سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

لبخند را فراموش نکنید...!!!؟؟

لبخند را فراموش نکنید

از فواید لبخند زدن

1. لبخند جذابتان می کند
همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.
دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.
 
3. لبخند مسری است.
لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.
 
4. لبخند زدن استرس را از بین می برد.
وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.
 
5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.
 
6. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد.
وقتی لبخند می زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.
 
7. لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند.
تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است.
 
8. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد.
عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.
 
9. لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید.
به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.
 
10. لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید.
لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که "زندگی خوب پیش می رود". پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.


از کودکی بخند تا خاطراتی خوش را به زمان بزرگسالی ات هدیه کنی
 

هنگامی که فکر می کنی سالخورده شدی و چهره ات پژمرده،لبخند زیباترین پیرایش برای چهره توست
پس... همیشه لبخند بزنید
و شادبودن را هیچگاه از خود دریغ نکنید
 

    





کلاس های سوییسی.........!!؟

 

 ? کلاس های سوییسی




 

خبرهای این چنینی باعث می شود انسان احساس تاسف کند که چرا هنوز کودک نیست تا بتواند به چنین مدرسه ای برود. فقط نگاهی به عکس بیاندازید و مدرسه را ببینید، دلتان نمی خواست به چنین مدرسه ای می رفتید؟ کلاس هایی با این خصوصیت باعث می شود به فکر آینده یا فیلم های علمی تخیلی بیفتید.

 

این عکس به نظر سورئال و فرا واقعیت می رسد و این مدرسه بیشتر
شبیه دفتر اداری گوگل است. بچه ها به طور جداگانه با لپ تاپ کار می کنند و فضای اطرافشان راحت و دلپذیر به نظر می رسد. البته جای سوال دارد که اینهمه آسایش در محیط مدرسه برای دانش آموزان مناسب است یا خیر.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXM1UqU25UJVxo.jpg

مدرسه ای که می بینید مدرسه ی خصوصی سوئیس، ویترا است. این مدرسه 30 شعبه در سرتاسر سوئیس دارد و تدریس عمدتا در فضای آزاد صورت می گیرد. به همین خاطر تمام کلاس ها به هم پیوسته اند. این مدرسه، آخرین شعبه ی ساخته شده است که تلفونپلن نام دارد و آگوست سال گذشته افتتاح شده است. طراحی و معماری آن را راسان بوش انجام داده است.

 

دانش آموزان ویترا آزاداند که جداگانه کار کنند و اگر در انجام پروژه ای نیاز به مشارکت داشتند گزینه هایی برایشان وجود دارد. این مدرسه خانه ی کوچکی برای کار گروهی و مبلمانی به شکل جلسات دارد که
به بچه ها اجازه می دهد به راحتی با یکدیگر به گفتگو و مشارکت بپردازند. هر دانش آموز کامپیوتر جداگانه ای دارد که اصلی ترین ابزار آموزش است.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXNVUqU25UJVxo.jpg

ویترا تلفونپلن باور دارد با شکستن ساختار فیزیکی کلاس ها، بچه ها بیشتر احساس باهوش و مستقل بودن می کنند، اعتماد به نفس بیشتری می یابند و با رفتار مسئولیت پذیرانه بار می آیند. به گفته ی مدیر مدرسه جنی جفیسن این طراحی به دانش آموزان اجازه ی کنجکاوی و خلاقیت می بخشد.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXLVUxUzFUZVx3VzRRZVg4CScDPFRwAzQ,.jpg

ناگفته پیداست کلاس های مختلف در مدارس ویترا بر اساس قابلیت و نه نمره و سن مجزا می شوند. می توانید اطلاعات بیشتری راجع به این مدرسه ها در وبسایتشان بخوانید.

 


مقایسه امید به زندگی در افراد مجرد و متاهل ......

مقایسه امید به زندگی در افراد مجرد و متاهل

iran-stars.com

مردان مجرد ممکن است ده سال کمتر از مردان متاهل عمر کنند. زنان مجرد نیز وضعیتی مشابه دارند.

مجرد بودن عالیست، مگرنه؟ هرجای تختخواب که بخواهید میخوابید، پشت در حمام معطل نمیشوید، تمام زمانتان در دستان خودتان است. همه اینها خوب است اما طی مطالعات منتشر شده توسط ژورنال آمریکایی اپیدمولوژی ممکن است که شما یکی از مجردهای بدشانسی باشید که حدود 10 سال زودتر از دوستان متاهلش دار فانی را وداع میکند.


اگرچه تحقیقات بسیاری به این حقیقت اشاره دارد که متاهلین سلامت و طول عمربیشتری در مقایسه با مجردها دارند اما دیوید روالف پروفسور جامعه شناسی  دانشگاه لوزیانا ایالت کنتاکی در این تحقیق جدید تحت عنوان   "مجردها در رسیدگی به امورخود کوتاهی میکنند"  بیشتر در این مورد توضیح میدهد .

پژوهشگران اطلاعات بدست آمده از 90 مطالعه قبلی، که شامل 500 میلیون نفر بود را تحلیل کردند و مرگ و میر مجردها (کسانی که هرگز ازدواج نکرده بودند) را با گروه متاهلین (باستثنا کسانی که طلاق گرفته بودند و یا همسرشان فوت کرده بود)  مقایسه کردند.

