سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جوانی که شغل جالب و عجیبی دارد!!

جوانی که شغل جالب و عجیبی دارد!!
یک جوان در اروپا تخصص آب‌شناسی پیدا کرده است. او آب‌ها را می‌چشد و مزه‌های مختلف آن را تشخیص می‌دهد.


 شغل‌های عجیب و غریب بسیاری در دنیا وجود دارد که این روزها برخی به آن‌ها اشتغال دارند. از جمله می‌توان به آزمایش‌کننده سرسره‌های آبی اشاره کرد ولی یک جوان در اروپا، شغل عجیب دیگری دارد.

شغل جالب و عجیب «آب‌شناسی» واقعاً وجود دارد و تنها یک نفر در اروپا در آن تخصص پیدا کرده است. این مرد کسی نیست جز «آمو استگوویت». این مرد همه آب‌ها را می‌چشد و می‌تواند تفاوت مزه آب‌های مختلف را به خوبی تشخیص دهد.

شغل او تست کردن آب برای سالم بودن و همچنین پیشنهاد بهترین آب است. او به شما توصیه می‌کند که با هر غذایی چه آبی بخورید تا بیشترین لذت را از غذا ببرید. آیا شما هم دوست دارید در این شغل فعالیت داشته باشید؟


ایجاد مرکز ملی فضایی یک ضرورت است...

ایجاد مرکز فضایی یک ضرورت است
ایجاد «مرکز ملی فضایی» یک ضرورت است، چرا که این مرکز می‌تواند علاوه بر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر نهادهای مختلف فضایی کشور، منابع را به درستی تخصیص دهد.

 

دکتر مهران میرشمس گفت: ایجاد «مرکز ملی فضایی» یک ضرورت است، چرا که این مرکز می‌تواند علاوه بر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر نهادهای مختلف فضایی کشور، منابع را به درستی تخصیص دهد.

عضو هیات علمی و سرپرست آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص «ابلاغیه رئیس جمهور به دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ایجاد (مرکز ملی فضایی) توسط ایشان» ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد چنین مرکزی در جهت سازماندهی به نهادهای مختلف فضایی کشور می‌تواند  تاثیرگذار باشد، چرا که نهادهای موجود، تقریبا درسکون و بلاتکلیفی هستند.

میرشمس با اشاره به اینکه ایجاد مرکز ملی فضایی ممکن است در ابتدا مشکلاتی نیز جهت هماهنگی نهادها داشته باشد، اظهار داشت: از آنجایی که اهداف و برنامه‌هایی پیش از این در نهادها و بخش‌های مختلف فضایی داخلی تدوین شده و برای اجرایی شدن آنها سرمایه گذاری و زیرساخت‌هایی نیز تعیین شده است، مرکز ملی فضایی برای هماهنگی با این سازمان‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
وی با تاکید بر اینکه حتما باید یک نهاد بالادستی همچون مرکز ملی فضایی برای سیاست گذاری، هماهنگی و هم‌افزایی بازیگران عرصه فضایی کشور وجود داشته باشد، اذعان داشت: مدیریت بر همه این بازیگران مشکل است به دلیل آنکه نهادهای فعال در زمینه فضایی، مدعی هستند و سیاست گذاری، اجرا و نظارت تا کنون بر عهده خودشان بوده است.

این کارشناس فضایی تشکیل مرکز ملی را یک ضرورت دانسته و با اشاره به دشواری سروسامان دادن به همه نهادهای کشور در ادامه افزود: سازماندهی، هماهنگی، تعیین تکلیف و ایجاد انگیزه همه بخش‌های فضایی کشور سخت است چرا که در حال حاضر این بخش‌ها را رکودی فراگرفته و نیروها، انگیزه خود را از دست داده‌اند و مرکز ملی فضایی می‌تواند این مشکلات را حل کند.

