برید حذف کنید. اگر تصور می‌کنید برای کاری ساخته نشده‌اید و از فکر انجام آن دچار اضطراب می‌شوید، آن را ترک کرده و به دیگری واگذار کنید.

7- یک فهرست تهیه کنید:
هیچ چیز مثل نوشتن کارهایتان نمی‌تواند در سازماندهی افکار شما و آرام کردن تشویش‌هایتان کارساز باشد. تیک زدن هر کاری که انجام می‌دهید یک حس فوق‌العاده از تکمیل آن را به شما می‌دهد.

8 - در هر زمان فقط یک کار را انجام دهید:
دکتر ادوارد سوارز روان‌شناس، دریافت افرادی که چند کار را همزمان انجام می‌‌دهند بیشتر احتمال دارد به فشار خون بالا مبتلا شوند.

به جای صحبت با تلفن در حین تمیز کردن آشپزخانه یا جمع کردن لباس‌ها، راحت روی صندلی نشسته و توجه خود را فقط به گفتگویتان متمرکز کنید. به جای چک کردن ایمیل‌هایتان در حین کار روی پروژه‌های دیگر، یا در حین نوشتن یک گزارش، این کار را به بعد موکول نمایید.

9 - باغبانی کنید:
نه‌تنها هوای تازه و ورزش به کاهش اضطراب شما و احساس خوشبختی کمک می‌کند بلکه حس خوبی که از پاکسازی یک مسیر پر از علف هرز، نظاره کردن دانه‌ گل‌ها یا جمع کردن چوب‌های خشک ایجاد می‌شود، اگر چند روز باقی‌ نماند لااقل برای چند ساعت ادامه خواهد داشت.

10 - به اخبار اهمیت ندهید:

به مدت یک هفته روزنامه نخوانید و به اخبار گوش نکنید. به جای آن از وقت‌تان برای پیاده‌روی، مدیتیشن یا نوشتن یک مطلب استفاده کنید.

11 - پیاده‌روی کنید:

پیاده‌روی اضطراب را کم می‌کند. اگر حیوان خانگی دارید، آن را هم با خود به پیاده‌روی ببرید تا حس بهتری پیدا کنید.

12- هوا را استشمام کنید:
بررسی‌ها نشان داده که مزایای آروماتراپی (به‌کارگیری بوهای خوش برای تغییر احساس)‌ در کاهش اضطراب، واقعی است. در یک مطالعه، افراد در معرض بوی خوش گیاه رزماری قرار گرفتند. این افراد از تشویش و اضطراب کمتری برخوردار بوده، هوشیاری‌شان افزایش یافته و توانایی محاسبات ریاضی در آنها سریع‌تر بوده است. در افرادی که در معرض بوی اسطوخودوس قرار گرفته بودند برخی امواج مغزی که موجب افزایش آرامش می‌شوند، بیشتر شد. امروزه بوهای مصنوعی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تغییر احساسات و بهبود استفاده کنید.

13 - به بازار بورس بی‌توجهی نشان دهید:

گرفتن صورتحساب‌ها هر 3 ماه یک بار به خودی خود کافی است تا فشار خون شما را به سرعت بالا ببرد. در واقع، محققان چینی به این نتیجه رسیده‌اند که یک ارتباط مستقیم بین عملکرد روزانه بازار بورس و سلامت روحی افرادی که از نزدیک آن را دنبال می‌کنند وجود دارد. سرمایه‌گذاران زیرک می‌دانند که زمان، مشکلات مالی را درمان می‌کند، پس سرمایه‌های خود را به زمان بسپارید و به خود استراحت دهید.
14 - به یک محل آرام و ساکت بروید:
کتابخانه‌ها، موزه‌ها، باغ‌ها و مکان‌‌های مذهبی، محل‌هایی آرام در دنیای پرهرج و مرج امروز هستند. یک محل ساکت و آرام نزدیک منزل خود بیابید و آن را محل آرامش خود قرار دهید.

15 - برای انجام کارهای خیرخواهانه داوطلب شوید:
کمک کردن به دیگران شما را قادر می‌سازد تا مشکلات خود را در دوردست‌ها ببینید و نیز به ایجاد ارتباطات اجتماعی هم کمک می‌کند. در حالی که افراد شاد بیشتر احتمال دارد که به دیگران کمک کنند. کمک کردن به دیگران هم شادی شما را افزایش می‌دهد. یک مطالعه در این زمینه نشان داد که کارهای داوطلبانه شش جنبه خوشبختی را بهبود می‌دهد که عبارتند از: شادی، رضایتمندی از زندگی، عزت نفس، حس کنترل بر زندگی، سلامت جسمی و عدم وجود افسردگی.

16 - زمانی را به تنهایی اختصاص دهید:
هرچند ارتباط با دیگران یکی از بهترین پادزهرها برای اضطراب است، اما گاهی نیاز دارید که مدت زمانی را تنها باشید تا به تجدید قوا و تفکر بپردازید. برای ناهار بیرون بروید یا به سینما بروید یا به سادگی یک بعدازظهر را به مطالعه بپردازید یا در کتابفروشی‌ها گشت و گذار کنید یا به خرید بروید.

