سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پوست شفاف در 2 ساعت!

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد کرم‌های شفاف کننده پوست که امروزه رواج زیادی دارند از مواد شیمیایی مضر و خطرناکی تهیه می‌شوند.

ترکیب کردن لیموترش با برگ گیاهان و حتی عصاره آنها می‌تواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌ها داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.

لیمووآلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامینC موجود درآنها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند و زخم‌های باز عمیق را نیز بهبود بخشد.نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سالمندان برای کاهش چین ‌و چروک‌های خود می‌توانند با این ترکیب‌ها چین و چروک‌ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.

منبع: صدف نیوز


گربه گرگ....

مشرق - "لیکوی"، نام گونه ای از گربه های جهش یافته خانگی محسوب می شود که گوش ها و بسیاری بخش های صورتش و همچنین نوع صدا و رفتارش شباهت بسیاری به گرگ ها داراست و از این حیث به آن نام لیکوی که در زبان یونانی معنای "گربه گرگ" می دهد را اعطا کرده اند.




دختری که انیشتن را جا گذاشت....

ایران ناز - یک دختر 12 ساله انگلیسی با ضریب هوشی 162، در باهوشی از آلبرت اینشتین و استفان هاوکینگ سبقت گرفت.

اولیویا منینیگ ساکن لیورپول پس از آنکه در یک آزمون هوش امتیاز 162 را به دست آورد، در انجمن منسا که بزرگ ترین و قدیمی ترین انجمن ضریب هوشی جهان است، پذیرفته شده است.

نمره وی نه تنها دو نمره بهتر از آلبرت اینشتین نابغه آلمانی و هاوکینگ بزرگ ترین فیزیک دان معاصر است، بلکه او را در بالای یک درصد افراد با هوش جهان قرار می دهد.

این افتخار که او توانسته به منسا وارد شود یعنی او به شبکه مغزهای سراسر جهان خواهد پیوست. اولیویا اذعان میکند به سرعت اطلاعات جدید را یاد می گیرد و به خاطر می آورد اما می گوید پس از آنکه از نمره هوش خود مطلع شد لال شده بود.




5 راز \موفقیت\ در سختی و مشکلات...

از قدیم گفته اند که موفقیت ها در سختی بدست می آیند. اگر در حال حاضر در یکی از پیچ و خم های دشوار زندگی تان قرار گرفته باشید شنیدن این جمله احتمالا ناراحتتان می کند و می گویید. من موفقیت نخواستم به همین شرایط فعلی ام راضی هستم ای کاش کمی از سختی ها کاسته می شد.
پول‌نیوز - به گزارش باشگاه خبرنگاران، همه جمله های به ظاهر کلیشه ای به درد نخور نیستند خیلی وقت ها اگر از بین مشکلات بیرون بیاییم و از زاویه جدید به مسائل و مشکلاتی که پشت سر گذاشته ایم بنگریم می بینیم که چقدر در ساختن ما موثر بوده اند و حتی نگرش مان را به زندگی تغییر داده اند در این گزارش به 5 مهارت اساسی برای غلبه ماهرانه  بر سختی ها ارائه می کنیم
1. شجاع بودن
اجتناب، اصل موضوع را برطرف نمی کند ولی در کوتاه مدت ممکن است موجب کاهش اضطراب شود. شاید این روش وسوسه انگیزی باشد، اما دوری از مکان ها و تکالیفی که زندگی را مشکل می کند جواب مساله نیست. متاسفانه تا زمانی که با موضوع مواجه نشوید، نمی توانید آن را حل کنید. کسانی که با درونگرایی مشکل را انکار می کنند خود را فردی منطقی و توانا جلوه می دهند. در حالی که اصل موضوع آنان را رنج می دهد و اغلب در مقابل علائم استرس مثل فشار خون بالا، درد و ناراحتی آسیب پذیرند. آنان انرژی زیادی صرف سرکوب احساسات خود می کنند و توان زیادی برای لذت بردن از خوشی های زندگی برایشان باقی نمی ماند.
باید دل به دریا زد.
باید تماس های بگیرید که از برقراری آن میترسید.
به موقعیت هایی بروید که از آن می ترسید.
از ارتفاع ترس دارید امروز بله همین امروز برای کوه نوردی مناسب است.
2.مثبت نگری
رویارویی مثبت نیز چنین وضعیتی را به وجود می آورد. 
مواجهه راهی است برای حساسیت زدایی نسبت به افراد، مکان ها و تکالیفی که زندگی را برایمان دشوار می کند.
ضمن این که این مهارت احساس شما را نسبت به خودتان بهبود می بخشد. اگر می خواهی موفق باشی، طوری رفتار کن که انگار موفق هستی.
3.تسلط گرا بودن
کسانی که تسلط گرا هستند، انرژی و وقت خود را برای کسب و توسعه مهارت هایشان صرف می کنند و مشکلات را به تجارب آموزنده مبدل می سازند.
این نوع نگرش نسبت به چالش ها و مشکلات زندگی در مقابل عملکرد گرایی قرار دارد که اولین هدف در آن اجتناب از اشتباه کردن است. عملگرا ها بعد از شکست به سختی می توانند سر حال باشند. آنها بر کمرویی خود نیز به سختی غلبه می کنند.
اما برای این که بتوانید تسلط گرا باشید، باید نخست روی کاری که قرار است انجام دهید، متمرکز شوید و سپس عقاید منفی را از خود دور کنید. آنگاه تکلیف خود را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید که باید آن را منطقی حل کنید.
4.یادداشت برداری
هنگامی که شما می خواهید اضطراب را از خود دور کنید با این شیوه می توانید نتایج خوبی به دست آورید. در این یادداشت ها، تاریخ، ساعت و روز و موقعیت خود را در مورد اضطرابتان بنویسید. سپس به مقدار اضطراب خود از یک تا 5 نمره دهید.
ارزیابی خود را از موقعیت بنویسید. نحوه مقابله با اضطرابتان را هم یادداشت کنید. حالا یک بار دیگر به اضطراب خود نمره دهید.
این یادداشت ها به شما کمک می کند که مهارت های مقابله ای مفید را از مهارت های بی اثر تشخیص دهید. از طریق بازنگری پیشرفت خود می توانید روی روش های مناسب تر کار کنید.
5. تمرین کنید
برای کار کردن جدی تر روی اضطراب خود آماده شوید. مهارت های مقابله با اضطراب تنها زمانی مفید هستند که شما برای آن، وقت کافی بگذارید. باید هر روز مهارت های مقابله ای با اضطراب را تمرین کنید.
دقت کنید اگر شما کمالگرا باشید یا نیازمند تایید دیگران یا به علائم جسمی خود بی توجه باشید و نیاز شدیدی به کنترل احساس کنید، اضطراب بیشتر به سراغتان می آید.
افراد زمانی که انتظار نامعقول و بالایی از خود یا موقعیت ها دارند و بیش از اندازه نگران شکست های کوچک و اشتباهات جزیی هستند، بیشتر مضطرب می شوند.
اگر می خواهید به دام اضطراب نیفتید، سعی کنید ارزشمند بودن خود را در گرو پیشرفت هایتان ندانید.

