سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آمار دانشجویان خارج از کشور اعلام شد.....

رئیس سازمان امور دانشجویان از تحصیل 60 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور خبر داد و گفت: 50 درصد دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند شهریه پرداز هستند که می توانند مشمول کمک هزینه از محل توافقنامه ژنو شوند.
دکتر مجتبی صدیقی در گفتگو با  مهر گفت: براساس پیش بینی که در توافق نامه ژنو صورت گرفته است اعتباری پیش بینی شده که با این اعتبار شهریه دانشجویان ایرانی مستقیما در وجه دانشگاه های آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس در سایت مربوط به سازمان امور دانشجویان به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور پیشنهاد شد گواهی شهریه خود را از دانشگاه محل تحصیل دریافت کرده و به تایید سفارت رسانده و آن را اسکن کرده و برای سازمان ارسال کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با هماهنگی که سازمان امور دانشجویان با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه صورت داده است امیدواریم به محض اینکه این گواهی‌ها به سازمان امور دانشجویان ارسال شود از اوایل سال 93 براساس لیست تایید شده سازمان و کمک بانک مرکزی بتوانیم این اعتبارات را مستقیما در وجه دانشگاه ها پرداخت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از گواهی ها به سازمان ارسال شده است افزود: البته اوایل کار است تا هماهنگی با بانک‌های خارجی واینکه بانک مرکزی بتواند طبق روال کار را مدیریت کند مقداری زمان خواهد برد ولی امیدواریم از اوایل سال 93 فعالیت مربوط به این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: این اعتبار پیش بینی شده هم شامل دانشجویان بورسیه و هم غیر بورسیه ای می شود که شهریه می پردازند.

صدیقی به تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر رکورد داشجویان ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور حدود 60 هزار دانشجو اعلام شده است که برخی از آنها شهریه می پردازند. یعنی حدود 50 درصد از این دانشجویان شهریه پرداخت می کنند و این اعتبار شامل آنها می شود.

به گزارش مهر، در توافقی که میان ایران و گروه 1+5، صورت گرفت در بندی از آن غربی‌ها متعهد شدند مبلغ 400 میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاه های کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانی ها هستند و خواهند بود قرار دهند. برهمین اساس شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال 93 به حساب دانشگاه ها واریز خواهد شد.


استراحت مطلق برای استاد موسیقی/مردم دعا کنند...

موسسه فرهنگی هنری شیدا در پی انتشار اخباری مبنی بر بستری شدن استاد محمدرضا لطفی نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی اطلاعیه ای را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه موسسه فرهنگی هنری شیدا آمده است:

بدین وسیله به اطلاع می رساند استاد محمدرضا لطفی که در بهار سال جاری حین برگزاری کنسرت در یکی از شهرهای ایران طی حادثه ای از ناحیه کمر و ستون فقرات دچار آسیب شدند، پس از برگزاری تور کنسرت اروپایی در شهرهای مختلف کشورهای سوئد، بلژیک و سوئیس به اتفاق هنرمند گرامی محمد قوی حلم، به علت شدت یافتن درد کمر مجبور به لغو تور کنسرت خود در شهرهای مختلف آمریکا گشته و نهایتا در کشور سوئیس تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

1x1.trans استراحت مطلق برای استاد موسیقی/مردم دعا کنند

استاد لطفی چند روز پیش پس از مراجعت به ایران جهت استراحت و ادامه مداوا در بیمارستان بستری شده و بنا به تشخیص و صلاحدید تیم پزشکی معالج ایشان تا زمان اطمینان از سلامت سایر نقاط ستون فقرات در استراحت مطلق است.

بدین وسیله با تشکر قلبی از همه هنرمندان به ویژه اعضای هیات مدیره خانه موسیقی که پس از اطلاع از بستری شدن این استاد موسیقی ایرانی لطف و قدم رنجه کرده و به عیادت آمده اند صمیمانه پوزش می خواهیم. امید است تحت نظارت پزشکان متخصص و دلسوز و کادر پرمهر بیمارستان، حال ایشان رو به بهبود نهاده و استراحت مطلق مرتفع گردد تا دل استاد به دیدار دوستان و همکاران شاد شود.

