سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ماجرای نصب «مجسمه فردوسی بزرگ» در میدان فردوسی ایتالیا .........

ماجرای نصب «مجسمه فردوسی بزرگ» در میدان فردوسی ایتالیا + عکس
تعجب می‌کنم چرا به جای نشان شجاعت، نشان عالی هنر به من عطا شده، زیرا در سرزمین مجسمه‌سازان بزرگی مانند میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی، کسی که از ایران بیاید و مجسمه حکیم فردوسی را در پایتخت این کشور - رم - نصب کند شایسته نشان شجاعت است!

در وسط این میدان، مجسمه باشکوه حکیم توس خودنمایی می‌کند. این تندیس که185 سانتی‌متر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده، کار استاد ابوالحسن صدیقی است که در سال 1329 طی مراسمی در این میدان نصب شد.

شادروان علی اصغر حکمت (یکی از مسؤولان فرهنگی وقت)، در خاطرات خود می‌نویسد: «در سر راه یکی از میدان‌های کوچک پارک «ویلا بورگز»، محل زیبایی به نام فردوسی موسوم به «پیاتزا فردوسی» را دیدم و تصمیم گرفتم اعتباری برای سفارت ایران بفرستم تا مجسمه فردوسی را در آن‌جا نصب کنند».

استادصدیقی، در مراسم رونمایی از مجسمه فردوسی در شهر رم گفت: تعجب می‌کنم چرا به جای نشان شجاعت، نشان عالی هنر به من عطا شده، زیرا در سرزمین مجسمه‌سازان بزرگی مانند میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی، کسی که از ایران بیاید و مجسمه حکیم فردوسی را در پایتخت این کشور - رم - نصب کند شایسته نشان شجاعت است!

آنچه درباره خطرات این نوع رابطه جنسی نمی دانید..............

رابطه جنسی
ویروس پاپیلوما شایع است، اما همه گونه های آن موجب بروز سرطان نمی شوند.

بر اساس یافته های انجمن سرطان آمریکا، رابطه جنسی دهانی می تواند منجر به بروز سرطان گلو شود.
البته این نوع ارتباط جنسی به خودی خود موجب سرطان نمی شود، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV که عامل ایجاد زگیل تناسلی است، می تواند در حین ارتباط جنسی دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

محققان دریافته اند که برخی از سرطان ها ازجمله سرطان اوروفارینکس (بخش میانی گلو) و لوزه ها احتمالا توسط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند.

ویروس پاپیلوما شایع است، اما همه گونه های آن موجب بروز سرطان نمی شوند. اگر شما در حین رابطه دهانی در معرض ویروس پاپیلوما قرار نگیرید، خطر ابتلا به سرطان گلو نیز در شما وجود ندارد.

ارتباط بین HPV و سرطان اوروفارینکس در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 90 مشخص شد. محققان متوجه افزایش این نوع سرطان در میان افرادی شدند که قبل از آن در معرض این بیماری قرار نداشتند.
شروع این نوع سرطان ابتدا در میان افرادی بود که حدود 40 ساله بودند و از الکل و سیگار استفاده نمی کردند. در حالی که در دهه های قبل، شیوع این سرطان معمولا در افراد مسن که سیگار می کشیدند و یا الکل مصرف می کردند، افزایش یافته بود.

مطالعه ای در سال 2007 در نشریه New England منتشر شد که نشان داد خطر ابتلا به سرطان اوروفارینکس بیشتر در افرادی مشاهده می شود که شرکای جنسی متعدد (حداقل 6 نفر) دارند و با آنها رابطه جنسی دهانی برقرار می کنند. در واقع گونه 16 ویروس پاپیلوما در بیمارانی مشاهده شد که بیش از یک شریک جنسی دهانی داشتند. (گونه 16 این ویروس سرطان زا می باشد)

هنوز مشخص نیست که چه تعداد ازافرادی که رابطه جنسی دهانی دارند به سرطان گلو مبتلا می شوند. هم مردان و هم زنان می توانند دچار عفونت HPV در گلو شوند وتفاوت جنسیتی در این زمینه وجود ندارد.

به عقیده پزشکان درمان موارد سرطان گلو در اثر ویروس پاپیلوما آسان تر از مواردی است که در اثر مصرف سیگار و الکل ایجاد شده است.

بهترین روش پیشگیری از انتقال این ویروس مشخص نیست، اما استفاده از واکسن HPV می تواند به عنوان یکی از روش های محافظتی در نظر گرفته شود. سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن HPV را برای مردان سنین 9 تا 26 سال تایید کرده است، اما این واکسن تنها برای پیشگیری از زگیل تناسلی در پسران و مردان جوان بوده و از انتقال ویروس به شریک جنسی آنها جلوگیری نمی کند.