آنها دریافتند که خطر فوت  در مردان مجرد 32 درصد بیشتر از مردان متاهل است. امکان مرگ و میر در زنان مجرد نیز 23 درصد بیشتر از زنان متاهل است.

روالف میگوید که اگر با عدد و رقم حساب کنیم خطر مرگ در مردان مجرد 17 سال زودتر از مردان متاهل است. وی می افزاید تقریبا تمام این اطلاعات از مطالعات انجام شده در طی  60 سال جمع آوری شده است. البته وضع زنان نیز بهتر نیست. آنها ممکن است بین 7-15 سال زودتر از دوستان متاهل خود بدرود حیات گویند.

پژوهشگران احتمال می دهند که نتایج بدست آمده از طول عمر افراد با وضعیت نامناسب سلامتی، کمک های ناچیز دولتی و درآمد پایین مجردها گره خورده باشد.

روالف میگوید: "اگر متاهلید، همسر شما ممکن است مراقب باشد که تغذیه خوبی داشته باشید و در صورت لزوم  به پزشک مراجعه کنید". "وقتی ازدواج می کنید گاهی روش آسانتر این است که سالم باشید و خطر کمتری را به جان بخرید". وی می افزاید: البته مجردها نیز ممکن است این حمایت ها را از طرف والدین، خواهر و برادرها و یا دوستانشان دریافت کنند.

البته اخبار خوبی برای بی همسران وجودارد: افراد مجردی که از سال های جوانی جان سالم به در می برند طول عمر خوبی خواهند داشت. خطر مرگ و میر برای مجردهای 30-39 ساله 128 درصد بیشتر از مردان متاهل هم سن خود است اما برای مجردهای 70 ساله نسبت به متاهلین 70 ساله این رقم تا 16 درصد کاهش میابد.

اما پژوهش دیگری که در ژورنال بهداشت و رفتار اجتماعی انتشار پیدا کرده است این واقعیت را نشان میدهد که اگرچه متاهلین سلامت بیشتری نسبت به مجردین دارند اما فاصله مرگ و میر بین متاهلین و مجردها به هم نزدیک است.

بنابراین قبل از اینکه تمام خانم های مجرد و البته آقایان با عجله تصمیم به ازدواج بگیرند، خوب است متذکر شویم  اگرچه این نتیجه از بررسی جمعیت زیادی به دست آمده اما نتایج تحقیقات "احتمالات" هستند و نه "واقعیات." و ما نمیخواهیم بعد از خواندن این مقاله  بعضی مجردها بگویند: وای خدا. من در جوانی خواهم مُرد!

هنوز هیچ کس این فرضیه که ازدواج اثر ویژه ای بر سلامتی دارد را نپذیرفته است.

بلا دیپاولا روانشناس اجتماعی و نویسنده کتاب مجردها میگوید: من فکر میکنم در مورد تجرد و ازدواج پیش داوری شده است. همیشه به مجردها به یک چشم نگاه میشود، به آنها برچسب زده میشوند، نادیده گرفته میشوند ولی همچنان زندگی خوبی دارند. او معتقد است بسیاری از مطالعات  به بررسی مجردها در برابر متاهلین میپردازد بدون محاسبه تعداد طلاق ها و بیوه شدن ها در میان طرفداران ازدواج، که این باعث تحریف اعداد و ارقام میشود.

بر اساس این تحقیق شما نمی توانید بگویید که اگر مجردها ازدواج کنند عمر طولانی تری خواهند داشت زیرا محقق فقط کسانی که قبلا ازدواج کرده اند و هنوز نیز متاهل  هستند را حساب میکند .

 دپاولو پروفسور روانشانسی اجتماعی در دانشگاه کالیفورنیا میگوید: کسانی که طلاق گرفته اند و یا همسرشان را از دست داده اند نیزیک بار ازدواج کرده اند و نباید حذف شوند.

البته تحقیق کامل برای رسیدن به جواب این سوال که آیا ازدواج واقعا برای سلامتی خوب است یا خیر از نظر اخلاقی امکان پذیر نیست زیرا باید به صورت اتفاقی به عده ای از افرادی بگوییم که مجرد بمانند و یا بر عکس به عده ای بگوییم ازدواج کنند تا بتوانیم زندگی آنها را بررسی کنیم.

و در آخر مسئله کیفیت ازدواج مطرح است -خوب بودن ازدواج  بد بودن آن و یا متوسط بودن آن - و تاثیر آن بر طول عمر.

روالف میگوید: فکر نمیکنم نیازی به مطالعه و تحقیق باشد که به مردم بگوییم یک ازدواج بد و نکبت بار برای سلامتشان مضر است.

 

 


تست روانشناسی بسیار جالب و سرگرم کننده ......

تست روانشناسی بسیار جالب و سرگرم کننده

iran-stars.com

یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید. اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید. هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید.


برای جواب هر سوال، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی جواب ها شگفت زده خواهید شد:


1.‌ در حال گذر از یک مسیر هستید و از دور یک بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یک شاخه گل رز دارد که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. در این لحظه چه کاری انجام می‌دهید؟

2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌کنید. ناگهان یک اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف کنید.

