سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اسد: جنگ جهانی 23 ماهه علیه سوریه ساقط شده است ...!!!؟

اسد: جنگ جهانی 23 ماهه علیه سوریه ساقط شده است



روزنامه لبنانی السفیر نوشت: این روزها هیئت‌های لبنانی که با «بشار اسد» دیدار می‌کنند این سخن را از زبان وی می‌شنوند که «بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم جنگ جهانی علیه سوریه که از 23 ماه قبل آغاز شده، ساقط شده است».

بر اساس این گزارش، اسد در دیدار با هیئت‌های لبنانی می‌گوید:«کجا بودیم و به کجا رسیدیم، ما اطمینان داریم که فردا از آن ماست، ما قدرت خود را از از کسی درخواست یا گدایی نمی‌کنیم، سوریه اراده پیروزی بر توطئه را دارد، ما اگر به حتمی بودن پیروزی یقین داریم و مطمئن هستیم که پیروزی سیاسی و نظامی محقق خواهد شد اما این به معنی آن نیست که همه چیز تمام شده است، ما همچنان مشغله زیادی در سیاست و مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری داریم.»

به نوشته السفیر، اسد در خصوص اصلاحات نیز گفت: اشتباهاتی وجود دارد که باید اصلاح شود، متخلفان و مفسدانی هستند اما همه فاسد نیستند بلکه افراد شریف و شایسته‌ای نیز هستند که اساس و اکثریت را در میان مردم سوریه تشکیل می‌دهند، آیا کسی می‌تواند این را تفسیر کند که چگونه مسئولان دیپلماتیک سوریه در این دو سال با وجود همه مشوق‌ها و پیشنهاداتی که به سفرا، کنسول‌ها و کارکنان سفارت ارائه می‌شد، همچنان پایبند باقی مانده‌اند، میلیون‌ها دلار به آنها پیشنهاد شد اما آنها مخالفت کرده و به اندک راضی شدند و این بزرگ‌ترین دلیل بر ملی‌گرایی واقعی سوری است.

باهوشترین بچههای دنیا ..................

باهوش‌ترین بچه‌های دنیا +عکس

هوش موهبتی است که به طور ذاتی در برخی انسان ها وجود دارد و تنها باید آن را کشف و از آن به دقت استفاده کرد. البته برخی نیز هستند که با درس خواندن به مدارج بالای علمی دست می یابند.


 

به گزارش زلال نیوز ، بچه های زیادی در دنیا هستند که به طور ذاتی هوش بالایی دارند. این بچه ها توانایی آن را دارند تا هر درسی را بخوانند و در سنین پایین وارد دبیرستان و یا دانشگاه شوند. دراینجا به باهوش ترین بچه های دنیا نگاهی داریم که شاید برخی از آن ها الان دیگر بچه نباشند اما دوران کودکی بسیار درخشانی دارند که نام آنها را در رکوردهای این بخش جای می دهد.

الیسا تن رابرتس

6047ce0b-ebb5-44b0-a822-c5abfb3f7308
او در سال 2007 در لندن به دنیا آمد و هوش بسیار بالای داشت به همین علت توانست در سال 2009 به جامعه جهانی باهوش ترین انسان ها یعنی “MENSA” بپیوندد. او علاقه خاصی به شمارش به زبان اسپانیایی داشت و همچنین خیلی زود نیز توانست درس های متفاوتی را یادبگیرد. او ای کیوی برابر با 156 دارد.

هیدی هانکینس
یک دختر 4 ساله انگلیسی دیگر به نام هیدی نیز از جمله افرادی است که توانست در سن 4 سالگی وارد “MENSA” شود. او در همان سن دو سالگی علاقه بسیاری به درس های مختلف دارد و هم اکنون در حال به پایان رساندن دوره راهنمایی است. آی کیوی این دختر برابر با 159 است.

موزارت


یکی از بزرگترین نوابغ موسیقی در تمام تاریخ بدون شک موزارت است. و به عنوان یکی از باهوش ترین کودکان دنیا در زمان خودش شناخته می شد. در سن 5 سالگی شروع به ساخت موسیقی های بسیار زیبا کرد و همچنین در 17 سالگی توانست به عنوان رهبر بزرگترین ارکستر زمان خودش انتخاب شود. آی کیویی او 170 بوده است.

کیم یونگ یانگ

 

یکی از نوابغ دنیا که به عنوان یکی از باهوش ترین انسان های دنیا شناخته می شود. او در سال 1963 در کره به دنیا امد و البته در همان سنین کودکی توانست نامش را وارد کتب گینس کند. او در حالی که کمتر از 10 سال سن داشت می توانست پیچیده ترین مسائل ریاضی را حل کند. او همچنین توانست دکترای خودش را در رشته فیزیک در سن 15 سالگی دریافت کند. او تا به حال در شغل های مختلفی بوده است و از ناسا تا خانه سازی را تجربه کرده است. آی کیو او 210 ثبت شده است.

ترنسه تا او

او در سال 1975 در استرالیا به دنیا امد ولی اصلیتی چینی دارد و البته در بین باهوش ترین کودکان دنیا قرار دارد. او در حالی که 2 سال داشت زبان انگلیسی و مادری خودش را به طور کامل آموخت. در 5 سالگی مسائل سخت ریاضی را حل می کرد و همچنین در 12 سالگی توانست المپیاد ریاضی جهانی در میان برترین ها قرار بگیرد و از همین رو جوان ترین شرکت کننده این مسابقات نامیده شد. او همچنین در حالی که 24 سال سن داشت به عنوان یک پروفسور تمام از دنشگاه “UCLA” فارق التحصیل شد. آی کیو او 211 ثبت شده است.

