سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ناگفتههای تابش از مجلس هشتم درباره سوال از احمدی نژاد....

    نظر

20نماینده مجلس به هیات‌رییسه و قوه‌قضاییه نامه نوشته‌اند تا اسامی 170کاندیدایی که از رحیمی پول گرفته‌اند، مشخص شود. «محمدرضا تابش» هم یکی از همین 20نماینده است. از نقدش به کمک مالی بی‌ضابطه به نمایندگان و کاندیداها شروع می‌کند و به فقدان قوانین در این زمینه می‌رسد. تابش در ادامه به طرح پیشنهادی مجلس‌ششم اشاره دارد و سنگ‏‌اندازی برخی در این طرح، طرحی که بنا داشت برای برون‌رفت از وضعیت مبهم کمک‏ مالی به نامزدهای انتخاباتی کاری کند.

tabesh+slide

براساس طرح آن روز مجلس‌ششم، تمهیداتی در نظر گرفته شده بود تا برای تشکیل احزاب و انتخابات، نمایندگان مجلس وام اختصاص دهند. اما در همان روزها نمایندگان مجلس ششم به ارایه رانت متهم شدند و این طرح هم راه به جایی نبرد. اما هنگامی که محور گفت‌وگو به سوال از احمدی‌نژاد می‌رسد، تابش به نکات تازه‌ای اشاره دارد؛ اینکه گویا به‌طورکلی در سوال از احمدی‌نژاد ملاحظاتی در کار بوده و این مساله از سوی هیات‌رییسه مجلس‌هشتم به نمایندگان پیگیر طرح سوال منتقل شده بود. ترس دیگر هیات‌رییسه آن روز مجلس به گفته تابش این بود که «آنها نمی‌دانستند در صورت طرح سوال از احمدی‌نژاد او به طرح چه مسایلی در آن جلسه اقدام کند. چراکه او همیشه غیرقابل پیش‌بینی بود.»ماجرای کمک مالی به 170کاندیدای مجلس هشتم مساله‌ای است که نه نمایندگان مجلس می‌توانند از کنار آن بگذرند و نه افکارعمومی. علی لاریجانی به نمایندگان وعده داده که پیگیر نامه‌شان به رییس قوه‌قضاییه باشد و برخی در مجلس بر مشخص‌شدن نام اسامی پول‌بگیران از رحیمی تاکید دارند. با این حال هنوز هیچ اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

‌شما نامه به هیات‌رییسه مجلس را که خواستار افشای اسامی 170 کاندیدایی که از رحیمی پول گرفته بودند، امضا کردید؟

نامه را امضا کردم اما هدفم افشاگری نیست. در هر صورت واقعیتی اتفاق افتاده و خود آقای رحیمی در نامه‌اش به مساله کمک مالی به کاندیداها اشاره داشتند و در حکم دادگاه هم این موضوع آمده و خواسته اصلی ما ریشه‌یابی این قضیه است.

به‌نظر شما برای رسیدگی به این موضوع خیلی دیر نیست؟ چندسالی از مجلس هشتم گذشته و خیلی از نماینده‌ها می‌گویند این قضیه تنها بخش کوچکی از رانت‌ها و کمکی‌ بوده که در آن دوران به عده خاصی شده.

قبلا مجوزی برای اقدام نمایندگان در این‌باره وجود نداشت، قوه‌قضاییه و هیات‌رییسه مجلس می‌توانستند این کار را بکنند اما اگر نمایندگان این کار را انجام می‌دادند عنوان تشویش اذهان‌عمومی پیدا می‌کرد.

حالا افکارعمومی و مردم می‌توانند بپرسند چرا درباره مسایلی که در مجلس هشتم اتفاق افتاده باید در اواخر دوره‌ نهم حسابرسی شود؟

اینها ضعف‌هایی هستند که وجود دارد و من این حرف شما را قبول می‌کنم اما درباره این موضوع معتقدم جلو ضرر را هر جا بگیریم منفعت است. در هرصورت امروز افکار عمومی با اتهام‌زنی مداوم احزاب، جناح‌ها، گروه‌ها و اشخاص به یکدیگر مواجه است و به همه مظنون است. مردم این‌روزها با تصویر عجیبی مواجه شده‌اند، این انگاره‌ای که شکل گرفته، باید ریشه‌یابی شود.

خب، حالا برای ریشه‌یابی، تا جایی که یادم هست، در مجلس‌ششم طرحی داشتید که می‌توانست به برخی ابهام‌های از این‌دست پاسخگو باشد، سرنوشت آن طرح چه شد و چرا مسکوت ماند.

شخصا به اینکه این پول داده شده یا نشده، کاری ندارم من در نظر دارم قدری به جلوتر برگردم. درهرصورت انتخابات مستلزم صرف هزینه است. در همه کشورها گروه‌ها و جناح‌ها، اسپانسرهای مالی دارند و شفاف بیان می‌کنند چه مقدار هزینه‌ای در کجا و چطوری صرف شده است. ما حاکمیتی مردم‌سالار داریم. بله، ما از مجلس‌ششم به‌دنبال این بودیم که حاکمیت خودش برای تشکیل احزاب و انتخابات نمایندگان مجلس وام اختصاص دهد و قوانین بازدارند‌ه‌ای برای این مسایل در نظر بگیرید که تبلیغات به چه نحو باشد و متناسب با این تبلیغات وام اختصاص داده شود و وام هم به دولت برگردد.

و البته نقدهای زیادی هم به طرح شما وارد شد.

بله، آن زمان ما را متهم به دادن رانت به عده‌ای کردند. آیا این کار بهتر بود یا مسایل اخیر؟ با توجه به اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس‌هشتم در این مجلس حضور دارند، حالا تمامی آنها زیرسوال‌ رفته‌اند و پرسش این است آیا این پول داده شده؟ منشأ این پول کجاست؟ دولتی است یا خصوصی یا شخصی؟ باید این مساله پیگیری شود. از همه مهم‌تر باید گفت به چه دلیل این پول به جناح خاصی داده شده؟ مقصود به قدرت‌رساندن جناح یا افراد خاصی بوده یا درصدد تضعیف جناح یا شخصی بودند؟ اینها نکاتی هستند که مستلزم رسیدگی و پیگیری است. امیدوارم مسوولان، قوه‌قضاییه و خود آقای رحیمی و دیگرانی که در این ماجرا درگیرند، بیایند و توضیح دهند.

و اگر در این زمینه شفاف‌سازی لازم صورت نگیرد، نتیجه چه خواهد شد؟

مردم همین حالا هم اعتمادشان بسیار پایین آمده. همه‌چیز مسایل اقتصادی نیست. سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد عمومی مهم است و حالا از هر دری صدای تخلف و فساد می‌شنویم. این نه برای ما خوب است و نه برای جامعه. مردم به بزرگان قوم نگاه می‌کنند و رفتارشان را شکل می‌دهند. با این کارنامه تاریک خیلی نمی‌شود خوشبین باشیم که مردم در دیگر بزنگاه‌ها به ما اعتماد کنند. این خطر بسیار جدی است و بازگرداندن اعتماد عمومی تنها با شفاف‌سازی مسایل و فسادهای رخ‌داده، انجام می‌شود.