حرکت در مسیر زندگی سبز ....

بی تردید "زندگی سبز" شعار مدافعان و دوستداران محیط زیست و مادر زمین محسوب می شود. با این وجود، در پس گفتمان های حفاظت از محیط زیست، حقیقتی غم انگیز درباره شرایط کره زمین، سهمی که ما در این شرایط داشته و افول اجتناب ناپذیر آن نهفته است.
حرکت در مسیر زندگی سبز

 

محمد مهدی حیدرپور، زیست نیوز - بی تردید "زندگی سبز" شعار مدافعان و دوستداران محیط زیست و مادر زمین محسوب می شود. با این وجود، در پس گفتمان های حفاظت از محیط زیست، حقیقتی غم انگیز درباره شرایط کره زمین، سهمی که ما در این شرایط داشته و افول اجتناب ناپذیر آن نهفته است. انتشار گازهای گلخانه ای، نشت مواد خطرناک، جنگل زدایی و ... با گذشت هر روز شرایط خطرناک تری را برای منزلگاه دوست داشتنی ما رقم می زنند. بر همین اساس، زندگی سبز و حرکت در مسیر سبز شدن اهمیت ویژه ای یافته است.

چگونه آغاز کنیم؟

با تمرکز بر خانواده و فعالیت های خانگی خود نه تنها می توانید به محیط زیست کمک کنید، بلکه از امتیازهای آن نیز برخوردار خواهید شد. در دسترس ترین و منطقی ترین مکانی که حرکت در مسیر سبز شدن را می توان از آنجا آغاز کرد، محیط خانه است. تجزیه و تحلیل ردپای کربن خود را مد نظر قرار دهید. این پرسش را با خود مطرح کنید که سهم شما در هرج و مرج زیست محیطی جاری جهان چه میزان است؟ آن چه در طول روز مصرف می کنید و چگونگی تاثیر آنها بر محیط زیست و سلامت شما بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

محصولات سبز

گام بعدی در سبز شدن، عدم استفاده از محصولاتی است که می توانند برای سلامت شما و محیط زیست - نه تنها در حال حاضر، بلکه در بلند مدت - مضر و سمی باشند. سرمایه گذاری به منظور استفاده از پنل های خورشیدی به معنای انرژی مصرفی کمتر و در نتیجه پرداخت هزینه انرژی پایین تر است. فیلترهای آب بدون نیاز به برق می توانند آب آشامیدنی سالم را برای شما فراهم کنند. آن چه ذکر شد تنها نمونه هایی اندک از موارد مختلف خانگی هستند که امکان تغییر و بهینه سازی آنها و هدایت مسیر انقلاب دوستدار محیط زیست در خانه را فراهم می کنند.