میرشمس یادآورشد: باید عالی‌ترین و تنها هدف مرکز ملی فضایی، همانطور که رییس محترم جمهور دستور داده‌اند برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت بر بخش‌های فضایی کشور باشد.
به گفته وی، سازمان فضایی هم سال‌ها پیش ابتدا با هدف سیاست‌گذاری و نظارت شکل گرفت که بعدها توسط مسئولین در دولت قبل به انحراف کشیده شد و با تصدی‌گری وارد پروسه ساخت و طراحی شد.

میرشمس در ادامه عنوان کرد: سازمان فضایی در دولت قبل در کارهای بقیه گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادها دخالت کرد و به عنوان یک نهاد موازی با نهادهای دیگرفعالیت داشت که منجر به ایجاد رقابت‌های مخرب شد و فعالیت‌های مفید فضایی کشور را تحت الشعاع قرار داد.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد یک نهاد به عنوان یک سازمان بالادستی برای نظارت به همه نهادهای فضایی کشور و هماهنگی بین وزارتخانه‌ها مانند مرکز ملی فضایی یک ضرورت است و می‌تواند به عنوان یک مرکز مفید فعالیت‌هایی از قبیل تخصیص صحیح منابع به بخش‌های مختلف فضایی در راستای هم‌افزایی برنامه‌ها، نظارت کافی داشته باشد. در این صورت از موازی‌کاری نیز جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور اواخر آذر ماه سال جاریطی یک ابلاغیه ایجاد «مرکز ملی فضایی» را با هدف هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوطه به مراکز عالی تحقیقاتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سورنا ستاری محول کرده است.

وی همچنین از تمامی وزارت‌خانه و نهادهای مربوطه خواسته است تا در اجرای این ابلاغیه همکاری‌های لازم را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته باشند.


بالاخره علت مرگ دانشجوی دکتری مشخص شد!!

بالاخره علت مرگ دانشجوی دکتری مشخص شد!!
فرهادی گفت: علت فوت دانشجوی دانشگاه تهران ایست قلبی ناگهانی بوده است.

 

 محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد سال 94 در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره روند فعالیت کمیته تجدیدنظر تشخیص مصادیق بورسیه‌ها، اظهار داشت: این کمیته روند فعالیت خود را همچنان ادامه می‌دهد.

وی درباره عدم حضور نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این کمیته، گفت: نمایندگان مجلس همواره می‌توانند ناظر باشند و همواره روند این‌گونه بوده است.

وزیر علوم درباره معرفی سرپرستان دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: وضعیت همه دانشگاه‌ها مشخص می‌شود. 11 سرپرست دانشگاه را به شورای انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم که در نوبت بررسی هستند و بقیه را نیز به ترتیب به شورا معرفی می‌کنیم.

فرهادی درباره علت فوت دانشجوی دکترای دانشگاه تهران و اینکه برخی آن را خودکشی اعلام کرده‌اند، گفت: این حرف‌ها چیست که زده می‌شود؟ عنوان شده این دانشجو در حال راه رفتن در راهروی دانشکده دچار ایست قلبی و سنگ‌کوب شده است.

 این مسئله علت فوت او پس از بررسی اعلام شده، در حالی که به سرعت وی را به درمانگاه رساندند و متأسفانه فوت کرده است.



کلید آزمون ارشد 94 از یکشنبه منتشر می شود...

کلید آزمون ارشد 94 از یکشنبه منتشر می شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 94 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در امنیت کامل گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه سال 94 اعلام می‌شود.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 94 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در امنیت کامل گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه سال 94 اعلام می‌شود.

دکتر خدایی، با اشاره به رقابت 812 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 94 از روز چهارشنبه تا جمعه، اظهار کرد: سوالات هر یک از کد رشته‌های امتحانی این آزمون از ساعت 18 روز یکشنبه 19 بهمن بر روی سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. همچنین کلید اولیه سوالات آزمون نیز از روز یکشنبه 26 بهمن بر روی سایت قرار می گیرد .


