سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تلویزیون 78 اینچی سامسونگ از طلا...

این تلویزیون با هدف خیر خواهانه و با همکاری گروه Christie’s تولید شده است و در آینده نزدیک به فروش گذاشته خواهد شد. در حقیقت این تلویزیون، یک اثر هنری است که از ادغام فناوری‌های نوین و خلاقیت هنرمند خوش ذوق کره‌ای الهام گرفته شده است.
فارنت: سامسونگ در عرصه فناوری نامی آشناست و هنگامی که از صنعت تلویزیون حرفی به میان می‌آید نام این شرکت بر ذهن همگان مجسم می‌شود. اخیرا این شرکت کره‌ای تلویزیون ویژه‌ای را تولید کرده است که پشت آن از جنس طلاست!

این تلویزیون با هدف خیر خواهانه و با همکاری گروه Christie’s تولید شده است و در آینده نزدیک به فروش گذاشته خواهد شد. در حقیقت این تلویزیون، یک اثر هنری است که از ادغام فناوری‌های نوین و خلاقیت هنرمند خوش ذوق کره‌ای الهام گرفته شده است.

تلویزیون خمیده سامسونگ 29 آبان‌ماه برای اولین بار در افتتاحیه حراج پاییزی Christie’s در هنگ‌کنگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. تمامی عواید حاصل از فروش این تلویزیون به سازمان غیر دولتی و بین المللی NGO به نام Orbis بخشیده خواهد شد که در راستای افزایش سهولت دسترسی به ابزارهای لازم برای بهداشت و سلامتی چشم انسان‏ها فعالیت میکند.

هنرمند خوش ذوق کره‌ای به نام سونگ یونگ هنگ طراحی بدنه پشتی این تلویزیون 78 اینچی را بر عهده داشته است.

تلویزیون 78 اینچی سامسونگ از طلا (+عکس)

روش جالب درمان کودکان خجالتی!

تاپ ناپ: جنیفر راف یک مادر آمریکایی است که کارهای خلاقانه ای برای فزرندش انجام می دهد.

به گفته او فرزند او کمی خجالتی است و بهمین علت این مادر دختر سه ساله اش را هر هفته به دیسنی لند می برد تا با دیدن سایر کودکان و بازی های متنوع احساس راحتی داشته باشد.

او برای اینکه نظر سایر کودکان را به خود و کودکش جلب کند  هر بار با ظاهری شبیه به شخصیت های والت دستی به این پارک بازی مشهور می رود.

او خود را شبیه به شخصیت هایی چون سیندرلا ، ایزابل در دیو و دلبر ، تینکربل ، جین در تارزان و حتی جاسمین در علاءدین و یا شنل قرمزی در می آورد.

روش جالب درمان کودکان خجالتی! (عکس)

روش جالب درمان کودکان خجالتی! (عکس)

روش جالب درمان کودکان خجالتی! (عکس)

روش جالب درمان کودکان خجالتی! (عکس)

روش جالب درمان کودکان خجالتی! (عکس)

اجاق خورشیدی...

هسته اصلی تکنولوژی به کار رفته در اجاق خورشیدی یک لوله خلا است که به عنوان محفظه پخت اجاق عمل می کند.

ویکی پی جی: گروهی از کارآفرینان برای تغییر روش پخت و پز در پیکنیک اقدام به تولید اجاق گازی کرده اند که در مدت 10 دقیقه تنها با استفاده از نور خورشید غذا را آماده می کند.  نام این گجت جدید GoSun Stove است که با جذب حرارت از خورشید، دمای آن به 290 درجه سانتی گراد می رسد. سازندگان این وسیله ادعا می کنند که این اجاق می تواند بدون ایجاد خطر، هات داگ، املت، غذای فریز شده، فیله ماهی، مافین، غذاهای سرخ کردنی و حتی گوشت خام را بپزد.

طول این وسیله 60 سانتی متر و قطر آن 5.7 سانتی متر است و توانایی حمل 1.4 کیلوگرم غذا یا مایعات را دارد. اجاق خورشیدی در هر بار می تواند به اندازه 4 نفر غذا آماده کند. مت گیلسپای، طراح صنعتی 24 ساله شرکت GoSun Stove پدید آمدن ایده اجاق خورشیدی را اینگونه توصیف می کند: "پاتریک شروین بنیانگذار این شرکت در حال جمع آوری سیستم گرمایش آب از روی سقف منزلش بود که متوجه شد لوله های داخل سیستم علی رغم ابری بودن هوا بسیار داغ هستند. او کنجکاو شد و یک هات داگ را درون لوله قرار داد و پس از 10 دقیقه ایده اصلی اجاق خورشیدی متولد شد!"