3.‌ ناگهان احساس می‌کنید در مکان متفاوتی هستید. مکان جدید و متفاوتی که قبلا آنجا نبوده‌اید. کجا هستید؟

4.‌ در حالی که غرق تفکرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید که از قبل او را می‌شناسید. او کیست؟

5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید:

الف. آب را توصیف کنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریک؟ شفاف است یا کدر؟ کم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راکد؟ و این‌که آیا روی آب چیزی می بینید؟ اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟

ب. آیا آب جاری است؟
ب- 1- آب به سرعت می رود.
ب-2- آب به آرامی جاری است.
ب-3- آب راکد و ساکن است.

ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟
ج-1- شنا می‌کنید.
ج-2- قایق می‌سازید.
ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید.
ج-4- برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌کنید.

6.‌ در آن سوی آب، یک ظرف آب پیدا می کنید. چه می‌کنید؟

6-1- ظرف نگهداری آب را توصیف کنید. بزرگ است یا کوچک؟ برای مثال فلاسک آب است یا منبع بزرگ؟
6-2- ظرف را همان جا می‌گذارید یا با خودتان می‌برید؟
6-3- اگر با خودتان ظرف نگهداری آب را می‌برید، آن را خالی می‌ برید یا پُر؟
 



تفسیر روان‌شناسی جواب‌ها:

1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در کنترل کردن وسوسه‌هاست. اگر گل رز را بچینید به معنی این است که قادر به کنترل کردن وسوسه‌های نفسانی نیستید.

2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یک شریک زندگی ایده‌آل است.

3.‌ محیط جدید: این مکان، جایی است که آرزو دارید در آنجا زندگی کنید. چه این مکان، تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد.

4.‌ شخص: شخصی که دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است که بیشتر از هر کسی به او اطمینان دارید.

5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است.

حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفکر شما در مورد عشق بر‌می‌گردد. اگر آب کدر باشد نشانه این است که از عاشق شدن می‌ترسید و شاید تجربه و تفکر منفی

نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است که آمادگی عاشق شدن را دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی دارید.


جزئیات کوچک دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های کوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده شماست. دیدن موجودات زنده در آب مانند اردک، لاک‌پشت و قورباغه و...، به این معناست که به احتمال زیاد، شما به داشتن فرزند تمایل دارید.

ب. میزان سرعت حرکت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق کردن ماهرتر هستید.

ج. نوع راهی که برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌کنید به معنای روش شما برای انتخاب همسر است.

ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا کنید.

ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌کنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید. شما برای پیدا کردن شریک زندگی‌تان عجله زیادی ندارید.

ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید که ازدواج کنید.

ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با کسی ازدواج کنید.

هر چقدر راحت‌تر از آب عبور کنید؛ به این معناست که برای ازدواج کردن آماده تر هستید.

پیدا کردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا کردن راهی مطمئن برای انتخاب همسر است.


اگر اطراف آب را برای پیدا کردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو کردید، نشانه این است که کمی از ازدواج کردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فکر به آب بزنید به این معناست که بدون فکر همسر انتخاب می‌کنید.

6.‌ ظرف نگهداری آب

6-1-توصیف شما از ظرف نگهداری آب به طرز تفکر شما نسبت به روابط عاشقانه برمی‌گردد. اگر ظرف آب


یک ظرف ساده و کاربردی مثل قمقمه یا بطری آب بود، به این معناست که شما نگاهی واقع‌بینانه و

منطقی نسبت به زندگی مشترک دارید. ظروف کاربردی از مواد محکم ساخته شده‌اند، چکه نمی‌کنند و به راحتی نمی‌شکنند.

اگر این ظرف؛ زینتی و برای مثال یک تنگ بلوری و بیش از حد آراسته باشد، شما در روابط‌تان به‌دنبال ازدواجی هستید که آرمان‌گرا، احساسی و هیجان‌انگیز باشد. ظروف زینتی احتمال شکستن زیادی دارند به همان نسبت هم این نوع انتخاب همسر خطرات زیادی دارد و احتمال شکست آن زیاد است.

اگر ظرف هم زیبا و هم کاربردی باشد نشانه تعادل در احساسات و منطق‌تان در انتخاب شریک زندگی است.

اگر ظرف نگهداری آب، کثیف و از کار افتاده باشد، به این معناست که شما آمادگی ازدواج و روابط طولانی‌مدت را ندارید و نسبت به آن بدبین هستید.

6-2-اگر ظرف نگهداری آب را همراه خودتان بردید، نشان‌دهنده این است که شما شادی را در زندگی مشترک و روابط طولانی می‌بینید نه یک احساس عاشقی زودگذر!

6-3- اگر ظرف نگهداری آب را پر کردید و با خود بردید، نشانه این است که مسائل زناشویی در ازدواج برای‌تان اهمیت زیادی دارد و اگر ظرف نگهداری آب را خالی کردید و همراه خود بردید، به این معناست که مسائل زناشویی آنقدرها هم در زندگی شما نقش مهمی ندارد.

 

 


دموکراسی را از خانه خودتان شروع کنید .....

دموکراسی را از خانه خودتان شروع کنید

iran-stars.com

دموکراسی به شهروندان فعال بستگی دارد و بچه‌ها باید عادت شهروندی دموکراتیک را درست همانطور که مسواک زدن را یاد می‌گیرند، آموزش ببینند.