ویلیام سندیس

یکی از باهوش ترین انسان های تمام تاریخ ویلیام سندیس است. البته او همچنین یکی از بالاترین آی کیوهای ثبت شده را دارد که عدد آن به طور باورنکردنی 275 است. او در سال 1898 به دنیا آمد و التبه در سن 46 سالگی به طور مشکوکی درگذشت. او در سن یازده سالگی توانست وارد هاروارد شود و از این دانشگاه با بهترین نمره فارق التحصیل شد. البته او در زندگی خود بیشتر به تفریح می پرداخت و همچنین بیشتر زندگی خودش را در خفا گذراند.


رویانیان: علی دایی فحش داد، گل محمدی اخراج شد!

به گزارش زلال نیوز و به نقل از جام، محمد رویانیان درباره اتفاقات داوری دیدار با گهر دورود اظهار داشت: «در بازی با گهر داور به اشتباه دو بازیکن کلیدی ما را از بازی با سپاهان محروم کرد. آیا این موضوع به نفع ما است؟ مگر نوری یا رضایی چه خطای بدی انجام داده بودند؟ البته من صحنه گل دوم را ندیدم و نمی توانم بگویم نوروزی با دست توپ را زد یا خیر اما فکر نمی کنم داوری به نفع ما بوده باشد.»

34341_901
وی درباره اینکه گفته می شود جوی که باشگاه پرسپولیس بعد از دربی به وجود آورد باعث شده داوران با پرسپولیس مهربان باشند، گفت: «اگر اینطور است چرا گل محمدی مقابل نفت به اشتباه اخراج شد؟ علی دایی مقابل استقلال کنار زمین فحش می داد، اخراج نشد! مگر یحیی چه اعتراضی کرد که از کنار زمین بیرونش کردند؟ اگر اثر داشت که مقابل نفت سر ما را نمی بریدند.»
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه علی دایی با حضور وی زورخانه را ترک کرد، افزود: «این موضوع بستگی به نظر خودش دارد. من که اطلاع نداشتم علی دایی آنجا است. رفتم برای کاری دیگر که فهمیدم این اتفاقات رخ داده است.»
رویانیان درباره اینکه دایی که اعلام کرده با کسی که حقش خورده آشتی نمی کند، عنوان کرد: «اولا باید بگویم من با علی دایی قهر نیستم، ثانیا حق دایی را من نخوردم مدیران قبلی پرسپولیس حقش را خوردند. من اصلا با دایی کار نکردم و قراردادی با او نداشتم؛ چطور می گوید من حقش را خورده ام؟»
وی درباره اختلافات دایی با حبیب کاشانی که چند روز قبل از سوی سرمربی راه آهن سوءتفاهم مطرح شده است، گفت: «عاقلان دانند!»
رویانیان در خاتمه با اشاره به دیدار با سپاهان اضافه کرد: «بازی سختی داریم. دو بازیکن کلیدی مان در این دیدار غایب هستند و دو بازیکن اصلی مان یعنی مهدوی کیا و کریمی مصدوم. پناه بر خدا می بریم و انشاءالله سه امتیاز را مال خود می کنیم.»


چرا هندیها موهای پرپشتی دارند؟

هندی‌ها از آن قوم‌هایی هستند که همیشه گیسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است. کافی است فقط یکبار در زندگی خود فیلم هندی دیده‌باشید تا برای همیشه یادتان بماند که هندی‌ها چه موهای خارق‌العاده‌ای دارند تا جایی که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند اما واقعا چه رازی پشت این موهای زیبا و درخشنده وجود دارد، چرا همه آنها بدون استثنا موهایی پرپشت دارند؟

207077_1

آفتاب:برای جواب دادن به این سؤال اولین چیزی که به ذهن‌مان رسید، این بود که سراغ طب سنتی هندی‌ها برویم تا ببینیم در این طب برای سلامت موها چه توصیه‌هایی شده است.

پیش از حمام موها را شانه کنید نه بعد از آن

هندی‌ها به شانه‌ کردن موها اهمیت زیادی می‌دهند، سرخط همه توصیه‌های آنها سفارش به شانه کردن موهاست، آنها می‌گویند وقتی موها به طور مرتب شانه شوند، احتمال شکننده شدن آنها کاهش می‌یابد. اما شانه کردن هم از نظر آنها اصول خاص خود را دارد؛ اول از همه می‌گویند که موهای خیس را نباید شانه کرد، زیرا وقتی مو خیس است بیش از هر زمانی ضعیف و شکننده می‌شود و به همین دلیل نباید به هیچ‌وجه موهای خیس را شانه کرد. البته حواستان باشد بهتر است موها به‌طورطبیعی خشک شوند تا آسیب کمتری ببینند. از سشوار و خشک‌کننده‌ها تنها زمانی استفاده کنید که مجبورید در زمانی کوتاه موها را خشک کنید یا بخواهید آنها را برای مراسمی خاص حالت دهید. البته باید گفت بهتر است موها را قبل از شستن، شانه کرده و گره‌های آن را باز کنید.