هسته اصلی تکنولوژی به کار رفته در اجاق خورشیدی یک لوله خلا است که به عنوان محفظه پخت اجاق عمل می کند. این محفظه 80 درصد نور خورشید را جذب می کند. گیلسپای می افزاید: "این سیستم بسیار کارآمد است و گامی در جهت آشپزی بدون استفاده از سوخت است. هنگامی که هوا ابری می شود غذا با حرارتی که پیشتر در لوله خلا ذخیره شده است، پخته می شود. به همین دلیل اجاق خورشیدی GoSun چند منظوره است. زمان پخت و پز با این اجاق در دماهای بسیار کم و سرعت های بالای وزش باد به سختی تحت تاثیر قرار می گیرد. ما عاشق دیدن عکس العمل مردم در هنگام کباب کردن سیر یا بخار پز کردن سبزیجات در یک روز ابری هستیم!"

قیمت این اجاق 280 دلارو قیمت نوع کوچک تر آن 128 دلار است.

اجاق خورشیدی (+عکس)

اجاق خورشیدی (+عکس)

اجاق خورشیدی (+عکس)


مردی که 26 سال است نخوابیده...

 سال گذشته را به یاد می‌آورد؛ "بی‌خوابی باز هم کلافه‌اش کرده بود، رفت به درمانگاهی در نزدیک کوهسنگی، با دیدن حالش گمان کردند معتاد است، به یکی از مراکز بهداشتی اطراف خانه برای زدن آمپول‌هایش رفت، آنجا وقتی وخامت حالش را دیدند، چند داروی خواب آور دیگر هم به داروهایش اضافه کردند و گفتند هرچه سریع‌تر خودت را به خانه برسان.
 
وقتی به خانه رسید، هنوز لباس‌هایش را در نیاورده بود که حدود 3 یا 4 ساعت بیهوش یک گوشه خانه افتاد."
 
این اولین خاطره آقا رجب است وقتی پس از 26 سال حالتی شبیه خواب برایش مجسم می‌شود، مردی که حالا قوی‌ترین قرص‌های صلیب سرخ هم حریف بی‌خوابی‌هایش نمی‌شود.


هویت 2 جلاد داعش فاش شد...

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: در شهر محل تولد این جوان هیچ کس فکر نمی کرد این جوان روزی به جلاد تبدیل شود زیرا او یک نوجوان بی آزار و محبوب بود. او در پیتزا فروشی کار می کرد.

هویت دو نفر از جلادان داعش فاش شد.

به گزارش عصرایران، به تازگی فیلمی از سر بریدن 15 نفر از اعضای ارتش سوریه به دست داعش منتشر شد. در این فیلم، 15 عضو داعش در کنار 15 اسیر از ارتش سوریه قرار می گیرند و هماهنگ با یکدیگر، سر اسیران را می برند.

یکی از جلادان داعش، صورت خود را پوشانده اند اما بقیه صورتشان مشخص است. حالا معلوم شده دو نفر از این جلادان، شهروندان فرانسوی و انگلیسی هستند.
 
خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد این احتمال جدی وجود دارد که یکی از شهروندان فرانسه به نام "مکسیم هوشار" در سربریدن اعضای ارتش سوریه مشارکت داشته است.

"مکسیم هوشار" متولد 1992 در شمال غرب فرانسه است. او در سال 2012 به کشور آفریقایی موریتانی و سپس در آگوست 2013 هم به سوریه رفت.

هوشار قبل از این از شهر رقه پایتخت داعش از طریق اسکایپ با شبکه تلویزیونی فرانسوی "بی اف ام تی وی" مصاحبه و از اقدام خود در پیوستن به داعش دفاع کرده بود.
وی در 17 سالگی مسلمان شد و از طریق مشاهده فیلم های منتشر شده در اینترنت، دارای افکار افراط گرایانه شد.