مهربانی با بدن

یکی از مهم ترین موضوعات این مطلب به مواد شیمیایی که روزانه جذب بدن انسان می شوند، اختصاص دارد. پوست بزرگترین اندامی است که از طرق مختلف مانند تماس با شوینده ها، مواد سمی را جذب می کند. اکثر مواد شوینده و پاک کننده حاوی مواد سمی و خطرناک بوده که استفاده مداوم از آنها می تواند پیامدهای وخیمی را به همراه داشته باشد. بر همین اساس، استفاده از محصولات غیر سمی و زیست تخریب پذیر که منشا طبیعی دارند به حفظ سلامت شما و آسیب های کمتر به محیط زیست کمک می کنند.

حرکت در مسیر زندگی سبز می تواند دشوار و یا غیر مممکن به نظر برسد. در این مسیر نه تنها نیازمند حصول اطمینان از کمک به محیط زیست به واسطه اقدام های خود هستید، بلکه باید در بلند مدت آنها را دنبال کنید. اما با به کارگیری محصولات دوستدار محیط زیست نه تنها آسیبی به خود و محیط زیست وارد نمی کنید، بلکه همان گونه که متوجه شدید از مزایای آن نیز بهره مند خواهید شد.

از سوی دیگر، مصرف هوشمندانه مواد غذایی از دیگر موارد با نقشی مهم در مسیر سبز شدن محسوب می شود. به عنوان مثال، اگر در رژیم غذایی خود به طور مرتب از گوشت قرمز استفاده می کنید، حداقل یک یا دو روز در هفته از این ماده غذایی استفاده نکنید. تولید گوشت قرمز به مقادیر قابل توجهی از انرژی، آب شیرین، غلات برای تغذیه دام، زمین کشاورزی و غیره نیازمند بوده که به آلودگی خاک، هوا و آب منجر می شود. همچنین، می توانید مواد غذایی که به صورت محلی و ارگانیک پرورش داده شده اند را خریداری کنید.


12 مادهی غذایی برای افزایش کلسترول خوب خون....

فیبرهای غذایی می‌توانند میزان کلسترول خوب خون را افزایش و کلسترول بد خون را کاهش دهند.
12 ماده‌ی غذایی برای افزایش کلسترول خوب خون

 

حتماً می‌دانید که دو نوع کلسترول داریم: کلسترول خوب و کلسترول بد خون. کلسترول بد باعث گرفتگی عروق شده و خدای نکرده باعث سکته می‌شود. برای همین باید تمام تلاشتان را برای کاهش این کلسترول مضر انجام دهید. اما در مورد کلسترول خوب خون(HDL) قضیه فرق می‌کند. HDL، کلسترول خون را به سمت کبد هدایت می‌کند و به این ترتیب باعث کاهش میزان آن می‌شود. برای همین خدمت بزرگی به سیستم قلب و عروق می‌کند. در این مطلب مواد غذایی مناسبی را معرفی می‌کنیم که باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون می‌شود. با ما همراه باشید.

 

مغزها

 

بادام، بادام‌زمینی، پسته، فندق و غیره منبع چربی‌های خوب هستند که برای قلب مفید است. توصیه می‌کنیم این دانه‌ها و مغزهای روغنی را به غلات صبحانه، ماست و سالادهایتان اضافه کنید. البته حواستان باشد که روزانه یک مشت آجیل یعنی حدود 30 گرم کافی است در غیر این صورت کالری زیادی نصیبتان می‌شود که به نفع تناسب اندامتان نخواهد بود.

 

غذاهای دریایی

 

ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت قلب لازم و ضروری‌اند. این اسیدهای چرب اشباع‌نشده میزان کلسترول خوب خون را بالا می‌برند. برای همین توصیه می‌کنیم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید. اگر ماهی میل نمی‌کنید از مکمل‌های امگا 3 استفاده کنید.

انواع لوبیاها، لپه و عدس می‌تواند به افزایش میزان کلسترول خوب خون کمک

کند. محققان آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف روزانه لوبیای پخته‌شده میزان کلسترول بد خون را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون حاوی میزان زیادی چربی اشباع‌نشده است که باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این روغن از اکسایش کلسترول بد خون جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد این کلسترول به جداره‌های رگ‌ها بچسبد. توصیه می‌کنیم به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید و غذاهای سرخ کردنی را نیز با دمای پایین با این روغن تهیه کنید. حتماً سالادهایتان را نیز با روغن زیتون و سرکه میل کنید. البته حواستان باشد نباید در مصرف این روغن دچار افراط شوید.

