سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

7 روز پیاپی هوای ناسالم در پایتخت...

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه محیط زیست در این هفته شاهد رویداد های مختلفی بود که مهمترین انها ناسالم شدن هوای پایتخت در تمام طول هفته و قرار گرفتن یک روز در استانه هشدار بود در ادامه برخی از دیگر اخبار زیست محیطی این هفته را مرور می کنیم.

راه‌اندازی سامانه برخط پایش آلودگی هوا

روز جمعه هفته گذشته، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست، از راه‌اندازی سامانه "برخط پایش آلودگی هوا" برای تجمیع دیتاها تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر شینا انصاری، افزود: در حال حاضر 170 ایستگاه پایش کیفی هوا در کشور وجود دارد که در این ایستگاهها آلاینده‌های روتین از جمله اوزون، مونوکسید کربن، دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون اندازه‌گیری می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر 83 درصد این ایستگاهها، ریزگردها و یا ذرات معلق را پایش می‌کنند که تا پایان سال جاری 100 درصد ایستگاههای پایش کیفی هوا به دستگاه اندازه‌گیری ذرات معلق مجهز می‌شوند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست اظهار داشت: همچنین تجهیز ایستگاههای پایش به آنالایزرهایی برای اندازه‌گیری ترکیبات آلی فرار تحت عنوان VOCها، یکی دیگر از اقداماتی است که تا پایان سال جاری پیگیری می‌شود.

هوای ناسالم