در تایید حرف شما این نکته را هم باید بگویم که چندوقت پیش از زبان یکی از نمایندگان در رسانه‌های خبری فاش شد که سه‌نماینده مجلس‌نهم در پرونده تخلف سه‌هزارمیلیاردی درگیر بوده‌اند؛ هفته پیش آقای اشرفی‌اصفهانی اظهار کردند دونماینده حال‌حاضر مجلس به انفصال از خدمت محکوم شده‌اند. حالا افکار عمومی در جریان این دعواهای سیاسی قرار گرفته و سوال اینجاست برنامه اصلاح‌طلبان یا نمایندگان مجلس برای بازگرداندن حس‌اعتماد به افکارعمومی چیست و چطور می‌خواهند این قضیه را مدیریت کنند؟

ما اصلاح‌طلبان قایل به رعایت موازین حقوقی و اخلاقی هستیم. من و بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب هیچ‌وقت تا مساله‌ای در محکمه‌ای اثبات نشود، حاضر به مطرح‌کردن این مساله نیستیم.

حالا این مساله‌ای که آقای اشرفی مطرح کرده قطعی شده و دونماینده همین مجلس‌نهم با اتمام دوره نمایندگی‌شان به پنج و 10سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند؟ چرا اسامی را نمی‌گویند؟

مسوولیت این مساله با خود آقای اشرفی است. من استنادم این است که ما مکانیسمی در رابطه با نمایندگان داریم که یک‌جایش خوب است یک‌جایش بد است. اینکه دست قوه‌قضاییه در جرم و جرایم عمومی نمایندگان برای تحقیق‌وتعقیب بسته باشد، خوب نیست و این مساله که مصونیت نمایندگان را پاسداری می‌کنند بسیار خوب است که با تشکیل هیات نظارت بر بررسی رفتار نمایندگان این کار انجام می‌شود، شما این را باید از کسانی بخواهید که این مکانیسم را تدوین کرده‌اند؛ باید از قوه قضاییه بپرسید. اما ما اصلاح‌طلبان از نظر اختلافی تا چیزی صددرصد اثبات نشده باشد حاضر به طرح مساله نیستیم و استفاده جناحی از یک مساله را مطرود می‌دانیم.

برای روشن‌شدن افکارعمومی چطور؟ مسایل اخلاقی یک سوی ماجرا و واقعیت تلخ امروز یک‌سوی دیگر ماجراست.

برای روشن‌شدن افکارعمومی مسوولان باید جوابگو باشند. باید از مسوولان سوال شود که چرا برخی از موضوع‌ها مسکوت می‌ماند. باید بتوان از مسوولان سوال پرسید. معتقدم اگر تخلفی اثبات و حکمی صادر شد مسوولان ذی‌ربط باید موارد را برای مردم بازگو کنند وگرنه پنهان و کتمان‌کردن واقعیات و حقایق، پشتوانه‌های فراقانونی برای متخلفان ایجاد می‌کند که تخلفشان را تکرار کنند و به دیگرانی که هنوز تخلف نکرده‌اند پشتوانه قانونی می‌دهد که اگر تخلف کردند بدانند پشتوانه دارند.

شما خودتان در مجلس هشتم بودید، در آن زمان چه زمزمه‌هایی بود. قضیه‌ای که آقای حیدرپور آن را افشا کرد. همان ماجرای چک‌های پنج‌میلیونی قبل از استیضاح کردان آیا رانت نبود؟ چه مسایل دیگری از این دست در مجلس هشتم وجود داشت؟

من نمی‌توانم بگویم. ما جناح اصلاح‌طلب خودمان را پایبند موازین اخلاقی و شرعی می‌دانیم و در این‌باره باید از مسوولان امر سوال پرسید تا مسایل روشن شود. آنها باید پیگیری کنند؛ اما اگر ببینیم به‌خاطر چشم‌پوشی از خطاهای مسوولان در فسادهای کلانی که رخ‌داده تزلزل در رسیدگی پیش می‌آید، ما وارد قضیه می‌شویم. با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. این مساله می‌تواند در مورد نمایندگان یا اشخاصی که تخلف می‌کنند و خودشان نمی‌توانند رسیدگی کنند مصداق پیدا ‌کند؛ برای نمونه درباره وزیر یا نمایندگان یا هرکدام از مسوولان حکومتی که خودش تخلف کرده و نمی‌تواند با فساد مبارزه کند. یکی از خلأها و ضعف‌های دیگری که امروز می‌بینیم این است که مبارزه با فساد جدی نیست و دلیلش متاسفانه به‌خاطر اغماض درباره این قضایاست. عدم‌افشاگری‌ها باعث می‌شود افکارعمومی مشکوک و مظنون‌شده و دید منفی داشته باشد.

در مجلس‌هشتم نامه سوال از احمدی‌نژاد پس‌گرفته شد، اگر آن روز با احمدی‌نژاد برخورد می‌شد ما دیگر شاهد یکشنبه سیاه و دیگر حاشیه‌های دولت دهم نبودیم. آیا عدم اجازه به سوال از احمدی‌نژاد و مماشات مجلس هشتم با احمدی‌نژاد بر برخی شبهات صحه نمی‌گذارد؟

من با سیاسی‌شدن موضوع موافق نیستم.

خب سوال از احمدی‌نژاد که فی‌نفسه سیاسی بود. به‌هرحال برخی نمایندگان آن روز به‌دنبال شفاف‌سازی بودند و از سوی دیگر برخی هم مدام امضایشان پای نامه سوال از احمدی‌نژاد را پس گرفتند. این خودش یکی از نقاط مهم است.

بله، یک‌جاهایی سیاسی بود و یک‌جایی نبود. البته من با اصل پیگیری موافقم. در قضیه انتخابات ریاست‌جمهوری هم جزو کسانی بودم که گفتم تقلب در شمارش آرا در آن حد نبوده که بیان می‌شود اما معتقد بودم پولی که به‌عنوان سهام عدالت در بین مردم توزیع شد بیشترین تاثیر را در کسب آرای کاندیدای موردنظر داشت. ما در مجلس هفتم به همین خاطر، موضوع تحقیق‌وتفحص از سهام عدالت را مطرح کردیم. اما متاسفانه مدت‌ها طول کشید که در صحن مجلس این موضوع مطرح شود و روزی که مساله مطرح شد هم متاسفانه در همان مجلس بسیاری فریاد سردادند که این موضوع سیاسی است و نباید مطرح شود. در حالی که مساله کاملا تخصصی بود. می‌خواهم بگویم وقتی به یک‌عده اقلیت که با رای مردم وارد مجلس شده‌اند اجازه داده نشود از حقوق قانونی خودشان در راستای روشن‌کردن مسایل استفاده کنند و موضوع را برای مردم شفاف کنند، وقتی نتوان از حق‌قانونی یک نماینده استفاده کرد، مردم از یک طرف به مجموعه بدبین می‌شوند و از طرفی دیگر خاطیان همچنان به روند خود ادامه می‌دهند و ابایی از تحت تعقیب قرارگرفتن ندارند. اگر وضعیت این‌طور ادامه یابد روند دموکراتیزه‌شدن و مردم‌سالاری در کشور آسیب خواهد دید.