در این راه نیازمند دعای خیر مردم عزیز، علاقمندان و عاشقان موسیقی، هنر و فرهنگ این مرز و بوم هستیم.


دانشگاه تبریز بدون کنکور دانشجوی ارشد می پذیرد.....

دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی ارشد سال 1393 بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند متقاضیان واجد شرایط تا 31 فروردین 93 برای ارسال مدارک فرصت دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه تبریز از بین دانشجویان کارشناسی، دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه ها ی دولتی که حائز شرایط هستند، براساس آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

متقاضیان می توانند با تکمیل مدارک مورد نظر نسبت به ارسال مدارک تا تاریخ 31 فروردین 93 از طریق پست سفارشی به آدرس تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دفتر گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز اقدام کنند.

1x1.trans دانشگاه تبریز بدون کنکور دانشجوی ارشد می پذیرد

دانشگاه بدلیل مغایرت قانونی از پذیرش مدارک دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی و جامع علمی وکاربردی معذوراست.

دانشگاه هیچ گونه تعهدی نسبت به بررسی پرونده هایی که مدارک متقاضی ناقص و یا فرم های ارسالی بدون مهر و امضاء باشند، ندارد.

با توجه به اینکه معمولا متقاضیان بصورت همزمان برای چندین دانشگاه درخواست پذیرش ارسال می کنند لذا به منظور مساعدت با متقاضیان، دانشگاه تبریز پس از بررسی تقاضاها لیست پذیرفته شدگان را قبل از ورود به پورتال سازمان سنجش برای مدت یک هفته در وب سایت دانشگاه بعنوان اعلام نتایج درج خواهد نمود؛در این مدت متقاضیان می توانند از پذیرش انصراف بدهند.

بدیهی است پس از انقضاء مهلت مذکور دانشگاه به هیچ وجه در لیست پذیرفته شدگان تغییری اعمال نخواهد کرد.

هرگونه اطلاع رسانی از طریق وب سایت دانشگاه انجام خواهد گرفت لذا داوطلبان منتظر برقرای تماس تلفنی و یا هر گونه تماس دیگری نباشند.

مهلت ارسال مدارک از طریق پست سفارشی به دفتر گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز 31فروردین93 تعیین شده است.


دکل های برق از تهران جمع آوری می شود....

با توافق جدید وزارت نیرو و شهرداری تهران، طرح جمع آوری خطوط و دکل‌های فشار قوی برق پایتخت آغاز شد.
به گزارش مهر، یکی از سیاست‌های کلان صنعت برق در ایران انتقال تاسیسات صنایع برق و انرژی به زیر زمین است که اجرای این سیاست کلان منجر به افزایش پایداری شبکه برق به ویژه در مواقع بحران همچون سیل، زلزله و سایر حوادث غیر مترقبه خواهد شد.

1x1.trans دکل های برق از تهران جمع آوری می شود

از این رو با توافق شهرداری و شرکت برق منطقه ای برق تهران طرح جمع آوری و پاکسازی پایتخت از خطوط و دکل‌های فشار قوی برق آغاز شده است.

سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در شتریح جزئیات توافق انجام گرفته با شهرداری تهران برای جمع آوری شبکه‌های فشار قوی رو زمینی برق در سطح شهر تهران، گفت: فاز اول ین طرح از نقاط شرق تهران همچون تهرانپارس آغاز می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح جمع آوری خطوط و دکل‌های فشار قوی تهران در یک برنامه سه تا چهار ساله انجام خواهد شد، هزینه بر بودن را دلیل طولانی بودن این پروژه ها عنوان کرد و افزود: احداث هر کیلومتر خطوط فشار قوی هوایی حدود 400 تا 500 میلیون تومان هزینه به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه هزینه سرمایه گذاری به منظور طراحی و احداث خطوط برق زمینی به بیش از 4 میلیارد تومان در هر کیلومتر افزایش می یابد، اظهار داشت: با این وجود صنعت برق برای ارتقای سلامت مردم، زیبایی و مبلمان شهری طرح انتقال خطوط فشار قوی هوایی را به زیرزمین در دستور کار قرار داده است.

