سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روحانی: بدترین خیانت، خیانت پشت جبهه است !

روز گذشته مراسم راهپیمایی 22بهمن در سراسر کشور با حضور مردم و روسای سه‌قوه، مسوولان کشوری و لشکری، نمایندگان مجلس، وزیران دولت و مراجع تقلید برگزار شد.

IMG14065772

حسن روحانی، رییس‌جمهوری سخنران اصلی مراسم روز گذشته در تهران بود. همچنین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله صادق‌لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، سردار سلیمانی، آیت‌الله احمد‌جنتی، علی شمخانی، علی مطهری، غلامعلی حداد‌عادل و جمعی از نمایندگان مجلس و نیز فرماندهان سپاه و ارتش از جمله چهره‌های شاخصی بودند که روز گذشته به صف مردم در مراسم بزرگداشت بیست‌و‌دوم‌بهمن پیوسته بودند.

مراسمی که بیش از هر‌چیز رنگ‌و‌بوی هسته‌ای به خود گرفته بود. از شعارها و پلاکاردهای در دست مردم گرفته تا سخنرانی حسن روحانی و چهره‌های لشکری و کشوری. اگرچه بعضی از این شعارها با نگاه مخالف با مذاکرات هسته‌ای سر داده می‌شد و برخی از پلاکاردها هم با همین نگاه نصب شده یا در دستان برخی حاضران در مسیر بود. بر همین اساس هم حسن روحانی در سخنرانی خود در میدان آزادی، دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای را به جنگ هشت‌ساله ایران و عراق تشبیه کرده و گفت «هیچ‌خیانتی بالاتر از خیانت پشت‌جبهه‌ها نیست.»

این در‌حالی بود که، در حاشیه مراسم روز گذشته و در مقابل در اصلی دانشگاه صنعتی‌شریف تراکت‌هایی با شعارهای‌«التماس در سیاست خارجی»، «آیا می‌دانید توافقنامه ژنو به چه سرانجامی رسید؟!» و «تنبلی در اقتصاد‌ داخلی» از سوی یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی‌شریف علیه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به‌صورت گسترده پخش شد.

در کنار پخش این تراکت‌ها، سازمان بسیج شهرداری تهران هم پلاکاردهای زردی با شعارهای مختلف همچون «توافقات ننگین مایه ذلت ماست»? «تا آخر ایستاده‌ایم»? «نه تحریم نه ذلت? مذاکره با‌عزت» و «توافق سیاسی؛ نیرنگ آمریکایی» در میان مردم توزیع می‌کرد. از دیگر پلاکاردهای جهت‌دار که میان مردم توزیع شده بود، پوستر دیدار عارف و نایب‌رییس پارلمان آلمان بود. از دیگر شعارهای مراسم روز گذشته «توافق خوب لغو همزمان همه تحریم‌ها»، «توافق‌نکردن بهتر از توافق بد است»، «گرگ، گرگ است فقط قصد دریدن دارد» و «نه تحریم نه ذلت، مذاکره به عزت» بود.

در کنار این شعارها اما تعدادی از شرکت‌کنندگان هم علیه بعضی از نمایندگان یا مسوولانی که در مراسم راهپیمایی شرکت کرده بودند، شعار می‌دادند.

هنگام ورود علی مطهری به جمعیت، عده‌ای شعار «سران فتنه محاکمه باید گردند» سر دادند. همچنین، گروه کوچکی (12نفره) که به‌نظر می‌رسید با برنامه‌ریزی قبلی در تقاطع قریب – انقلاب حضور یافته بودند، هنگام پیوستن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به جمع راهپیمایان، شعارهای انحرافی سر دادند که با واکنش فوری حاضران مجبور به ترک محل شدند. راهپیمایان شاهد اقدام این گروه، با سردادن شعار«22بهمن روز افتخار ملی، وحدت اصل همیشگی» و «مرگ بر منافق» در اطراف آیت‌الله هاشمی حلقه محافظتی زدند و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون‌توجه به شعار این افراد، مسیر راهپیمایی را ادامه داد.

یکی از اعضای جریان انحرافی که سابقه بازداشت نیز دارد در جریان راهپیمایی 22بهمن از کسانی که شعارهایی علیه دولت و دیپلماسی هسته‌ای می‌دادند با صدای بلند و با چند‌بار تکرار حمایت کرد. این مقام فرهنگی دولت دهم هنگامی که رییس‌جمهوری در جمع راهپیمایان 22بهمن حضور یافت از یک‌گروه چندنفره خواستار شعار‌دادن علیه دولت شد و در پایان نیز از آنان با شعار «درود بر شما و…» قدردانی کرد.