او در مصاحبه اش گفته بود در مکانی به همراه 40 نفر دیگر از اعضای داعش زندگی می کند و هدف هر یک از آنها شهادت است و این پاداش بزرگ آنهاست.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: در شهر محل تولد این جوان یعنی "بوسک ان روموا" هیچ کس فکر نمی کرد این جوان روزی به جلاد تبدیل شود زیرا او یک نوجوان بی آزار و محبوب بود. او در پیتزا فروشی کار می کرد.

"باتیست" 21 ساله دوست هوشار هم گفت که او به سرعت با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای خود هویت ایجاد کرد.

به نظر می رسد یک انگلیسی هم در میان جلادان داعش حضور دارد.

"احمد المثنی" شهروند انگلیسی گفت که پسرش ناصر 20 ساله در میان جلادان داعش حضور داشته و توانسته وی را شناسایی کند.
المثنی مشغول تحصیل در رشته پزشکی در ولز بریتانیا بود که با سفر به سوریه، به داعش پیوست.

گفته می شود تاکنون 3 هزار نفر از شهروندان اروپایی به سوریه و عراق رفته اند تا در گروه های افراط گرای اسلامی حضور داشته اند.

سربریدن افسران و خلبانان ارتش شوریه به دست اعضای داعش

 

هویت 2 جلاد داعش فاش شد

هویت 2 جلاد داعش فاش شد

هویت 2 جلاد داعش فاش شد

 


"مکسیم هوشار"  جلاد فرانسوی داعش


هویت 2 جلاد داعش فاش شد

هویت 2 جلاد داعش فاش شد


المثنی جلاد انگلیسی


هویت 2 جلاد داعش فاش شد

هویت 2 جلاد داعش فاش شد


دانشگاه محل تحصیل پزشکی المثنی در ولز بریتانیا


هویت 2 جلاد داعش فاش شد


مجلس به دانش آشتیانی هم رای اعتماد نداد ...

وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 257 آرای مأخوذه با کسب 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند.

به گزارش عصرایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های "فخرالدین احمدی دانش آشتیانی" را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.مجلس به دانش آشتیانی هم رای اعتماد نداد

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 257 آرای مأخوذه با کسب 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا» و «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها 10 ماه سکاندار این وزارتخانه بود چراکه وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکردش در این وزارتخانه رای اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از سلب اعتماد مجلس از فرجی‌دانا، محمدعلی نجفی به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد، اما پس از دو ماه از سرپرستی وی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس «محمود نیلی احمدآبادی» را به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد و جلسه رأی اعتماد به وی 20 روز پیش یعنی 7 آبان در صحن علنی برگزار شد. نیلی‌احمدآبادی تنها موفق به کسب 79 رأی موافق در مقابل 160 رأی مخالف شد و نتوانست از فیلتر بهارستان بگذرد.


روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ مطهری: طنز ساخته ا

حسن روحانی:امروز چهارمین نوبت است برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی خدمت نمایندگان محترم می رسم.

جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم از لحظاتی قبل در مجلس و با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش عصرایران حسن روحانی در آغاز این جلسه با حضور در جایگاه در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت:امروز چهارمین نوبت است برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی خدمت نمایندگان محترم می رسم. البته تماس و نزدیکی مجلس و دولت همواره مطلوب است اما امیدوارم فرصت های آینده عمدتا برای همفکری و تعامل برای رفع مشکلات اساسی مردم به ویژه مسائل اقتصادی ،اشتغال باشد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه


وی افزود: برخلاف آنچه رسانه ها شایعه می کنند من در انتخاب وزیر علوم تحت فشار کسی یا گروهی نیستم و من هم کسی نیستم تحت فشار گروهی انتخابی انجام دهم.

چهره مقبول راحت تر و بهتر می تواند مدیریت کند و حرف حق را به کرسی بنشاند و مسیر تعالی دستگاه را آماده کند.

قولی که به مردم داده شد این بود برای دانشگاه ما دنبال قانونگرایی و نشاط علمی هستیم و همه باید به وعده خود عمل کنیم ،اینکه برخی رسانه ها کلمه لج بازی را برای رئیس جمهور و مجلس به کار می برند این واژه ،واژه مناسبی نه برای دولت و نه برای مجلس نیست،اینجا جای دعوا و تنازع نیست ما قرار نیست روبروی هم باشیم،اهل تعاملیم میخواهیم در کنار هم مسائل را حل کنیم.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: من گمان نمی کنم پیام مردم برای دولت و مجلس دو نوع پیام باشد،ملت پیام واحدی برای منتخبان خود ارسال می کند این پیام برای دولت و مجلس خدمت است و مردم از ما تعالی کشور را می خواهند.