وی همچنین گفت:‌ داوطلبان می توانند هرگونه سوال و مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون را از روز دوشنبه 27 بهمن الی 4 اسفند منحصراً از طریق «سیستم پاسخگویی الکترونیکی» به سازمان ارسال نمایند.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال 94 اعلام می‌شود، گفت: پس از انتخاب رشته در اردیبهشت‌ماه نتیجه نهایی هفته دوم شهریورماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

رییس سازمان سنجش درباره ظرفیت و شمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد امسال اظهار کرد: تعداد مجازین بستگی به اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه‌ها دارد و براین اساس سه برابر تعداد اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب رشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرفته شدگان تا آخر اسفندماه نهایی و به سازمان سنجش اعلام می‌شود تصریح کرد: پیش از این اعلام شده بود که روند افزایش ظرفیت پیش‌بینی نمی‌شود و این امر براساس تکلیف برنامه آموزش عالی کشور خواهد بود.

رییس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه براساس اسناد بالادستی 20 درصد از فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی باید وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند، افزود: این در حالیست که در حال حاضر 45 درصد از این افراد به مقطع کارشناسی ارشد راه پیدا می‌کنند.

خدایی با تاکید بر کنترل کیفیت فرایندهای آزمون‌های تحصیلات تکمیلی افزود: ما نمی‌خواهیم گسترش غیرهدفمند داشته باشیم اما در حال حاضر وقتی به ترکیب شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که از 812 هزار داوطلب، 406 هزار معادل 55 درصد از شرکت‌کنندگان داوطلبان گروه انسانی هستند و این نشان‌دهنده این است که گسترش در حوزه علوم انسانی بوده است و باید برای ارتقای کیفیت در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.


حضور خواننده زن لبنانی در منزل عماد مغنیه!

حضور خواننده زن لبنانی در منزل عماد مغنیه!
جولیا پطرس خواننده مسیحی لبنانی پس از شهادت جهاد مغنیه با حضور در خانه شهید عماد مغنیه با خانواده شهید همدردی کرد.

 

جولیا پطرس خواننده عرب لبنانی متولد (اول آوریل 1968 ) است. پتروس فعالیت هنری خود را از 12 سالگی و با اجرای «ترانه برای مادرم» آغاز کرد. او بوسیله ترانه وطنی‌اش با نام «غابت شمس الحق» مشهور شد. او خواهر آهنگساز مشهور لبنانی زیاد پطرس است. از او در کشورهای تونس، اردن، سوریه، قطر، و امارات ستایش شده و جوایز رسمی بسیاری، از جمله نشان «سدر» لبنان، را دریافت کرده است.


در سال 1996 با إلیاس أبو صعب نائب رئیس دانشگاه آمریکایی دبی ازدواج کرد و بعد از آن موقع به بعد در دبی اقامت کرد. در سال 1997 صاحب أولین فرزند شد و نام او را سامر گذاشت. در سال 1985 در واکنش به کشتار زنان و کودکان و پیران لبنان توسط نظامیان اسرائیل، ترانه خورشید حق را سرود و 5 سال بعد هم، بزرگترین مدال ملی لبنان را به پاس فعالیتهای هنری انقلابی و حماسی و پشتیبانی از مقاومت را از دست رئیس جمهور لبنان دریافت کرد.



فارغ التحصیلان دانشگاه داعش را مشاهده می کنید!

فارغ التحصیلان دانشگاه داعش را مشاهده می کنید!
اولین گروه از دانشجویان دانشگاه علوم دینی داعش در کرکوک عراق فارغ‌التحصیل شده و وظیفه خود را برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه و خودساخته این گروهک بر مردم آغاز کردند.

 

اولین گروه از دانشجویان دانشگاه علوم دینی داعش در کرکوک عراق فارغ‌التحصیل شده و وظیفه خود را برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه و خودساخته این گروهک بر مردم آغاز کردند. داعش چندی پیش، دانشگاه علوم شرعی را برای اولین بار در ایالت کرکوک به ریاست "ابو عبیده" افتتاح کرد. شرط ورود به این دانشگاه اتمام تحصیلات دبیرستان، بیعت با ابوبکر بغدادی و داشتن سن 15 تا 30 سال اعلام شده است.

