سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چهار سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.....

مهدی تاج در نشست خبری عصر امروز سه‌شنبه خود با رسانه‌های گروهی در خصوص تعداد سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: در جدیدترین اعلام AFC فوتبال ایران توانست بی‌سابقه‌ترین امتیاز را در آسیا کسب کند و با کسب 908 امتیاز از 1000 امتیاز، پس از ژاپن پر امتیازترین تیم آسیا شد.

وی اضافه کرد: طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ژاپن با 935 امتیاز، ایران با 908 امتیاز، کره‌جنوبی با 887 امتیاز، عربستان با 869 امتیاز، قطر با 848 امتیاز، امارات با 847 امتیاز، چین با 843 امتیاز، 8- استرالیا با 804 امتیاز، ازبکستان با 693 امتیاز و تایلند با 601 امتیاز رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه بحرین،‌ سنگاپور، عراق و کویت امتیازهای کمتری کسب و در رد‌‌ه‌های بعدی قرار گرفتند، ادامه داد: در گذشته فوتبال ایران در رده پنجم آسیا و سوم غرب آسیا قرار داشت و ما  اکنون در رده نخست غرب آسیا قرار گرفتیم و عربستان، امارات، قطر و اربکستان در رده‌های بعد از ایران ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ژاپن در شرق آسیا، اول است، تاکید کرد: فوتبال ایران در مجموع در رده دوم قرار داریم که این بی‌سابقه‌ترین عملکرد ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. این موضوع نشان می‌دهد در مجموع ورزشگاه‌ها و شرایط دیگر در رده دوم آسیا هستیم.

تاج در ادامه با تاکید بر اینکه تنها نتایج در این سهیمه‌ بندی‌ها موثر نبوده، یادآور شد: البته باید تلاش کنیم زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم و روز به روز پیشرفت داشته باشیم. قطعا این موفقیت‌ها یک روزه بدست نیامده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سهمیه کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ژاپن، ایران، کره‌جنوبی و عربستان 4 سهمیه مستقیم بدست آورده‌اند، امارات و چین 3+1، قطر و استرالیا 2+2، ازبکستان 1+2 و تایلند 2 سهمیه در این جام کسب کرده‌اند.

مهدی تاج با بیان اینکه بزودی با همراه اول قرارداد همکاری امضا خواهند کرد به احتمال لغو قرارداد از سوی ایرانسل اشاره کرد و گفت: در صورتیکه ایرانسل قراردادش را با ما لغو کند از آنها شکایت خواهیم کرد.

وی در مورد سهمیه هایی که ایران کسب کرده است گفت: ما اهل لابی کردن در این مورد نیستیم و مستنداتی که بوده را ارائه کرده ایم. البته مشکلاتی هم وجود داشت که باید برطرف شود.