فقط شوهران بخوانند...............

فقط شوهران بخوانند
اینجا مقرراتی آمده که منتظرش بودید، مقرراتی که شاید کسی به شما گوشزد نکرده باشد و یا فراموشتان شده باشد، ولی به نوعی منجی زندگی مشترکتان محسوب می شود.

اینجا مقرراتی آمده که منتظرش بودید، مقرراتی که شاید کسی به شما گوشزد نکرده باشد و یا فراموشتان شده باشد، ولی به نوعی منجی زندگی مشترکتان محسوب می شود.

هیچ وقت پدرت، تو رو ننشونده که بهت بگه: "پسرم، وقتی ازدواج کردی، گاهی باید از کنترل تلویزیون بگذری"
دوستای متأهلت هیچ وقت تو رو کناری نکشیدن که بگن : "وقتی ازدواج کردی دیگه مجرد نیستی پس برای پنج شنبه و جمعه با دوستات قرار نگذار" .
هیچکس بهت نگفته که زندگی با جنس مخالف، قاعده و قانون داره. فراموش کردن یه سالگرد عروسی، گناه کبیره زندگی زناشوییه. اگه بشه با رعایت یک سری نکات یک کانون پر مهر و مصفا ساخت، چرا تنش؟ که زندگی به کام هر دو تلخ بشه.(نگران نباشید با همسرانتان هم حرف دارم)
مقررات رو می گم، عمل کن تا ببینی متقابلا چقدر همسرت برات مایه می ذاره.