از کودکی شروع کنید

سالهای دوران ابتدایی زمانی مناسب برای کمک به بچه‌ها برای یادگیری اصول و قواعد دموکراسی مثل همکاری، عدالت و نیاز به وجود قانون و مقررات، می‌باشد. در این سن، بچه‌ها شدیداً به عدالت علاقه‌مندند و زمان زیادی را وقف بازی، کار و تصمیم‌گیری گروهی می‌کنند. حول و حوش سال سوم ابتدایی، بچه‌ها هوشیاری و آگاهی بیشتری نسبت به خودشان بعنوان بخشی از یک اجتماع بزرگتر پیدا می‌کنند. اتفاقات و رویدادهای روز کشور در مدرسه بیشتر مطرح می‌شود، مهارت‌های خواندن آنها قوی‌تر شده و دسترسیشان به روزنامه‌های مجلات و رسانه‌های تصویری و الکترونیکی بیشتر می‌شود.

نگرش و رویکردهای سیاسی در کودکی شروع به شکل‌گیری می‌کنند. فعالیت ما بعنوان والدین در امور اجتماعی، علاقه‌مندی ما به دنیای اطرافمان و میزان مشارکتمان در دموکراسی از طریق رای دادن و فعالیت اجتماعی می‌تواند الگوی فرزندانمان باشد. پیوستگی سیاسی ما هرچه که باشد، باید به فرزندانمان کمک کند شهروندانی فعال و دموکراتیک و مفید برای خانواده و آینده کشورشان شوند.

چه می‌توانید بکنید

• بی‌تفاوتی به شرکت‌ در رای‌گیری‌ها، یک علامت هشدار است. می‌توانید با بردن فرزندانتان همراه خود به حوزه‌های رای‌گیری، عادت رای دادن را در آن‌ها پایه‌گذاری کنید. حتی بچه‌های خیلی کوچک هم از این کار لذت خواهند برد. با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها، می‌توانید درمورد مسائل سیاسی و انتخاب‌هایشان برای رای دادن با آنها صحبت کنید.


• همه تصمیمات خانوادگی قابل بحث نیستند، اما خیلی از آنها هستند. بچه‌ها را تشویق کنید در تصمیمات خانوادگی درمورد فیلم‌هایی که می‌بینید، بازی‌هایی که انجام می‌دهند یا سایر فعالیت‌های خانوادگی شرکت کنند. شرکت دادن آنها در تصمیم‌گیری‌ها به آنها کمک می‌کند مهارت‌های لازم برای دموکراسی مثل همکاری، مصالحه، بحث و تبادل‌نظر و ایجاد توافق را یاد بگیرند.

• حس عدالت‌خواهی بچه‌ها را با حرف زدن درمورد بی‌عدالتی‌هایی که در زندگی روزمره می‌بینند و بیان احساستان در آن مورد، ترغیب کنید. کشف عدالت و بی‌عدالتی در خانواده می‌تواند کمک خوبی است که یاد بگیرند برای عدالت و عدالت‌خواهی ارزش قائل شوند.

• بیش از یک منبع برای کسب اطلاعات و اخبار روز در خانه داشته باشید. به دست آوردن اخبار روز جهان از بیش از یک منبع مثل روزنامه، تلویزیون، مجلات، رادیو و اینترنت به بچه‌ها کمک می‌کند یاد بگیرند نظرات را از واقعیات متمایز کنند و این مهارتی مهم برای یک اجتماع دموکراتیک است.

• بحث و مناقشه یکی از مهمترین مولفه‌های دموکراسی است. حرف زدن، بحث و تبادل‌نظر را سر میز شام تشویق کنید و از آنها بخواهید عدم موافقت خودشان را درمورد موضوعات مختلف ابراز کنند. حتی از بچه‌های خیلی کوچک می‌توانید بخواهید که نظراتشان را درمورد جهان پیرامونشان مطرح کنند. احترام گذاشتن به نظرات فرزندانمان و مخالفت محترمانه با آنها، راه‌هایی خوب برای کمک به آنها برای گسترده‌تر کردن افق دیدشان، یاد گرفتن دفاع از ایده‌ها و نظرات خودشان و استقبال از اطلاعات و ایده‌های تازه است.

 


قهرمـانی با یک دست و یک فن! ....

قهرمـانی با یک دست و یک فن!

iran-stars.com

کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد.

پدر کودک اصرار داشت استاد ازفرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می‌تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه‌ها ببیند!

در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد !


بعد از شش ماه خبررسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می‌شود.

استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.

سر انجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد!

سه ماه بعد کودک توانست در مسابقات بین باشگاه‌ها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات کشوری، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشور انتخاب گردد.

وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، کودک از استاد راز پیروزی‌اش را پرسید.

استاد گفت:
"دلیل پیروزی تو این بود که اولاً به همان یک فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یک فن بود، و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن، گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دستی نداشتی! "

یاد بگیر که در زندگی، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنی.



راز موفقیت در زندگی، داشتن امکانات نیست،

بلکه استفاده از "بی امکانی" به عنوان نقطه قوت است .