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/tahsil1.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/tahsil2.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/tahsil3.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/tahsil4.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/tahsil5.jpg

کانال ارتباطی ژاپن با داعش لو رفت...

کانال ارتباطی ژاپن با داعش لو رفت
یک مبلغ ژاپنی در توکیو فاش کرد که این کشور برای آزادی دو گروگان خود از دست داعش، با این گروه تروریستی کانال ارتباطی گشوده بود.

 

یک مبلغ ژاپنی در توکیو فاش کرد که این کشور برای آزادی دو گروگان خود از دست داعش، با این گروه تروریستی کانال ارتباطی گشوده بود. حسن کو ناکاتا" ( 54 ساله) فاش کرد که وزارت خارجه ماه گذشته از او خواسته بود در اوج بحران، پیامی به این گروه تروریستی برساند.

این درحالی است که پلیس ژاپن مدتی به این مبلغ مشکوک بود و اتهاماتی علیه وی در خصوص ارتباط با داعش و عضو گیری برای این گروه تروریستی مطرح شده بود.

این درخواست که قبلا فاش نشده بود، نشان می دهد که توکیو برای مذاکره با گروه داعش به منظور آزادی دو گروگان ژاپنی در سوریه در مقابل پرداخت باج، آمادگی داشته است، هر چند که دولت متعهد شده بود در برابر تروریسم تسلیم نشود.


داعش این دو گروگان را چند روز پس از تصمیم ژاپن به همکاری با اردن در حل این بحران، سر برید.

تصمیم همکاری با اردن که به نوبه خود برای آزادی گروگان اردنی تلاش می کرد، نه تنها به قطع تماس ها از طریق ناکاتا منجر شد، بلکه عملا به تماس جداگانه ای پایان داد که همسر کینجی گوتو گروگان ژاپنی با ربایندگان برقرار بود.

ناکاتا گفت فقط می خواست از تماس هایش با داعش برای کمک به حل این بحران استفاده کند.

وی به تمایل خود در تلاش برای آزادی هارونا یوکاوا گروگان نخست ژاپنی به سوریه رفته بود اما تلاش او با شکست مواجه شد.

خرید سربازی قسطی می شود؟!

خرید سربازی قسطی می شود؟!
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه پرداخت قسطی خرید خدمت سربازی معنا ندارد، گفت: جریمه غیبت از خدمت سربازی باید یک جا پرداخت شود و بعید است که با اقساطی شدن جریمه غیبت از خدمت سربازی موافقت شود.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، گفت: این موضوع درلایحه بودجه سال 94 ازسوی دولت مطرح شده است، اما لفظ خرید برای غایبان خدمت سربازی اشتباه بوده و بحث جریمه درمیان است.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خرید خدمت به آن معنا است که فرد مورد نظر موعد مقرر اعزام به خدمت سربازی‌اش فرا رسیده اما به دلایلی وجه آن را پرداخت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه خرید خدمت مغایر اصول قانون اساسی است، گفت: همه باید به خدمت سربازی اعزام شوند، مگر آنکه فردی عذر پزشکی داشته باشد.

