سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گروهک شیطانی و تروریستی ریگی.......

    نظر
 تروریستی ریگی
رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان 500 میلیون دلار برای حمایت از این گروهها و تحریک اقلیت‌های نژادی در داخل ایران اختصاص داده است

اوایل سال 85 و پس از ظهور گروهک شیطانی و تروریستی ریگی، شبکه العربیه در مستندی فیلم های تبلیغاتی محض از عبدالمالک ریگی سرکرده این گروهک – تصاویری از تیراندازی به سمت سمت کوه- پخش کرد و بعدها نیز این شبکه اولین و تنها رسانه ای بود که فیلم های ترور و سربریدن سربازهای ایرانی و اطلاعیه های گروهک تروریستی موسوم به جندالله را پخش می کرد. العربیه به همراه تلویزیون صدای آمریکا تنها رسانه هایی بودند که امکان گفت وگو با تروریست را پیدا کردند. زمانی که ریگی در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد العربیه نتوانست خشم خود را از این موضوع پنهان کند و از زبان کسی که خود را سخنگوی گروهک تروریستی ریگی معرفی می کرد گفت که «حرکت های تروریستی علیه ایران ادامه خواهد داشت» و در واقع این پیام، نه پیامی از زبان سخنگوی گروهک ریگی که پیامی از طرف سخنگوی رسانه ای آل سعود تلقی شد.




شبکه سعودی العربیه ساعاتی بعد از به شهادت رسیدن 14 مرزبان این تصویر را از گروهک تروریستی جیش العدل منتشر کرد

شبکه تلویزیونی العربیه، رسانه وابسته به آل‌سعود است.  این شبکه که در سال 2003 با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری عربستان سعودی برنامه‌هایش را آغاز کرد و سیاست‌های ضدشیعی را در دستور کار خود قرار داد.
این شبکه وقتی با سخنگوی گروهک تروریستی جندالله سخن می گفت تیتراژ برنامه اش را با این عنوان که  «آیا مشکل پایان یافته است» آغاز کرده و از او پرسید مرگ ریگی چه تاثیری در حرکت آن ها دارد؟ فردی که خود را سخنگوی گروه تروریستی و جدایی طلب جندااله معرفی می کرد همان پاسخی را داد که مد نظر العربیه بود و ، اظهار داشت که گرچه رهبر این گروه دستگیر شده اما عملیات علیه ایران ادامه خواهد داشت.
نزدیک به سه سال بعد شبکه العربیه اولین شبکه ای است که اطلاعیه گروهک شیطانی موسوم به جیش العدل درباره به شهادت رساندن 14 مرزبان ایرانی را منتشر می کند. این شبکه اولین شبکه ای است که تصاویر گروهک مذکور را انتشار می دهد و پوشش گسترده ای به اخبار عملیات های تروریستی آن ها می دهد.
وابستگی و حمایت عربستان سعودی از گروهک های تروریستی ایران وقتی واضح تر می شود که یک پایگاه خبری فرانسوی فاش می کند شاهزاده بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی از گروههای مسلح در استان سیستان و بلوچستان ایران برای برهم زدن ثبات این کشور حمایت می‌کند. پایگاه خبری فرانسوی  Intelligence online نوشت: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی افزایش فعالیت خود در منطقه بلوچستان ایران را از جنبه حمایت از یک گروه بنیادگرای مخالف ایران با هدف برهم زدن ثبات این کشور آغاز کرده است. پایگاه خبری فرانسوی Intelligence online نوشت: بندر بن سلطان از دستگاه اطلاعاتی پاکستان (ISI) خواست تا عناصر جیش العدل را درخصوص جنگ های چریکی آموزش داده و سلاح لازم را برای اجرای حملات در داخل ایران در اختیار آنها قرار دهد.