 

آووکادو

 

محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که به مدت سه ماه آووکادو مصرف کرده‌اند توانسته‌اند میزان کلسترول بد خونشان را کاهش دهند. معمولاً افرادی که رژیم لاغری دارند از مصرف این میوه خودداری می‌کنند. به خاطر اینکه میزان چربی آن زیاد است. اما باید بدانید که چربی موجود در این میوه از نوع چربی‌های مفید برای قلب است. می‌توانید این میوه را پوره کرده و به جای سس داخل ساندویچ تان قرار دهید. یا اینکه آن را به سالادهایتان اضافه کنید.

 

جو دو سر

 

فیبرهای غذایی می‌توانند میزان کلسترول خوب خون را افزایش و کلسترول بد خون را کاهش دهند. جو دو سر حاوی فیبرهایی هستند که به جداره‌ی روده می‌چسبند و به همین دلیل هم باعث کاهش جذب کلسترول بد می‌شود. بلغور جو دو سر نیز مانند برنج، جو، لوبیا و برخی از میوه‌ها مانند آلو و سیب منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای محلول در آب می‌باشد. محققان معتقدند که مصرف جو دو سر برای افرادی که کلسترول بالایی دارند مفید است.

 

آب پرتقال

 

نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه سه لیوان آب پرتقال میزان چربی خون را کاهش می‌دهد. البته هنوز هم محققان نمی‌دانند آب پرتقال با چه مکانیسمی (ویتامین C، فولات، بیوفلاونوئیدها) باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. اما هر چه هست آب پرتقال بسیار خوشمزه است و مصرف آن نیاز به قرص‌های لاغری را از بین می‌برد.

فیبرهای غذایی می‌توانند میزان کلسترول خوب خون را افزایش و کلسترول بد

خون را کاهش دهند. جو دو سر حاوی فیبرهایی هستند که به جداره‌ی روده می‌چسبند و به همین دلیل هم باعث کاهش جذب کلسترول بد می‌شود

 

سیر

 

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه 3 حبه سیر تازه به مدت یک ماه میزان کلسترول بد خون را به میزان 23 درصد کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که ترکیبات موجود در این ماده‌ی غذایی باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. توصیه می‌کنیم که سیر را نیز مانند نمک و فلفل به غذاهایتان اضافه کنید. سیر ماست درست کنید و در کنار غذا میل کنید. خلاصه اینکه اگر کلسترول بد خونتان بالاست از مصرف آن غافل نشوید.

 

پیاز و دوستان

 

پیاز، پیازچه، موسیر و غیره حاوی خواص ضد التهابی بوده و ضامن سلامت رگ‌ها هستند. این مواد غذایی حاوی میزان زیادی «کرستین» هستند که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد. توصیه می‌کنیم هر روز از این مواد غذایی استفاده کنید. نتایج پژوهش‌های آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی نصف پیاز خام به مدت دو ماه باعث افزایش 30 درصدی کلسترول خوب خون می‌شود. با این حال حواستان باشد که هر چه پیاز پخته‌تر باشد میزان ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد.

 

لوبیا و عدس

 

انواع لوبیاها، لپه و عدس می‌تواند به افزایش میزان کلسترول خوب خون کمک کند. محققان آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف روزانه لوبیای پخته‌شده میزان کلسترول بد خون را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد.

 

چای

 

محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند میزان کلسترول خوب خون افرادی که چای می‌نوشند بالاتر بوده و میزان کلسترول بد آن‌ها کمتر است. محققان معتقدند که این خاصیت چای مربوط به وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاوونوئیدها است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان چای سیاه یا سبز به تنظیم کلسترول کمک می‌کند.

مصرف روزانه 3 حبه سیر تازه به مدت یک ماه میزان کلسترول بد خون را به میزان23درصد کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که ترکیبات موجود در این ماده‌ی غذایی باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود

توت‌ها و میوه‌های ریز

 

این میوه‌های کوچک جزو خوردنی‌های بسیار سالم هستند که طرفداران زیادی هم دارند. اگر می‌خواهید میزان کلسترول خوب خونتان را بالا ببرید روزانه از این میوه‌های خوشمزه استفاده کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف 150 گرم از این میوه‌های ریز به مدت 12 هفته باعث افزایش 5 درصدی کلسترول خوب خون می‌شود. توصیه می‌کنیم از مصرف انگور فرنگی، توت‌فرنگی، تمشک، شاه‌توت و غیره غافل نشوید.