قدیمی‌ترین روغن‌های هندی‌ها

طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد و در واقع این روغن، یکی از رایج‌ترین مواد طب آیورودا یا همان طب هندی است و چون مغذی است و خاصیت مرطوب‌کنندگی فراوان دارد، از آن اغلب به عنوان یک درمان برای کمک به رشد مو استفاده می‌کنند. برای مصرف روغن نارگیل باید آن را با روغن کرچک و عطر مخلوط کرده و به طور مرتب در ماساژ پوست سر به کار برد. قابل ذکر است که ماساژ دادن موها توسط روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ریزش مو نیز نجات دهد. بیشتر محصولات تجاری مخصوص رشد موی آیورودا حاوی روغن نارگیل هستند. علاوه بر این هندی‌ها چند قرن است که از روغن نارگیل به عنوان ماده‌ای برای جلوگیری از پیری و رهایی از استرس استفاده می‌کنند. همچنین عطر نارگیل حس تازه‌ای را در شما متولد می‌کند.

اهمیتی که هندی‌ها به روغن می‌دهند

یکی از تکنیک‌هایی که هند‌ی‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند، روغن زدن به موهاست، آنها می‌گویند باید حداقل هفته‌ای 2بار موها را روغن زد، البته بهترین حالت این است که قبل از شست‌وشو این کار را انجام دهیم. روغن به راستی می‌تواند روی موهای شما معجزه کند زیرا همچون لایه‌ای روی هر کدام از تارهای مو می‌نشیند و درخشندگی خاصی به موها می‌دهد. ماساژ با روغن نیز می‌تواند جریان خون پوست سر را تسهیل کند و در نتیجه رشد موها را افزایش دهد. البته در کنار استفاده از روغن حواستان باشد که نباید از کاندیشنر‌های آسیب‌زننده و شامپوهای قوی استفاده کنید چون آنها به موها آسیب می‌رسانند و آنها را خشک می‌کنند. البته اگر موها شوره داشته ‌باشند باید با یک شامپوی ضدشوره خوب آنها را از بین برد. در کل باید سعی کنید موها را همیشه تمیز نگه دارید و آنها را در معرض بادهای خیلی قوی، گرد و خاک و آلودگی‌های دیگر قرار ندهید.

هندی‌ها موها را روغن داغ می‌کنند

ماساژ با روغن داغ می‌تواند تا حد زیادی رطوبت موها و پوست سر را تامین کند. برای این کار از روغن‌های باکیفیت استفاده کنید، روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، بادام یا زیتون می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما تکنیک روغن داغ چگونه است؟ شما باید مقداری روغن را در یک ظرف ایمن در ماکروویو گرم کنید، گرمای آن نباید در حدی باشد که دستتان را بسوزاند. بعد این روغن گرم را روی پوست کف سر ماساژ دهید تا رطوبت لازم به این قسمت برسد.

شیرین‌بیانی که رشد موها را تسهیل می‌کند

به گفته دکتر ورت، یکی از متخصصان طب سنتی هند، شیرین بیان از گیاهان دارویی است که در طب آیورودا استفاده می‌شود و برای درمان ریزش مو اثر فوق‌العاده‌ای دارد. دکتر ورت می‌گویند: ریشه شیرین‌بیان برای تحریک رشد مو مناسب است، هرچند تا به حال شواهد علمی زیادی برای تایید این ادعا وجود ندارد. هندی‌ها ریشه شیرین‌بیان را با روغن کرچک مخلوط می‌کنند و به عنوان یک دارو برای رشد مو و درمان ریزش مو روی پوست سر ماساژ می‌دهند. روش دیگر این است که می‌توانید شیرین‌بیان را با شیر مخلوط کنید و پوست سر را به همان شیوه‌ قبلی ماساژ دهید. اگر هم استفاده طبیعی از آن برایتان سخت است، می‌توانید از محصولات مراقبتی مو که حاوی ریشه شیرین بیان هستند، استفاده کنید.

از نظر هندی‌ها چرا موها می‌ریزد

متخصصان طب سنتی هندی می‌گویند میزان ریزش موها با مزاج بدن و از طرف دیگر با ساختار ذهنی بسیار مرتبط است و با توجه به این موارد می‌توان ریزش موها را کنترل کرد. از جهت دیگر در طب هندی (آیوردیک) موها را به عنوان محصول جانبی شکل گرفتن استخوان‌ها به حساب می‌آورند، یعنی می‌گویند همان بافت‌هایی که استخوان‌ها را شکل می‌دهند، مسئول رشد موها نیز هستند. اما روش آنها برای درمان ریزش موها ترکیبی از گیاهان دارویی، رژیم غذایی خاص، تکنیک‌های مدیتیشن، یوگا، عطردرمانی، ماساژ با روغن و… است. آنها می‌گویند برای درمان ریزش موها باید روزانه یک‌سوم فنجان آب آلوورا بنوشید یا اینکه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به همراه کمی زیره 2 تا 3 ماه هر روز بخورید.

هندی‌ها چه می‌خورند که موهایشان نمی‌ریزد؟

هر صبح یک مشت کنجد سفید بخورید چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای رشد مناسب موهاست.

حتما هر روز ماست مصرف کنند.

تا جایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ سبز، سالاد، شیر، انواع غلات، میوه‌ها وجوانه‌ها را بگنجانید به طور کلی مصرف پروتئین کافی، مخمر، جوانه گندم، دوغ، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، سویا و… نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

مطمئن شوید که بدنتان به طور متوسط ویتامین دریافت می‌کند.

مصرف غذاهای حاوی گوگرد، روی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید.

گیاهانی که مانع ریزش موها می‌شوند

در مکتب هند اعتقاد دارند که برخی از گیاهان به بهبود گردش خون کمک کرده، پوست سر را ضدعفونی و فرایند رشد موها را تسهیل می‌کنند، برخی از این گیاهان و طریقه مصرف آنها عبارت است از:

می‌توانید موهایتان را با سرکه سیب و چای مریم‌گلی بشویید، زیرا این مواد رشد مو را تحریک می‌کنند.