بندر بن سطان حامی مالی جیش العدل روابط ویژه ای با آمریکا برای پیش بردن سیاست های ضدایرانی دارد

برپایه این گزارش، رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان 500 میلیون دلار برای حمایت از این گروهها و تحریک اقلیت‌های نژادی در داخل ایران اختصاص داده است.
مجله «نیشن» طی مقاله ای  درباره نقش شاهزاده بندر بن سلطان در مخالفت با ایران می نویسد: باید شناخت بهتری از شاهزاده بندر داشت که به صورت مهمترین سیاستمدار ماکیاولی در آمده است و رهبری تلاش‌های عربستان را به عهده دارد.
برگزاری رویترز هم در نوشته ای به نقش بندر در روابط ایران و عربستان پرداخته و می نویسد که عربستان که ایران را رقیبی برای نفوذ خود در منطقه می‌داند، با حمایت از مخالفان دولت سوریه و تلاش برای سرنگونی بشار اسد به مواجهه به طرح‌های ایران نه فقط در سوریه، بلکه در تمام کشورهای عربی پرداخته است. پیشتر افشای اسناد محرمانه دیپلماتیک آمریکا، نشان داده است که ملک‌ عبدالله تا چه حد مشتاق اقدام نظامی آمریکا علیه ایران است. در یکی از این اسناد، فرستاده عربستان از واشنگتن می‌خواهد که برای پایان دادن به تهدیدات هسته‌ای تهران، "سر مار را قطع کند

رونمایی از اولین تلویزیون OLED منحنی ال جی........

    نظر
Lg
ال‌جی و گلدیران، در همایشی که سه‌شنبه شب در هتل آزادی برگزار شد، از تلویزیون OLED منحنی مدل 55EA98000 رونمایی کردند.

  در ابتدای مراسم، جناب آقای کریس جانگ، مدیرکل ال‌جی الکترونیکس در ایران، گفت: «برای من باعث خرسندی است که در میان شما عزیزان حضور دارم و از صمیم قلب حضورتان را در همایش عرض? رسمی تلویزیون OLED منحنی ال‌جی خیر مقدم می‌گویم. اولین تلویزیون OLED منحنی دنیا تلویزیونی بسیار پیشرفته با امکان نمایش عالی تصاویر است که نشان از عصر جدیدی در تلویزیون‌ها دارد و در نهایت محصول تحول فناورانه از نمایشگرهای صفحه‌تخت به منحنی است. طراحی چشمگیر این تلویزیون توانایی شرکت ال‌جی برای یافتن راهکارهای متمایز با بهترین طراحی را در زمره محصولات تصویری جهان نشان می‌دهد.»
وی در ادامه افزود: «من با افتخار اعلام می‌کنم که بار دیگر ال‌جی نقش خود را به عنوان پیشگام در صنعت محصولات صوتی و تصویری اثبات می‌کند و بازار ایران را با همکاری شرکت گلدیران با فناوری‌های مبتکرانه و نشان دادن فواید باورنکردنی تلویزیون‌های OLED منحنی به مشتریان، در دست خود می‌گیرد.» کریس جانگ در پایان صحبت‌های خود از اصحاب رسانه برای شرکت در این همایش قدردانی کرد.
در ادام? همایش، جناب آقای حسین تنهایی، قائم مقام شرکت گلدیران، ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت شرکت در مراسم رونمایی از اولین تلویزیون OLED منحنی ال‌جی در ایران، مراسم امروز را گامی بزرگ در جهت آشنایی ارباب جراید با جدیدترین فناوری ارائه‌شده در جهان در ارتباط با سیستم‌های صوتی و تصویری دانست.
وی در ادامه گفت: «شرکت گلدیران همواره پیشرو در عرض? جدیدترین و خلاقانه‌ترین محصولات صوتی و تصویری و خانگی در ایران بوده است و افتخار دارد همگام با سایر نقاط جهان اولین تلویزیون OLED منحنی ال جی را به خریداران سختگیر ایرانی ارائه دهد. گلدیران همواره از شعار "ایرانی لایق بهترین هاست" پیروی کرده است.»
در بخش بعدی مراسم، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و مدیران عالی ال‌جی و گلدیران به سؤالات پاسخ دادند. در پایان مراسم نیز حضار از نزدیک با عملکردهای تلویزیون OLED منحنی ال‌جی 55EA98000 آشنا شده و توانستند کیفیت تصویر فوق‌العاده، طراحی شگفت‌انگیز، صدای هیجان‌انگیز و زاوی? دید عالی این محصول بی‌نظیر را تجربه کنند.