 

 


دیوار کج کاخ کسرا. این نقطه از دیوار همان جاییست که خانهء پیرزن

وقتی کارگزاران انوشیروان ساسانی در حال بنا کردن کاخ کسرا بودند به او اطلاع دادند که برای پیشبرد کار ناچارند برخی از خانه هایی که در نقشه بارگاه ساسانی قرار گرفته اند را نیز به قیمتی مناسب خریداری و سپس ویران کنند تا دیوار کاخ از آنجا بگذرد، اما در این میان پیرزنی هست که در خانه ای گلی و محقر زندگی می کند و علیرغم آنکه حاضر شده ایم منزلش را به صد برابر قیمت واقعی اش از او خریداری کنیم باز راضی نمی شود . چه باید کرد؟ انوشیروان گفت " از من نپرسید که چه باید کرد . خودتان بروید و بنا به رسم عدالت و روح جوانمردی که همهء ما ایرانیان داریم با او رفتار کنید " . کسانی که از ویرانه های کاخ کسرا (ایوان مداین) بر لب دجلهء عراق دیدن کرده اند حتما دیوار اصلی کاخ را هم دیده اند که در نقطه ای خاص به شکل عجیبی کج شده و پس از طی کردن مسیری اندک باز در خطی راست به جلو رفته است . این نقطه از دیوار همان جاییست که خانهء پیرزن تنها بود و بنای کاخ را به احترام حقی که داشت کج ساختند تا خانه اش ویران نشود و تا روزی هم که زنده بود همسایهء دیوار به دیوار پادشاه ماند . از آن زمان هزاران سال گذشته است اما دیوار کج کاخ کسرا باقی مانده است تا نشانهء روح جوانمردی مردم ایران و عدل پادشاهانشان در عهد ساسانی باشد
دیوار کج کاخ کسرا بر جای مانده است تا یادآور آن پیرزن تنها و نماد روح جوانمردی مردم ایران باشد. .
در دنیا هیچ چیزی به اندازه آموختن برای ساختن یک زندگی انسانی اهمیت ندارد و این آموزش از هر قوم و ملیتی میتواند باشد.
انتشار این مطالب شاید بتواند به اندازه ذره ای ناچیز در ترویج گزینه های مثبت رفتار عمومی و فرهنگ سازی موثر باشد.


سیاوش قمیشی می تواند به ایران برگردد؟! ....

در دوران شما بحث‌هایی در مورد برخی از خوانندگان لس‌آنجلسی از جمله حبیب شد و گویی اقداماتی در حال انجام شدن برای بازگشت اینها شد؟

اقدامی از طرف ما نشد. در آن زمان حرف‌هایی مطرح بود ولی از سوی مدیریت هیچ اقدامی نشد.

بحث این است که آیا بهتر نیست که این امکان را فراهم کنیم که برخی از خوانندگان لس‌آنجلسی که بطور نسبی سالم تر هستند و حتی ظاهر و اشعارشان اگر از برخی خوانندگان داخلی کشور بهتر نباشد، بدتر نیست، بیایند و در داخل کشور فعالیت کنند؟

شما فقط شعر و موسیقی را در ارتباط با این موضوع می‌بینید، در حالی من میزانسن را هم می‌بینم.

ببینید مثلا چندی پیش بی‌.‌بی‌.سی با یک خواننده مرد لس آنجلسی مصاحبه می کرد،او بر روی دیوار خانه‌اش تابلوی بسم الله زده بود، خبرنگار بی‌.بی‌.سی از وی پرسید که آیا به این موضوع اعتقاد دارید؟یا آنکه آن را برای زیبایی زده‌اید که وی در پاسخ گفت به آن اعتقاد دارم حتی نماز نیز می‌خوانم، مادرم محجبه بوده،‌ آیا به نظر شما با استفاده از این چهره‌ها نمی توان جلوی آن موجی که اشاره شد را بگیریم ،اجازه بدهیم که در آنها در داخل فعالیت کنند و کنسرت برگزار کنند، اشکال این چیست؟ جزو مباحات فرهنگی محسوب می شود؟ مانع شکل گیری آن فرهنگ زیرزمینی مخرب می شود؟

متوجه شدم که منظور شما چیست، وقتی طرف در محیطی رفته و برخی از اجراها را داشته با خانم‌ها، معلوم است که این مسائل برای ما قابل قبول نیست و آن فرد خودش را در میزانسن دیگری تعریف کرده است.

اتفاقی که مثلا در مورد سیاوش قیمشی افتاد

به نظر من آن موضوع تقصیر خود این شخص بود. خودش موقعیتی که اینجا داشت را ترک کرد و من اکنون از زبان دوستانش می‌شنوم که چه آواره‌ای شده است و به چه نگون‌بختی رسیده است .گاهی زیاده‌خواهی افراد در این قضیه مهم است.

