سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

احمدی نژاد: تا ساعت 9 صبح 12 مرداد 92 کار می کنیم.......

احمدی نژاد: تا ساعت 9 صبح 12 مرداد 92 کار می کنیم

احمدی نژاد: تا ساعت 9 صبح 12 مرداد 92 کار می کنیم
وی در ادامه گفت: توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 که برای تنفیذ ریاست جمهوری جدید برویم همانند ساعت 10 صبح روزی که حکم بنده تنفیذ شد، کار خواهد کرد؛ چرا که این خدمتگزاری فرصت مناسبی است که نباید اجازه دهیم از دست برود.

رییس جمهور استانداران سراسر کشور را به تمرکز بر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، توجه و پیگیری طرح‌های گسترش کشاورزی، اجرای طرح پزشک خانواده، کنترل بازار شب عید و نظارت دقیق بر قیمت‌ها به منظور رعایت حال مردم بخصوص اقشار ضعیف فرا خواند.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) ‌در نشست استانداران سراسر کشور در ساختمان وزارت کشور، گفت: برنامه و سیاست دولت تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، کار و تلاش صادقانه و خالصانه و خدمت به مردم است و پشت این ایده نیز استدلال عقلانی، دینی و منطقی قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاآخرین لحظه پای کار ایستاده‌ایم و هیچ دغدغه‌ای جز کار و تلاش و خدمت نداریم و از همه مدیران اجرایی هم می‌خواهم وقت خود را فقط در این مسیر متمرکز کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر حرکت و حکومت‌ها برای خدا نباشد، عمر دنیایی انسان تکراری، بی‌معنا و خسته‌کننده خواهد بود، لذا باید از فرصت‌ها برای تعالی و کمال نهایت بهره را ببریم چرا که فرصت حکومت و خدمت شخصی نیست بلکه متعلق به یک تاریخ و یک ملت است.

وی در ادامه گفت: توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 که برای تنفیذ ریاست جمهوری جدید برویم همانند ساعت 10 صبح روزی که حکم بنده تنفیذ شد، کار خواهد کرد؛ چرا که این خدمتگزاری فرصت مناسبی است که نباید اجازه دهیم از دست برود.

احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی را میراث‌دار همه انبیاء الهی خواند که 220 هزار تن از بهترین‌های ملت با خون خود نهال آن را آبیاری کردند، خاطر نشان کرد: در تمام تاریخ انبیاء الهی این تعداد شهید و جانباز نداشتیم و اگر فقط شهید بهشتی برای این انقلاب شهید شده بود، کافی بود تا یک لحظه از خدمت غافل نشویم.

رییس جمهور گفت: اراده الهی بر نابودی مستکبرین و زعامت مستضعفین قرار گرفته است، این کلام امام راحل است و یقین دارم انتخابات پیش رو بسیار باشکوه و پرشکوه خواهد بود و ملت بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد و عزت این ملت ارتقاء خواهد یافت و جمهوری اسلامی وارد مرحله جدیدی خواهد شد که بسیاری از آلودگی‌ها از ساحت نورانی آن پیراسته می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: هرکس به جمهوری اسلامی و نقش مردم در آن باور نداشته باشد خودش از دایره خارج خواهد شد، چرا که مردم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده و پای انقلاب ایستاده و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و دلیلی ندارد که خدا برای این مردم، خیر و خوبی نخواهد؛ یقین دارم، خدا سطح بالاتری از عزت را به ملت ایران خواهد داد و کسانی را که قدر ملت را ندانستند، از ملت جدا می‌کند در حالی که انقلاب، اوج خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به تصریح امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملت در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند و اگر ایرادی هست از حلقه واسط بین مردم و انقلاب است، خاطر نشان کرد: اصلاح این حلقه واسط برای خدا به هیچ وجه کار سختی نیست و خدا کسانی که دغدغه خدمت به انقلاب و مردم را ندارند، نابود خواهد کرد و بگونه ای آنان را از میان برخواهد داشت که گویا هیچ‌گاه اثری از آنها در بین نبوده است.

دکتر احمدی‌نژاد جمهوری اسلامی را خلاصه رسالت همه انبیاء الهی توصیف و خاطرنشان کرد: ماموریت جمهوری اسلامی ادامه راه انبیاء‌الهی است و از همین‌رو مسئولیت‌ها در این نظام بسیار بسیار سنگین است.

رییس جمهور با بیان اینکه مسئولیت ملتی که پرچمدار ادامه راه انبیاء باشد با دیگران متفاوت است و همه کارهای او زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد، ‌اضافه کرد: این پرچمداری باعث می‌شود عملکرد ما، نام و مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) را بالا ببرد و مهم این است که وقتی جهانیان به عملکرد مان می‌نگرند به حضور در این مسیر مشتاق یا از آن رویگردان می شوند.

رییس جمهور در ادامه انقلاب اسلامی را در آستانه ورود به دوره‌ای جدید و سطحی بالاتر و جهانی‌تر عنوان کرد و افزود: وظیفه ما در این عرصه کار، تلاش و خدمت است و ما مطالبه‌ای جز این نداریم و هیچ‌کس نیز حق ندارد طلبی جز این داشته باشد؛ خودم را بدهکار انقلاب اسلامی می‌دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا کنم و اساساً آرزویی جز بالا رفتن پرچم توحید و عدالت در جهان و آزاد شدن بشریت ندارم.

دکتر احمدی‌نژاد دلبستن به عناوین و مناصب را غلط عنوان کرد و اظهار داشت: عناوین و مناصب دنیایی هیچ چیز به انسان نمی‌دهند و هنر این است که بتوانیم به این عناوین شأنیت ببخشیم.