حسینی با یادآوری اینکه برای انتقال تاسیسات برق ا رو به زیر زمین احداث تونل هایی هدف گذاری شده است، تبیین کرد: اجرای این پروژه کلان علاوه بر کابل گذاری، قابلیت رفت و آمد متخصصان و تعمیرکاران را در مواقع لزوم به همراه دارد.

به گزارش مهر، در حال حاضر بخش عمده از خطوط انتقال موجود در تهران از عمر بیش از سه دهه برخوردار هستند و بیشتر این خطوط نیز زمانی احداث شده اند که در اطراف آن منازل مسکونی ایجاد نشده بود.

به تدریج با گسترش و توسعه بافت شهری تهران این خطوط فشار قوی نیز در بافت شهری قرار گرفتند. از این رو صنعت برق اکنون هیچ پروژه فشار قوی را که به تازگی در حال اجرا دارد، به صورت خطوط هوایی تعریف نکرده و اجرای آن را از ابتدا به صورت زمینی برنامه ریزی کرده است.


روستایی که نواها و نماهایش افسونگری میکند......

روستای استاد، روستای نمونه گردشگری شهرستان فاروج در خراسان شمالی است، این روستای سرسبز در جنوب شهرستان و در 22 کیلومتری شهر فاروج واقع شده است.

استاد از جمله روستاهای باستانی خراسان شمالی و ایران محسوب می شود و آثار تاریخی متعددی نیز از دوره های پیشین در این منطقه باقی مانده است، اما در کنار این زیبایی تاریخی، روستای استاد طبیعتی غنی و آب و هوایی به غایت مطبوع و مطلوب دارد.

بهار که می‌شود اندک اندک کل روستا و نواحی اطراف آن قبای سبز بر تن می‌کنند؛ آواز پرندگان در لا به لای شاخه های درختان آغاز شده و روستای استاد یک سر سمفونی نماها و نواها می شود.

می‌گویند طبیعت روستای استاد افسون گر است؛ چرا که اگر کسی در بهار و یا تابستان یک سال گذرش به این روستا بیفتد و زیبایی‌های سحرانگیز آن را ببیند، محال است که سال دیگر بار و بنه سفر به این روستای زیبا را نبندد.

1x1.trans روستایی که نواها و نماهایش افسونگری می‌کند

استاد؛ روستای نمونه گردشگری فاروج

روستای نمونه گردشگری استاد در 22 کیلومتری جنوب شهر فاروج از نظر تقسیمات کشوری در دهستان شاه جهان در بخش مرکزی فاروج قرار دارد و وسعت آن هم حدود 45 کیلومترمربع است.

در مورد قدمت تاریخی این روستا باید گفت برخی از مورخین معتقدند که آساک که یکی از پایتخت‌های دوره اشکانیان بود همین استاد کنونی بوده و نام‌های قبلی این روستا نیز آساک و استو بوده است.

مسجد جامع روستا که مربوط به دوران تیموری بوده و همزمان با مسجد گوهرشاد مشهد ساخته شده، برج و بارویی که در بالای روستا قرار دارد و به گفته کارشناسان میراث فرهنگی مربوط به معابد قبل اسلام است و نیز آسیاب های سنگی و حمام قدیمی روستا همگی حکایت از تاریخ کهن این منطقه دارند.

علاوه بر تاریخ غنی، روستای استاد طبیعتی دیدنی نیز دارد؛ آب و هوای روستا در زمستانها سرد و در تابستان بسیار مطبوع و ملایم بوده و به دلیل جاری شدن رودخانه از وسط روستا و وجود درختان پرشمار سرو و بید و گردو در دو طرف آن، هوای پاک و مطبوعی در فضای روستا استشمام می شود.