با تلویزیون OLED منحنی 55EA9800 ال‌جی، جور دیگر ببینید
تلویزیون OLED منحنی نشان از آغاز عصر جدیدی در تلویزیونها دارد. این تلویزیون دارای انحنایی آیمکس مانند است که تجرب? مشاهد? راحت و شگفتانگیزی ایجاد میکند. به لطف وجود فناوری WRGB، تلویزیون OLED منحنی الجی مدل 55EA98000 نسبت کنتراستی بینهایت با سیاهی بسیار عمیق و سفیدی بسیار روشن ارائه میدهد. نمایشگر منحنی این تلویزیون پیشرفته دقت رنگ باورنکردنی را، بدون در نظر گرفتن نور محیطی یا زاوی? دید، ایجاد میکند.
تلویزیون OLED منحنی الجی با ضخامت 4.3 میلیمتر و وزن 17 کیلوگرم فوقالعاده باریک و سبک است. طراحی هیجانانگیز، که با پای? کریستال تکمیل میشود، به غرق شدن بیشتر بیننده در نهایت کیفیت تصویر کمک میکند. علاوه بر این، بلندگوهای سرامیکی تلویزیون در پای? ساده و شفاف آن تعبیه شده است و صدایی بیعیبونقص و با کیفیت حیرت‌انگیز را در دامن? فرکانس بالاتر از بلندگوهای مشابه تولید میکنند.
تلویزیون OLED منحنی الجی از پلتفرم تلویزیون هوشمند و کاربرپسند الجی و مجموعهای از گزینههای اتصال بیسیم برخوردار است. به لطف وجود قابلیتهای Tag On، Miracast و MHL، این تلویزیون بی‌همتا به کاربران امکان میدهد تا از متصل کردن آسان دستگاه و اشتراک‌گذاری صفحهنمایش بهرهمند شوند. تلویزیون OLED منحنی 55EA98000 با کنترل جادویی Magic Remote عرضه میشود که پیمایش در فهرست، جستوجوی محتوا و انجام بازی را ملموس و سرگرمکننده می‌کند. این تلویزیون از قابلیت مفید دیگری به نام Now On برخوردار است که محتوای مورد علاقه‌تان را، بر پای? عادات مشاهد? شما، پیشنهاد میدهد.

دادستان سابق تهران : در موضوع کهریزک واقعیت را می گویم.......

    نظر
موضوع کهریزک
دادستان سابق تهران ،در موضوع حادثه بازداشتگاه کهریزک اضهار داشت واقعیت را می گویم و کاری به بحث های خاص ندارم

دادستان سابق تهران در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر این که با اصرار مرتضوی دستگیرشدگان سال 88 به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند گفت: اظهارات احمدی مقدم درباره حادثه کهریزک صحت ندارد.
«سعید مرتضوی» افزود: به طور قطع به اظهارات آقای احمدی مقدم درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت کامل پاسخ خواهم داد.
افشاگری احمدی‌مقدم علیه مرتضوی درباره کهریزک
دادستان سابق تهران اضافه کرد: در موضوع حادثه بازداشتگاه کهریزک واقعیت را می گویم و کاری به بحث های خاص ندارم.
مرتضوی مدعی شد:در اعزام دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک، گزارش نیروی انتظامی را قرائت کردم و در صحنه نبودم که ببینم آنها چکار می کنند.

وی همچنین درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر انعقاد قرار داد چهار میلیارد یورویی بین سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی گفت: این را همه می دانند و قرار داد آن همه جا هست و مساله روشنی است.

اختلاس 44 میلیارد تومانی کارمند گمرک .....

    نظر
اختلاس 44 میلیارد
زنی با همدستی پنج نفر دیگر ، بیش از 44 میلیارد و 207 میلیون تومان اختلاس کرده است

زنی که با همدستی پنج نفر دیگر، از مدت‌ها پیش با جعل فیش‌های بانکی اداره درآمد گمرک در استان بوشهر، بیش از 44 میلیارد و 207 میلیون تومان اختلاس کرده بود، همراه همدستانش از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

 رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان بوشهر قرار گرفت که ماموران با دریافت گزارش های مردمی اطلاع یافتند زنی به نام «پروانه» که متصدی صدور فیش های واریـز پول به حساب گمرک است، در این فیش ها دستکاری و مبالغ غیرواقعی در آنها ثبت می کند.

در پی این گزارش، ماموران موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند و دستور احضار زن کارمند به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی صادر شد.

