سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بازگرداندن ایمیل ارسال شده در Gmail.......

حتماً برای‌تان پیش آمده است که به هنگام ارسال یک ایمیل، پس از کلیک بر روی دکمه‌ی «ارسال» یادتان افتاده است که نکته‌ای را در هنگام نگارش ایمیل از قلم انداخته‌اید، اما دیگر کار از کار گذشته است و ایمیل ارسال شده است. طبیعتاً راهی هم برای بازگردانی ایمیل پس از ارسال نیست. اما در صورتی که از سرویس ایمیل Gmail استفاده می‌کنید، می‌توانید قابلیتی را فعال کنید تا پس از ارسال ایمیل نیز فرصتی برای بازگردانی ایمیل داشته باشید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:

ابتدا وارد حساب ایمیل خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینه‌ی Undo Send را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
حالا در صورتی که اقدام به ارسال ایمیل کنید، پس از کلیک بر روی دکمه‌ی Send، خواهید دید که در کنار پیام Your message has been sent، عبارت Undo درج شده است که با کلیک بر روی آن از ارسال ایمیل جلوگیری می‌شود و مجدد به صفحه‌ی نگارش ایمیل بازخواهید گشت.
البته دقت کنید Undo تنها به مدت 10 ثانیه بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی Send نمایش داده می‌شود و بعد از 10 ثانیه ناپدید می‌شود و دیگر بازگردانی ایمیل غیرممکن خواهد بود.


7 بیماری شایع در روزهای سرد....

7 بیماری شایع در روزهای سرد

اگرچه این روز‌ها همه جا صحبت از آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت شهروندان است، اما با توجه به کاهش میزان دما و سرد شدن روزافزون آن، باید مراقب بیماری‌های فصل سرد هم باشیم. در این نوشتار به مهم‌ترین بیماری‌های شایع در فصل سرما و چگونگی در امان ماندن از ابتلای آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- گلودرد
گلودرد یکی از مشکلات شایع این فصل است. مشکلی که اغلب پس از عفونت ویروسی به وجود می‌آید. شواهد نشان می‌دهد تغییر دمای هوا، مانند رفتن از محیط گرم داخل خانه به فضای سرد بیرون، می‌تواند گلو را تحریک کرده و روی آن تاثیر بگذارد. اما یک راه ساده و سریع برای بهبود گلودرد وجود دارد؛ استفاده از آب نمک ولرم و چرخاندن آن در گلو. این کار عفونت را درمان نمی‌کند، اما خاصیتی ضدالتهابی دارد و اثری آرام بخش بر جای می‌گذارد. ضمنا فراموش نکنید که به هیچ وجه به طور خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف نکنید.

2- آسم
هوای سرد یکی از دلایل تشدید علائم آسم مانند خس خس سینه و تنگی نفس است. به همین دلیل افراد مبتلا به آسم باید در فصل سرما بیشتر مراقب سلامت خود باشند. بهتر است بیماران آسمی در روزهایی که هوا بسیار سرد است و باد می‌وزد در فضای بسته بمانند، اما اگر مجبور به ترک منزل شدید نیز بهتر است از شالی استفاده کنید که جلوی دهان و بینی را بپوشاند.همچنین در این روز‌ها بیشتر از قبل به استفاده منظم از داروهای خود دقت کنید.

3- مفاصل دردناک
بسیاری از افراد در روزهای سرد سال از تشدید درد مفاصل شکایت دارند. در این شرایط باید ابتدا به پزشک مراجعه کرده تا احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بررسی شود. البته برخی افراد هم در طول فصل پاییز و زمستان افسردگی پیدا کرده و همین مساله باعث احساس بیشتر درد می‌شود. ورزش ملایم روزانه می‌تواند شرایط جسمی و ذهنی این گروه را بهبود بخشد. البته باید دقت داشت ورزش‌هایی مناسب با بیماری در نظر گرفته شود.

4- دستان و انگشتان سرد
پدیده رینود مشکلی شایع است؛ مشکلی که باعث تغییر رنگ و دردناک شدن انگشتان دست‌ها و پا‌ها می‌شود. انگشتان در این بیماری سفید شده و سپس کبود و قرمز می‌شوند. این نشانه‌ای از ضعف گردش خون در رگ‌های کوچک خونی دست و پا است.