همچنین خانه های روستا نیز آفتابگیر بوده و طوری ساخته شده اند که از نور بیشترین استفاده را ببرند؛ صبحگاهان نوری که از لا به لای شاخه های درختان به ایوان خانه تابیده می شود همراه با آوای پرندگان و صدای نی چوپانی که از دوردست شنیده می شود؛ بی گمان تجربه زیبایی است که در انتظار میهمانان و گردشگران روستای استاد است.

نژاد و تیره اهالی روستا به نژاد آریایی نسبت داده می شود و زبان آنها فارسی است، در این روستا بنایی است که امامزاده خوانده می شود؛ بقعه ای که بنا به گفته کارشناسان با وجود نوع ساختمان و شباهت زیاد به عبادتگاه های مهرپرستان، به نظر می رسد به تدریج به آرامگاه و بعد از اسلام به امام زاده معروف شده است.

1x1.trans روستایی که نواها و نماهایش افسونگری می‌کند

به طور کلی استاد از جمله روستاهای دره‌ای و کوهستانی به شمار می‌رود، چشم انداز طبیعی روستا بسیار زیبا و دلنشین بوده درختان بلند گردو و سرو زیبایی های آن را دوچندان کرده اند، جاده آسفالته روستا و در کنار آن درختان و رودخانه دائمی مناظر زیبایی را به وجود آورده اند، منظره هایی که تقریبا از هفت کیلومتر مانده به روستا آغاز می شود، در انتهای روستا هم دره ای وجود دارد که در آن چشمه های آب جریان دارند.

صنایع دستی و غذاهای محلی استاد

غذاهای محلی روستای استاد یکی از جاذبه های گردشگری این روستا محسوب می شوند؛ غذاهایی که از زندگی دامداری و کشاورزی اهالی آن برگرفته و تقریبا می‌شود گفت که در تهیه مواد اولیه و پخت آن هیچ گونه افزودنی های غیرطبیعی و متعلقات روزگار مدرن دیده نمی شود.

از جمله غذاهای محلی روستای استاد آش و قیش است؛ قیش مشابه آش بوده و تنها تفاوت آنها در ضخامت عرضی برگها است، آش باریک اما قیش ضخیمتر برش می خورد.

فتیر مسکه یکی دیگر از غذاهای محلی روستای استاد به شمار می رود؛ در فصل بهار کره (مسکه) تهیه شده و بعد فتیرها را داخل دیس گذاشته و روی چراغ یا اجاق می گذارند، سپس در لابلای این فتیرها کره می گذرانند تا ذوب شده و با فتیر مخلوط شود و آنگاه با شکر خورده می شود.

دوغ گرم یکی دیگر از غذاهای محلی استاد است؛ در فصل پاییز و زمستان ماست سوزمه(ماستی که در پوست گوسفند فرآوری و نگهداری می شود) را در آب حل کرده تا مانند دوغ شود، سپس پیاز داغ را به همراه نعناع، زرچوبه، نمک، مغز گردو و گل زرد به آن اضافه می کنند.

1x1.trans روستایی که نواها و نماهایش افسونگری می‌کند

لوزیک یا لوزک یکی دیگر از غذاهای محلی استاد است؛ مقداری از علف”سوخی یاسلمه” را جوشانده سپس آرد و آب را در آن ریخته و چند دقیقه ای بر روی اجاق می جوشانند و در موقع مصرف مقداری دوغ روی آن می ریزند.

کشته جوش دیگر غذای محلی استاد محسوب می شود؛ برگه های خشک زردآلو را در آب جوشانده و هسته و ضایعات آن را می گیرند، سپس آن را در روغن سرخ کرده و با مخلوطی از آب در آن نان تریت می کنند، از این غذا بیشتر در فصل زمستان به خاطر خاصیت گرم بودن آن استفاده می کنند.

