سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

شگفتانگیزترین تصاویر آسمان شب..............



رتبه اول،بخش زیبایی آسمان شب: نیمرخ حقیر تماشاگر آسمان در مقابل عظمت قوس دوگانه کیهانی ساخته شده از کهکشان راه شیری و شفق شمالی، که زمین‌های یخ‌زده ایسلند آن را احاطه کرده‌اند، توانست رتبه اول این بخش را برای کورتسی استفان وتر به ارمغان بیاورد. بابک امین تفرشی، بنیان‌گذار سایت TWAN و از داوران مسابقه در خصوص این عکس می‌گوید: «این عکس پانورامایی ترکیبی از چهار عکس است که در آن، قوس شفق قطبی و راه شیری با گسترش مناسب در تصویر گویی در رودخانه و آبشار غرق می‌شوند.»





رتبه اول،بخش علیه نورها: حتی با وجود نورهای خیره‌کننده سالزبورگ اتریش که درون دره در حال درخشش هستند، پتویی از مه سرد همچون فیلتری در مقابل آلودگی نوری عمل کرده است و به ستاره‌های بالای کوه‌های اطراف اجازه چشمک زدن داده است. همچنین با وجود حضور ماه بدر در آسمان، صور فلکی زمستانی شکارچی و ثور و همچنین سیاره مشتری در آسمان خودنمایی می‌کنند. امین تفرشی در خصوص بخش بر علیه نورها می‌گوید: «عکس‌های این بخش نشان می‌دهند که آسمان پرستاره چقدر مهم و حیرت‌آور است و چطور زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و همچنین نشان می‌دهد که مشکل آلودگی نوری تا چه حد بد شده است.»






رتبه دوم،بخش زیبایی آسمان شب: آسمان و زمین در این عکس عرفانی از کهکشان راه شیری به هم پیوسته‌اند؛ گویی‌که کهکشان در حال فرو ریختن در اقیانوس هند در نزدیک سواحل صخره‌ای جزایر ری‌یونیون است. برآمدگی مرکزی کهکشان ما، هسته اصلی کهکشان که حدود 30 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد، به دلیل گازهای تیره و غبار موجود در یکی از بازوهای مارپیچی تا حدودی محو شده است. تفرشی در خصوص این عکس می‌گوید: «این عکس برنده که توسط لوک پروت گرفته شده است، صحنه‌ای از طبعیت ناب را بدون کوچک‌ترین اثری از دنیای مدرن به تصویر می‌کشد.»







رتبه دوم، بخش علیه نورها: در این عکس پرتره‌مانند که زاک گرتر آن را گرفته است، درختی تنها در جوار دریاچه کانیون آریزونا زیر چتری از ستارگان آسمان صبحگاهی ایستاده است. برآمدگی نور مصنوعی موجود در عکس ناشی از حضور شهر کوچک گلوب است که در ترکیب با نورهای درخشان دریاچه، یک آلودگی نوری محلی محسوب می‌شود و امکان می‌دهد تا اغلب ستارگان آسمان دیده شوند. با این وجود، نورهای ساطع شده از کلان‌شهر فینیکس در فاصله حدود 50 کیلومتری محل چنان زیاد است که باعث محو شدن ستارگان کم‌نورتر در آسمان شده است. امین تفرشی می‌گوید: «آسمان شب بخشی اساسی از طبیعت ماست، و بشریت هزاران سال است که از آسمان پرستاره الهام می‌گیرد. اما اکنون دو سوم جمعیت جهان زیر آسمان‌هایی با آلودگی نوری زندگی می‌کنند، که به اندازه کافی تاریک نیست که بتوان کهکشان راه شیری را مشاهده نمود.»







رتبه سوم،بخش زیبایی آسمان شب: همچون نیزه‌ای پرنده، این شهاب‌سنگ درخشان حین شیرجه زدن به درون آب‌های یخ‌زده خلیج پاتریشیا در کانادا، زخمی زیبا بر صورت آسمان سبز شده از تابش شفق قطبی ایجاد کرد. شانون بیلسکی در زمان مناسب و مکان مناسب حضور داشت تا بتواند این عکس جادویی را طی طوفان مغناطیسی اواخر ماه مارس / اوایل فروردین ثبت کند.