17 - هوشیارانه قدم بزنید:
احتمالا می‌دانید که برای رسیدن به آرامش و رهایی از اضطراب و تشویش، ورزش کردن بهتر از مسکن‌ها است، اما آنچه شما با ذهنتان انجام می‌دهید در حین قدم زدن می‌‌تواند قدم زدن شما را حتی مفید‌تر و مثمرثمرتر نماید. در یک مطالعه، محققان 135 نفر را در 5 گروه به مدت 16 هفته بررسی کردند. گروه اول خیلی تند و گروه دوم آهسته قدم می‌زدند. گروه سوم با سرعتی کم در حال تمرین هوشیاری قدم می‌زدند که این حالت یک روش ذهنی است که منتج به آرامش می‌شود، و باعث کاهش ضربان قلب و فشارخون می‌گردد. از این گروه خواسته شد که به قدم‌ها‌یشان توجه کنند، و با شماره یک دو ‌ یک دو آنها را بشمارند و اعداد را در ذهنشان تصور کنند. در مورد گروه 4 و 5 یک سیستم‌ tai chi آزمایش شد. این سیستم یک روش ورزشی چینی است که شامل حرکات کنترل‌شده خیلی آهسته‌ می‌باشد. گروهی که هوشیارانه .ورزش می‌کردند یک کاهش شدید در اضطراب را از خود نشان دادند و احساس منفی کمتر و مثبت بیشتری در مورد خودشان داشتند. در کل آنها اثرات کاهش اضطراب مشابهی را در مقایسه با گروهی که سریع قدم می‌زدند تجربه کردند، حتی بیشتر، چرا که اثرات آن بلافاصله اثبات شدند.

18 - ارتباطات نزدیک با دیگران را در اولویت قرار دهید:
مطالعه بیش از 1300 مرد و زن با سنین مختلف نشان داد در کسانی‌که دوستان نزدیکی دارند احتمال این‌که فشارخون، سطح کلسترول، قند خون و سطح هورمون استرس طبیعی‌تر و سالم‌تری داشته باشند خیلی بیشتر از کسانی است که دوست نزدیک ندارند. همچنین به نظر می‌رسد که ارتباطات والدین و همسران در این زمینه خیلی موثر است. مطالعات نشان داد افرادی که احساس تنهایی، افسردگی و انزوا می‌کنند 3 تا 5 برابر بیشتر از کسانی‌ که احساس عشق، ارتباط و اجتماعی بودن می‌کنند احتمال دارد که بیمار شوند و در جوانی بمیرند.

19 - از روح خود مراقبت کنید:
در مطالعات متعدد دیده شده که افراد با فعالیت‌های مذهبی، شادتر از دیگران هستند و بهتر می‌توانند از عهده اضطراب‌ها و خطرات برآیند. برای بسیاری از افراد،‌ ایمان، یک حس حمایت و مقبولیت تفکری بی‌انتها برای غلبه بر پریشانی‌ها و غم‌های زندگی ایجاد می‌کند. حتی اگر شما مذهبی نیستید یک 20خوشبختی‌های خود را بشمارید: افرادی که هر روز روی جنبه‌های مثبت زندگی خود تاکید می‌کنند (مثل سلامتی، دوستان، خانواده، آزادی، تحصیلات و ...) یک سطح بیشتری از رفاه و خوشی را تجربه می‌کنند

 


ابتلا به بیماری اعصاب و روان گناه نیست...............

    نظر

ابتلا به بیماری
اعصاب و روان گناه نیست

http://goonagoon-groups.com/

چنانچه از دید پزشکی به این بیماری‌ها نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد این بیماری‌ها نه گناه بوده و نه نیازی هست که به افراد مبتلا برچسب بزنیم از همه مهم‌تر این که، بی‌توجهی به سلامت روحی و روانی، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای بیماران در بر داشته باشد.

در گذشته به دلیل عدم آگاهی از علل ایجادکننده بیماری، این افراد را دیوانه و مجنون می‌نامیدند، در حالی که در یک دیدگاه کلی، بیماری‌های روانپزشکی بر 3 پایه "بیولوژی و ژنتیک"، "مسائل شناختی" مانند روحی، روانی، طلاق، مشکلات خانوادگی و "مسائل اجتماعی" مانند فقر و بیکاری قرار دارد.

در کل می‌توانیم این مجموعه را به‌عنوان علل ایجادکننده بیماری‌های اعصاب و روان بشناسیم زیرا بیماری افسردگی در سطح جامعه تا 25 درصد میان خانم‌ها و کمی بیش از نصف آن میان آقایان وجود دارد.

بیماری‌های اضطرابی حتی از این مقدار هم بیشتر است. بیماری‌های دارای روان‌پریشی نیز ممکن است تا 3 یا 4 درصد در سطح جامعه برسد.

متخصصان معتقدند بیش از 70 درصد بیماران دارای افسردگی افکار خودکشی دارند که حدود 15 درصدشان نیز اقدام به‌ این‌کار می‌کنند. بنابراین می‌بینیم که توجه و درمان این بیماری‌ها تا چه حد اهمیت دارد.