جوراب بافی (جوراب کردی)، سفره محلی(گلیم)، قالی‌بافی، تابلو فرش، پارچه بافی(چادر شب) و … برخی از صنایع دستی اهالی روستای استاد به شمار می روند و اگر چه امروزه دیگر همانند سالیان دور، غالب بانوان روستا هنر خلق این ملزومات زندگی گذشته را ندارند؛ اما شماری از مردم همچنان این هنر قدیمی را به عنوان صنعت دستی و هنر محلی ادامه می دهند اگر چه که اکنون کارکردهای این دست بافته ها تغییر کرده و بیشتر به عنوان دکور و وسایل تزئینی از آنها استفاده می شود.

به روستای استاد در خراسان شمالی سفر کنید؛ یقین بدانید که در کنار طبیعت زیبا و آثار باستانی ارزشمند این روستا، مردم سخی و ساده دل آن با رویی گشاده و سفره هایی رنگین چشم انتظار شما هستند.


معراجی های ده نمکی همچنان صدرنشین گیشه ها....

فیلم «معراجی‌ها» در طی 22 روز با 130 میلیون در صدر جدول فروش فیلم های سینما آزادی قرار دارد و بعد از آن فیلم «طبقه حساس» با 75 میلیون فروش در رتبه بعدی فیلم های اکران نوروزی است.
رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سینمایی آزادی درباره فروش فیلم‌های این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: فیلم «چ» به کارگردانی حاتمی کیا که از روز سه‌شنبه 20 اسفند اکران شده در طی چهار روز 25 میلیون فروخته است.

1x1.trans معراجی های ده نمکی همچنان صدرنشین گیشه ها

وی ادامه داد: فیلم «معراجی ها» آخرین ساخته مسعود ده نمکی در 22 روز 130 میلیون و فیلم های «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در 9 روز 75 میلیون و «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی در 10 روز 30 میلیون تومان فروش داشته است.

مدیر سینما آزادی خاطرنشان کرد: تمامی این فیلم‌ها در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه سانس فوق العاده داشته‌اند.

به گفته سعیدی پور، با هماهنگی های انجام شده با دفتر پخش فیلم «با دیگران» ساخته ناصر ضمیری از فردا 25 اسفندماه این فیلم نیز به جمع فیلم‌های اکران نوروزی اضافه می‌شود.


گزارش «صرفا جهت اطلاع» یک چاپخانه را پلمپ کرد.....

در پی انتشار گزارشی در بخش خبری 20:30 با موضوع انتشار تقویمی خاص، این محصول چاپی غیرمجاز شناخته شد و چاپخانه تولیدکننده آن نیز پلمپ شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پس از پخش گزارشی با موضوع انتشار تقویمی خاص در برنامه خبری 20:30 صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورخ 15/12/92، بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است: از آنجایی که محصول چاپی مورد اشاره در آن بخش خبری فاقد هر گونه مجوز بوده، این اداره کل با بررسی دقیق موضوع و هماهنگی با گروه های بازرسی، در سریع ترین زمان ممکن این موضوع را پیگیری کرد که منجر به توقیف محصولات چاپی غیرمجاز و برخورد قانونی با متخلفان و در نهایت پلمپ این نهاد صنفی شد.

1x1.trans گزارش «صرفا جهت اطلاع» یک چاپخانه را پلمپ کرد

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس قانون چاپ، تمامی تقویم و سررسیدها قبل از چاپ و انتشار باید مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند و برای تقویم‌های سال جدید در استان تهران بیش از 2500 مجوز صادر شده است. از آنجا که در هر عرصه‌ای امکان تخلف به صورت بالقوه وجود دارد، افراد سودجو و فرصت طلب نیز در شرایط خاص زمانی با هدف منفعت طلبی، دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند و این اداره کل به همراه دیگر مراجع ذیصلاح تاکنون با موارد متعددی برخورد کرده است.

