سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ساده که میشوی ................

ساده که میشوی
همه چیز خوب میشود
خودت
غمت
مشکلت
غصه ات
هوای شهرت
آدمهای اطرافت
حتی دشمنت

یک آدم ساده که باشی
برایت فرقی نمیکند که تجمل چیست
که قیمت تویوتا لندکروز چند است
فلان بنز آخرین مدل ، چند ایربگ دارد
مهم نیست
نیاوران کجاست
شریعتی و پاسداران و فرشته و الهیه
کدام حوالی اند
رستوران چینی ها
گرانترین غذایش چیست

ساده که باشی
همیشه در جیبت شکلات پیدا میشود
همیشه لبخند بر لب داری
بر روی جدولهای کنار خیابان راه میروی
زیر باران ، دهانت را باز میکنی و قطره قطره مینوشی
آدم برفی که درست میکنی
شال گردنت را به او میبخشی

ساده که باشی
همین که بدانی بربری و لواش چند است
کفایت میکند
نیازی به غذای چینی نیست
آبگوشت هم خوب است
ساده که باشی


آدمهای ساده را دوست دارم
بوی ناب آدم میدهند



ماشین های قدیمی........


دیسکو با دعا و رقص و حجاب!!

کشور ترکیه یکی از عمده کشورهایی است که به شدت در آن ترویج اسلام آمریکایی شدت گرفته است و با تبلیغات گسترده مردم مسلمان این کشور را به سمت و سوهای مشخص می کشانند.

 

افکار نیوز: کشور ترکیه یکی از عمده کشورهایی است که به شدت در آن ترویج اسلام آمریکایی شدت گرفته است و با تبلیغات گسترده مردم مسلمان این کشور را به سمت و سوهای مشخص می کشانند.

هفته گذشته یک مرکز ضد ارزشی دیسکو در استانبول ترکیه افتتاح شد که در مراسم افتتاحیه آن برنامه هایی تاسف بار برگزار شد.

در شروع مراسم افتتاحیه این مرکز فساد که برخی مسئولین شهر استانبول ترکیه نیز حضور داشته اند ، «دعای افتتاح» را خوانده! و رسما به اسلام توهین کرده اند که برای افتتاح یک مرکز فساد با عنوان دیسکو دعای افتتاح را بخوانند و از خداوند پیشرفت این مرکز را مسالت نمایند!


این برنامه و خواندن دعای افتتاح در مراسم افتتاح یک مرکز فساد ، همان اسلام آمریکایی است که در ترکیه متاسفانه به شدت در حال گسترش می باشد و مردم مسلمان ترکیه را تهدید می کند.

نکته جالب توجه دیگر این مراسم توهین آمیز،‌ رقاصی زنان با حجاب پس از خواندن دعای افتتاح در مقابل چندین هزار نفر بود.

پس از رقص زنان با حجاب در مقابل مردان مسلمان ترکیه و مسئولین شهر استانبول یک زن کاملا محجبه مالزیایی پشت تریبون محل مراسم رفته و اقدام به خوانندگی و نوازندگی کرده است که بطور علنی ارزشهای اسلامی و حجاب را زیر سوال برده که برای افتتاح یک محل فساد از زنان با حجاب استفاده کرده و ارزشهای اسلامی را به سخره گرفته اند.

این همان اسلام آمریکایی است که دولت های غربی تلاش می کنند به شدت در کشورهای اسلامی ترویج نمایند که با زیر سوال بردن ارزشهای اسلامی در صدد تبلیغ و گسترش آن هستند.