عصاره شیرین‌بیان نیز در جلوگیری از ریزش مو کمک‌کننده است.

گیاه دم‌اسب بهترین منبع سیلیس است و به همین دلیل کمک می‌کند تا هم موها تقویت شوند و هم درخشندگی خاصی پیدا کنند.

اگر می‌توانید پوست سر را با اسانس گزنه، رزماری و گیاه دم‌اسب به‌طور منظم ماساژ دهید، چنین ماساژ منظمی می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود.

ماساژ کف سر با روغن‌های حاوی ویتامین E

با ماساژ پوست سر می‌توانید جریان گردش خون را بهبود دهید و در نتیجه سلامت موها و پوست سر را تامین کنید. روزانه 5 تا 10 دقیقه خیلی ملایم پوست سر را ماساژ دهید، این کار برای درمان ریزش موها خیلی مفید است، البته توصیه می‌کنیم برای این ماساژ از روغن نارگیل یا بادام استفاده کنید چون این روغن‌ها حاوی ویتامین E هستند و این ویتامین می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند. از طرف دیگر روغن ویتامین E (روغن درون کپسول‌های ویتامین E) نیز می‌تواند به موهای ضعیف قدرت خاصی ببخشد و علاوه بر اینها مانع خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


مـرا همـانگـونه کـه هستـم دوسـت داشتـه بـاش!

مـرا همـانگـونه کـه هستـم دوسـت داشتـه بـاش!

10-stubborn-body-myths-salemzi-2157230112.jpeg

یک روز، زنی با یک مجله در دست پیش شوهرش می‌آید و می‌گوید، «عزیزم، این مقاله فوق‌العاده است. یک فعالیتی را توضیح می‌دهد که هر دوی ما می‌توانیم برای بهتر کردنواجمان آن را انجام دهیم. موافقی امتحانش کنیم؟»

همسرش می‌گوید، «حتماً!»

زن توضیح می‌دهد، «این مقاله می‌گوید که یک روز هر کدام از ما یک لیست جداگانه از چیزهایی درمورد همدیگر که دوست داریم تغییر دهیم تهیه کنیم. چیزهایی که اذیتمان می‌کنند، اشکالات کوچک و از این قبیل. و بعد فردای آن روز این لیست را به همدیگر بدهیم، موافقی؟»

شوهر لبخند زده می‌گوید، «موافقم!»

آن روز مرد کاغذی برداشته و در اتاق نشیمن نشست. زن به اتاق خواب رفت و همان کار را کرد.

------

روز بعد، سر میز صبحانه، زن گفت، «شروع کنیم؟ اشکالی ندارد اگر من اول شروع کنم؟»

مرد گفت، «شروع کن.»

زن سه ورق درآورد. لیست بلندبالایی بود. شروع به خواندن لیستش کرد. «عزیزم اصلاً دوست ندارم وقتی…» و همینطور لیست را که از کارهای کوچکی درمورد همسرش که او را اذیت می‌کرد تشکیل شده بود، ادامه داد.

مرد احساس کرد خنجری به قلبش وارد شده است. زن متوجه این قضیه شد و پرسید، «دوست داری ادامه بدم؟»

مرد گفت، «اشکالی ندارد، ادامه بده، می‌تونم تحمل کنم.»

زن به خواندن ادامه داد.

آخر کار زن گفت، «خوب تمام شد. حالا تو شروع کن.»

مرد ورقی را از جیبش درآورد و گفت، «دیروز از خودم پرسیدم دوست دارم چه تغییراتی در تو ایجاد کنم. هر چقدر فکر کردم، حتی یک چیز به ذهنم نرسید.» بعد کاغذ که سفیدِ سفید بود را به همسرش نشان داد. بعد ادامه داد، «چون به نظر من تو در نقص‌هایت کاملاً بی‌نقصی. من تو را آنطور که هستی قبول کرده‌ام--با همه نقاط مثبت و منفی که داری. من کل این مجموعه را دوست دارم. تو آدم فوق‌العاده‌ای هستی و من واقعاً عاشقتم.»

زن ناراحت شد. سه ورق کاغذ را در دستانش مچاله کرد و محکم خود را به آغوش همسرش انداخت.

ما به این دلیل دوست داریم آدمها را تغییر دهیم، که دوستشان داریم. اما گاهی‌اوقات، انگیزه‌های ما خالص نیستند. گاهی وقت‌ها از روی خجالت دوست داریم که عزیزانمان را تغییر دهیم. از اینکه دیگران درمورد فرزندان، همسر، خواهر و برادرها و والدینمان چه می‌گویند، خجالت می‌کشیم. یک دلیل دیگر برای میل ما به تغییر آدمها این است که دچار بیماری مقایسه کردن هستیم. ازدواج کردن مثل رفتن به رستوران است؛ وقتی غذایتان را سفارش می‌دهید، می‌فهمید که میز بغلی هم چه غذایی سفارش داده است و یکدفعه از چیزی که سفارش داده بودید، پشیمان می‌شوید. این میل به مقایسه کردن، مایه بدبختی‌ بسیاری از زندگی‌های زناشویی است. اگر همیشه هیکل همسرتان را با جنیفرلوپز مقایسه کنید، مطمئناً او قادر به رقابت با آن نخواهد بود.یا اگر درآمد شوهرتان را با بیل‌گیتس مقایسه کنید، او هم توان رقابت نخواهد داشت. خیلی وقت‌ها، حتی همسرانمان را با کسی مقایسه می‌کنیم که اصلاً وجود ندارد. مثلاً درمورد یک ستاره هالیوودی خیالپردازی می‌کنیم که اصلاً واقعی نیست. چون همه نقص‌ها و عیب و ایرادهای آنها با فتوشاپ از بین می‌رود.