وی ادامه داد:باید دانشگاه از کاغذ و مدرک گرایی جدا کنیم،ما دنبال عالم و محقق هستیم،محققی که هنوز ترم آخر کارشناسی او تمام نشده ده ها موسسه دنبال جذب او باشند.

وی در ادامه بیان کرد: مفتخرم به مردم اعلام کنم در این مدت که از دولت گذشته علی رغم اینکه نشست ها در دانشگاه ها به مراتب از سال های پیش بیشتر شده به همان نسبت آرامش بیشتر شده است.

رئیس دولت با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم گفت:آنچه برای ما به عنوان مهمترین خط قرمز مطرح است اخلاق است برای ما مهمتر از اینکه وزیر چقدر رای بیاورد اینکه مردم شاهد باشند دولت و مجلس معیار های دینی و اخلاقی را همواره مد نظر دارند و ما نخواهیم گذاشت این خط قرمز خدشه دار شود.اسلام به ما گفته احترام و شخصیت و کرامت انسان ها مد نظر ما باشد و تجسس هایی که گوشه و کنار در بالا و پایین زندگی فردی بگردیم به این قصد نکته ای بیاوریم و بعد ذره بین بیاوریم و آن را بزرگ کنیم! ثم ماذا؟ چکار می خواهیم بکنیم؟

وی تاکید کرد: اولین کسانی که دانش را به من معرفی کردند دوستان قدیمی ایشان که از اصولگرایان پروپا قرص هستند بودند و در اصلاح طلبان ایشان را معرفی نکردند هرچند همه احزاب قابل احترام هستند.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه
روحانی افزود: یادم آمد خود من آشنایی ام با ایشان به دوران دفاع مقدس بر می گردد،از سال 65 شورای عالی پشتیبانی جنگ ستادی تصویب کرد به عنوان ستاد پشتیبانی و آن شورای عالی بنده را به عنوان رئیس ستاد برگزید و هر وزارت خانه ای معاونی را معرفی کرده بود و آقای آشتیانی آن زمان رابط جنگ و دانشگاه بودند.

وی گفت: آقای دانش قبل از اینکه چهره سیاسی باشد یک مدیر علمی است و ایشان به من گفت سیاست به معنای عضو این جناح و آن جناح بودن را سال هاست کنار گذاشته ام و دنبال کار اجرای و عملیاتی بوده ام و البته برای من مهم نیست ایشان عضو کدام حزب و جناح باشد مهم وفادار بودن به امام و رهبری و نظام است.

رئیس جمهور گفت:دوران سه ماه ای که میتوانستیم وزارت علوم را با سرپرست اداره کنیم رو به اتمام است البته از اینکه زیاد خدمت مجلس برسیم افتخار می کنیم اما امیدوارم برای وزیر علوم دیگر ما را دعوت نکنید.

در ادامه نوبت به سخنان نمایندگان موافق و مخالف رسید و قاسم جعفری به عنوان نخستین مخالف گفت:چه شده تصادفا همه وزیران پیشنهادی از مجموعه آقای معین معرفی می شود؟ آقای معین سه روز پیش گفت باج خواهی مجلس بی سابقه است! آقایان نمایندگان شما چه باج خواهی کرده اید؟

این نماینده گفت: برخی مصاحبه ها فصل کردن دارد نه وصل کردن! معاون پارلمانی گفته که دولت قصد نداشته از مجلس کسی را انتخاب کند؟ چه کسی از مجلس مایل بوده وزیر شود؟

جعفری ادامه داد:آقای وزیر اطلاعی که ما داریم فرزندان شما یکی در مالزی است یکی در اسپانیا و یکی در کانادا و افرادی که معرفی می کنید گویا خانواده شان دوست ندارند در ایران زندگی کنند.