_ یک اسباب برقی خانگی، هدیه نیست. ماکروفر یه ابزاره. تو ابزار رو دوست داری و اون هدیه رو.
_ «آنچه را برای دیگران بپسند، که خودشان می پسندند» این ضرب المثل قدیمی رو که میگه هر چه برای خود می پسندی، برای دیگران بپسند را فراموش کن.
_ عذر خواهی کن.چرا؟ چون کار اشتباهی کردی ولی هنوز نمی دانی چه کاری.
_ کنترل تلویزیون نشان مردانگی شما نیست
_ عاشق قدرتی میدانم. ولی معنی زندگی زناشویی سهیم شدنه و معنیش اینه که گاهی بذاری اون کنترل رو دست بگیره و تصمیم بگیره چی تماشا کنین.
_ مثل روزهای اول باش. گاهی در ماشین رو براش باز کن، در بدو ورود ببوسش و یه شاخه گل بده، متوجه آرایشی که برات کرده باش. یک کم براش خرج کن تا ببینی چه قدر برات خرج می کنه.
_ بگذار ابزار قدرت شما را ببیند حالا این فرصتیه تا مردونگی حقیقی خودتو نشون بدی. یک کار فنی منزل را انجام بده. شیری را که داره چکه می کنه درست کن، ترانس مهتابی رو که داره پرت پرت می کنه رو عوض کن. خیلی خوبه که کفایت و مردانگیت رو هر از گاهی نشون بدی و باورت کنه.
_ مهمون کن. یک روز جمعه، بساط منقل کباب پز رو به راه بینداز و محیط خونه رو با صفا کن.
_ کلیشه ای نباش.همیشه سر سفره آماده ننشین. غذاها خود به خود سر میز ظاهر نمی شوند، یه نفر هست که اونها رو اونجا می ذاره و اون یه نفر می تونی تو باشی.
_ همکاری کن .وقتی می خواهید از خانه بیرون برید، قبول کن که اون بیش از تو کار داره که انجام بده. پس اونطوری قدم نزن، در پوشاندن لباس بچه ها کمکش کن، کولر و چراغها رو خاموش کن...
_ مرتب دوش بگیر.تو یه مردی، عرق می کنی و بوی بد می دی. قبول کن.
_ وسایلتو جمع و جور کن.خیلی زشته منظره پیژامه ای روی زمین با دو جای پا، یا پیراهن روی مبل.
_ راه را بپرسید. گم شدی، بپذیر. درسته که بالاخره می رسی؟ درست، ولی بالاخره برای رسیدن زمان دیری است.
_ در صورت تأخیر تلفن بزن. آخه اون دوستت داره و غذا نخورده و منتظره تا در کنارت باشه!
_ واقعا گوش کنید. این کار یعنی گوش دادن به حرفهایی که میگه و فهمیدن آنها. نمی خواد زیاد راه حل بهش نشون بدی یا انتقاد کنی ، احساساتش را فقط از کلامش متوجه باش.
_ تاریخ های کلیدی رو به خاطر بسپار.یا در تقویمت یادداشت کن و نشون بده که به یاد داری.
_ خرید های بعضی کارهای منزل را هفتگی یا ماهیانه ، با هم و تفریحی انجام دهید.
_ عذر مردانه نیار. نگو « من یه مرد هستم، پس نمی تونم...فلان کار رو بکنم » مثلا بچه بیارم، حمام زایمان بگیرم، بچه شیر بدم. خیلی خوب، کسی هم ازت نخواست. ولی می تونی که هدیه ای برای حمام زایمان انتخاب کنی، یا شب شیر کمکی رو با شیشه به بچه بدی.
_ تقسیم کردن کارهای خونه این نیست که آشغالها رو ببری بیرون و منتظر شنیدن « ممنون » باشی.
_ از جاتون بلند شوید.فکر نکن وقتی از روی لیست خانم خرید می کنی، خریدهای مغازه رو جابجا می کنی، آشغالها رو دم در می گذاری ...، لطف می کنی. اینا اسمشون زندگیه. تو هم یه بازیگری نه یه تماشاگر.
_ این طور نباشه که فقط کف بزنی.
_ سیگار نکش یا لااقل بیرون از منزل بکش ، راستی بوی سیگار دهانت را چکار می کنی!
_ گاهی اوقات باید یه دوست رو، روی محراب ازدواج قربانی کرد .ممکنه کسی باشه که تو بهش توجه داری ولی رفتارش همسرتو می رنجونه.
_ بیش از حد انتظار او، به خودت رسیدگی نکن.
_ حتی یک شوخی بیجا با زنان دیگر نکنید. اگر نمی تونید بفهمید از این حالت چقدر خانمتون می رنجه می تونید یکبار نقشتون رو در این مورد عوض کنید. تا ببینید چقدر این عادت ناپسند و مخرب است.
_ دلیل عاشق شدنتان را به خاطر بسپارید. هر از چند گاهی، وقتی از دست او ناراحت و عصبانی هستی، یه قدم به عقب بردار. زنی که عاشقش شدی رو بخاطر بیار. همون زن، تو اتاق بغلی نشسته، اون که باهاش ازدواج کردی. او منتظرته.
_ سعی نکنید زنتان را تغییر دهید.او یه شخصه نه یه شیء. سعی نکن یک کمی بهش اضافه، یا کم کنی. تو با تغییر خودت می تونی به کمال او کمک کنی.
_ فی البداهه باشید.اون رو با چیزهای کوچک غافلگیر کن: شام، هدیه، یه کارت ناقابل. اون فقط می خواد بدونه که به او فکر می کنی و احساسش می کنی.
_ دست هم رو بگیرید و تو چشماش با مهربانی نگاه کنید و از اینکه در کنارتون هست احساس رضایت کنید. این کار احساس خوبی به هر دوی شما می ده.
_ از الفاظ خودمانی استفاده کنید. اون رو با اسامی عاشقانه مثل عزیزم، خانومم صدا کن.
_ زیادی یا کم هدیه ندهید.
_ گاهی اولین ملاقاتتون رو یاد آوری کنید. روزهای شیرین آغاز ازدواج رو .شیک و پیک کن، در ماشین رو براش باز کن، با هم به رستوران بروید، بهش بگو چقدر دوستش داری.
_ به زنتان بنازید.چرا که نه؟ اینو به تمام دنیا بگید. یا لااقل تو جمع خانواده پدری خودتون یا اون ابراز تشکر و قدردانی از زنتان بکنید.
_ ی زمانی را تنها و بدون دیگران بگذرانید و به تفریح بروید.
_ از همون اول حقیقت رو بگید.صادق باشید و راستگو. طرف حسابتون رقیب نیست، شریک زندگیتونه.
_ هماهنگ شوید. گاهی روابط زناشویی ناهماهنگ میشه. کمی موضع خودتو عوض کن. تو می خواهی کاری کنی ولی اون نمی خواد. خوب نکن. فقط ریتم رو عوض کن.مهم انجام هر کاریه که با هم انجام بدید.
_ دعوا پیش می آید.دعوا بین کسانی اتفاق می افته که به هم اهمیت می دن. دعواها آخر دنیا نیستند.
_ وقتی دعوا میکنی می بازی. برای برنده شدن در دعواهای زناشویی پاداشی وجود نداره. در حقیقت، بُرد بدتر از باخته. بباز و برو با زندگیت حال کن.
_ هیچ وقت راجع به سیاست مجادله نکنید. فکر می کنید سیاستمدارا در مورد شما بحث می کنند.
_ عصبانی نمانید. فردا که بهش فکر کنی می بینی آنقدرها هم ارزش عصبانیت رو نداشته.
_ آشتی کنید. این تنها بخش خوب دعوا کردنه. این لذت رو از دست نده.
_ بوسه شب بخیر رو فراموش نکنید. این کار رو بدون استثنا انجام بده.
_ بچه داشته باشید.زندگی رو وزین می کنه و معنا می ده. پیش بچه ها از مادرشون قدردانی و تشکر کنید و بگویئد که چقدر خانم خوبی دارید. احساستون رو به بچه هاتون نشون بدید.
_ عکس بگیرید. یادآوری گذشته بهتر از آنچه که واقع شده بود، هست. شاید واقعا خوب بوده و تو قدر ندانستی.
_ تکامل پیدا کنید. به گذشته نچسبید، تغییر کنید، با هم ادامه بدید، تکامل پیدا کنید. بگذارید او از شما راحت انتقاد کنه. اگه اشتباه کنه از شما کم نمی شه و اگه درست بگه بر شما افزوده میشه.
_ پرستار خوبی باشید. در بیماری هر مراقبتی رو که او از تو می کرده رو ازش بکن. درسته اون به تنهایی می تونه ولی اگر درکنارش باشی ، یه احساس خوشایندی از دوست داشته شده بهش دست میده.
_ با هم مسن شوید. یه روز که خیلی زود می رسه، احساس پیری خواهی کرد. کی دلش می خواد این دوران رو به تنهایی پشت سر بذاره؟
_ «ما» باشید نه «من».
_ زندگی زناشویی آسان نیست، سعی کنید. تسلیم شدن آسونه. باید سعی کنی. چرا؟ چون ارزشش رو داره.
_ تفریح کردن رو فراموش نکنید. در کشاکش زندگی گم نشید.
_ یادت باشه، وقتی همسرت از تو و از زندگی راضی باشه، کاری می کنه تا تو هم از او و از زندگی راضی باشی.