مهم‌ترین عارضه‌ای که بیماری‌های روانپزشکی ایجاد می‌کنند، افت عملکرد است. شخص ممکن است عملکرد خود را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فعالیت و ارتباطات بین فردی، مسائل خانوادگی و عاطفی، آموختن و ..... از دست بدهد.

داروهای اعصاب و روان

برخی از مردم همواره نگران اعتیادآور بودن داروهای اعصاب و روان بوده و به همین دلیل از مصرف آنها اجتناب می‌کنند.

وقتی ماده‌ای خورده می‌شود، اثری روی بدن می‌گذارد که اگر بخواهیم این ماده در آینده هم همان اثر را داشته باشد، باید روز به روز مقدار آن بیشتر شود. این تعریفی از اعتیاد است که با توجه به آن می‌بینیم داروهای اعصاب و روان به هیچ‌عنوان اعتیادآور نیستند.

در صورتی‌که مشکل اصلی وجود داشته و درمان نشود، قطع دارو نیز مفید نخواهد بود. مثلا این که مردم می‌گویند اگر یک شب دارو مصرف نکنند، نمی‌توانند راحت بخوابند باید بدانند که این مساله ربطی به دارو نداشته و این مشکل اصلی است که همچنان وجود دارد.

در صورتی‌که اگر مشکل حل شود، حتماً داروی اعصاب و روان هم کم شده و به موقع قطع می‌شود.

بسیاری از بیماری‌های روانپزشکی با رعایت مصرف صحیح دارو درمان قطعی دارند. برخلاف تصور عموم، خطر مرگ آوری داروهای روانپزشکی از بسیاری از داروهای دیگر کمتر است.

طی تحقیقی که در این زمینه انجام شده است یکی از داروهایی که برای زخم معده استفاده می‌شود با دارویی مربوط به مشکلات روانپزشکی مقایسه شده و مشخص شد خطر مرگ آوری داروی مربوط به زخم معده تا 20 برابر بیشتر بوده است.

بایستی بدانیم دوز این داروها کاملا کنترل شده و طوری تنظیم می‌شود که اعتدال در آنها وجود داشته باشد. به همین دلیل نیز معمولا درمان بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت جواب داده و درمان می‌شوند.

مصرف خودسرانه دارو

در کل خوددرمانی در مورد هر بیماری کار نادرستی است و استفاده از دارو باید حتما زیر نظر پزشک انجام گردد. البته برخی از داروها هستند که می‌شود در مواقعی خاص از آنها استفاده کرد، اما تنها با نظر پزشک، بنابراین در مورد برخی داروها قطع و وصل کردن مصرف آن زیر نظر پزشک بلامانع است.

بیماری اعصاب و روان نیز مانند هر بیماری دیگری است و رونده‌های افراد کاملاً محرمانه بوده و در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد، بنابر این از آن نترسید و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بدانید بسیاری از اوقات حتی نیازی به مصرف دارو نیست، اما مطمئن باشید پزشک در صورت نیاز با تجویز دارو به سلامت شما کمک می‌کند.


5 ماده غذایی برای داشتن پوست خوب..........

    نظر

5 ماده غذایی
برای داشتن پوست خوب

http://goonagoon-groups.com/

هنگامی‌که خورشید در آسمان می‌درخشد، ممکن است وسوسه شوید که برای تازه کردن پوست خود، تصمیم به برنزه شدن بگیرید.

همه ما می‌دانیم که خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد، به همین خاطر ما برای روشن و درخشان کردن پوست، یک راه بهتر را به شما توصیه می‌کنیم.

می‌دانیم که آب به دفع سموم بدن از سلول‌های پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست صورت شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌شود. علاوه بر آب، بسیاری از خوراکی‌های خوشمزه دیگر هم وجود دارند که به تازگی و طراوت پوست چهره انسان کمک می‌کنند.

به گفته دکتر بروک جکسون، متخصص پوست و بنیان‌گذار مرکز سلامتی پوست شیکاگو، میوه و سبزیجات تازه که در میادین تره‌بار وجود دارند نه تنها طعم خوشمزه‌ای دارند، بلکه برای بهبود وضعیت پوست شما و زیبایی کلی‌تان هم عالی هستند.

نه تنها این محصولات تازه به بهبود وضع پوست کمک می‌کنند، بلکه مصرف آنها می‌تواند یک روش عالی برای مدیریت رژیم غذایی باشد، همچنین با این‌کار در کنار رفع نیازهای روزانه بدن به میوه و سبزیجات، هزینه مالی شما برای حفظ زیبایی‌تان کمتر خواهد شد.

توت و ذغال اخته:

توت سفید، توت سیاه، تمشک، زغال اخته و توت فرنگی به بدن در تولید کلاژن کمک می‌کنند. کلاژن سبب انعطاف پذیری و صافی سطح پوست می‌شود. جکسون در این باره می‌گوید: انواع توت، و ذغال اخته، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر بسیار کارآمد هستند. وقتی در معرض تابش بیش از حد اشعه‌های UV نور خورشید قرار می‌گیریم، رادیکال‌های آزاد در پوست تولید می‌شوند و منجر به آسیب دیدن سلول‌های پوست و پیری زودرس پوست می‌شوند.