اگر در آن زمان از احمدی‌نژاد سوال می‌شد- حتی با رای حداقلی نمایندگان- فکر نمی‌کنید از فشار مضاعف بر کشور جلوگیری می‌شد؟ منظورم همان مسایلی است که آقای رحیمی در نامه‌شان ‌درباره اعمال سلیقه شخصی در برکناری وزرا و مسایل دیگر مطرح کردند؟

این را باید از هیات‌رییسه پرسید. به‌هر حال ملاحظاتی بود که سوال از رییس‌جمهوری باب نشود. مساله دیگر اینکه عده‏ای از سوال از رییس‌جمهوری وحشت داشتند. اینکه شاید احمدی‌نژاد مسایلی را مطرح کند که عده دیگری درگیر شوند. به‌هرحال آقای احمدی‌نژاد قابل‌پیش‌بینی نبود و نمی‌دانستند که قرار است در آن جلسه چه پاسخ‌هایی بدهد.

آیا این غیرقابل پیش‌بینی‌بودن احمدی‌نژاد باعث می‌شد با ایشان مماشات شود؟

این را باید از هیات‌رییسه آن زمان مجلس پرسید.

شرق


واکنش به استفاده از آرم سپاه در یک پوستر...

    نظر

یک سایت خبری روز گذشته نوشت که غلامحسین الهام قرار است در یکی از مساجد تهران سخنرانی کند و در پوستر این مراسم، از آرم سپاه استفاده شده است. ساعاتی بعد، معاون روابط عمومی سپاه موضع خود در این رابطه را اعلام کرد.

1423548093745_434654_181

آقای دکتر غلامحسین الهام در یکی از مساجد تهران سخنرانی خواهد کرد که اتفاقی عادی است و ایشان نیز به عنوان یک شهروند می‌تواند دیدگاه‌های خود را بیان کند. آنچه محل اشکال است، استفاده از آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پوستر تبلیغاتی این مراسم است.

از آنجا که این مراسم از سوی سپاه برگزار نشده و اساساً شأن فراجناحی سپاه نیز این قبیل رفتارها را ایجاب نمی‌کند، قطعاً استفاده از آرم این نهاد انقلابی برای یک برنامه کاملاً جناحی چیزی جز سوءاستفاده نیست؛ حتی اگر با فونت ریز، زیر آرم نام یک جمع فرهنگی را بنویسند!

با توجه به اینکه تنها یک سال تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است و بازار مراسم و آئین متعدد سیاسی و جناحی داغ خواهد شد، انتظار می‌رود نظارت بیشتری صورت گیرد تا سرمایه‌های ملی، مورد بهره‌برداری‌های جناحی و سیاسی قرار نگیرد.

در همین راستا، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: برنامه‌هایی که بسیج محلات یا سازمان‌ها با آرم سپاه برگزار می‌کنند، ربطی به کلیت سپاه ندارد.

سردار رمضان شریف، در توضیح وجود آرم سپاه پاسدارن در پوستر سخنرانی غلامحسین الهام گفت: این پوستر این برنامه را ندیدم و بعید می‌دانیم خود سپاه چنین برنامه‌ای را برگزار کرده باشد. گاهی ممکن است بسیج محلات یا سازمان خاصی برنامه‌ای را برگزار کنند? که در آن صورت حتماً آنها از آرم سپاه با توضیح پایگاه یا حوزه استفاده می‌کنند و آن برنامه ارتباطی با کلیت سپاه ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سپاه می‌تواند بر در برنامه‌های سیاسی و جناحی ورود پیدا کند و از آرم رسمی خود استفاده کند؟ اظهار کرد: در برنامه‌هایی که چند سازمان و نهاد مشترک برگزار می‌کند? ممکن است سپاه پاسدارن هم به صورت رسمی یکی از این نهادها باشد? در این صورت استفاده از آرم سپاه در پوستر یا آن برنامه مشکلی ندارد اما در مورد این برنامه? بعید می‌دانم سپاه برگزار کننده آن باشد.

عصرایران


عسگراولادی: در دولت گذشته زدند و بردند و خوردند...

    نظر

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: دولت گذشته زمینه ساز رانت و ظهور و بروز فرصت طلبان نوظهور در عرصه اقتصادی کشور شد.

1416839360337_56

اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص بررسی چگونگی ظهور و بروز رانت خواران و افرادی که از منافذ موجود در دولت سابق به ثروت رسیده اند، گفت: این فرصت طلبان با شرایطی که برای شان مهیا شد، به قول معروف زدند و بردند و خوردند.

وی با بیان اینکه سهم تولید به جیب این فرصت طلبان رفت،درباره ضرورت پرداخت سهم اقتصاد کشور از سوی این طبقه نوظهور تصریح کرد:حق مردم به گونه ای نیست که بتوان آن را مستقیم از آنها گرفت، خودشان هم توانایی این کار را ندارند و تنها نهادی که مسئول گرفتن حق مردم است، قوه قضاییه است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: البته گفتنی است که خیلی از این افراد گیر افتادند و عده ای هم فرار کردند. انتظار می رود قوه قضاییه در برابر افرادی که گیر کرده اند، جدیت به خرج داده و حق مردم را از این افراد بگیرد.

وی گفت: دولت گذشته زمینه ساز رانت و بروز فرصت طلبان نوظهور در عرصه اقتصادی کشور شد و بخشی از پول نفت و سهم تولید دراختیار این افراد گذاشته شد به گونه ای که یک شبه به ثروت های هنگفتی دست یافتند و امروز تنها نهادی که می تواند سهم مردم و اقتصاد را بگیرد قوه قضاییه است، زیرا مردم نمی توانند به تنهایی وارد عمل شوند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: درحال حاضر همچنان فساد وجود داشته و درحال انجام است، وقتی به افرادی نظاره می کنید که ارتباطاتی دارند، متاسفانه مشاهده می شود که دستی در آتش داشته و از رانت استفاده می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر این مسئله که قوه قضاییه هم مایل به برخورد با این مفاسد است، گفت: اما متاسفانه به حدی در قوانین پیچیدگی وجود دارد که در بعضی از موارد، از دست قاضی هم کاری ساخته نیست، از سوی دیگر هم تا حدودی فشارهای مختلف مانند تلفن های شبانه فلان وزیر و فلان وکیل، روند کار را به نوبه خود سخت می کند.