قبل از اینکه ازدواج کنید، برای ارزیابی همسر آینده‌تان باید خیلی دقیق باشید. همه چیز را بررسی کنید. ارزش‌ها، پیشینه، اولویت‌ها، واکنش‌ها، اعتقادات، همه چیز. اما وقتی ازدواج کردید، دیگر دست از ارزیابی کردن بردارید، از انتقاد کردن دست بکشید. دیگر وقت درست کردن طرف مقابل تمام شده است. باید بتوانید او را همانطور که هست تحسین کنید. از پشت میز قضاوت بیرون بیایید و حس نقاشی را پیدا کنید که می‌خواهد تصویری زیبا را نقاشی کند. یک هنرمند همه چیز را همانطور که هست قبول می‌کند. وقتی فرد مقابل را بپذیرید و تحسینش کنید، یک معجزه اتفاق می‌افتد: فرد مقابل یاد می‌گیرد خود را بپذیرد و درنتیجه زخم روی دلش التیام یافته و تغییرها شروع می‌شود.

چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟ ممکن است یک چیز را هم دوست داشته باشید و هم نداشته باشید. مثلاً تلفن‌همراهتان. چرا دوستش دارید؟ چون هر زمان که خواستید می‌توانید به کسانیکه در دفترچه آن ذخیره هستند زنگ بزنید، مثل وقت‌هایی که مثلاً در خیابان پنچر شده‌اید، یا به دعا نیاز دارید یا هر چیز دیگر. چرا ممکن است دوستش نداشته باشید؟ اینکه آن تعداد آدم هم بتوانند هر زمان که دوست دارند به شما زنگ بزنند، حتی وقت‌هایی که دوست دارید استراحت کنید و برای خودتان وقت بگذرانید. خنده‌دار است اما درمورد روابط هم همینطور است.

چرا عاشق شدید؟ شوکه نشوید، اما همان چیزی که باعث شد عاشق یک نفر شوید، سال‌های بعد روی اعصابتان خواهد بود. شوخی نمی‌کنیم. اگر به این دلیل عاشق همسرتان شدید که وقتی در مهمانی او را دیدید بسیار خوش‌مشرب و بشاش به نظر می‌رسید، سال‌های بعد ملتمسانه دوست دارید زیپ دهان او را بکشید که دست از حرف زدن بردارد. اگر به این دلیل عاشق شوهرتان شدید که ساکت، قوی و جدی بود، امروز دوست دارید بخاطر سرد بودنش خفه‌اش کنید. اگر بخاطر زیبایی بی‌نظیرش عاشق همسرتان شدید، امروز وقتی مجبور می‌شوید سه ساعت در ماشین بنشینید تا برای بیرون رفتن آماده شود دوست دارید تک تک موهایتان را بکنید. یادتان باشد، هر نقطه قوتی یک ضعف دارد.

باز هم نکته‌مان را تکرار می‌کنیم: اگر می‌خواهید ازدواجی شاد و آرام داشته باشید، باید دست از اصلاح کردن همسرتان بردارید و شروع به تحسین کردنش کنید.

اینکه باید از اصلاح کردن همسرتان دست بردارید دو دلیل دارد:

اول اینکه نمی توانید.

دوم اینکه آدمها مثل خانه‌های قدیمی می‌مانند. اگر یک جای آنها درست شود، یک چیز دیگر در آنها خراب می‌شود.

web counter
یادتان باشد، هیچوقت نمی‌توانید کسی را درست کنید چون اصلاح کردن دیگران یک کار درونی است. هیچوقت از بیرون نمی‌توان به آن اجبار کرد. باید دیگران را تحسین و راهنمایی کنید. باید به آنها آموزش دهید. اما نباید اجبار کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که همسرتان را دوست داشته باشید و به او برای اصلاح خودش فضا بدهید.


طنز: کجایی حاجی ارزونی؟ گرونی کرد داغونم!

طنز: کجایی حاجی ارزونی؟ گرونی کرد داغونم!

شاعر این قطعه طنز که ظاهرا خیلی با مشکلات دست به گریبان است اما همچنان با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با امید زنده است و راه حل اساسی برای وعده مسئولان پیدا کرده.

الهی، من با این که بنده‌ای بسیار باهوشم
ولی از بخت بد، در زندگی چون برق، خاموشم
یکی از دوستان من مدیرکل شد و دیگر
دمی با من نمی‌جوشد، منم با او نمی‌جوشم!
یکی هم شد بساز بفروش و گردید ساکن شمرون
ولیکن بنده شاعر، هنوزم ساکن شوشم
برای سور و سات خونه‌ام چون آس و بی‌پولم
باید یک تخته از شش تخته زیلوهامو بفروشم

شعار و وعده بسیار چون می‌داد آزارم
خریدم بسته‌ای پنبه، چپاندم داخل گوشم
چو می‌بینم منو هر کس به نوعی داره می‌دوشه
منم می‌رم از امشب گاو گل عباس و می‌دوشم!
رضا هستم من از این زندگانی با همه تلخی
تا شیرینش کنم، از صبح تاشب سخت می‌کوشم
مرا گردن کلفتی دید و گفتا: حیف، لاجونی
ولی یکدفعه چون خرسی پرید از دور، بردوشم
...