آیا مناسب نیست که برای رفع این مشکلات با شرط و شروطی این زمینه فراهم شود که آنها برگردند؟

آیا در اینجا کمبودی در این زمینه وجود دارد؟ و من فکر می‌کنم که این مشکل ما نیست و اگر همان فرد نیز داخل کشور بیاید به مرور زمان تبدیل به دیگر افراد داخل کشور می‌شود،از روی تجربه عرض می‌کنم که آن محیط بیرونی مخالف نظام همچنان باقی می‌ماند و این محیط داخل نیز همچنان باقی می‌ماند. برخی از آدم‌ها و هنرمندان نیز هستند که موسمی رشد می‌کنند و یک دفعه افت می‌کنند بخصوص در مورد هنرپیشه‌ها این موضوع جاری است و به نظر من تمرکز کردن روی این موضوع و روی این ظواهر در بحث فرهنگ و هنر باعث می‌شود که ما از واقعیت دور شویم و اگر بخواهیم ازاینگونه خواسته‌ها تبعیت کنیم باید همیشه دنبال ماجرا بدویم.


شهید ایرانی انقلاب بحرین ....

    نظر
 
 
 
 
سرگذشت، تصاویر، فیلم؛ در اولین سالگرد شهادت
 
 
 
 

"ینام الرّجل على الثـکل، و لا ینام على الظّلم
"

مرد بر مرگ فرزند آرام می‌گیرد، اما بر ستم، نه.

   امیرالمؤمنین؛ علی‌ بن ابی‌طالب
    


 
* سید کمال‌الدین دعائی

«عبدالکریم علی احمد الفخراوی» ‌ معروف به حاج کریم فخراوی یکی از شیعیان فارسی‌زبان و از فعالان رسانه‌ای و فرهنگی در بحرین بود که به دلیل فعالیت‌های اعتراضی علیه حکومت آل‌خلیفه، پس از بازداشت به‌دست عوامل دولت شکنجه و کشته شد.

خانواده? وی که در اصل از بردستان شهرستان دیّر از استان بوشهر بودند، چندین نسل است که در بحرین زندگی می‌کنند. او دارای دیدگاه‌ها و فعالیت‌های انقلابی و مورد شناخت شیعیان بحرین بود. اشتغال وی در عرصه? ترویج فرهنگ تشیع بود و به نشر آثار شیعه از طریق انتشارات و کتاب‌فروشی زنجیره‌ای فخراوی (مکتبة الفخراوی) می‌پرداخت. این انتشارات مرکز توزیع آثار فرهنگی میان مردمان بحرین و سایر شیعیان در عربستان و امارات و دیگر کشورهای عربی است.

فخراوی همچنین از مؤسسان و سهام‌داران روزنامه? «الوسط» تنها روزنامه? مستقل و میانه‌رو در بحرین بود. روزنامه‌ای که به دلیل پوشش اخبار سرکوب اعتراضات توسط کمیسیون امور اطلاعات بحرین توقیف شد و تنها پس از تغییر مدیرمسئول آن مجدداً اجازه? انتشار یافت.

از جمله فعالیت‌های فرهنگی فخراوی، تقویت کتابخانه‌های مساجد و حسینیه‌ها و مدارس بحرین و اهدای گسترده? کتاب به این اماکن بود. او یکی از اعضای ارشد حزب سیاسی «الوفاق» (مهم‌ترین حزب اپوزوسیون در بحرین) بود و در میان دوستان خود به اخلاق، هوش و تعهد شناخته شده بود.

مأموران حکومتی بحرین به دلیل گسترش فعالیت‌های اعتراضی کریم فخراوی به منزل مسکونی وی حمله کردند. او در 4 آوریل 2011 و پس از آن‌که به قصد تنظیم شکایت‌نامه‌ای در مورد تخریب منزل خود به مقر پلیس رفته بود
بازداشت و ناپدید شد. 9 روز پس از دستگیری بر اثر شکنجه در سن 49 سالگی جان باخت و روز چهارشنبه 23 فروردین ماه 1390 (12 آپریل 2011) تشییع شد.

«ناصر الراس» یکی از شهروندان بحرینی است که به تازگی از زندان آزاد شده است. او در گفتگو با شبکه? المنار
می‌گوید: «شکنجه? معترضان به اندازه‌ای شدید بود که زندانی آرزوی مرگ می‌کرد، احساس می‌کردیم که جان از بدنمان خارج شده است. در مقابل چشمان من کریم فخراوی در اثر شکنجه شدید مزدوران رژیم بحرین جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و قربانی شکنجه شد.»

در پی شهادت کریم فخراوی دولت بحرین اعلام کرد که مرگ وی به علت بیماری کلیوی بوده است؛ ولی خانواده? این شهید به خبرنگاران اعلام کردند که وی موقع دستگیری از سلامتی کامل برخوردار بوده است و هیج سابقه بیماری نداشته است. در تشییع جنازه? او، عکس‌ها و تصاویری اینترنتی از پیکر این شهید میان تشییع‌کنندگان توزیع شد که ثابت می‌کرد وی به شدت تحت شکنجه قرار گرفته است.

در گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب بحرین آمده است که فخراوی در حال شکنجه شعار «الله اکبر» را فریاد می‌زد و دلیل شهادت او را آسیب دیدن کلیه‌های وی در اثر شکنجه و از کار افتادن آن‌ اعلام کرد.

