سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بزرگترین مزرعه داخلی جهان...

این مزرعه در شرق ژاپن، منطقه ای که در نتیجه زلزله و سونامی ویرانگر سال 2011 به شدت آسیب دید، قرار دارد. با توجه به وسعت 25 هزار فوت مربعی، این مزرعه مسقف نصف اندازه یک زمین فوتبال است و 17 هزار و 500 چراغ LED در 18 قفسه کشت آن که هر کدام 15 طبقه دارند به کار گرفته شده اند.
زیست نیوز: یکی از کارخانه های پیشین شرکت سونی در ژاپن به بزرگترین مزرعه داخلی جهان تبدیل شده است. "شیگه‌هارو شیمامورا"، مدیر عامل شرکت میرای، با همکاری شرکت جی یی ژاپن رویای سیستم کشاورزی داخلی با بهره وری بالای آب، فضا و انرژی را به یک واقعیت مبدل کرده است. در شرایطی که فعالیت این مزرعه از سال گذشته میلادی آغاز شده، اکنون 10 هزار سر کاهو در روز به بازار عرضه می کند.

این مزرعه در شرق ژاپن، منطقه ای که در نتیجه زلزله و سونامی ویرانگر سال 2011 به شدت آسیب دید، قرار دارد. با توجه به وسعت 25 هزار فوت مربعی، این مزرعه مسقف نصف اندازه یک زمین فوتبال است و 17 هزار و 500 چراغ LED در 18 قفسه کشت آن که هر کدام 15 طبقه دارند به کار گرفته شده اند. این چراغ ها توسط شرکت جی یی برای این پروژه تولید شده و طول موج های بهینه برای رشد گیاه را ایجاد می کنند. بر همین اساس، کنترل چرخه شب و روز و تسریع تولید امکان پذیر می شوند.

با کنترل دما، رطوبت و آبیاری، این مزرعه می تواند مصرف آب را به تنها یک درصد از میزان مورد نیاز برای کشاورزی عادی در فضای باز کاهش دهد. همچنین، سیستم های مختلف اجازه رشد کاهوهایی غنی از مواد مغذی دو و نیم برابر سریع تر از مزرعه فضای باز را می دهند. ضایعات تولید نیز از حدود 50 درصد به 10 درصد می رسد. این به معنای افزایش 100 برابری بهره وری در هر فوت مربع است. طول عمر چراغ های LEDنیز بیشتر از چراغ های فلورسنت بوده و 40 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند.

بزرگترین مزرعه داخلی جهان (+عکس)