رتبه سوم،بخش علیه نورها: به عنوان بخشی از جشن‌های انقلاب تابستانی، آتش‌بازی‌های عظیم خط‌الراس‌های کوهستان کالک‌کوگل اتریش را روشن کرده‌اند. به گفته عکاس این عکس، نوربرت اسپان، صدها سال است که مردم محلی ساکن آلپ انقلاب تابستانی را با برافروختن آتش‌های عظیمی در خط‌الراس کوه‌ها جشن می‌گیرند. وی می‌افزاید: «ما خیلی خوش‌شانس بودیم، چرا که در تعطیلات آخر هفته منهی به انقلاب تابستانی، بر خلاف حالت همیشه، آسمان منطقه صاف بود.»






رتبه چهارم،بخش زیبایی آسمان شب: هم‌زمان که ماه درختان غان کوهی را در منطقه گروتف‌جورد شمال نروژی روشن می‌کرد، شفق سبزرنگ درخشانی نیز سراسر آسمان بالای سر آنها را روشن کرده بود. امین تفرشی می‌گوید: «شروع کردن عکاسی از چشم‌اندازهای شبانه با استفاده از دوربین‌های SLR آنالوگ کاری ساده و سریع است. اما آنهایی که قصد دارند تا به طور جدی به عکاسی نجومی منظره‌ای بپردازند، چالش‌های بزرگی در پیش رو دارند: رفتن به مناطق نامانوس، برنامه‌ریزی برای بودن در مکان مناسب در لحظه درست، و تلاش برای یادگیری نجوم کاربردی.»






رتبه چهارم،بخش علیه نورها: در این عکس که همچون پلی کیهانی به سوی ستارگان به نظر می‌رسد، کهکشان راه شیری با شکوه تمام در پشت پل دریاچه رازول خودنمایی می‌کند. علی‌رغم آلودگی نوری شدید معدن قدیمی شهر گلوب آریزونا که یک سمت ابرهای کم ارتفاع منطقه را روشن ساخته است، ستارگان محو بسیاری نیز در این عکس نوردهی طولانی‌مدت دیده می‌شوند. امین تفرشی می‌گوید: «آلودگی نوری تنها یک مشکل نجومی نیست. این مساله همچنین اتلاف بزرگ انرژی است و همانند سایر اشکال آلودگی، اکوسیستم‌ها را مختل می‌کند و اثرات مضری برای سلامتی دارد.»





رتبه پنجم،بخش زیبایی آسمان شب: نوامبر / آبان گذشته، خورشیدگرفتگی کلی باعث شد تا برای چند دقیقه طی روز، پتویی از تاریکی بر نواحی دورافتاده پورم‌پوراو در کوئینزلند استرالیا گسترده شود. گئوف سیمز که این عکس را گرفته است می‌گوید: «از این موقعیت عالی، ما قادر بودیم تا به خوبی پوشیده شدن سطح خورشید توسط قرص ماه را در این کسوف کم ارتفاع مشاهده کنیم؛ و ثبت این رخداد در مناطق بکر و دور افتاده استرالیا عظمتی دوچندان به آن بخشیده بود.» امین تفرشی در خصوص این عکس می‌گوید: «دلیل آنکه این عکس توجه داوران را به خود جلب کرد، خلق چشم‌اندازی نامانوس و خیال‌انگیز بود. همچنین این پدیده به طرز قدرتمندی طبیعت و نجوم را به هم پیوند می‌دهد.»






رتبه پنجم، بخش علیه نورها: در این عکس نوردهی طولانی‌مدت در جوار پل گلدن‌گیت سانفرانسیسکو، نمایشی از ستارگان را می‌تواند دید که به دور ستاره قطبی در حال گردش هستند. ریک ویتاکر که این عکس را گرفته است می‌گوید: «علی‌رغم نورهای درخشان پل گلدن‌گیت و شهر سان‌فرانسیسکو، حسگرهای دوربین ما به گونه‌ای تنظیم شده بود که بتواند رد بیشتر ستارگان درخشان‌تر را ثبت کند.» به گفته امین تفرشی، علاوه بر ترویج آموزش نجوم و پررنگ کردن مساله آلودگی نوری، دیگر پیام مهم مسابقه که از تماشای تمام عکس‌ها از سراسر دنیا به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک سقف واحد بر فراز سر تمام انسان‌ها گسترده است. وی می‌گوید: «در زیر این سقف، تمام ملل تنها یک خانواده واحد در یک خانه مشترک هستند. آسمان شب پلی است که می‌تواند ما را به هم نزدیک کند.»