وی گفت: نباید افراد به این دلیل که یک روز در کشور مسئولیتی داشته اند، مورد اغماض قرار گیرند که اگر این اتفاق بیافتد دیگر هیچ مسوولی جرأت رفتن به این سمت را پیدا نخواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه تا به امروز چند رشوه خوار شلاق خورد ه اند؟ چند اختلاس گر اعدام شده اند؟ ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که این اتفاق ها آنگونه که انتظار داشتیم،صورت نگرفته و مسیر کماکان برای بروز فساد باز است. به عقیده بنده تنها راه مقابله با این مسیر، قاطعیت قوه قضاییه است. هنگامی که قوه قضاییه جرمی را تشخیص داد، باید بتواند بدون اغماض با آن برخورد کند تا رفته رفته جلوی وقوع جرم و فساد گرفته شود.

ایلنا


خاک بر سر آن نماینده مجلس که… !

    نظر

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز‌گذشته با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، با‌ بیان‌ اینکه ولایت‌فقیه دارای دو‌جنبه نظری و عملی است، گفت: «انتقادات باید سطح‌بندی شود؛ حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و انسان باید رابطه خود با فردی که قرار است از او انتقاد کند، را مد‌نظر قرار دهد.» او در ادامه با اشاره به اختلاف‌نظر امام خمینی(ره) و مقام‌معظم‌رهبری درباره نخست‌وزیری میرحسین موسوی تصریح کرد: «امام خمینی(ره) با نخست‌وزیری میرحسین موافق بود و حضرت آقا مخالف آن. اما بالاخره با نظر امام(ره) موافقت کرد.

tavakoli

بعد از مخالفت آقا، موسوی به مجلس رفت و از خزانه خالی خبر داد. محسن رضایی هم آمد گفت باید موشک خریداری کنیم، البته ما ایستادگی می‌کنیم. امام(ره) خطاب به رضایی فرمودند: این حرف شوخی است، وقتی سلاح نباشد. بعد هم که جام زهر را نوشیدند. آقا بعد از آن گفته بودند که من دستور علنی امام را اجرایی خواهم کرد و نخست‌وزیری را به مجلس معرفی خواهم کرد که نخست‌وزیر امام باشد.» این نماینده مجلس ادامه داد: «ولایت مطلقه یعنی کج‌روی نکنیم. ولایت مطلقه فقیه در برابر احکام‌اسلامی اطلاق دارد. آقا می‌دانستند که دشمن از طریق مطبوعات می‌تواند رسوخ کند، بنابراین دستور دادند 11روزنامه را آن موقع بستند. اینها از ولایت فقیه خیلی استفاده کردند؛ مثلا وقتی کرباسچی زندانی شد، خاتمی به آقا نامه‌ای نوشت که ایشان اجازه دهند که کرباسچی از زندان آزاد شوند. در قصه قتل‌های زنجیره‌ای آقا به خاتمی اختیارات ویژه از قوه‌قضاییه داد که تصمیم بگیرد. در ماجرای انتخابات سال84 معین و مهرعلیزاده رد صلاحیت شده بودند، اما به دستور رهبری تایید شدند. در این مقاطع این‌طور ماجراها جز با تایید یک‌نفر انجام نمی‌شود.»

ریشه برخی اتفاقات در مجلس است

توکلی در پاسخ به سوالی درباره اختلاس رحیمی و رابطه آن با اصولگرایان گفت: «مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد. من در دادگستری تهران بیش از 10پرونده دارم که علیه رحیمی و احمدی‌نژاد شکایت کردم.»وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برملا‌شدن اسامی نمایندگانی که پول گرفتند گفت: «این کار قوه‌قضاییه است اما آنها هم عذر‌هایی دارند و بالاخره باید این کار انجام شود. سابقه این‌گونه وقایع به امثال شهرام جزایری بازمی‌گردد. شهرام جزایری در حزب مشارکت به خاتمی 300میلیون و به کروبی 500میلیون‌تومان پول داده بود. من آن موقع به آقای هاشمی شاهرودی اعلام کردم این فساد سیاسی است و باید از آن جلوگیری کرد اما ایشان گفت که جرمی تعریف نشده. من به او گفتم شما فتوا بدهید ولی گفت مراجع زیر بار نمی‌روند.»

توکلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره افشاگری‌های خود و نیز منابع آنان در مجلس گفت: «من عمده مطالب خود را از اینترنت می‌گیرم. کمیسیون بررسی اوراق بهادار آمریکا در امور بورس مثل دادگاه عمل می‌کند. حکم این کمیسیون 12صفحه است که این سند واقعا خواندنی است؛ مثلا در موارد این‌چنینی می‌گویند آقای رحیمی به‌دلیل فلان‌و‌فلان باید محاکمه شود. من به‌عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکارعمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمانتان را خوب باز کنید. بله عده‌ای هم اول خوب هستند و بعد بد می‌شوند. خاک بر سر آن نماینده‌ای که به وزیر شماره‌حساب می‌دهد!»

گفتم انتخاب احمدی‌نژاد را خلاف شرع می‌دانم

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر اشتباهی رخ دهد، باید آن را پذیرفت، تصریح کرد: «در بحث احمدی‌نژاد نظر من و آقا اینگونه بود. یا حتی اختلاف‌نظر آقا و امام (ره) بر سر موسوی بود البته امام(ره) از زاویه دیگری نگاه می‌کرد. اردیبهشت سال88 من به سراغ آقا رفتم و با سه عبارت گفتم من انتخاب آقای احمدی‌نژاد را خلاف شرع می‌دانم. ایشان گفتند برخی از حرف‌هایتان را قبول دارم اما برخی را نه. من هم گفتم در این دوره مثل قبل نمی‌مانم که هیچ نگویم. اما این موسوی‌ها بد کردند که سطل آشغال آتش زدند و اغتشاش به راه انداختند. بالاخره به فردی که خبره‌تر است باید گوش داد.» وی در پاسخ به سوالی در رابطه با انتصاب خلخالی توسط امام (ره) و مواضع ایشان گفت: «خلخالی مجتهد انقلابی بود اما افراط کرد. شما هم اگر جای امام (ره) بودید در انقلاب‌اسلامی شاید همین‌کار را می‌کردید.»

مهر

———————————————-

رحیمی می‌خواست نمایندگان را بخرد

احمد توکلی از نخستین نمایندگانی بود که درباره موضوع تخلف مالی معاون‌اول محمود احمدی‌نژاد تذکر داد. حالا از نتیجه پرونده محمد‌رضا رحیمی راضی است و به‌صراحت از اراده رحیمی برای خریدن نمایندگان خبر می‌دهد. او البته تاکید دارد که مسایل مشابهی نیز در مجالس گذشته از‌جمله مجلس‌ششم وجود داشته است.

واکنش توکلی به مواضع اخیر احمدی‌نژاد نسبت‌به حکم رحیمی نیز شنیدنی است. وی می‌گوید: «این نشان بی‌معرفتی است.»