 

تخم کتان

 

تخم کتان در صدر جدول مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 قرار دارد. دو قاشق غذاخوری تخم کتان 3.5 گرم امگا 3 دارد که میزان کلسترول خوب خون را بالا می‌برد.

توصیه می‌کنیم این دانه‌ها را آسیاب کنید تا مواد مغذی آن راحت‌تر جذب بدن شود. می‌توانید پودر تخم کتان را روی سالادها، غلات، میلک‌شیک و غیره اضافه کرده و از خواص آن بهره ببرید.

 

دو کلمه حرف حساب

 

درست است که این مواد غذایی باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون می‌شود اما نباید از فواید ورزش کردن غافل شوید. توصیه می‌کنیم به طور مرتب ورزش کنید تا بدنتان کلسترول خوب بیشتری تولید کند. اگر اهل ورزش نیستید در گام اول با روزی 5 تا 10 دقیقه شروع کنید و رفته‌رفته آن را به روزی نیم ساعت برسانید. توصیه می‌کنیم هر هفته پنج روز به مدت نیم ساعت ورزش کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


جزئیات تازه از احتمال گرانی بنزین از اول اسفند ....

این مقام مسئول با یادآوری اینکه علاوه بر جایگاهداران سوخت، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر در آماده باش برای افزایش قیمت بنزین هستند، بیان کرد: از روز گذشته با تمامی جایگاهداران سوخت برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از ساعت 24 بامداد پنج شنبه یکم اسفند ماه مذاکره و اطلاع رسانی را آغاز کرده‌ایم.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به نشست ویژه روز یکشنبه هفته جاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران با جایگاهداران برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از اول اسفند ماه سال جاری، اعلام کرد: علاوه بر جایگاه‌ها، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر برای افزایش قیمت بنزین در آماده باش هستند.

بیژن حاج محمدرضا امروز در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی بین جایگاهداران سوخت استان تهران و مسئولان و مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی تهران، گفت: در این نشست، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از جایگاهداران درخواست کرد خود را برای افزایش قیمت بنزین از ابتدای اسفند ماه سالجاری آماده کنند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با تاکید بر اینکه تاکنون سناریوهای قیمتی و ساز و کار عرضه بنزین به جایگاهداران اعلام نشده است، تصریح کرد: با این وجود، شنیده های جایگاهداران هم از افزایش قیمت بنزین به 700 و 1050 تومان حکایت دارد اما این سناریوها رسما توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه علاوه بر جایگاهداران سوخت، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر در آماده باش برای افزایش قیمت بنزین هستند، بیان کرد: از روز گذشته با تمامی جایگاهداران سوخت برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از ساعت 24 بامداد پنج شنبه یکم اسفند ماه مذاکره و اطلاع رسانی را آغاز کرده‌ایم.

وی خواستار همکاری مردم با جایگاهداران در صورت هرگونه افزایش قیمت بنزین شد و افزود: با جایگاهداران سراسر کشور هم مذاکره و گفتگو کرده‌ایم که رفتار مناسب در برابر مردم داشته باشند.
پیش از این هم، رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره تجهیز تمامی جایگاه‌های سوخت برای هر گونه تغییر احتمالی نرخ از روز پنج شنبه یکم اسفند ماه، اعلام کرد: گمانه زنی‌ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است، ضمن اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاهداران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند.

ناصر رئیسی‌فرد امروز با اشاره به تجهیز تمامی جایگاه های سوخت کشور برای تغییر احتمالی نرخ، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاهداران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت سراسر کشور با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هنوز نرخ جدید بنزین را برای اعمال از روز اول اسفند به جایگاهداران اعلام نکرده است، تصریح کرد: اما گمانه زنی ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است.

رئیسی فرد با یادآوری اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تغییر نرخ جایگاه‌ها تنها با یک برنامه نویسی نرم افزاری می تواند تغییر نرخ را اعمال کند، بیان کرد: جایگاهداران سوخت سراسر کشور هم تابع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های جدید دولت و مجلس ورای اسلامی هستند. وی همچنین با ارائه پیشنهادی به دولت و مجلس خواستار عرضه تک نرخی بنزین در جایگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: عرضه تک نرخی بنزین فساد و برخی از ناهنجاری را در حاشیه جایگاه های سوخت به حداقل کاهش می دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر اینکه تاکنون ابلاغیه دولت برای افزایش قیمت بنزین را دریافت نکرده‌ایم، اعلام کرد: تا زمان ابلاغ رسمی از سوی دولت، نمی توان هرگونه افزایش قیمت بنزین از اول اسفند را تائید کرد.

