سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تاثیر خطرناک مایعات قندی بر بدن...

تاثیر خطرناک مایعات قندی بر بدن
اگر می‌خواهید افزایش وزن نداشته باشید، به بیماری‌های مزمن مبتلا نشوید و با یک مغز سالم طولانی‌تر زندگی کنید بهتر است مایعات شیرین را ترک کنید. 
 
مصرف بیش از اندازه مواد قندی می‌تواند فاجعه به بار بیاورد؛ برخی از مایعات قندی مانند نوشیدنی‌ های شیرین به مراتب مضرتر از مواد قندی جامد هستند. 
 
اثر مایعات قندی در وزن: 

 
نوشیدنی‌های شیرین معده را پر نمی‌کنند و به طور جدی باعث افزایش وزن می‌شوند؛ موادغذایی که به آنها مواد قندی اضافه شده‌اند مملو از کالری هستند، حتی می‌توان گفت مایعاتی که دارای قند هستند ضررشان بیشتر از مواد قندی جامد است. 
 
این مواد دارای مقدار زیادی فروکتوز است که میزان گرلین (هورمون مسئول گرسنگی) را در بدن کاهش نمی‌دهد؛ به طور خلاصه باید گفت مایعات قندی مانند مواد قندی جامد باعث سیری نمی‌شوند بلکه کالری بیشتری را ذخیره می‌کنند و بیشتر باعث چاقی می‌شوند. 
 
اثر مایعات قندی در کبد: 

 
قند از دو مولکول گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است؛ گلوکز سلول‌های بدن را متابولیزه می‌کند و فروکتوز توسط کبد درمان می‌شود؛ کبد وقتی با فروکتوز زیاد مواجه می‌شود آن را به چربی تبدیل می‌کند، بخشی از این چربی به خون فرستاده می‌شود در حالی که بقیه در کبد ذخیره می‌شوند و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای سلامت بدن می‌شوند. 
 
اثر مایعات قندی روی شکم: 

 
قند و شکر باعث می‌شوند بدن چربی زیادی ذخیره کند، فروکتوز میزان چربی بد در اطراف شکم و اندام را افزایش می‌دهد؛ در طول یک مطالعه به مدت 10 هفته 32 نفر از افراد سالم نوشیدنی که حاوی گلوکز و فروکتوز بود مصرف کردند، افرادی که مصرف قند داشتند چربی‌های زیر پوست آنها افزایش یافت، در حالی که در افرادی که مصرف فروکتوز به میزان زیاد داشتند موجب چربی احشایی در آنها شد. 
 
مایعات قندی و انسولین: 
 

عملکرد اصلی انسولین آوردن گلوکز از جریان خون به سلول است اما زمانی که شما سودا یا نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشید سلول تمایل به مقاومت در برابر اثرات انسولین می‌کند؛ وقتی این اتفاق می‌افتد لوزالمعده تمایل به تولید انسولین اضافی به منظور کاهش سطح گلوکز در خون پیدا می‌کند. 
 
علت اصلی ابتلا به دیابت نوع 2: 

 
دیابت نوع 2 یک بیماری نسبتاً شایع است که 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و در اثر گلوکز بالای خون یا با کمبود انسولین مشخص می‌شود؛ به تازگی در مطالعه‌ای مشخص و ثابت شد مصرف روزانه نوشابه 1.1 درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. 
 
مایعات قندی حاوی مواد مغذی نیستند: 

 
این نوشیدنی‌ها فقط دارای کالری هستند و هیچ ویتامین یا مواد معدنی، آنتی اکسیدان یا الیاف و مواد غذایی ضروری ندارند. لپتین یک هورمونی است که توسط سلول‌های چربی بدن ترشح می‌شود و مسئول حفاظت از بدن در برابر چاقی و گرسنگی است. 
 
اثر مایعات قندی در لپتین: 
 

پزشکان در مطالعه‌ای که بر روی موش انجام دادند تاثیر مصرف شکر بر مقاومت به لپتین را دیدند، لپتین یک پروتئین کوچک با 167 اسید آمینه است که از طریق گردش خون به مغز رفته و در آنجا بر روی گیرنده‌های هیپوتالاموس اثر می‌گذارد و سبب کاهش اشتها و افزایش چاقی می‌شود؛ این پروتئین بوسیله بافت چربی در بدن انسان ساخته و در خون می‌رود و از راه‌های مختلف از چاقی جلوگیری می‌کند. 
 
در آزمایشی بر روی موش‌ها نشان داد، هنگامی که موش‌ها با مقادیر زیادی از فروکتوز تغذیه شدند توسعه مقاومت به لپتین شروع شد و بار دیگر که یک رژیم غذایی بدون قند به آنها داده شد مقاومت لپتین از بین رفت؛ با این حال این مطالعه هنوز در انسان تایید نشده است. 
 
افرادی که وزن کم می کنند میزان لپتین آنها کاهش پیدا کرده است. 
 
لیموناد می‌تواند اعتیادآور باشد: 

 
هنگامی که ما مواد قندی می‌خوریم دوپامین در مغز ترشح می‌شود و احساس لذت به انسان میدهد؛ بسیاری از مطالعات نشان دادند که قند و موادغذایی مانند فست فود به طور کلی می‌تواند اثراتی مانند کوکائین داشته باشد. 
 
اثرات نوشابه در ابتلا به بیماری قلبی: 

 
اولین مطالعه مربوط به ارتباط بین مواد قندی و ابتلا به بیماری قلبی درسال‌های پیش انجام شد و ثابت شد نوشابه برخی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. 
 
