سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چنـد توصیـه پزشـکی، بهـداشتـی مفیـد ..................


چنـد توصیـه پزشـکی، بهـداشتـی مفیـد

چگونه منزل را از ویروس سرماخوردگی پاک کنیم؟

ویروس سرماخوردگی مانند آتش در خانه و هر جایی توسعه پیدا می‌کند و هر که سر راهش باشد به آن گرفتار می‌شود. هرچقدر هم که در بهداشت شخصی وسواس داشته باشید، بازهم امکان ابتلا به سرماخوردگی وجود دارد. برای اینکه فضای خانه و یا محیط کارتان را میکروب‌زدایی کنید و ویروس های موجود را بکشید می‌توانید راههای زیر را در پیش بگیرید.588; بگیرید.

بد نیست که بدانید که ویروس سرماخوردگی می‌تواند تا سه ساعت بر روی سطوح دوام بیاورد و در منزل شما مناطقی وجود دارد که مملو از این ویروس می‌باشد. راه های زیر می‌تواند حیات این موجودات را به مخاطره بیاندازد.

بر روی کاناپه بخوابید!

slide_277006_2028093_free.jpg

در صورتی که همسر شما دچار سرماخوردگی است، بهتر است که شما امشب را در کنارش در اتاق خواب نخوابید و جایتان را به کاناپه منتقل کنید. شاید به اندازه تخت خواب راحت نباشید، اما فردا صبح با سرماخوردگی از خواب بیدار نمی‌شوید.1605;ی‌شوید.

از دستمال یکبار مصرف استفاده کنید.

slide_277006_2028094_free.jpg

در صورتی که فرد بیماری در خانه دارید، سعی کنید تا از دستمالهای یکبار مصرف استفاده کنید و ظروفی را که با اسفنج و یا اسکاچ می‌شویید، پس از شستشو یکبار در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

سینک دستشویی را مرتب بشویید.

slide_277006_2028097_free.jpg

محل شستشوی دستها در سرویس بهداشتی، خوابگاه ویروسهاست. پس با دقت هرچه تمامتر سعی کنید تا آن را تمیز نگاه دارید. کاسه، شیرآلات و دستگیره ها را به صورت روزانه و به دقت پاک نمایید. همچنین سعی کنید تا می‌توانید مسواک ها را در کنار هم قرار ندهید و ترجیحاً از خمیردندان جداگانه استفاده کنید. بهتر است پس از پایان مریضی خود، مسواک خود را دور بیاندازید و یا آن را در آب بجوشانید. در آخر هم فراموش نکنید که کلید روشنایی و دستگیره در را به خوبی پاک نمایید.

مطمئن شوید که ماده پاک‌کننده شما به خوبی پاک می‌کند.

slide_277006_2028092_free.jpg

زمانی که برای خرید شوینده به فروشگاه می‌روید، مطمئن شوید که شوینده‌هایی که می‌خرید، قابلیت پاک کردن جرم ها و میکروب ها را دارند و تنها یک شوینده نیستند.

از هر صابونی که می‌توانید استفاده کنید.

slide_277006_2028095_free.jpg

نتیجه یک تحقیق منتشر شده در سال 2004 نشان می‌دهد کسانی که از صابونهای آنتی باکتریال استفاده می‌کنند به همان میزان افرادی که از صابونهای عادی استفاده می‌کنند، دچار سرماخوردگی می‌شوند. با این حال بهتر است دستانتان را حداقل برای مدت 20 تا 25 ثانیه با آب گرم بشویید.

محلهای تجمع ویروس‌ها را پاک کنید.

slide_277006_2028096_free.jpg

وسایلی همچون کنترل تلویزیون، دسته های بازی، کیبورد کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه را با تمیز کننده‌ها به صورت متداول پاک کنید. همچنین این کار را پس از پایان یافتن دوره سرماخوردگی نیز به صورت مکرر انجام دهید.

حوله و ملحفه ها را بشویید.

slide_277006_2028091_free.jpg

بد نیست که حوله‌ها، ملحفه‌ها و رویه‌ی بالش‌ها که محل زندگی ویروس‌ها هستند، در طول دوره بیماری یکی از اعضای خانواده و حتی پس از آن به صورت روزانه با آب گرم شسته و ضدعفونی شوند.