او یا تاکید بر اینکه برخی به هر علتی از خدمت سربازی فراری هستند، گفت: این افراد متناسب با جرم خود یعنی فرار ازخدمت جریمه می شوند، ولی باید تاکید کردافرادی که جریمه پرداخت می کنند ازبسیاری خدمات دیگر ثانویه مانند نامزدی مجلس و شورای شهر محروم می شوند، همچنین این افراد گذرنامه برای سفر به خارج ازکشورنمی توانند داشته باشند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، درباره قسطی شدن جریمه غیبت از خدمت سربازی، گفت: باید جریمه به شکل یک جا پرداخت شود و تقسیط معنایی ندارد، مگر فردی که مشمول جریمه راهنمایی ورانندگی یا عوارض می‌شود مبلغ مورد نظر را قسطی پرداخت می‌کند، از این رو بعید است که با تقسیط جریمه خدمت سربازی در مجلس موافقت شود، زیرا خدمت سربازی برای همه افراد با هر نوع شرایط اقتصادی و اجتماعی است و نباید اینگونه انتظار داشت فردی که به خدمت سربازی نرفته به بهانه نداشتن تمکن مالی برای پرداخت جریمه به آغوش اجتماع بازگردد.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تا جای ممکن باید به افرادی که تمکن مالی ندارند در خرید خدمت سربازی کمک کرد، گفت: زمان بررسی لایحه بودجه درصحن علنی مجلس پیشنهادات نمایندگان درخصوص خرید قسطی خدمت سربازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیل کوثری درخصوص خرید قسطی خدمت سربازی، گفت: درحال حاضر بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق به اتمام نرسیده وممکن است که نمایندگان در این باره پیشنهاداتی داشته باشند، بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس آیا پیشنهادی درخصوص خرید اقساطی خدمت سربازی مطرح می شود یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پیش ازآنکه موضوع اقساطی شدن خرید خدمت سربازی مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد، همه جوانب موضوع سنجیده شود؛ اما در هر لایحه یا طرحی که قانونی می‌شود، نمی توان تاکید کرد که به طور صد در صد همه موافق هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: البته تا جایی که ممکن است باید دراین طرح به افرادی که تمکن مالی برای خرید خدمت سربازی ندارند کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید دید که در جلسات بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس چه نظراتی در خصوص بحث اقساطی شدن خرید خدمت سربازی مطرح می شود، ازاین رو درحال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که این موضوع درمجلس مورد تصویب قرار گیرد.

تصاویری از کودکانی که با طعم خون تربیت می شوند!!

تصاویری از کودکانی که با طعم خون تربیت می شوند!!
رسانه ها از جنایت های داعش و اقدامات سبعانه و وحشیانه این گروه تروریستی سخن می گویند، اما کمتر کسی است که به آثار فرهنگی بلندمدت اعمال و جنایات این گروهک تروریستی بپردازد

 

رسانه ها از جنایت های داعش و اقدامات سبعانه و وحشیانه این گروه تروریستی سخن می گویند، اما کمتر کسی است که به آثار فرهنگی بلندمدت اعمال و جنایات این گروهک تروریستی بپردازد.
رسانه ها از جنایت های داعش و اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی سخن می گویند، اما کم تر کسی است که به آثار فرهنگی بلندمدت اعمال و جنایات این گروهک تروریستی بپردازد.

مرکز مطالعات استراتژیک و آینده جهان عرب در مقاله ای به بررسی آثار بلند مدت رفتار داعش بر روی کودکان می پردازد. در گزارش منتشر شده در سایت این مرکز، یک هشدار صریح وجود دارد: «اقدامات عجیب و غیرمنتظره داعش، محدود به جوانان نمی شود. تنها مردان و جوانان نیستند که خانه و کاشانه خود را رها می کنند تا با عضویت در این گروه، به اقدامات جنایت‌بار دست بزنند؛ بلکه امروز در صفوف داعش به وضوح می توان زنان و کودکانی را دید که تحت تعلیمات خاصی قرار گرفتند و دست به اقداماتی می زنند که برای این گروه ها شگفت آور است.»