در یک مطالعه بر روی 40 هزار مرد به مدت دو ماه مشخص شد افرادی که روزانه نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند 20 درصد به حمله قلبی مبتلا می‌شوند. 
 
مصرف کنندگان نوشابه یا سودا مستعد ابتلا به سرطان هستند: 

 
هر روز خطر سرطان رو به افزایش است مخصوصاً افرادی که مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع2، یا بیماری‌های قلبی هستند. 
 
در مطالعه‌ای که بر روی 60 هزار زن و مرد انجام شد، نتایج آن نشان داد افرادی که 2 سودا در هفته می‌نوشند در مقایسه با افرادی که نوشابه نمی‌خورند، به احتمال 87 درصد بیشتر به سرطان پانکراس مبتلا می‌شوند. 
 
اثر مایعات قندی روی دندان: 

 
سودا حاوی عناصری مانند دی اکسید کربن و اسید فسفریک است که برای دندان مضر است؛ در واقع مواد قندی باعث می‌شوند باکتری‌های بد به دندان‌ها آسیب رسانند. 
 
اثر نوشابه‌ها در ابتلا به نقرس: 

 
نقرس یکی از بیماری‌هایی است که ورم مفاصل همراه با درد و التهاب است و در اثر افزایش اسیداوریک در خون به وجود می‌آید؛ فروکتوز اولین کربوهیدراتی است که سطح اسیداوریک را در خون افزایش می‌دهد، در بسیاری از مطالعات ارتباط بین مصرف نوشابه‌های گازدار و نقرس نشان داده شده است. 
 
اثر مایعات قندی در افزایش ابتلا به زوال عقل: 

 
دمانس یا زوال عقل اصطلاحی است که برای بیماری‌های نورودژنراتیو( بیماری‌هایی که به صورت پیشرونده موجب اختلال در عملکرد سلول‌های عصبی می‌شوند بخصوص با افزایش سن شیوع بیشتری خواهد داشت) و می‌تواند با سن رخ دهد، مانند آلزایمر. 
 
تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف قند به شدت با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است، به عبارت دیگر قند زیاد، خطر ابتلا به زوال عقل را بیشتر می‌کند. 
 
منبع: فارس

تخمین جدید: داعش 200 هزار عضو دارد ...

دولت آمریکا ساعاتی پس از انتشار این ویدئو جدید اصالت آن را تایید کرده و از مرگ یک شهروند مسلمان 26 ساله خود که سال گذشته در شهر دیرالزور سوریه به گروگان داعش در آمده بود، ابراز تاسف کرده است.
در حالی که تخمین های نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تعداد اعضای گروه تروریستی داعش رقمی بین 20 تا 30 هزار نفر است، یک مقام دولت اقلیم کردستان عراق در ادعایی جدید اعلام کرد بیش از 200 هزار جنگجو در استخدام گروه داعش هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان فواد حسین رییس نهاد ریاست اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر افزود که تعداد اعضای داعش بسیار بیش از آن چیزی است که در تخمین های قبلی برآورد شده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در آخرین گزارش خود درباره داعش که ماه سپتامبر سال جاری (شهریور) انتشار داد، رقم اعضای این گروه تروریستی را بین 20 تا 31 هزار نفر تخمین زده است.

تعداد اعضای داعش در ماه های گذشته همواره یکی از نکات ابهامی درباره این گروه تروریستی بوده است و عده ای از ناظران اعلام کرده اند ظاهرا این گروه تروریستی بیش از آنچه که تخمین زده می شود، نیرو جذب کرده است.

اعلام این ادعا در حالی است که اخیر نشریه فوربس درباره میزان درآمد سالانه داعش اعلام کرد این گروه تروریستی با دو میلیارد دلار درآمد سالانه ثروتمند ترین گروه تروریستی جهان به شمار می رود. البته با جنایات و خشونت های داعش می توان صفت " خشن ترین" گروه تروریستی جهان را نیز به این مشخصات افزود.

تخمین جدید : داعش 200 هزار عضو دارد


حال با این ادعای جدید داعش را می توان هم ثروتمند ترین و هم بزرگ ترین گروه تروریستی جهان به شمار آورد.

داعش بر مناطق وسیعی از غرب عراق و شمال و شرق سوریه تسلط یافته است و در این مناطق یک خلافت خودخوانده اسلامی اعلام کرده است.

اخیرا نیز گزارش های منابع عراقی نشان می دهد داعش از انسجام یک سیستم حکومتی متمرکز برخوردار است و نظم و دیوان سالاری مخصوص خود را دارد.

اخیرا ابوبکر بغدادی رهبر این گروه تروریستی که خود را خلیفه مسلمانان خوانده، به داعش دستور ضرب سکه های طلا و نقره و مسی را داده است.

بغدادی 3 روز پیش با انتشار یک نوار صوتی جدید بار دیگر تهدید کرد که این گروه تا قلب اروپا پیشروی کرده و به آمریکا و همپیمانان این کشور در منطقه ضربه خواهد زد.بغدادی در این نوار صوتی حکومت عربستان را نیز به حمله تهدید کرده است.

با وجود این تحولات ، اما در روزهای گذشته داعش شکست های قابل توجهی در جبهه های نبرد در عراق و سوریه داشته است که مهم ترین آنها پیروزی ارتش عراق در یک عملیات موفق در استان الانبار و شکستن حلقه محاصره پالایشگاه بیجی از سوی ارتش عراق به کمک گروه های شبه نظامی و قبایل عراقی و با پشتیبانی هوایی آمریکا بوده است.