در موارد شدید، درمان می‌تواند به این افراد کمک کند، اما معمولا اکثر افراد با این شرایط و نشانه‌ها زندگی را ادامه می‌دهند. برای اینکه بتوانیم تا حدی شرایط را بهبود بخشیم، بهتر است در این روز‌ها سیگار نکشیده و مواد حاوی کافئین ننوشید، زیرا هر دوی این موارد علائم را بد‌تر می‌کند. همچنین فراموش نکنید همیشه دستکش و جورابی گرم پوشیده و از کفشی مناسب آب و هوای سرد استفاده کنید.

5- خشکی پوست
خشکی پوست مشکلی شایع است که در این روزهای سال، وقتی رطوبت هوا کاهش می‌یابد، بد‌تر نیز می‌شود. به همین دلیل مرطوب نگه داشتن پوست در روزهای سرد ضروری است. بر خلاف باور عموم، کرم‌های مرطوب کننده، توسط پوست جذب نمی‌شوند. آن‌ها تنها به عنوان محافظ برای جلوگیری از تبخیر رطوبت طبیعی پوست عمل می‌کنند. بنابراین بهترین زمان استفاده از چنین کرم‌هایی بعد از استحمام است که پوست رطوبت کافی دارد.

6- آنفلوآنزا
آنفلوآنزای فصلی یکی دیگر از مشکلات فصل سرماست. افراد بالای 65 سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای طولانی مدت مانند دیابت و بیماری‌های کلیوی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند، اما برای اینکه از ابتلابه آنفلوآنزا پیشگیری کنید، به موقع به پزشک مراجعه کرده و از دستورهای او پیروی کنید. بخصوص اگر احتمال ابتلابه آنفلوآنزا در شما بیشتر از دیگران است، قبل از بروز بیماری با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

7- سرماخوردگی
سرماخوردگی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در هوای سرد ممکن است برای هر کسی پیش آید. هر فردی در طول زندگی حتما این شرایط را حداقل یک بار تجربه کرده است، اما کارهایی هم می‌شود انجام داد تا احتمال ابتلا به سرماخوردگی کاهش یابد. به عنوان مثال، شستن مناسب دست‌ها یکی از راه‌های مقابله با این بیماری است.

با این کار ساده، تمام آلودگی‌هایی که از سطوح مختلف به دست ما منتقل شده باشد از بین می‌رود. همچنین به یاد داشته باشید، تمام وسایل موجود در خانه را بخصوص هنگامی که یکی از اعضای خانواده بیمار شده است، تمیز نگه دارید. نکته‌ای که خوب است به آن توجه شود، این است که هنگام بیماری به جای استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای از دستمال کاغذی استفاده کنید تا احتمال آلوده شدن کاهش یابد.


دوستداران کله پاچه بخوانند...

 

دوستداران کله‌ پاچه بخوانند

کله‌پاچه، یکی از غذاهای سنتی منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی است. روش طبخ آن در کشورهای مختلف تقریبا مشابه است. در کشور ایران و ترکیه این غذا با نام کله پاچه، در کشورهای عربی با نام پاچه و در ارمنستان، آذربایجان و گرجستان با نام خاش مطرح است.

کله پاچه که از پختن سر، دست و پای گوسفند تهیه می‌گردد، از بخش‌های مختلفی چون بناگوش، زبان، مغز، چشم، گوشت، صورت و پاچه تشکیل شده است. این غذا با واحد شمارش دست بکار می‌رود و هر دست کله پاچه شامل یک کله و چهار پاچه است. شایان ذکر است که آب این غذا نیز بعنوان پیش غذا به همراه نان خورده می‌‌شود.

خواص متمایز کله‌پاچه
کله‌پاچه غذایی پرانرژی و با کیفیت پروتئین بالا محسوب می‌شود. پروتئین موجود در آن برای رشد و ترمیم بسیاری از بافت‌‌های بدن مفید است. زبان گوسفند سرشار از ویتامین‌‌های گروه B بخصوص ویتامین 12 B می‌‌باشد که این ویتامین‌ها نقش‌های مفید زیادی برای بدن دارند. بعنوان مثال ویتامین 12 B، در خونسازی و عملکرد سیستم عصبی نقش دارد.