توکلی در موضوع برخورد با فساد می‌گوید: «اگر بتوانیم به مساله فساد، فراجناحی بنگریم، می‌توانیم فساد را ریشه‌کن کنیم. باید جناح‌های سیاسی به هم کمک کنند تا نتوان در آرای نمایندگان اعمال نفوذ کرد.»

توکلی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید نامه نمایندگانی که خواستار افشای اسامی 170نامزد مجلس‌هشتم شدند، به جایی برسد و چرا این مساله در مجلس‌هشتم مطرح نشد؟ هم گفته «این حرف درست نیست. در آن‌زمان من و آقای نادران با موضوع استیضاح کردان و قضیه رشوه آقای رحیمی مخالفت کردیم. اینکه ما معتقد بودیم آقای رحیمی صلاحیت ندارد، به‌این‌دلیل بود که می‌خواست نمایندگان را بخرد.»

دستگاه نظارتی در پرونده رحیمی کاری نکرد

توکلی در پاسخ به اینکه چرا آن زمان دستگاه نظارتی یا خود مجلس کاری نکرد و سکوت کرد؟ نیز گفته «ما در آن‌زمان به این مسایل واکنش نشان دادیم، اما دستگاه نظارتی کاری نکرد چون نخواست با احمدی‌نژاد درگیر شود.»

او درباره اینکه آقای رحیمی در نامه خود اشاره کردند مبالغ را به آقای باهنر دادند، نیز تاکید دارد «این را از خود آقای باهنر باید پرسید، اما بنده شخصا معتقدم اعمال نفوذ در آرای نمایندگان، فساد و کار بسیار خطرناکی است و تلاش برای خریدن نمایندگان با رشوه، یک‌خیانت واضح است و باید اسامی افشا شوند تا فساد ریشه‌کن شود.»

قبل از رحیمی، جزایری را داشتیم

توکلی البته معتقد است: «این موضوع در ایران بعد از انقلاب سابقه‌دار است. نخستین‌بار هم به ماجرای شهرام جزایری بر‌می‌گردد. او به آقای کروبی و آقای محمدرضا خاتمی که رییس حزب مشارکت بود، پول‌هایی داد. در آن‌زمان هم اعتراض کردم و وقتی به دیدن آقای کروبی رفتیم ایشان گفتند که من روحانی هستم و از خیلی‌ها تبرات می‌گیرم، درحالی‌که امام خمینی(ره) هیچ‌وقت حاضر به این کار نشد و حتی خمس را نیز از کسی دریافت نکرد. من این مساله را مطرح کردم تا بدانید مساله فساد سابقه‌دار است و جناحی نیست. فساد اگر در تمام جناح‌ها نفوذ کند، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. باید همه مراقب باشند. اگر بتوانیم قضیه فساد را جناحی نکنیم و به همدیگر کمک کنیم، می‌توانیم مساله فساد را حل کنیم.»

تلاش نادران و توکلی از مجلس هشتم

ماجرای انتقاد احمد توکلی به پرونده حلقه فساد بیمه به عمر مجلس‌هشتم باز می‌گردد. او و الیاس نادران بارها در صحن علنی مجلس به ماجرای تخلف صورت‌گرفته در پرونده بیمه ایران اشاره کردند و نادران نیز از کلید‌واژه «حلقه فاطمی» استفاده کرد.

محمدرضا رحیمی، معاون‌اول احمدی‌نژاد به حکم دادگاه به پنج‌سال و 91روز حبس و پرداخت سه‌میلیارد ردمال محکوم شده است. حالا آدم‌های نزدیک به دولت احمدی‌نژاد از او تبری جسته‌اند و شخص احمدی‌نژاد هم ماجرا را طوری جلوه‌داده که گویی پرونده فساد رحیمی در دولت او رخ نداده و رحیمی معاون‌اول دولت او نبوده است.

شرق


پیام روحانی خطاب به خوزستانیها: با شما هم نفس ام!

    نظر

صفحه اینستاگرام منتسب به حسن روحانی، رییس جمهور پیامی خطاب به شهروندان استان خوزستان منتشر کرده است. این پیام با این جمله آغاز می شود “با شما هم نفس‌ام …”.

بحران ریزگردها در استان خوزستان و برخی استان های غربی کشور، اعتراض هایی نسبت به عملکرد دولت در این باره برانگیخته است.

در یک هفته گذشته استان خوزستان در شرایط بسیار بحرانی آلودگی قرار گرفت. این وضعیت همچنان ادامه دارد.

امروز (ایرنا) در این باره نوشته است: «گرد و خاک همه ی خوزستان را فراگرفته است. صدای مردم مقاوم از زیر هاله یی از گرد و غبار برخاسته است. شهروندان خوزستانی از مسوولان کمک می خواهند. کمک برای تنفس هوای بدون ریزگرد.»

در همین رابطه صفحه اینستاگرام منتسب به حسن روحانی پیامی در این باره منتشر کرده است.

در این پیام آمده است: “با شما هم‌نفس‌ام…‌ . دلاوران جنوب، خوزستانی‌های خونگرم، مرزبانان غیور؛ باز هم نفس‌هایتان از میهمانِ شومِ گردوغبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم، گاه به گاه در برخی استانها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده‌اید، دردی مشترک و اولویتی جدی است.”

این پیام می افزاید: «با شما هم‌نفس‌ام… چنانچه هم قسم بوده و هستیم… تا مشکلی را که سالیان دراز ایجاد شده، گام به گام از میان برداریم…تا برای همیشه غبار از پیکرِ عروس کارون بزداییم.»

در ادامه پیام اینستاگرامی روحانی به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با الودگی پرداخته است: “کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا، لحظه به لحظه پیگیر کاهش آلودگی هوا و ارائه گزارش اقدامها در این زمینه هستند.

از استاندار خوزستان خواسته‌ام ضمن مشارکت همه دستگاهها و صاحبنظران، با کارگروه دولت در تماس و همکاری باشند و پیشنهادهای عملی ارائه کنند. از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران عزیز و آسیب‌دیدگان رسیدگی ویژه کنند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد. برای پاکیزگی هوا، عزمی تازه لازم است. با هم همت کنیم تا فضای تنفس بگسترانیم.”

463383_310فرارو


لاریجانی: آمریکا میدان مذاکره را با میدان تره بار اشتباه گرفته..

    نظر

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات رابرای رفع سوء تفاهمات مفید خواند اما متذکر شد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است. مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

IMG11234460

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: مذاکرات هسته ای مفید است و می تواند سوء تفاهمات را رفع کند اما عده ای رفتار تاجر مآبانه دارند و دنبال چانه زنی هستند.

وی حرف های اوباما مبنی بر اینکه فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، سخیف خواند و گفت: اگر فکر می کنید مشکلات داخلی تان با این حرف ها حل می شود، هیچ، اما اگر باور دارید بدانید که این باور غلط است.