اکبر نعمت الهی امروز در گفتگوی کوتاه با مهر درباره احتمال افزایش قیمت بنزین از پنج شنبه یکم اسفند ماه سالجاری، گفت: تاکنون از سوی دولت هیچگونه ابلاغیه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین به وزارت نفت ارائه نشده است.

این مقام مسئول در وزارت نفت با اعلام اینکه از این رو عرضه بنزین 700 و 1050 تومانی از ابتدای اسفند ماه سالجاری مورد تائید وزارت نفت قرار ندارد، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی مستلزم مصوبات دولت است.

دکتر حسن روحانی صبحگاه امروز (دوشنبه 28 بهمن) با حضور در ساختمان اصلی وزارت نفت، ضمن دیدار با مدیران ارشد صنعت نفت، با آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخت. در این ملاقات که از ساعات اولیه صبح آغاز شد، دکتر روحانی با همراهی جمعی از وزاء و مسوولان ارشد دولتی از بخش های مختلف وزرات نفت بازدید ودر جلسه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران شرکت کرد.

دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی، 12 کارگروه تخصصی ستاد هدفمندسازی یارانه ها را تشکیل داد که کارگروه ویژه انرژی به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت تشکیل شده است. حال سناریوهای قیمت بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی و آزاد 1050 تومانی روی میز دولت قرار گرفته است تا شاید پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت نفت و بررسی آخرین تحولات، اخبار مهم در این باره در روزهای آینده اعلام شود.


افتتاح نخستین کارخانه تولید لپتاپ در ایران ....

در حالی که بازار داخلی تشنه محصولات رایانه‌ای پیشرفته است و ماتریس با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار دستگاه انواع رایانه همراه، تبلت و رایانه‌های بدون کیس و دفتر خدمات پس از فروش گسترده در کلیه استانها می‌تواند ضمن اشتغالزایی از خروج مبلغ چشمگیری ارز از کشور جلوگیری نماید.

مجتمع تولیدی صنعتی ماتریس با حضور استاندار تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئتی از مقامات محلی همزمان با دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش مهر، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مجتمع تولیدی صنعتی ماتریس با حضور حسین هاشمی، استاندار تهران، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئتی از مقامات محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجتمع تولیدی با سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیارد ریالی در فاز اول در زمینی به مساحت 4هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود 7000 مترمربع با سرمایه‌گذاری شخصی سهامداران و بدون اخذ هیچگونه تسهیلاتی از نظام بانکی در شهرک صنعتی پرند دائر شد.

این مجتمع برای اجرای فازهای 2 و 3 نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است که در فاز 2 ماشین‌های تزریق پلاستیک پیشرفته برای تولید بدنه همه محصولات و در فاز 3 ماشین‌آلات تولید مادربرد و بردهای مدارهای پیشرفته راه‌اندازی خواهد شد که در این خطوط تولید مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و با اجرای این دو طرح ، تعداد شاغلین این مجتمع تولیدی از 300 نفر نیروی فعلی طی دو سال آینده به حدود 1200 و 2000 نفر افزایش خواهد یافت که سقف سرمایه‌گذاری را به حدود 1000 میلیارد ریال خواهد رساند.

حسین هاشمی استاندار تهران ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این واحد پیشرفته و به روز در استان تهران گفت: فعالیت واحدهایی از این دست زمینه‌ساز تأمین کامل نیاز داخلی و ورود ایران به بازار محصولات رایانه‌ای در سطح منطقه است و این طرح که با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی و با هدف تولیدات صادرات‌محور در ایران به مرحله اجرا درآمده که قابل تقدیر بوده و صادرات آن در آینده نزدیک به 14 کشور منطقه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که صاحبان سرمایه با روی هم گذاشتن داشته‌های خود و بدون چشم‌داشت از دولت موفق به راه‌اندازی یک واحد بزرگ و مدرن شده‌اند که برای 300 نفر اشتغالزایی نیز داشته است می‌بایست موانع پیش روی این صنعت برداشته شود تا فاز 2 و 3 مجتمع به مرحله بهره‌برداری برسد و اشتغال بیشتری را شاهد باشیم.

دقت در طراحی ساختار تولید و به روز بودن ماشین‌آلات ماتریس هم یکی از مواردی بود که تحسین هاشمی را برانگیخت و او را که زمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده بر آن داشت تا این واحد را با واحدهای همگن در کشورهای صنعتی مانند آلمان و ژاپن مقایسه کند.