رییس جمهور یاد امام و شهیدان را گرامی داشت که راه خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را گشودند و تصریح کرد: تا آخر در این راه خواهیم ایستاد و ذره‌ای در اراده و همت ما خلل ایجاد نخواهد شد و هر جا که باشیم این مسیر را ادامه خواهیم داد چرا که اعتقاد داریم از همه جا راهی به آسمان هست.

وی تأکید کرد: مناصب دنیایی فرصت‌هایی هستند که خدا در اختیار انسان قرار می‌دهد و وسیله آزمایش انسان هستند که چه کسی بهتر، از فرصت دنیایی خود استفاده می‌کند و آیا آن را برای رضایت خدا بکار می‌گیرد یا رضایت دیگران و خسارت دیده‌ترین فرد کسی است که از فرصت‌های بزرگ اجتماعی که در اختیارش قرار می‌گیرد برای کمال و تعالی استفاده نکرده باشد و در پایان فرصت خدمت مهیای شهادت نه به معنای مصطلح بلکه به معنای انقطاع از زمین و جاذبه‌های دنیا نرسیده باشد.

دکتر احمدی‌نژاد جمهوری اسلامی را یک فرصت طلایی و عنایت الهی دانست که در آن شرایطی فراهم شده تا همه در مسیر تعالی و کمال قرار گیرند و لحظه لحظه آن فرصت خدمت و تلاش صادقانه است که اگر از دست برود حتی پیامبر و اهل بیت او که شفیع آخرت انسان‌ها هستند، بهانه‌ای برای شفاعت ما نخواهند داشت.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر کار و تلاش برای تعالی و پیشرفت کشور یکی از کارهای مهم را در اولویت قرار دادن گسترش کشاورزی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ستاد توسعه کشاورزی از جمله فرصت‌های طلایی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور است و همه باید توجه مناسب و لازم برای توسعه کشاروزی را بکار گیرند.

رییس جمهور با تأکید بر تسریع در واگذاری زمین‌های قابل کشت به مردم اظهار داشت: لازم است واگذاری زمین‌ها در مقیاس‌های بزرگتر و به افراد واجد صلاحیت صورت گیرد و مصراً از استانداران و مسئولان استانی می‌خواهم که این کار را به عنوان کار دست دوم محسوب نکنند.

دکتر احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که در مراکز تصمیم‌گیری حضور یافته و مانع از گسترش حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی می‌شوند، خاطر نشان کرد: متأسفانه جریان ثروت از پایین به بالا و از اقشار کم‌درآمدتر به پردرآمدها بوده و شیب انتقال منابع و سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی انسانی از مناطق دورتر و مرزی به مراکز شهری و شهرهای بزرگ می باشد که باید اصلاح شود.

رییس جمهور با بیان اینکه ثروت دائماً در حال انباشت در تهران بوده و حجم گردش سرمایه در تهران با سراسر کشور برابری می‌کند، اظهار داشت: همان جریانی که باعث این انباشت سرمایه در تهران شده، باعث شده است، توده‌های عظیم مردم از جریان فعالیت‌های اقتصادی خارج شده و اقتصاد در انحصار عده قلیلی متمرکز شود در حالی که اقتصاد با تلاش همه مردم ماندگار، پویا و فعال می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد گردش غلط مالی در کشور را ناشی از عملکرد نادرست تصمیم‌گیران عنوان کرد و ادامه داد: امروز سیستم بانکی کشور به عامل اصلی انتقال پول و ثروت از طبقات پایین به طبقات بالا تبدیل شده است و این روند اشتباه باید معکوس شود و تا زمانیکه این روند غلط معکوس نشود در مدیریت و کنترل مسائل با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر زمینه‌های فعالیت مؤثر توده‌های مردم در عرصه‌های اقتصادی مهیا شود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود از دیگر کارهای لازم‌الاجرا در کشور را پیگیری اجرای مناسب طرح پزشک خانواده عنوان کرد و گفت:‌ اجرای این طرح هرگز به معنای جذب نیروی جدید برای وزارت بهداشت نیست، بلکه اقدامی اصولی برای کاهش هزینه‌های ملی در بخش بهداشت و درمان مردم است.

دکتر احمدی نژاد طرح پزشک خانواده را یک نظام پایش مستمر به سلامت مردم توصیف کرد و ادامه داد: اجرای این طرح به معنای طبقه‌بندی مراحل درمان مردم است نه اینکه صرفاً عده‌ای یک واسطه اولیه برای مراجعه مردم به پزشکان مردم شوند، بلکه پزشکان این طرح باید با دقت و تعهد تا آنجا که امکان دارد از مراجعه بیهوده و ناآگاهانه مردم به پزشکان متخصص ممانعت کنند تا ضمن اصلاح روند تأمین سلامت و درمان مردم در هزینه‌های ملی این بخش نیز مدیریت مناسب‌تری صورت گیرد.

رییس جمهور با اشاره به اجرای هدفمندسازی یارانه ها اظهار داشت: دولت بر ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اصرار داشت که این کار بر مبنای دریافت هزینه‌های واقعی انرژی به نسبت مصرف هرکس و بعد توزیع آن به صورت مساوی در بین همه مردم بود.

وی افزود: اجرای هدفمندسازی یارانه ها یکی از بهترین روش‌های اصلاحات اقتصادی در دنیا به حساب می‌آید و پس از اجرای موفق در ایران مورد تحسین مجامع علمی بین‌المللی نیز قرار گرفت اما ابتدا بدخواهان بین‌المللی و برخی نیز در داخل آن را مورد هدف قرار دادند و نابسامانی‌های ایجاد شده را ناشی از اجرای این قانون معرفی کردند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همان کسانی که بازار ارز را بهم ریختند، مدعی دولت هم هستند و وقتی بانک مرکزی در ازای ارزهای پرداخت شده به بانک‌ها، پاسخی از نحوه مصرف این ارقام ارزی از طرف بانک‌ها نگرفت و مجبور شد منابع ریالی معادل را از حساب این بانکها برداشت کند،‌علیه بانک مرکزی جنجال به راه انداختند.