پاچه گوسفند دارای طبع سرد است و خواصی چون رقیق کنندگی خون، ملین، التیام دهنده زخم‌‌‌های داخلی و افزایش دهنده شیر مادر را دارد. نشان داده شده است که این غذا حاوی ماده مغذی به نام کوآنزیم Q10 است. کوآنزیم Q10 بعنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از طریق دفع مواد مضر تولید شده در بدن در نتیجه فرایند‌‌های متابولیکی مختلف و جلوگیری از آسیب سلول‌ها نقش مهمی‌‌را ایفا می‌کند. همچنین استحکام عملکرد سلول، تحریک سیستم ایمنی، بهبودی و کنترل بیماری‌های فشار خون، سکته قلبی، پارکینسون، انواع سرطان و غیره از دیگر نقش‌های کوآنزیم Q10 می‌باشد.
 

مضرات کله پاچه!
 کله پاچه با وجود دارا بودن پروتئین و ویتامین‌ها، سرشار از کلسترول و اسیدهای چرب مضر است. کلسترول بعنوان چربی است که خاصیت رسوب کردن در عروق خونی بدن را داشته و در کنار سایر عوامل خطر منجر به انسداد و گرفتگی رگ شده و زمینه‌ساز بروز بیماری‌‌های قلبی- عروقی، سکته و بسیاری دیگر از بیماری‌‌‌های مزمن می‌شود.

شایان ذکر است که در میان قسمت‌‌های مختلف کله پاچه، مغز گاو و گوسفند محتوای کلسترول بیشتری دارند. بگونه‌ای که مغز گوسفند به‌ اندازه 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزء مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌‌شود. از این رو کسانی که چربی خون بالایی دارند، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالا است و مبتلا به نقرس و ناراحتی کلیوی هستند، باید از مصرف بی‌رویه کله‌پاچه اجتناب کنند.

بر‌خلاف تصور عمومی‌‌ که کله پاچه را برای افرادی که ناراحتی‌‌های مفصلی و آرتریت دارند، مفید می‌‌دانند، محتوای بالای چربی‌‌های اشباع و ترانس موجود در کله پاچه فرایندهای التهابی موجود در این بیماران را بدتر کرده و توصیه نمی‌‌گردد.
کلام آخر
با در نظر گرفتن اینکه اخیرا تغییراتی از جمله مصرف بی‌رویه غذاهای آماده که محتوای چربی، قندهای تصفیه شده و نمک بالایی دارند، کاهش فعالیت فیزیکی و غیره در شیوه زندگی افراد رخ داده است و این تغییرات زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌‌های مزمن شده اند از این رو رعایت رژیم غذایی صحیح از طریق افزایش مصرف سبزی‌‌ها و میوه‌‌های تازه و غلات کامل سبوسدار و کاهش مصرف گوشت‌‌های قرمز و مواد غذایی پرچرب مفید خواهد بود. مصرف بی‌رویه کله پاچه بخصوص در مناطق سنتی که عادت به مصرف هفتگی این غذا دارند بدلیل مضراتی که ذکر شد توصیه نمی‌‌گردد.



مامور سابق «سیا»:در دفتر احمدینژاد کار میکردم ....

اسوشیتدپرس در گزارشی تحقیقی گفت که رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که به طور مرموزی در سال 2007 در جزیره کیش در ایران ناپدید شد، در حال انجام ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بود.

به گزارش ایران خبر به نقل از «صدای آمریکا»، آسوشیتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست می گویند لوینسون برای گروهی از تحلیلگران سازمان سیا که اجازه اجرای ماموریت در خارج از آمریکا را نداشتند، اطلاعات جمع آوری می کرد.

در این زمینه، رابرت بائر، مأمور سابق سی آی اِی به پرسش هایی در این زمینه پاسخ داده است.