همچنین در بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح شده است: با وقوف به حساسیت‌های موجود در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه مقوله چاپ و نشر، تدابیر مختلف و گستره‌ای از جمله تقویت «اداره نظارت و بازرسی بر مراکز فرهنگی و هنری» طی 6 ماهه اخیر را برای جلوگیری از بروز احتمالی تخلفات در دستور کار قرار داد که این امر فضا را بر متخلفان سود جو تنگ کرده است. اگر چه حوزه فرهنگ و هنر با وجود گسترگی و تنوع از یک سو و شمار فزاینده متقاضیان دریافت خدمات فرهنگی و هنری از سوی دیگر، خود موجب خرسندی است اما نا گفته پیداست که تقویت نگاه نظارتی و اعمال حساسیت‌های بجا و شایسته در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، موجب اثرگذاری فرهنگی است. این اداره کل بر خود می‌بالد که فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار داده و چراغ راه مسیر پر فراز و نشیب فرهنگ هنر می‌داند.


توقیف خودرو “کیا” با 240 کیلومتر سرعت.....

یک دستگاه خودرو “کیا” با سرعت 240 کیلومترسرعت در اتوبان قم – کاشان توقیف شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهگ اردشیر جمشیدی راد با اعلام این خبر اظهار داشت: یک دستگاه سواری کیا که با سرعت 240 کیلومتر در اتوبان قم – کاشان در حال حرکت بود، توسط ماموران گشت پلیس راه استان متوقف شد.

1x1.trans توقیف خودرو کیا با 240 کیلومتر سرعت

به گفته وی، ضمن جریمه و ثبت نمره منفی برای راننده متخلف، خودرو نیز روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راه استان قم در ادامه با اشاره به آغاز سال جدید و سفرهای نوروزی، خاطر نشان کرد: با رانندگانی که از سرعت مجاز تخطی کنند ضمن جریمه و ثبت نمره منفی، خودروی آن ها تا پایان ایام نوروز روانه پارکینگ می شود.


اختلافات بنزینی بالا گرفت؛جایگاهداران: جایگاهها را تعطیل میکنیم.

همزمان با هشدارهای جایگاهداران سوخت برای تعطیل کردن جایگاه‌های سوخت تهران به دلیل مشکلات اقتصادی، معاون وزیر نفت با رد تعطیلی جایگاه‌های بنزین تهران در آستانه نوروز، اعلام کرد: افزایش نرخ کارمزد فروش بنزین برای سال 93 نرخی منطقی است.

1x1.trans اختلافات بنزینی بالا گرفت؛جایگاهداران: جایگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم
عباس کاظمی امروز در گفتگو با مهر با اظهار بی اطلاعی از تجمع جایگاهداران سوخت سراسری کشور در پیش روی ساختمان مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در واکنش به پائین بودن نرخ کارمزد فروش سوخت، گفت: با موافقت دولت و مجلس شورای اسلامی نرخ کارمزد فروش فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین حدود 25 درصد در مقایسه با سال جاری افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه برای نوروز هیچ جایگاه سوختی به دلیل مسائل غیر فنی تعطیل نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به مصوبه جدید دولت و مجلس، طلب های معوق جایگاه داران سوخت در سال جاری هم به طور کامل پرداخت می شود.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه وزارت نفت امنیت عرضه و توزیع بنزین و سایر فرآورده های نفتی در ایام نوروز را تامین خواهد کرد، بیان کرد: کارمزد فروش فرآورده های نفتی هم برای سال جاری به میزان منطقی و مشابه سال جاری افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در عرضه و توزیع بنزین در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به وجود نخواهد آمد، هر گونه تعطیلی جایگاه‌های سوخت به دلیل پائین بودن نرخ کارمزد فروش فرآورده نفتی را رد کرد.

به گزارش مهر، هفته گذشته کارمزد فروش 4 فرآورده اصلی نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع (ال پی جی) با مصوبه شورای اقتصاد افزایش یافت.