تولید ملزومات رایانه‌ای در زمره صنایع فوق‌پیشرفته و زیرساختی، بسترساز ورود به حوزه سخت‌افزارهای پیشرفته تلقی می‌شود و توانمندی‌های ماتریس در این حوزه تحسین بازدیدکنندگان را برانگیخته و بی‌رقیب بودن ماتریس در ایران و منطقه باعث شده این شرکت ایرانی در موقعیتی بی‌نظیر برای ورود به بازارهای فرامرزی و تأمین نیازهای منطقه‌ای قرار گیرد به طوری که بر اساس برآوردهای انجام شده این شرکت پتانسیل صادرات به کشورهای همسایه را دارد که بررسی‌های میدانی برای تحقق این هدف در دست انجام است.

ماتریس اولین واحد تولیدکننده رایانه بدون کیس و لپ‌تاپ در کشور، پس از 22 سال فعالیت در حوزه بازرگانی و واردات گام به عرصه تولید نهاده و در تلاش است با رسیدن شرکت به ظرفیت حداکثری، 70 % نیاز کشور را تامین نماید و با مذاکرات انجام شده امید می‌رود محصولات این شرکت به 14 کشور منطقه صادر گردد که پیش‌بینی می‌شود با تحقق این هدف طی 2 سال آینده صادرات در این حوزه به حدود 150 الی 200 میلیون دلار برسد.

در ادامه یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز واحد تولیدی ماتریس را از نظر سرعت قابل توجه در ساخت و ساز و پیاده کردن دقیق پروژه تولیدات موفق رایانه‌ای به ویژه در زمینه ساخت نوت‌بوک بی‌نظیر توصیف و سپس با اشاره به نیاز بازار کشور به این محصولات آمادگی این سازمان را برای کمک به اجرای فازهای بعدی مجتمع تولیدی ماتریس اعلام کرد.

در حالی که بازار داخلی تشنه محصولات رایانه‌ای پیشرفته است و ماتریس با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار دستگاه انواع رایانه همراه، تبلت و رایانه‌های بدون کیس و دفتر خدمات پس از فروش گسترده در کلیه استانها می‌تواند ضمن اشتغالزایی از خروج مبلغ چشمگیری ارز از کشور جلوگیری نماید.

مدیران مجتمع تولیدی ماتریس یکی از مشکلات این صنعت را تعرفه گمرکی صفر لپ تاپ (حقوق گمرکی 4درصد به علاوه سود گمرکی صفر درصد) می دانند و این در حالی است که در مورد محصولات تولیدی مشابه تعرفه گمرکی حداقل 20درصد می‌باشد. مدیران شرکت امیدوارند متولیان و مسئولین جهت کمک به ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور و کمک به این صنعت نوپا که برای نخستین بار در کشور احداث گردیده است در راستای سیاستهای کلی نظام چاره اندیشی کنند.

گله مندی دیگری که مدیران این مجتمع تولیدی دارند، این است که برخی توانمندی مهندسین ایرانی در حوزه سخت افزار را به سخره می‌گیرند و بعضاً اعلام می کنند که تولید یا باید با صددرصد عمق تولید باشد یا در همان ابتدا متوقف شود، لذا با سنگ اندازی‌ها و برخی لابی‌گری های گسترده سعی در دلسرد کردن مهندسین و مدیران این شرکت و مسئولین را دارند تا این صنعت نوپا را در همان ابتدا در نطفه نابود کنند. بدیهی است در صورت انجام حمایت‌های لازم توسط مسئولین این امر مشوقی خواهد شد که سایر بازرگانان نیز به سمت سرمایه گذاری در تولید محصولات حوزه فناوری اطلاعات ترقیب شوند.


الزام به اختیار تبدیل شد/\خود اظهاری\ تنها ملاک دریافت یارانه نق

درآمد این افراد باید کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و افراد متقاضی دریافت باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه کرده و نسبت به میزان درآمد خود اظهار رسمی کنند.

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان تکلیف گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها را مشخص کرد تا با رفع ابهام مطرح شده از سوی شورای نگهبان دولت اختیار داشته باشد گام دوم را همزمان با بهار 93 آغاز کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با تامین نظر شورای نگهبان، اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال 93 را شب گذشته و با درآمدی معادل 48 هزار میلیارد تومان تصویب کردند تا پازل هدفمندی یک گام دیگر به سمت تکمیل شدن بردارد.

بررسی نحوه اجرایی شدن گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها از چند ماه پیش در حالی کلید خورد که دولت جدید در ابعاد مختلف به اجرای گام نخست آن ایراد داشت.

کسری بودجه در پرداخت یارانه نقدی، بی توجهی به بخش تولید و تامین اجتماعی، نادیده انگاشتن اهداف در نظر گرفته شده در اجرای گام اول هدفمندی‌ و همچنین ضربه خوردن بخش‌های مختلفی از صنایع زیربنایی کشور مانند صنعت برق برخی از ایراداتی بود که دولت یازدهم نسبت به رفع آن‌ها در گام دوم اصرار می‌ورزید.