با ارسال احضاریه در چند نوبت، زن کارمند در پلیس آگاهی حضور نیافت. با گزارش موضوع به قاضی پرونده و صدور دستور بازداشت وی، ماموران او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

با شروع تحقیقات و بررسی تخصصی، متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد: از مدتی پیش به عنوان کارمند پیمانی در گمرگ استخدام شدم و چون در بخش صدور فیش اداره در آمد گـــمرک فعالیت می کردم، با تغییر ارقام چک، 20 درصد آن را دریافت می کردم سپس چک را در اختیار برادرم قرار می دادم که وی نیز با دستکاری، آن را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می داد.

با اعتراف متهم معلوم شد وی در این مدت 44میلیارد و 207 میلیون و540 هزار تومان با همدستی دیگر اعضای باند از گمرک اختلاس کرده است.

با گزارش موضوع به قاضی پرونده، در مر حله بعدی دیگر اعضای باند به نام های اکبر ـ برادر متهم ـ کاظم، مسعود، کورش و ماشاالله دستگیر شدند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد، یکی از آنها نیز از کارمندان سابق اداره گمرک بوده که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است.

یک مقام آگاه با اشاره به عملکرد مجرمانه اعضای این باند به خبرنگار ما گفت: در پی بازداشت موقت متهمان، یک تیم ویژه از ماموران اداره جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در استان در حال بررسی دیگر اقدامات مجرمانه متهمان هستند.

وی افزود: اعضای این شبکه با پول های بیت المال خانه و خودرو های گرانقیمت خریده و زندگی اشرافی ترتیب داده بودند که تحقیقات در ارتباط با شناسایی اموال و املاک متهمان ادامه دارد.

این مقام آگاه با قدردانی از مردم بابت گزارش هایی که به مسئولان ارائه می کنند، تصریح کرد: بدون مشارکت مردم، تلاش ماموران برای مقابله با این مجرمان یقه سفید، چندان موفق نخواهد بود و درخــــواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده تخلف در سازمان ها و نهادها، موضوع را به نهاد های نظارتی اطلاع دهند

کم تحرکی کودکان را نادیده نگیرید.........

    نظر
کم تحرکی کودکان را نادیده نگیرید
عدم دریافت کلسیم کافی در کودکان بالای 8 سال موجب افزایش ابتلای آنها به پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود.

کم تحرکی مهم ترین عامل کمبود کلسیم در کودکان است.
بر اساس بیانیه انجمن کودکان آمریکا،عدم دریافت کلسیم کافی در کودکان بالای 8 سال موجب افزایش ابتلای آنها به پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود.

نوشیدن نوشابه‌های گازدار، تماشای زیاد تلویزیون، پرداختن زیاد به رایانه و بازی های رایانه ای و عدم انجام فعالیت‌های بدنی از عواملی است که منجر به کمبود کلسیم در کودکان و نوجوانان می‌شود.

متخصصان معتقدند حتی اگر مصرف لبنیات و سایر منابع کلسیم در کودکان کافی باشد، عدم تحرک بدنی و ورزش نکردن موجب می شود کلسیم کافی در بافت استخوانی تجمع نیابد و این اختلال احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در آینده افزایش می دهد.

سمیترین شهرهای زمین کجاست؟

 

1x1.trans سمی‌ترین شهرهای زمین کجاست؟

خبرگزاری مهر نوشت:

بیش از 200 میلیون نفر از مردم سراسر دنیا درخطر قرار گیری در معرض ضایعات سمی هستند.

نویسنده تحقیقات انجام شده از موسسه بلک اسمیت و گرین کراس اظهار داشتند که تعداد قابل توجهی از مردم در نقاط خطرناکی در معرض خطر ضایعات سمی هستند که خطر این ضایعات مشابه تهدیدهای مالاریا یا سل به سلامت عمومی است.

این تحقیق در بیش از 3 هزار نقطه از 49 هزار کشور جهان انجام شده است.

دکتر جک کاراوانوس مدیر تحقیقات موسسه بلک اسمیت و استاد سلامت عمومی دانشگاه نیویورک گفت: این تهدید یک مشکل جدی برای سلامت عمومی و تاکنون میزان آن ارزیابی نشده است.

این تحقیق در آکرا پایتخت غنا انجام داده و این محل را به عنوان بالاترین تهدید سهم به زندگی انسانی توصیف کردند. محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق از دولتها پنهان نیست و آنها از این موضوع مطلع هستند.