هویج:

ممکن است شنیده باشید که هویج به بهبود دید شبانه کمک می‌کند، اما مطلبی که درباره هویج واقعت دارد ولی مردم کمتری می‌دانند نقش آن در جلوگیری از خشکی پوست است. هویج حاوی بتاکاروتن است، که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. این ویتامین در رطوبت پوست و درخشش آن نقش مؤثری دارد.

هویج همچنین منبع خوبی از ویتامین C، که یک آنتی اکسیدان قوی است می‌باشد، ویتامین C رادیکال‌های آزاد را که در اثر قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب در پوست تولید می‌شوند و سبب پیری پوست می‌شوند را نابود می‌سازد. همچنین این ویتامین در تولید کلاژن پوست، که با افزایش سن کم می‌شود، به بدن کمک می‌کند.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی برای آمریکایی‌ها یاد آور شام شکرگزاری است، اما بهتر است که در سرتاسر سال از آن لذت ببریم. سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین E است، که به بدن جهت بازسازی و افزایش اثر ویتامین C کمک می‌کند. مواد غذایی که حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E هستند، که آنتی اکسیدان‌های بسیار مؤثری برای محافظت از پوست هستند.

انبه:

بر اساس گزارش انجمن ملی انبه، انبه حاوی بیش از 20 ویتامین مختلف و مواد معدنی است. انبه حاوی آنزیم‌های بسیار مفید و همچنین ویتامین بتا C و ویتامین A می‌باشد. این مواد سبب فعال شدن فرآیند نوشدن پوست می‌شوند.

قارچ:

یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D، قارچ‌ها هستند. قارچ همچنین حاوی آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد التهابی است. این خاصیت، کمک می‌کند که پوست قوی و جوان بماند. زیرا التهابات نقش مهمی در پیر شدن پوست دارند و می‌توانند ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان‌های پوست را بالا ببرند.


ستاره های مجرد و متاهل ایرانی......

    نظر

 


ازدواج قریب الوقوع آزاده نامداری و فرزاد حسنی، داغ ترین حاشیه این روزهای سینما و تلویزیون است که در هیاهوی اخبار سیاسی روز، چندان دامنه دار نشد.

با این حال، این دو مجری 36 و 29 ساله خبر ازدواج شان را وقتی علنی کردند که ازدواج هنوز برای خیلی از ستاره‌های سینما و تلویزیون ایران اتفاقی است که به دهه چهارم و پنجم زندگی موکول می‌شود.

چرا ستاره‌ها ازدواج نمی‌کنند؟


ستاره‌های ایرانی برای ازدواج نکردنشان دلایل مشابهی دارند. نه این که در شهر نگاری نباشد که دل شان را ببرد، حکایت، همان حکایت قدیمی دردسرهای زندگی هنرمندی و جفت و جور نبودنش با چهارچوب‌های زندگی خانوادگی است.

http://goonagoon-groups.com/

حامد بهداد، ستاره 40ساله‌ای است که هنوز تصمیمی برای ازدواج نگرفته است. او می‌گوید که ازدواج اگرچه یک روش درست زندگی است، اما با سبک زندگی این روزهایش هماهنگی ندارد: «من دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم اما الان شرایطم مناسب نیست. در هیچ کجا از این شهر، من هیچ کورسویی از دوست داشتن در یک حریف و همراه نمی‌بینم.»

http://goonagoon-groups.com/

بهرام رادان با این که امیدوار است ازدواج پر سر و صدایی داشته باشد، اما هنوز تاهل را مانع فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش می‌داند و می‌گوید: «هیچ وقت برایم پیش نیامده که گوشه‌ای از ذهنم را به ازدواج اختصاص دهم. منظورم این است که هنوز موضوع آنقدر جدی نشده که بروم زیرساخت‌های زندگی‌ام را آماده کنم که بتوانم ازدواج کنم. اگرچه همیشه طرفدار یک زندگی سالم خانوادگی بوده و هستم و امیدوارم ازدواج متفاوت و پرسروصدایی داشته باشم.»

http://goonagoon-groups.com/

به جز این دو بازیگر، مهناز افشار، نیکی کریمی، محمدرضا گلزار، پارسا پیروزفر و هدیه تهرانی، از جمله ستاره‌های بالای 35سالی هستند که هنوز برای ازدواج‌شان برنامه‌ای ندارند.

صحبت از ازدواج هم بی ادبی است!

