سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طلاق به سبک غربی در تهران! ....

خبرگزاری مهر:  عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گروه مددکاری اجتماعی گفت: طلاق امری نیست که به یکباره صورت بگیرد و شامل چند مرحله می شود که مهم ترین و اولین مرحله از آن طلاق عاطفی ست که در حال حاضر رو به گسترش است.

سید احمد حسینی در همایش ملی تخصصی مددکاری اجتماعی با محور خانواده، گفت: طلاق عاطفی اولین مرحله از طلاق است یعنی زوجین قبل از اینکه به مراکز ثبت طلاق بیایند، از لحاظ عاطفی از یکدیگر دور و جدا شده اند.

وی افزود: مرحله بعدی طلاق، طلاق اقتصادی است یعنی مطرح شدن مسائلی چون نفقه و مهریه، طلاق والدین که به انتخاب حضور فرزند در کنار پدر یا مادر منجر می شود نیز مرحله دیگری از طلاق است.

حسینی با بیان اینکه  طلاق اجتماعی که بر اثر آن پایگاه اجتماعی فرد در جامعه متزلزل می شود تاثیر بسیاری در روند زندگی فرد مطلقه دارد، اظهار داشت: پس از این مرحله ،آثار و پیامد تمامی مراحل در مرحله طلاق روانی مشهود است که تنهایی و به تبع آن مشکلات روحی را به همراه دارد.

نقش مددکار کاهش آسیب هاست

حسینی در خصوص اهمیت حضور مددکار در این مراحل گفت: مددکاران  در هر کدام از این مراحل و آگاهی کامل به وضعیت هر مرحله توسط مددکار اجتماعی نقش موثری در کاهش آسیب این امر دارد.

وی نصیحت و موعظه در تمامی این مراحل را بی تاثیر خواند و گفت: در زمینه طلاق و علل افزایش آن باید علت یابی کرد و به راهکارهای  جهت کاهش طلاق و ضایعات آن و تقویت ازدواج ها پرداخت.

حسینی کند شدن روند ازدواج، ژرف اندیشی و طولانی بودن دوره انتظار و تحقیق را از عوامل مهم موفقیت در ازدواج خواند و اظهار کرد: ازدواج عجولانه در معرض طلاق عجولانه قرار دارد.

طلاق به سبک غربی در تهران

حسینی با اشاره به اینکه خانواده از دیرباز اصلی ترین پایگاه اجتماعی و نهاد مقدسی بوده است، گفت: در گذشته ازدواج موجب ارتقای پایگاه اجتماعی بود و طلاق هم در فرهنگ و هم در دین ما امری مذموم شمرده می شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی الگوهای غربی علاوه بر حضور در روند زندگی در طلاق ها نیز پدیدار شده است، از جمله گرفتن جشن طلاق همچون مراسم عقد و عروسی که این الگو برداری محض از طلاق در برخی کشورهای غربی است.

آموزش ها افزایش یابد

حسینی با تاکید بر ضرورت آماده سازی افراد  برای زندگی بعد از طلاق گفت: در این خصوص سیاست های مربوط  و آموزش و آماده سازی افراد برای مشکلات پس از جدایی در جهت کاهش اثرات طلاق حیاتی است.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی، اداره کردن خود، بازسازی روحی و انسانی، سازگاری با وضعیت جدید و حفظ بهداشت روانی از مواردی است که با حضور مددکار اجتماعی در کنار فرد پس از طلاق موثر است.    


این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است! .....

 برترین ها: حتما برای شما هم پیش آمده که قسمتی از سرتان بعد از برخورد به جایی متورم شود یا براثر زمین‌خوردن بخشی از بدنتان دچار جراحت شود. اگر این اتفاقات برای شما خیلی ساده و زودگذر است، برای «لوسی پرات» چیزی در حد فاجعه به حساب می‌آید.