رییس جمهور آمریکا نیز امروز (یکشنبه) در روز پایانی نشست سران جی بیست در بریزبن استرالیا در پاسخ به سوالی درباره امکان اعزام واحدهای رزمی آمریکا به عراق ، گفت تنها در صورتی این تصمیم را خواهد گرفت که داعش مسلح به سلاح های کشتار جمعی شود.

این خط قرمز جدید اوباما برای داعش بسیار مشابه  خط قرمزی است که او پیشتر برای دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی کشیده بود ولی پس از استفاده از این نوع سلاح در جنگ داخلی سوریه که منشا آن هنوز در هاله ای ابهام قرار دارد، اوباما به خط قرمز خود مبنی بر حمله نظامی به سوریه عمل نکرد.

اخیرا ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز برای نخستین بار از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق و سوریه، در سفری غیر منتظره وارد عراق شد و پس از دیدار با مقامات عراقی برای دیدار با مقامات دولت اقلیم کردستان عراق راهی اربیل شد.
دمپسی در این سفر از واحد های آموزش نیروهای پیشمرگه کرد عراق از سوی نظامیان و کارشناسان نظامی آمریکا بازدید به عمل آورد.

در محافل سیاسی عراق گفته می شود سفر ژنرال دمپسی در آستانه عملیات جدید و بزرگ ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش انجام شده است و رییس ستاد مشترک آمریکا می خواهد زمینه انجام یک عملیات بزرگ و مشترک بین ارتش و قبایل عراقی به همراه نیروهای پیشمرگه را برای بازپس گیری موصل از داعش فراهم کند.

این تحولات در حالی است که در کنار شکست های اخیر داعش از ارتش عراق در بیجی  و نیروهای پیشمرگه در کوبانی این گروه تروریستی امروز (یکشنبه)با انتشار یک ویدئوی 16 دقیقه ای جدید که به گفته ناظران خشونت به کار رفته در آن به شکل آشکاری بیش از ویدئوهای قبلی منتشره این گروه است، صحنه سر بریدن یک شهروند 26 ساله گروگان آمریکایی را در کنار افرادی که گفته می شود عضو ارتش سوریه بوده اند، به نمایش گذاشت.

این ویدئو خشن ترین ویدئویی است که داعش منتشر کرده و به گمان ناظران میزان بالای خشونت به کار رفته در آن بی ارتباط با شکست های اخیر این گروه در جبهه های نظامی نیست.

داعش در این ویدئو تهدید های همیشگی خود را تکرار کرده و اعلام کرده در صورت ادامه حملات آمریکا و ائتلاف ضد داعش و ارتش عراق به مواضع این گروه، باقی گروگان های در اختیار خود را نیز سرخواهد برید.

دولت آمریکا ساعاتی پس از انتشار این ویدئو جدید اصالت آن را تایید کرده و از مرگ یک شهروند مسلمان 26 ساله خود که سال گذشته در شهر دیرالزور سوریه به گروگان داعش در آمده بود، ابراز تاسف کرده است.


وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی متهمان اصلی سرطان معده/ مرتضی پاش

خبر درگذشت مرحوم مرتضی پاشایی، یک موج عاطفی گسترده را در کشور باعث شده است ولی مهم تر از این موج عاطفی - که بسیار هم ارزشمند است - علت جوانمرگ شدن این هنرمند است که چیزی جز سرطان معده نبود.

عصرایران - سال 1391 در حالی که دولت احمدی نژاد آخرین سال خود را می گذراند، یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد که یک سوم سرطان ها در ایران ناشی از بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی است و در این میان، سرطان معده به عنوان درگیر ترین عضو بدن با مواد غذایی بیداد می کند.

در آن زمان عصرایران این مسأله را پیگیری کرد و به سیاه نمایی متهم شد. حتی برخی نمایندگان مجلس نیز از اساس این موضوع را انکار کردند.(+)
انگشت اتهام عصرایران ، متوجه وزارتخانه های کشاورزی و بهداشت بود که اولی کنترل درستی بر مصرف سموم و کودهای شیمایی در هنگام کاشت و داشت و برداشت ندارد و دومی نیز نه بر عرضه نظارت دارد و بر کاری برای آموزش عمومی مردم می کند.(+)

متأسفانه در آن زمان هیچ کاری نشد ولی پیگیری های عصرایران ادامه یافت و نهایتاً همان اتهامی که متوجه دولتمردان سابق بود، این بار متوجه وزرای کشاورزی و بهداشت دولت یازدهم شد(+) زیرا هیچ خبری دالّ بر این که در دولت جدید اقدامات جدی و قاطعی برای حل این مشکل انجام شده باشد منتشر نشد تا جایی که دکتر علیرضا زالی ،‌ رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: "آلوده بودن مواد غذایی به ویژه میوه‌ها به سموم نباتی که متأسفانه با فلزات سنگین و مواد آلاینده‌ آلوده شده‌اند به ویژه در مورد میوه‌های گلخانه‌ای به دلیل برداشت پیش از نابود شدن سموم، معضلی است که در بخش سلامت وجود دارد."

متأسفانه همان طور که در دولت قبل، هیچ مقامی از این دو وزارتخانه پاسخی به افکار عمومی نداد، در این دولت هم کسی پاسخگو نشد و تنها فرق شان این بود که این بار متهم به سیاه نمایی نکردند!