مرد نابینا.........

    نظر

مردی نابینا زیر درختی نشسته بود!
پادشاهی نزد او آمد، ادای احترام کرد و گفت:قربان، از چه راهی میتوان به پایتخت رفت؟»
پس از او نخست وزیر همین پادشاه نزد مرد نابینا آمد و بدون ادای احترام گفت:آقا، راهی که به پایتخت می رود کدام است؟‌
سپس مردی عادی نزد نابینا آمد، ضربه ای به سر او زد و پرسید:‌‌ احمق،‌راهی که به پایتخت می رود کدامست؟
هنگامی که همه آنها مرد نابینا را ترک کردند، او شروع به خندیدن کرد.
مرد دیگری که کنار نابینا نشسته بود، از او پرسید:‌برای چه می خندی؟
نابینا پاسخ داد:اولین مردی که از من سووال کرد، پادشاه بود.
مرد دوم نخست وزیر او بود و مرد سوم فقط یک نگهبان ساده بود.
مرد با تعجب از نابینا پرسید:چگونه متوجه شدی؟ مگر تو نابینا نیستی؟
نابینا پاسخ داد: «‌رفتار آنها ... پادشاه از بزرگی خود اطمینان داشت و به همین دلیل ادای احترام کرد... ولی نگهبان به قدری از حقارت خود رنج می برد که حتی مرا کتک زد. او باید با سختی و


چطور یک رابطه عاشقانه را زنده نگه داریم............

    نظر

http://goonagoon-groups.com/

توجه به طبیعت صمیمیت یا دوستی صمیمانه میان زن و مرد نخستین نکته مهم در رابطه آنهاست. یک رابطه مبتنی بر صمیمیت با دیگر روابط بر اساس شش عامل با اهمیت تفاوت می‌یابد. این عوامل عبارتند از شناخت، توجه، وابستگی دوطرفه، تقابل، اعتماد و تعهد.

بدون داشتن شناخت شخصی و گسترده و گاه محرمانه نمی‌توان از دوستی صمیمانه سخن راند. اطلاعاتی که طرفین در مورد تاریخچه زندگی و سلایق شخصی به هم می‌دهند و بسیاری از موضوعات خصوصی که با هم در میان می‌گذارند شناخت دوطرفه از یکدیگر را تکمیل می‌کند و تعمیق می‌بخشد.

نزدیکی و صمیمت (intimacy) همچنین موجب می‌شود که طرفین برای یکدیگر اهمیت داشته باشند و دلسوزی به خرج دهند و به هم توجه کنند و احساس همدلی بیشتری نسبت به یکدیگر نشان دهند. رابطه صمیمانه و دوستانه موجب می‌شود که زندگی دو نفر با هم آمیخته شود و اعمال هریک بر دیگری تاثیر گذارد. وابستگی دوجانبه (interdependence) به این ترتیب شکل می‌گیرد و نشان دهنده تاثیر دو جانبه طرفین بر هم و نیازی است که به یکدیگر دارند. این دلبستگی نیرومند، متنوع و اغلب دارای تداوم است و رفتارهای طرفین را شکل می‌دهد.

عامل بعدی سازنده صمیمیت یعنی تقابل (mutuality) به دنبال وابستگی دوجانبه شکل می‌گیرد. از اینجا به بعد طرفین یکدیگر را نه به صورت افراد مجزا بلکه به صورت یک زوج می‌بینند که خواسته‌ها و آمال مشترکی دارند و از درهم آمیختگی زندگی‌های خود باخبرند. در حقیقت در این مقطع است که "من"های مجزای طرفین تبدیل به یک "ما"ی مشترک می‌شود و برای نخستین بار از "زندگی ما، آینده ما، رابطه ما، خانه ما و ....." سخن به میان می‌آید. این تبدیل "من"ها به یک "ما"ی مشترک یک نقطه عطف با اهمیت در تاریخ رابطه صمیمانه یا دوستی و عشق به شمار می‌آید.

بدون اعتماد هرگز

اعتماد (trust) عامل استحکام بخش بعدی یک رابطه صمیمی است. بدون اعتماد صحبت از عشق، دوستی و هر گونه همکاری یا تقابل دراز مدت در یک رابطه دوطرفه یا ازدواج غیر قابل تصور است. معمولا اعتماد زمینه ساز بروز و حضور عدالت و احساس برابری در رابطه است و فقدان آن موجب زوال تقابل و احساس نزدیکی و رشد بی‌اعتمادی می‌شود که مانند موریانه رابطه را از درون تخریب می‌کند یا از هم می‌پاشد.