رویداد ها در تصاویر..............



www.goonagoon-groups.com
People walk through Mickey Mouse-shaped hedges at Shayan Square in Shanghai,China Picture: China Foto Press / Barcroft Media

www.goonagoon-groups.com
Brightly-coloured autumnal trees light up the spectacular Doma Pass Alpine Route in Yeongdong, South
Korea Picture: EPA/YONHAPNEWS

www.goonagoon-groups.com
beautiful photo of an autumn sunburst at Pontypool Park.

www.goonagoon-groups.com
A 300ft spiral staircase has been installed on the cliff face of the Taihang Mountains in Linzhou to offer the thrill of mountaineering without the danger. But senior climbers beware - you have to be under 60 to be allowed on the
staircase. Picture: Imaginechina / Rex Features

www.goonagoon-groups.com
People dressed as pandas perform at the opening ceremony of a competition to find three "Pambassadors" in Chengdu, China. The Chengdu Panda Base, in partnership with WildAid, has launched a contest to select three panda lovers who have been selected from more than 1.1 million applications
worldwide. Picture: HAP/Quirky China News / Rex Features

www.goonagoon-groups.com
Custom officials take part in a "how to smile" course in Dalian, Liaoning Province,
China Picture: HAP/Quirky China News / Rex Features

www.goonagoon-groups.com
Children play next to a huge wood pile in Quetta,
Pakistan Picture: KeystoneUSA-ZUMA / Rex Features

www.goonagoon-groups.com
A foam-covered student from St Andrews University participates in the traditional Raisin Monday celebrations in St Andrews, Scotland...
Picture: REUTERS/David Moir

www.goonagoon-groups.com
...The tradition dates back to the early days of the university when new students would give senior students one pound of raisins in gratitude for their help in adapting to university life, in exchange for a receipt written in Latin. Failure to produce such a receipt could result in a dousing in the local fountain. Nowadays the raisins have been replaced with a bottle of wine and the dousing with
foam. Picture: REUTERS/David Moir

www.goonagoon-groups.com
A boy is encapsulated with a large bubble during Canadian bubble artist Fan Yang"s Gazillion Bubble Show at the Centre for Performing Arts in Vancouver, Canada...

www.goonagoon-groups.com
...Fan Yang currently holds 18 Guinness World Records related to bubbles. His Gazillion Bubble Show has been a Broadway hit for six
years. Picture: KeystoneUSA-ZUMA / Rex Features

www.goonagoon-groups.com
Greg Merson, 24, of Laurel, Maryland poses with stacks of cash and his championship bracelet after winning the World Series of Poker Main Event at the Rio Hotel & Casino in Las Vegas, Nevada. Merson will take home the bracelet and $8.5 million (?5.26m) in prize
money. Picture: REUTERS/Las Vegas Sun/Steve Marcus

www.goonagoon-groups.com
A roller coaster sits in the surf after Hurricane Sandy destroyed the boardwalk and pier in Seaside Park, New
Jersey Picture: REUTERS/Steve Nesius

www.goonagoon-groups.com
Rescue workers walk past homes wrecked by Superstorm Sandy in Seaside Heights, New Jersey

www.goonagoon-groups.com
New York taxis are stranded on a flooded street in
Queens Picture: Xinhua /Landov / Barcroft Media

www.goonagoon-groups.com
US Secretary of State Hillary Clinton reacts during a news conference with Croatian President Ivo Josipovic inZagreb Picture: REUTERS/Antonio Bronic.

 


در سال «مار 1392» منتظر اتفاقات عجیب باشید!

در سال «مار 1392» منتظر اتفاقات عجیب باشید!

158387 در سال «مار 1392» منتظر اتفاقات عجیب باشید!
سال 92 در بعضی گاهشمارها سال مار نامیده شده است. سالی که می گویند پر از اتفاق های عجیب و غریب است.
سال 92 در بعضی گاهشمارها سال مار نامیده شده است. سالی که می گویند پر از اتفاق های عجیب و غریب است.
بیش از 7 قرن پیش وقتی مغولان به ایران حمله کردند، درکنار همه تخریب ها و تغییرهای فرهنگی که به ایران تحمیل کردند، گاهشماری چینی- اویغوری را هم وارد فرهنگ ایرانی کردند. گاهشماری که مبنای آن نامگذاری دوره ای و گردشی سال ها به نام 12 حیوان بود. گاهشماری که با گاهشماری ایرانی ترکیب شد و تاکنون هم در باورهای عامیانه، به آن استناد می شود.
هرچند در اوایل به کارگیری گاه‌شماری حیوانی، بیشتر از مطابقت با ماه‌های هجری قمری استفاده می شد، امّا در دوره‌های بعد، بیشتر گاه‌شماری جلالی و برج‌های دوازده گانه? آن مورد استفاده قرار می گرفت.
بر این اساس، طول متوسط سال برای کارهای رسمی و مالیاتی در گاهشماری حیوانی، برابر با طول متوسط سال حقیقی خورشیدی بود.
تا دوره صفویه، گاه‌شماری حیوانی با ماههای قمری رواج داشت، امّا از دوره صفویه، مقرر گردید که علاوه بر ماههای قمری، ماههای شمسی نیز در تقویم‌های سالیانه ثبت شود. این روش از عصر صفویه تا سال 1329 هجری قمری ادامه داشت.در این سال ماههای شمسی با نام برج‌های دوازده گانه پذیرفته شده و در تقویم‌های سالیانه ثبت شدند.