این روزها ، خبر درگذشت مرحوم مرتضی پاشایی، یک موج عاطفی گسترده را در کشور باعث شده است ولی مهم تر از این موج عاطفی - که بسیار هم ارزشمند است - علت جوانمرگ شدن این هنرمند است که چیزی جز سرطان معده نبود.

سرطان معده ، هم اکنون شایع ترین سرطان در ایران است که مردان را بیش از زنان درگیر می کند. بخش عمده ای از این سرطان هم به سموم و کودهای غیراستاندارد کشاورزی برمی گردد که بیش از حد متعارف مصرف می شوند.
همچنین وجود کارگاه های متعددی در کشور که مواد غذایی غیر استاندارد تولید می کنند (مانند کارگاه های غیر مجازی که پسماندهای خانگی و اضافات قصابی ها و مرغ فروشی ها را جمع آوری و تبدیل به سوسیس و کالباس می کنند) ، استفاده از هورمون های رشد در برخی از مرغداری ها و گاوداری ها و ... نیز مزید بر علت است که سونامی سرطان در ایران رشد وحشتناکی داشته باشد و مرتضی پاشایی هم تنها یکی از قربانیان این پدیده فراگیر است که از هر هزار ایرانی یکی را درگیر خود کرده است.

این بار نیز به وزارتخانه های کشاورزی و بهداشت، هشدار می دهیم که برنامه های خود برای مهار سرطان و مشخصاً سرطان معده را گزارش دهند(اگر کاری کرده اند یا قرار است بکنند) و بیش از این سکوت بی عملی را روا ندانند.

عصرایران ، همچنان این پرونده را مفتوح نگه می دارد... .


گوشه هایی از طبیعت پاییزی بهشت هاور خراسان...


منطقه شکار ممنوع هاور در استان خراسان شمالی واقع است. جایی در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه و 70 کیلومتری شهر بجنورد. این منطقه با فاصله اندکی از جاده آسیایی از آب و هوایی معتدل، جنگلی و کوهستانی برخوردار است و چشمه سارهای فراوانی را در خود جای داده است. به علاوه، تنها جنگل بلوط شرق کشور در این منطقه قرار گرفته است. جنگل های این منطقه یکی از زیستگاه های مرال (گوزن قرمز) است.

کوه های جنوب این منطقه که بخشی از رشته کوه آلاداغ است پوشیده از انواع درختان جنگلی است که مناظر بسیار زیبا و محیطی دلچسب را برای گردشگران و کوهنوردان به وجود آورده است. بلندترین ارتفاع کوه های این منطقه در حدود 2800 متر از سطح دریا است. وسعت جنگلهای این منطقه در حدود 200هزار هکتار برآورد شده است. از جنگلهای این منطقه میتوان به جنگل زو و جنگل هاورگوزگ اشاره کرد. رودخانه های متعددی همچون رودخانه هاور، چشمه کندآب، کانی شخو و کانی گوزگ در این منطقه جریان دارند که در اکثر ماه های سال دارای آب هستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


نشانههایی که دروغگوها را لو میدهد...


آیا می‌دانستید تمام مردم جهان به طور میانگین روزی دو مرتبه دروغ می‌گویند؟

برخی افراد دروغگوهای خوبی نیستند و زود لو می‌روند اما برخی دیگر دروغگوهای قهاری هستند.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا دوست دارید بدانید طرف مقابل‌تان در یک رابطه دروغ می‌گوید یا راست؟ به این 7 نشانه دقت کنید:

1. استرس و عرق کردن:
شناخته‌ترین نشانه‌هایی که می‌تواند یک فرد دروغگو را لو دهد، عرق کردن و استرس اوست. زمانی که ما دروغ می‌گوییم همیشه می‌ترسیم لو برویم. به همین دلیل دچار استرس می‌شویم و استرس با افزایش ضربان قلب و عرق کردن همراه است. اما این موضوع در رابطه با همه مردم صادق نیست. برخی افراد به دروغگویی عادت دارند و دچار استرس نمی‌شوند!

2. صدای خیلی زیر یا خیلی بم:
روان‌شناسان معتقدند صدا علامت خوبی برای شناسایی دروغگو است. چرا؟ در واقع این ما نیستیم که صدا را کنترل می‌کنیم. مغز بر اساس احساساتی که داریم آن را به شکل اتوماتیک تنظیم می‌کند. وقتی دروغ می‌گوییم، می‌ترسیم رسوا شویم. به همین علت معمولا تن صدا تغییر می‌کند و خیلی زیر یا خیلی بم می‌شود.

3. سخنان ضد و نقیض:
دروغگوها به دلیل ترس از رسوا و شرمگین شدن تعادل احساسی درستی ندانسته و حتی حرف‌های آنها کم و بیش ضد و نقیض است. برای آنکه مطمئن شوید یک فرد دروغ می‌گوید از او بخواهید دقیقا حرفی را که در یک موقعیت خاص زده برای شما در مواقع مختلف تکرار کند، حتی سوالات متفاوت و مدام در مورد همان مساله می‌تواند ثبات فکری دروغگو را بر هم بریزد.

4. میمیک‌های غیرمعمول:
پلک زدن‌های مداوم، مالیدن پلک، نگاه‌های مبهم... همگی اینها نشانه میمیک صورت یک فرد حین دروغ گفتن است. صورت دقیقا احساساتی را که داریم نشان می‌دهد و کنترل عمقی آنها کمی سخت است. اگر فردی میمیک غیرطبیعی و غیرمعمول دارد و حین صحبت با شما دچار تیک خاصی مثل مالیدن پلک می‌شود، می‌توانید به حرف‌های او شک کنید.