رئیس مجلس تاکید کرد: وقتی کشوری به علمی تسلط یافت نمی توانید آن علم را از او بگیرید. اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات فشار بیشتری به ایران بیاورید بدانید که ملت ایران ایستادگی می کند.

وی ادامه داد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است، میدان مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

لاریجانی با انتقاد از اظهارات اوباما مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها موجب حضور ایران پای میز مذاکرات شد، تصریح کرد: حرکت استقلال طلبانه ملت ایران باعث پیشرفت شد و امروز کمتر کشور ایران به بیگانگان نیازمند است به همین دلیل در مقابل تحریم ها ایستادگی کردیم.

لاریجانی در ابتدای سخنرانی ضمن خیرمقدم به میهمانان خارجی حاضر در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم حضور شما باعث شود در موضوعات مهم جهان اسلام به همفکری و هم نظری برسیم.

وی ادامه داد: مخصوصا که شرایط امروز دنیای اسلام شرایطی حساس و پرجنب و جوش است و اقتضا دارد صاحبنظران در این شرایط بیشتر با هم گفتگو کنند و در تصمیمات مهم امت اسلامی مشورت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مسئله خشونت و تروریسم دامنگیر جهان اسلام شده و از جهات مختلف به جهان اسلام ضربه زده است.

لاریجانی در تشریح آسیب های تروریسم به جهان اسلام گفت: این جریان های تروریستی حیثیت اسلام را نشانه رفته اند با اقدامات سخیف تروریست ها مبنی بر سر بریدن ها و آتش زدن ها بلوای رسانه ای به پا کرده اند، حادثه اخیر فرانسه مانور رسانه ای غربی ها بود و در پایان نیز روشن نکردند این جریان در فرانسه توسط چه افرادی کلید خورد. تنها هدف آنها به چالش کشیدن حیثیت اسلام بود.

نماینده مردم قم ادامه داد: جریان های تروریستی انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و به جای اینکه امت اسلامی زیر پرچم لا اله الله و محمد رسول الله وحدت داشته باشند انرژی آنها مستهلک می شود و این خواسته قدرت های بزرگ است.

وی انحراف دادن ذهن مسلمانان از مبارزه با استکبار و صهیونیست ها را از اهداف دیگر این جریان های تروریستی خواند و اظهار داشت: این جریان های تروریستی تلاش دارند تا ذهن مسلمانان را از مبارزه با صهیونیست ها منحرف کنند، بیشترین فشارها را اسرائیل در همین مدت به فلسطینیان وارد کرده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خانم کلینتون در مصاحبه ای حرف های عجیبی زدند. وی اعلام کرده ما کمک های زیادی به جریان های تندرو و تروریست ها حتی در ایجاد آنها و مخصوصا در دوره شوروی به آنها کرده ایم هدف ما از میدان به در کردن شوروی بود که موفق شدیم و شکست شوروی در افغانستان مقدمه فروپاشی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مقامات کشور آمریکا به صراحت اعلام کرده که این کشور در ایجاد جریان های تروریستی نقش داشته و توضیح می دهد که چطور از جریان وهابیت برای فعال کردن جریان های تروریستی استفاده کرده اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: خانم بوتو در مصاحبه ای گفته بود اینقدر ما را در موضوع طالبان سرزنش نکنید، طالبان مثلثی با سه ضلع آمریکا و اسرائیل که این جریان را طراحی کردند، کشورهای منطقه از آن پشتیبانی مالی کردند و پاکستان که در آن حضور یافت تشکیل شده است.

نماینده مردم قم گفت: سوال اصلی این است که چه کسانی بهره این آشفتگی را می برند؟ بررسی ها نشان می دهد آمریکایی ها و صهیونیست ها بیشترین استفاده را از این جریان ها می برند زیرا هم به حیثیت اسلام ضربه می زنند و هم انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و علاوه بر این ذهن مسلمانان را از ظلم صهیونیست ها منحرف می کنند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی علی رغم اینکه پیشرفت هایی در دموکراسی و ارتقای سطح علمی داشته اما گرفتار این جریان های دست ساز شده است لذا بحران تروریسم و صهیونیسم مثل دو تیغه قیچی مسلمانان را دربرگرفته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنرانی خود استراتژی امام در ایجاد انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: باید ماهیت انقلاب اسلامی را به درستی شناخت. ما بیش از 50 سال گرفتار دیکتاتوری سخت بودیم. رژیم پهلوی دو ویژگی داشت اول دیکتاتوری سخت و مبارزه سختگیرانه با دموکراسی خواهان دوم اینکه با آیین ملت ایران یعنی اسلام مبارزه می کرد و محدودیت هایی برای علما ایجاد می کرد علاوه بر این این دیکتاتوری وابسته و عامل آمریکا و انگلیس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در تاریخ ایران شاهانی داشتیم که دیکتاتور بودند اما وابسته نبودند در حالی که رژیم پهلوی دیکتاتوری وابسته بود که حتی از تجربیات موساد برای مبارزه با آزادیخواهان استفاده می کرد.

لاریجانی ادامه داد: بیش از 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران کار می کردند، وقتی در جنگ اعراب و اسرائیل تصمیم گرفتند از سلاح نفت استفاده کنند این دیکتاتور وابسته قبول کرد که به اسرائیل نفت بدهد.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه ایران گرفتار دیکتاتوری بدخیم بود اظهار داشت: مبارزه امام 15 سال طول کشید در این 15 سال علما، دانشجویان و اساتید تلاش کردند با رژیم پهلوی مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: اما آنچه حرکت انقلاب را با توده مردم همراه کرد: گره خوردن حرکت امام خمینی با اسلام و روحانیت بود که موجب شد مردم همراه انقلاب شده و حرکتی بزرگ را ایجاد کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب چند هدف از سوی امام برای این حرکت تعریف شد که همین هدف های مقدس موجب ماجراجویی های آمریکا شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این اهداف گفت: انقلاب اسلامی استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را دنبال می کند. امام شعار نه غربی نه شرقی را داد آن زمان دنیا به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده بود و حتی در درون ایران نیز برخی روشنفکرها تردید داشتند که کشور بتواند با دو قدرت شوروی و آمریکا مبارزه کند.

لاریجانی افزود: برخی دوستان ما در منطقه مبارز بودند و به قطب شرق وابسته بودند باور نمی کردند که انقلاب اسلامی بدون وابستگی به این دو قطب بتواند ادامه حیات دهد.

نماینده مردم قم با اشاره به درگیری های شدید پس از پیروزی انقلاب گفت: کشورهای غربی در همان زمان به تجزیه طلبان داخلی کمک کردند، ترور شروع شد و بسیاری از بزرگان انقلاب ترور شدند، اعضای شورای انقلاب شهید شدند.