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: زمانی که امام راحل تعبیر جنگ فقر و غنا را بکار برد، شاید خیلی از ما این بحث را جدی نمی‌گرفتیم، اما امروز نبرد در این عرصه بطور بسیار جدی جریان دارد.

رییس جمهور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پس از تأکیدات معظم‌له هشت جلسه برگزار کردیم و چهار گزینه برای چگونگی ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها ارائه کردیم که آثار تورمی آنها بر روی تولید، تجارت و معیشت دهک‌های مختلف جامعه به صورت کاملاً دقیق محاسبه شده است.

وی با طرح این سوال که آیا مقابله با تحریم‌ها غیر از این است که آثار منفی آن در زندگی مردم حذف شود، اظهار داشت: هوشمندانه‌ترین راه مقابله با تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است.

دکتر احمدی نژاد با رد این ادعا که در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حجم نقدینگی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد:‌ دولت حتی از تنخواهی که برای اجرای این قانون دریافت کرد نیز بخشی را به خزانه بازگرداند و براساس آمارهای کاملاً دقیق، مستند و ثبت شده افزایش حجم نقدینگی در سال 90 به نسبت سال 89 کاهش داشت، اما عده ای بدون توجه به این آمار ادعاهای بی‌اساس خود را تکرار می‌کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: مخالفان هدفمندی یارانه‌ها در بین مردم این طرح را عامل افزایش قیمت‌ها، تورم و مشکلات معرفی می کنند اما در جلسات خودشان آن را یک طرح انتخاباتی تفسیر می‌کنند؛ اگر این یک طرح شکست‌خورده است، اجازه دهند دولت که ریسک آن را پذیرفته، مراحل بعدی آن را هم اجرا کند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صریح اعلام کرده و معتقدیم هیچ کس نباید یا نمی‌تواند در انتخاب مردم دخالت کند و این حق منحصراً در اختیار مردم است.

وی در ادامه تسریع در اجرای طرح‌های مهر ماندگار را از برنامه های کاری مهم استانداران دانست و از استانداران خواست، اجرای طرح‌های مهر ماندگار را با جدیت دنبال کنند چرا که اجرای این طرح‌ها برای مردم نشاط و امید ایجاد کرده و در سال تولید ملی، حرکت اقتصاد کشور را سرعت می‌بخشد.

دکتر احمدی نژاد گفت: دولت با توجه به برخی محدودیت‌های ایجاد شده در منابع، تلاش دارد، بودجه لازم برای تکمیل طرح‌های مهرماندگار را فراهم کند و البته یقین دارم که خدا راه را باز خواهد کرد.

رییس جمهور کنترل بازار را به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدامات استانداران در روز‌های منتهی به عیدنوروز، ذکر کرد و اظهار داشت: باید کنترل بازار را در این ماه جدی‌تر پیگیری و اجرا کنید تا مردم برای عید در مضیقه قرار نگیرند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی واقعاً علیه دولت و مردم اجحاف می‌کنند، تصریح کرد: دغدغه ذهنی برخی‌ها فقط انتخابات است و من نمی‌توانم این مسأله را برای خود تحلیل کنم.

رییس جمهور ایجاد التهاب در بازار برای بالا بردن قیمت برخی کالاها را در حکم ربا خواری معرفی و خاطر نشان کرد: اینکه کسی با اقدامات غیرقانونی زمینه رشد بدون زحمت ثروت خود را فراهم کند، عین رباخواری و جنگ با خداست.

دکتر احمدی‌نژاد از استانداران بویژه در استان‌های مرزی، خواست تا اجازه دهند، روند واردات کالا از مرزها تسهیل شود تا بازار آرامش بیابد و به مردم فشار بی‌جهت وارد نشود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر به مصر، این سفر را تاریخی توصیف کرد و گفت: مصر کشوری تاریخ‌ساز و مؤثر در تاریخ تمدن انسانی و‌ همواره در تحولات منطقه‌ای و عربی پیشگام بوده است، چرا که مردم آن به لحاظ انسانی، همچون مردم ایران رشد یافته هستند.

رییس جمهور اظهار داشت: در حدود 70 سال گذشته مستکبران هیچگاه اجازه ندادند که این دو ملت در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، در حالی که تا پیش از انقلاب اسلامی مصری‌ها انقلابی و داعیه‌دار مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند، ایران سردمدار خط سازش بود و با پیروزی انقلاب اسلامی نقش این دو کشور جابجا کرد و این از توطئه‌هایی بود که مانع از تجمیع توان دو ملت ایران و مصر شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر ایران و مصر در کنار هم قرار بگیرند، همه معادلات ملت‌ها تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: امروز اراده غربی‌ها بر ساماندهی خاورمیانه جدید و تمهید شرایط برای ادامه تسلط آنها بر منطقه است و کنار هم قرار گرفتن ایران و مصر این نقشه را بر هم خواهد زد لذا تمام تلاش خود را برای ممانعت از گسترش روابط این دو کشور، بکار می‌گیرند.

رییس جمهور با اشاره به ابراز علاقه و احساسات مردم و گروه‌های اجتماعی مختلف مصری، نسبت به هیأت ایرانی در مصر خاطر نشان کرد: روسای احزاب و گروه‌های مختلف مصری که درباره مسائل مختلف منطقه و عرصه بین‌المللی نظرات متفاوت و بعضاً متضادی داشتند، درباره لزوم برقراری روابط با ایران و گسترش آن متفق‌القول بودند و آن را به سود دو کشور و منطقه می‌دانستند.