5. ژست‌های مخصوص:
سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست‌های آدم‌های دروغگو است. البته باید مراقب هم بود. برخی دروغگوها برای آنکه احساسات‌شان نمایان نشود حین حرف زدن کاملا خنثی عمل می‌کنند.

6. حرف زدن بدون جزئیات:
دروغگوها معمولا در صحبت کردن وسواس به خرج نمی‌دهند و همه مسایل را رو نمی‌کنند. اگر شما حین صحبت‌ها از فردی بخواهید با دقت بیشتری مسایل را برای شما بیان کند و به عبارتی وسواسی‌تر از او سوال کنید، معمولا دروغگو چون حافظه خوبی ندارد و در دور بعد قادر به بیان همان جواب‌ها نیست. در نهایت می‌توانید از زبان او این جملات را بشنوید "به من اعتماد نداری؟" اگر فردی واقعا دروغگو نباشد، خیلی سریع از کوره درنمی‌رود و برای بار دوم هم به برخی سوالات شما پاسخ می‌دهد.

7. احساسات اغراق‌آمیز:
وقتی فردی فقط با دهان می‌خندد یعنی یا می‌خواهد رعایت ادب کرده باشد یا دروغگوی ماهری است. یک لبخند صادقانه همراه با عقب رفتن لب‌ها و چین خوردن پلک‌ها در سمت خارج همراه است. یک دروغگو معمولا تنها با دهان می‌خندد تا احساسات درونی خود را مخفی کند.


راستگویی زینت انسان و ستون ایمان است. امام علی (ع)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خوراکی های گیاهی نارنجی خاصیت داره برات!


برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.


پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.
 


کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر 100گرم از آن حدود 26کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.
 


زالزالک های کوچک و مقوی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید وقتی در بساط میوه فروشی ها به زالزالک های کوچک نگاه می کنید به سادگی از کنارشان می گذرید و به نظرتان نمی رسد که این میوه های پاییزی کوچک تا چه اندازه می توانند مقوی باشند. زالزالک ها در رنگ های زرد و نارنجی به بازار می آیند و در نواحی معتدل بیشتر دیده می شوند. به هر حال این روزها زالزالک ها را از دست ندهید و در سبد میوه های پاییزی جایی هم برای شان درنظر بگیرید. در گذشته از زالزالک به عنوان میوه ای برای درمان خانگی بیماری های قلبی استفاده می شد اما امروزه خواص متعددی را به آن نسبت می دهند و با درمان برخی مشکلات و بیماری ها ارتباط دارد. بهتر است با چند نمونه از مهم ترین خواص شان آشنا شوید.

گلودرد: ثابت شده که این میوه می تواند آنژین و گلودرد را تسکین دهد.
نارسایی خفیف قلبی: زالزالک ورود جریان خون از طریق سرخرگ به قلب را تسهیل کرده و از سفت شدن دیواره رگ ها پیشگیری می کند.
تنظیم ضربان قلب: تپش قلب و نامنظم بودن ضربان قلب با مصرف زالزالک برطرف می شود.
فشارخون بالا: با گشاد کردن رگ های خونی به پایین آمدن فشارخون کمک می کند.
ضعف قلب: بعضی بیماری های عفونی مانند ذات الریه، دیفتیری و مخملک سبب بروز ضعف و سستی در قلب می شوند. در این زمینه هم زالزالک به بهبود عملکرد قلب کمک می کند.
کاهش تمرکز: مصرف زالزالک سبب می شود که تمرکز بیشتری داشته باشید و حافظه تان بهتر شود چون این میوه با بهبود گردش خون اکسیژن بیشتری را به مغز می رساند.

زالزالک منبعی غنی از ویتامین های A، B و C و برای تقویت قلب و معده بسیار مفید است. در واقع زالزالک حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و دم کرده آن برای درمان بیماری های مزمن مناسب است. آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و در تنظیم وزن، قند خون و عملکرد انسولین نقش موثری دارد. می تواند به بیماران کم خون و مبتلا به سل کمک کند. زالزالک اشتهاآور و آرامش بخش است و چنانچه آن را بسوزانید و به صورت ذغال درآورید سوءهاضمه و اسهال را درمان می کند. جوشانده زالزالک برفک دهان را درمان و غرغره آن، گلو درد و آنژین را خوب می کند.
 


طالبی؛ دشمن آب مروارید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


طالبی هم ویتامین A و بتاکاروتن فراوانی دارد. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است و در بدن به این ویتامین ضروری تبدیل می شود. وقتی یک فنجان طالبی می خورید حدود 56کالری وارد بدن تان می شود. مطالعات محققان نشان می دهد خانم هایی که در رژیم غذایی شان ویتامین A بیشتری مصرف می کنند در سنین میانسالی کمتر به بیماری آب مروارید مبتلا می شوند و حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی چشم در این قبیل افراد 50درصد کمتر از دیگران باشد. در طالبی ویتامین C هم وجود دارد که این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و نابودی ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

پتاسیم، ویتامین B6، فیبر، فولات و نیاسین هم سایر مواد مغذی تشکیل دهنده طالبی هستند. قند موجود در طالبی قند فروکتوز است و مصرف متعادل این میوه تابستانی برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر قرار باشد این میوه ها در هر وعده به همراه مقدار زیادی شکر مصرف شوند، قند خون را بالا می برند.
 