شکنجه و شهادت حاج کریم، ‌ بازتابی گسترده در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط با حقوق‌بشر یافت. سازمان خبرنگاران بدون مرز در بیانیه‌ای اعتراضی، خواهان توضیح دولت بحرین درباره شکنجه‌های اعمال شده بر این شهید
شد. این سازمان همچنین انجام تحقیقاتی دقیق درباره علل جان سپردن این شهید و محاکمه عاملان آن را از دولت بحرین درخواست کرد. همچنین خانم «ایرینا بوکووا» مدیر کل سازمان یونسکو در واکنش به کشته شدن حاج کریم فخراوی با انتشار بیانیه‌ای تشکیل کمیته تحقیق را خواستار شد. بوکووا درباره این شخصیت بحرینی به خبرنگاران گفت: «کریم رشید فخراوی از مدافعان توسعه رسانه آزاد و تکثرگرایی بود، اصلی که به عنوان بهترین خط مشی احترام به حقوق شهروندان در سازمان یونسکو دنبال می‌شود.»

پس از شهادت حاج کریم فخراوی، اقوام او از خاندان «فخرایی» در شهرستان دیّر در استان بوشهر نیز برای او مراسم ختم و سوگورای برگزار کردند. او در میان انقلابیون بحرین، ملقب به عنوان «شیخ‌ الشهداء» شده است.

***http://www.parsine.com/fa/news/60361/

محسن رضایی به مدیر عامل گوگل نامه نوشت....

    نظر
 

به دنبال اقدام اخیر سایت گوگل مبنی بر استفاده نکردن از نام «خلیج فارس» در موتور جستجوی خود، محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به «لری پیج» ـ مدیرعامل شرکت گوگل ـ نوشته است.

mohsen rezayie محسن رضایی به مدیر عامل گوگل نامه نوشت

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لری پیج

مدیرعامل محترم شرکت گوگل

طی ماه‌های اخیر در سایت گوگل نسبت به «خلیج فارس» که در قلب ملت ایران جای دارد تحریف‌هایی صورت گرفته است که درصدد برآمدم این نامه را برای شما و مخاطبان گوگل در اختیار افکار عمومی قرار بدهم که هم جنابعالی اقدام شایسته‌ای انجام دهید و هم مردم جهان بدانند که اسناد و مدارک اثبات خلیج فارس مربوط به تاریخ بشریت و غیرقابل انکار است.

این نامه را به نمایندگی مردمی می‌نویسم که سالها ـ بلکه قرن‌ها ـ برای دفاع از آب و خاک میهنشان و نیز صلح و امنیت منطقه پیرامونی خود ایستاده‌اند و تاریخ و جغرافیای تمدنشان را در پیوند با آموزه‌های دینی‌شان با حساسیت پاسداری کرده‌اند و نگاه‌هاشان امروز متوجه شماست.

تغییرات و نوآوری‌های تکنولوژیک در دهه‌های اخیر، جامعه انسانی کنونی را دگرگون ساخته و جهان به شاهراه بزرگ مویرگی شبیه شده که فرآیند انتشار اطلاعات در آن به سریعترین شکل ممکن مقدور شده است. جهان معاصر آکنده از نظام‌ها و ابزارهای گوناگون اطلاع‌رسانی است و شبکه جهانی اینترنت در تغییر این روند نقشی جدی ایفا می‌کند. موتور جستجوگر گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو در فضای مجازی است، در بین کاربران از جایگاه خاصی برخوردار است و همین اهمیت سبب شده تا بیشتر کاربران به داده‌های این موتور جستجوگر اعتماد کنند که البته این موضوع وظیفه و تعهد مسئولان شرکت گوگل را دوچندان می‌کند.

در قرون گذشته ملت‌ها با استفاده از رسانه‌های مکتوب به انتشار اطلاعات می‌پرداختند تا در این رهگذر به ثبت میراث فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و معنوی خویش اقدام کنند، میراثی که اکنون متعلق به کشوری خاص نیست بلکه مجموعه میراث جهانی بشر را شکل داده‌اند و در این بین نهایت تلاش خویش را به کار گمارده‌اند تا اطلاعاتشان همراه با دقت، صحت و اصالت باشد. اکنون که به مدد بهره‌گیری از ابزارهای تکنولوژیک فرصت بهتری برای بشر مهیا شده، لازم است صحت اصالت و دقت اطلاعات منتشره در فضای جهان گستر وب با دقت و وسواس لازم صورت پذیرد تا کاربران با اعتماد بیشتر بتوانند نیازهای خویش را تامین کنند.

اخیراً در میان کاربران اینترنت و بویژه کاربران از موتور جستجوگر گوگل تحریفات زیادی صورت پذیرفته است که مهمترین آنها تغییر نام جای تاریخی و فرهنگی «خلیج فارس» است.

این نام جای، طی قرون متمادی مورد استفاده جغرافی‌دانان، محققان، سیاستمداران، مورخان و… بوده است در اقدامی سوال‌برانگیز و غیرحرفه‌ای در موتور جستجوگر گوگل تحریف شده است که این مساله با جریان آزاد و مطمئن اطلاعات در شاهراه جهانی اینترنت در تناقض است. این قبیل تحریفات نه تنها با جریان سالم فرهنگی در تناقض است بلکه باعث تفارق بین ملت‌ها شده و با رسالت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای در تضاد است.

«خلیج فارس»، دریایی است تاریخی میان ایران و شبه جزیره عربستان، به درازای حدود 800 کیلومتر از کرانه‌های اروندرود به طرف جنوب شرقی تا شبه جزیره «مسندام» در عمان و سپس با اقیانوس هند ارتباط می یابد. اکنون ژرفای آن به ندرت از 90 متر فراتر می رود و بیشترین عمق آن 180 متر در نزدیکی راس مسندام است.