کجایی حاجی ارزونی، گرونی کرد، داغونم
بیا ای جان جانان، بازه از بهر تو آغوشم!

 

گل آقا. شماره 134. تابستان 1372


کـوتاه و خـواندنـی از همـه جـا ............

مراسم گلریزان کمک به ورزشکاران نیازمند. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

مراسم گلریزان کمک به ورزشکاران نیازمند. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

گشایش نخستین اجلاس مجمع پارلمانی اکو. (مهر)
گروه اینترنتی ایرانسان

در حاشیه سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن در آسیا؛ هتل هما. (مهر)
گروه اینترنتی ایرانسان

تمرین تیم ملی بوکس. (باشگاه خبرنگاران)
گروه اینترنتی ایرانسان

مسابقات اسکیت سرعت بانوان قهرمانی کشور‎. (ایرنا)
گروه اینترنتی ایرانسان

استعفای پاپ از مقام خود؛ ایتالیا. (MCT)
گروه اینترنتی ایرانسان

بازداشت عده‌ای از طرفداران فوتبال؛ هندوراس. (خبرگزاری فرانسه)
گروه اینترنتی ایرانسان

اثرات جنگ داخلی در مالی. (خبرگزاری فرانسه)
گروه اینترنتی ایرانسان

تلاش برای بیرون آوردن ماشین از زیر برف؛ پورتلند، ایالات متحده. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

نمایش پرچم به مناسب سالگرد انقلاب یمن. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

تصویر زن افغان در آینه. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

تانک با کاور چهل تکه مقابل موزه؛ آلمان. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

سر خوردن اسکی باز آمریکایی در مسابقات اسکی اتریش. (خبرگزاری فرانسه)
گروه اینترنتی ایرانسان

پلیس در جشن سال جدید چینی در لندن. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

برنامه‌های مخصوص سال مار در معبد پکن. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

نمایش عجیب با مار؛ چین. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

اولین شب کارناوال ریودوژانیرو. (خبرگزاری فرانسه)
گروه اینترنتی ایرانسان

کودکان در انتظار شرکت در راهپیمایی فستیوال؛ پرتغال. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

مدل‌ها در هفته مد مرسدس بنز؛ نیویورک. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

سنجابی با لقمه بزرگتر از دهان؛ کانادا. (سولنت)
گروه اینترنتی ایرانسان

ترافیک به خاطر شیرها در جاده پارک بین‌المللی نایروبی؛ کنیا. (Barcroft Media)
گروه اینترنتی ایرانسان

شامپانزه 4 ماهه در باغ‌وحش کوالالامپور. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

چهره‌های متفاوت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

تلاش برای عکس گرفتن از علی لاریجانی در راه‌پیمایی مردم قم. (باشگاه خبرنگاران)
گروه اینترنتی ایرانسان

تهرانی‌ها در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

تهرانی‌ها در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

پخت 34 متر کیک برای انقلابی که 34 ساله شد؛ گرگان. (ایرنا)
گروه اینترنتی ایرانسان

در حاشیه راه‌پیمایی. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

ژست مقابل دوربین. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

آتش‌سوزی در کارخانه برنز. (ایسنا)
گروه اینترنتی ایرانسان

وزیر اقتصاد در نخستین همایش ملی استاندارد حسابداری بخش عمومی. (باشگاه خبرنگاران)
گروه اینترنتی ایرانسان

پرواز سیمرغ‌ها. (ایسنا)
گروه اینترنتی ایرانسان

اصغر شاهوردی، صدا بردار سینمای ایران در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

خانواده‌ای که برنده سیمرغ شد. (فارس)
گروه اینترنتی ایرانسان

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در مشهد. (مهر)
گروه اینترنتی ایرانسان

تئاتر درباره ال ای به کارگردانی بهزاد مرتضوی. (باشگاه خبرنگاران)
گروه اینترنتی ایرانسان

مخالفان دولت در مصر. (خبرگزاری فرانسه)
گروه اینترنتی ایرانسان
53
کشته در تصادف اتوبوس و کامیون؛ زامبیا. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

تمرین زمستانی مشترک سربازان کره جنوبی و آمریکایی در پیونگ چانگ. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

بازگشت سرما و برف به انگلستان. (عکس و اخبار شمال)
گروه اینترنتی ایرانسان

گیر افتادن در برف سنگین؛ ایالات متحده. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

شنا در آب یخ؛ روسیه. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

خمیازه کشیدن در مراسم اولین روز سال جدید چینی در معبد؛ پکن. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

هجدهمین دور از مسابقات رالی سوئد. (Scanpix)
گروه اینترنتی ایرانسان

اسکی باز سوئیسی در مسابقات اسکی آلپاین؛ اتریش. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

دویدن دختری جوان با اسب و سگش؛ لهستان. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

دختر افغان؛ کابل. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

مراسم سنتی هندهای نپال؛ کاتماندو. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

مرد روستایی در کارناوال سالانه استقبال از بهار؛ سوئیس. (آژانس عکس اروپا)
گروه اینترنتی ایرانسان

شرکت کنندگان در فستیوال سنتی گلی؛ ریودوژانیرو، برزیل. (گتی)
گروه اینترنتی ایرانسان

عبور از خط پایان در برنامه دوی رنگی؛ سیدنی، استرالیا. (رویترز)
گروه اینترنتی ایرانسان

اجرای برنامه آتشین در کارناوال؛ مادرید، اسپانیا. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

انتقال اسب‌ها؛ شرق جاوا، اندونزی. (آسوشیتدپرس)
گروه اینترنتی ایرانسان

خرس قطبی و سه توله‌اش؛ کانادا. (Minden Pictures)
گروه اینترنتی ایرانسان

رو در رو شدن حلزون و کرم ابریشم؛ اندونزی. (Barcroft Medi)
گروه اینترنتی ایرانسان


تصـاویری نایاب از طهـران قدیـم..............