-آیا انتشار گزارش فوق در زمانی که ایران و آمریکا در حال پیشبرد مذاکراتی حساس درباره برنامه اتمی ایران هستند، میتواند به اعتبار آمریکا ضرر بزند؟

مشکل این است که ایرانیها دیگر میدانند که لوینسون با سی آی اِی تماس داشته. دیگر مهم نیست که مأموریت داشته یا نه. در همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم...علناً بعنوان یک مأمور سایق سی آی اِی. من در دفتر احمدی نژاد، زمانیکه هنوز شهردار بود کار کردم. تا زمانیکه رو راست باشی، با سابقه ات مشکلی ندارند. لوینسون غیرقانونی وارد کیش شد و داوود صلاح الدین را ملاقات کرد. رابطه صلاح الدین هم با دستگاه اطلاعاتی کاملاً روشن است. ماجرا خیلی احمقانه بود. چه اتفاقی برای او افتاد، من نمیدانم. اما این که آیا به رابطه کنونی آمریکا-ایران صدمه میزند یا نه، به نظر من می زند و به همکاری آسیب می زند.

-گزارش چه تآثیری بر خود لوینسون خواهد داشت و آیا ممکن است باعث یک معامله شود؟

نمیدانم. حدس من این است که او را تحویل یک گروه افراطی داده باشند مثلا در بلوچستان ولی این گزارش میتواندبه او آسیب برساند. ما اینقدر با این مسئله بازی کردیم، در موردش دروغ گفتیم، قضیه را از خانواده اش پنهان نگه داشتیم که این گزارش میتواند به آتش دامن بزند.

-در مورد دیوید بلفیلد، یا همان داوود صلاح الدین چه میتوانید بگوئید؟

داوود صلاح الدین اسمی است که او برای خودش انتخاب کرد و اکنون بعنوان خبرنگار در تهران کار میکند و کتاب مینویسد. زمانی که من تهران بودم سعی کردند ما را به هم معرفی کنند. من داشتم یک فیلم در مورد بمبگذاری انتحاری تهیه میکردم و حاضر به ملاقات با او نشدم...نگران بودم ... ...چرا با ملاقات با این آمریکایی آنها را تحریک کنم؟ من نمی فهمم چرا لوینسون از او بطور مخفیانه در ایران استفاده کرد. کل این ماجرا بسیار غیرطبیعی و فکر نشده بود. همانطور که گفتم بنظر من، به ضرر ما تمام خواهد شد.

یک کشته و 3 مفقود در سرمای آذربایجانشرقی .....

 مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی گفت: 3 نفر از 8 نفر از روستائیان روستای «اوزی» در کولاک شدید منطقه‌ی «مس سونگون» مفقود شدند و یک نفر بر اثر سرما جان باخت.
 
«خلیل ساعی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌دنبال دریافت گزارش مفقود شدن 8 روستایی، عوامل اورژانس، هلال‌احمر، اکیپ‌های راهداری از دیشب به منطقه‌ی «مس سونگون» ورزقان اعزام شدند.
 
وی گفت: این 8 نفر از روستای «اوزی» به قصد انتقال بیمار خارج شده و به سمت روستای «خوی نرود» در حال حرکت بودند که در کولاک گرفتار شدند.
 
مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی افزود: اکیپ‌های راهداری اعزام شده نیز به‌علت شدت بارش برف در کولاک گرفتار شدند.
 
ساعی با بیان این‌که پس از 12 ساعت از گزارش این حادثه، یک نفر از روستائیان جان باخت و 3 نفر دیگر نیز مفقود شدند، ادامه داد: عوامل اورژانس و هلال‌احمر موفق شدند دو نفر را به روستای «اوزی» و دو نفر را به درمانگاه هلال‌احمر مس سونگون منتقل کنند.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت فرماندار ورزقان و معاون فرماندار، بخشدار، خبرنگار واحد مرکزی خبر، عوامل نیروی انتظامی، عوامل امدادی امداد و نجات کوهستان نیز که از دیشب در کولاک گرفتار شده‌اند، گفت: در آخرین گفت‌وگو با فرماندار ورزقان وضعیت عمومی آنها رضایت‌بخش است.
 
مدیرکل بحران استان آذربایجان‌شرقی از آماده‌باش بالگرد برای پرواز در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مه آلود بودن هوا، برج مراقبت اجازه‌ی پرواز نمی‌دهد.

روسای جمهور ایران چه عاداتی دارند؟

 در این صد و چند روزی که از دولت روحانی سپری می شود، در کنار تمام فعالیت های خوب و بد دولت یازدهم، چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، خنده های رئیس جمهور ایران است.
 
به گزارش نامه نیوز ، حسن روحانی طی این چهارماه در تمام کنفرانس های خبری، سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس و مردم، در دیدار با دانشجویان و در گفت و گوهای تلویزیونی همیشه با چهره خندان روبروی مخاطبان خود ایستاده است.
 