این دختر 25 ساله در حال مبارزه با یک بیماری نادر و پیش رونده است که به‌تدریج بدنش را به یک مجسمه انسانی تبدیل می‌کند. بر اثر این بیماری عضلات لوسی به استخوان تبدیل می‌شود. حتی وارد شدن کوچک‌ترین ضربه به بدن می‌تواند این روند وحشتناک را سرعت ببخشد. گردن این دختر اکنون در وضعیتی قرار گرفته که او نمی‌تواند سر خود را تکان بدهد. حرکات فک لوسی هم محدود شده و علاوه بر آن او قادر نیست بازوهای خود را تا بالای سرش بالا بیاورد. حلقه‌های بزرگ و دردناکی از استخوان هم در کمر لوسی تشکیل شده‌اند و اگر این وضعیت با همین سرعت ادامه پیدا کند، به‌زودی او در اسکلت بدن خودش زندانی خواهد شد. لوسی که اکنون در شهر لندن زندگی می‌کند در این باره می‌گوید: «این یک بیماری پیش‌رونده است، یعنی اینکه هر روز وضعیت من بدتر از روز گذشته خواهد بود. اما من سعی می‌کنم که به آینده فکر نکنم، زیرا بدبینی هیچ سودی برایم نخواهد داشت. بیشترین ترس من این است که این بیماری به سمت پاهایم برود و من را مجبور به استفاده از ویلچر کند.»

این بیماری که به اختصار «FOP» نامیده می‌شود می‌تواند انجام ساده‌ترین کارها را هم دشوار کند. لوسی نمی‌تواند رانندگی کند، به سختی لباس می‌پوشد و حتی در شانه کردن موهایش مشکل دارد. بیماری FOP به‌قدری نادر است که تنها 45 مورد از ابتلا به آن در کشور انگلستان شناسایی شده است. علائم این بیماری معمولا در 2 یا 3 سال اول زندگی ظاهر می‌شود اما در کمال تعجب لوسی تا 15 سالگی کاملا سالم بود و هیچ نشانی از FOP در بدن خود نداشت. او در این‌باره می‌گوید: «یک روز من زمین خوردم و به اندازه یک کف دست پشت کمرم متورم شد. این برآمدگی به‌شدت دردناک بود و اصلا هم بهبود پیدا نمی‌کرد. بعد از چند روز مادرم مرا به بیمارستان برد و پزشکان بعد از چند ماه تحقیق متوجه ظاهر شدن این بیماری خطرناک در من شدند. این بیماری به‌قدری ترسناک است که پزشکان به من توصیه کردند حتی نام آن را در اینترنت جست‌وجو نکنم. اما نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بعد از کمی جست‌وجو به علائم وحشتناک این بیماری پی بردم.»

از همان زمان پزشکان به لوسی توصیه کردند تا می‌تواند زندگی کم‌حادثه‌ای را در پیش بگیرد و دیگر هیچگاه با دوستانش بازی نکند. اما با این حال لوسی با قدرت درس خود را ادامه داد و توانست با نمرات عالی از مدرسه فارغ‌التحصیل شود.
 او سپس در دانشگاه آکسفورد ادامه تحصیل داد و اکنون در یک شرکت انتشارات پزشکی مشغول به کار است. با وجود شرایط سخت زندگی، لوسی به آینده امیدوار است و آرزو می‌کند هر چه زودتر درمانی برای بیماری او پیدا شود.


ممکنه که احساس بیهودگی کنی و......


اگر در زندگی در یک ترافیک سنگین گیر کردی?
نا امید نشو. توی دنیا مردمی هستند که رانندگی برای آنها یک امتیاز بزرگ است.

اگر یک روز بد در محل کارت داشته باشی:
به مردی فکر کن که سالهاست بیکار است و شغلی ندارد
ممکنه قصه زود گذر بودن تعطیلات آخر هفته را بخوری:
به زنی فکر کن که با تنگدستی وحشتناکی روزی دوازده ساعت ? هفت روز هفته را کار میکند تا فقط شکم فرزندانش را سیر کند
وقتی ماشینت خراب میشود و تو مجبوری برای یافتن کمک مایلها پیاده بروی
به معلولی فکر کن که دوست دارد یکبار فرصت راه رفتن داشته باشد
وقتی که روابط تو رو به تیرگی و بدی میگذارد و دچار یاس میشوی:
به انسانی فکر کن که هرگز طعم دوست داشتن و مورد محبت واقع شدن را نچشیده
ممکنه که احساس بیهودگی کنی و فکر کنی که اصلا برای چی زندگی میکنی و بپرسی هدف من چیه؟
شکر گذار باش. در اینجا کسانی هستند که عمرشان آنقدر کوتاه بوده که فرصت کافی برای زندگی کردن نداشتند.
وقتی متوجه موهایت که تازه خاکستری شده در آینه میشوی:
به بیماری سرطانی فکر کن که آرزو دارد کاش مویی داشت تا به آن رسیدگی کند.
ممکنه خودت را قربانی تندی ?جهل?پستی یا تزلزلهای مردم ببینی:
به یاد داشته باش همه چیز میتواند بدتر هم باشد. تو میتوانستی یکی از آنها باشی


بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم, ....................

بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم, در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم

شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم, چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم

آن جا روم آن جا روم بالا بدم بالا روم, بازم رهان بازم رهان کاین جا به زنهار آمدم

... من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم, دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم

من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصر, آخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم

ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین, آن جا بیا ما را ببین کان جا سبکبار آمدم

از چار مادر برترم وز هفت آبا نیز هم, من گوهر کانی بدم کاین جا به دیدار آمدم

یارم به بازار آمده‌ست چالاک و هشیار آمده‌ست, ور نه به بازارم چه کار وی را طلبکار آمدم

ای شمس تبریزی نظر در کل عالم کی کنی, کاندر بیابان فنا جان و دل افگار آمدم

(دیوان شمس

بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم, ....................

بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم, در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم

شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم, چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم

آن جا روم آن جا روم بالا بدم بالا روم, بازم رهان بازم رهان کاین جا به زنهار آمدم

... من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم, دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم

من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصر, آخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم

ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین, آن جا بیا ما را ببین کان جا سبکبار آمدم

از چار مادر برترم وز هفت آبا نیز هم, من گوهر کانی بدم کاین جا به دیدار آمدم

یارم به بازار آمده‌ست چالاک و هشیار آمده‌ست, ور نه به بازارم چه کار وی را طلبکار آمدم

ای شمس تبریزی نظر در کل عالم کی کنی, کاندر بیابان فنا جان و دل افگار آمدم

(دیوان شمس-غزل)
ادامه ...

 


دوشیزه ی مکرّمه سرکار خانم .... فرزند ....، آیا وکیلم .......

    نظر

دوشیزه ی مکرّمه سرکار خانم .... فرزند ....، آیا وکیلم شما را به مهریه ی ...، به عقد دائم آقای ... در بیاورم ؟

به محض اینکه عروس خانم " بله " رو میگه، عروس و داماد یک حس عجیبی نسبت به هم پیدا می کنند ، انگار همدیگه رو چند ساله میشناسن ، یک علاقه و محبّت عجیبی نسبت به هم حس می کنند
تمام کسانی که این حس قشنگ رو تجربه کردند، این حرف رو تأیید می کنند

این حس، این علاقه و این عشق، چیزیه که خدا قرار میده توی دل طرفین
کار، کارِ خداست :)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و من آیاته أن خلق لکم من أنفسکم أزواجا لتسکنوا إلیها و جعل بینکُم مودّة و رَحمة إنّ فی ذلک لآیاتٍ لقوم یَتفکَّرون *

و از نشانه هاى خداوند این است که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه هایى است براى گروهى که تفکّر مى کنند *

خدا این حس قشنگ رو در طرفین ایجاد میکنه، خراب نکردنش به عهده ی زن و شوهره
این مودّت و رحمت، با بی احترامی، بی محلّی، کم محلّی، توقّع زیاد و ... خراب میشه :(

باید مواظب این هدیه ی خدا بود ...

..........................?......

* آیه 21 سوره روم


سید حسن نصرالله:سوریه تکیه گاه مقاومت است

    نظر
مهر نوشت:

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن انفجارتروریستی روز چهارشنبه در دمشق هدف دشمنان از اقدامات خصمانه علیه سوریه را تضعیف ارتش قدرتمند این کشور برای حفظ برتری رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت : برخی اعلام می کنند که شرایط منطقه چندان خوب نیست، ولی من اطمینان می دهم که ما در برابر صهیونیستها و آمریکایی ها در گذشته نشان دادیم که مقتدر هستیم و در آینده هم نشان خواهیم داد که مقتدر و قدرتمند خواهیم بود.