تصـاویری نایاب از طهـران قدیـم

عکسهای زیر توسط جعفر شهیدی در زمان قاجارایه از طهران قدیم گرفته شده است

دروازه گمرک

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

اگر تا دم دم های غروب خودت را به شهر می رساندی، می توانستی وارد شوی، وگرنه باید همان بیرون شهر و پشت دروازه های بسته می ماندی و شب را با ترس حمله دزدان و حرامی ها صبح می کردی!
یا اگر دلت می آمد ـ که باید میآمد ـ سرکیسه را شل و دروازه بانان را با سکه های زردرنگ راضی می کردی تا در را باز کنند و به تو اجازه ورود بدهند. به هر حال در روزگاری که برای محافظت از شهر در مقابل مهاجمان و یاغی ها، دور تا دور شهر را برج و باروهای مرتفع و خندقهای عمیق گرفته بودند و دروازه ها تنها ورودی های شهر به حساب می آمدند، دروازه ها از بعد از اذان صبح تا 2، 3 ساعت بعد از غروب آفتاب باز بودند و تو باید به موقع خودت را می رساندی تا بتوانی از زیر طاق های کاشی کاری شده آنها عبور کنی.


مدرسه

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


پهلوان معرکه گیر برای کسب روزی با یک خرس در خیابانهای تهران کشتی می گیرد.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


مظفرالدین شاه در باغچه خانه ای نه چندان مجلل استراحت می کند.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


اداره پست طهران قدیم

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


بازار پارچه فروشان-طهران

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


عطاری-طهران-قاجاریه
تزیینات با صابون سفید !

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


بستنی - طهران

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



میدان رژه - طهران

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



مظفرالدین شاه

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


بازار طهران

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



معتادان بی خانمان قاجاری

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



کرسی

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net




حمام سال 1250

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


پهلوانان نمی میرند....سال 1298

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


اولین واگن اسبی به همراه مسافرین

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



یک مغازه فروش لباس دست دوم-سال 1286

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



تصویر پرورش دهنده بوقلمون که گله خود را برای فروش به خیابانهای طهران آورده است.
سال 1300 خورشیدی

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



تصویری نادر از یک نمای خیابانی از طهران در عهد ناصری-1287
در تصویر نانوایی سنگک قدیمی،آجیل فروشی(؟)،چراغ روشنایی و ... به چشم می خورد...

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



اجتماع شهروندان در تراموا در منطقه شمال طهران -سال 1300

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


مغازه تریاک فروشی در روستا

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


بررسی گل خشخاش برای برداشت تریاک.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

در ایران تا سده‌ی هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، کشت خشخاش و تولید تریاک، به منظور مصرف داخلی بود؛ اما از نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، کشت تریاک در جایگاه محصولی ارزآور، مورد توجه قرارگرفت. در اواخر سده‌ی نوزدهم و اوا
یل قرن بیستم، ایران یکی از اعضای بسیار فعال تجارت جهانی تریاک شمرده می‌شد و اقتصاد کشور تا حد زیادی به تولید و صدور تریاک وابسته بود.
در تاریخ 23م اسفند 1289/ 12م ربیع‌الاول 1329، قانون تحدید تریاک به تصویب رسید که طی آن، در مدت 8 سال مصرف شیره، ممنوع و استعمال تریاک، تنها به منظور مصرف طبی، مجاز شناخته شد. دولت برای مصرف مواد، مالیات در نظر گرفت و برای معتادان، کارت سهمیه صادر کرد. اما این اقدام به کاهش مصرف مواد نینجامید بلکه قاچاق آن را رواج داد. در این میان در سال 1301ش.، قانون منع واردات مواد مخدر تصویب شد.
پس از تشکیل جامعه‌ی ملل، مسئله‌ی تریاک، مورد توجه جامعه‌ی جهانی قرار گرفت و ایران، به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی هدف برنامه‌ی کاهش تولید بود. شش سال بعد یعنی سال 1307ش.، قانون جدید «انحصار دولتی تریاک»، از تصویب گذشت که بر این اساس، دولت ایران می‌بایست به‌تدریج اراضی زیر کشت خشخاش را کاهش می‌داد. به دنبال گسترش ابعاد مسئله‌ی اعتیاد و ناچیز بودن درآمد حاصل از صدور تریاک برای دولت «قانون منع کشت خشخاش و استعمال تریاک»، در سال 1334 تصویب و به اجرا گذاشته شد.


مظفرالدینشاه در فرنگ

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


پادشاه انگلستان ادوارد هفتم و ناصرالدین شاه قاجار در انگلستان

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



قمه زنی-محرم عهد قاجار

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



صرف چایی در باغ آن هم عهد قاجار

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


تصویر کمتر دیده شده از احمد میرزا(احمدشاه)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net



فقط در طهران ادا خواهد شد! (فقط در تهران قابل نقد شدن است!)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


ایرانی ها در سال 2012 چه چیزهایی را در گوگل جستجو کرده اند؟


ایرانی ها در سال 2012 چه چیزهایی را در گوگل جستجو کرده اند؟

هفته گذشته، گوگل طبق سال‌های قبل اقدام به انتشار آمار کاملی درباره جستجوهای صورت گرفته در این سایت طی بازه زمانی 2012 کرد. این گزارش کامل علاوه بر نشان دادن جستجوهای جهانی در دسته‌بندی‌های مختلف، جستجوها را به تفکیک 55 کشور مختلف نیز به نمایش می‌گذاشت اما متاسفانه خبری از کشور ایران در بین فهرست کشورها نبود.