مدیران تلویزیون فقط میآیند بیمارستان با من عکس یادگاری بیندازند!

مدیران تلویزیون فقط می‌آیند بیمارستان با من عکس یادگاری بیندازند! + تصاویر
رضا ایرانمنش یکی از بازیگران خوش‌چهره و محبوب تلویزیون ایران بود اما این روزها که در بیمارستان با بیماری‌اش سر می‌کند می‌گوید مدیران تلویزیون فقط بلدند بیایند در بیمارستان با من عکس یادگاری بندازند وگرنه تابحال چکار کرده اند برای ایرانمنش و ایرانمنش ها؟!

رضا ایرانمنش بازیگر و کارگردان ایرانی از آن آدمهای خالص و بی ریای روزگار ماست؛ آدمهایی که نه فقط در سینما که در کشور کمیابند. ایرانمنش که هرازگاه به واسطه عوارض برآمده از شیمیایی شدن در دفاع مقدس مجبور است در بیمارستان بستری شود از حسرت‌هایی که برای ساختن فیلمنامه‌هایش دارد سخن گفت. ایرانمنش به صراحت از مدیران تلویزیون که فقط به هنگام بستری شدن او در بیمارستان سراغش می روند گلایه کرده و می‌گوید به جای عکس یادگاری رفتن در بیمارستان یکی از فیلمنامه هایش را تصویب کنند بلکه بتواند کار کند. بخشهایی از گفته‌های ایرانمنش را در ادامه می‌خوانید:

هیچ کدام از ارگان‌های سینمایی به من کمک نمی کنند
به لحاظ جسمی اوضاعم مثل قبل است. تفاوت زیادی نکرده‌ام و همچنان با عوارض شیمیایی شدن درگیرم اما مشکل اینجاست که نمی‌توانم علاقه ام که کارگردانی است پیگیری کنم. سه فیلمنامه آماده کار دارم که هر سه کار مجوز ساخت هم دارند اما مشکل اینجاست که هیچ کدام از ارگان‌های سینمایی برای تولید این فیلم‌ها پیشقدم نمی شوند. من الان دقیقا سه سال است که نتوانسته ام کار کنم و مدیران مختلف از تلویزیون گرفته تا مرکز گسترش و فارابی می گویند پول نداریم.

سه فیملنامه آماده کار
«موقعیت من»، «آینه باران» و «رویای طلوع» سه فیلمنامه‌ای است که آماده کار دارم. «موقعیت من» حکایت زندگی یک جاویدالاثر را تشریح می کند، «آینه باران» یک درام اجتماعی-ماورایی است و داستان زن و شوهری را بیان می کند که فرزندشان در اثر یک تصادف از بین می رود. «رویای طلوع» هم درباره شهید ابوالحسنی است که از جمله شهدای مفقودالاثر ما بود و زندگی پدر و مادر و خواهر او را بیان می کند که چشم انتظار بازگشت نشانی از شهید هستند.