جعفری بخشی از وقت خود را به نقوی حسینی نماینده ورامین داد و نقوی در بیان مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت:فتنه قرمز ما است و اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند و ویژگی میلی منفرد و فرجی دانا و نیلی احمدآبادی را داشته باشد این مجلس رای نمی دهد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه


وی افزود:وزارت علوم توسط چه کسانی اداره می شود؟ چرا همه افرادی که معرفی می شوند از یک حلقه اند؟ شعار شما اعتدال بوده در حالی که افراطی ترین افراد یک جناح سیاسی برای وزارت علوم معرفی شده اند و همه این افراد عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بوده اند و این تصور وجود دارد که وزارت علوم سهم حزب مشارکت است و انتظار ما این است فردی خارج از این حلقه معرفی شود.

علی مطهری نماینده تهران نخستین موافق وزیر پیشنهادی علوم بود که در موافقت با دانش آشتیانی بیان کرد: نفس حساسیت داشتن را قابل قبول می دانم اما نگرانی ها را موجه نمی دانم و معتقدم مجلس در جریان استیضاح اخیر ناخودآگاه در جریان تقویت فتنه 88 گام برداشته است مردم سئوال می کنند این چه فتنه ای است که نخبگان و شخصیت های بزرگ عضو آن هستند؟ وقتی فرجی دانا که بزرگان ما او را تائید کرده اند حامی فتنه معرفی می کنیم فتنه را تقویت کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می کنیم و القای تفرقه می کنیم. بسیاری از این صحبت های که می کنیم به نفع موسوی و کروبی است.مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس باشد باید استقلال خود را حفظ کند.


مطهری با اشاره به تحولات 88 و حضور خود در برنامه تلویزیونی سه روز بعد از انتخابات درباره تقلب گفت: آن موقع مسئولان صداوسیما به من میگفتند ما از هرکس دعوت می کنیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب حاضر نمی شوند به تلویزیون بیایند و حرف بزنند و می گویند ما شک داریم.

این نماینده تاکید کرد: نگاه آقای دانش به فتنه نگاهی درست است و فتنه را محکوم می کنند اما همه عوامل فتنه را. کاری نکنید برای مجلس طنز درست کنند بگویند برای حل مشکل مجلس وزیر پیشنهادی علوم باید بعد از 88 به دنیا آمده باشد.

میگویند عضو مشارکت بوده ایشان زمانی عضو حزب بوده که مشارکت فعالیت قانونی داشته مثل این است بگوییم همه کسانی که عضو حزب جمهوری اسلامی بوده اند چون امام بعدا گفته این حزب منحل شود پس فتنه گر بوده اند.

در این هنگام رئیس جمهور صحن علنی مجلس را ترک کرد و جلسه بدون حضور روحانی ادامه یافت.

در ادامه علی رضا زاکانی نماینده تهران و مخالف بعدی وزیر پیشنهادی علوم گفت: دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش و اعتدال دارد سپردن مناصب به فعالان فتنه 88 درست نیست.

وی گفت : از تابستان 92 تا پاییز 93 رئیس جمهور 5 نفر را معرفی کرده که همه آن ها جز عناصر افراطی هستند آیا این اصرار تعجب آور نیست؟ آیا تقاضای مجلس تقاضای نابجایی است؟وقتی پاسخی برای سئوالات پیدا نمی شود احساس می شود دست های پشت جریان است.

زاکانی گفت: رئیس جمهور با کنایه به ما گفته است که و ما ادارک ما البورسیه  پاسخش این است ما ادراک ما الفتنه.گفتند اگر ده نفر هم رد شوند نفر بعدی از همین جنس انتخاب می شود .

وی افزود: آقای رئیس جمهور نمی توانیم گذشته روشن دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. جناب آشتیانی گفتند از رزمندگان دفاع مقدس بوده اند سال 67 امام گفت بسیج دانشجویی ضروری ترین تشکل است جناب آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی بیان داشته است سال 69 ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به دانشگاه بیاید.

زاکانی گفت: آقای دانش هم موسس حزب مشارکت بوده هم عضو شورای مرکزی این حزب بوده است.

در ادامه زاکانی فیلمی دو دقیقه ای پخش کرد که به گفته وی این فیلم نشان می دهد دانش نه تنها در تحصن شعار دهندگان در دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده بلکه گرداننده تحصن بوده است.