بر اساس مجوز شورای اقتصاد، کارمزد بنزین در جایگاههای عرضه فرآورده‌های نفتی کلانشهر تهران با احتساب 100 ریال کارمزد ویژه برای آن، 350 ریال به ازای فروش هر لیتر بنزین تعیین شده است.

در دیگر کلانشهرهای کشور نیز کارمزد بنزین با احتساب 40 ریال کارمزد ویژه، 290 ریال به ازای فروش هر لیتر بنزین در نظر گرفته شده ضمن آنکه کارمزد در دیگر جایگاههای عرضه فرآورده نیز به ازای هر لیتر فروش بنزین 250 ریال است. تا پیش از مصوبه شورای اقتصاد کارمزد فروش بنزین به ازای هر لیتر آن 200 ریال محاسبه می شد.

از سوی دیگر کارمزد نفت سفید و گازوئیل با 15 ریال افزایش نسبت به سال قبل(60 ریال) به 75 ریال و کارمزد گاز مایع نیز با 100 ریال افزایش 300 ریال تعیین شده است.

در همین حال بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور درباره تجمع امروز جایگاهداران اعلام کرده است: مشکلات اقتصادی جایگاه‌داری به جایگاهداران فشار آورده، اگر امروز به مشکل ما رسیدگی نشود، در صورت عدم توجه مسئولان، تا شب تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین تهران بسته خواهد شد.


تشکیل شعب فوق العاده برای معترضان به گشت ارشاد......

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: تشکیل دفاتر حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری‌های استان صورت گرفته و حتی شعب ویژه‌ای در دادگستری برای متعرضان به آمران و ناهیان تشکیل شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مهرانفر ظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به دنبال برقراری جامعه‌ای با ثبات و دارای امنیت و عدالت است.

وی با بیان اینکه معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان دارای 3 مدیریت قضایی و حقوقی، نظامی و انتظامی و بسیج است، افزود: در این زمینه با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در تعامل هستیم.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه اعمال قانون در همه جوانب وظیفه ما است چراکه باید با افراد دین گریز، قانون گریز و ناقض قانون برخورد شود، بیان داشت: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز تنها تذکر لسانی است.

وی با اعتقاد بر اینکه اصلی ترین وظیفه معاونت سازمان های نظامی و قضایی، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، یادآور شد: تشکیل دفاتر حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری های استان برای حمایت از افرادی که در هنگام امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار گرفته‌اند، صورت گرفته و حتی شعب ویژه‌ای در دادگستری برای متعرضان به آمران و ناهیان تشکیل شده است.

مهرانفر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است، ابراز داشت: با این وجود برای پر رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در مناسبت‌های ویژه نظیر نوروز گروه‌های تذکر لسانی در شهر مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران دارای بیشترین تعداد نیروهای نظامی و انتظامی است، بیان داشت: اجرای طرح “سرباز خوبی‌ها” و تجلیل از پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی که در عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر مؤثر بوده‌اند، در همین راستا صورت گرفته است.

معاون سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهرک‌های مسکونی نیروهای مسلح نیز اقدامات فرهنگی مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است، عنوان داشت: از سوی دیگر کمیسیون “مبارزه با مفاسد اجتماعی” زیرمجموعه این معاونت است که به تازگی مصوبه ممنوعیت راه اندازی کاروان های عروسی در ساعات پایانی شب در این کمیسیون مصوب شد.

وی با تأکید بر اینکه به همین سبب پلمب باغ تالارهای غیرمجاز نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: در طرح “عیون خودرویی” نیز افراد مورد اعتماد و دلسوز در هنگام تردد در شهر، برخی منکرات رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها نظیر اعمال خلاف عفت عمومی، تولید صداهای ناهنجار، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، عدم رعایت حجاب، تخطی از مقررات و حمل برخی حیوانات را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کنند که درنهایت از طریق پلیس، پیگیری می‌شود