دکتر احمدی‌نژاد فضای ایجاد شده در اثر سفر به مصر را ظرفیتی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: ایران باید با مصر روابط دوستانه و نزدیک داشته باشد و برای اصلاح شرایط منطقه و بین‌المللی راه دیگری جز این نیست.
منبع: shafaf.ir

قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی........

قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی

قیمت خودروهای داخلی
تندر 90 پارس خودرو E2 در بازار به قیمت 38 میلیون به فروش میرسد.


قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است. نمایندگی‌های فروش در برابر پرسش‌های خریداران اظهار می‌کنند که تنها عرضه گسترده خودرو از سوی خودروسازان موجب افت قیمت‌ها خواهد شد.

نوع خودرو قیمت بازار
سایپا 111 18 میلیون و 500 هزار
سایپا 131SL 17 میلیون
سایپا 131SX 18 میلیون
تیبا 22 میلیون
تندر 90 پارس خودرو E2 38 میلیون
مگان 81 میلیون
ماکسیما 110 میلیون
206 صندوق‌دار V8 43 میلیون
206 صندوق‌دار V9 54 میلیون
تندر 90 ایران خودرو E2 37 میلیون
پژو پارس سال 34 میلیون و 500 هزار
پژو 405 26 میلیون

جزئیات افزایش یارانه نقدی.............

جزئیات افزایش یارانه نقدی

افزایش یارانه نقدی
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد جزئیات افزایش درآمد 10 دهک شهری و روستایی با افزایش یارانه نقدی در فاز اول هدفمندی را تشریح کرد.


داوود منظور در ارزیابی عملکرد اجرای گام اول قانون هدفمند کردن یارانه ها، اظهار کرد:عملکرد اجرای گام اول قانون هدفمند کردن یارانه ها از جنبه های مختلف قابل بررسی است که در این زمینه آثار آن بر صرفه جویی حامل‌های انرژی و رفاه خانوار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که صرفه جویی در مصرف حاملهای انرژی یکی از اهداف اصلی اجرای قانون بوده است، تاکید کرد: در پانزده ماهه منتهی به انتهای سال 1390در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل با احتساب توقف متوسط رشد مصرف سالهای 1388-1380، معادل 17.2 میلیارد دلار و بدون احتساب نرخ رشد سالانه، معادل 7.7 میلیارد دلار از محل کاهش مصرف حامل‌های انرژی(بدون لحاظ مصارف نفت کوره و نفت گاز نیروگاه‌ها)، آب و گندم صرفه جویی ارزی حاصل شده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با تداوم گام اول اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال 1391، صرفه جویی ارزی در هشت ماهه سال 1391 در مقایسه با قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه تنها با احتساب پنج فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گازمایع و همچنین گاز طبیعی بدون احتساب نرخ رشد سالانه دهه 80 معادل 3.1 میلیارد دلار بوده که با احتساب رشد سالانه مصرف این رقم معادل 8.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

منظور بهبود توزیع درآمد و بهره مندی بیشتر دهک‌های پایین درآمدی از یارانه اعطایی را از دیگر اهداف مهم قانون هدفمند کردن یارانه ها اعلام و خاطرنشان کرد: میزان نابرابری در سطح مناطق شهری با توجه به کاهش ضریب‏ جینی از 0.36 در سال 1387 به 0.34 در سال 1390 از روند نزولی برخوردار بوده‏‌است، همچنین بررسی شاخص‌های مختلف نابرابری توزیع درآمد در مناطق روستایی نشان می دهد علیرغم افزایش در سال 1388 نسبت به سال 1387 در سال‌های 1389 و 1390 بهبود یافته‏ است، به‏ طوری که ضریب جینی از 0.39 در سال 1387 به 0.35 در سال 1390 کاهش یافته‏ است.

وی در ادامه افزود: در سال 1390، خانوار شهری دهک اول توانسته با استفاده از یارانه پرداختی علاوه بر پوشش کامل اضافه هزینه ناشی از تورم ساختاری اقتصاد و تورم مستقیم و غیرمستقیم هدفمندکردن یارانه‌ها، 32 درصد از یارانه را به درآمد خود بیفزاید که این اضافه درآمد برای دهک های دو، سه، چهار و پنج به ترتیب برابر با 37.5، 22.4 ،17.9 ، 11.6 درصد بوده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای دهک ششم یارانه پرداختی کل اضافه هزینه را پوشش و از دهک 7 تا 10 یارانه پرداختی تنها بخشی از اختلاف هزینه سال 1390 نسبت به 1389 را پوشش داد که میزان پوشش برای این دهک‌ها به ترتیب برابر 92، 88 ، 85 و 88 درصد بوده است.

منظور همچنین خاطرنشان کرد: در سال 1390، تمامی دهک های روستایی با استفاده از یارانه قادر بودند علاوه بر پوشش کامل اضافه هزینه ناشی از تورم ساختاری اقتصاد و تورم مستقیم و غیرمستقیم هدفمندکردن یارانه‌ها، سهمی از یارانه را نیز به درآمد خود بیفزاید که این اضافه درآمد برای دهک های اول 44 درصد یارانه و برای دهک دهم معادل 18 درصد بوده است.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط تحریمی روش مناسب برای اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها چیست؟ گفت:با توجه به عملکرد مثبت اجرای گام اول قانون هدفمند کردن یارانه ها، به نظر می رسد کلیات طرح در گام دوم مطابق گام اول و با لحاظ نکاتی که از آسیب شناسی گام اول اجرا حاصل شده است، باید اجرا شود.

منظور تاکید کرد:لحاظ نمودن شرایط تحریم اقتصادی بر شاخص های کلان اقتصادی بالاخص درآمدهای ارزی و تراز بازرگانی ، تاثیر نوسانات نرخ ارز بر تورم و آثار آن بر بخش‌های تولیدی و خانوار از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا با مطالعات کارشناسی و لحاظ شرایط حاکم بر فضای داخلی و پیرامونی باید از پتانسیل اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه ها در راستای خنثی سازی آثار تحریم ها استفاده شود.