در شهر آکرا محوطه ای به نام Agbobloshie وجود دارد که حیاط ضایعات جهانی الکترونیک است و موجب ایجاد مشکلات سلامتی و زیست محیطی جدی می شود.

براساس نتایج این تحقیق دراین محوطه یک سیر فعالیتهای بازیابی انجام می شود که هرکدام دارای خطرات بوم شناختی و حرفه ای منحصر به فرد است.

غنا به عنوان بزرگترین محل پردازش ضایعات الکترونیکی در آفریقای غربی سالانه 215 هزار تن قطعات الکترونیکی دسته دوم عمدتا از اروپای غربی وارد می کند و سالانه 129 هزار تن از این ضایعات را تولید می کند.

نتایج این تحقیق هشدار داده است که واردات ضایعات الکترونیکی تا سال 2020 دوبرابر می شود.

درمیان ده محل پرخطر ضایعات سمی در این تحقیق آفریقا، اروپا و آسیا دارای سه نقطه مشخص و آمریکای لاتین دارای یک نقطه مشخص است.

براساس اطلاعات این تحقیق ده ها هزار زن و کودک در معرض خطرات آلودگی های زیست محیطی و ضایعات سمی هستند.

در برخی نقاط صدمه وارد شده به زمین به قدری زیاد است که نمی توان آن را تغییر داد بنابراین تنها گزینه جابه جایی سکنه و مهر و موم آلودگی است. برای مثال فلزات سنگین به سختی از خاک پاک می شوند.


چرا خلخالی دستور تخریب قبر رضاخان را داد؟

 

آیت‌الله صادق خلخالی اولین قاضی شرع ایران و یکی از چهره‌های اصلی انقلاب اسلامی در دهه 60 بود. مرور زندگی این روحانی پرحاشیه ایران دارای جذابیت‌های فراوانی است؛ چه در زمان قاضی شرع بودنش و چه در زمان نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی.

به گزارش ایران-ایران به نقل از نامه‌ نیوز، یکی از آن اقدامات، تخریب مقبره رضا شاه در اردیبهشت 59 بود که اتفاقاً به دلیل استحکام بالای بنا، چندین روز طول کشید. جالب آنکه این اقدام با مخالفت لیبرال‌ها به رهبری بنی‌صدر مواجه شد.

خلخالی در خاطراتش به دلایل تخریب قبر رضا شاه و پاسخ به بنی‌صدر اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما در جواب آقای بنی‌صدر، در روزنامه‌ها نوشتیم که این خودکامگی نیست، بلکه تبعیت از آرای ملت است و ملت، ما را در این راه تأیید می‌کنند. بعداً هم امام امت در بیانات خود، تخریب مقبره را تأیید کرد و فرمود: کار آقای خلخالی درست است.

… مقبره شیطانی رضا خان، قطع نظر از اینکه جلوی دیدگاه بارگاه پرجلالت حضرت عبدالعظیم بن عبدالله حسنی را گرفته بود و مردم نمی‌توانستند از راه دور آن را مشاهده کنند و سلام عرض نمایند و صرف نظر از اینکه جلوی خیابان‌کشی از طرف غرب شهر ری به طرف شرق و شمال شهر را گرفته بود، تخریب آن یک فایده روانی مهم داشت و آن این بود که دل طرفداران دین و اهل بیت عصمت و طهارت را شاد و لبریز از سرور کرد. شکر به درگاه خداوند که مردم با چشم خود دیدند مقبره سرسلسله دودمان پهلوی، در حکومت اسلامی در هم می‌ریزد.

من با چشم خود دیدم که در شب حمله به مقبره پهلوی، در میان امواج خروشان مردم اصیل شهر ری و تهران، فقط دو نفر گریه می‌کردند و به ما می‌گفتند که چرا این مقبره را خراب می‌کنید! و بعداً معلوم شد که آنها جزو چند صد نفر پرسنلی بودند که به عناوین جاروکش و رفتگر و دربان و قاری قرآن و مأمور تشریفات و مفتش و جاسوس در آنجا کار می‌کردند و هر یک، حقوق کلانی از بیت‌المال مسلمین دریافت می‌داشتند.

با تخریب این مقبره، روحیه خدایی در مردم زنده شد و بر عکس، در بین طرفداران سلطنت و دودمان پهلوی، ایجاد یأس و نومیدی کرد … ما شنیدیم که شاه در قاهره، پس از باخبر شدن از تخریب مقبره، دیگر نتوانست روی پای خود بایستد و ناچار شدند او را یک‌سره به بیمارستان ببرند و سرطان او شروع به فعالیت کرد و سرانجام، به همین مرض از دنیا رفت.