وی گفت: زمانی که سفارت آمریکا تسخیر شد اسناد کمک آمریکا به گروهک های تروریستی کشف شد. هدف آنها عقیم کردن انقلاب بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما سابقه طولانی از ظلم جریان های تروریستی در ایران داریم گفت: قدرت های بزرگ پول و امکانات در اختیار این جریان ها می دادند و پس از آن صدام را تحریک به جنگ با ایران کردند در شرایطی که هنوز عمر انقلاب به 2 سال نرسیده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سپهبد سامرایی مسئول اطلاعات ارتش صدام گفت: وی در خاطرات خود آورده است چند ماه قبل از اینکه صدام عملیات علیه ایران را شروع کند آمریکا نماینده ویژه به عراق فرستاد و اعلام کرد که از حمله عراق به ایران حمایت می کند. کشورهای اروپایی، عربی و شوروی نیز به صدام برای جنگ با ایران کمک کردند.

لاریجانی گفت: همین کشورهای اروپایی که امروز برای دفاع از حقوق بشر سروصدا به راه انداخته اند سلاح شیمیایی به صدام دادند و در حرکتی بی سابقه فرانسه هواپیمای جنگی به صدام اجاره داد.

نماینده مردم قم با اشاره به گفت وگوهایش با یکی از مسئولان امنیتی کشورهای منطقه گفت: از آنها سوال کردم شما چرا به صدام کمک کردید، جواب دادند ما دو اشتباه کردیم یکی کمک به تروریست ها و دومی کمک به صدام البته فقط 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. این فقط آمار کمک یک کشور عربی به صدام بود.

وی تصریح کرد: منتقدان حق داشتند که باور نمی کردند شعار نه شرقی نه غربی قابل اجرا باشد اما ملت ایران ایستادگی کردند و به دلیل باور به استقلال سیاسی توانستند این شعار را اجرا کنند.

مجاهدت کلید سرافرازی انقلاب

عضو شورای عالی امنیت ملی مجاهدت را کلید سرافرازی انقلاب خواند و گفت: جمهوری اسلامی در جنگ با صدام 250 هزار شهید داد اما ایستادگی کرد و در نتیجه صدام که می خواست ظرف یک هفته تهران را تصرف کند پس از 8 سال با شکست از ایران خارج شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه این شکست صدام این بود که آمریکایی ها متوجه شدند با حریف سرسختی مواجه هستند، علت اینکه آمریکایی ها ایران را تهدید سخت نمی کنند این است که می دانند نمی توانند کاری از پیش ببرند.

لاریجانی ادامه داد: یکبار در جنگ 33 روزه اسرائیل را تحریک به جنگ با لبنان کردند اما حزب الله تجربه ایران را داشت و اهل مجاهدت بود و سیلی محکمی به اسرائیل زد.

نماینده مردم قم ادامه داد: همان زمان به یکی از کشورهای اروپایی سفری داشتم یکی از مقامات آنها گفت امروز اولمرت یک جنازه سیاسی است.

وی گفت: در جنگ 22 غزه حماس با مجاهدت ایستادگی کرد و اسرائیل را پشیمان نمود.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: استقلال سیاسی به معنای کمک گرفتن از دیگران نیست بلکه به معنای مجاهدت و پایداری است.

امروز خاورمیانه به لحاظ مجاهدت به بیداری رسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز خاورمیانه بیداری از نظر مجاهدت پیدا کرده است اظهار داشت: ملت عراق در برابر نیروی متجاوز آمریکا ایستادگی کردند و آمریکا مجبور به ترک عراق شد.

توطئه غرب برای مشوه کردن مجاهدت با ایجاد گروه های تروریستی

لاریجانی با اشاره به توطئه غربی ها برای مشوه کردن مجاهدت مسلمانان گفت: غربی ها برای به انحراف کشاندن و مشبه کردن مجاهدت، گروه های آدمکش و تروریست را به وجود آوردند که ادعای مجاهدت داشتند.

نماینده مردم قم در بخش دیگری از سخنرانی خود مجاهدت در عرصه علم و فناوری را یکی از راهکارهای پیروزی خواند و گفت: ملت ایران به دلیل تحریم ها مجبور شد روی پای خود بایستد.

وی تاکید کرد: اگر امروز ایران قدرت موشکی است به خاطر تحریم های غربی و آمریکایی است که سلاح و تجهیزات در اختیار ما قرار نمی دادند.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در مساله هسته ای و فناوری های مدرن نیز به خاطر استقلال روی پای خود ایستادیم و به همین دلیل تحریم ها کارساز نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکیه بر اسلام و فرهنگ از اندیشه های مهم امام بود گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که از انقلاب های منطقه حمایت کرد چون دموکراسی خواهی از اولین اهداف این انقلاب ها بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی تسلط ملت ها در سرنوشت خود است گفت: کشورهای قدرتمند و جریان های تروریستی به انقلاب های منطقه ضربه زدند و نگذاشتند مردم شهد دموکراسی را بچشند.

نماینده مردم قم شعار حمایت از مردم فلسطین را جزو اولین شعارهای انقلاب خواند و گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز پای آرمان فلسطین ایستاده ایم و هزینه آن را هم می دهیم و به حمایت از مجاهدان فلسطین افتخار می کنیم.

اگر شعار حمایت از فلسطین نبود رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه دست اندازی می کرد

وی رژیم صهیونیستی را جریان درنده در منطقه خواند و گفت: اگر انقلاب اسلامی شعار حمایت از ملت فلسطین را نمی داد امروز رژیم صهیونیستی به بسیاری از کشورهای منطقه دست‌اندازی می‌کرد، اما امروز مجبور است التیماتوم نصرالله را جدی گرفته و در جغرافیای خود محدود شود، مردم فلسطین بیدار شده اند و اهل مبارزه هستند. آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی هستند و به همین دلیل با ایران مقابله می کنند. استراتژی جدید آمریکا که به تازگی ابلاغ شده است نمایانگر اهداف استکبار برای دخالت در منطقه است.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در این استراتژی آمده است که سمت گیری آمریکا به سوی آسیا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه همگرایی و هم زیستی مسالمت آمیز انقلاب اسلامی با کشورها و ادیان مختلف از اهداف انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی نیز آمده است گفت: مشکل ما با ظلم و جریان های استکباری است نه با پیروان ادیان الهی.

لاریجانی ادامه داد: عده ای این سوال را مطرح می کنند که در جریانی که ارتباطات وسیع وجود دارد آیا استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی معنا دارد، از نظر ما استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در شرایط فعلی نیز معنا دارد اما پیچیده تر شده است. هر کشوری که استقلال نداشته باشد نمی تواند آرمان های خود را محقق کند.

نماینده مردم قم ادامه داد: در منطقه ما کشورهایی هستند که نفت و سرمایه های بسیاری دارند اما با یک تلفن بسیاری از تصمیمات خود را لغو می کنند چون استقلال ندارند.

مهر


اظهارات مهم اوباما درباره توافق بزرگ با ایران...