برای بیشتر ستاره‌های ایرانی صحبت از ازدواج تابویی است که شکستن آن به معنی ورود به حریم خصوصی شان است. آنقدر که نیکی کریمی حتی این روزها که به پایان 41سالگی اش نزدیک می‌شود، به سوالاتی که درباره ازدواجش باشد این طور پاسخ می‌دهد: «این سوال‌ها به دور از نزاکت است!»

http://goonagoon-groups.com/

هدیه تهرانی هم که از خبرهای هر روزه نشریات درباره ازدواجش کلافه شده، مدتی قبل در واکنش به این خبرها گفته بود: «این نشریات سالی 8بار مرا شوهر می‌دهند. منطق می‌گوید حتی اگر بخواهیم عده این طلاق‌ها را حساب کنیم و با توجه به اینکه من درست در ساعت مقرر پس از 3 ماه و 10 روز شوهر کنم، بازهم سالی 10تا شوهر نمی‌توانم عوض کنم. انتظار دارید به این حرف‌ها فکر کنم؟ بروم و دوره بیفتم و بگویم چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ اصلا فرض کنید این کار را هم کردم. آن وقت تیتر می‌زنند: «هدیه تهرانی با حضور در نشریه ما، 10 تا ازدواجش در سال را تکذیب کرد!»

http://goonagoon-groups.com/
اما مهرانه مهین ترابی جزو معدود بازیگرانی است که از صحبت کردن درباره دلایل تجردش امتناع نمی‌کند و خیلی راحت می‌گوید به نفع موفقیت شغلی‌اش از ازدواج چشم پوشیده است. او اگرچه با نقش مهین در سریال همسران ماندگار شد، اما در زندگی واقعی اش هیچ وقت نقش همسری را به عهده نگرفته است. مهین ترابی در یکی از مصاحبه هایش گفته بود: «تصمیم به مجرد ماندن سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود. ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.»

خانواده دوست‌های سینما


http://goonagoon-groups.com/

تا قبل از آنکه خبر ازدواج فرزاد حسنی و آزاده نامداری منتشر شود، آخرین زوج های سینمایی ایران، امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی بودند که در آخرین روزهای سال گذشته خبر ازدواج شان منتشر شد. پیش از آنها هم مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی به جرگه متاهلین پیوسته بودند. اما به جز این زوج های سینمایی، بازیگران دیگری هم هستند که در یکی دو سال اخیر ازدواج شان رسانه‌ای شده است. لاله اسکندری یکی از این بازیگران است که در سال 90، وقتی 36ساله بود متاهل شد و ترانه علیدوستی در سال 91 و در 29 سالگی‌اش.

http://goonagoon-groups.com/

در این بین، لیلا حاتمی شاید موفق‌ترین چهره سینمایی باشد که زندگی خانوادگی‌اش را همپای زندگی حرفه‌ای‌اش ساماندهی کرده است. او در 27سالگی ازدواج کرد و حالا دو فرزند دارد که خودش می‌گوید برای تولد و پرورش آنها از همان اول برنامه‌ریزی داشته است.

او مدتی قبل در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که اجازه نداده کار حرفه‌ای‌اش به تغذیه فرزندانش با شیر مادر لطمه وارد کند: «من خیلی انگیزه داشتم که هم کار بکنم و هم به بچه شیر خودم را بدهم. سر فیلم «هر شب تنهایی» که در مشهد بودیم در حرم امام رضا(ع) در آن هوای گرم به یاد دارم که شیرم را می‌دوشیدم و برای مانی می‌فرستادم به هتل.»


http://goonagoon-groups.com/

ماهایا پطروسیان، ستاره دهه 70 سینمای ایران هم اگرچه حدود 10سال قبل به جرگه متاهل‌ها پیوست اما در همان زمان هم معتقد بود زندگی یک بازیگر نمی‌تواند با اصول زندگی مردم عادی منطبق شود. او که حالا از همسرش جدا شده، درباره مادر نشدنش می‌گوید: «زندگی ستاره‌های زن در ایران مصائب خودش را دارد. شما برای این‌که یک فرزند خوب داشته باشید، باید به دنبال یک شریک زندگی مناسب که از هر جهت با شما هم‌فکر باشد بگردید. واقعیتش این است که من تا به امروز فردی را پیدا نکردم که برای فرزندم پدر شایسته‌ای باشد.»

http://goonagoon-groups.com/

اما در بین تمام چهره‌های سینمایی و تلویزیونی، شاید هیچ کس به اندازه شهاب حسینی تبدیل به نماد خانواده دوستی نشده باشد. کسی که در 22سالگی با همسر 15ساله اش ازدواج کرد و حالا دو فرزند دارد. فعالیت هنری شهاب حسینی البته بعد از ازدواج شروع شد اما دوام 18ساله زندگی مشترکش مهم‌ترین دلیل شهرت شهاب حسینی به خانواده دوستی است.

پدر و مادرها منتظرند

حتی اگر الگوی تجرد طولانی مدت برای ستاره‌های ایرانی جا افتاده باشد، باز هم والدین آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا آرزوهایشان را برای سر و سامان گرفتن فرزندشان بازگو کنند. فهیمه کولاتج، مادر سام درخشانی یکی از همین نمونه‌ها است که امسال در ویژه برنامه نوروزی تلویزیون، از دلواپسی‌های مادرانه اش برای پسری که حالا دو سال تا 40سالگی فاصله دارد گفت.

او که تنها آرزویش ازدواج سام است، گفته بود: «درحال حاضر دوست دارم سام هرچه زودتر ازدواج کند. اما متاسفانه به خاطر مشکلاتی که وجود دارد جوان‌ها از تشکیل خانواده گریزانند. به‌خصوص که تحمل شرایط هنرمندان کار آسانی نیست. توقع جوان‌های این دوره هم کمی زیاد شده است! انتظارا‌ت‌شان از زندگی مشترک قابل مقایسه با زندگی ما پدرومادرها نیست.»