عبدالکریم هاشمی به عنوان موافق بعدی گفت:17 ماه است وزارت علوم بلاتکلیف است و 4.5 میلیون دانشجو منتظر تصمیمات مجلس هستند. و باید به آرامش مملکت توجه کنیم. همه عزیزان مخالفان نسبت به حواشی و آرامش دانشگاه ها حساس هستند و ما هم انتظار داشتیم فردی معرفی شود که شبه ای درباره او نباشد اما الان باید به وزیر پیشنهادی اعتماد کنیم و نباید به بهانه فتنه کاری کنیم که اصل نظام را با مشکل مواجه کنیم.

محمدرضا تابش بخشی از وقت هاشمی را دریافت کرده بود و گفت:آیات قرآن به پرهیز از تجسس در کار های انسان ها توصیه کرده است و برخی روش ها خلاف مروت و اخلاق و انصاف است.

نماینده اردکان تصریح کرد: دوستان مخالف مسائلی را مطرح کردند که جای آن در مجلس نیست و انشاالله به خوبی جواب این شائبه ها را خواهد داد.

وی وضعیت سلامت مالی دانش را نقطه قوت او دانست و گفت: دانش همیشه جز اولین نامزد های مسئولیت ها بوده است.دکتر دانش فردی بی حاشیه است به شرطی که با شایعه سازی برای ایشان حاشیه درست نکنند.

در ادامه نوبت به فخرالدین دانش آشتیانی رسید تا از برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بگوید.

وی توسعه اقتصاد دانش بنیان و مقاوم سازی اقتصاد ملی و توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه ها و توجه به علوم انسانی و فرهنگ کشور را از برنامه های خود عنوان کرد.


نظر مکارم شیرازی درباره عقد غیرحضوری ...

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حکم عقد غیر حضوری بیان کرد.
 
به گزارش ایسنا، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:
 
«پرسش:
 
آیا خواندن عقد غیر حضوری (موقت یا دائم) مثلا از طریق تلفن و یا فضای مجازی و امثال آن صحیح است و اگر نیست برای جدایی نیاز به صیغه طلاق است؟
 
پاسخ:
 
عقد غیر حضوری اشکال دارد (بنابر احتیاط واجب) و اگر بخوانند بنابر احتیاط واجب باید برای جدایی صیغه طلاق با شرایط شرعی، خوانده شود.»


دیدنی های امروز ...

تزیینات کریسمسی در خیابان آکسفورد لندن

دیدنی های امروز



نشست سران گروه جی بیست در بریزبن استرالیا

دیدنی های امروز

دیدنی های امروز



گرمای کم سابقه هوا در لس آنجلس آمریکا در فصل پاییز

دیدنی های امروز



رود کومباهی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا

دیدنی های امروز



اعتراض درباره دانشجویان مفقود شده در مکزیک

دیدنی های امروز



مجسمه سنگی اثر یک هنرمند مجارستانی در آلمان

دیدنی های امروز



آسام هند

دیدنی های امروز



کارگران در شهر کلکته هند در حال خالی کردن محموله یک کانتینر

دیدنی های امروز



انتخابات ریاست جمهوری در رومانی

دیدنی های امروز



پارک ملی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

دیدنی های امروز



باغ وحش کرسنویارسک روسیه

دیدنی های امروز



کورتیس جانسون آمریکایی در مسابقات کشتی سنتی کره جنوبی

دیدنی های امروز



حراج وسایل ناپلئون بناپارت امپراتور سابق فرانسه. تنها کلاه ناپلئون به قیمت 2 میلیون دلار به فروش گذاشته شده است

دیدنی های امروز



بدون شرح!

دیدنی های امروز

دیدنی های امروز

دیدنی های امروز

دیدنی های امروز

دیدنی های امروز


داستان نشان شوالیه چیست؟

هدف جایزه هنر و ادب فرانسه به رسمیت شناختن نقش ویژه ادبیات و هنر در جهت گسترش این حوزه‌هاست و کسانی این جایزه را می‌توانند دریافت کنند که دست کم 30 ساله باشند و در توسعه و غنی ‌کردن فرهنگ فرانسه نقشی داشته باشند.