تورم ایران؛ اول منطقه، ششم جهان..............

تورم ایران؛ اول منطقه، ششم جهان

تورم ایران
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی مقایسه‌ای ازنرخ تورم در منطقه و جهان منتشر کرد که بر این اساس، ایران با تورم 8/21درصدی در سال 2012 در رتبه یک منطقه و شش جهان قرار گرفت.


مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی مقایسه‌ای ازنرخ تورم در منطقه و جهان منتشر کرد که بر این اساس، ایران با تورم 8/21درصدی در سال 2012 در رتبه یک منطقه و شش جهان قرار گرفت. در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح شد: سال‌های طولانی است که پدیده تورم یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و معضلات اقتصادی کشور است.

ولی طی زمان جایگاه جهانی کشور از نقطه‌نظر این شاخص بدتر شده چون در حال حاضر بسیاری از کشورها توانسته‌اند بر معضل تورم‌های بالا و دو رقمی غلبه کنند. معضل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در ایران از نیمه اول دهه 1350 با افزایش درآمد نفت در ابعاد وسیع‌تری ظاهر شد این افزایش ابتدا از بازار کالاها و خدمات آغاز شد.

اما به سرعت به بازار عوامل تولید سرایت کرده و موجب افزایش هزینه تولید، دستمزدها و افزایش بی‌رویه سهم سود در اقتصاد کشور را فراهم کرد (بدون آنکه این سود صرف سرمایه‌گذاری مجدد و تولید شود)، در مرحله بعد به لحاظ بروز تنگناهای شدید مربوط به نیروی انسانی و بهره‌وری، مصالح و مواد، تاسیسات زیربنایی، محدودیت بازارهای ارتباطی، حمل‌و‌نقل، انرژی و نیز سرعت رشد افزایش نقدینگی و... عدم تعادل‌های موجود تشدید شد و در این جریان، رفع هر تنگنا، عملا به بهای بروز تنگناهای جدید و پایداری نرخ تورم در اعداد دو رقمی تمام شد.

در سند چشم‌انداز 20ساله برای دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، تمهیداتی در جهت کاهش تورم به منظور دستیابی به جامعه‌ای دور از فقر، توزیع مناسبت‌تر درآمدها، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و... پیش‌بینی شده است. برای حصول به چنین جایگاهی، پدیده تورم و عملکرد آن در اقتصاد کشور و موقعیت ایران در اقتصاد جهانی و منطقه (شامل آسیای‌میانه، خاورمیانه و کشورهای همسایه) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جدول یک فهرستی از کشورهای جهان که بیشترین نرخ تورم پیش‌بینی شده را در سال 2012 داشته‌اند، نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود کشور بلاروس در سال 2012 با 95/65درصد دارای بیشترین نرم تورم در سطح جهان باشد کشورهای اتیوپی، ونزوئلا و اوگاندا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. جدول 2 اطلاعات تفصیلی موقعیت کشورهای منطقه از بعد شاخص نرخ تورم را نشان می‌دهد. پیش‌بینی ایران با داشتن تورمی معادل 8/21درصد در جایگاه ششم بیشترین کشورهای با نرخ بالا در سطح جهان قرار داشته باشد.

در مقایسه با میانگین کشورهای منطقه از بعد تورم در سال 2012 تورم در کشور 4/3 برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب‌غربی است. از این حیث اتخاذ سیاست‌های پولی - مالی مرتبط با هدفگذاری کاهش نرم تورم لازم است به‌ویژه اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و درصدخانوارهای زیر خط‌فقر وجود‌دارد.منبع: akharinnews.com

افزایش قیمت مسکن مهر بیش از سقف مصوب دولت/ آقای وزیر! رسیدگی کنی

افزایش قیمت مسکن مهر بیش از سقف مصوب دولت/ آقای وزیر! رسیدگی کنید!!

افزایش قیمت مسکن مهر بیش از سقف مصوب دولت/ آقای وزیر! رسیدگی کنید!!
باوجود اعلام چند باره دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن مهر بیش از مبالغ تعیین شده اما در شهر جدید پردیس قیمت‌ها بیش از رقم تعیین شده از متقاضیان مطالبه می شود.

پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی، انبوه سازان پیشنهاد افزایش ساخت مسکن مهر را به دولت دادند تا هزینه های ساخت که براساس تورم با افزایش روبرو شده است با بالارفتن قیمت پوشش داده شود. براین اساس، دولت با ارایه یک جدول، افزایش قیمت مسکن مهر را مطابق با مرحله ساخت تعیین کرد.

در این میان واحدهایی که هنوز به مراحل پایانی افزایش قیمت نرسیده بودند، در هر مترمربع 40 هزار تومان افزایش یافتند و گرچه انبوه سازان نسبت به این قیمت هم در ابتدا گلایه داشتند اما در نهایت نرخ های مصوب دولت به انبوه سازان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، اغلب واحدها در شهرهای جدید پرند و پردیس شامل این افزایش قیمت می شوند اما به نظر می رسد که مقدار افزایش قیمت بیش از رقمی است که دولت به انبوه سازان ابلاغ کرده است.

در شهر جدید پردیس قیمت‌هایی که به از ای افزایش قیمت مسکن مهر از متقاضیان دریافت می شود، بیشتر از قیمتی است که دولت تعیین کرده است و حتی به آنها اعلام شده که باید هرچه سریعتر مابه التفاوت را به حساب مسکن مهر خود واریز کنند.