خرمالو برای کاهش وزن

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


خرمالو مانند سایر میوه های نارنجی رنگدانه ای به نام بتاکاروتن دارد و البته فیبر، ویتامین A و C هم به طور قابل توجهی در ترکیبات خرمالو ها به چشم می خورند. دغدغه بسیاری از افراد چاق این است که چطور می توانند مواد غذایی کم کالری و البته خوشمزه را انتخاب کنند. اگر شما هم از چاقی رنج می برید بهتر است این میوه را در رژیم غذایی تان جای دهید. با مصرف خرمالو می توانید ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن تان را تامین کنید و همزمان اندام متناسبی داشته باشید.

دشمن سرطان: یکی از مهم ترین مزایای خرمالو این است که با داشتن مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A در مقابل انواع سرطان ها حفاظت می کند و به ویژه خطر بروز سرطان ریه را کاهش می دهد، بنابراین به افرادی که در معرض آلودگی هوا و دود سیگار قرار دارند یا خودشان سیگار می کشند توصیه می شود حتما از این میوه استفاده کنند.

حفاظت از قلب و رگ ها: اگر در فصل پاییز که خرمالو فراوان است هر روز حدود 100گرم از این میوه را مصرف کنید، سیستم قلب و عروق تان مقاوم و سالم می شود و خطر بسته شدن رگ های خونی به حداقل می رسد.

رفع کم خونی: از آنجا که خرمالو یک منبع عالی از آهن است، برای بیماران مبتلا به کم خونی بسیار مفید است.
تنظیم عملکرد غده تیروئید: در ترکیبات خرمالو مقدار فراوانی ید هم وجود دارد که مصرف مداوم مواد غذایی سرشار از ید به تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

خرمالو، یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان و ضدپیری است. خرمالو به جذب آهن کمک می کند و در درمان کم خونی بسیار موثر است. به هضم غذا کمک می کند و پرکالری است و مناسب کسانی که رژیم گرفته اند، نیست.

خرمالو سرشار از ویتامین و موادمعدنی مفید برای بدن است و نقش فوق العاده ای در سلامت فرد دارد. اشتهاآور و شست وشودهنده کلیه و کبد و مناسب برای افراد مبتلا به نقرس است. از چربی خون می کاهد. البته گاهی موجب یبوست می شود. از آب خرمالو می توان در درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف مداوم خرمالو مانع حمله قلبی براثر تصلب شریان می شود و ضد تومور و سرطان است.

هشدار: طبع خرمالو گرم است، پس در مصرف آن زیاده روی نکنید و چون میوه ای اسیدی است و نباید با معده خالی مصرف شود. خرمالو به صورت های مختلف تازه، خشک شده، خام یا پخته مصرف می شود.
 


هویج و سلامت چشم ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هویج را می توان غذای اصلی سلامت دانست. هویج می تواند با بسیاری از بیماری ها بجنگند و ضد سرطان بویژه مثانه و سینه است و علاوه بر آن به جنگ سرطان پروستات، روده، نای و مری می رود. از خطر سکته مغزی می کاهد و به دلیل فیبرموجود در آن سطح کلسترول بدن را پایین می آورد. یکی از خواص جالب و منحصر به فردش این است که هنگام خرد شدن نه تنها از خاصیتش کاسته نمی شود، بلکه ارزش غذایی اش بیشتر هم می شود. 87 درصد هویج، حاوی آب است که برای بدن بسیار مفید است.

اگر می خواهید چشم های تیز و سالمی داشته باشید هویج را در برنامه غذایی تان جا دهید. این خاصیت هویج به ویتامین A مربوط است. هویج مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد. البته سایر میوه های نارنجی که بتاکاروتن دارند هم به حفاظت از چشم های شما کمک می کنند. علاوه بر این در هویج ترکیباتی وجود دارد که به گفته پژوهشگران عملکرد حافظه شما را بهبود می بخشد.

خاصیت دیگر هویج این است که کلسترول خون شما را پایین می آورد. اگر می خواهید کبد سالمی داشته باشید آب هویج را فراموش نکنید. وقتی کبد شما عملکرد درستی داشته باشد سموم و آلاینده های شیمیایی محیط زیست راحت تر از بدن تان دفع می شود. از سوی دیگر خاصیت ضدالتهابی را هم به آب هویج نسبت می دهند و می توانید برای کاهش التهابات از این سبزی پرخاصیت کمک بگیرید.
 

نوشته آناهیتا درودیان و برگرفته از مجله زندگی ایده آل


قبرستانهای توریستی ...

 

بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:

 

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 

گروه سرگرمی ROZANEH


 قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "پر-لاشز" با 43 هکتار مساحت، در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری جهان واقع شده و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شده اند. این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی ، مکانی بسیار جالب و پارک مانند است.

http://www.rozanehonline.com

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH


  قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در آلمان

گروه سرگرمی روزنه

قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در نزدیکی استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد. این قبرستان که به شکل یک زمین فوتبال است، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبال شالکه 04 است که در سال 1904 تاسیس شد و تا کنون هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا را بدست آورده است. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت 25 سال، 5 هزار و 406 یورو تعیین شده است.

