سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جنجال گاف پادشاه جدید عربستان...

شاه جدید سعودی در سخنرانی اخیر مقابل وزیران و شاهزادگان سعودی، کلمه‌ای به جای کلمه‌ای دیگر به کار برد که سبب جنجال در شبکه‌های اجتماعی شده است.

خبرگزاری فارس: «گاف» شاه عربستان و تکرار 4 باره آن در کمتر از 2 دقیقه

«سلمان» شاه عربستان، چندی پیش در مراسم ادای سوگند وزیران و امیران مناطق مختلف این کشور، در یکشنبه گذشته سخنرانی ویدیویی کردو که در فضای مجازی مکرر نقل می‌شود.

این مراسم در ریاض و کاخ سلطنتی برگزار شد و ملک سلمان در سخنان خود گفت: خدا به وزیران و امیران مناطق ما خیر بدهد که همه اینها رویش‌های این کشورند شکر خدا… که خداوند، سپس عبدالعزیز و کتاب خدا و رسولش آن را متحد نمودند.

گذشته از اینکه ترتیب عوامل وحدت‌زای عناصر مملکتی در سخنان او جای تأمل دارد، اما او در ادامه، گاف بزرگتری داد و گفت: الحمد لله آنها در امنیت و آسایش و «استخراء» (!) و یک دلی هستند و شکر می‌کنیم خدا را از این امنیت و آسایش و «استخرائی» که گفتم.. و قبله مسلمانان و حج آنان و عمره و زیارت آنها همگی در امنیت و آسایش برگزار می‌شود.. .

سلمان به جای کلمه «استرخاء» به معنا «راحتی یا رفاه» کلمه‌ای شبیه «استخراء» را به کار برد که معنای ناخوشایند «دفع مدفوع» می‌دهد.

او حتی در سخنانش که چهار بار این کلمه را طی دو دقیقه به کار می‌برد، می‌گوید که این وضعیت در عربستان از زمان او یا برادرش ملک عبدالله نبوده بلکه از زمان پدرش، وضعیت عربستان در «استرخاء» بوده است. او طی این نطق کوتاه، چهار بار این کلمه را اینطور تلفظ می‌کند.

شبکه خبر