وی افزود : یکی از مسائل مهم امروز، مسئله سوریه است، برای غربی ها ، بشار اسد مشکل ساز است، آنها نمی خواهند بشار اسد ضد صهیونیستی در سوریه باقی بماند و تمام برنامه ها و اقدامات و هیاهویی که آنها به راه انداخته اند در این مسیر قرار دارد.

نصرالله خاطر نشان کرد : آنها راهبرد جدیدی علیه سوریه در پیش گرفته اند، از یک دهه اخیر سوریه به یک قدرت نظامی علیه صهیونیستها تبدیل شده است و پیشرفتهای قابل توجه سوریه، نگرانی آنها را به دنبال داشته است.

وی گفت : همانطور که قدرت موشکی حزب الله به دغدغه ای برای صهیونیستها تبدیل شده، توان موشکی سوریه هم افزایش یافته است.

نصرالله افزود : سوریه پلی میان دو سوی جبهه مقاومت است، سوریه تنها پل نیست، بلکه سند زنده ای در حمایت از مقاومت در خاورمیانه به شمار می رود.

وی گفت : سوریه حمایتهای گسترده ای از مقاومت لبنان و فلسطین داشته است، سوریه تکیه گاه و پشتبیان مقاومت بوده  است، ما در جنگ 33 روزه، بیشترین سلاحی را که مورد استفاده قرار می دادیم، از سوریه دریافت می کردیم، در نوار غزه هم چنین بود و رزمندگان حماس از سلاحهایی که سوریه در اختیارشان قرار می داد، استفاده می کردند.

وی افزود : آیا عربستان و مصر و دیگر کشورهای عربی، برای رزمندگان فلسطین در غزه سلاح می فرستادند؟ این موشکها و سلاحها را سوریه در اختیار آنها قرار می داد، حکام ترسوی عرب آن موقع کجا بودند، آنها همواره به دنبال نابودی آرمان فلسطین بوده اند .

نصرالله با تاکید بر همسویی حکام عرب حاشیه خلیج فارس و دیگر سران عرب با رژیم صهیونیستی و خط سازش به ویژه در جریان جنگ 33 روزه اظهار داشت : اما رهبران سوریه در کنار مقاومت بودند و اکنون به همین خاطر در معرض انواع حملات و توطئه ها و فتنه ها قرار گرفته است.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : هدف امروز آمریکا و اسرائیل در سوریه این است که ارتش قدرتمند این کشور را ضعیف کنند، فقط به خاطر اسرائیل، نمی خواهند که ارتش قدرتمندی در منطقه وجود داشته باشد تا به زعم آنها برتری ارتش اسرائیل حفظ شود.

به گفته نصرالله، طرح آمریکا این است که هر ارتش قدرتمندی در منطقه که وابسته به آمریکا نباشد، وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدام آمریکایی ها در انحلال ارتش عراق پس از اشغال این کشور اظهار داشت آمریکایی ها از ارتشهای قدرتمند منطقه می ترسند، در عراق هم ارتش این کشور را منحل کردند، اگر چه ارتش عراق(در زمان صدام) با ایران و کویت درگیر شد و حتی علیه مردم خود سلاح به کار برد، با این حال آمریکایی ها نمی خواستند ارتش عراق، قدرتمند باشد.

نصرالله خاطر نشان کرد : آمریکایی ها امروز فکر می کنند که می توانند ارتش سوریه را تضعیف و نابود کنند، اصلاحات بشار اسد هرگز دیده نمی شود، چرا که آنها خواهان اصلاحات در سوریه نیستند، بلکه خواهان نابودی ملت و ارتش قدرتمند سوریه هستند.

به گزارش مهر، دبیرکل حزب الله گفت : اسرائیل از حوادث منطقه خوشحال است، چون توانسته در سوریه ناآرامی و هرج و مرج به وجود آورد و ارتش سوریه با شورشیان مسلح در برخی مناطق درگیر شده است.

تاکید نصرالله بر ضرورت گفتگو مخالفان و دولت سوریه

دبیرکل حزب الله گفت : ما بار دیگر از نظام سوریه و مخالفان می خواهیم پای میز مذاکره حاضر شوند.