همچنین، گروهی هنگام آغاز سخنرانی رییس‌جمهوری در میدان آزادی در صدد ادامه شعارهای انحرافی خود به بهانه مذاکرات هسته‌ای بودند که با واکنش حاضران مجبور به سکوت و خروج از مقابل جایگاه شدند. تظاهر‌کنندگان در مقابل این عده شعار می‌دادند «حامیان دولتیم – فداییان رهبریم»و «پیروی از خط امام – اطاعت از رهبری- حمایت از روحانی.»

هیچ‌خیانتی بالاتر از خیانت پشت‌جبهه نیست

رییس‌جمهوری اما در سخنرانی خود با قدردانی از ملت ایران به‌خاطر حضور شکوهمند در جشن پیروزی انقلاب‌اسلامی گفت: «36سال از خواست مردم ما برای استقلال، آزادی و جمهوری‌اسلامی گذشت اما آرمان ملت ما همچنان استقلال، آزادی و جمهوری‌اسلامی است.»

روحانی با تاکید‌بر‌اینکه ریشه‌های این انقلاب و آرمان‌ها و اصول ما تغییرناپذیر خواهد بود، گفت: « اگر در فروع و اجرا چیزی مورد نظر باشد بازهم در چارچوب جمهوری‌اسلامی‌ایران از طریق انتخابات و صندوق آرای مردم خواهد بود. همان‌طور که امام عزیز و بزرگوار ما فرمودند: جمهوری‌اسلامی؛ نه یک‌کلمه‌کم و نه یک‌کلمه‌ اضافه.»

روحانی خواست دوم مردم در کنار نظام جمهوری‌اسلامی را استقلال برشمرد و گفت: «استقلال به‌معنای بیگانه‌ستیزی یا بیگانه‌هراسی نیست، بلکه به‌معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده و اراده مردم حاکم است و اجازه نخواهیم داد تا هیچ‌قدرتی بخواهد در اراده ملی مردم ایران تاثیر بگذارد.»
روحانی با اشاره به اینکه ما در میدان جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم و در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کرده و خواهیم کرد، گفت: «آن‌روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، پشت‌جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌ها بودند و هیچ‌خیانتی بالاتر از خیانت پشت‌جبهه نیست. امروز هم همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از کسانی که در میدان و جبهه دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، پشتیبانی می‌کنند.»

رییس‌جمهوری، دشمنان ملت ایران را تنها مخالفان مذاکره برشمرد و گفت: «امروز تنها صهیونیست‌ها هستند که همه تلاش خود را برای مخالفت با مذاکرات به کار گرفته‌اند، اما دنیای امروز به خیانت آنها به خصوص بعد از جنایتی که در غزه مرتکب شدند، پی برده و صهیونیست‌ها همچنان جانیان صحنه در منطقه ما هستند.»روحانی، سومین خواست ملت در کنار جمهوری‌اسلامی، یعنی آزادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: «جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود تداوم می‌دهد.»

روحانی افزود: «انقلاب‌اسلامی متعلق به همه ملت ایران است و نه مربوط‌به یک‌قوم، قشر یا جناح خاصی. ملت ایران یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز هم همه باید یکپارچه از منافع این مردم و نظام به خوبی دفاع کنیم.»رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم سال گذشته طبق رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری پای صندوق آرا آمدند و دولت تدبیر‌و‌امید را با آرای خود انتخاب کردند، گفت: «این دولت تا پایان متعهد به رای مردم و وفادار به وعده‌های خود خواهد بود و مسیر و راه خود را ادامه داده و وعده‌هایش را عملیاتی خواهد کرد.»

رییس شورایعالی‌امنیت‌ملی در ادامه با تاکید‌بر ‌اینکه دولت در زمینه سیاست خارجی به شعار خود مبنی‌بر تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع، اصول و همه آرمان‌های انقلابی متعهد است، گفت: «دولت توانست بن‌بست را در مذاکرات هسته‌ای بشکند و با رویکردی جدید مذاکرات را ادامه دهد. آنچه در مذاکرات به‌دنبال آن هستیم، رسیدن به تفاهم مشترک برد‌-برد است.»روحانی نتیجه برد‌-‌برد را به‌معنای آن دانست که ایران شفافیت را برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش در چارچوب مقررات بین‌الملل انجام دهد و طرف‌ مقابل نیز به تحریم‌های غلط، ضد‌انسانی و غیرقانونی خود پایان دهد، که این به‌نفع هر دو‌طرف است.