مدیران تلویزیون فقط بلدند بیایند در بیمارستان با من عکس یادگاری بندازند!
تمامی فیلمنامه های من هم استانداردهای سینمای مخاطب پسند را دارند و هم ارزشی به شمار می‌روند اما متاسفانه هیچ کس برای تولید این کارها به من کمک نمی کند یعنی شرایطی را فراهم آورده اند که سرخورده شده و به گوشه گیری روی آورم. باورتان نمی شود آن قدر وعده وعید به من داده اند که نگو.

هیچ گاه یادم نمی رود که آقای بخشی زاده مدیر شبکه دوم سیما به هنگام بستری شدنم در بیمارستان به ملاقاتم آمد و گفت کمبودی نداری! گفتم نه، من حتی از بنیاد جانبازان هم ریالی نگرفته ام و بارها شده پول قرض کردم و داروهایم را خریدم! فقط برایم شرایط کار را فراهم کنید. عین این خواسته را از مهدی فرجی مدیر شبکه یک داشتم هر دو گفتند چشم اما خبری ازشان نشد تا شب عید که به هر دو نفر زنگ زدم و گفتم آن دنیا جلویتان را می گیرم! مدیران تلویزیون فقط بلدند بیایند در بیمارستان با من عکس یادگاری بندازند وگرنه تابحال چکار کرده اند برای ایرانمنش و ایرانمنش ها؟!

میرعلایی به من گفت طبق قانون نمی توانم به شما بودجه بدهم!/آقامحمدیان مرتب مرا سردواند
یک فیلمنامه دیگر با عنوان «پنج روز مرخصی» هم داشتم و هر کسی آن را خواند گفت عالی است و حتی وزیر ارشاد به شفیع آقامحمدیان دستور داد که مرکز گسترش برای تولید آن پیشقدم شود اما شفیع با آن که قبل از ریاست مرکز، رفیق من بود مرا مدتها سردواند و آخر هم هیچ کاری نکرد. باورتان نمی شود این کار با بودجه ای کاملا معمولی تولید می شد اما به من کمک نکردند! وزیر ارشاد یک بار هم نامه ای زد برای احمد میرعلایی رییس فارابی تا در آنجا این کار تولید شود اما میرعلایی به من گفت طبق قانون نمی توانم به شما بودجه بدهم!

جالب است که برای خودشان و دخترخاله و پسرخاله شان حرف از قانون نمی زنند ولی به ما که می‌رسند به قانون تکیه می کنند. میرعلایی دوباره مرا ارجاع داد به شفیع آقامحمدیان و او هم مرتب امروز و فردا کرد و در نهایت وقتی باز عذر تقصیر پیش وزیر بردم و وزیر باز هم توصیه اکید کرد شفیع با کمال بی احترامی به من گفت چه وزیر بگوید چه نه، من قانون را زیرپا نمی گذارم!!! اما به من نگفت بنا بوده چه بی قانونی در این مسیر صورت گیرد. مگر قرار بود کار خلاف اخلاقی انجام دهم. من حتی برای «پنج روز مرخصی» پروانه ساخت هم گرفته بودم و فیلمنامه آن را با اعتقاد کامل نوشته بودم. پس اینکه دم از بی قانونی می زنند حرف منصفانه ای نیست.



سرانجام تلخ ارتباط پسر 14ساله با یک زن 22ساله در فیس بوک!

سرانجام تلخ ارتباط پسر 14ساله با یک زن 22ساله در فیس بوک! + عکس

یک زن سارق پس از برقراری رابطه با پسر 14ساله‌ای در فیس‌بوک، در جریان یک ملاقات با او با اسپری فلفل به این نوجوان حمله کرد و پول‌‌ها و ipad (آی‌پد) او را ربود...

یک زن سارق پس از برقراری رابطه با پسر 14ساله‌ای در فیس‌بوک، در جریان یک ملاقات با او با اسپری فلفل به این نوجوان حمله کرد و پول‌‌ها و ipad (آی‌پد) او را ربود.
این حادثه پس از یک دوره یک ماهه دوستی اینترنتی این پسر با زن جوان رخ داد. زن که در این مدت به خوبی توانسته بود اعتماد پسرک را جلب کند و از اسرار پنهان درباره پس‌اندازش تقریباً آگاه شده بود با اصرار با او قرار ملاقاتی گذاشت اما به محض روبه‌رویی با او با اسپری فلفل به پسرک حمله‌ور شد و پس از به زمین انداختن او با تهدید اسلحه به سراغ پول‌ها، کارت اعتباری و ipad پسر نوجوان رفت و آنها را با خود برد.