شاه وقتی مرد، من خدمت حضرت امام رفتم، جریان را عرض کردم و گفتم: من دلم می‌خواست که شاه در نبرد کشته شود، نه در ذلت. امام هم قبول کرد. این احتمال نیز وجود داشت که اگر مقبره بر جای خود باقی بماند، در طول سالیان دراز و در آینده به مزار تبدیل شود. ما به چشم خود دیده بودیم که مردم ساده‌لوح پس از زیارت حضرت عبدالعظیم، بر مقبره ناصرالدین شاه هم فاتحه می‌خواندند. البته، ما دست به کار شدیم و دستور دادیم که سنگ قبر ناصرالدین شاه را بکنند تا اثری از مقبره او در کنار حضرت عبدالعظیم نمانده باشد.

ما نه‌تنها قبر رضا خان را با خاک یکسان کردیم، بلکه قبر علیرضا پهلوی «برادر محمدرضا شاه» و فضل‌الله خان زاهدی عامل کودتای 28 مرداد و منصور امضا کننده قرارداد کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران نظامی آمریکا و ده‌ها نفر دیگر از سردمداران فساد را نیز نابود کردیم. آنها با نزدیک کردن خود و خانواده خود به دربار، طی سالیان دراز، مردم را به انحطاط کشانده بودند.»

 

1x1.trans چرا خلخالی دستور تخریب قبر رضاخان را داد؟


شاهکار تلویزیون 20 شبکه? ای در پخش بازی تیم ملی......

 

تیم ملی فوتبال ساحلی یک بر صفر از تیم ملی روسیه عقب است. در 12 دقیقه سوم بازی الاخره تیم ملی به قهرمان دو دوره قبل جام جهانی گل می?زند و بازی مساوی می?شود.

تیم ملی با چنگ و دندان از گلش حراست می?کند و بازی به وقت اضافه کشیده می?شود آنهم سه دقیقه حساس. در ابتدای این وقت محدود تیم ملی عزیزمان گل می زند. دقت می?کنید که بازی چقدر حساس شده!

یک دقیقه بعد تیم ملی روسیه با هوشیاری گل خورده را جبران می کند تا ذوق زدگی ما زیاد طول نکشد. هر دو تیم در این چند ثانیه باقی مانده خیلی مراقب حملات حریف هستند و با احتیاط بازی می کنند. یکی دو حمله نفسگیر را هم دروازه بان جوان و خوبمان دفع می?کند…بازی در وقت اضافه تمام می شود و منتظر ضربات پنالتی هستیم.

تصویر مزدک میرزایی رویت می?شود و او خیلی ساده می?گوید «خب بازی ایران و لبنان تا لحظاتی دیگر آغاز می?شود و ما نمی توانیم ضربات پنالتی را مشاهده کنیم!»

به همین سادگی…به همین سادگی باید ابتدای بازی بدون تماشاگر و کاملا غیر حساس تیم بزرگسال ایران و لبنان را مشاهده کنیم و 5 دقیقه ضربه پنالتی بازی حساس و فوق العاده تماشایی ایران و روسیه را نبینیم!

تا اینجای کار می?گذاریم به حساب بدسلیقگی و شاید مشکل فنی و هزار توجیه دیگر. اما تلویزیونی که مدعی تاسیس شبکه?های متعدد و تخصصی است و یک شبکه مختص ورزش دارد و مدیرش هم گفته داریم کاری می کنیم که مسابقات زنده را ما پخش کنیم، دارد مستند ورزشی پخش می?کند!

یک نفر هم در سازمان عریض و طویل 20هزار کارمندی(حدودا) صداوسیما نیست که بگوید ادامه این بازی را در شبکه ورزش پخش کنیم و به مردم هم بگوییم از آن یکی شبکه ضربات پنالتی را ببینند!

بله! به همین سادگی و به همین کج سلیقگی و بی برنامه گی و مدیریت دور همی(!) تلویزیون ما مردم را پاس می?دهد سمت بشقاب های پشت بامی!