حدود دو هزار نفر از مالکان مسکن مهر در شهر جدید پردیس با این مشکل روبرو هستند، براساس نرخی که دولت تعیین کرده است، آنها باید برای یک 151 متری 6 میلیون تومان بپردازند اما به آنها اعلام شده که باید 10 میلیون تومان به حساب مسکن مهر واریز کنید که این موضوع در مورد واحدهایی با متراژ کمتر هم بوجود آمده است.

یکی از این متقاضیان به مهر گفت: با وجودی‌که وزیر اعلام کرده هر مترمربع 40 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند اما در شهر جدید پردیس به ما بیشتر از این رقم اعلام شده و اغلب متقاضیان در این شهر باید بیش از رقم اعلام شده از سوی دولت را بپردازند.

وی افزود: متقاضیان برای تهیه آورده مسکن مهر هم با مشکل روبرو بودند اما هر روز به قیمت های مسکن مهر اضافه می شود و حتی بیش از رقم اعلام شده هم می گویند بپردازیم.

این متقاضی اظهار داشت: بارها به شرکت عمران پردیس مراجعه کردیم اما پاسخ درستی به ما نمی دهند، این در حالی است که هنوز سرنوشت تحویل این واحدها مشخص نیست و ما نمی دانیم تا چه زمانی تحویل داده می شود.

در دستورالعمل نحوه محاسبه نرخ‌های جدید واگذاری مسکن‌مهر، ملاک افزایش قیمت درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تا قبل از شروع نیمه‌دوم امسال قرار گرفته بود که بر این اساس، آن دسته از ساختمان‌هایی که تا پایان شهریور امسال عملیات اسکلت‌ و سقف آنها به پایان نرسید افزایش 40 هزار تومانی در هر مترمربع دارند.

همچنین ساختمان‌هایی که تا شهریورماه عملیات سفت‌کاری آنها به پایان نرسیده بود افزایش 25 هزار تومانی در نظر گرفته شد ضمن آنکه ساختمان هایی که عملیات نازک‌کاری آنها تا پایان شهریور امسال به پایان نرسیده نیز مصوب شده، حداکثر 15 هزار تومان به قیمت هرمترمربع افزوده شود.

این مصوبه در عین حال به مدیران استانی وزارت ‌راه ‌وشهرسازی اجازه داده برای پروژه‌هایی که هم‌اکنون در پایان مرحله نازک‌کاری قرار دارند اما هنوز عملیات ساختمانی آنها بطور کامل انجام نشده است، چنانچه تا پایان امسال تکمیل و واگذار شوند، متری 5 هزار تومان به قیمت فعلی متری 300 هزار تومان آنها اضافه کنند.منبع: mehrnews.com

زمان واریز یارانه عیدانه مردم مشخص شد .......

زمان واریز یارانه عیدانه مردم مشخص شد

 زمان واریز یارانه عیدانه مردم مشخص شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک نقدی 70 تا 90هزار تومانی به مردم، اول اسفند در حساب آنهاست.

فارس:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک نقدی 70 تا 90هزار تومانی به مردم، اول اسفند در حساب آنهاست.

ارسلان فتحی پور در نشست خبری بعد از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در جلسات دولت و مجلس مقرر شده است تا در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها 50 درصد درآمد اجرای حاصل از قانون به کمکهای نقدی ، 30 درصد برای بخش صنعت و 20 درصد نیز برای دولت باشد اما هنوز در این خصوص قطعیتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به آثار تورمی پرداخت‌های نقدی تأکید ما بر حمایت از تولید در فاز دوم است ، اظهار داشت: تا زمانی که کشور به ثبات اقتصادی نرسیده است اجرای قانون به صلاح نیست و اگر مبلغ نقدی یارانه‌ها در فاز دوم دو برابر شود کسری بودجه به 82 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

فتحی پور همچنین در خصوص کمک نقدی دولت گفت: به 73 میلیون نفر ایرانی کمک نقدی 70 هزار تومانی پرداخت می شود و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز این مبلغ 90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: میزان این کمک 2.7 میلیارد دلار است که از صندوق توسعه ملی با نرخ مبادله ای برداشت می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک های نقدی اول اسفند در حساب مردم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص طرح مجلس برای مبارزه با اخلالگران ارزی گفت: این طرح به شورای نگهبان فرستاده شده که شورای نگهبان 80 ایراد برای آن گرفته که 40 ایراد آن برطرف شده و 40 ایراد دیگر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

وی در تشریح طرح مبارزه با اخلالگران ارزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این طرح وجود دارد راه‌اندازی سامانه رهگیری مبدا و مقصد ارزی است.

هند، قطب تازه بازار خودرو.......

هند، قطب تازه بازار خودرو

قطب تازه بازار خودرو
این خودروها محصول خودروساز بزرگ ژاپنی‌اند، اما کیلومترها دورتر در کارخانه نیسان در هند تولید شده‌اند. کمتر از یک سال پیش این کارخانه با وسعتی بیش از 240 هکتار یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نیسان در سراسر دنیا بود.


کشتی باری کره‌ای در بندر چیتاگونگ در بنگلادش کناره می‌گیرد تا آماده بارگیری شود. در بندر ردیف‌هایی منظم از خودروهایی درخشان، مدل جدید نیسان میکرا منتظرند تا سوار کشتی شوند و به سنگاپور بروند. کاپیتان کشتی می‌گوید اینها از اینجا به لبنان، یکی دو کشور در خاورمیانه و بخش‌هایی از آفریقای شمالی می‌روند.

این خودروها محصول خودروساز بزرگ ژاپنی‌اند، اما کیلومترها دورتر در کارخانه نیسان در هند تولید شده‌اند. کمتر از یک سال پیش این کارخانه با وسعتی بیش از 240 هکتار یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نیسان در سراسر دنیا بود. در خط مونتاژی بسیار پیشرفته کارگران به سرعت کار می‌کنند و قطعات جدیدترین خودروها را سر هم می‌کنند. نیسان یکی از چند خودروساز بزرگ آسیایی است که بساط تولیدش را در این منطقه برپا کرده است.