و بالاخره واپسین عامل سازنده یک رابطه صمیمی، احساس تعهد (commitment)، وفاداری و پایبندی به طرف مقابل است. زوجین متعهد می‌شوند که رابطه خود را تداوم بخشند، وقت وکوشش و انرژی لازم برای تحقق این تداوم را تامین کنند و به اصل این رابطه وفادار باشند. فقدان تعهد، رابطه را از محتوای واقعی خود تهی می‌کند و مانع از بروز احساس مسئولیت در یک رابطه مشترک می‌شود که نه تنها برای سلامت رابطه ضروری است بلکه عاملی است که براساس آن می‌توان شخصیت هر یک از طرفین را ارزیابی کرد. باید توجه داشت هنگامی که وارد قلمرو روابط نزدیک و صمیمانه از قبیل رابطه میان زن و مرد می‌شویم کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. لذا وجود صمیمیت در یک رابطه نزدیک و ارضای نیاز به احساس تعلق، انگیزه برای برقراری روابط دیگر را کاهش می‌دهد و دوام رابطه موجود را بیشتر می‌کند.

سبک تعلق خاطر یا دلبستگی این فرد سبک ایمن (secure) خوانده می‌شود. این افراد در رابطه با دیگران شادند و از توانایی اعتماد کردن برخوردارند و می‌توانند به دیگران تکیه کنند. متقابلا دیگران نیز در رابطه با آنان چنین ویژگی هایی را لمس می‌کنند.

فرهنگی برای دوست داشتن

تمام عوامل قوام بخش رابطه نزدیک میان زوجین و ازدواج در یک بستر فرهنگی مشخص صورت می‌گیرد که متغیرهای آن در کیفیت و چگونگی آن رابطه موثر هستند. هنجارهای فرهنگی در جوامع مختلف تفاوت دارند و در هر یک از این جوامع نیز تغییر می‌یابند. مثلا در ایالات متحده امریکا تعداد افرادی که ازدواج می‌کنند کاهش یافته است و از سوی دیگر زمان دوره قبل از ازدواج افزایش یافته است. همچنین تقریبا نصف ازدواج‌ها به طلاق منتهی می‌شوند. نتیجه این تغییرات آن است که امروزه تقریبا اکثر نوجوانان و کودکان امریکایی در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که در آن تنها یک والد (مادر یا پدر) حضور دارد.

از سوی دیگر رشد اقتصادی‌ ـ ‌اجتماعی، افزایش فردگرایی و تکنولوژی مدرن نیز تاثیرات خاص خود را بر استحکام و دوام ازدواج گذاشته است. به عنوان مثال نسبت زن به مرد یکی از این متغیرهاست.

در جوامعی که نسبت زنان در دسترس برای ازدواج زیادتر باشد رفتارهای سنتی و محافظه کارانه در رابطه با ارتباط زن و مرد کاهش یافته، سست تر می‌شود و بر عکس. تجربیات قبلی افراد در رابطه با اشخاص مهم زندگی عامل دیگر شکل گیری نوع روابط بعدی است. تعاملات کودکان در هنگام کودکی با والدین (پدر و مادر یا جانشین آنها) موجب می‌شود که سبک‌های متفاوت دلبستگی (attachment) یا تعلق خاطر به وجود آید. کسی که در دوران نوزادی و کودکی از مادر و پدری پذیرا، مهربان، مسئول و مراقب برخوردار است و در این رابطه در دوران کودکی احساس ایمنی می‌کند، در روابط بعدی نیز با احساس ایمنی درونی وارد رابطه می‌شود.

سبک تعلق خاطر یا دلبستگی این فرد سبک ایمن (secure) خوانده می‌شود. این افراد در رابطه با دیگران شادند و از توانایی اعتماد کردن برخوردارند و می‌توانند به دیگران تکیه کنند. متقابلا دیگران نیز در رابطه با آنان چنین ویژگی هایی را لمس می‌کنند.

صمیمیت بین زوجین

در مقابل کسی که از نعمت وجود مادر یا پدری مهربان، مراقب، دلسوز و دارای احساس مسئولیت برخوردار نبوده و مثلا مادری فاقد ثبات احساسی و نامطمئن و بیمناک داشته سبک دلبستگی یا تعلق خاطر مضطرب (anxious) یا دو سویه (ambivalent) از لحاظ احساسی را اتخاذ می‌کند.