وی تصریح کرد : حفظ امنیت سوریه و ارتش این کشور برای ما اهمیت دارد، آرزوی ما بازگشت فوری آرامش و ثبات و امنیت به این کشور است.

نصرالله گفت : ما اقدامات تروریستی را که صرفا در راستای خدمت به دشمنان سوریه انجام می شود، به ویژه اقدام تروریستی اخیر را محکوم و با خانواده های شهدای انفجار تروریستی دمشق ابراز همدردی می کنیم و اطمنیان داریم ارتش قدرتمند سوریه توان واراده کافی را برای ادامه ماموریت خود در مبارزه با گروههای مخالف مسلح دارد و امیدواریم که اتفاقات اخیر سبب دلسردی در بخشهایی از ارتش سوریه نشود.

وی افزود : فرماندهان ارتش سوریه از عزم و اراده کافی برخوردارند و آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که امنیت و آرامش به سوریه برگردد.

نصرالله به گروههای مخالف توصیه کرد از دیدگاههای افراطی خود دست بردارند، زیرا تنها صهیونیستها و آمریکایی ها و همپیمانانشان از ناامنی و بی ثباتی در سوریه خوشحال می شوند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد : آمریکایی ها خاورمیانه را از دو منظر نفت و رژیم صهیونیستی می بینند و هرگز به فکر ملتهای منطقه نیستند.

افراد هوشمند و موفق همواره دو واژه را یدک می کشند:...

    نظر
 


 

 

افراد هوشمند و موفق همواره دو واژه را یدک می کشند:

1.شناخته شده.

2.تجلیل شده.

با توجه به اینکه برنامه های پاداش و قدرشناسی دو موتور محرک عمل کرد کارکنان می باشد ، تردیدی نیست که انگیزه و بهره وری کارکنان هوشمند ، وقتی با پاداش و قدرشناسی مرتبط شود ، افزایش پیدا می کند.

در همین راستا و با توجه به بررسی برخی مکانیزم های انگیزشی موجود در سازمان های موفق ، ایده جالبی با عنوان  " کارمند نمونه" را تشریح می نماید که می تواند موجب کشف و ارضاء انگیزه ها و نیازهای اساسی کارکنان شود و نهایتاً بر موضوع رضایت شغلی اثر می گذارد.معرفی کارمند نمونه خدمتی رفاهی محسوب می شود که بر اساس آن مدیران، روسا و سرپرستان می توانند در بازه های زمانی معین ، مثلاً سه ماه یک بار و با استفاده از نتایج ارزیابی عمل کرد ، فردی که بیشترین امتیاز را کسب نموده ، به عنوان کارمند نمونه انتخاب و معرفی نمایند و متعاقباً در مرحله اول با استفاده از نظام های ارتباطات داخلی نظیر اینترانت ، تابلوهای دیداری ، نشریه داخلی و ... اطلاع رسانی در خصوص معرفی افراد نمونه با ذکر علت نمونه شدن (حاصل از شاخص های ارزیابی) که در زیر عکس فرد ارائه می شود اقدام گردد و در مرحله دوم پاداش فوری دیگری که نقدی است به فرد تعلق گیرد و در مرحله سوم با تقدیم کارت تقدیر و تشکر به فرد و خطاب به خانواده وی که به نوبه خود موتور محرکه شاخص هاست آنان را مشعوف نماید.لازم به ذکر است این طرح 3 مرحله ای ، مزایای زیر را در بر خواهد داشت:

1.پاداش و قدرشناسی انجام شده برای کارکنان و خانواده های آن ها معنی دار و ارزشمند خواهد بود و آن خانواده با نگاه دیگری کارمند را راهی سازمان خواهد کرد و به علت تقدیر از خانواده آنان مشعوف خواهند شد.

2.دیده شدن کارمند در حضور سایر کارکنان ، موجب انگیزه خود فرد و سایر کارکنان خواهد شد و احتمالاً عکس العمل های مشتاقانه ای در برخورد با فرد نمونه خواهد شد.ضمن اینکه اصولاً وقتی کارکنان احساس کنند که تحت مراقبت و ارزشیابی هستند ، رفتارهای سنجیده تر و عمل کردهای مطلوب تری از خود نشان می دهند و بسیاری از رکورد شکنی ها نیز در حضور جمع اتفاق می افتد.

