سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زنان آمریکایی مشکلی با آزارجنسی ندارند!

یک مورخ سعودی ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی را این گونه توجیه کرد که “زنان راننده” در کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی مشکلی با مورد تجاوز واقع شدن ندارند.

«صالح السعدون» تاریخ نگار سعودی، در گفتگویی تلویزیونی ادعا کرد: زنان راننده در صورتی که خودروشان خراب شود، مورد تجاوز قرار می گیرند و به همین علت بر خلاف دیگر کشورها، عربستان با ممنوع کردن رانندگی زنان، آنها را از این خطر حفظ می کند!

وی افزود: زنان راننده در دیگر کشورها، هنگام خرابی خودروشان در جاده ها، هدف تجاوز قرار می گیرند و با این مسئله مشکلی ندارند.

السعدون در پاسخ به سوال مجری درباره این مقوله که چه کسی به وی گفته است زنان دیگر کشورها با مسئله تجاوز احتمالی مشکلی ندارند؟ گفت: این امر برای آنها مهم نیست، زیرا فقط متحمل خسارت روحی می شوند، اما در عربستان این موضع مشکلات اجتماعی و دینی به بار می آورد!

وی برای حل مشکل رانندگی زنان سعودی پیشنهاد به کارگیری زنان خارجی به عنوان راننده برای زنان عربستانی را مطرح کرد که این پیشنهاد را دولت عربستان و مفتی های سعودی رد کردند.

این تاریخ نگار سعودی، زنان عربستانی را ملکه هایی توصیف کرد که با اشاره انگشتشان، همسر، برادر، فرزند و پدر راننده شخصی آنها می شوند!

زنان عربستانی در صورت رانندگی با مجازات هایی چون شلاق و حبس رو به رو می شوند.

شبکه خبر.