 نشان هنر و ادب شوالیه که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا می‌شود، بیش از 50 سال سابقه دارد و تاکنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات موجود، جایزه هنر و ادب فرانسه (Ordre des Arts et des Lettres) در سال 1957 از سوی وزیر وقت فرهنگ فرانسه تاسیس شده است. این جایزه به عنوان مکملی بر نشان شایستگی فرانسه (Ordre national du Mérite) در سال 1963 از سوی رییس‌جمهور شارل دوگل به رسمیت شناخته ‌شد. نشان شایستگی فرانسه بیش‌تر به افتخارات ملی فرانسوی‌ها مرتبط است و نشانی یک درجه پایین‌تر از لژیون دونور است.
 
هدف جایزه هنر و ادب فرانسه به رسمیت شناختن نقش ویژه ادبیات و هنر در جهت گسترش این حوزه‌هاست و کسانی این جایزه را می‌توانند دریافت کنند که دست کم 30 ساله باشند و در توسعه و غنی ‌کردن فرهنگ فرانسه نقشی داشته باشند.
 
این نشان سه درجه دارد: درجه اول کماندور است که به صورت گردن‌آویز است و هر ساله به 20 نفر داده می‌شود، درجه دوم نشان اوفیسیه است که مدالی با یک گل و روبان است که بر سمت چپ سینه قرار می‌گیرد و هر سال به 60 نفر داده می‌شود، درجه سوم این جایزه هم نشان شوالیه است که یک مدال و روبان است که بر سمت چپ سینه نصب می‌شود و هر سال به 200 نفر داده می‌شود.
 
در واقع نشانی که این روزها از سوی سفارت فرانسه در ایران به اهل ادب و هنر اعطا می‌شود، بخش سوم جایزه هنر و ادب فرانسه است که شوالیه نام دارد.
 
علی دهباشی - پژوهشگر حوزه ادبیات - درباره این جایزه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: جایزه هنر و ادب فرانسه سه بخش دارد که تا کنون به چندین نویسنده و هنرمند ایرانی اعطا شده است. مثلا فرخ غفاری - کارگردان فیلم «شب قوزی» - جایزه کماندور را به خود اختصاص داده و جایزه اوفیسیه هم بر سینه داریوش شایگان - مترجم و اندیشمند - و امیرهوشنگ کاووسی - منتقد سینما - نصب شده است.
 
او می‌افزاید: درجه سوم این جایزه یعنی شوالیه هم تا کنون به بسیاری از چهره‌های فرهنگی هنری کشور چون شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، رضا سیدحسینی، محمدعلی سپانلو، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری، لیلی گلستان، جلال ستاری، داریوش مهرجویی، کامبیز درمبخش و محمود دولت‌آبادی تعلق گرفته است.
 
دهباشی در توضیح بیش‌تر درباره این جایزه می‌گوید: نشان شوالیه شامل جایزه مالی نیست و تنها نشانی است که بر سینه هنرمندان و ادیبان نصب می‌شود و به پاس مجموعه کارهای یک چهره فرهنگی و هنری است.
 
این فعال فرهنگی همچنین درباره علت اعطای این جایزه به چندین چهره فرهنگی و هنری کشورمان در ماه‌های اخیر اظهار می‌کند: این موضوع دلیل خاصی ندارد و نزدیکی زمان اعطای آن‌ها احتمالا به دلیل رو به پایان بودن سال جاری میلادی است؛ اما آن‌چه اهمیت دارد این است که با اعطای این نشان نام ایران در کنار مسائلی چون فرهنگ، هنر و ادبیات قرار می‌گیرد و این موضوع خیلی اهمیت دارد.
 
دهباشی همچنین درباره جایزه‌های دیگری که از سوی فرانسوی‌ها به ایرانی‌ها اعطا شده است، می‌گوید: یکی از مهم‌ترین نشان‌های فرانسه جایزه آکادمی فرانسه است که داریوش شایگان به فاصله دو سال و به ترتیب نشان دوم و اول این جایزه را از آن خود کرد. این جایزه به کسانی داده می‌شود که تألیفاتی به زبان فرانسه دارند و شایگان تنها ایرانی است که این جایزه را دریافت کرده است.
 
به گزارش ایسنا، پیش‌تر عباس کیارستمی هم نشان کماندور هنر و ادبیات فرانسه را گرفته است. همچنین اصغر فرهادی در سال 92 نشان اوفیسیه را دریافت کرده است. حسین علیزاده - نوازنده و آهنگ‌ساز - نیز قرار است آذرماه نشان شوالیه را بگیرد.