خنده های رئیس جمهور طرفداران فراوانی بین مردم ایران دارد. بسیاری روحانی را رئیس جمهور خندان ایران می دانند. یکی دیگر از کارهایی که روحانی زیاد انجام می دهد و تقریبا برای او عادت شده است، تنظیم عبا توسط دو دست بر دوش خود است. با نگاه کردن با دقت به سخنرانی و رفتار روحانی می توانید این دو ویژگی روحانی و عادت او را به خوبی مشاهده کنید.
 
روحانی تنها رئیس جمهور از ایران نیست که عادت های رفتاری خاص خود را دارد بلکه هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد نیز ویژگی های رفتاری مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها در جامعه ایران نهادینه شده است.
 
هاشمی رفسنجانی که چهارمین رئیس جمهور ایران بود و بعد از ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی راهی قوه مجریه شد، همیشه از همان روزهای اول انقلاب یک تسبیح و یک انگشتر را با خود همراه داشت. او در تمام سخنرانی های خود همیشه یک تسبیح شاه مقصود را دست به دست می کند و دست راست و انگشت کوچک او نیز میزبان انگشتر حرز است.
 
دیگر عادت رفتاری این رئیس جمهور پیشین ایران، نشستن های ویژه او بر صندلی است. هاشمی رفسنجانی به ویژه در زمان ریاست جمهوری و دیدارهای دیپلماتیک، در هنگان نشستن یک پای خود را کمی از روی زمین بلند می کرد و در همین حالت کف کفش های هاشمی مشخص می شد. بسیاری از مشاوران آیت الله به او بارها و بارها در این مورد تذکر داده بودند که موجب شد دیگر در عکس های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر شاهد چنین رفتاری باشیم.
 
خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز عادت های رفتاری خاص خود را دارد. او که به سید خندان معروف است از جمله سیاستمداران ایرانی است که خنده جز در مواقعی از لبان او پاک نمی شود و در این زمینه شباهت فراوانی به رئیس جمهور روحانی دارد.
 
پنجمین رئیس جمهور ایران، عادت خاص دیگری نیز دارد و آن هم استفاده بی شمار از دستان است. در بسیاری از عکس ها خاتمی را با دستی بر صورت و یا دست های گره کرده مشاهده می کنید. یکی دیگر از کارهایی که خاتمی به ویژه در سخنرانی های خود انجام می داد، حرکت دادن عمامه بود. این حرکت بیشتر در حالتی اتفاق می افتاد که خاتمی با هیجان و عصبانیت سخنرانی می کرد.
 
احمدی نژاد، دیگر رئیس جمهور ایران نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را داشت؛ عادت هایی که او را به انسانی منحصر به فرد تبدیل کرد. اولین ویژگی، نوع ادبیات و سخن گفتن رئیس جمهور پیشین ایران است. تاخیر در کلام و ادبیات سوالی بارزترین این ادبیات ها بود.
 
دست بلند کردن و نشان دادن عدد پیروزی، دیگر حرکت محبوب احمدی نژاد بود که در میان مردم به ویژه مخاطبان غیر ایرانی احمدی نژاد از محبوبیت فراوانی برخوردار بود. حرکت عضلات صورت در هنگام گفت وگوهای رسانه ای و یا در جلسات دولت نیز از تیک های معروف رئیس جمهور پیشین ایران است.
 
خنده های عصبی شهردار سابق تهران و حرکت مداوم دست ها و به هم مالیدن آنها در مناظره های انتخاباتی و کنفرانس های خبری که بیانگر نارضایتی رئیس جمهور پیشین از شرایط بود، دیگر عادت های احمدی نژاد بود که در میان اهالی رسانه ماندگار شد.
 
بسیاری دیگر از سیاستمدارن ایرانی نیز دارای تیک های بسیاری هستند و با کمی دقت در تصاویر و سخنرانی های آنان می توانید به این ویژگی ها پی ببرید.

عکس های ساختگی از جشن کریسمس ملکه انگلیس با نتیجه جدید ...


  "الیسون جکسون" یک عکاس بریتانیایی عکس هایی ساختگی و فرضی را از نخستین شام کریسمس " جورج" نتیجه تازه متولد شده خانواده سلطنتی بریتانیا منتشر کرد.