در این گزارش مهم ترین موارد عملیاتی کودکان آموزش دیده داعشی را ذکر می کند. اعمالی که به نظر می رسد هیچ کودکی در سراسر دنیا، حتی تصور آن را هم نداشته باشد. «در بیش تر کشورهای جهان و منطقه، حتی کار شغلی و بدنی برای پسران زیر 18 سال ممنوع است. اما در داعش می بینیم که یک کودک در بازار خرید و فروش می شود و کودک دیگری در یک بازار حاضر است عملیات انتحاری در راستای منافع داعش انجام دهد. کودکان و نوجوانان به صورت گسترده در میادین نبرد حضور دارند و حتی برای ساخت مواد منفجره و خمپاره ها آموزش می بینند. کودکان برای تحریک و تشجیع سربازان در عملیات ها مورد استفاده قرار می گیرند و نوجوانان را به عنوان جاسوس به مناطق همجوار می فرستند تا در یک میدان جنگی دست به جاسوسی بزنند. حتی کار به جایی رسیده که از کودکان و زنان به عنوان سپر انسانی در برابر حملات هوایی و زمینی مخالفان خود استفاده کنند.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon3.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon4.jpg

اما مشکل این جاست، که این ها تنها بخشی از کودکان هستند. داعش در قبال کودکان و زنان معارض، رفتار عجیب تری از خود نشان می دهد: «کمیساری حقوق کودک سازمان ملل هشدار داده است که داعش در برابر کودکان و زنان اقلیت های دینی و مذهبی، رفتار عجیبی از خود نشان می دهد. از اعدام های دسته جمعی گرفته تا بریدن سرها با شمشیر، انسان سوزی، بریدن دست ها و اعدام به بهانه های واهی. این ها، دسته دومی از زنان و کودکان عراقی و سوری هستند که جرمشان، اعتقاد به یک دین یا مذهبی است که داعش آن را جرم می داند. البته اخیرا داعش از این فراتر رفته و مخالفان همکیش خود را نیز "مرتد: می خواند و همین رفتار را در قبال آنان نیز تکرار می کند.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon5.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon6.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon7.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon8.jpg

دسته سوم کودکان، کسانی هستند که شهروند معمولی در قلمرو داعش محسوب می شوند و هنوز به صورت رسمی به این سازمان نپیوسته اند. «این افراد نه تنها همه روزه شاهد خشونت عریان و شدید هیأت حاکمه هستند، بلکه به گونه محیر العقولی ابزار اعمال خشن قرار می گیرند. این کودکان موظفند در مواردی مانند سنگسار، خشونت هایی از خود نشان دهند که محال است پیش از تسخیر منطقه به دست داعش، آن را در تصورات و خیالات خویش تصویر کرده باشند. آنان همچنین قربانیان روزمره عملیات های جنگی هستند و در برابر فشارهای ناشی از عملیات نیز مقاومت کرده اند، اما حاضر به ترک وطن خود نشده اند. نکته مهم در مورد این افراد این است که فشارهای داعش را تاب می آورند و حتی در محاصره شدید و تشدید بحران گرسنگی، حاضر به ترک منطقه و موطن خود نشده اند.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon9.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon10.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/khoon11.jpg

دسته آخر را انبوه آوارگان تشکیل می دهند: «مسلما این افراد در کشورهای مقصد نمی توانند هضم شوند. تنها به بحران آوارگان سوری در کشور لبنان بنگرید تا عمق مشکلات را در این زمینه بیابید. این ها باید دیر یا زود به کشور و وطن خود بازگردند، در حالی که داعش یا برقرار است یا سقوط کرده است. مسلما این افراد نیز چالش های جدی با گروه های پیشین خواهند داشت.» در این گزارش، هشدار داده شده که صرف نظر از سرنوشت داعش، به نظر می رسد این چهار گروه باعث شوند بحران نبرد خانمان سوز در سوریه تا بیش از یک دهه به صورت علن یا زیرپوستی تداوم داشته باشد.


جدیدترین عامل افسردگی جوانان هم اعلام شد!

جدیدترین عامل افسردگی جوانان هم اعلام شد!
اگر به وام نیاز داشته باشید و بخواهید وام بگیرید، فرایند وام شما را سرخورده خواهد کرد اما نکته عجیب این است که طبق تحقیقات انجام شده دریافت وام هم موجب بروز افسردگی خواهد شد.