3.علاوه بر اینکه می بایست کارکنان را در پیامدها و آثار عمل کردشان در روزهای رکود و شکست سازمان سهیم کرد ، با این طرح، کارکنان در جریان اطلاعات مربوط به عمل  خوب همکاران خود قرار خواهند گرفت تا نسبت به شرکت ، احساس عضویت ، مالکیت و مشارکت کنند و این طرح موجب خواهد شد ، کارکنان احساس مشارکت بیشتری در پیروزی های سازمان داشته باشند و شیوه ای موثر خواهد بود تا کارکنان موفق حتی در شرایط بحرانی ، فراتر از مسئولیت و نقش های تعریف شده و متعارف خود عمل کنند.

4.با توجه به اینکه نیاز است تا در سازمان ها ، نظام های موثر و فوری بازخورد وجود داشته باشد تا به شکلی برانگیزاننده و تعیین کننده  و با عکس العمل قدرشناسانه از افراد موفق سازمان استقبال شود ، این طرح از این بابت هم مثمر ثمر خواهد بود.در واقع بازخوردهای مافوق از مکانیزم های  انگیزشی اثر گذار است و فرصتی است برای تائید و تشویق حرکات و تلاش های مثبت کارکنان که همچنان در دوره های بعد، نمونه باقی بمانند و فرصتی است برای سایر کارکنان که با روشن بودن شاخص ها اقدام به بهبود عمل کرد و رفتارشان نمایند و میل به نمونه شدن در سایر کارکنان پدیدار خواهد شد و تلاش مضاعفی خواهند نمود و از توان بالاتری از ظرفیت کنونی استفاده خواهند کرد و این فرصت برابری برای همه کارکنان خواهد بود.

5.باتوجه به اینکه برخی از کارکنان به جهت محدود شدن احترام شخصی شان(پرستیژ)، در جایگاه شغلی که دارند ، می کوشند تا با ارتقاء شغلی ، پیشرفت نمایند و این امکان دارد  رقابت مخرب بسیار فشرده ای را ایجاد نماید، این طرح کمک می نماید تا با ایجاد احترام شخصی و با معیارهای مشخص ، مسیر پیشرفت جدیدی ایجاد شود و  "برتر شدن" در هر نقشی ، شخصیت آور و احترام برانگیز است و بکارگیری این رهیافت ، بی تردید نگاه کارکنان را به سوی بهترین شدن در سطح سازمان به خود جلب می کند.

 


تاسیس دانشگاه تهران.......

    نظر

 
تاسیس دانشگاه تهران
یادش به خیر، ملاقاتی داشتم با پروفسور حسابی (پدرعلم فیزیک ایران) 
- که خدایش رحمت کند - 
می گفت: "وقتی خواستم دانشگاه تهران را تاسیس کنم با وساطت یکی از دوستان  وقت ملاقاتی از وزیر معارف وقت گرفتم، 
پس از توضیح طرح، وزیر معارف از من پرسید: "دانشگاه بسازید که چه بشود؟" 
و من عرض کردم: "دکتر و مهندس ها که برای تحصیل به فرنگ می روند، در مملکت خودمان تربیت کنیم." 
و او پاسخ داد: "تربیت دکتر و مهندس برای ما صد سال زود است و باید فرنگی ها برای ما اینکار را بکنند."
متاثر از کوته فکری وزیر معارف و ناامید از انجام رسالتی که بر دوش داشتم از دفتر وزیر خارج شدم، 
رفیق شفیق که آزدگی مرا دید برای تسلی خاطر گفت:
" من می توانم از اعلیحضرت (رضا خان) برایت وقت ملاقات بگیرم مشروط به اینکه وزیر معارف نفهمد که من این وساطت را انجام داده ام!" 
وقت ملاقات با رضا شاه تعیین شد، برای او طرح تاسیس دانشگاه تهران را شرح دادم، وشاه پرسید "که چه شود؟" 
عرض کردم، به جای آنکه جوانان ما به فرنگ بروند در مملکت خودمان دکتر و مهندس آموزش دهیم 
رضا شاه باز پرسید" که چه شود؟" 
عرض کردم: " این جاده ها و راه آهن را آلمان ها می سازند! مهندسین خودمان آن را بسازند و ... 
شاه بسیار استقبال کرد و گفت بروید طرحتان را بنویسید به مجلس می گویم رای بدهد! 
من از همان شب شروع به نگارش طرح دانشگاه کردم
فردای آن روز از دربار به در خانه ام آمدند، تعجب کردم که با من چه کار دارند، 
دیدم یکصد هزار تومان پول فرستاده اند که اعلیحضرت فرموده اند، کارتان را شروع کنید و طرحتان را نیز بنویسید. 
این همان مبلغ خرید زمین دانشگاه تهران است و کار ساخت و ساز همزمان با نوشتن طرح آغاز شد.