 

ریشه و خاستگاه این گاه‌شماری و علت تأثیرگذاری این دوازده حیوان خاص بر سرنوشت زمین و انسان، به یک افسانه? کهن بودایی بازمی گردد. نام سال‌های دوازده گانه? حیوانی در ایران که با تقویم اویغوری-چینی تفاوتهایی دارد، به ترتیب عبارتند از:
1. موش 2. گاو 3. پلنگ 4. خرگوش 5. نهنگ 6. مار 7. اسب 8. گوسفند 9. میمون 10. مرغ 11. سگ 12. خوک

نحوه تعیین سال ها به نام حیوانات
برای تعیین اینکه هر سال خورشیدی، به نام کدامیک از حیوانات دوازده گانه? فوق است، کافیست تا عدد آن سال را با عدد 6 جمع بزنیم و بعد حاصل جمع رابر عدد 12 تقسیم نمائیم و سپس به باقیمانده نهایی نگاه کنیم. عدد باقیمانده، نماینده? نام آن سال بر مبنای ترتیب فوق الذکر است. بعنوان مثال، برای دانستن نام سال 1392 خورشیدی، ابتدا 1392 را با 6 جمع می‌کنیم و حاصل یعنی عدد 1398 را بر 12 تقسیم می‌کنیم که باقیمانده? نهایی تقسیم، عدد 6 می‌شود که با رجوع به ترتیب نام‌برده نماینده? سال مار است.

به این ترتیب متولدین سالهای: 1284، 1296، 1308، 1320، 1332، 1344، 1356، 1368، 1380، 1392، و… در سال مار به دنیا آمده اند.
یک سال عجیب در راه است؟
معروف است که سال مار همیشه با حوادث عجیب و غریب و اتفاق های غیرمنتظره همراه بوده است. از کودتای 28 مرداد تا حمله به برج های دوقلو در امریکا. کافی ست نگاهی به برخی از این اتفاق ها بیندازید تا ببینید سال هایی که نام «مار» را برخود داشته اند، چه سالهای عجیبی بوده اند:
1308 : مرگ احمدشاه قاجار , درگیریهای شدید در بیت المقدس و نخستین برخوردها بین اعراب و یهودیان
1320 : حمله متفقین (شوروی وانگلیس) به ایران, ورود آمریکا به جنگ دوم جهانی باحمله ژاپن به پرل هاربر
1332 : کودتای امریکایی 28 مرداد , حادثه 16 آذر و شهادت 3 دانشجوی معترض دانشگاه تران به حضور نیکسون در ایران , به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر درمصر
1344 : تیراندازی به شاه در کاخ مرمر, درگیری های هند و پاکستان بر سر کشمیر, شروع انقلاب فرهنگی در چین
1356 : درگذشت سید مصطفی خمینی و دکتر علی شریعتی
1368: رحلت امام خمینی, تخریب دیوار برلین
1380 : واقعه 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلو در نیویورک , حمله آمریکا به افغانستان, سیل و بارندگی درشمال و قطع سراسری برق در کشور , برخورد هواپیمای جاسوسی آمریکا با جنگنده چینی
آیا در پایان سال 92 هم اتفاق های عجیب سال به این لیست اضافه خواهد شد؟