کنار یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های هند، پر از تریلی‌ و خودروهای سنگین حامل خودرو، محل استقرار کارخانه‌های هیوندای، سامسونگ، میتسوبیشی و هزاران برند معتبر بین‌المللی دیگر است. کیمینوبو توکویاما، مدیر اجرایی نیسان در هند می‌گوید: «هند بازاری است که با سرعتی بالا در مسیر رشد است، بنابراین برای خودروسازان دنیا اهمیت بسیاری دارد.» اما هدف این خودروسازان تنها تصرف بازار هند نیست، بلکه آنها این کشور را سکوی پرتابی برای تولید محصولاتی می‌دانند که قصد صدورشان به دیگر نقاط دنیا را دارند. آقای توکویاما می‌گوید: «ما خودروهایی را که در اینجا تولید می‌کنیم به اروپا، آفریقا، خاورمیانه و بسیاری کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.»

سال‌ها بود که هند جولانگاه خودروسازان اروپایی و آمریکایی بود و آسیایی‌ها ترجیح می‌دادند نادیده‌اش بگیرند. از نظر آنها هند کشوری بود که آسیایی‌ها یا سر از کار تجارت و تولید در آن درنمی‌آوردند یا تمایلی به داد‌وستد با آن نداشتند. اما حالا با سرعت بالای رشد اقتصاد و فرصت‌هایی که هر روز بیشتر می‌شوند، هند، به خصوص برای کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به سرزمینی پراهمیت برای تولید و تجارت تبدیل شده است. امروز شهر چنایی به تنهایی پاتوق 3000 شرکت کوچک و بزرگ کره‌ای است که در هر گوشه و کنار به کار تولید مشغولند.

تنها خودروسازان یا تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی نیستند که این منطقه را قبضه کرده‌اند. این شهر حالا پر است از رستوران‌های پرزرق و برق کره‌ای با غذاها و موسیقی سنتی کره‌ای که میزبان مشتریان متمول هندی است. علاوه بر این رستوران‌ها یکی دو سوپرمارکت کره‌ای، یک کلیسا و یک مرکز فرهنگی کره هم در این شهر هست که به هندی‌ها یا کارمندان و کارگران کره‌ای شاغل در شهر زبان کره‌ای، رقص و تکواندو می‌آموزد. هند این روزها به خانه امید کره‌ای‌ها تبدیل شده است.

اما این خیابان تنها یک‌طرفه نیست. هندی‌ها شراکت در تولید خارجی‌ها را به عرصه‌ای برای نمایش توانایی‌های خود تبدیل کرده‌اند. هند امروزه یکی از ابرقدرت‌های فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و در عین ‌حال سنتی طولانی در مقوله تولید دارد.

آنها سعی می‌کنند از این توانایی‌هایشان برای ورود به اقتصاد منطقه‌ای بهره بگیرند. سوندرام فستنرز کارخانه‌ای است که از صد سال پیش به این سو در کار تولید قطعات خودرو است. سوندرام فستنرز برای خودروسازان بزرگی چون جنرال موتورز، فورد و کرایسلر قطعات خودرو می‌سازد.

آنها 6 سال پیش کارخانه‌ای در چین افتتاح کردند. سورش کریشنا، مدیر این کارخانه می‌گوید: «ایده کلی توسعه بازار چین بود. ما برای فعالیت در چین برنامه‌ای 25 ساله طراحی کرده‌ایم.»

او اضافه می‌کند: «می‌دانستیم که در ابتدای کار با دردسرهایی مواجه خواهیم شد، چون مردم دیگر کشورها چندان عادت ندارند که هندی‌هایی را ببینند که به کشورشان می‌آیند و دم و دستگاهی بر پا می‌کنند، اما این دردسرها به نتیجه کار می‌ارزد. سودآوری ما از سال گذشته شروع شد و بسیار بیشتر از آن بود که شرکت‌های بزرگ خارجی انتظارش را داشته باشند.»

از سال 1990 به این سو بسیاری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا متوجه هند شده‌اند و راه این کشور را در پیش گرفته‌اند، اما آنها این را می‌دانند که در نهایت سرنوشت فعالیت‌هایشان در هند با موقعیت اقتصادی آسیا گره خورده است و به همین دلیل از مشارکت هند در دیگر بازارهای آسیا استقبال می‌کنند. این رابطه چندجانبه و مبارکی است که می‌تواند الگوهای اقتصاد جهانی را متحول سازد.

طی دو سال اخیر و به موازات عمیق شدن بحران اقتصادی آهنگ رشد اقتصاد در هند هم کندتر شده و علاوه بر این معضلاتی چون افزایش قیمت سوخت و قیمت بالای خودروهای خارجی برای خریداران هندی موجب کاهش نسبی فروش خودروسازان خارجی در بازار این کشور شده، تقریبا همه میهمانان خارجی هندی‌ها موافقند که این مشکلات مقطعی هستند و بازار هند ظرفیتی فوق‌العاده دارد و در آینده‌ای نزدیک به منبعی از سود پایان‌ناپذیر تبدیل خواهد شد.

کمک یک و نیم میلیارد دلاری به سوریها.....!

کمک یک و نیم میلیارد دلاری به سوریها

کمک یک و نیم میلیارد دلاری
دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وخیم تر شدن اوضاع انسانی در سوریه به سبب فعالیتهای خشونت آمیز گروههای مسلح هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان کنفرانس موسوم به کمک کنندگان به ملت سوریه در کویت درباره وخیم تر شدن اوضاع انسانی در سوریه هشدار داد.