گروه سرگرمی روزنه


 قبرستان "ورین" در گوآتمالا

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "ورین" در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده و در آن قبر دائمی برای مردگان وجود نداشته و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شوند. در بیشتر مواقع خانواده مردگان پس از مدتی از پرداخت اجاره بهای قبر خودداری کرده و به همین دلیل کارگران اجساد را از قبرها خارج می کنند که در بیشتر بقایای مردگان این قبرستان عجیب توسط کرکسها خورده می شود. نکته جالب درباره این قبرستان این است که قبرها درون دیوار کنده میشوند نه بر روی زمین.

www.ROZANEHONLINE.com


  قبرستان "راکویل یونیون" در آمریکا

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "راکویل یونیون" با حدود سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده و در سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیون است، گردشگرانش رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که روی  سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته است.

گروه سرگرمی روزنه


بزرگترین آکواریوم جهان در آتلانتا...

 

آکواریوم جورجیا از جاذبه‌های توریستی کشور آتلانتا به حساب می‌آید. این آکواریوم به همراه 30 میلیون لیتر آب تازه دریا در رده‌ی بزرگترین آکواریوم جهان قرار گرفته و در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد. آکواریوم جورجیا به دلیل دنیای شگفت‌انگیز جانوران آبزی به یکی از معروفترین مراکز جهان تبدیل شده است.

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی روزنه

این آکواریوم از پنج گالری تشکیل شده است که نام آن ها گالری جورجیا،گالری رودخانه،گالری آب های سرد،گالری اقیانوس و گالری استوایی می باشد.یکی از جاذبه های این آکواریوم تونل 30 متری گالری اقیانوس است.چه زیبا و دل‌انگیز است وقتی از درون تونلی عبور می‌‌کنیم که از هر طرف آبی بیکران اقیانوس را با انواع ماهی‌های رنگارنگش مشاهده می‌‌نماییم. آکواریوم جورجیا واقع در آتلانتای امریکا جدیدترین و بزرگ‌ترین آکواریوم دنیاست که ما را وارد جهانی از زیبایی و تنوع می‌‌کند. دنیایی شگفت‌انگیز و لطیف که کاملا با دنیای خشن و خاکی ما در تضاد است. آکواریوم جورجیا امواجی از هیجان ناب را در دل مردم ایجاد می‌‌کند. صحنه‌هایی نفس‌گیر از اقیانوس نیلگون که شگفتی‌ هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد و قدرت پروردگار را به رخ بندگانش می‌‌‌کشد.

گروه سرگرمی روزنه

www.ROZANEHONLINE.com

www.ROZANEHONLINE.com

http://www.rozanehonline.com


آکواریوم جورجیا بین صد تا صد و بیست هزار ماهی و جانوران دیگر دریایی را در خود جای داده است که از ششصد گونه گوناگون تشکیل شده‌اند. این ماهی‌ها از کشورهایی همچون تایوان به آمریکا منتقل شده اند. کوسه‌های آن که از ابتدای افتتاح در آکواریوم بودند نخستین بار است که در یک آکواریوم خارج از آسیا نگهداری می‌‌شوند. این کوسه‌ها در فضایی به گنجایش 23/5 میلیون لیتر آب قرار دارند و در معرض دید مستقیم بازدید‌کنندگان می‌‌باشند.


www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی روزنه

جانوران زیبای دریایی و اقیانوسی این آکواریوم در پنج گالری مختلف به نمایش درمی‌‌آیند که هر گالری مختص یک نوع محیط زیست می‌‌باشد. گالری اقیانوسی، گالری استوایی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا. کودکان، علاقه‌مندان درجه اول دنیای زیر آب هستند.

www.ROZANEHONLINE.com

http://www.rozanehonline.com

www.ROZANEHONLINE.com

روزنه آنلاین

وقتی آنها پا به محیط آکواریوم جورجیا می‌‌گذارند در اولین قدم در گالری جورجیا سرزمین رویایی با انواری اشعه مانند می‌‌بینند که کوسه‌ها و سفره ماهی‌ها درون آن شناور هستند و لاک‌پشت‌های دریایی در میان صخره‌های مرجانی به این سو و آن سو می‌‌روند. گالری دوم، یک رودخانه به تمام معناست و مردم می‌‌توانند ماهی‌های رودخانه‌ای امریکای شمالی را به وضوح در آن ببینند. (پیراناها)، ماهی‌های الکتریسیته و دیگر موجودات زیبای حیات‌وحش آب‌های تازه هر یک به گونه‌ای خودنمایی می‌‌کنند. بخش سوم گالری آب سرد است. نمایشگاهی از ماهی‌ها و پستانداران قطبی که گویی در محیط واقعی زندگی خود زندگی آرامی را پشت سر می‌‌گذارند. نهنگ‌های بلوگا هم در همین گالری دیده می‌‌شوند. شیرهای دریایی کالیفرنیا، خرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی و پنگوئن‌های پاسیاه آفریقای جنوبی چه زیبا هنرنمایی می کنند.