به گزارش عصر ایران در این عکس های فرضی و ساختگی ملکه الیزابت دوم به همراه پرنس چارلز و عروسش ، پرنس ویلیام و کاترین میدلتون و نوزاد جدیدشان و نیز پرنس هری ، شام کریسمس را جشن گرفته و  هدیه های نخستین کریسمس "جورج" عضو تازه خانواده را می دهند.

 










وزیر کشور: افزایش دو برابری زنان معتاد ...

وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش دو برابری تعداد زنان معتاد (از 5 درصد به ده درصد) ،گفت:این میزان رشد در مدت کوتاه یک فاجعه است و زنگ خطری برای خانواده ها به شمار می آید.

 عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در دهمین جشنواره تجلیل از پژوهش های برتر در حوزه مواد مخدر ،افزود:خانواده هسته اصلی تعلیم و تربیت در جامعه است و زن محور خانواده محسوب می شود که این میزان رشد اعتیاد در زنان می تواند تهدیدی برای خانواده ها و جامعه باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه موضوع مواد مخدر به گونه ای است که تا فرد با آن به طور مستقیم مواجه نشود نمی تواند به ابعاد خطرناک آن پی ببرد، یکی از ضعف های کنونی جامعه را ناتوانی در دخالت دادن مردم و درگیر کردن مستقیم آنها عنوان کرد.

رحمانی فضلی افزود:اشتغال و اعتیاد دو مطالبه اصلی مردم است و اگر بخواهیم به این دغدغه و خواسته مردم پاسخگو باشیم باید از ظرفیت خود مردم استفاده و با بالا بردن اطلاعات و آگاهی های مردم، آنها را به طور مستقیم درگیر این موضوع کنیم.

به گفته وی، حدود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که این افراد برای تامین مواد خود، توزیع کننده مواد نیز می شوند.

وزیر کشور ادامه داد: اگر این افراد را در خانوار 5 نفره ضرب کنیم، درمی یابیم که شش میلیون نفر به طور مستقیم با این موضوع درگیرند و تعداد افرادی هم که با واسطه یا غیرمستقیم با این امر در ارتباط هستند، بسیار بالاست.

رحمانی فضلی،حوزه اثر بخشی تبلیغات مواد مخدر و روان گردان ها در افکار عمومی را بیشتر از مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: راه حل واحدی برای همه معضلات و مشکلات مردم ارائه می شود که درمان افسردگی، اضافه وزن، برقراری قدرت تعامل، مشکل ناتوانی جنسی و نشاط و ...از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه گردش مالی بیش از هزار میلیارد دلاری قاچاق مواد مخدر در سال وسوسه انگیز است، تصریح کرد: باید این موضوع را در جوامع علمی، دانشگاهی و رسانه ای فعال کرد و سطح آگاهی مردم را بالا برد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجرای پژوهش در همه ابعاد حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت:پژوهش باید راهگشا و کاربردی باشد و بتواند مشکلی را در جامعه حل کند.

رحمانی فضلی ادامه داد:با مرور پژوهش ها متاسفانه مسیر پژوهش را بسته و یک بعدی دیدم و معتقدم مطالعات باید در چهار حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت انجام شود.

وی صیانت از خانواده های معتادان را ضروری دانست و افزود:نهاد مدافع خانواده معتادان در کشور و حتی خیریه ای برای پوشش خانواده های معتادان در کشور وجود ندارد.

بنابراین گزارش، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه دهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روان گردان ها و پیش سازها از نمایشگاه دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر بازدید کرد.


افزایش صادرات نفت ایران به کره جنوبی .....

واردات نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه گذشته نسبت به ماه قبل آن (اکتبر) افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، آمار و ارقام گمرک کره جنوبی نشان می دهد که واردات نفت این کشور از ایران در ماه نوامبر 532851 تن معادل 130193 بشکه در روز بوده است که نسبت به ماه اکتبر 27.7 درصد افزایش داشته است.

واردات نفت کره جنوبی که پنجمین مصرف کننده نفت در جهان است در ماه گذشته مجموعا 10.2 میلیون تن بوده است که این میزان در ماه اکتبر 11.1 میلیون تن بوده است.