 


قضاوت شما چیست ؟.....

    نظر

 

قضاوت شما چیست ؟

فرض کنید به شما این امکان رو میدن که یه رئیس واسه دنیا انتخاب کنین ....

که قادر باشه به بهترین نحو ممکن دنیا رو رهبری و صلح و ترقی و خوشبختی رو برای بشریت به ارمغان بیاره

  .

سه نفر برای این کار نامزد شدن..شما بگین بین این سه داوطلب کدوم رو انتخاب میکنین ؟؟؟

:

:

:

:

ولی اولش به یه سوال جواب بدین ..بعدش میریم سراغ انتخابمون

 

 ...

فکر کنین شما یه مشاور و مدد کار اجتماعی بسیار کار آمدی هستین ..یه روز تو دفتر کارتون نشستین یه خانوم حامله به شما مراجعه میکنه ..

که هشت تا فرزند داره ..از این فرزندان سه تاشون ناشنوا ..دو تاشون کور و یکی از اون ها عقب افتاده هست..ضمنا خود این خانوم  هم به بیماری مهلکی دچار هست  ..

از شما مشورت میخواد که سقط جنین بکنه یا نه؟

شما با تجاربی که دارین و صرف نظر از اعتقادات مذهبی .برای این خانوم حامله چه پیشنهادی دارین..

کورتاژ بکنه یا خیر؟؟

 

 الان شد دو تا سوال 

1- یه رهبر واسه دنیا 

2- و مشکل این خانوم حامله

 

***********

گفتیم که سه تا نامزد برای ریاست دنیا داریم.

آقای شماره یک:

 

 با سیاستمدارهای بدنام و 

رشوه خوار کار میکنه..مشورتش با فالگیر و رمال وغیب گو و منجم هست.به زنش خیانت میکنه و روزی ده لیوان هم مشروبات الکلی صرف میکنه..

 

آقای شماره دو:

 از محلهای کار قبلیش اخراج شده

تا 12 ظهر میخوابه..در مدرسه چند بار رفوزه شده.تریاک میکشیده و تحصیلات آنچنانی هم نداره.

روزی یه بطری مشروب میخوره و چاق و بی تحرک هست...

 

و اما آقای شماره سه:

دولت کشورش بهش مدال شجاعت داده.گیاه خوار و دارای سلامت کامل هست.اهل سیگار و مشروب هم نیست..و هیچگونه سابقه بدی هم تا بحال نداشته..

 

 

بــــــــــــــــــــه چــــــــــــــــــــــــــه کســــــــــــــــی رای میدهـــــــــــــــــــــــید؟؟؟؟

 

 

      آقای شماره یک: فرانکلین روزولت

   

آقای شماره دو: وینستون چرچیل 

آقای شماره سه:آدولف هیتلر 


 

 چه درسی میگیریم؟؟؟؟

*****

راستی داشت یادمون میرفت.....چی؟؟

اون خانوم حامله..

 

اگه به اون خانوم پیشنهاد سقط جنین دادین

میدونین اون جنین کی بود؟؟که شما پیشنهاد کشتنش رو دادین؟؟

   

لودویک فان بتهوون

************ ********* *

چه درسی گرفتیم؟؟

 

+++++++++++

پیش داوری

یعنی کاری که همه ما میکنیم

از بزرگترین اشتباهات بشریت هست