مذاکره به‌خاطر تحریم دروغ است

رییس‌جمهوری گفت: «آنجا که تحریم پایان می‌یابد هم به نفع ایران است و هم به نفع طرف مقابل؛ آنها هم نیازمند هستند. اینکه آنها می‌گویند ایران به‌خاطر تحریم پای میز مذاکره آمده است، دروغ می‌گویند. ایران به‌خاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده، بلکه برای منطق پای میز مذاکره آمده است.»روحانی با بیان اینکه ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای میز مذاکره آمده است، از طرف‌های مذاکره هسته‌ای با کشورمان پرسید: «اگر آن‌طور که شما ادعا می‌کنید تحریم باعث‌شده ملت ایران تسلیم شود، پس چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید؟ چرا پای میز مذاکره آمده‌اید که تحریم‌ها برداشته شود؟»

رییس شورایعالی‌امنیت‌ملی گفت: «دروغ‌گویی را کنار بگذارید، بیایید با ملت‌های خودتان با صداقت حرف بزنید. بیایید بگویید در‌برابر ملت بزرگ ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است. بیایید با صدای رسا به دنیا بگویید اگر قرار است در منطقه خاورمیانه صلح و ثبات مستقر شود و اگر بخواهد تروریسم ریشه‌کن شود، راهی جز حضور جمهوری‌اسلامی‌ایران وجود ندارد.»

روحانی ادامه داد: «دیدید در عراق، سوریه، لبنان و یمن آن قدرتی که توانست دربرابر گروهک‌های تروریستی به ملت عراق، سوریه، لبنان و یمن کمک کند، جمهوری‌اسلامی‌ایران بود.»

رییس‌جمهوری خطاب به قدرت‌های غربی با بیان اینکه امروز می‌بینید با ادامه تحریم اجماع‌تان با شکاف مواجه می‌شود، گفت: «پس بیایید واقعیت را به مردم بگویید. این مذاکرات به نفع جهان است به‌شرط آنکه از راه عزتمندانه‌ای که جمهوری‌اسلامی‌ایران پیش پای شما گذاشته است، به‌خوبی و به‌‌درستی از این فرصت استفاده کرده و فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم می‌ترسد.»

روحانی با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی‌ایران دنبال ایجاد رشد، توسعه و ثبات جهانی است، گفت: «همان‌طور که رهبر‌معظم‌انقلاب اعلام کردند، ما دنبال توافقی هستیم که دربردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ایران باشد. در طول یک‌سال گذشته توانسته‌ایم بخشی از تحریم‌های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم. قریب 12میلیارددلار از دارایی‌های ملت ایران را که به ناحق بلوکه شده است، آزاد کردیم.»

رییس‌جمهوری اضافه کرد: « دور‌زدن تحریم را در طول یک‌سال گذشته تسهیل کرده‌ایم. جلوی ادامه تحریم نفتی را که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود، گرفته‌ایم و در زمینه امور مالی و بانکی گشایشی ایجاد کرده‌ایم. همچنین صادرات پتروشیمی، قطعات هواپیما، حمل‌و‌نقل دریایی، خودروسازی و بیمه را از تحریم خارج کرده‌ایم.»

او با اشاره به اینکه دولت واردات کالاهای اساسی، دارویی، غذایی، تجارت طلا و فلزات را از شرایط سخت گذشته خارج کرده است، گفت: «جمهوری‌اسلامی‌ایران به تعهدش در برابر ملت ایران برای پیشرفت و همچنین برای متعهد‌ماندن به آرمان‌های انقلابش پایبند خواهد بود و همان‌طور که این دولت از ابتدا اعلام کرده است، هم چرخ سانتریفیوژها خواهند چرخید و هم چرخ اقتصاد کشور و دولت بر این تعهدش پایدار خواهد ماند.»