از این رو طراحی و ارائه لایحه بودجه سال 93 نیز تا حد زیادی تحت تاثیر نحوه آغاز به کار گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قرار گرفت تا جایی که دولت سخن از لایحه جداگانه هدفمندی‌ در بودجه گفت اما با مخالفت نمایندگان مجلس مجبور شد طرح خود را در قالب تبصره‌ای به بودجه سال 93 متصل کند.

مجلسی‌ها با کمترین تغییر، طرح ارائه شده از سوی دولت را در مرحله نخست تصویب کردند و به این ترتیب تمام درآمد مورد پیشنهاد دولت مورد قبول واقع شد.

البته این پایان ماجرا نبود و مجلسی‌ها خیلی زود پیشنهاد دولت را به طور کلی به کنار نهادند و با رای آوردن پیشنهاد یکی از نمایندگان بنا بر آن شد دولت با اختصاص تنخواهی 11 هزار میلیارد تومانی یارانه سه ماه نخست سال 93 را نیز به شکل و سیاق کنونی پیگیری کند و البته در طول این مدت چند ماه با انجام بررسی‌های لازم و کافی نسبت به ارائه طرح جدید خود به مجلس برای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اقدام نماید.

این مصوبه مجلس که رفته رفته به خود شکلی نهایی می‌گرفت در مرحله آخر از طرف شورای نگهبان با ایراد جدی مواجه شد اعضای شورا درباره تبصره 21 بودجه سال 93 اعلام کردند باتوجه به این که این تبصره موهم الزام دولت به ارائه لایحه محسوب می‌شود با اصل 74 قانون اساسی مغایرت دارد.از این رو باید نسبت به رفع این ابهام اقدام لازم انجام شود.

به این ترتیب بودجه بار دیگر به نزد نمایندگان برگشت تا ابهامات مربوط برطرف شود. نمایندگان در جلسه روز گذشته خود در کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به ابهام مطرح شده از سوی شورای نگهبان بحث‌های مختلفی انجام دادند و سرانجام در جهت تامین نظر این شورا مصوبه‌ای جدید را از تصویب گذراندند.

به این ترتیب دولت مختار شد نسبت به اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها از فروردین ماه سال 93 اقدام کنند.

در مصوبه مجلس 48 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد 1 و 3 قانون هدفمندی‌ در نظر گرفته شده است و این مبلغ با اضافه شدن 11 هزار و 300 میلیارد تومان یارانه نان و کالاهای اساسی ،به بیش از 59 هزار میلیارد تومان می رسد.

اما درآمدهای حاصل از اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز در چند محور اصلی به کار گرفته خواهند شد. دولت موظف شده مبلغ 10 هزار میلیارد تومان را صرف کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی (ماده 8 قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها) کند.

همچنین مبلغ 4800 میلیارد تومان نیز به تقویت نظام سلامت و دو هزار میلیارد نیز به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران اختصاص یافته است اما طبق پیش بینی‌ها اصلی‌ترین محور هزینه‌ای دولت بحث پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی یارانه‌ها است که مجلس به این منظور 42 هزار و 500 میلیارد تومان را در اختیار دولت قرار داده تا در این محور هزینه کند. البته جابه‌جایی تا سقف 10 درصد نیز در به کارگیری این منابع درآمدی جایز خواهد بود.

اما اصلی‌ترین تغییری که در قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها از آغاز سال 93 به کار بسته خواهد شد که قطعا ابعاد مختلف اجرای این قانون را با تغییر مواجه می کند محوریت یافتن خود اظهاری سرپرستان خانوار در دریافت یارانه نقدی است.

به این ترتیب که مجلس صراحتا تصویب کرده است یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند پرداخت خواهد شد.

درآمد این افراد باید کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و افراد متقاضی دریافت باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه کرده و نسبت به میزان درآمد خود اظهار رسمی کنند.

البته در صورتی که این اظهارات نسبت به واقعیت همخوانی نداشته باشد دولت اختیار جریمه نیز خواهد داشت.

آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه آینده در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد، نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه خواهد شد.

به این ترتیب به نظر می رسد سرانجام هفتخوان طراحی و تصویب گام دوم اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها به نقطه‌ای مشخص رسیده است و با تامین نظر شورای نگهبان گام دوم از بهار سال 93 به خود شکلی اجرایی می‌گیرد. طرحی که همچنان در مرحله اجرا ابهامات بسیاری به همراه خود دارد و شاید اصلیترین آنها میزان افزایش نرخ حامل‌های انرژی است که دولتمردان یازدهم هنوز از ارائه رقم دقیق برای آن استنکاف می‌ورزند.