 

 اگر به وام نیاز داشته باشید و بخواهید وام بگیرید، فرایند وام شما را سرخورده خواهد کرد اما نکته عجیب این است که طبق تحقیقات انجام شده دریافت وام هم موجب بروز افسردگی خواهد شد. تحقیقات اخیر نشان داده اند وام های دانشجویی و فشار برای بازپرداخت آن ها منشاء مهمی برای استرس دانشجویان بوده و حتی ممکن است باعث افسردگی آنان شود.

در تحقیق مشترکی که توسط دانشگاه های کارولینای جنوبی و UCLA انجام شده، اثر بدهی وام های دانشجویی از جمله وام های خوابگاه، شهریه، مسکن، غذا و غیره بر روی دانشجویان بررسی شده است. اینکه آیا این وام ها بر روی سلامت ذهنی و احساسی دانشجویان تاثیر منفی دارند یا خیر؟

در حال حاضر، بدهی وام های دانشجویی در امریکا که به بیش از یک و دو دهم تریلیون دلار می رسد، نگرانی بزرگی را بین مسئولین دانشگاه های این کشور ایجاد کرده است. برای درک پیامدهای این مساله، این پژوهش دو نوع نگاه به موضوع را اتخاذ کرده است. نخست اینکه پژوهشگران در پی یافتن ارتباط بین میزان اخذ وام توسط یک دانشجو و سلامت روانی او بعد از فارغ التحصیل شدن و در بازه سنی 25 تا 31 سال رفته اند. در مرحله دوم، اثر میزان دریافت وام توسط دانشجوهای کنونی بر سلامت روانی آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

این تحقیق نشان داده افرادی که میزان بدهی بیشتری دارند، صرف نظر از وضعیت مالی پدر و مادر، وضعیت اقتصادی و اجتماعی دوران کودکی و عوامل دیگر، بیش از حد معمول نشان های افسردگی از خود بروز داده اند.

«کاترینا والِسمَن» سر تیم گروه تحقیق دانشگاه کارولینای جنوبی می گوید: «ما بر این باوریم که طبقه متوسط بیشترین ضرر و زیان ناشی از بدهی های بعد از فارغ التحصیلی را تحمل می کند؛ به این خاطر که این طبقه برای کمک های دولتی واجد شرایط نیست و از طرف دیگر، خانواده های این قشر حاضر به تقبل این بدهی های سنگین نیستند. محققان ما دریافته اند که وام دانشجویی بسیار استرس زاست به این دلیل که قابل به تعویق انداختن نیست و حتما بایستی در موعد مقرر پرداخت شود. این وام ها افراد را پس از فارغ التحصیل شدن تعقیب می کنند و دست از سرشان بر نمی دارند.»

دیگر متخصصان به دیده تعجب به نتایج این تحقیق نمی نگرند، بلکه این ها در نظرشان بسیار عادی و بدیهی به نظر می رسد. جورج لیف که محققی در مرکز سیاست گذاری تحصیلات تکمیلی در کارولینای شمالی است، می گوید: «هزینه احساسی و روانی که وام ها بر دانشجویان بار می کنند، ما را به این درک می رساند که بایستی روش های ملایم تر و دوستانه تری برای بازپرداخت آن ها در نظر بگیریم.

 تحقیقی که صورت گرفته، ذهن ها را به این سمت می چرخاند که روش های سهل تری برای بازپرداخت مثلا بازپرداخت بر اساس میزان درآمد و بخشودگی های بخشی از بدهی اتخاذ شود؛ اما این قبیل مشکلات این سوال را در ذهن ما می پرواند که آیا تحصیل ارزش این همه مشکل را دارد؟ باید به این تصور خاتمه دهیم که همه افراد از گرفتن یک مدرک سود می برند، برخی مدارک بی فایده اند و ارزش هزینه های مادی و معنوی را ندارند که برای بدست آوردنشان صرف می شود. استرس بالای گیرندگان وام های سنگین دانشجویی، باید دیگران را به این سمت ببرد که از این اشتباهات نکنند.»