 

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

این موضوع باعث شد تا سری به بخش Trends گوگل (که قسمت بزرگی از نتایج منتشر شده این سایت بر اساس آمار این سرویس به دست می‌آید) بزنیم و از فیلترهای موجود، کشور ایران را انتخاب کند تا باهم ببینیم کاربران ایرانی در سال 2012 چه چیزی را جستجو کرده‌اند.

ایران - جستجوهای وب

به صورت کلی، جستجوهای برتر کشور ایران نسبت به سال‌های گذشته تغییر زیادی نداشته است. اما در قسمت جستجوهای پرطرفدار امسال (که شامل عبارت‌های جستجو شده با بیشترین میزان ترافیک در بازه 2012 بوده‌اند) تغییرات مختلفی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم. فهرست زیر (و سایر فهرست‌های موجود در این مطلب)، به ترتیب 10 مورد از عبارات با بیشترین موارد جستجو شده و 10 مورد از جستجوهای پرطرفدار سال 2012 را نشان می‌دهد.

بیشترین موارد جستجو شده (جدول راست) و جستجوهای پرطرفدار (جدول جپ)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net




ایران - جستجوهای عکس

در بخش جستجوهای تصاویر، عبارات مختلفی وجود دارند که به دلیل محدودیت‌هایی که از آن‌ها اطلاع دارید، امکان انتشار همه آن عبارات به طور مستقیم از طریق خروجی گوگل برای ما ممکن نیست. برای این موضوع می‌توانید شخصا با مراجعه به فهرست Google Trends این موارد را بررسی کنید. همچنین دو عبارت ابتدایی فهرست جستجوهای پرطرفدار تصاویر ایران در گوگل به طور دقیق مشخص نشده‌اند.

بیشترین موارد جستجو شده

1. عکس
2. دختر
3. زن
4. hot
5. girl
6. ---
7. عکس (با حرف ک عربی)
8. ---
9. girls
10. زیبا


جستجوهای پرطرفدار

1. ---
2. ---
3. خفن
4. گلشیفته
5. گلشیفته فراهانی
6. ---
7. ---
8. عشق ممنوع
9. Jennifer lopez
10. عشق


اصفهان - جستجوهای وب

به دلیل شباهت زیاد جستجوهای صورت گرفته در استان تهران با نتایج ایران، تصمیم گرفتیم تا با صرف نظر از این شهر، 3 استان بزرگ دیگر ایران را انتخاب کنیم. این استان‌ها شامل اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی می‌شوند.

بیشترین موارد جستجو شده (جدول راست) و جستجوهای پرطرفدار (جدول جپ)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net




اصفهان - جستجوهای عکس
بیشترین موارد جستجو شده

1. عکس
2. دختر
3. زن
4. Hot
5. Girl
6. ایرانی
7. زیبا
8. ---
9. ---
10. اصفهان


جستجوهای پرطرفدار

1. گلشیفته فراهانی
2. گلشیفته
3. ---
4. خفن
5. عشق ممنون
6. Facebook
7. جنیفر لوپز
8. پروانه
9. ---
10. Baby


فارس - جستجوهای وب

بیشترین موارد جستجو شده (جدول راست) و جستجوهای پرطرفدار (جدول جپ)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net




فارس - جستجوهای عکس
بیشترین موارد جستجو شده

1. عکس
2. دختر
3. زن
4. Hot
5. Girl
6. لباس
7. گل
8. ایران
9. زیبا
10. ---


جستجوهای پرطرفدار

1. گلشیفته فراهانی ---
2. گلشیفته
3. ---
4. گلشیفته فراهانی
5. ---
6. خفن
7. عشق ممنوع
8. ---
9. Jennifer lopez
10. عکس خنده دار


آذربایجان شرقی - جستجوهای وب

بیشترین موارد جستجو شده (جدول راست) و جستجوهای پرطرفدار (جدول جپ)

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net




آذربایجان شرقی - جستجوهای عکس
بیشترین موارد جستجو شده

1. عکس
2. دختر
3. Hot
4. Girl
5. ایرانی
6. زن
7. دانلود
8. لباس
9. Girls
10. ایران


جستجوهای پرطرفدار

1. زلزله
2. خفن
3. گلیشفته فراهانی
4. ---
5. فراهانی
6. بازیگران ایرانی
7. علی دایی
8. Images
9. دختر زیبا
10. تبریز

این آمار چطور به دست آمده است؟
اول از همه ما بر اساس فیلتر زمانی، بازه مورد نظرمان در Google Trends را روی سال 2012 تنظیم کردیم و با انتخاب ایران از بین فهرست کشورهای موجود، اطلاعات گوگل را گردآوری نمودیم. متاسفانه گوگل نتایج را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف برای ایران نمایش نمی‌دهد لذا این گزارش در دو بخش وب و تصاویر و دو زیر مجموعه بیشترین موارد جستجو شده و جستجوهای پر طرفدار، برای کشور ایران و برخی استان‌های بزرگ منتشر شده است.

منبع : وبلاگینا