رییس‌جمهوری افزود: « دولت جمهوری‌اسلامی‌ایران در یک‌سال گذشته با قدم‌هایی که با همت مردم برداشته است، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را کاسته و برای جهانیان روشن کرده است که منطق ایران در برابر دیگران و غرب، همان نامه امام خمینی(ره) به گورباچف و نامه رهبر‌معظم‌انقلاب به جوانان غرب است. ما با منطق با دنیا سخن می‌گوییم و همان‌ منطق را ادامه خواهیم داد.»روحانی با اشاره به اینکه امروز روز پیروزی ملت است، گفت: «امروز، 22بهمن است و بازهم دست استمداد ما به سمت حق است و از خدا می‌خواهیم که ملت ما را در مسیر سربلندی کشور همواره پیروز و موفق بگرداند. باران رحمتش را بر ملت ما همواره نازل کند و دریغ ندارد. رحمت و عطوفت محمدی را بر قلب‌های ما نازل کند و به آبروی شهیدان، عزت، شرف، استقلال و آزادی مردم ما را نگاهبان باشد.»

آیت‌الله آملی‌لاریجانی: هیچ قدرتی توان شکست این ملت را ندارد

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رییس قوه‌قضاییه هم در مراسم بیست‌و‌دوم‌بهمن گفت: « این حضور ملت پیام روشنی برای کشورهای سلطه‌طلب است تا بدانند این ملت پای ارزش‌های انقلاب و عزت و استقلال خود ایستاده و با فشارها و تحریم‌ها راه به جایی نخواهند برد.»رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: « تا زمانی که مردم همدل و همنوا در این راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کنند و نظر‌شان و آنچه را در ضمیرشان وجود دارد ابراز می‌کنند، هیچ قدرتی توان شکست این ملت را ندارد.» آملی‌لاریجانی گفت: «الحمدلله مردم به انقلاب و ارزش‌های آن پایبند بوده و این راهپیمایی پیامی برای مسوولان دارد که برای دفاع از انقلاب دلگرم باشند و خادم این ملت خوب و با ایمان باشند.»

لاریجانی: هیچ‌یک از مسوولان نظام مخالف توافق هسته‌ای نیستند

اما علی لاریجانی، رییس مجلس‌شورای‌اسلامی که در مراسم راهپیمایی مردم اصفهان در 22بهمن شرکت کرده بود، گفت: «هیچ‌یک از مسوولان؛ مخالف توافق هسته‌ای نیستند؛ اما توافق هسته‌ای باید عزتمند باشد.»او تاکید کرد: «مسوولان نظام از توافق خوب در مساله هسته‌ای حمایت می‌کنند؛ توافقی که همراه با عزتمندی مردم باشد و دستاوردهای هسته‌ای را حفظ و زمینه رشد آن را فراهم کند.»رییس مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: «توافقی که برخی مشکلات اقتصادی کشور را که از رهگذر تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده مرتفع کند و اگر مذاکرات در چنین چارچوبی به نتیجه برسد، همان توافق خوب است که رهبر معظم در سخنرانی اخیر، آن را مورد تایید قرار دادند.»

او به اظهارات یکی از مسوولان آمریکایی مبنی‌بر اینکه اگر تا یک‌زمان مشخص، ایران تصمیم سیاسی نگیرد، ما میز مذاکره را ترک می‌کنیم، گفت: «اما ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نمی‌کند؛ زیرا با منطق مذاکره می‌کند و زبان تهدید ندارد.» لاریجانی گفت: «ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن اراده خود را در حفظ این دستاورد ملی به‌خوبی نشان داد.»

وزیر اطلاعات: درست نیست به مذاکره‌کنندگان برچسب پذیرش ذلت بزنیم

سیدمحمود علوی هم در مراسم بزرگداشت 22بهمن در جمع راهپیمایان شهر قزوین گفت: «صفوف ملت را به وحدت دعوت کنیم و بدانیم تحریم‌ها اراده ملت‌ را متزلزل نمی‌کند؛ اما بر مسایل اقتصادی که اثر می‌گذارد، بر اداره امور کشور نیز اثر می‌گذارد.»وزیر اطلاعات ضمن وحدت‌آفرین عنوان‌کردن راهپیمایی 22بهمن گفت: « مقام‌معظم‌رهبری گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را تایید کرده‌اند و باید بدانیم که مقام‌معظم‌رهبری از این مذاکرات نگرانی ندارند.»

وزیر اطلاعات اضافه کرد: «درست نیست به افرادی که در راستای پیروزی انقلاب‌اسلامی ایران گام برمی‌دارند برچسب پذیرش ذلت بزنیم، چرا‌که این ادبیات موجب بروز اختلاف شده و این بی‌تقوایی تنها به سود دشمن است.» او عنوان کرد: «مذاکرات هسته‌ای در گذشته نیز وجود داشته و تنها مختص این دولت نیست و همچنان در چارچوب منویات مقام‌معظم‌رهبری این مذاکرات پیگیری شده و می‌شود.»