ترس از صمیمیت

سومین سبک دلبستگی یا تعلق خاطر، سبک اجتنابی (avoidant) است. کسانی که در دوران نوزادی یا کودکی توجه لازم به آنها مبذول نشده یا با اکراه ارائه شده و مادرانی طرد کننده و دشمن خو و پرخاشگر داشته‌اند، انتظار وقوع احساس یا چیزی خوب و خوشایند در رابطه با دیگران را ندارند. لذا از بقیه فاصله می‌گیرند. اینها در روابط بعدی اغلب سوءظن دارند و نسبت به دیگران خشمگین می‌شوند و نمی‌توانند به آسانی به آنان اعتماد کنند.

مراقب گل‌تان باشید

در پایان باید اشاره کرد که رابطه میان دو نفر مانند گیاهی است که احتیاج به توجه و مراقبت دارد. صرف وجود یک رابطه خوب در ابتدای دوستی یا ازدواج بقای همیشگی آن را تضمین نمی‌کند. طرفین باید نگاهی پویا به رابطه فیمابین داشته باشند و رابطه را به مثابه یک هستی ارگانیک در نظر بگیرند که باید دائما از آن مراقبت و بر روی آن کار آگاهانه صورت گیرد. همان طور که یک گیاه اگر از نور، آب، تغذیه و رسیدگی محروم بماند خشک می‌شود و می‌پوسد، رابطه نیز به کوشش آگاهانه طرفین و احساس مسئولیت آنان نیاز دارد تا زنده بماند، رشد کند و تداوم یابد.

رابطه نیز مانند یک موجود زنده مراحل رشد مختلفی را سپری می‌کند که نوع برخورد با آن در هر دوره و مرحله ای با مرحله قبلی متفاوت است و عدم توجه به ظرافت برخورد با عناصر سازنده و پویای آن و غفلت از انجام فعالیت‌های لازم برای تداوم آن موجب نابسامانی و یا خاتمه یافتن آن می‌شود.


10 روش برای هضم بهتر غذا..............

    نظر

http://goonagoon-groups.com/

1) به گونه‌ای غذا بخورید که هضم بهتری صورت گیرد

ابتدا شما باید غذاهایی که به آسانی هضم می‌شوند را در بین وعده‌های غذایی‌تان میل کنید و سپس به سمت غذاهای پیچیده‌تر بروید. به یک اتوبان فکر کنید، اگر که ماشین‌هایی که سرعت کم دارند در جلو باشند، ماشین‌های با سرعت زیاد را در پشت خود نگه می‌دارند و همین باعث ترافیک می‌شود. دقیقا همین کار برای غذای شما اتفاق می‌افتد. غذاهایی که سریعا هضم می‌شوند را ابتدا بخورید و سخت‌ترها را نگه دارید تا در نیمه دوم وعده غذایی‌تان بخورید. در زیر توالی زمانی برای گروه‌های مختلف غذایی آورده شده است.

ـ آب و آب میوه: 20 تا 30 دقیقه

ـ میوه‌ها و فالوده و سوپ: 30 تا 45 دقیقه

ـ سبزیجات: 30 تا 45 دقیقه

ـ لوبیا، غلات و نشاسته ها: 2 تا 3 ساعت

ـ گوشت، ماهی، مرغ: 3 یا چند ساعت

2) نوشیدنی‌های گرم و یا ولرم با وعده غذایی‌تان مصرف کنید

نوشیدنی‌های یخ و خنک پروسه هضم را کند می‌کنند بطور مثال گذاشتن یخ روی یک عضله را نگاه کنید. عضله سفت می‌شود و به خوبی عمل نمی کند. آب گرم یا آبی که در دمای اتاق باشد، آب میوه یا چای بدون کافئین هضم مناسب را برای شما فراهم می‌آورد. ( فقط ترافیک را به یاد آورید، نوشیدن مایعات مقدم‌تر از وعده‌های غذایی است).

3) در زمان‌های مناسب غذا بخورید

خیلی مهم است که غذایی که می‌خورید و زمانی که آن را میل می‌کنید، از قبل معین باشد. خوردن غذاهای مشابه و زمان‌های مشخص در روز اثرات معینی بر روی سیستم گوارش شما دارد.