بان کی مون با نادیده گرفتن نقش کشورهای غربی و متحدان آنها در ناامن کردن سوریه و افزایش رنج و مشکلات مردم این کشور گفت سوریه با یک فاجعه انسانی روبرو است که روز به روز وخیم تر می شود.

وی همچنین اعلام کرد شرکت کنندگان در کنفرانس کویت، تعهد دادند مبلغ یک و نیم میلیارد دلار به سوریها کمک کنند.

اسکای نیوز عربی همچنین از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در دمشق و حمص و حومه دمشق خبر داد که 55 کشته به جا گذاشت.

دندانهای شیری را فراموش نکنید....!!!!!؟

دندان‌های شیری را فراموش نکنید

دندان شیری
یک متخصص دندان‌پزشکی کودکان گفت: در صورت رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان در دوره کودکی، دندان‌های شیری نیز مانند دندان‌های بزرگسالان دچار عفونت می‌شوند.
دکتر لیلا بصیر اظهار کرد: دندان شیری مدت زمان کمتری در دهان می‌ماند و همین موضوع موجب شده مردم نیز کمتر به آن اهمیت ‌دهند.
وی افزود: هر چند به دلیل این که کودکان پاکیزه‌تر هستند و از موادی مانند سیگار استفاده نمی‌کنند، عفونت دندان در کودکان کمتر مشاهده می‌شود ولی رسیدگی به دندان‌های شیری نیز ضرورت دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عفونت در دهان به دو شکل دیده می‌شود؛ گاه عفونت مربوط به لثه است و با پیشرفت آن، استخوان تحلیل رفته و دندان لق می‌شود. در نوع دوم نیز دندان به دلیل پوسیدگی شدید و رسیدن این پوسیدگی به عصب، دچار عفونت شده و ریشه دندان هم درگیر شده و دندان لق می‌شود.
بصیر عنوان کرد: برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند لق شدن دندان‌های شیری، طبیعی است و این نوع دندان به هر حال می‌افتد. درحالی که لق شدن دندان‌ها تا سن 6 سالگی، غیرطبیعی است و باید به آن رسیدگی شود. دندان آسیاب شیری نیز معمولا در سنین 10 تا 12 سال می‌افتد.
این دندان‌پزشک کودکان تصریح کرد:‌ دندان شیری در حالت طبیعی در هنگام افتادن مشکلی ایجاد نمی‌کند و هیچ‌گونه التهابی در اطراف دندان و لثه دیده نمی‌شود. بنابراین دندان‌های شیری طبیعی با دندان عفونی تفاوت‌هایی دارد که خانواده‌ها باید از آن آگاه باشند.
وی گفت:‌ بهتر است خانواده‌ها همیشه دندان کودکان را چک کرده و در صورت مشاهده ضایعه، برای درمان مناسب اقدام کنند.


خطرات زردی نوزادان.....!!!؟

خطرات زردی نوزادان

نوزاد
عدم درمان زردی موجب فلج شدن نوزاد می‌شود.
یک فوق تخصص نوزادان گفت: اگر به موقع زردی نوزاد تشخیص داده نشود میزان زردی در خون افزایش می‌یابد و به مغز نوزاد آسیب‌های جدی وارد می‌شود.
زهره بدیعی نژاد اظهار کرد: زردی معمولاً در60 درصد نوزادانی که به موقع متولد می‌شوند و در80 درصد نوزادان نارس طی هفته اول مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه رنگ زرد این نوزادان به دلیل تجمع رنگدانه‌ای به نام بیلی روبین در پوست نوزاد است، اضافه کرد: منشاء اصلی بیلی روبین، هموگلوبین خون است.
این فوق تخصص نوزادان یادآور شد: تجربه مادران در تشخیص زردی کودک حائز اهمیت است، زردی چهره نشانه وجود 5 میلی‌گرم و زردی تا اواسط شکم نشانه 10 تا 15 میلی‌گرم و زردی اندام و کف دست و پا نشانه وجود 20 میلی گرم بیلی روبین در دسی‌لیتر خون نوزاد است.
وی خاطرنشان کرد: معمولا نوزادان در روز اول تولد، بیماری زردی ندارند ولی در صورت پدیدار شدن این حالت در این روز، این آسیب جدی‌تر می‌شود. به همین دلیل باید 48 ساعت پس از تولد نوزاد حتما برای اطمینان از سلامت نوزاد اقدام شود.
این دانشیار گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین روش برای کاهش زردی نوزاد تغذیه مداوم با شیر مادر است، افزود: بیلی روبین توسط کبد دفع می‌شود و خوردن شیر مداوم نوزاد با شیر مادر مدفوع نوزاد را افزایش می‌دهد و بیلی روبین سریعتر از بدن نوزاد دفع می‌شود.
بدیعی ن‍ژاد با بیان اینکه آسیب‌های مغزی مهم‌ترین آسیب زردی در نوزاد است، اذعان کرد: با ایجاد زردی در نوزاد ممکن است با افزایش میزان سم بیلی روبین در خون از سد خونی مغز بگذرد و در بخش‌هایی از مغز رسوب کند و چون قابل برگشت نیست موجب معلولیت و فلج شدن نوزاد شود.
وی افزود: پزشکان باید میزان بیلی روبین نوزاد را پس از تولد بسنجند، زیرا اگر مقدار زردی نوزاد افزایش یابد عوارض این عارضه به صورت جسمی و ذهنی بروز می‌کند.
بدیعی نژاد گفت: علائم نوزادانی که زردی آنها به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند شامل خواب آلودگی، گریه با صدای بلند، انحراف در صورت است و با وجود این علائم بیشتر این نوزادان می‌میرند و یا در صورت زنده ماندن دچار فلج مغزی و عقب ماندگی ذهنی می‌شوند.