    نظر

اوباما گفت که تمدید مهلت مذاکرات هسته ای با ایران مفید نیست.

2845457_157

رویترز گزارش داد؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با صدراعظم آلمان در روز دوشنبه در کاخ سفید واشنگتن گفت:‌ تمدید مهلت مذاکرات هسته ای با ایران که در ماه مارس آینده به پایان می رسد مفید نیست مگر اینکه ایران با فرمول اساسی کار موافقت کند.

وی افزود:‌ در صورتی که ایرانی ها با پیشنهاد اساسی و نتیجه نهایی که جهان نیازمند آن است موافقت نکند معتقدم تمدید مذاکرات با ایران مفید نیست.

اوباما تاکید کرد: ما هم اکنون می دانیم که در مذاکرات هسته ای با ایران،‌ مسائل دیگر فنی نیستند. مسئله هم اکنون این است که آیا ایران اراده سیاسی و تمایل به دست یابی به توافق هسته ای را دارد یا خیر؟

اوباما همچنین گفت نیازی به تمدید مذاکرات هسته ای با ایران نیست و تهران باید الان تصمیم بگیرد.

خبرگزاری فرانسه هم نوشت:‌ اوباما گفته است که مسئله هم اکنون به این موضوع ارتباط دارد که آیا تهران خواهان دست یابی به توافق هسته ای است یا نه؟ چیزی که جهان خواهان آن است این است که اعتماد کسب کند ایرانی ها برای مالکیت سلاح هسته ای تلاش نمی کنند.

اوباما همچنین گفت با نتانیاهو درباره تحریم های جدید علیه ایران اختلافات واقعی دارد.

وی گفت‌:‌ دلیلی وجود ندارد مذاکرات هسته ای فعلی با ایران را یک یا دو ماه قبل از تکمیل آن،‌ خراب کنیم. باید به مذاکرات با ایران فرصت داد تا این مذاکرات به موفقیت برسد.

رئیس ایالات متحده امریکا ادامه داد: دلیلی برای عجله کردن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران وجود ندارد.

وی افزود: هنگامی که به عنوان رئیس ایالات متحده به دیگر گزینه ها (در صورت عدم به دست یابی به توافق دیپلماتیک با ایران) می نگرم آنها را محدود و غیرجذاب می بینم.

خبرگزاری رسمی کویت هم نوشت: اوباما تاکید کرد گروه 1+5 هم اکنون می داند که سوال اساسی این است که آیا ایران اراده سیاسی برای اعطای ضمانت هایی منجر به توافق نهایی را دارد یا خیر؟

وی افزود:‌ می توانیم با ایران به توافق نهایی برسیم و باید آن را بپذیریم. در صورتی که نتوانیم به توافق برسیم در این صورت باید مجموعه ای از تصمیمات را بگیریم و همانطور که به کنگره گفتم من اولین فردی خواهم بود که با همکاری آنها برای اقدامات جدی تر علیه ایران کار خواهم کرد.

او همچنین ضمن اشاره به فتوای آیت الله خامنه ای رهبر ایران در زمینه رد سلاح هسته ای گفت که ایران می تواند از انرژی هسته ای برای مصارف صلح امیز استفاده کند.

اوباما افزود:‌ غرب به ایران توافقی را برای برنامه صلح آمیز هسته ای ارائه می کند و ایران باید انتخاب کند.

رئیس ایالات متحده آمریکا ادامه داد: به میزان کافی،‌ نزدیکی در روابط به وجود آمد و مسائل به اندازه کافی توضیح داده شد. به مرحله ای رسیدیم که ایرانی ها باید اعلام کنند که تصمیم گیری کرده اند یا خیر؟

وی افزود:‌ اگر آنچه که ایرانی ها درباره عدم تلاش برای کسب سلاح هسته ای می گویند صحیح باشند توافق هسته ای امکان پذیر است.

عصرایران


صعود هاکی سالنی ایران به جمع چهار تیم برتر جام جهانی...

صعود هاکی سالنی ایران
ملی‌پوشان هاکی سالنی ایران به جمع 4 تیم برتر جام جهانی هاکی آلمان راه یافتند.

 

دیدار تیم‌های ملی هاکی داخل سالن ایران و روسیه در جام جهانی هاکی داخل سالن آلمان با نتیجه 8 – 5 به نفع هاکی بازان ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران در بین چهار تیم برتر رقابت‌ها قرار گیرند.

در این دیدار ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست با نتیجه 4 بر 2 روسیه را شکست دادند و در نیمه دوم نیز به برتری 4 بر 3 مقابل حریف خود دست یافتند تا در نهایت با نتیجه 8 – 5 پیروز این رقابت باشند. ملی‌پوشان ایران در دیدار بعدی خود باید به مصاف اتریش بروند.

علی دایی به جام اسطورهها در روسیه دعوت شد...

علی دایی
علی دایی به تورنمنت بین‌المللی جام اسطوره‌ها در روسیه دعوت شد.

 

این تورنمنت چند سالی است به میزبانی روسیه برگزار می شود و همواره میزبان بزرگان فوتبال دنیاست. در دوره‌های قبل هم چهره‌های شاخصی مانند "گتوزو"، "رودگولیت"، "به‌به‌تو"، "بوبیک"، "باجو"، "کاناوارو" و... در آن حضور داشته اند.

میزبان در دعوتنامه خود با ابراز خوشحالی از حضور علی دایی در این تورنمنت او را یکی از چهره‌های افسانه‌ای فوتبال دنیا خطاب کرده که حضورش می‌تواند باعث بهتر برگزار شدن تورنمنت شود.

دایی که عنوان برترین گلزن ملی فوتبال جهان را یدک می‌کشد در فهرست بزرگانی که فیفا به مسئولان برگزار کننده این تورنمنت معرفی می‌کند قرار دارد و حضور او در کنار بزرگان فوتبال جهان می‌تواند اعتباری برای فوتبال ایران باشد. برگزار کنندگان تورنمنت در دعوتنامه ارسالی برای علی دایی این چهره را موتور گلزنی فوتبال و شکارچی دروازه‌ها لقب داده و اطمینان داده‌اند گلزنی‌های او در این تورنمنت خاطرات دوران بازیگری و گلزنی‌هایش را برای علاقمندانش زنده خواهد کرد و به رقابت‌ها شور و هیجان می بخشد.

آزادی هزاران ایزدی به دست داعش...

آزادی هزاران ایزدی به دست داعش
تصاویر آرادشدگان را در ادامه مشاهده می کنید:

 

هزاران ایزدی پیر، مریض و گرسنه پس از ماه ها اسارت در دست داعش، اکنون در منطقه مقدس لالیش در شمال عراق سکنی گزیده اند تا بتوانند کم کم به زندگی عادی برگردند.

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz1.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz2.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz3.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz4.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz5.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz6.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz7.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz8.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz9.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz10.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz11.jpg

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/azz12.jpg