پلیس پس از شکایت پسرک پیگیر ماجرا شد و به محض روشن شدن ipad سرقتی در میلواکی رد زن جوان را گرفت و در عملیاتی سریع او را به دام انداخت. این زن 22ساله که سابقه شرارت و سرقت نیز دارد در این دستگیری به جرم سرقت مسلحانه به زندان افتاد.
پسر نوجوان که در اثر این حمله ناگهانی و اسپری فلفل اندکی آسیب دیده بود در بیمارستان سرپایی درمان شد و به خانه بازگشت.

احمدینژاد طلای 24 عیار است ...........

احمدی‌نژاد طلای 24 عیار است
مشایی: درآینده پشت پرده بعضی چیزها را خواهیم گفت.

اسفندیار رحیم مشایی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام هادی (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به این‌که زن و مرد در مقام نوع که همان مقام انسان است یکی بوده و حقیقت انسانی واحدی دارند، افزود: نگاه به زن خارج از مکتب اهل بیت (ع) را اساساً قبول نداریم، چراکه تصویر واقعی زن در مکتب اهل بیت علیهم السلام بسیار جامع و خوب دیده شده است.

مشایی با تاکید بر حضور زن در تمامی صحنه‌ها، تصریح کرد: البته این حضور به معنای یک اختلاط بی رویه نیست.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده به نقل از وی مبنی بر این‌که قانون اساسی را عوض خواهد کرد، اظهار داشت: این ادعای واهی توسط رسانه های صهیونیستی و انگلیسی منتشر شده است که البته از اساس درست نیست. باوجود این‌که اسرائیل و انگلیس یکی از یکی بدتر هستند، ولی شاهد بودیم برخی رسانه های داخلی که از بیت المال هم استفاده می‌کنند، با استناد به این رسانه‌ها، یک خبر دروغ و انحرافی را منتشر کردند که این شرعاً صحیح نیست.

مشایی با تکذیب این خبر منتشر شده، افزود: ما که پیوسته در مظان اتهام و اهانت هستیم؛ دیگر چرا از یک شبکه و رسانه انگلیسی که هدف آن شکاف بین ملت ها است، خبر منتشر می کنید.درحالی که ما به تمام اتهامات پاسخ دادیم، متاسفانه حرف ما به گوش همه نمی رسد.
اهم اظهارات معاون رییس جمهور را بخوانید؛

*ما دو سال است که سکوت عمیق و گسترده کرده‌ایم. ما می دانستیم و می‌دانیم برنامه چیست و در آینده پشت پرده بعضی چیزها را خواهیم گفت.امیدواریم با فضایی که در کشور پیش خواهد آمد، خیلی از مسائل را با مردم در میان بگذاریم و از آنها پنهان نکنیم.

* فلسفه سکوت ما این است که ما از طراحی های آنها با خبر بودیم و می دانستیم که آنها قصد دارند تصویری بسیار مشوش و نادرست از ما ارائه کنند تا با برخوردهای بد و نهایاتا حذف ما، راه احمدی نژاد ادامه پیدا نکند. ما سکوت کردیم و کنار رفتیم تا اصحاب دروغ و فریب و تهمت و کینه بیایند و در این میدان تاخت و تاز کنند؛ ولی در نهایت غبار بر آنها نشست و باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

*ما تحت مدیریت یک فرزند شجاع و برادر رشید ملت ایران هستیم؛ احمدی نژاد طلای 24 عیار است.

* ولایت فقیه قابلیت عرضه به تمام دنیا را دارد من 18 سال داشتم که با امام آشنا شدم و چیزی غیر از ولایت فقیه در ذهن و روحم وجود ندارد.ما برای سرمایه گذاری و دوام آمده ایم؛ ما فرصت زایش انقلاب و رویش جمهوری اسلامی هستیم، چراکه آمده ایم بمانیم و به جلو برویم. باید صبر و حوصله کنید؛ وقت بسیار و راه روشن است؛ محکم با هم می رویم. « بهار آمده برای اینکه باشد».

اگر هاشمی فتنهگر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه میکند ؟!

اگر هاشمی فتنه‌گر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه می‌کند ؟!
نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر هاشمی فتنه‌گر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه می‌کند.

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر هاشمی فتنه‌گر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه می‌کند.
آفتاب: مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره نامه جدید نمایندگان پایداری ضد هاشمی، گفت: شورای نگهبان باید مستقل عمل کند و اگر این نمایندگان مدرکی مبنی بر مجرم بودن فردی دارند باید به دادگاه ارائه کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: اگر هاشمی فتنه‌گر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه می‌کند.