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH

چهارمین و تاثیرگذارترین بخش (مسافر اقیانوس) نام دارد. وسعتی پرعظمت از آب نیلگون و بیش از صد هزار ماهی و در کنار آنها کوسه‌هایی که بر دل‌ها ترس ‌می‌‌اندازد. تونل زیر آبی سی‌متری دومین بخش پرطرفدار آکواریوم است. در این تونل گاه انسان خود را یک موجود به واقع دریایی و بخشی از اقیانوس احساس می‌‌کند و سرانجام قسمت آخر که شاید محبوب‌ترین بخش برای کودکان باشد، قسمت آکواریوم‌های روباز آن است. در این قسمت بازدید‌کنندگان می‌‌توانند با دست یا انگشت خود ماهی‌های مختلف و البته بی‌‌خطر را لمس کنند.
وقتی بازدید‌کننده به یک ماهی خاص دست می‌‌زند متنی پر از حباب بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌‌شود که تمام خصوصیات و شرایط زندگی آن‌گونه خاص را به نمایش درمی‌‌آورد. از اقدامات مهم آکواریوم جورجیا نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض است و این موسسه در تلاش می‌‌باشد که با استفاده از آموزش‌ها و تحقیقات لازم جلوی انقراض این جانواران دریایی کمیاب را بگیرد. آکواریوم جورجیا در زمان افتتاح بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا محسوب می‌‌شد ولی امروزه این رکورد مورد تهدید قرار گرفته است.

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH


ایران و جهان در هفته ای که گذشت ...

 

 اشک‌هایی برای مرتضی پاشایی. (ایرنا/ فرج صمدی)

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

www.ROZANEHONLINE.com

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی روزنه

تجمع طرفداران مرتضی پاشایی در پارک آب و آتش تهران. (ایسنا/ داوود قهردار)

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی روزنه

 

تهران‌گردی احمد مسجدجامعی در منطقه 1. (ایسنا/ حمید فروتن)

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی روزنه

روزنه آنلاین

 

نماز جمعه تهران. (ایرنا/ امیرحسین بندی)

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی ROZANEH

 

افتتاح نمایشگاه آثار ا?یدین ا?غداشلو - گالری اثر. (ایسنا/ عبدالواحد میرزازاده)

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

 

افتتاحیه نمایشگاه آثار پرویز تناولی. (ایسنا/ عرفان خوشخو)

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH

 

همایش دیابت.(تسنیم/ مهدی شامحمدی)

گروه سرگرمی روزنه

روزنه آنلاین

www.ROZANEHONLINE.com 

جمع آوری اقناعی ماهواره‌ توسط سپاه. (ایسنا/ مازیار محمدیون)

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی روزنه

 

آتش گرفتن خودرو در محله باغ‌فیض تهران. (باشگاه خبرنگاران/ پیام پارسایی)

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH

روزنه آنلاین

 

تظاهرات ضد اسرائیل در کرانه باختری. (REUTERS/Mussa Qawasma)

روزنه آنلاین

 

پلیس ایتالیا در برابر تظاهرکنندگان در رم. (AP Photo/Gregorio Borgia)

www.ROZANEHONLINE.com

 

صدراعظم آلمان در حال نوازش حیوان بومی، در جزیره‌ای در اوکلند. (REUTERS/Nigel Marple)

گروه سرگرمی ROZANEH

 

اوباما و آنگ سان سو کی، رهبر مخالفان میانمار پس از پایان کنفرانس خبری مشترک خود در یانگون. (AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

روزنه آنلاین

 

زنان روستایی در کنار دیوار گلوله خورده خانه مسکونی در جنوب کشمیر. (REUTERS/Danish Ismail)

www.ROZANEHONLINE.com

 

کارگران در حال حمل مواد غذایی در بازار عمده فروشی در کلکته. (REUTERS/Rupak De Chowdhuri)

www.ROZANEHONLINE.com

 

اشک‌های مادربزرگ برای یکی از قربانیان اردوگاه عقیم‌سازی دسته جمعی دولت هند شرقی. (REUTERS/Anindito Mukherjee)

www.ROZANEHONLINE.com

 

تشییع یکی از قربانیان درگیری با پلیس هند در کشمیر. (EPA/FAROOQ KHAN)

گروه سرگرمی روزنه

 

استفاده از اسپرهای ضدعفونی کننده بیرون مسجدی در باماکو. (REUTERS/Joe Penney)

www.ROZANEHONLINE.com

 

کارگر روزمزد در انبار محلی ذغال سنگ در حومه کاتک، بویانسور. (AP Photo/Biswaranjan Rout)

گروه سرگرمی روزنه

 

دست یک کرد روی سیم خاردار در مرز ترکیه و سوریه. (AP Photo/Vadim Ghirda)

گروه سرگرمی روزنه

 

جوانان فلسطینی هنگام تمرین پارکور در بیت‌المقدس. (REUTERS/Ammar Awad)

گروه سرگرمی روزنه

دو نفر از افراد بی‌خانمان هندی هنگام فروش بادکنک. (EPA/DIVYAKANT SOLANKI)

گروه سرگرمی ROZANEH

 

اتاقی با 4 میلیون سکه پنج سنتی سوئیس در نمایشگاه معاصر در لانزبورگ. (REUTERS/Arnd Wiegmann)

گروه سرگرمی ROZANEH

اظهار لطف پاپ به یک نوجوان بیمار در واتیکان. (REUTERS/Alessandro Bianchi)

گروه سرگرمی روزنه

پیروزی جوکوویچ در تور جهانی تنیس در لندن. (REUTERS/Stefan Wermuth)

http://www.rozanehonline.com

صف ورود به ساختمان دادگاه عالی لندن در زیر بارش سنگنین باران. (REUTERS/Luke MacGregor))

www.ROZANEHONLINE.com

 

جشن اعضای بازار بورس سهام Nasdaq در آمریکا. (AP Photo/Richard Drew)

روزنه آنلاین

 فیل هفت روزه در باغ‌وحش سافاری در پاسورئوان در شرق جاوا. (EPA/FULLY HANDOKO)

گروه سرگرمی ROZANEH