محمدجواد ظریف: به‌دنبال دیدگاه رهبری هستم

محمد‌جواد ظریف هم در تهران و در جمع خبرنگاران در راهپیمایی 22بهمن درباره سخنان مقام‌معظم‌رهبری مبنی‌بر توافق با گروه 1+5 در یک مرحله، گفت: «همیشه نظرات و دیدگاه‌ها، رهنمودها و خط قرمزهایی که مقام‌معظم‌رهبری مطرح کردند راهنما و روشی بوده است که ما از آن استفاده کرده‌ایم و در این مدت یار و کمک ما بوده است.» او درباره رسیدن به توافق در یک مرحله گفت: « دیدگاهی که بنده خودم دنبال کردم همین بوده است و خوشحالم نظر مقام‌معظم‌رهبری هم همین است.»

او در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه تا پایان سال به توافق با گروه 1+5 خواهیم رسید، گفت: «رسیدن به‌توافق مستلزم اراده سیاسی طرف‌ مقابل است. اگر اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد اما اگر اراده نباشد 10سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.»

او در پاسخ به اینکه حمایت رهبری چه کمکی به تیم مذاکره‌کننده می‌کند، گفت: «اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود. خوشحالیم مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره‌کننده بوده‌اند و ما واقعا وامدار مقام‌معظم‌رهبری هستیم.»

مراسم روز گذشته در‌حالی پایان گرفت که شرکت‌کنندگان در مراسم روز گذشته عروسک‌های بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما را به‌صورت نمادین به‌دار آویخته شدند و پرچم 239متری آمریکا که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده بود در مقابل این دانشگاه به آتش کشیده شد. بیست‌و‌دوم‌بهمن‌ماه امسال را بیش از چهار‌هزار‌و 500‌خبرنگار، عکاس و عوامل خبری در تمامی استان‌های کشور پوشش خبری و تصویری دادند. در مراسم روز گذشته همچنین اقلام تبلیغاتی از جمله پرچم و ماکتی از پهپاد RQ170 ایرانی به راهپیمایان اهدا می‌شد.

راهپیمایان 22بهمن، همچنین تابوت نمادین گروه تکفیری داعش را روی دوش خود حمل کردند. روی این تابوت تصاویری از ابوبکر بغدادی، باراک اوباما و نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به چشم می‌خورد. علاوه بر این 24خیمه نماز توسط جمعیت هلال‌احمر نیز برپا شد تا راهپیمایان پس از اتمام مراسم، نمازهای خود را اقامه کنند. راهپیمایان در نهایت با صدور قطعنامه‌ای به کار خود پایان دادند.

——————–

تورم به زیر 17درصد رسیده است

روحانی در سخنرانی خود در روز 22بهمن، دستاوردهای اقتصادی دولت را برای مردم تشریح کرد. او گفت: «سال91و92 را با رشد منفی پشت‌سر گذاشتیم، اما سال93 را ان‌شاءالله با رشد مثبت به پایان خواهیم رساند. در شش‌ماهه اول امسال صنعت ما رشد 5/6درصدی، بخش معدن رشد 5/10 درصدی و بخش بازرگانی رشد 4/5درصدی را تجربه کردند.»

رییس‌جمهوری با بیان اینکه در عرصه تولید نفت و گاز، باوجود تحریم‌ها و فشارها پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، گفت: «تولید نفت در یک‌سال گذشته از 7. 2 میلیون بشکه در روز به 9/2میلیون‌بشکه در روز ارتقا یافته است و در تولید گاز با به‌ثمر‌نشستن پنج‌فاز در پارس‌جنوبی، تولید روزانه گاز در‌حال‌حاضر 100میلیون‌مترمکعب بیشتر از پارسال است و تا سال‌آینده نیز 100میلیون‌متر‌مکعب دیگر افزایش خواهد یافت.»روحانی افزود: «همانطور که پارسال اینجا قول دادم و گفتم تورم 35درصدی را تا امسال به 25درصد خواهیم رساند، امروز اعلام می‌کنم که تورم به زیر 17درصد رسیده است. پس دولت توانسته با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان عزیز ما، قدم‌های مهمی را برای رشد کشور بردارد.»

شرق