بهرام رادان که اردیبهشت ماه امسال شروع 35سالگی اش را جشن گرفت، می‌گوید که هنوز در حال کشف کلید زندگى است و برایش چندان اهمیتی ندارد که دیدن فرزند او، آرزوی پدرش و مایه دلخوری او شده باشد. رادان مدتی قبل در یکی از مصاحبه هایش گفت که فعلا برنامه اى براى رفع این دلخورى ندارد و «شاید کمى رازیانه دم کرده موجب التیام موقت این دلخورى بشود.»

چای سبز و چای سیاه.......

    نظر
چای سبز



http://goonagoon-groups.com/
خواص: ضد سرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش پرفشاری خون، ضد افسردگی، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود، خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش میدهد.

 

 



تذکّر: در اصل گیاه چای سبز و سیاه یکی است. در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند چای سبز به دست می آید ولی زمانی که برگ چای مورد تخمیر قرار گیرد تغییراتی در رنگ و بـو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می شود و چای سیـاه به دست می آید.

 

 


http://goonagoon-groups.com/

 

 



چای سیاه (چای معمولی)

 

 



http://goonagoon-groups.com/
خواص: خواص چای سیاه یا همان چای معمولی کمتر از چای سبز است.

 

 



عوارض چای سیاه:

 

 


1. افزایش ترشح اسید معده که باعث تشدید ناراحتی های معده می شود.

 

 


2. چای سیاه مانع از جذب آهن شده و کم خونی ناشی از فقرآهن را تشدید می کند.

 

 


3. کافئین موجود در چای سیاه احتمال ایجاد بیماری سیستیت در پستان خانم ها را افزایش می دهد.

 

 


4. از نظر طب اسلامی و سنتی چای سیاه باعث افزایش تولید خلط سودا در بدن می شود.

 

 



تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای های گیاهی :

 

 


1. برای دم کردنی های گیاهی بهتر است از قوری های چینی یا شیشه ای استفاده شود.

 

 


2. قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم.

 

 


3. برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است.

 

 


4. چای را صاف نموده و میل نمائید.

 

 


5. دم کشیده و صاف کرده این چای ها تا چند روز قابل مصرف است.

 

 


http://goonagoon-groups.com/

 

 



توصیه ها در مورد نوشیدن انواع چای

 

 


1. زیاده روی در مصرف هیچکدام از چای ها مفید نیست ولی آنچه شامل همه ی آنها می شود اینست که انواع چای ها خاصیت ضد‌پیری دارند.

 

 



2. بهتر است از چـای هایی استفاده شود که بدون مـواد افزونی همچون رنگ دهنده و طعم دهنده ها باشد.

 

 



3. جهت کاهش مضرات چای بهتر است با مصلح آن مصرف شود مصلح چای دارچین و یا هل است.

 

 



4.هرگز فراموش نکنید که مصرف یک نوع چای گیاهی به طور مداوم باعث بروز عوارض زیادی می شود. از این رو پیشنهاد می شود در طول هفته چای های گیاهی مختلفی که برای شما مفید هستند را بنوشید تا دچار عوارض ناشی از مصرف زیاد آن نشوید. بطور مثال: خوردن چای معمولی به طور مداوم باعث خشکی روده و معده، خشکی سر و سردشدن مغز، بیماریهای کبدی، استسقاء، گرفتگی عضلات و کمبود آهن می شود. خوردن قهوه به طور مداوم باعث اعتیاد به کافئین، ناآرامی، سردرد، بیماری های کبدی میشود. خوردن گل گاوزبان به طور مداوم باعث تپش قلب، کم شدن سوی چشم می شود


اشنایی با انواع چای.............

    نظر

 

چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی


طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی

http://goonagoon-groups.com/


چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)


http://goonagoon-groups.com/
خواص:در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))


طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات


تذکر:افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.

http://goonagoon-groups.com/


چای دارچین (طبیعت گرم و خشک)


http://goonagoon-groups.com/
خواص:محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده


طرزتهیّه: چند قلم دارچین + 2 لیوان آب چوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی


طرزتهیّه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای اسطو خودوس (طبیعت گرم و خشک)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی، ضدمیگـرن ضدزکام و آسم و برونشیت، ضد اگزما، مؤثر در درمان روماتسیم


طرز تهیّه:یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای آویش (طبیعت معتدل)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: بالا برنده فشارخون، تقویت اعصاب، رفع کولیتهای مزمن، مدر ( ادرارآور)، ضد انگل و رطوبت بدن، ضد صفرا، مؤثر در درمان زکام ، سرفه و آسم، اشتهـارآور، کاهش دهنده غلظت خون، مقوی جهاز هاضمه ( گوارش )، تقویت بینایی


طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
http://goonagoon-groups.com/


چای نعنا یا پونه (طبیعت گرم)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: ضداسهال و استفراغ، ضد نفخ، مقوی معده، خوش بوکننده دهان، رفع خستگی، مؤثردردرمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس آسم، سرفه، مقوی قلب ، مؤثردر درمان سرماخوردگی


طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای اکلیل کوهی (طبیعت گرم و معتدل)


http://goonagoon-groups.com/
خواص:گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، مدر (ادرارآور)، ضد عفونت کلیه، ضد صفرا، ضددلهره و اضطراب، ضد زکام و سرما خوردگی، آسم، سیاه سرفه تقویت کننده بدن، مقوی معده، ضد دردهای روماتیسمی، استخوان و کمر، مؤثر در دفع سنگهای کلیه و کیسه صفرا


طرز تهیّه: 2 قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای مرزنجوش (طبیعت گرم)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: آرام بخش، بهترین داروی میگرن کهنه و سردردهای، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلط آور، تب بر، اشتهاآور


طرز تهیّه: 1قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای بهارنارنج (طبیعت گرم)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاط آور


طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای گلپر (طبیعت گرم و خشک)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: تقویت کننده قوی حافظه، ضد فراموشی، ضد صرع، کمک به درمان اسهال، تقویت کننده قوه جنسی کمک به هضم غذا، اشتهاآور، ضد جوش و دُمل


طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
http://goonagoon-groups.com/


چای آلبالو (دم کرده میوه آلبالو)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: اشتهاآور، کمک به هضم غذا، پایین آورنده فشارخون


طرز تهیّه: آلبالو رسیده بدون دم 200 گرم + 4 لیوان آب جوش + نبات

http://goonagoon-groups.com/


چای دارچین و زنجبیل


http://goonagoon-groups.com/
خواص: این نوشیدنی برای تسکین دردهای دوران پریود خانم ها بسیار مفید است.


طرز تهیّه: چوب دارچین خرد شده یک قاشق غذاخوری + زنجبیل به اندازه یک بندانگشت یا یک قاشق چایخوری پودرآن + 3 لیوان آب جوش 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد، در زمان مصرف بهتر است با کمی عسل شیرین شود.

http://goonagoon-groups.com/


چای پونه کوهی و آویش


http://goonagoon-groups.com/
خواص:این نوشیدنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و خاصیّت ضد عفونی کننده دارد، برای سرماخوردگی و دردهای پریود خانم ها بسیار مناسب است.


طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری آویش + یک قاشق غذاخوری پونه + 3 لیوان آب جوش (بهتراست در زمان مصرف با عسل شیرین شود)

http://goonagoon-groups.com/


چای میوه گل نسترن (طبیعت گرم)


http://goonagoon-groups.com/
خواص: پایین آورنده فشار خون و قندخون، سرشار ویتامین ث، ضد سرماخوردگی، مقوی معده، ضد اسهال


طرز تهیّه: میوه گل نسترن (15 عدد) در یک قوری (2 لیوان آب جوش) به همراه مقداری نبات دم کرد میل شود.

http://goonagoon-groups.com/

داستان عاشقی یک مرد جوان.........

    نظر

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی
من سرم توی کار خودم بود ....

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

بعد یه روز یه نفر رو دیدم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ،  عشق من ، عشق سنجی

 

اون این شکلی بود !

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی
عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

ما اوقات خوبی با هم داشتیم

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

من یه کادو مثل این بهش دادم

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ،  عشق من ، عشق سنجی

 

وقتی اون هدیه من رو پذیرفت ، من اینجوری شدم!

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

ما تقریبا همه شب ها ، با هم گفت و گو می کردیم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی
عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

و این وضع من توی اداره بود

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

وقتی همکارام من و دوستم رو دیدند، اینجوری نگاه می کردند

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ،  عشق من ، عشق سنجی

 

و من اینجوری بهشون جواب می دادم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

اما روز والنتاین ، اون یک گل رز مثل این داد به یه نفر دیگه

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

و من اینجوری بودم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

بعدش اینجوری شدم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی
عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی

 

احساس من اینجوری بود

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ،  عشق من ، عشق سنجی

 

بعد اینجوری شدم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ،  عشق من ، عشق سنجی

 

بله .. آخرش به این حال و روز افتادم

 

عکس عاشقانه ، عشق یعنی ، عشق چیست؟ ، عشق من ، عشق  سنجی


شوخی های جالب شبکه های اجتماعی .............

روزنامه هفت صبح: هر نوشته ای نویسنده ای دارد. هر نویسنده ای حق دارد اسمش را پای مطلبش ببیند. نوشته هایی که در این صفحه می خوانید، Status های کپی پیست شده ای است که در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخیده و صاحبش را گم کرده.

اگر «شما» نویسنده این آثار هستید، لطفا عصبانی نشوید. لبخند بزنید و به خواننده هایی فکر کنید که با خواندن نوشته هایتان لبخند می زنند و در دل تحسین تان می کنند.

1- خونمون مهمون اومد، وقتی در رو باز کردم، دخترشون قدش حدود یک و نود بود وقتی کفشش رو درآورد و یک و هفتاد و پنج شد
گل سرش روکه برداشت شد یک و پنجاه
نگرانم کم کم محو بشه!