و حتما ما که آنتن ماهواره نداریم باید منتظر بنشینیم تا مدیران شبکه سوم بین دو نیمه بازی ایران و لبنان (بعد از پخش آگهی?های بازرگانی و در حالی که بازی شروع شده!) زحمت بکشند و پنالتی ها را نشانمان بدهند! آن هم بدون پنالتی حساسی که روسیه خراب کرده است!! این یعنی انتهای احترام به بیننده!

اصلا برای چه این همه شبکه دیجیتالی اضافه کرده ایم که برنامه های آرشیوی 20 سال قبل را صبح تا شب تحویل مردم بدهد؟ بهتر نیست تعطیلشان کنیم با همان 6 شبکه اصلی ادامه بدهیم؟!

 

راستی پیروزی بچه?های تیم ملی ساحلی بر روسیه با نتیجه 5 بر 4 مبارک!


چهار سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.....

مهدی تاج در نشست خبری عصر امروز سه‌شنبه خود با رسانه‌های گروهی در خصوص تعداد سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: در جدیدترین اعلام AFC فوتبال ایران توانست بی‌سابقه‌ترین امتیاز را در آسیا کسب کند و با کسب 908 امتیاز از 1000 امتیاز، پس از ژاپن پر امتیازترین تیم آسیا شد.

وی اضافه کرد: طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ژاپن با 935 امتیاز، ایران با 908 امتیاز، کره‌جنوبی با 887 امتیاز، عربستان با 869 امتیاز، قطر با 848 امتیاز، امارات با 847 امتیاز، چین با 843 امتیاز، 8- استرالیا با 804 امتیاز، ازبکستان با 693 امتیاز و تایلند با 601 امتیاز رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه بحرین،‌ سنگاپور، عراق و کویت امتیازهای کمتری کسب و در رد‌‌ه‌های بعدی قرار گرفتند، ادامه داد: در گذشته فوتبال ایران در رده پنجم آسیا و سوم غرب آسیا قرار داشت و ما  اکنون در رده نخست غرب آسیا قرار گرفتیم و عربستان، امارات، قطر و اربکستان در رده‌های بعد از ایران ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ژاپن در شرق آسیا، اول است، تاکید کرد: فوتبال ایران در مجموع در رده دوم قرار داریم که این بی‌سابقه‌ترین عملکرد ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. این موضوع نشان می‌دهد در مجموع ورزشگاه‌ها و شرایط دیگر در رده دوم آسیا هستیم.

تاج در ادامه با تاکید بر اینکه تنها نتایج در این سهیمه‌ بندی‌ها موثر نبوده، یادآور شد: البته باید تلاش کنیم زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم و روز به روز پیشرفت داشته باشیم. قطعا این موفقیت‌ها یک روزه بدست نیامده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سهمیه کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ژاپن، ایران، کره‌جنوبی و عربستان 4 سهمیه مستقیم بدست آورده‌اند، امارات و چین 3+1، قطر و استرالیا 2+2، ازبکستان 1+2 و تایلند 2 سهمیه در این جام کسب کرده‌اند.

مهدی تاج با بیان اینکه بزودی با همراه اول قرارداد همکاری امضا خواهند کرد به احتمال لغو قرارداد از سوی ایرانسل اشاره کرد و گفت: در صورتیکه ایرانسل قراردادش را با ما لغو کند از آنها شکایت خواهیم کرد.

وی در مورد سهمیه هایی که ایران کسب کرده است گفت: ما اهل لابی کردن در این مورد نیستیم و مستنداتی که بوده را ارائه کرده ایم. البته مشکلاتی هم وجود داشت که باید برطرف شود.


انحلال حزب مؤتلفه به دلیل بیپولی؟!

 

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در جلسه اخیر حزب مؤتلفه اسلامی پیشنهاد انحلال حزب را دادم.

به گزارش ایران-ایران به نقل از کیهان، حجت‌الاسلام و المسلمین شجونی با اعلام این خبر افزود: به دلیل وضعیت نامناسب مالی حزب مؤتلفه اسلامی این پیشنهاد را در نشست اخیر حزب در تبریز ارائه کردم.

وی تصریح کرد: حزب مؤتلفه آه در بساط مالی ندارد و شرایط مالی بسیار بد، دلیل ارائه این پیشنهاد انحلال است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: مؤتلفه در حالی از معضلات مالی رنج می‌برد که برخی از احزاب، میلیاردها ریال پول خرج می‌کنند.