4) از این که چه چیزی می‌خورید و اندازه آن چقدر است آگاه باشید

مصرف بیش از حد غذا یکی از دلایل مهم هضم نشدن غذا است. مغز ما علائم احساس پر بودن را دقیقا 10 دقیقه بعد از این که واقعا احساس پر بودن بکنید می‌فرستد. پس قبل از این که احساس پر بودن بکنید دست از غذا خوردن بکشید. عجیب این است که 10 دقیقه بعد می‌فهمید که سیر هستید.

5) غذای‌تان را کامل بخورید و در حین غذا خوردن صحبت نکنید

جویدن غیر کامل و صحبت کردن در حین غذا خوردن می‌تواند باعث بلعیدن نامناسب شود. سیستم گوارش ما به گونه‌ای طراحی نشده که بتواند تکه‌های بزرگ غذا را هضم کند، وقتی که ما ابعاد بزرگ در معده مان قرار می‌دهیم می‌تواند باعث شود که هضم غذا نیمه کاره انجام شود.

6) در حین غذا خوردن آرام باشید

غذا خوردن در عجله باعث می‌شود که استرس شما بالا رود و پروسه هضم غذا کند شود. محیط آرام و زیبایی را در حین غذا خوردن برای خود ایجاد کنید و برای غذا خوردن خود زمان کافی بگذارید.

7) در وضعیت بدنی مناسبی قرار داشته باشید

وقتی که خمیده یا قوزدار غذا می‌خورید فشار زیادی را روی ارگان‌های شکم‌تان وارد می‌کنید. این فشار زیاد می‌تواند منجر به هضم ضعیف غذا شود. شما باید نشستن به حالتی شانه‌هایتان رو به عقب و چانه‌تان رو به بالا است غذا بخورید این حالت اجازه می‌دهد که ارگان‌های گوارشی شما فضای بیشتری داشته باشند و همین امر باعث بهبود گوارش شما می‌شود.

8) شب‌ها دیر وقت غذا نخورید

بدن ما خصوصا سیستم گوارشی‌مان کار خود را در بعدازظهر‌ها کند می‌کنند و در این ساعات استراحت کرده و دوباره جوان می‌شوند. زمانی که ما در ساعات انتهایی شب غذای زیادی وارد معده‌مان می‌کنیم آنزیم‌های کافی برای هضم غذا وجود ندارد. این غذا‌های هضم نشده در معده‌تان می‌ماند و باعث می‌شود که راحت بخوابید.

9) راه رفتن تند بعد از غذا خوردن

حرکت نکردن تا 30 دقیقه بعد از غذا را فراموش کنید. افزایش فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث جلو حرکت کردن دستگاه گوارش شما بشود و در نهایت منجر به افزایش تولید آنزیم‌های گوارشی شود. این می‌تواند باعث کامل شدن گوارش شما بشود.

10) چرخش‌های نخاعی

چرخش‌های نخاعی باعث می‌شود که میزان مواد سمی که در سیستم عصبی آزاد می‌شود را کاهش دهد که همین اثر آرام بخشی دارد. زمانی که شما در وضعیتی قرار دارید که پای خود را دراز کرده‌اید، به آرامی به سمت راست بروید نگه دارید در حالی که 5 نفس عمیق می‌کشید و سپس به سمت چپ خم شوید و این پروسه را تکرار کنید.


افشاگری ثروتمندترین مرد ایران در برنامه زنده تلویزیونی..........

    نظر

برنامه پایش شب گذشته که با حضور احد عظیم زاده کارافرین برتر ملی و ثروتمندترین مرد ایران پخش شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

برنامه پایش شب گذشته که با حضور احد عظیم زاده کارافرین برتر ملی و ثروتمندترین مرد ایران پخش شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

azimzade

احد عظیم زاده در این برنامه، یکی از نفیس ترین فرشهای جهان را با خود به استودیو آورده بود که در نوع خود بی نظیر بود.

وی با اشاره به قیمت بالای این فرش گفت: این فرش را دو هنرمند در 14 سال و یک ماه بافته اند.

به گزارش فرارو، وی در ادامه برنامه با اشاره به موانع و سختی های پیش پای خود گفت: من برای اخذ تسهیلات به سراغ مدیر عامل یکی از بانک ها رفتم که وی به من گفت به جای اینکه از رئیس جمهور و وزیر و … نامه بیاوری به من مایه بده تا با درخواستت موافقت کنم