2- سرعت اینترنت در حد پنگوئن حامله اس که داره زیر بارون با عشقش قدم می زنه

3- آیا می دانستید؟ که اگر دکمه اسانسور و پشت هم تند تند بزنید آسانسور زودتر نمیاد؟

4- برخورد اتفاقی دو تن از زنان همسایه:

- سلام
- سلام
- حال شما
- قربونتون برم
- فدای شما
- حال شما؟
- فدای شما
- شما خوبین
- قربون شما
- فدای شما
- چه خبر
- قربون شما
- فداتون بشم
- شما چه خبر؟
- فدای شما
- قربونتون بشم
- دیگه چطورین؟
- فدای شما
- قربونتون بشم
- فداتون بشم
- قربون شما
- سلام برسونین
- فدای شما
- قربون شما
- خداحافظ
- فدای شما
- قربونتون برم
- خداحافظ

برخورد اتفاقی دو تن از مردان همسایه:

- سلام چاکرم
- سلام مخلصم

5- ما که نه قیافه داریم نه پول، دلمون خوشه اگه کسی بیاد سمتمون مارو واسه خودمون می خواد

6- از آزادی سوار تاکسی شدم تا صادقیه می گم چقدر شد؟ می گه 2000 تومن
می گم همش دو قدم راهه 2000 تومن!
می گه اینطوری قدم برداری شلوارت پاره میشه!

7- گور بابای اونایی که وقتی خوشن میس کالشونیم
وقتی تنها می شن، رفیق فابشون!

8- یکی اومده بود با احساسات من بازی کنه، سه هیچ بردمش

9- فقط اینجاست که هر کی می میره، فردا شبش کل فامیل خوابشو می بینن که تو یه باغ پر گل با یه لباس سفید بوده و گفته من جام خوبه!

10- عکس العمل مردم بعد از تاخیر مترو!
ژاپن 10 ثانیه تاخیر: شکایت از واحد حمل و نقل
ایتالیا یک دقیقه تاخیر: مسئولین بی کفایت
اوکراین 3 دقیقه: تعجب
ایران بعد 20 دقیقه: ایول یه قطار اومد!

11- کارشناسان اعلام کردند سرعت حلزون قطع نخاع شده 15 درصد از سرعت اینترنت ما بیشتر است!
12- به بابام می گم بهترین پسر دنیا رو داشن چه حسیه؟
می گه نمیدونم برو از مادر بزرگت بپرس!
یعنی تا حالا همچین جوابدندون شکنی نگرفته بودما
عشق اگه عشق باشه ... پسورد که سهله
قسمت کِرِم دارِ بیسکوئیتمو، گوجه سبزامو و ته دیگ ماکارونیمم بهش می دم

13- زندگی خانم ها سه مرحله دارد:
1- کودکی
2- جوانی
3- چقدر خوب موندی

14- آقا ما سر چهار راه بودیم، چراغ راهنمایی قرمز شد و یه وانتیه ازین میوه فروشا از چراغ رد شد.
یه ماشین راهنمایی رانندگی ام سر چهار راه پارک بود وقتی اینو دید پشت میکروفنش گفت: وانت کجا می ری؟
وانتی ام پشت بلندگوش گفت: دارم می رم خونه!

15- گذر زمان هیچ چیزی را حل نمی کند
شاید ماست مالی کند

16- دختره متولد 1380
استاتوس زده
دلم برای دوران کودکیم تنگ است، زمانی که معنای عشق را نمی فهمیدم!
به نظر شما چه جوری بکشمش طبیعی به نظر بیاد؟

17- روی سیگار نوشته نه تنها برای خودتان ضرر دارد بلکه برای اطرافیانتان هم ضرر دارد.
حالا خودم به درک! تو کسی دور و ورم پیدا کن من ترک می کنم.

18- یعنی رو دادن به بعضیا بیشتر از کراک و شیشه توهم داره براشون

19- قدیمان دخترایی که تو دوره متوسطه شوهر گیرشون نمیومد می رفتن دانشگاه، بعدها دیگه جوگیر شدن هدف اصلی رو فراموش کردن

20- فک کنم درد شکست عشقی ژاپنی ها چند برابر بیشتر از ماست!
بدبختا هر جا رو نگاه کنن قیافه طرفشون رومی بینن!

21- یه معلم داشتیم بهش گفتیم رونالدینیو
به این سمت کلاس نگاه می کرد به اون طرفیا منفی می داد!
خیلی تکنیکی بود

22- ببین عزیز جون اون موقع ها که تو به سیب زمینی می گفت دیب دمینی ...
منم همینجوری می گفتم خداییش دیب دمینی!
پس با این حساب یه جورایی هم سنو سالیم با هم!

23- وسایل اسکی: سه میلیون
وسایل کوه: دو میلیون
دوچرخه: یک میلیون
حداقل هزینه برای خرید وسایل هر ورزشی یک میلیون
قلیون: 10 هزار تومان
سیگار: چهار هزار تومان
مواد مخدر: از 40 هزار به بالا
حالا خودتون قضاوت کنین کدوم به صرفه تره

24- قدیما که فیس بوک نبود مردم استتوس هاشون رو روی در و دیوار توالت عمومی می نوشتن، هر چند لایک نداشت ولی کامنت خورش عالی بود!