پزشکیان بیان کرد: مگر می‌شود بگویند فردی که در ریاست مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد، فتنه‌گر است؛ یعنی فتنه گران مصلحت مملکت را بررسی می‌کنند؟ آیا آدم‌هایی که به چنین مباحثی دامن ‌می‌زنند، ولایتمدارند؟

مردم بر اساس جریان‌سازی‌های کاذب تصمیم نمی‌گیرند

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره تاثیرات روانی این جوّسازی‌ها، گفت: مردم می‌فهمند و بر این اساس تصمیم می‌گیرند.

کمیسیون اصل نود به بدرفتاری برخی نمایندگان ورود کند

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل نود باید به موضوع رفتار این قبیل نمایندگان ورود پیدا کند، ادامه داد: چپ و راست کردن مملکت به صلاح نیست؛ خط اصلی، وسط است و باید روی آن ایستاد؛ اگر می‌خواهیم این مملکت روی پای خود بایستد و دشمنان نتوانند در آن نفوذ کنند، باید دست از این قبیل دعواها برداشت.

چنین نامه‌هایی را امضا نمی‌کنم

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا در جریان چنین نامه‌ای علیه رفسنجانی قرار گرفتید، توضیح داد: بانیان چنین حرکت‌هایی، نگاه و حرف من را می‌دانند و چنین نامه‌هایی را به من نشان نمی‌دهند؛ زیرا می‌دانند چنین چیزهایی را امضا نخواهم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این سوال که از میان 170 نفری که نامه اول ضد هاضمی را امضا کردند، اسامی کسانی وجود داشت که نگاه آنها در این خصوص مانند شما بود، پاسخ داد: برخی از نمایندگانی که نامشان در آن لیست آمده، اظهار می‌کنند چنین نامه‌ای ندیدند و اصلا نمی‌دانند اینها را از کجا نوشته‌اند.

یک نماینده اصولگرای مجلس از تنظیم نامه‌ای در مجلس با محتوای منتسب کردن آیت‌الله هاشمی به جریان فتنه خبر داد و بیان کرد: برخی اعضای جبهه پایداری مشغول این کار هستند.

دستورات جدید بنزینی رئیس جمهور............

دستورات جدید بنزینی رئیس جمهور
رئیس جمهوری با صدور دستوری به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خواستار اختصاص سهمیه ویژه بنزین نیمه یارانه ای به جانبازان و معلولان کشور شد و پیش بینی می شود این سهمیه‌ها از تیرماه با صدور کارت‌های ویژه اختصاص یابد.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که از ابتدای سالجاری تاکنون با مصرف روزانه بیش از 67 میلیون لیتر بنزین به طور متوسط روزانه مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی بالغ بر 7 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بر این اساس مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین کشور را اختصاص سهمیه‌های مناسبتی بنزین اعلام کرد و تاکید می کنند: پیش بینی می شود از پایان خرداد ماه میزان مصرف بنزین همزمان با آغاز سفرهای تابستانی با افزایش بیشتری همراه شود.

همزمان با افزایش بی سابقه مصرف بنزین و حتی احتمال از سرگیری واردات این فرآورده نفتی، رئیس جمهور دستورات جدیدی به مظنور اختصاص سهمیه‌های ویژه بنزین صادر کرده که در صورت اجرای آن روزانه 200 تا 250 هزار لیتر مصرف بنزین کشور را افزایش می دهد.

سیدمجتبی شفیعی رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت امروز با اشاره به تخصیص سهمیه ویژه بنزین برای معلولان و جانبازان، گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری 200 هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه جانبازان و 50 هزار لیتر ویژه معلولان به صورت روزانه در اختیار سازمان بهزیستی و بنیاد شهید قرار می‌گیرد.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: با توجه به اینکه معلولان و جانبازان نیازمند ترددهای اضافی برای دریافت خدمات درمان و پزشکی هستند و با توجه به اینکه این افراد اغلب از خدمات حمل و نقل عمومی مناسب بهره‌مند نیستند، بررسی و پیشنهاد ستاد مبنی بر افزایش سهمیه معلولان و جانبازان به ریاست جمهوری ارائه شد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس توافق با دستور رییس جمهوری مقرر شد روزانه 250 هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه اختصاص یابد، تبیین کرد: در صورتی که موافقت‌های اولیه با دستگاه‌ها نهایی شود از خردادماه این سهمیه‌ها در اختیار معلولان و جانبازان قرار می‌گیرد در غیر این صورت از تیرماه از طریق کارت‌های ویژه و یا جبران ما به التفاوت هزینه سوخت با توجه به هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در اختیار این جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی درباره اینکه چه میزان به هر جانباز یا معلول سهمیه سوخت اعطا خواهد شد توضیح داد: جزئیات سهمیه ویژه جانبازان و معلولان در اختیار سازمان‌های مربوطه و اطلاع رسانی خواهد شد.