در اینجا قصد ندارم تا سیر تاریخی نام جای «خلیج فارس» و کنش های مختلف فرهنگی انجام شده در آن را واکاوی کنم اما برای روشن شدن بخشی از آنچه امروز توسط شما و در حالتی تحریف آمیز ـ که شاید تعبیر «سرقت تاریخ» بر آن درست تر باشد ـ بر این مکان جغرافیایی رفته است ناگزیرم بر اساس منابع کهن موجود در کتابخانه های معتبر دنیا حکایتی هر چند مختصر از اشکال گونه گون این نام جای را روایت کنم.

1- قدیمترین سندی که نام «خلیج فارس» در آن ذکر شده است متون بازمانده آشوری ست که در آن نام «خلیج فارس» را «نارمرتو» (Narmeratu به معنای رود تلخ) نامیده اند. در عصر هخامنشی دریای جدا کننده خلیج فارس از شبه جزیره عربستان را پارسا درایا (Parsa draya یعنی دریای پارس) می خواندند و یونانیان آن را «سینوس پرسیکوس» ( Sinus persicuss خلیج فارس ) می‌نامیدند.

البته در برخی آثار به جا مانده از زبان یونانی، به گونه ای متفاوت، به هر دو نام «خلیج فارس» و «دریای پارس» اشاره شده است. چنانکه در جغرافیای «استرابون» (Strabo) در قرن اول پیش از میلاد (ج7، ص 154، 30) خلیج فارس «پرسیکوس کلپس» و دریای پارس «پرساس تالاتا» نامیده شده است. «پلینی/ پلینیوس» مورخ و طبیعی دان رومی (ج2، کتاب 6، ص 420) در قرن اول میلادی دو واژه «پرسیکوس» و «پرسیکوم» را برای «خلیج فارس» به کاربرده است. آریانوس(Aryanus) مورخ رومی یونامی الاصل نیز در قرن دوم میلادی ( ج 2، ص268، 362، 384، 432) خلیج فارس را «کلپس پرسیکوس» و دریای پارس را « تالاسا پرسیکا/ پرساس تالاسان» نامیده است. همچنین در جغرافیای بطلمیوس (Claudius Ptolemy) که در قرن سوم هجری / قرن نهم میلادی به عربی ترجمه شده ، اصطلاح «الخلیج الفارسی» به کرات دیده می شود.

«پارسا درایای ایرانی» بعدها در جغرافیای روم به شکل «ماره پرسیکوم» (Mare Persicum ـ دریای پارس) استفاده شد. این واژه از واژگان رومی یا به طور مستقیم از نام های ایرانی به منابع تاریخی و جغرافیای عربی در دوران اسلامی راه پیدا کرد. در بسیاری از کتاب ها ، هر دو نام به جای مانده از تمدن های ایرانی و یونانی همزمان به کار می رفتند، یعنی «پارسا درایای ایرانی» را «بحرفارس» و «سینوس پرسیکوس» یونانی را «خلیج فارس» می خواندند. این نام جای در سایر زبان های زنده دنیا، از جمله فرانسه، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، ژاپنی، چینی، ترکی، و عربی نیز راه پیدا کرده است.

2- بعد از ظهور دین مبین اسلام مورخین و جغرافی دانان اسلامی نیز هماره بر نام «خلیج فارس» تاکید داشتند و سراسر «خلیج فارس» در دوران باستان را متعلق به ایران دانسته اند که برای پرهیز از طولانی شدن کلام تنها به ذکر نامشان بسنده می کنم.

آنچه گفته شد بخش کوچکی از صدها منبع موجود درباره ی این نام جای تاریخی ست، البته بررسی و مراجعه به کتب تالیفی در کشورهای عربی تا قبل از سال های 1970 میلادی صحت این موضوع را بیشتر اثبات می نماید.

ملت متمدن و تاریخ ساز ایران بنیانگذاران اصول راستین اخلاقی، احترام متقابل به بشریت و حفظ ارزش ها و کرامت های انسانی و مروج آموزه های الهی بوده‌اند. ملتی که عصاره و جان کلامش، شاه بیت شاعر بزرگ ایران، سعدی شیرازی است پیام نوع دوستی مردم ایران به جهانیان و بیانگر حقایقی روشن از فرهنگ و تمدن آن است.

انتظار می رود شرکت گوگل بستری برای ایجاد دوستی، مهربانی و صلح در بین ملت ها باشد نه محلی برای مفارقت و ایجاد تنش میان ملت ها. ملت فرهنگ مدار و صلح طلب و نوع دوست ایران انتظار دارد با اصلاح این اشتباه بزرگ تاریخی در مسیر امانتداری و اطلاع رسانی دقیق، درست و کامل قرار گیرید.

فراموش نکنید که با اشاراتی که به اسناد موجود از نام جای «خلیج فارس» برشمردم، افکار عمومی جهانیان و به ویژه مردمان ایران، به انتخاب شما، می‌نگرد. انتخاب میان «سرقت تاریخ و خدشه در اسناد» یا «امانتداری و اطلاع‌رسانی دقیق».