دانشگاهی که هر کسی در مقابل دربش عکس بگیرد ازدواج موفق خواهد کرد

توریستهای چینی هر روز دوربین به دست در مقابل درهای دانشگاه “Iwha” در سئول تجمع می‌کنند و از خود عکس می‌گیرند زیرا اعتقاد دارند این کار برایشان شانس می‌آورد!
پارکینگهایی زیادی که در مقابل درب دانشگاه ”Iwha” سئول وجود دارند هر روز پر از اتوبوسهایی می‌شوند که هزاران توریست چینی را برای گرفتن عکس در مقابل در اصلی دانشگاه و تماشای این دانشگاه افسانه ای پیاده می‌کنند.
به گفته یک مقام رسمی سازمان توریستی کره، به تازگی در میان مردم چین، تایوان و هنگ کنگ اعتقادی شکل گرفته و همچنان نیز در حال گسترش است که گرفتن حتی یک عکس در مقابل در اصلی این دانشگاه و قدم زدن در پیاده روی خیابانی که این دانشگاه در آن واقع شده برای آنها شانس می‌آورد. در چینی اسم این دانشگاه زنانه “li hua” تلفظ می‌شود که بخش “li”به معنی سود و فایده و بخش “hua” نیز بیشتر بمعنی بدست آوردن پول است.

 

578697 orig دانشگاهی که هر کسی در مقابل دربش عکس بگیرد ازدواج موفق خواهد کرد! + عکس

نمایی از دانشگاه ”Iwha”

توریستهای چینی عقیده دارند خیلی از فارغ التحصیلان این دانشگاه ازدواجهای موفقیت آمیزی داشته اند. یکی از توریستهای چینی می‌گوید: راهنمای تور به ما گفت که زنان و دختران این دانشگاه بیشتر به دنبال ازدواج هستند و این موضوع باعث شد تا با دخترم علاقمند به بازدید از این دانشگاه شویم.
یک توریست از شانگهای نیز در این رابطه گفت: در حالی که در حال دعا کردن بودم عکسی از خود گرفتم تا شاید درک معنویم در آینده بیشتر شود!
به گفته کارمند پارکینگی که در نزدیکی دانشگاه واقع شده است هر روز حدود 40 تا 70 اتوبوس توریستهای چینی را به اینجا می آورند و سه تا چهار ساعت منتظر می مانند تا توریستها برگردند.
بر اساس گزارش دیلی نیوز کره، این توریستها بر این عقیده اند که حتی گرفتن یک عکس در مقابل دانشگاه ”Iwha” باعث ازدواجی خوب و موفقیت آمیز، بدست آوردن پول زیاد و بدنیا آوردن کودکان باهوش می‌شود و این نکات باعث شده تا این دانشگاه به مکانی دیدنی و به یکی از جذابیتهای گردشگری سئول تبدیل شود به طوری که تمامی رستورانها و مراکز خرید نزدیک به این دانشگاه نیز سودهای کلانی از این توریستها بدست آورده اند و برای داشتن سود بیشتر مجبور شده‌اند کارمندان چینی زبان استخدام کنند.

بزرگترین و قدبلند ترین الاغ دنیا ...............!!!!!!؟

فردی، مدعی است که الاغش 5 سانتیمتر از بزرگترین الاغ فعلی دنیا بلند قدتر است.

یک دامپزشک محلی در تگزاس این ادعا را تأیید کرده است. صاحب این خر در تلاش برای ثبت این رکورد است.

بنا بر این گزارش، بزرگترین خر جهان 155.45 سانتی متر قد دارد و از سوی مسئولان کتاب رکوردهای گینس بعنوان بلندترین خر جهان معرفی شده است. بلندترین خر جهان بانام اکلاهما سام نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

یک دامپزشک محلی در تگزاس این ادعا را تأیید کرده است. صاحب این خر در تلاش برای ثبت این رکورد است.

IMG205147871 بزرگترین و قدبلند ترین الاغ دنیا + عکس