تحویل زودهنگام سکههای پیشفروشی انتخاباتی نیست...........

تحویل زودهنگام سکه‌های پیش‌فروشی
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه تحویل زودهنگام سکه های پیش فروشی ربطی به انتخابات ندارد، اجرای این برنامه را بر اساس تصمیم و دستور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه تحویل زودهنگام سکه های پیش فروشی ربطی به انتخابات ندارد، اجرای این برنامه را بر اساس تصمیم و دستور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد و عرضه سکه ها را باعث ایجاد تعادل در بازار دانست.

پیمان قربانی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال آیا دلیل تحویل زودهنگام و پیش از مقرر سکه های پیش فروشی بانک مرکزی برگزاری انتخابات و اجرای تعهدات بانک مرکزی پیش از اتمام کار دولت است؟ گفت: تحویل سکه های پیش فروشی از هفته آینده ارتباطی به برگزاری انتخابات ندارد.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به حجم محدود سکه های پیش فروشی در این دوره عنوان کرد: بانک مرکزی با توجه به این تعداد کم سکه ها را آماده کرده بود، بنابراین تصمیم گرفته شد که زودتر به ایفای تعهدات خود بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه تحویل سکه ها از هفته آینده به دستور رئیس کل بانک مرکزی صورت می گیرد، در مورد تاثیر واگذاری سکه ها بر کاهش قیمت ها با توجه به روند نزولی آن در بازار اظهارداشت: تحولات بازار سکه همواره متاثر از قیمت های جهانی طلا و نرخ ارز است.

قربانی اضافه کرد: با فرض ثبات سایر شرایط عرضه سکه های پیش فروشی بانک مرکزی باعث ایجاد تعادل بیشتر در بازار سکه خواهد شد.

افزایش دوباره نرخ بلیت هواپیما در راه است؟

نرخ بلیت هواپیما
مابه‌التفاوت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف‌کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآورده‌ها محاسبه می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز - 22 اردیبهشت - تصویب کردند مابه‌التفاوت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف‌کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآورده‌ها محاسبه شود که رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی این امر را ضربه‌ای مهلک به صنعت هواپیمایی کشور دانست.

در صورتیکه بر اساس ابلاغ دولت باید قیمت سوخت هواپیما لیتری 700 تومان محاسبه شود، مجلس دستور فروش سوخت به ایرلاین‌ها به قیمت لیتری 200 تومان یعنی برابر با قیمت آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها را تاکید کرده بود اما در جریان بررسی بودجه 92 نمایندگان مجلس امروز - یکشنبه - تصویب کردند قیمت سوخت هواپیما در داخل به قیمت سوخت صادراتی یا وارداتی آن محاسبه شود.

در این زمینه عبدالرضا موسوی - رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی - به خبرنگار ایسنا گفت: اعلام محاسبه‌ی قیمت سوخت هواپیما با قیمت صادراتی این محصول، ضربه‌ای مهلکی به صنعت هواپیمایی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر سوخت هواپیما در مسیر‌های خارجی حدود 2200 تومان محاسبه می‌شود در حالیکه شرکت‌های هواپیمایی سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی را با نرخ 200 تومان تهیه می‌کنند.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: زمانی که دولت نرخ سوخت هواپیما در مسیر پروازهای داخلی را از 200 به 700 تومان افزایش داد مجلس دستور داد قیمت‌ها به زمان آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها برگردد، یعنی همان لیتری 200 تومان.

موسوی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت قیمت سوخت هواپیما با لیتری 200 تومان با توجه به افزایش نرخ ارز دچار مشکلات فراوانی شده و ضررده بودند.

وی گفت: امیدوار بودیم پس از تخصیص ارز مبادله‌ای به شرکت‌های هواپیمایی، بخشی از مشکلات ایرلاین‌ها پس از افزایش نرخ ارز در بازار حل شود اما با این مصوبه‌ی جدید مجلس مشکلات هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: اگر مصوبه‌ی امروز مجلس مبنی بر محاسبه نرخ سوخت هواپیما با قیمت صادراتی آن اجرایی شود، به‌طور قطع به تبع آن قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش خواهد یافت.

موسوی خاطر نشان کرد: باید به دنبال مذاکرات برای چگونگی اجرای این مصوبه و فشار کمتر به شرکت‌های هواپیمایی باشیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news